Šta je novo?

Metro

Извини, опет си дао одговор у којем свега има али не од онога што је сам питао.
Да избегнемо та општа места, закључке (не знам којим мерењем добијене) као што је овај о потрошњи до и преко моста и стално понављање неких карактеристика превоза... просто одговори на следеће питање.

Да ли све то, БГВ да будем прецизан, становници леве обале ВЕЋ ИМАЈУ?
Да ли има нових момената?

Ако већ нема повољних нових момената, ако већ имају на свом путу станицу Панчевачки мост...јасно је да је ово само отимање од већ сиромашних категорија становништва и угрожених саобраћајно.

Да је изграђена линија кроз сва насеља, пристао би да се укине све до последњег аутобус преко Дунава.

Кажеш 16 и 23 повезују крајеве који немају ни у најави БГВ... нема га у најави ни лева обала. Ближа је пруга Бановом брду него Борчи, Карабурми него ПСкели на пример. Нек скрате све са Палилуле на Панчевац а све са Чукарице на Бувљак, све из Земуна на Земун поље итд. Нека нема линија буса, нека све храни БГВ... Знаш да то није могуће :)
 
лева обала ће добити БГВ чим се заврши пруга до Панчева. то продужење је најављено још када су пуштали БГВ у саобраћај. и савршено је могуће. народ ће се у почетку бунити, али када виде да све иде без икаквих проблема више се нико неће бунити
 
Ха, ха опет не рече да ли то све већ имају на станици Панчевачки мост?
Не видим како може да иде без проблема, а побуну видим као физичко уништавање плана и свакако ћу дати свој допринос.
Са логистиком и узбуњивањем познаника за почетак крећем одмах, касније и са јавношћу. Боље све поломити композиције и станице, блокирати друге делове града, него истрпети још једно насиље.
 
Da li gradska vlast pod produženjem Bg voza misle na pravljenje pruge koja će ići negde uporedo sa Zrenjanicem (nekako)? Ako ne misle, a ja ne mislim da misle na to, zaista ne vidim razlog da ti Borčanac ovoliko padaš u vatru. Naravno da se neće skraćivati linije do Pančevačkog mosta ili tako nešto. Da, ok, možda podele 95-icu do i od Zelenjaka jer je predugačka, a možda i neće. Ni Batajnici nisu ukinuli autobuse do razanih delova grada (Blokova, Zelenjaka i Zemuna) kada su dobili Bg voz, a njima je stanica u samom mestu.
 
Pa to i kažem. Kasno je sada za to. I baš zbog toga ne vidim razlog za neku paniku da će ta naselja biti upućena samo na Bg voz, a ostati bez autobuskog prevoza. Bez njega nisu ostala ni naselja koja su mnogo bolje povezana sa voznom trasom.

Mada će stanica u Krnjači, ako bude negde usput i ako se do nje bude moglo doći busom na neki normalan, brz i pozdan način, olakšati život cleoj levoj obali jer Pančevački most više neće biti nikakav otežavajući faktor prelaska.
 
Јецо, ја се и осврћем на теорију да ће да ократе све линије које постоје а да ништа ново неће да се добије. Чак ће Пупиновим мостом сигурно бити и растерећен Панчевац, па неће бити отежавајућег фактора, како кажеш. И сада је брже прећи га него скретати лево у Крњачу па преседати на воз. Већ сам написао да место где ће скратити линије неће бити успут.
Да постоји станица у Борчи као у Батајници и ја бих се сложио са укидањем буса, јер постоји брза веза са кључним станицама где може да се преседне. Али да преседаш, па да седнеш на воз...да би преседао опет. НЕ ,НЕ, доста је било.

Има и других сличних кандидата и дугих линија али овде је увек најлакше чинити репресију. Зато падам у ватру и планирам себи да добро дигнем притисак, ако ово почне озбиљније да се разматра. А помињало се већ... припрема се терен.
Верујем да су озбиљни јер постоји већ огроман степен дискриминације овог дела града и увек се овде ломе нека копља. Као овај бус плус, 95 је ударна тачка свих хистеричних налета зулумћара.

