Šta je novo?

Metro

ACR":3gnd7w51 je napisao(la):
Jedino da metro podignu na stubove, što i ne bi bilo tako loše (razbilo bi potpuno vizualno praznilo tog kraja), ali da li bi to stvarno bilo jeftinije od neke cut and cover varijante podzemnog metroa? Ja mislim da ne bi.
Jeftiniji je i to znatno jeftiniji.

Ovo vam je viaduk na U (Systra patent), slika je iz Dubaja

arton136-227x171.jpg


800px-Dubai_Metro_Red_Line_Viaduct_on_22_November_2007.jpg



Mozes izgraditi citavu liniju i tek onda da izgradis stanice oko te linije (uglavnom sve dodje u kit sistemu)


Ako budu spanci pravili nadzemni metro ce da lici na onaj u santo domingu (dominikanska republika)

Complementary_elevated_road_of_Maximo_Gomez_nov_2007_SDM.jpg


metro_santo_domingo.jpg
 
Није ми јасно зашто с епотенција Булевар АВНОЈ-а. Главни правац је Булевар Михаила Пупина, тотално је безвезе, ма који тип шинског система да се уводи, да он иде тим булеваром. Да је ту проток путника (ка центру) знатан, 68 би ишла на 5 минута.
 
Kada su birali kuda će ići autobuske linije na Novom Beogradu, i nisu imali mnogo izbora, jer su su postojali samo Bul M Pupina i Bul N Tesle. Mislim da uopšte nije loše što će metro ići baš kroz Z Đinđića, jer tamo je i Arena, što će, pretpostavljam, biti česta destinacija. Da ne pominjemo sad što ga je mnogo lakše provući kroz Z Đinđića bez obzira da li će biti podzemni ili nadzemni.
 
@ borris_

Ako to rešenje stvarno manje košta od podzemnog metroa, odlično onda. Ipak, i dalje mi nije jasno kako će proći dalje već kod Merkatora. Deo Bulevara za automobile odatle pa sve do Fontane će morati da bude znatno sužen onda.
 
Trasa kroz Bulevar Z. Djindjica se potencira zato sto bi linija "kupila" putnike s jedne strane iz blokova 21, 26, 30, 31 i 1 i s druge strane blokova 22, 25, 29, 32 i 33. U slucaju da se trasa postavi kroz bulevar M. Pupina, metro bi imao samo putnike iz blokova 21, 26, 30, 31 i 1 i ne bi imao dovoljno putnika. Putnici iz blokova s druge strane sigurn ne bi pesacili do metroa.
 
hazard":2t6i3udw je napisao(la):
Siniša":2t6i3udw je napisao(la):
Kad je u pitanju razmak stanica, smatram da nam ne treba razmak ispod 1000 m. U slucaju od 500 do 800 m bi trebalo graditi vise stanica, cime bi se povisila cena gradnje (stanice su najskuplje) i izgubilo bi se potrebnoj eksploatacionoj brzini.
Pa ne znam, valjda je neki svetski standard za metro oko 800m?

evo tabele za linije pariskog metroa http://en.wikipedia.org/wiki/Paris_Métro#Paris_M.C3.A9tro_lines

Sve linije osim 14ice su daleko ispod 1000m. Reklo bi se da je za pariski metro neki prosek oko 500 m.

Metro u Torontu ima prosek od 845m na jednoj liniji i 940m na drugoj.
Zavisi od grada, nema svetskog standarda. Npr. ex-SSSR, Londonski i Azijski metroi (osim predratnih japanskih) imaju razmak stanica veci od 1000 m. Pariski i Madridski metro (prvih 5 linija) imaju najmanji razmak stanica oko 500 m vise-manje.
 
