Igor":3nqr6zzz je napisao(la):
Koji su to kompromisi koje mi mozemo prihvatiti.
Ja sam nekako spreman da prihvatim opciju nbg na stubovima ako se jasno dokaze da je dosta jeftinija sto Egisova studija nije uradila.
Ono sa cime nikako ne bih pravio kompromis jeste trasa a to je ono gde smo sada u problemu cikcak trasa prema uscu umesto ka terazijama i to vuka ne do konjarnika. Kod trase bih eventualno bio spreman da prihvatim komprimis u vidu privremeno poslednje stanice kod "metroa" u zemunu ali uz obavezu da se razvije linija dalje podzemno.
Pored tvojih navedenih kompromisa mislim da bi svakako bilo bolje da nadzemne stanice (na vijaduktu obavezno kao i u nivou ukoliko ih ima) privremeno budu samo delimicno natkrivene ili u potpunosti nepokrivene nego da nam sistem lici na Sofijski, bez uvrede komsijama. Ja sam to ovde ponavljao vise puta.
Inostrane podne obloge loseg kvaliteta su nepotrebne kada imamo domaci asfalt. Spominjao sam Berlin. Da li je ono asfalt nisam siguran ali podseca.
Bolje da nam peroni budu poput trotoara nego poput javnog WC-a.
Ako treba bolje je izgraditi i stanicu manje pa je kasnije dograditi kada se vrati dug.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jsqCqwZBW_w[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=jsqCqwZBW_w#t=100 Premotano nece da prikaze na forumu pa moram da postavljam link.
^^^Dovoljni su ovakvi peroni na vijaduktu u B.Z.Dj u prvoj fazi recimo Zemun/Glavna-Vukov Spomenik preko Karadjordjeve.
Pored gore navedenog moram reci da mi se ovo nimalo ne svidja:
https://www.google.com/maps/place/B...2!3m1!1s0x475a7aa3d7b53fbd:0x1db8645cf2177ee4
^^^U pitanju je 100% betonski zeleznicki vijadukt kod stanice "Karadjordjev Park".
Sada ti dajem primer savremenog vijadukta preko gradskog autoputa u Los Andjelesu za Zlatnu liniju:
^^^Mislim da je Zidar spominjao kako je moguce od betona napraviti skulpturu.
Medjutim nije problem u tome da li moze nego koliko kosta. Sigurno je skuplje od standardnog ali da li je skuplje i od celicnog grednog na betonskim stubovima?
^^^Celicni gredni drumski most sa betonskim stubovima.
Usled manje mase celicne grede zahteva daleko tanje a samim tim i estetski prihvatljivije stubove. Debljina stubova zavisi i od seizmickog hazarda ali ukoliko nosi manje opterecenje (kao sto vec rekoh manju masu celicne naspram betonske grede) svakako ce stubovi biti tanji. Zasto bacati pare na citave konstrukcije iznad nadzemnih stanica kada se taj novac moze uloziti u vitkiji vijadukt?
Ostrvo u B.Z.Dj je dovoljno siroko tako da moze da primi trasu sa vise od dva koloseka pa ukoliko se javi potreba za ekspresnim kolosekom moze da se doda kada grad bude imao dovoljno sredstava. Isto vazi i za Trgovacku i Bulevar Vojvode Misica.
Nije sporno da je klasicni betonski ruzniji (ne racunajuci primer iz LA) ali koliko su kapitalni troskovi za 100% betonski nizi i koliko je dugorocno gledano njegovo odrzavanje jeftinije?
Buka nece biti problem jer je iovako udaljenost do stambenih objekata u B.Z.Dj velika tako da obliznji stanari nece biti preterano izlozeni buci. Recimo autoput u blizini tutnji konstantno dok to nije slucaj sa metroom jer vozovi prolaze na nekoliko minuta.
Upotreba pneumatika bi dodatno smanjila buku ali bi dugorocno verovatno povecala troskove eksploatacije.
11030":3nqr6zzz je napisao(la):
Ljudi, ja sam danas setala zeleznickom stanicom Rakovica pa produzila do stanice Knezevac. Tu kao treba da prodje 2.linija BG voza (po nekim gore tumacenjima metroa). Ranije sam svracala i na st.Topcider. Ja ne znam kojim recima da opisem cinjenicno stanje na stanicama, Topcider je bar zelen, pa i nekako, Rakovica ako bi se okrecila i sredio prilaz i licila bi na nesto, ali Knezevac, bukvalno je kao onaj grad pored Cernobila, drvece je preuzelo vlast, preko pruge vodi asfaltni putic ka Vidikovcu, kroz favelu majke mi, ono nisam znala da postoji u Bg (nisam nikad isla u Kaludjericu poredjenja radi). Jadni ljudi koji tu zive, na jbn steni, uklesani u istu. Ali sveopsti utisak nije raspad stanje vec cinjenica da nema za koga tu bg voz da prolazi. Koga da kupi, duhove iz napustenih fabrika ili par stanovnika okolnih favela? Da sruse one hale nicega i naprave naselje u buducnosti, pa ajde...Ovako cist besmisao.
Kuku majko kakav crni metro. :mrgreen:
To je deo zeleznickog cvora tako da vozovi prolaze trasama totalno nevezanim za interne gradske tokove putnika.
Gde autobusi pucaju po savovima tamo se gradi metro ali nema ga.