Šta je novo?

Metro

Па то - сви одмах знамо да је све што се деси око нас нека пљачка, превара, завера (изанђала реч)... Кад видимо два човека да седе у кафани, још ако су у оделу и са краватом, већ смо замислили двојицу политичара како деле неке уносне коверте и шифре за тајне рачуне у Швајцарској. А, ипак нису сви лопови (да неко не помисли да сам толико глуп, да мислим да нико није лопов). И још важније - макар и да су сви до једног покварени до сржи - тако се не може напред. Уосталом, прогонећи претходних година богате људе (капиталисте - у капитализму) изгубили смо једно 10 одсто БДП-а и сиромашнији смо сви заједно. По тој логици смо минирали и наплату карата у ГСП-у, дериват таквог система мишљења нам сада служи да, зарад глупе предизборне приче о презадужености града, тупимо о финансирању градње метроа "јавно-приватним партнерством", уместо да то чинимо повољним кредитом, какав је ЕБРД у начелу пристала да обезбеди.

Политиканти, њихови медији, и њихов народ - то је бара наше малограђанштине. И сиромаштва.
 
Мислим да пост није био у духу "држите лопова".
Слажем се за штету насталу гоњењем богатих људи, да не улазим у то како су настали ти капиталисти сматрам да се требало "договорити" са њима онако како је то урадила Јужна кореја или Русија.
Не знам ко то "ми" је минирао наплату превоза у ГСП. Направљен је штеточински уговор по коме је приватној фирми дато ексклузивно право да рекетира ГСП. Толико се се обезбедили да је лова долазила чак и кад се не плаћа масовно превоз тако да и нису имали интерес да врше контролу. То су искористили и они који никад нису дуже задржали књигу у библиотеци а камоли да су се шверцовали у превозу и настао је хаос.
Лично тај хаос не оправдавам и налазим се у оној малобројној групи која овде на форуму заступа став да се превоз мора плаћати.
 
Ма, уопште нисам мислио на тебе, ствар је начелна. "Ми" значи "актуелна градска власт", а употреба заменице "ми" не бих рекао да је погрешна, иако бих пре скочио у Северни ледени океан него гласао за ове - ипак је то наш пресек и наша слика. Тужна, дакако.

Као и ово (последња вест):


Одржан радни састанак о пројекту Београдски метро

БЕОГРАД, 3. септембра (Танјуг) - Челници града Београда састали су се данас са представницима француске компаније "Ежис", амбасаде Француске и члановима Радне групе за пројекат "Београдски метро", а тема је била досадашње активности у вези са изградњом три линије београдског метроа.

Како је саопштено из Градске управе, на скупу у Скупштини града је посебан акценат био на изградњи прве линије метроа, а са челницима града је договорено да се током октобра и новембра израде анализе броја путника и возила у јавном градском саобраћају.

Те анализе ће представљати информациону основу за разраду прве линије метроа и послужити као један од основа за доношење одлуке на који начин ће се метро градити.

На састанку је постигнута сагласност о потреби формирања посебне радне групе у којој би били представници министарстава финансија Француске и Србије, као и града Београда, како би се анализирали различити модели финансирања пројекта.


На крају ће их, наравно, натерати да узму кредит и да прихвате техничко решење које највише одговара - Французима.
 
Sada su objavili da će izmena prve trase da prati navodni Beograd, novu autobusku i železničku stanicu.
 
БЕОГРАД, 4. септембра (Танјуг) - Градски менаџер Горан Весић изјавио је данас да су градски челници на састанку са представницима француске компаније "Ежис" (Егис), амбасаде Француске и члановима Радне групе за пројекат "Београдски метро" разговарали о измени пројекта прве трасе метроа.

"На састанку смо разговарали о новим стварима које су се десиле у Београду, попут нове аутобуске и железничке станице, Београду на води...Због тога ће се урадити препројектовање - измена пројекта те прве линије метроа", нагласио је Весић.

Он је новинарима у Старом двору рекао да ће бити урађена нова траса метроа која би требало да буде коначна.

"Такође, да би се урадио прави идејни пројекат неопходно је да се уради бројање путника, како би знали где нам је потребан метро", нагласио је градски менаџер.

Весић је нагласио да је затечени први пројекат предвиђао да метро иде испод Булевара, а изнад да иде трамвај, што је, како каже, непотребно.

"Не треба вам два превоза, или имате један или други. Превози треба да се допуњују и зато је бројање путника неопходно да би се утврдило где је највеће оптерећење и где би требала да иде нова траса метроа", нагласио је Весић.

На састанку је постигнута сагласност о потреби формирања посебне радне групе у којој би били представници министарстава финансија Француске и Србије, као и града Београда, како би се анализирали различити модели финансирања пројекта.

Весић додаје да градскла власт преферира, уколико може да бира, да се метро гради као концесија, јер град нема довољно новца, али да то не значи да ће бити тако.


