Šta je novo?

Metro

Иииии Делија беше у праву :)

Градоначелник Београда Синиша Мали посетио Урбанистички завод Београда

Градоначелник Београда Синиша Мали посетио је данас Урбанистички завод Београда и одржао састанак са Колегијумом овог јавног предузећа. Том приликом градоначелнику су представљене активности и проблеми у раду Завода, уз посебан осврт на урбанистичке планове који се тренутно налазе у изради, а који су од великог значаја за Београд, као што су: План детаљне регулације депоније Винча; План детаљне регулације трга Славија; План детаљне регулације нове аутобуске станице у Блоку 42 на Новом Београду; План детаљне регулације Топчидера; планови за насеља Батајница, Рипањ, Алтина, Барајево и др.

На састанку су дефинисани и приоритети града Београда у наредном периоду, односно потреба да се приоритетно приступи изради плана генералне регулације мреже приградских аутобуских станица, плана детаљне регулације за деонице Унутрашњег магистралног полупрстена од Аутокоманде до Панчевачког моста, планова детаљне регулације за Угриновачку, нову Кумодрашку улицу, одговарајућег плана за Аеродром Београд и др.

Градоначелник Синиша Мали је прихватио и предлог Урбанистичког завода Београда да се у наредном периоду припреми програм израде урбанистичких планова Београда, као и да се Завод адекватно позиционира у систему институција града, имајући у виду његов значај за планирање развоја Београда.

Мењају се странке и политичари а најгори и најскупљи пројекти остају на снази.

Ништа од метроа ни у наредних барем 20 година.
 
Са обзиром на тренутну економску ситуацију, једино у шта можемо у наредних 2 године паметно уложити везано за метро је целовита пројектна документација.

Овакав, површински јавни превоз нам је економски неодржив, и ту ће морати да се спроводе ригорозне мере повећања наплате. Мислим да су сада једине реалне инвестиције:
- у одређена унапређења постојећег трамвајског система (предност на семафорима, реконструкција раскрсница, диспечерски ценар).
- Ремонт постојећих постројења за приградске железнице, пруга и композиција. Колико многи волели да се у то укључе Стедлери, они имају за 25% мањи капацитет од Горбачова 412-416. А биће Горбачова повучених са праваца за Шид, Пожаревац и слично.
- Развој инфраструктуре за безбедан бициклистички саобраћај, окренут највише ђацима и студентима, јер у тој популацији је могуће створити масовност.

Мислим да са метро пројектом морамо бити спремни за тренутак када нам ЕУ фондови за инфраструктуру буду доступни. Можемо се слагати или неслагати са ЕУ, просто не постоји довољно јака, добро организована иницијатива са квалитетним програмом Србије ван ЕУ.

@DELIJA

Колико год са стручног аспекта имали примедби на рад људи у Урбанистичком заводу, они су далеко разумнији од политичара, и на жалост, сразмерно имају мањи утицај. Сами политичари захтевају од њих: "Куда ћу проћи аутомобилом". Познато је да су већ деценијама постојали планови главних саобраћајних праваца са десне стране Саве, и политичари су ти који су усмеравали средства само на Нови Београд. На основу искуства, Урбанистички завод се показао чак и као најспремнији за комуникацију и сарадњу у односу на друге институције и политичке структуре.
 
Karlo del Ponte":2q85ujk7 je napisao(la):
@DELIJA

Колико год са стручног аспекта имали примедби на рад људи у Урбанистичком заводу, они су далеко разумнији од политичара, и на жалост, сразмерно имају мањи утицај. Сами политичари захтевају од њих: "Куда ћу проћи аутомобилом". Познато је да су већ деценијама постојали планови главних саобраћајних праваца са десне стране Саве, и политичари су ти који су усмеравали средства само на Нови Београд. На основу искуства, Урбанистички завод се показао чак и као најспремнији за комуникацију и сарадњу у односу на друге институције и политичке структуре.

@КАРЛО

Не знам о чему ти то ? Урбанистички завод је последњих 30 година заједно са грађ. дирекцијом ништа више до продужене руке власти и владара из сенке. О томе сведочи сваки кутак Београда, умп, студија високих објеката, урбанистичко дивљање, приоритетни пројекти...

Капирам да су теби симпатични сви ти саобраћајни инжењери који су тако културни, инжењерски потковани и елоквентни али има ту једна зачкољица - Одговорни су за вишедеценијско силовање Београда.
 
