Šta je novo?

Metro

ACR":5yqlgyhx je napisao(la):
@ Lucifer

Nije suština u nadzemnim i podzemnim deonicama, nego nešto što se ukršta sa drugim tokovima saobraćaja ne može se baš nikako zvati metro.
prvo to uopste nije tacno, a drugo zasto je uopste POBOGU BITNO KAKO CE SE ZVATI. Valjda je bitno sta je efikasno i sta nam treba a ne kako ce se zvati.

metro u frankfurtu

Eschersheimer-ffm0042.jpg


jedan sasvim prost misaoni test: zamislite da se grade tri linije, jedna od novog beograda do centra nadzemna, jedna od centra do liona podzemna, i treeca od liona pa nadalje nadzemna... je l ' bio onda bili zadovoljni? imamo jednu liniju "metroa" i dve cega vec. Bitno je da funkcionise. Ja uopste ne tvrdim da je LRT dobar projekat, samo tvrdim da se ovde e bira roba prema kvalitetu, vec prema marki. Svima vam je bitnije da mozete da kazete da imamo "teski metro" nego da beograd resi problem saobracaja. Razmidsljate recima, a ne stvarima.
 
@Lucifer:

Мењаш тезе... Уопште није поента у томе каква ће се возила користити и да ли ће метро делом ићи подземно и надземно.

Дефиниција Лаког метроа у српском језику (а на основу пројекта Белама) == Шински систем који делом иде испод земље, а на земљи се укршта са саобраћајем у нивоу при чему му се даје првенство пролаза :violina:
Дефиниција Тешког метроа у српском језику - Шински систем који је потпуно независан од другог саобраћаја

Дакле, поента је у томе да ли ће систем бити потпуно независтан од осталог саобраћаја или не. То да ли ће ићи дубоко испод земље, у плитком тунелу, по земљи или на стубовима је потпуно ирелевантно...

Што се мене тиче, нека направе потпуно независну трасу, а онда могу и трамвај да иде кроз (дупли, тродупли, наравно :) ) њу и биће потпуно задовољавајуће...
 
Lucifer":2twyekkf je napisao(la):
prvo to uopste nije tacno,
Sta nije tacno? Da je metro potpuno nezavisan od ostalog saobracaja? Kako nije tacno?

Sa sajta International Association of Public Transport

http://www.uitp.org/Public-Transport/metro/index.cfm

Metros are totally independent from other traffic, road or pedestrians.
Valjda ljudi znaju sta je metro, a?

jedan sasvim prost misaoni test: zamislite da se grade tri linije, jedna od novog beograda do centra nadzemna, jedna od centra do liona podzemna, i treeca od liona pa nadalje nadzemna... je l ' bio onda bili zadovoljni?
Ne, nikako. Graditi bilo sta nadzemno na Bulevaru = idiotizam. Posle Cvetka Bulevar ima samo 2 trake, realno treba 4. I bas na tom potezu Cvetko - Ustanicka je i sledeca zona ekspanzije bulevara, jer ce se kad-tad one udzerice uz Bulevar srusiti i gradice se nesto novo i vece. I tek ce onda trebati 4 trake. A te 4 trake dobijemo tako sto ispod ulice provucemo metro i uklonimo sine za tramvaj.

I slazem se, nije bitno kako se zove. Bitno je sta se dobije. A taj "laki metro" koji nam nude je jedna obicna prevara - to je samo malo veci tramvaj koji bi u centru isao kroz tunel. Fensi tramvaj. Nista vise. Ideja da ce svaka raskrsnica biti denivelisana je apsurd jer gde to na Bulevaru ima mesto za tako nesto (da podsetimo BELAM ulazi u tunel tek posle djerma). Gde i kako ce da se denivelise raskrsnica sa Mite Ruzica (glavni pravac ka Mirijevu s Bulevara), sa Gospodara Vucica (velika saobracajnica), sa svim onim ulicicama sto izlaze na Bulevar posle Cvetka?
 
@ Lucifer

baci jos neki pogled na taj metro u Frankfurtu, ja ne vidim da se igde ukrsta za drugim saobracajem, bar ne na toj slici :)
zapravo, sasvim se lepo vide ograda oko pruge i kako zaranja pod zemlju da se ne bi sekao sa poprecnim putem na raskrsnici.

