Šta je novo?

Metro

Пантограф":1s7szw2e je napisao(la):
Ако око СИВ-а остану "зелене површине", оне ваљда треба временом да се трансформишу у паркове, зар не? А, да ли ће у парку бити више људи, ако поред њега пролази метро, питам се? Зашто никог нема у иначе монументалном Парку пријатељства? Зато што је у недођији, наравно. Не треба нам урбани простор без људи, јер је то обична ледина и ту Милисав не греши. Ипак, градио бих само на темељима Музеја револуције, и то неки репрезентативан објекат јавне намене (можда баш нови Народни музеј) и то је то.

Pa namerno je i projektovan da bude u "nedođiji" iz bezbednosnih razloga. SIV je namenski građen da bude zgrada Predsedništva, i prilikom projektovanja velika pažnja se posvetila bezbednosti. Tu bi trebalo da se preseli i Predsedništvo Srbije, jer je zgrada na Anrićevom vencu krajnje neadekvatna, a apara Predsednika Srbije broji svega 78 ljudi, tako da njegovo izmeštanje u SIV ne bi predstavljalo nikakav problem. End of off-topic.
P.S. Isto važi i za Park prijeteljstva, jer njegova namena je bila pre svega protokolarna.
 
Malo, malo pa jedna recenica o metrou.
PREMIJER FRANCUSKE POTPISUJE SA ALEKSANDROM VUČIĆEM DOGOVOR
SAZNAJEMO Na pomolu dogovor o izgradnji metroa

Bojana Jelovac | 06. 11. 2014. - 09:32h | Foto: Grafički studio Blica | Komentara: 13
Premijer Aleksandar Vučić i premijer Francuske Manuel Vals potpisaće izjavu o namerama za gradnju metroa, saznaje “Blic”

Sa prvim čovekom francuske vlade, koji dolazi u dvodnevnu posetu Beogradu, stiže i privredna delegacija u kojoj će biti predstavnici 34 francuske kompanije zainteresovane i za druge infrastrukturne projekte u našoj zemlji, a glavna tema razgovora biće ekonomija koja je, kako je Vučić više puta ponovio, prioritet srpske Vlade.

Valsu, koji će biti dočekan uz najviše državne počasti, domaćin će biti premijer Vučić, a njih dvojica će najpre razgovarati u četiri oka. Uslediće Francusko-srpski poslovni forum i plenarni sastanak dveju delegacija. Predviđeno je potpisivanje više sporazuma.
„Poseta šefa francuske vlade prva je poseta nekog šefa francuske vlade demokratskoj Srbiji u vreme kada ta zemlja, istorijski bliska s Francuskom, sprovodi ambiciozne reforme uprave i modernizacije, istovremeno se otvarajući ka normalizaciji odnosa sa susedima“, saopšteno je iz Valsovog kabineta.

- Nadamo se da će Francuzi graditi metro u Srbiji i procenjujemo da bi to za našu zemlju bilo važno kao kada je “Reno” kupio “Dačiju”. Reč je o najznačajnijoj poseti jednog francuskog zvaničnika u poslednjih deset godina, još od dolaska Žaka Širaka - kaže za “Blic” Sanja Ivanić, direktorka Francusko-srpske privredne komore.
Da podsetimo, francuske firme su u junu bile zainteresovane i za podzemne garaže, nove deponije u Vinči, završetak izgradnje kanalizacionog sistema, kao i za koncesiju Aerodroma “Nikola Tesla”.

- Dolazak premijera tako velike zemlje kao što je Francuska veliki je događaj i diplomatski i poslovno za Srbiju. Francuska je u Evropi, uz Nemačku, najsnažnija zemlja po velikim kompanijama koje isključivo rade velike projekte. Francuske firme interesovale su se za Aerodrom, “Telekom”, EPS i brojne druge. Uprkos raznim administrativnim preprekama, kompanije koje već posluju u Srbiji su zadovoljne - kaže za “Blic” Goran Pitić, predsednik UO Sosijete ženeral banke.