Predlog stručnjaka za metro iz Beča
Sa Zapada ništa novo
Autor: N. Korlat - G. Svilar | 24.04.2009. - 11:39

Gradnja „teškog“ metroa je preskupa i zahteva dosta vremena, zbog čega bi bilo najbolje da se u Beogradu gradi „laki“ metro, rekli su juče na sastanku u Starom dvoru stručnjaci iz Beča. Ipak, konačan stav o tome kakav će sistem gradskog prevoza dobiti prestonica, doneće gradski čelnici posle razgovora sa stručnjacima iz Minhena i Španije.

metro-x.jpg


- Eksperti iz Beča utvrdili su da bi, pre svega sa gledišta racionalnosti, bilo najbolje da se gradi „laki šinski sistem“. Kažu da su najskuplji tuneli, pa nam savetuju što manje kopanja pod zemljom. „Laki“ metro će nam, tvrde oni, doneti najbrži rezultat – kaže Žaklina Gligorijević, direktorka Urbanističkog zavoda, koja je prisustvovala stručnom skupu u Skupštini grada.
Bečki eksperti savetuju da metro ide pod zemlju samo tamo gde je to neophodno. Oni su predložili da se u centru grada iskopaju podzemni tuneli, a da u Novom Beogradu trase idu iznad zemlje.
Ovakvim predlogom austrijskih eksperata veoma su nezadovoljni autori projekta klasičnog metroa iz 1982. godine, Branislav Jovin i Mihailo Maletin, koji su takođe prisustvovali jučerašnjem sastanku.
- Oni to zovu „laki“ metro, a u stvari je to tramvaj, koji bi prema njihovoj preporuci samo u centralnoj zoni trebalo da ide ispod zemlje. Od Vukovog spomenika do Ustaničke on bi išao sredinom Bulevara kralja Aleksandra. Čak predlažu da delom trase prolazi i kroz Bulevar Zorana Đinđića u Novom Beogradu. Ako takva odluka zaista i bude doneta, to će biti nesvakidašnja sramota – kaže Jovin i dodaje da stručnjaci iz Beča čak nisu podneli ni pismeni izveštaj koji im se, kako kaže, navodno negde zagubio.
Dolazak stručnjaka iz Minhena očekuje se 5. maja, koji će tada saopštiti svoju viziju budućeg beogradskog metroa. Konačan stav eksperata iz Španije biće poznat tri dana kasnije, a neki domaći stručnjaci veruju da će svoj glas dati, takođe, „lakom šinskom sistemu“. Takav predlog očekuje se jer je španska kompanija „Ineko“ donedavno radila na izradi studije opravdanosti i generalnog projekta za prvu liniju „lakog“ metroa u Beogradu i već je odmakla u ovom poslu. Na taj posao je već potrošeno skoro pet miliona evra.
Zbog razilaženja stavova zagovornika lakog i teškog metroa „u igri“ je ideja da se u Beogradu napravi kombinacija ova dva projekta. Kombinacija „lakog” i „teškog” metroa postoji i u Amsterdamu, Briselu i još nekim austrijskim gradovima.

metro.jpg


I dok se o podzemnoj železnici kod nas priča skoro 40 godina, drugi evropski gradovi koji su po broju stanovnika slični Beogradu već imaju tri ili više linija metroa. Budimpeštanski metro predstavlja jedan od najstarijih sistema prevoza u svetu jer je počeo da se gradi krajem 19. veka. Sastoji se iz tri linije od kojih je svaka obeležena posebnim brojem i bojom. Trenutno traje izgradnja četvrte linije čiji će prvi deo biti pušten u rad sledeće godine. Praški metro sastoji se takođe iz tri linije i ide ispod zemlje celim delom svoje trase, a izgrađen je 1978. godine. Saobraća od pet sati ujutro do ponoći. Interval između polazaka je između dva i tri minuta. Berlinski metro, koji Nemci zovu U-ban, počeo je da se gradi davne 1902. godine i danas ima devet linija. Većim delom svoje trase ide ispod zemlje, međutim neke linije saobraćaju i iznad zemlje ili imaju nadzemne deonice. Poslednja evropska prestonica koja je počela izgradnju metroa je Sofija. Metro u Sofiji trenutno čini jedna linija koja je u procesu produženja. Linija 2 će sabraćati podzemnom trasom na dužini od 10 kilometara i opsluživaće pet stanica, a puštanje u rad linije je predviđeno za 2012. godinu.
Poseta Moskvi na visokom državnom nivou
Kako je najavio Dragan Đilas gradonačelnik Beograda, državna delegacija trebalo bi narednih dana da poseti Moskvu i sa predstavnicima ruske federacije razgovara između ostalog i o finansiranju beogradskog metroa. Kako saznajemo, delegaciju će činiti Dijana Dragutinović, ministarka finansija i Vuk Jeremić, ministar inostranih poslova.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/beograd.php?id=89647