Ukrstanje 'metroa' sa automobilskim saobracajem je po kolicini besmisla poptuno jednako nekim pesackim prelazima na gradskom autoputu...

edit: typo
 
^^^ Tako je, ali treba napomenuti da je ukrštanje dozvoljeno ako su u pitanju drugi automatski sistemi na šinama (železnica, druge linije metroa, itd itd)...
 
Kakve su nam Zeleznice trenutno, ukrstavanje sa njima treba izbegavati vise nego ukrstavanje sa saobracajem...za druge linije metroa se podrazumeva.
 
Mislim da ne postoji neka precizna definicija lakog metroa, ali koliko sam imao prilike da vidim, na raznim primerima, laki metro nije obavezno nezavisan od automobilskog saobracaja (mada moze biti i to slucaj) i za njega se koriste manji vagoni nego za klasicni, teski metro, pa samim tim ima i manji kapacitet. Tako da mi se cini da su dva parametra kljucna za pravljenje razlike izmedju lakog i teskog metro sistema, a to su: nezavisnost i kapacitet vagona. Cini mi se da metro ne mora da ide pod zemljom, da bi se klasifikovao kao teski, moze biti postavljan i na stubovima, sve dok ne zavisi od ostalog saobracaja i dok moze da primi veliki broj putnika.

Na onoj slici iz Frankfurta se lepo vidi da vozila nemaju mnogo veci kapacitet od klasicnog tramvaja.
 
Koliko vidim sa slike, ovaj u Frankfurtu se ukršta sa saobraćajem, pešaci na stanicu dolaze preko šina i to odmah po izlasku iz tunela :shok: a tamo gore se uključuje na ulicu desno... Sva ta potencijalna mesta kolizije dosta usporavaju vozila pa ovde i ne vredi staviti ništa brže od modernog tramvaja kad mora da se usporava pred svaku raskrsnicu, pešački prelaz itd... Smor :notok:
 
Black":vlngk39g je napisao(la):
Mislim da ne postoji neka precizna definicija lakog metroa, ali koliko sam imao prilike da vidim, na raznim primerima, laki metro nije obavezno nezavisan od automobilskog saobracaja (mada moze biti i to slucaj) i za njega se koriste manji vagoni nego za klasicni, teski metro, pa samim tim ima i manji kapacitet. Tako da mi se cini da su dva parametra kljucna za pravljenje razlike izmedju lakog i teskog metro sistema, a to su: nezavisnost i kapacitet vagona. Cini mi se da metro ne mora da ide pod zemljom, da bi se klasifikovao kao teski, moze biti postavljan i na stubovima, sve dok ne zavisi od ostalog saobracaja i dok moze da primi veliki broj putnika.

Na onoj slici iz Frankfurta se lepo vidi da vozila nemaju mnogo veci kapacitet od klasicnog tramvaja.
U principu LRT je "teski tramvaj". Vozila su cesto identicna onim u tramvajskim sistemima (tj. to i jesu tramvaji) samo sto je trasa uglavnom odvojena od saobracaja (ili "odvojena" recimo ima prednost pri signalizaciji ali nije fizicki odvojena), tuneli se grade tamo gde nema mesta da se provuku sine na ulici, tako da sinsko vozilo tj. tramvaj moze da nesto brze nego kod klasicnih tramvaja, stanice su udaljenije i kapacitet je veci.

Evo npr. u Torontu planiraju veliku mrezu LRT jer su je ocigledno da autobusi na odredjenim linijima ne mogu da se nose sa brojem putnika dok prosirenje metroa (Toronto vec ima 4 linije) nije isplativo zbog male gustine naseljenosti. I oni lepo kazu da je LRT,

What is Light Rail Transit?

Light Rail Transit (LRT) is an updated and improved version of the streetcars that have moved Torontonians for decades, and will bring a new concept of reliable and comfortable transit service to Toronto’s busiest transit routes.
Dakle laki sinski sistem = moderni i nabudzeni tramvaj koji podseca na metro. Kod nas se potencira to ime "laki metro" da bi se zavarala cinjenica da je to uglavnom nezavisna moderna tramvajska mreza veceg kapaciteta.