Delija":3dld84su je napisao(la):
Било већ на форуму. Нема ту ништа занимљиво. У питању је идеја коју су насумично у урб. план тутнули, чини ми се неки белгијски стручњаци који су били сарадници на изради тог ГУП-а. Тој "ебола" траси никаква студија нити озбиљно планирање није претходило.
Meni je bilo zanimljivo da su planirali i tada trasu preko Brankovog mosta. Nisam znao za to, mislio sam da je jedino '97 i sad od 2000-tih razmatrana ta ideja. Postoje studije jos od '68, sve su uredno spakovane, ali zaista ne znam koliko je obimna studija bila i sta sve pise u njoj.
 
milanche":2fd6eewx je napisao(la):
Meni je bilo zanimljivo da su planirali i tada trasu preko Brankovog mosta. Nisam znao za to, mislio sam da je jedino '97 i sad od 2000-tih razmatrana ta ideja. Postoje studije jos od '68, sve su uredno spakovane, ali zaista ne znam koliko je obimna studija bila i sta sve pise u njoj.
Ако је нас лагао Јовин и још неке старије архитекте лажем и ја вас. Та студија из 68е ми није позната.
 
Саво Јањић ју је радио, систем са три линије. имаш овде детаље. фактички је од ње све почело
640px-MetroStudija68.svg.png
 
Ааааа тај план са троуглом у центру. Заборавих тотално на њега. У сваком случају то поткрепљује причу о ничим изазваном предлогу две линије из 1972. године.
 
Pa to je sad već neka klasika, svaka vlast potpiše neki sporazum o razumevanju. Mogli bi i mi ovde neki sporazum da potpišemo među sobom :)
Pre neku godinu su Braničevske vlasti sa Nekom rumunskom obblasti potpisali sporazum o izgradnji mosta. Taj most na dunavu između naše dve zemlje neće da se gradi ili nikad ili ne u bilo koje skorije vreme. Al bitno da se mi razumemo :)
 
Само да га направе под земљом а не мени испод прозора.
 
Цела сврха овог рециклирања Француза је да запсосле додатни контигент партијских пацова на бројању путника које иначе није потребно јер је исто извршено већ пре само 2-3 године и јер урб. завод има најмодернији софтвер за анализу саобраћаја и кретања путника.

Једино што фали и што ови дилетанти сигурно неће урадити је план где, колико и шта ће се градити у наредних 50 година како би се и на основу тога трасирао метро и исти учинио економскии оправданим тј исплативим.

Ваљда је коначно свима јасна сва имбецилност Вуканове тј ежисове трасе прве линије. Да има воље ми сутра пола прве линије можемо добити кроз јавно-приватно партнерство. Ми инвеститору земљиште у СА или на НБГ-у а он нама нпр метро-друмски мост преко Саве који би директно био и на услузи приватне инвестиције на датој парцели.

Шта смо и коме могли да понудимо трасом испод Кнез Михаилове и Косанчићевог Венца? Једино банкрот Београда.
 
Ovi iz DJP rekose da je prethodno brojanje radjeno 2002. godine. Jesi siguran da je bilo neko pre 2-3 godine?
 
Да ли може неко кратко да наброји све озбиљне критеријуме за планирање трасе линија?
Као и какве су процедуре у одређивању приоритета?

Занима ме шта каже струка о томе, у пракси ми је јасно какви су утицаји могући.
Доста сам на овим странама закључио од ваших уписа, а значило би ми у пакету на једном месту да може да се сагледа све релевантно.
Унапред хвала за оне који уложе труд да објасне.
 
Sad sam uveren da će ovoga puta stvari da se pomere sa mrtve tačke, umesto planova metroa, garantovano sledi izrada makete, a prigodno će se urediti neka zgrada da se ta maketa negde i smesti. Pa će svi moći da dođu da gledaju kako maketa metro-vozići ulaze u makete tunela ispod makete brda na kome čuči maketa centra grada.
 
Galeks":gwr539t2 je napisao(la):
Ovi iz DJP rekose da je prethodno brojanje radjeno 2002. godine. Jesi siguran da je bilo neko pre 2-3 godine?
Delija je u pravu, praksa je inace da angazuju obicno studente Saobracajnog fakulteta. Bilo je brojanje pre izrade ranije studije. Obicno ih angazuje Agencija za investicije, pred neki veliki projekat, kao napr rekonstrukcija Slavije, Vojvode Misica i sl. tako da nije nista neobicno angazovanje studenata preko studenske zadruge. U analizama im dosta pomaze softver koji imaju, pomocu kog dobijaju potrebne podatke.

Борчанац":gwr539t2 je napisao(la):
Да ли може неко кратко да наброји све озбиљне критеријуме за планирање трасе линија?
Као и какве су процедуре у одређивању приоритета?
Prvi i osnovni kriterijum je potraznja. Dakle, koje su najoptereceniji pravci, gde se ocekuje najvise putnika, tj da se sto vise ljudi preveze u vrsnom casu. To je vezano i za isplativost celog sistema.