Vidim da ćemo nekoga vešati zbog lakog metroa. :kafa:
 
Ma kakvo vesanje, svi na ulice pa da vidis!
To jeste zaista sramota, na sta se srozao Beograd. Kad jedna Sofija gradi teski metro, a za nas neke 'tramvaje', pa to je zaista katastrofa. No makar su iskreno rekli....nije da Bg to ne treba i da je mali za klasican metro, vec se radi o brzini i novcu, sto mi opet zvuci kao zaobilazenje pravog problema i iznalazenje nekog privremenog resenja.
Ne znam ni kako ti iz gradske vlasti nista ne vide...ovi sa strane se ophode prema nama kao da nismo gradjani jednog evropskog grada, vec sa dalekog istoka, niza klasa ili sta vec.... Ono, Bec ima metro kakav ima ( a ako vas zanima okacicu i slike), grade punom parom jos jednu liniju preko Dunava koja ce biti gotova sledece godine, od 2011 uvode novi sistem navigacije vozova kome ce upravljati komjuter, kupili nove vozove koji su klimatizovani.....ali za Beograd ne, za tu 'rupu' moze i neki brzi tramvaj, bice oni zadovoljni, takvi su ti njihovi izvestaji, koje su izmedju ostalog i pogubili, ma fino :) a ovi iz gradske uprave samo trepcu i namiguju i vicu, da da....
 
Ozbiljno, koliko bi kostalo da nam metro izgrade Rusi? Moskovski metro je jedan od najboljih na svetu, nije kao da kupujemo Moskvice, ljudi imaju znanje, kvalitet, iskustvo i verovatno bi po kilometru pruge i tunela bilo jeftinije od nekih fensi smensi podzemnih tramvaja sa Zapada...naravno kostalo bi vise ukupno jer bi moralo vise da se radi ali bi se po glavi putnika verovatno vise isplatilo.
 
@PauLi

Ne verujem da se ljudi iz Beča namerno ophode prema nama kao građanima drugorazrednog grada - oni jednostavno znaju koliki je budžet Beča, verovatno su tražili informaciju o beogradskom budžetu i kada su je dobili sve im je bilo jasno.

Sofija ima tu jednu liniju, ali pitanje je koliko će je još isplaćivati. Dalje, grad se nalazi u potpuno ravnoj dolini, pa je i graditi metro lakše. Rečica koja prolazi kroz Sofiju je reda veličine Ljubljanice pa prema tome ne moraju da daju pare za mostove itd...

Ovo apsolutno ne znači da mislim da treba graditi LRT. Ako za teški metro nema para jednostavno ne treba graditi apsolutno ništa. Ako neko ozbiljno misli da će ta LRT linija u budućnosti moći da se menja, ukopava, diže na stubove itd. ja mislim da je u velikoj zabludi, jer jednom kad se ljudi naviknu na to svako zatvaranje će napraviti totalni kolaps. Bolje neka troše pare na mostove, UMP ili šta već, a teški metro neka sačeka srećnija vremena, jeftiniju radnu snagu, materijale, EU donacije, ili otkud znam šta.
 