Све да будућа бројања покажу да овде треба изградити неку линију, пре других праваца, нормално је да то нико неће узети у обзир јер хеј, то је чачача. Место са доста социјалних случајева, слепо црево БГа, низак број образованих и ситуираних, самим тим и утицајних...неће се нико бунити.
И овде на форуму ће пре неко себе да спали него што ће се сложити да на левој обали има људи и то толико да мора да се ураде побољшања целокупног стања, па и превоза...
Ја превоз не користим, не погађа ме лично, али ни дискриминацију и насиље из обести не подносим.
Када би и остали делови града патили, када би се онеспособили сви видови јавног транспорта мислим да би и дискриминатори и ови што се гаде на чачача мало размислили. Узалудне протесте не намеравам да дижем, а за блокаде по целом граду биће довољно и 20 активиста са нешто маште. Више не треба ни да се дискутује, нити има сврхе, до неке промене ситуације на терену или свести о суграђанима.
 
Iskreno rečeno, ja ne mislim da će bilo kome pasti na pamet da skraćuje 95 ili 96, kao ni 43. Pa makar proradio normalan voz do Pančeva. Kao što napisah, Batajnica je dobar primer. Ne zato što vas (nas) vole, već zato što se plaše za svoje glasove.

Sa druge strane, ne verujem da će vam išta novo i dati (možda nešto preko novog mosta, ali ne zbog vas, već zbog samog mosta) - biće vam kao i svima nama, sve gore. Dobro, možda nekome bude manje gore nego nekom drugom, ali u suštini, svi ćemo biti u kanalu (manje vozila, u sve gorem stanju, sve teže održavanje nekakvog reda vožnje...).

I ne razumem ovo za sugrađane - ja ne znam nikoga ko uopšte razmišlja o tome da se skrate autobusi do vas. Ima onih koji kukaju kako red vožnje ne može da se održi na tako dugačkoj liniji i da bi je trebalo prepoloviti kod Zelenjaka, ali to su glasovi koji se i ovde mogu čuti i vredno je rasprave.
 
Čekamo metro pola veka!
N. Vukić | 08. novembar 2014. 15:26 | Komentara: 28
Ponovo aktuelan atraktivan projekat izgradnje podzemne železnice u srpskoj prestonici. Prethodni plan pretrpeće izmene zbog „Beograda na vodi“, početak gradnje 2017.
POČINjE izgradnja beogradskog metroa - rečenica je koja se ponavlja već decenijama, ma duže od pola veka. Da li je konačno došlo vreme da ovaj san koji mnogi nisu uspeli da dosanjaju postane java. U njegovo ostvarenje ubeđen je i gradonačelnik Beograda Siniša Mali koji veruje u srpsko-francusko partnerstvo i procenjuje da će izgradnja početi za tri godine.



Prvi čovek prestonice istakao je da je Beogradu preko potrebna široka mreža metroa u narednim decenijama i najavio da ćemo do kraja trećeg kvartala 2015. imati plan integrisanog razvoja javnog prevoza i izgradnje tri linije metroa.

- Projekat izgradnje metroa radiće se sa francuskim partnerima, na osnovu sporazuma vlada Srbije i Francuske iz 2011. godine - podsetio je Mali. - Izgradnja prve linije metroa trebalo bi da počne 2017.

Gradonačelnik je istakao da metro ne može da bude izolovano sredstvo prevoza u gradu, kao i da odluka koja košta nekoliko milijardi evra, mora biti bazirana na pravim informacijama.

U francuskoj projektantskoj kući „Ežis rejl“ koja će raditi idejni projekat, kažu da čekaju rezultate analize brojanja putnika i saobraćaja. Osim toga, preduslov je postizanje dogovora oko finansiranja projekta.

PLANIRANI I MOSTOVI, TUNELI...
Predviđeno je da prva linija povezuje Tvorničku ulicu u Zemunu, preko Bulevara kralja Aleksandra sa Ustaničkom. Predviđena je izgradnja još jednog mosta, tik pored Brankovog, nizvodno, na koji bi se nastavljao tunel čiji će ulaz biti ispod spomenika u parku na Kosančićevom vencu. Metro bi kroz centar prolazio tunelom do Trga republike, a zatim Bulevarom kralja Aleksandra, do krajnje stanice.