Чисто да пријавим своје данашње сазнање из прве руке - изградња београдског метроа била је међу најважнијим темама Вучићеве посете Паризу. У причу се умешао и грађевински гигант "Буиг" - договараће концесију за прву линију (што је, у принципу, најмање повољан модел изградње метроа).

Дакле, Делија је мислио да ће се браћа Гали лако одрећи тако уносног посла, али то, с обзиром на наше преговоре са ЕУ, не бива тек тако.
 
Pa ja napisah na temi o SA - BGnV pre neki dan da ocekujem pocetak gradnje za par godina, al me izgleda niko nije shvatio ozbiljno :D

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
:)

Мали: Посета Француској врло успешна

БЕОГРАД, 4. јула (Танјуг) - Градоначелник Београда Синиша Мали изјавио је данас да је радна посета делегације Србије Паризу била врло успешна и да је неколико француских министарстава обећало помоћ за поједине пројекте, попут београдског метроа, чији се почетак реализације очекује до краја наредне године.

"Имали смо разговоре, не само са француским компанијама, него и са француском владом, с обзиром да је неколико њихових министарстава обећало помоћ за поједине пројекте, између осталих и пројекат метроа, који очекујемо да коначно кренемо са реализацијом до краја наредне године", рекао је Мали новинарима у Сурчину.

Осим пројекта метроа, за који је већ формирана радна група која је почела са радом, Мали је рекао да постоје и пројекти у вези са даљим развојем водовода и канализације у Београду.

"Имамо идеју како можемо, кроз улагање појединих француских фирми, да покренемо процес и завршимо изградњу канализације у Београду", рекао је градоначелник.

Према његовим речима, скоро трећина Београда нема канализацију.

"То је пројекат од око 800 милиона евра и то је била једна од тема која је била веома позитивно примљена од стране француских привредника", рекао је Мали.

Он је додао да је у Паризу било речи и о изградњи четири подземне гараже у Београду, као и у вези са депонијом Винча.

Како је додао, две француске компаније су заинтересоване за учешће на тендеру за депонију Винча, док је једна заинтересована за концесију аеродрома.

"Гледали смо да будемо што конкретнији са пројектима које нудимо и веома су позитивне реакције на оно што смо презентовали. И као и за све пројекте, потребно је време, али битно је да се ми као град спремимо и покажемо друго лице, које показује да имамо пројекте, а не да буде као до сад, да имамо само идеје", навео је градоначелник.

Сада, како је додао, постоје пројекти и конкретни папири на основу којих се траже инвеститори.

Градоначелник је закључио да градска власт жели да Београд потпуно другачије изгледа и да се већ од следеће године крене са тендерима за сређивање депоније Винча и за четири подземне гараже, као и са "Београдом на води" и осталим пројектима.
 
Пантограф":2zgu0hor je napisao(la):
чији се почетак реализације очекује до краја наредне године.

Ubedljivo najvise puta izgovorena recenica u Srbistanu od strane politicara.
 
Predlazem i molim clanove foruma da prestanu nasu drzavu nazivati ovako ruznim imenima.
Poredjenje ajde i nekako ali ovo bas nije fino.
Ja to dozivljavam i kao licnu uvredu.
 
Не осуђујем, али придружујем се молби. Није пријатно читати такве ствари, горко гутам када год прочитам. Свестан сам и огорчености и јада.
Као да мајку своју псујемо...
 
hahaha, e sou :D do juce sam mislio da je najveca glupost zakon o zabrani psovanja :D

Elem, nevidim kako sam nekog uvredio, u slozenici nema ni jedna jedina ruzna ili uvredljiva rec. Samo malo lici na nazive nekih drzava, dakle nema ni jedne ruzne ili nekulturne reci. Vise je pridevskog karaktera i opisuje mesto gde nepostoji odgovornost. Gde je moguce najavljivati i obecavati svake godine iznova i iznova, a bez ikakvog ugovora (da znamo, makar ga i ne objavili), projekta, a ovde cak ne znamo ni koja je tacna definisana trasa pomenutog metroa, ni koliko stanica ima, ni ko su clanovi te nove komisije za metro, ni sta oni rade sada, sta je njihov zatatak....ali znamo da ce ga sigurno praviti sledece godine. I umesto da pisem sve ovo, sve to zameni jedna jednina rec. Neki bi rekli, bogatsvo naseg divnog jezika :) (bez sarkazma)