ACR, ako se nema para za dugačke linije, zašto se ne bi izgradila jedna kratka, od svega nekoliko stanica, od čega bi jedna bila u centru grada, druga kod Ušća i treća, ma primer u Bulevaru Avnoja. Ako je to vozilo velikog kapaciteta, gotovo sve linije koje okreću danas na Zelenom vencu mogle bi da idu do Ušća i tu da se preseda. Kasnijim investicijama linija bi mogla da se produžava do Vuka, ka centru NBG, etc.
 
@ Mateja

Mogu se produžavati kratke linije, naravno, to uopšte nije problem, jer ne iziskuje da se linija zatvori, bar ne na duže vreme. Ja sam govorio o drugoj stvari - s vremena na vreme neko iz Grada kaže kako bi se laki metro jednog dana mogao pretvoriti u pravi, što je, po meni, potpuna zabluda.

Ako im se dozvoli da naprave tu LRT liniju, to će biti svakako kraj svim snovima o teškom metrou.
 
ACR":2wqy0j7u je napisao(la):
@PauLi

Ne verujem da se ljudi iz Beča namerno ophode prema nama kao građanima drugorazrednog grada - oni jednostavno znaju koliki je budžet Beča, verovatno su tražili informaciju o beogradskom budžetu i kada su je dobili sve im je bilo jasno.

Sofija ima tu jednu liniju, ali pitanje je koliko će je još isplaćivati. Dalje, grad se nalazi u potpuno ravnoj dolini, pa je i graditi metro lakše. Rečica koja prolazi kroz Sofiju je reda veličine Ljubljanice pa prema tome ne moraju da daju pare za mostove itd...

Ovo apsolutno ne znači da mislim da treba graditi LRT. Ako za teški metro nema para jednostavno ne treba graditi apsolutno ništa. Ako neko ozbiljno misli da će ta LRT linija u budućnosti moći da se menja, ukopava, diže na stubove itd. ja mislim da je u velikoj zabludi, jer jednom kad se ljudi naviknu na to svako zatvaranje će napraviti totalni kolaps. Bolje neka troše pare na mostove, UMP ili šta već, a teški metro neka sačeka srećnija vremena, jeftiniju radnu snagu, materijale, EU donacije, ili otkud znam šta.
Ne, ja nisam rekao da se iko tako namerno ophodi, njih zabole uvo....ali beogradjani i jesu gradjani drugog reda, jer dok se evropljani voze metroima, novim niskopodnim tramvajima i da dalje ne nabrajam, u bg se radi sta se radi.
I gle, pa kako uvek opravdanje da je drugima lakse a nama tesko? Sofija u ravnici...e place mi se. Da li je Bukurest u ravnici? Ili mozda Baku, Azerbejdzan, daleki istok....ili Kiev, hej Ukrajina? Ja ne razumem....ali izgleda da je sve jasno. Mislim da je bolje da ne pisem i ne citam ove vesti o metrou, samo se nerviram.

A sto se Beca tice...heh, pa pazi, ja tu zivim, svaki dan se vozim tim metrom i znam sta on znaci za ovaj grad, nema nigde autobusa ni da se priblizi centru! U pravu si ti za te stavke oko gradskog budzeta i slicno...ali to nije njihova prica, da su iskreno rekli pa ajde....vec je prica da je 'bolji' laki metro, i bla bla...kao da svi ne znamo. Ako je tako da Bg nema para za pravi metro, zasto onda uopste pregovaraju? Hah, da bi svoju glupost zavili u sareni papir.

Moj savet...ne trebaju nikakvi 'strucnjaci' i pregovori, koliko li su para bacili na sve to i neke projekte, nego motka! Dakle sad ce mozda ukinuti vize...pa svi za beogradjani za Bec da vide sta im treba, pogotovu da probaju liniju U2, jos ce sledece godine pustiti novi deo u promet pa da vidis.
 