Uslovno sa ovim kriterijum je vezano i glavna presedacka mesta, odnosno veze sa ostalim vidovima transporta.

Od urbanistickog zavoda se dobijaju potrebni podaci o planiranoj igradnji, kvadraturu, nameni i dr. sto se opet unosi u pomenitu softver, pomocu kod dobijaju predvidjenu potraznju. To je opet vezano za prvi kriterijum, kriterijum potraznje, s tim sto kad je u pitanju Beograd, posto treba da gradi tek prvu liniju, vodi vise racuna o sadasnjim potrebama - problemima koje je neophodno sto pre resiti.


Jedan od sledecih kriterijuma je konfiguacija terena, odnosno izbor povoljnijeg resenja.

Usteda troskova, se ogleda u tome da se jeftinijim transportom (el. sinski sistem,metro) zameni sto vise autobuski sistem koji je jako skup i na koji ide jako puno sredstava. Tu opet dolazimo na prvi kriterijum, a to je potraznja.
 
Ја ту само имам један амандманчић. Наиме, Београд је изузетак у светским оквирима као једина престоница у којој је око 1/4 урбаног језгра града потпуно неизграђена али и недефинисана где се не зна шта ће и колико се градити а те локације су толико атрактивне и велике да потенцијално могу имати огромне коеф. изграђености и густину насељености које би величином и обимом дневних миграција могле потпуно засенити постојећи ужи центар и чворишта.

У том смислу, тренутно оптерећење треба узети у обзир колико и планове за будућу градњу тј тренутно празна подручја поред река, на НБГ-у али и неизграђене парцеле у старом делу града. Ми сад имамо и примере по западној Европи где се више нема пара за проширење метро система без практично већ продатих парцела и извесне градње у зонама тих будућих станица. То је по мени једини могућ и одржив концепт за београдски метро.

Колико изграђених квадрата приватног сектора толико и метроа.
 
Хвала Миланче.
Тачно сам тако склопио ствар. Преко тога што си ти навео, јасно ми је да због уштеде треба да ангажује и потенцијале. На пример као СА кроз који би прошао, подигао му атрактивност па би се преко метроа додатно направио приход продајом, изградњом...
Или друге неке празне локације да се искористе.

Јасно је и да морају да секу центар, бар прве линије...


Правци који се помињу су нбг, земун, устаничка/булевар (вождовац/звездара) па и чукарица а на крају и палилула до Панчевца. Стидљиво се помиње даљи део до карабурме...

Ако погледамо број возила на ПА и ЗР путу, број од 86 аутобуса радним даном и њихову оптерећеност, потенцијал и најаве за изградњу станова и индустријске зоне, број становника и терен... значи да по струци 3 београд може да се кандидује за неки крак? Чини ми се да ни у једном покушају није било амбиција да се на било који начин реши саобраћајно (масовним, јефтиним и поузданим јавним превозом) овај део града који вуче скоро 10% аутобуса.
Има ли података неких ранијих званичних процена, пребројавања, чисто због поређења?
 
трећи Београд ће имати БГВ када се уради пруга до Панчева, тако да се цео правац 100 може преселити на неку нову окретницу близу станице Крњача, одакле би путници после БГВ-ом могли да се пребацују у други део града. чак и 95 и 96 могу да се споје, јер онда не би имало потребе да 95 иде скроз до НБГ-а
 
JohnnyLee":2fl35ohw je napisao(la):
трећи Београд ће имати БГВ када се уради пруга до Панчева, тако да се цео правац 100 може преселити на неку нову окретницу близу станице Крњача, одакле би путници после БГВ-ом могли да се пребацују у други део града. чак и 95 и 96 могу да се споје, јер онда не би имало потребе да 95 иде скроз до НБГ-а

Уз сав труд ово не разумем... а толико је пута поновљено овде.
Шта је то што добија а да га сад нема?


Зар треба правити окретнице и станице само да би могли да скрате 100тке за 2км под паролом да имају преседање? Да осакате једину добру линију, светлу тачку превоза на левој обали 95? Шта би се то променило да 95 изгуби потребу да иде на нбг? Ваљда треба боље да се повеже и у више праваца...никоме није у интересу да има 300 преседања а још их водиш мимо трасе на то преседање + улажеш да би га створио
Па како не осмислише да скрате 16,23 до П моста. Исти ефекат а не морају да граде станицу? Или да их пребаце на ту у Крњачи! Хехе, по мени то сулудо и бесмислено...а са сакаћењем и овог постојећег баш опасно глупо.
3 Београд ће имати БГВ само ако га буде имао стварно. Погледаш карту и видиш да се преко 100 000 људи налази километрима од пруге за Панчево, више је успут станица Панчевац :?
Немам појма, боље да се покријем ушима када не разумем, ћутим и чекам да видим да ли ће то неко стварно покушати и размере насиља.