Ih, Borcanac, pa nasta bi licelo da sam ogorcen zbog ovakvih izjava. Nedam se ja bas tako lako ogorciti, samo sam kontatovao jos jednu najavu :wink:
 
Миланче, неколико претходних изјава би требало да говоре довољно какав осећај такав опис производи. Богатство језика је протраћено ако га упростимо тако, уместо да користимо његову раскош.
Јасно је да се коментари не односе на тебе, већ опомињемо и сами себе по мало. Такође, нисам мислио да си ти огорчен, већ већина нас у народу. Ти ми баш делујеш темељно и концентрисано, неки твоји постови попут оног на теми станице на НБГД су врхунска достигнућа овог форума. Такве темељне и сигурне особе морају бити доста тога, само не под дневно политичким утицајем.
Зато си можда и међу погоднијима за овакве примедбе. Зато што је процењено да ћеш знати да уважиш мишљења.

А за метро је ваљда потрошена количина чуђења, остало је капацитета само да се проматра ситуација, ситуација које у овом случају нема. Свој сам став већ изнео да нам је прпиоритет извући половину града из средњег века, па тек тада ући у пројекат тако скуп и дуготрајан, пр којем ће бити упослен страни кадар, за страни капитал, који ћемо дебело каматом платити. Али сам уважио и мишљење да градња истог генерише раст привреде. Тако да ни једно моје мишљење није коначно. Још пре много времена Делија, који је сјајан када нешто хоће да објасни, навео ме је да се питам који су приоритети, шта би донело ранији бољитак. И многе друге ситуације, други случајеви и професори (колеге форумаши) Ако се има слуха за туђе мишљење и потребе, то је сигуран знак да срљамо у сарадњу и иновативност, пре свега сједињеном снагом заједништва.

А сам овај пример није потребно превише образлагати. Питање је елементарног осећаја, па и основне културе у крајњој линији. Држава је нешто што се просто поштује, јер се на тај начин и гради, ствара и у којој се односом постављају стандарди.
Као псовање на форуму, прибегава се томе само у крајњој нужди... кад је нешто просто прави начин опхођења, чувај га.
 
rasho62":ns3btcj5 je napisao(la):
Predlazem i molim clanove foruma da prestanu nasu drzavu nazivati ovako ruznim imenima.
Poredjenje ajde i nekako ali ovo bas nije fino.
Ja to dozivljavam i kao licnu uvredu.

мене генерално нервира тај термин Србистан. к'о да смо нека турска џамахирија (знам да се тако каже Србија у Турској, али ми нисмо у Турској)
 
Baš u tome i jeste poenta tog naziva, da pokaže kako nekad nismo mnogo bolji od nekog Turskog feuda a morali bismo da budemo civilizovana Evropska zemlja 21. veka
 
Што упућује да и када мислиш да кева није баш како треба... је мораш ословити са крава... или како ти дуне већ?

Да би поента била да није како треба, треба је увредити како треба?
Стварно немоћно, немаштовито и далеко од продуктивног, обзиром да ту земљу пре свих ми чинимо! Што даље упућује да је оправдано поломити лобању оном који вређа и кад је упозорен да то смета, тада добијеш актуелну ситуацију на Београдској улици.
 
Borcanac, razumem ja tebe i podrzvam u tome sto volis svoju zemlju i postujem tvoj stav. Samo se ne slazem sa nacinom iskizavina postovanja svoje zemlje. Naime, kad sam bio u severnoj Italiji, pricao sam sa nekim italijanima i dotakli smo se teme patriotizma. Oni su mi rekli da je za njih dokaz da volis i postujes zemlju da si platio porez. I to je to. Njima ne znaci puno lepe reci, zastave i cuda, ako ne platis porez ili druge drzavne takse , ti ne postujes (svoju) drzavu jer si direktno utices na primanja penzionera, izgranju bolnica, vrtica i svega drugog sto se finansira iz budzeta.

Razmiljao sam dosta o tome i shvatio da su potpuno u pravu. Dzabe ako neko govori sve najlepse, ima istetoviranoe Kneza Lazara i Caricu Milicu na ramenu, a sa druge strane potkrada Drzavu i sve nas. To nije bas patriotizam.