Ovde gde ulaze u detalje jedne LRT linije imaju lepa poredjenja sa busevima i metroom (npr. str. 14):
http://www.toronto.ca/involved/projects/eglinton_crosstown_lrt/pdf/2008-08-14_open_house_panels.pdf
 
U Nemackoj samo Berlin,Hamburg i Minhen imaju takozvani teski metro.Kazem takozvani posto je U-bahn u poredjenju sa S-bahn-om laka varijanta.Kapaciteti S-bahn-a su gotovo duplo veci od U-bahna.Ostali veci gradovi imaju vise-manje moderan tranvaj koji se po potrebi spusta pod zemlju.Poenta je u nezavisnosti u odnosu na druge vidove saobracaja.
Uprkos veoma razgranatoj mrezi nezavisnog sinskog sistema gotovo svakodnevno dolazi do saobracajnog kolapsa u svim vecim gradovima.Prosirenje ulica i planiranje i izgradnja alternativnih pravaca u kombinaciji sa metroom su jedino resenje na duze staze.
Saobracajne guzve su deo svakodnevice velikih gradova i tko ce uvek biti.
U Pozarevcu sigurno imaju neke druge,vazne probleme.
 
Ja ne mislim da će metro magično rešiti sve saobraćajne probleme, naravno da neće,
ali mislim da je LRT jedna besmislena investicija koja možda zauvek gasi nadu da ćemo dobiti primerenije rešenje - teški metro.

Pogledajmo samo iskustvo Dablina, koji je napravio LRT, ali je odustao od daljeg širenja, i sada pravi metro.
Inače, u pitanju je osetno manji grad od Beograda.
 
dakle u frankfurtu, to nije tunel za raskrsnicu, neko dunel za podzemnu deonicu koja ima nekoliko stnaica. metro se ukrsta sa velikim saobracajnicama, ali je poenta u tome sto senzor vidi kada voz dolazi i onda na raskrsnici pali crveno svetlo za sve osim voz... a vozovi naravno ne kasne, vec uvek u isto vreme prolaze, tako da su moguca svakakva natempiranja. I NARAVNO, ceo svet to zove metroom, jedino eksperti sa beobuilda to zovu "lakim metroom" ili cak podzemnim tramvajem.
 
Lucifer":m16mmu30 je napisao(la):
dakle u frankfurtu, to nije tunel za raskrsnicu, neko dunel za podzemnu deonicu koja ima nekoliko stnaica. metro se ukrsta sa velikim saobracajnicama, ali je poenta u tome sto senzor vidi kada voz dolazi i onda na raskrsnici pali crveno svetlo za sve osim voz... a vozovi naravno ne kasne, vec uvek u isto vreme prolaze, tako da su moguca svakakva natempiranja. I NARAVNO, ceo svet to zove metroom, jedino eksperti sa beobuilda to zovu "lakim metroom" ili cak podzemnim tramvajem.
I u Beogradu se, na nekim mestima, pali crveno svetlo na semaforu kada naidje tramvaj.

To na slici meni i dalje vise lici na tramvaj, nego na voz.
 
Lucifer":347ryayc je napisao(la):
dakle u frankfurtu, to nije tunel za raskrsnicu, neko dunel za podzemnu deonicu koja ima nekoliko stnaica. metro se ukrsta sa velikim saobracajnicama, ali je poenta u tome sto senzor vidi kada voz dolazi i onda na raskrsnici pali crveno svetlo za sve osim voz... a vozovi naravno ne kasne, vec uvek u isto vreme prolaze, tako da su moguca svakakva natempiranja. I NARAVNO, ceo svet to zove metroom, jedino eksperti sa beobuilda to zovu "lakim metroom" ili cak podzemnim tramvajem.
E sad to prenesi na beogradske ulice i zamisli da se doda 30% vremena na trajanje svih crvenih svetala kuda prolazi trasa LRTa... Pa nastao bi potpuni kolaps... I ovako su zadržavanja i redovi na semaforima preveliki i u centru i na nbg-u... Meni se čini da bi takvo rešenje donelo više štete nego koristi...
 