У сваком случају, питање се односило на насељени део 3 Београда
 
Wuxa":1znymswk je napisao(la):

можда је боље овако (црно се брише)


Борчанац":1znymswk je napisao(la):
Уз сав труд ово не разумем... а толико је пута поновљено овде.
Шта је то што добија а да га сад нема?

бржи превоз преко Панчевца и ка граду


Борчанац":1znymswk je napisao(la):
Зар треба правити окретнице и станице само да би могли да скрате 100тке за 2км под паролом да имају преседање? Да осакате једину добру линију, светлу тачку превоза на левој обали 95? Шта би се то променило да 95 изгуби потребу да иде на нбг?

нема потребе да иде скроз до Блока 45. довољно је најдаље до Ушћа

Борчанац":1znymswk je napisao(la):
Па како не осмислише да скрате 16,23 до П моста.

а што њих да скрате?

Борчанац":1znymswk je napisao(la):
3 Београд ће имати БГВ само ако га буде имао стварно. Погледаш карту и видиш да се преко 100 000 људи налази километрима од пруге за Панчево, више је успут станица Панчевац :?
Немам појма, боље да се покријем ушима када не разумем, ћутим и чекам да видим да ли ће то неко стварно покушати и размере насиља.

зато и треба да постоје линије које "хране" БГВ као систем масовног јавног превоза, који је далеко ефикаснији од аутобуског превоза. теза која је потврђена широм света, и систем који функционише у свим градовима који имају метро/приградску железницу
 
Па ако је то теза потврђена, зашто да не 16, 23 на пример? Могу и други неки, па нека буду менза за БГВ :)
Што баш ми?


Друга ствар (ниси одговорио) зашто мислиш да је брже? Хоће ли чешће ићи воз, на више места, већим брзинама него до сада?
Трећа, зашто баш до ушћа а не 45. Како је то процењено да је боље и за кога? При томе знам тезу о краћим и поузданијим линијама...ето 101 је краћи од 95 а он испаде фидер за њега јер људима 101 не ради посао и морају на 95.

Скоро на сва питања би могао да буде једноставан одговор. Шта ће то бити боље па да се сакате постојеће линије и куцају паре у преправке? Не да ми неко опет понови одговор - тако треба -

Ја желим да се максимално искористе јефтинији видови превоза, да се смањи енергетска зависност и увоз горива, да превоз буде поуздан, удобан и брз. Жеља није довољна да би неко пристао на то.

Није овде пример као у Батајници. Локалне линије које хране воз (у насељу)
Покупе из свих делова насеља и пуне воз брзо и са малом километражом, са два три соло буса...
То је ок. А овде то није случај, ма ни слично

Ето немам против да пусте у рад и да не дирају постојеће, нека хране воз додатним снагама. Ако има логике људи ће прихватити и нека потом раде корекције. Само неће сигурно прихватити - јер ТО ВЕЋ ИМАЈУ!

Само ће им се огадити прича о масовном, па још шинском превозу а онда је штета трајна.
 
али 16 и 23 повезују крајеве који немају БГВ ни у најави. да имају БГВ, врло радо би их скратио до најближег терминуса или станице. а ЧаЧаЧа може врло лако да постане Батајница. и на питање:

Борчанац":3kuj7o5p je napisao(la):
Шта ће то бити боље па да се сакате постојеће линије и куцају паре у преправке?

си сам дао одговор:

Борчанац":3kuj7o5p je napisao(la):
да се смањи енергетска зависност и увоз горива, да превоз буде поуздан, удобан и брз.

највише ово болдовано. јер ти бусеви ионако потроше више горива док пређу Панчевца у шпицу него што потроше да дођу до Панчевца из околних места

Борчанац":3kuj7o5p je napisao(la):
Друга ствар (ниси одговорио) зашто мислиш да је брже? Хоће ли чешће ићи воз, на више места, већим брзинама него до сада?

1. БГВ има апсолутни приоритет на свим правцима унутар града
2. далеко је бржи од осталих видова јавног превоза (и до 4 пута)
3. има услова и простора да иде чешће од 4 поласка на сат као сада
4. један РВР има око 300 места све укупно (нека ме мвбг1 и други железничари исправе), а ФЛИРТ3 374
5. апсолутно не зависи од временских прилика и неприлика, шпицева и семафора
 
Vrh