Drzava, drzavni organi, odluke, stanje drustva, mora biti podlozno kritici javnosti, u suprotnom dolazimo do cenzure. Ukazivanje na nelogicnosti ili kako je mekbejn lepo rekao " pokaže kako nekad nismo mnogo bolji od nekog Turskog feuda a morali bismo da budemo civilizovana Evropska zemlja 21. veka" nije vredjanje, vec kritika. Kritika odnosa politickih struktura prema gradjanima, kritika odsustva odgovornosti, kritika drustva i td.

To je isto kao kad ti posle jela neko kaze da si musav da se obrises, a ti mu kazes, ' sta me vredjas'. To nije vredjanje, vec ukazivanje na cinjenice. :wink:
 
А кажеш да си пуно размишљао и да разумеш :(
Па види, нисам тетовиран и веома често се осећам као ид**** јер ако могу плаћам и унапред. Мој економски патриотизам иде много даље од тога што те је жабар научио. Његово учење је свакако уперено према јужњацима, који су нити род нит` помози бог а при томе сиромашни и криминализовани...те стога слабије плаћају порезе а воле и да заврну те на северу. :p

Ово ипак причамо ми међу собом, припадници истог културног, националног и економског миљеа (сем ако не смета да се поистовећујемо и повезујемо)
Морамо да живимо од свог рада а овако мали и стално спутавани да би успели морамо и много тврђе да бринемо о себи него богате земље/народи

Овде су више поређења типа да кажеш сам себи мусав сам. Али то је ок. Није ок ако кажеш нешто друго, на пример усран сам/си а мислиш на мусавост.

Код нас нема метроа, ни почетка ни озбиљних индиција, па ни ово не може бити ван теме јер је тема фиктивна. А за сваку тему битна је култура. Ето ми се не слажемо али се пристојно обраћао међусобно. То стварно јесте темељ на којем могу да се граде ствари, па и тај метро у будућности. Само тек када изградимо себе...

Размисли колико је богатство и колико таквих места у опште има са оваквим степеном поштовања и обраћања као овде. Псовка би могла још боље објаснти стање ствари, у пренесеном контексту твог поређења то није увреда.

Још простије. Неко мисли да није иритантно да оловком лупка по столу сат времена. Неко други ко мора бити присутан му саопштава да му то смета и да ремети концентрацију. Овај први престаје и уважи молбу или је просто бахат, не може се покрити објашњењем или теоријом. Просто испада безобразан.

Е хајде сад да те видим :p Нема љутиш, ово је моје ,, мусав си"
 
Voleo bih da je ova zemlja, kao prvo, država. Ovo samo liči na državu, na svim nivoima i u svakom segmentu. Da je drugačije svako bi ponosno držao zastavu na kući.
 
Заправо људи, дошли смо дотле да реч "Србистан" више нема погрдни карактер већ се може сматрати као комплимент. Сама Турска и сличне "џамахирије" су нас прешишале у развоју а ко је летовао у Турској барем једном тај је упознао и шта Турцима значи патриотизам. Примера ради, они могу или не морају да се слажу са политиком земље, али је подржавају јер сматрају да им је то дужност.

Могу вам рећи да код нас готово да и нема патриота и да се често ни не зна шта значи та реч и колико она обавеза са собом носи.
 
...Stan - zemlja, prbivaliste,
(Avganistan - zemlja Afgana)

... dzamahirija - se u slobodnom prevodu moze prevesti Republika
(Vlada masa - vladanje naroda)

Svakako da ove reci same po sebi nisu nista uvredljivo, iako smo mi Srbi skloni da se svima narugamo.

Ali posto mi imamo nas jezik, nema potrebe svoju zemlju da zovemo arapskim ili persijskim slozenicama.

Republika Srbija - to je nasa drzava, nasa zemlja. Ko ima bolju, nek izvoli u nju!
Mi koji nemamo cemo se potruditi da Srbija bude svakim danom sve bolja i da nam bude za ponos.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Pojam "Srbistan" je opisna rec i svi znamo sta znaci. Ne vidim da je to 'psovka' ili nesto posebno uvredljivo (sem ako ga ne upotrebi neko ko nije iz pomenutog 'Srbistana'), pitanje je vise da li je to jezik kojim zelimo da se sluzimo na forumu na ozbiljnim temama, jer ovo nije facebook ili forum za zezanje.

eh, verovao sam da ce do 500te stranice svi uveliko da diskutujemo o metro stanicama u izgradnji i iskopanim tunelima, a ne o tome sta znaci patriotizam :?
 
Vrh