P.a.u.L.i.":2i6m2ib1 je napisao(la):
A sto se Beca tice...heh, pa pazi, ja tu zivim, svaki dan se vozim tim metrom i znam sta on znaci za ovaj grad, nema nigde autobusa ni da se priblizi centru! U pravu si ti za te stavke oko gradskog budzeta i slicno...ali to nije njihova prica, da su iskreno rekli pa ajde....vec je prica de je 'bolji' laki metro, i bla bla...kao da svi ne znamo.
Vozio sam se Bečkim metroom, znam da je odličan i da je to jedini način da se javnim prevozom uđe unutar Ringstrasse. :)

Ipak, mi ne znamo tačno kakva je njihova priča, čuli smo samo ono što su Blic i Politika rekli, pri čemu su se po jednima Austrijanci čak izjasnili za teški metro. For all we know ti ljudi su se možda napr. zalagali za teški metro na stubovima u NBG delu, ali pošto je to nadzemno, vrsni novinar je to preneo kao "laki metro na Novom Beogradu".

BTW, Bukurešt jeste u ravnici :)
 
ACR":d23i0c1v je napisao(la):
P.a.u.L.i.":d23i0c1v je napisao(la):
A sto se Beca tice...heh, pa pazi, ja tu zivim, svaki dan se vozim tim metrom i znam sta on znaci za ovaj grad, nema nigde autobusa ni da se priblizi centru! U pravu si ti za te stavke oko gradskog budzeta i slicno...ali to nije njihova prica, da su iskreno rekli pa ajde....vec je prica de je 'bolji' laki metro, i bla bla...kao da svi ne znamo.
Vozio sam se Bečkim metroom, znam da je odličan i da je to jedini način da se javnim prevozom uđe unutar Ringstrasse. :)

Ipak, mi ne znamo tačno kakva je njihova priča, čuli smo samo ono što su Blic i Politika rekli, pri čemu su se po jednima Austrijanci čak izjasnili za teški metro. For all we know ti ljudi su se možda napr. zalagali za teški metro na stubovima u NBG delu, ali pošto je to nadzemno, vrsni novinar je to preneo kao "laki metro na Novom Beogradu".

BTW, Bukurešt jeste u ravnici :)
Pa onda molim lepo..i Novi Beograd je ravnica pa nek ne mute sa nekim nadzemnim varijantama :)
 
Pa i Beč ti ima nadzemne varijante, onaj deo uz Donaukanal to je U4 mislim, i kod UNO-City...
ja bih na NBG baš voleo da bude na stubovima :)
 
Ako je metro na NBG na stubovima, gde napraviti stanicu Ušće npr? Isto važi i za laki metro. Treba imati u vidu i stavljanje budućih barijera sa RFID čitačima, ogroman promet putnika, moguće buduće ukrštanje linija......
 
Možda je jedino ta Ušće stanica mali problem (i to pre svega vizuelni, jer mesta za nadzemnu stanicu ima) , ali barijere se mogu bez problema postaviti ispred stepeništa kojim bi se narod peo na stubove. Ako se dobro sećam tako su i uradili na stanici kod bečkog UNO City.
 
ACR":2mawxrp9 je napisao(la):
Pa i Beč ti ima nadzemne varijante, onaj deo uz Donaukanal to je U4 mislim, i kod UNO-City...
ja bih na NBG baš voleo da bude na stubovima :)
Da, ima ali ne po sredini ulice kao sto oni planiraju za Bg...U6 linija je skoro cela nadzemna, ako me ne bude mrzelo slikacu to danas popodne. Nije problem imati nadzemne linije...i to oko stanice usce i slicno nije nista, da se srediti. Mislim da je ovde rec o tome hoce li uopste biti teskog metroa...a kako ide i kako ti 'strucnjaci savetuju, izgleda nece.
 