- Definisali smo koncept metroa na osnovu podataka iz 2008. godine, međutim da bi pristupili izradi projektne dokumentacije potrebni su nam sveži podaci - dodaje Zoran Ilić iz „Ežisa“. - Grad već radi analizu saobraćaja, brojanje putnika, dogodine sledi snimanje saobraćajne mreže. Projekat ćemo raditi u skladu sa dobijenim podacima. Paralelno sa tim će teći razgovori o finansijskom paketu na nivou dve države.

Kada svi preduslovi budu ispunjeni, projektantima će biti potrebno od godinu do godinu i po za izradu dokumentacije. Kako kažu, s obzirom na to da će izgradnjom projekta „Beograd na vodi“ doći do značajnih promena u saobraćajnim tokovima, moguće je da će i izvesne promene morati da pretrpi i projekat metroa.

Višedecenijski san, kako ga mnogi doživljavaju, neće prvi put pretrpeti izmene. Čak se u pojedinim periodima i odustajalo od ove ideje.

Skupština grada je od 1967. do 1982. organizovala i finansirala izradu strateških planova i projekata Beograda sa metro sistemom. Posle 16 godina, naprasno se dogodio urbanistički prevrat i zabranjen je rad Sektora za metro, a naredne četiri godine potrošene su na projekat „Tramvaj za 21. vek“. Ideja o podzemnoj železnici vaskrsla je 1995. kada je u saobraćaj puštena železnička stanica Vukov spomenik, jedna od podzemnih stanica „Beovoza“ i „BG voza“.

Nedoslednost u realizaciji ideja nastavljena je i dolaskom narednih gradonačelnika. Dok je 1997. Zoran Đinđić bio za izgradnju metroa, dolaskom Nenada Bogdanovića na čelo glavnog grada dolazi do preokreta u smeru automobilsko-tramvajskog sistema Beograda.


TRI LINIJE
Poslednji planovi koji su izneti u javnost predviđali su tri linije metroa. Prva bi trebalo da vodi od Ustaničke ulice do Tvorničke u Zemunu. Druga trasa bi išla od Banovog brda do Pravnog fakulteta, a veza dve linije bila bi kod novog mosta preko Save, odakle bi se linija možda produžila sve do Bloka 45.

Cenu igranja sa kapitalnim saobraćajnim projektom plaćali su građani. Na to su upozoravali i stručnjaci Akademije arhitekture, jer je, kako kažu, urbanizam kontinualna naučna disciplina, a diskontinuitet, posebno od strategije dugoročnog razvoja grada je - fatalan.


NEGDE POD ZEMLjOM, NEGDE IZNAD

Predstavnici Beograda i dve vlade - Srbije i Francuske, potpisali su 18. novembra 2011. ugovor o početku projekta „Beogradski metro“. Predviđeno je da bude nezavisni šinski sistem čija trasa bi se u starom delu grada kretala pod zemljom, a tamo gde je moguće po površini, s tim da se ne bi preklapala sa ostalim vrstama saobraćaja.

HRONOLOGIJA

1958. Nikola Dobrović predložio uvođenje metroa i liniju Kalemegdan - Terazije - Slavija - Čubura.

1968. Objavljena prva studija koja je predviđala tri linije metroa od 33 kilometra i 35 stanica.

1976. Usvojena studija sa dve linije: Zemun - Vukov spomenik i Dorćol - Autokomanda.

1995. Puštena u rad podzemna stanica Vukov spomenik.

2011. Vlade Srbije i Francuske potpisale ugovor o početku projekta „Beogradski metro“.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... -pola-veka
 
Ovaj tekst je u koliziji sa onim sto je izjavio gradonacelnik.
Plan nece istrpeti izmene kako se tendenciozno pise samo zbog Begrada na vodi vec i zavisi od brojanja putnika, ukljucice Stanicu Beograd centar (prokop)
Vazna stvar koja je takodje napomenuta od strane gradonacelinka je i da je upravo linija tvornicka ustanicka uradjena lose i prakticno paralelna sa postojecim linijama. Pominjao se veliki broj stanica itd...
ili meni nista nije jasno ili ovi u novostima nemaju pojma...
 
meni samo nije jasno kako će da izgleda da linija koja uključuje i nove stanice na NBG i Prokop i BNV :)

Na stanu to što niđe veze da ide bilo kakva linije od Ž. St. NBG do Prokopa, kad već postoji pruga.
 