Lucifer":2r806r7e je napisao(la):
I NARAVNO, ceo svet to zove metroom, jedino eksperti sa beobuilda to zovu "lakim metroom" ili cak podzemnim tramvajem.
Naravno ceo svet to ne zove metroom. Npr,

http://www.urbanrail.net/eu/ffm/frankfrt.htm

The Frankfurt "U-Bahn" is not a real metro, but rather a typical German Stadtbahn
http://en.wikipedia.org/wiki/Frankfurt#Public_transport

The U-Bahn has seven lines serving the city centre and some larger suburbs. The trains that run on the line are in fact lightrails
Definicija light rail (tramvaj) vs. heavy rail (voz) je prilicno jasna (brzina vozila, kapacitet, sirina koloseka) tako da niko ovde nije izmislio toplu vodu sto se toga tice. To su sve vrlo poznate stvari.

Meni se dize kosa na imenicu "laki metro" jer je to samo pokusaj zavaravanja javnosti - kao, gradicemo metro, ali to uopste nije to. Znaci ta sama cinjenica nema veze s tim da li je BGu potreban LRT ili metro. A zasto mu je potreban metro a ne LRT, smatram da je to zbog toga sto

- kada se jedanput izgradi LRT, nikada se nece graditi metro (znajuci kako stvari funkcionisu u Srbiji), a vrlo je verovatno da cak i ako LRT ispocetka bude ispunjavao potrebe grada da ce ga grad u buducnosti prerasti
- LRT nece doneti dovoljnu brzinu kretanja
- LRT nece imati dovoljno veliki kapacitet i nece resiti pitanje javnog prevoza
- metro mora ici podzemno (nevezano za to da li je "laki" ili "teski") jer se moraju prosiriti ulice i mora se ostvariti potpuna nezavisnost od saobracaja
 
@ Lucifer

u gradu u kojem vozači stalno prolaze na crveno i žuto, u kojem se parkiraju po tramvajskim šinama, takva varijanta (sa semaforom koji se pali kada tramvaj nailazi) zvuči samo kao nevolja.
---

Nešto drugo mi je sada palo na pamet. Ja radim u centru sa još dvojicom ljudi; ja dolazim kolima, oni dolaze biciklom ili peške. Na koji način mi uopšte ulazimo u statistike oko toga koliko ljudi treba da se preveze na čas? Just a thought.
Inače, mišljenja sam da kada bi se teški metro izgradio, iako sada možda nije blizu te cifre, vrlo brzo bi se približio tim famoznim 30.000 stanovnika na čas :kk: , jer mi je sasvim zamislivo kako nekom napr. više nije tako važno da živi u centru, pa proda svoj stan i preseli se negde drugde duž metro linije.
 
poenta je da svi koji dodju u frankfurt kao i svi franfkurcani to zovu metroom, jedino bi beogradjani to da zovu tramvajem. u americi je metro nezavisni sistem saobracaja, a u evropi sve sto ide ispod zemlje. evropljani cak imaju problem i lebdeca prevozna sredstva da nazovu metroom.
 
ali koja je razlika izmedju tramvaja koji je dobro projektovan, nezavisan od ostalog saobracaja, veceg kapaciteta od nasih tramvaja, sa pogonom na obe strane i sirokim kolosekom i lakog metroa?
 
pa upravo je nebitno sta se kako zove, bitno je da postoji nas tramvaj i da postoji tramvaj koji je "koji je dobro projektovan, nezavisan od ostalog saobracaja, veceg kapaciteta"
 
Lucifer":2fnhbos4 je napisao(la):
poenta je da svi koji dodju u frankfurt kao i svi franfkurcani to zovu metroom, jedino bi beogradjani to da zovu tramvajem. u americi je metro nezavisni sistem saobracaja, a u evropi sve sto ide ispod zemlje. evropljani cak imaju problem i lebdeca prevozna sredstva da nazovu metroom.
Poenta je u tome da ti uporno pricas jedno te istu pricu i ako je dokazano da nisi upravu. Na nemackom jeziku je mozda sve sto ide ispod zemlje "U-bahn" ali je dobro poznata cinjenica sta je to metro i kako funkcionise, u Evropi, Sev. Americi i sire.
 
Vrh