ACR":44sihaz0 je napisao(la):
Možda je jedino ta Ušće stanica mali problem (i to pre svega vizuelni, jer mesta za nadzemnu stanicu ima) , ali barijere se mogu bez problema postaviti ispred stepeništa kojim bi se narod peo na stubove. Ako se dobro sećam tako su i uradili na stanici kod bečkog UNO City.
nisam siguran na sta mislis, ali svakako se narod penje stepenicama do nivoa na kome je stanica, tj, stubova. Takva je, kao sto pomenuh, linija U6, koja se provlaci nadzemno kroz ulice tako gusto naseljenih delova Beca, da je za neverovati....kao sto je recimo Vracar u Bgu.
 
Ако им само падне на памет да праве ЛРТ, ту је Беобилд и брдо ентузијаста који схватају значај правог метроа, који ће ширити глас и спречити позивима, петицијама, медијском кампањом, ако треба и моткама градњу ЛРТ-а :) Шта рећи осим :gobb: :gobb: :gobb:
 
Надземне деонице су сасвим ок, чак је и леп визуелни доживљај кад онао изнад тебе пролазе возови. Подземно би било само од Бранковог моста до Трга, тако да је за ту најургентнију деоницу потребно мање новца него што се мисли. Можда би било ок да од Ушћа метро настави право до Булевара М. Миланковића. Тако би могле да се направе три странице за преседање са аутобуских и трамвајских линија
 
Mislim da će na kraju ipak presuditi činjenica da će nam verovatno Rusi dati kredit za metro. A onda će svakako zahtevati da njihove kompanije grade pomenuti. Ne znam da li negde imaju laki, ali teški grade još od Staljina.
 
reci su ocigledno otrov... neko je plasirao tu idotsku podelu kod nas na laki i teski metro i sada se svi drzite toga, vaznije vam je da nesto etiketirate kao "laki" ili "teski", nego sta iza projekta stoji. Tamo gde treba, treba da ide ispod zemlje, tamo gde moze, zasto ne bi isao iznad zemlje... duzina vagona, neka bude onolika koliko nam je potrebno, sta je bitno da li je to "laki" ili "teski" metro... neka vozovi idu optimalnom brzinom, a neka se zovu kako hoce...i vecina gradova za koje vi mislite da imaju "teski metro" zapravo imaju laki metro, npr. Frankfurt, Keln, samo sto se tamo tom idiotskom podelom tamo niko ne bavi.

Mnogo je bitnije imati vizionarski raspored linija u glavi... dok je nazalost nas projekat LRT skandalozan jer krivuda da pokrije svako sokace, kao da ce doveka biti jedini i najvaznije je da imamo bezbedne tunele i zapadne vagone, kako zvuk kocnica ne bi izazivao sizofreniju kod putnika, kao u Moskvi.

Citava ideja dovodjenja nemackih, spanskih i austrijskih eksperata (dobro ovih poslednjih manje-vise) je po sebi dobra, ali konkretan cilj koji je njima postavljen pokazuje da sadasnja gradska vlast nema blage veze sta je uloga vlasti i kako se gradom upravlja. Eksperti mogu da budu produzena ruka u polju neznanja, da objasne na razumljiv nacin ono sto gradonacelnik, odbornici, sekretari ne znaju, ali ne mogu eksperti na sebe da uzmu odluku niti ona sme da im bude prepustena. Jer upravo je svrha naseg celokupnog politickog uredjanja da ljudi koji za to imaju ustavne nadleznosti donose odluke imajuci u vidu zelje, finasisjke mogucnosti, fizicke mogucnosti i viziju naseg grada za 30 godina sto naravno (madridski, minhenski, becki) ekperti ne treba da imaju. Izgtrdnja milijardskog sistema transporta je par exellance politicka odluka, dakle ona koja prema postaljven ciljom odredjuje sredstvo, a uporno ponavljanje kako ce odlucivati ekperti umesto vlasti je pokazatelj da ovim gradom vlada neznalica i nesposobnjakovic.
 
@ Lucifer

Nije suština u nadzemnim i podzemnim deonicama, nego nešto što se ukršta sa drugim tokovima saobraćaja ne može se baš nikako zvati metro.
 
Vrh