Это значит, что в 2017 г. только начнётся строительство метро?
 
Видим и у Новостима се чита Беобилд. :vops: А можда је и Пантограф имао удела у тексту. :)

Russian":31t6cety je napisao(la):
Это значит, что в 2017 г. только начнётся строительство метро?
Њет. :) До сада су деценијама најављивали градњу па се ништа није десило.
 
Ни он нама није превео на српски па га разумемо. Из искуства знам да се ми и браћа Руси комотно можемо споразумети на матерњим језицима пишући их ћирилицом. :vops:
 
Kazite mu da moze biti i 2016 ako budu dosli sa barem jednom milijardicom investicije,
plus da nagovore Putina da zapreti Srbiji ako se ne zavrsi u odredjenom roku.
Ili najbolje da sami izvedu radove od pocetka do kraja, a ne da pare guraju ovim nasima, jer ce da ih pojedu.
Za uzvrat cemo primiti njihove porodice i disidente kao posle 1917.
 
Кажи му сам. Испиши ћирилицом и човек ће те разумети. Ако ти није испод части.
 
A није.
Његова и сврха постојања је да подбоде. Чак и када у тексту на први поглед нема лажи и политиканства, увек увије по неку поруку, искриви право стање. Не може му сопствена сврха бити испод части...
 
Vidis, treba prebrojati putnike i uraditi studiju prvo. Kao da to nisu uradili do sada vec nekoliko puta i potrosili milione evra. Poslednji put je studija radjena pre par godina, secam se radjena je studija i kod onog BELAMA , i uvek su brojani putnici i uvek je isti rezultat, samo sto se trose pare.

E sad, koliko je kratka pamet, mili moji, prosudite sami. Svaki put se dokazuje da moze biti jos kraca.
 
Kada je radjena poslednja studija? Zvanicno je objavljeno da je radjena 2002. Ako neko ima drugacije podatke molim vas iznesite ih. Vec drugi put cujem bez konkretnih datuma, izvora i slicno.
 
Galeks, imas gore u tekstu koji je Direktor preneo iz vecernjih novosti, reci direktora Egisa u Srbiji
Definisali smo koncept metroa na osnovu podataka iz 2008. godine, međutim da bi pristupili izradi projektne dokumentacije potrebni su nam sveži podaci - dodaje Zoran Ilić iz „Ežisa“
Podaci i analize iz softvera su im dostupni u svakom trenutku.
 
Sto se tice tih studija, ako se dobro secam, potroseno je 2 miliona evra za studiju koja je kao konacan rezultat imala ovaj nacrt , koji je izasao u javnost u martu 2013, cak je bila i naslovna strana na BB :

http://www.beobuild.rs/read.php/594.html

Radjena je i studija za prethodni projekat Belama, i brojani su putnici takodje, bese li to 2004 godine.

Bila je jos jedna studija , koju su isto radili francuzi, samo se ne secam koja kompanija bese, valjda isto Ezis , koja je predvidjala isto tri linije, isto su je radili jedno godinu dana, mozda je to preteca ovoga danas, ali se secam dobro najmanje 3 studije ove vrste koju je najavio Mali u proteklih 11-12 godina.

Sada se spremamo za jos jednu studiju, i brojanje putnika, a broj stanovnika se nije drasticno promenio vec 30 godina, i kretanje ljudi po gradu je manje vise potpuno isto isti taj period. Te studije su samo kupovina vremena i bespotrebno trosenje para, jer se bave podacima koji se ne menjaju. Bolje bi bilo da rade na projektu, resavanju stanica i tome slicno, jer smo u vrzinom kolu studija i brojanja vec decenijama.

Mozda ja i gresim, mozda su sad ovo neke nove studije koje ce rezultirati glavnim projektom, jer vec je Ezis uradio onaj gorepomenuti plan, a i sada su u igri "francuzi" za rad na metrou, ali vreme ce pokazati sta je zapravo ova najava studije.

Isto kao sto 90 posto ljudi uopste ne kapira da prvo mora da se zavrsi Prokop, da bi se radio BG na vodi, da bi eventualni promenjeni metro isao kroz BG na vodi. To je iz iskustva, vec u najavi, nepostojanje nicega sledecih 4 godine.
 
Vrh