Да се кладимо шта ће да ураде.
Прва линија: Творничка - Савски амфитеатар (трамвајским мостом, паралелно додају друмски) - Трг републике - Деспота Стефана - Панчевачки мост - Миријево; са граном за Ж. ст. Нови Београд (тј. нову главну аутобуску станицу).
 
ja se kladim na trasu: Tvornička - SA (tramvajskim mostom) - Terazije -(kralja Milana)- Slavija - Prokop - Sajam-BB,
eventualno od Terazija - Pravni - Slavija i dalje ovom trasom što sam napisao , sa granom za Žel.st. Nbg :)
 
A sa bb preko novog mosta novi beograda z stanica tvornicka zemun
 
@Миланче
То ми је опција бр. 2, али ми чињеница да су јуче говорили о "градњи три линије" говори да ипак неће инсистирати на повезивању Прокопа баш првом линијом.


@Мекбејн
Разматрали су варијанте кроз Булевар уметности или кроз Oмладинских бригада (и у принципу изабрали Булевар уметности).
 
Ma neka naprve onu moju kruznu liniju i neka je nazovu velika 2 a onda neka prve 1 liniju , itako kod nas ide sve naopako pa na cose
 
milanche":34t14t0g je napisao(la):
ja se kladim na trasu: Tvornička - SA (tramvajskim mostom) - Terazije -(kralja Milana)- Slavija - Prokop - Sajam-BB,
eventualno od Terazija - Pravni - Slavija i dalje ovom trasom što sam napisao , sa granom za Žel.st. Nbg :)

Znaci nameravaju povezivanje dva najveca populaciona centra (NBG i Cukarice, pop. ~200.000 svaka opstina pojedinacno) ujedno spojivsi glavnu zeleznicku i autobusku, ne ukinuvsi ni jednu tramvajsku liniju osim mozda 12 da se ne preklapa. Umesto ukidanja tramvaja pretvaraju ih u fidere. 13 biva skracena preko novog mosta.

Produzenjima preko Vuka i Vracara ka Sumicama, Medakovicu, Jerkovicu i Vozdovcu, te Pancevackom mostu i Karaburmi linije se odvajaju na M1, M11 i M2 gde se M1 i M11 preusmeravaju ka Jugoistoku (M1 i ka Zapadu) a Cukaricka linija ka Severoistoku tj. Karaburmi.

To bi predstavljalo odlican plan s obzirom na to da nema pas za sta da nas ujede.

Nece da pogrese. :vops:

Пантограф":34t14t0g je napisao(la):
@Миланче
То ми је опција бр. 2, али ми чињеница да су јуче говорили о "градњи три линије" говори да ипак неће инсистирати на повезивању Прокопа баш првом линијом.


@Мекбејн
Разматрали су варијанте кроз Булевар уметности или кроз Oмладинских бригада (и у принципу изабрали Булевар уметности).

Pa linija 1 moze da se podeli na dve produzenjima. Milancetu sam odgovorio opisujuci bas takav scenario. Nece pogresiti sigurno sto se trasa tice ukljucujuci i fiderizaciju tramvaja, a ne njihovo ukidanje ili zamenu velikim tramvajima sa sirokim kolosekom.

Linija 3 bi bila dodata ko zna kada ukidanjem tramvaja 9 i svih linija u Gagarinovoj.

Samo je jos diskutabilna prica oko kapaciteta i tipa/tehnickih karakteristika infrastrukture i voznog parka. U nepoznate karakteristike spadaju nagibi, krivine, duzina stanica, broj stanica/medjustanicna rastojanja, performanse vozila, gumenjaci ili klasicni, aluminijum ili nerdjajuci celik, visina perona, vrsta napojnog sistema, dimenzije vozila, dubina ili visina stanica, zastita od buke - ujedno sve sto utice na srednju brzinu, cenu i ostalo).
 
По мени су и варијанта Земун - Миријево и Земун - Прокоп - Баново брдо боље од онога што је раније нуђено (Земун - Устаничка).

Још један разлог зашто ипак не верујем да ће сада радити варијанту преко Прокопа је чињеница да само део од Теразија до Сењака кошта око 450 милиона евра (према "Ежисовој" студији), па би линија сигурно коштала више од милијарде. Са друге стране, од Трга репблике до Миријева је комбинација плитког тунела и надземне деонице, што је много јефтиније и чини ми се да је пресудно у овом тренутку.

Наравно, било која од те две могуће првобитне линије би се у будућности поцепала, тј. постала би основа за две или више коначних линија, као што је био случај нпр. у Бечу и у многим градовима.

Све у свему, чини ми се да ово и не иде у лошем правцу.
 
Пантограф":3plr8iv7 je napisao(la):
По мени су и варијанта Земун - Миријево и Земун - Прокоп - Баново брдо боље од онога што је раније нуђено (Земун - Устаничка).

Још један разлог зашто ипак не верујем да ће сада радити варијанту преко Прокопа је чињеница да само део од Теразија до Сењака кошта око 450 милиона евра (према "Ежисовој" студији), па би линија сигурно коштала више од милијарде. Са друге стране, од Трга репблике до Миријева је комбинација плитког тунела и надземне деонице, што је много јефтиније и чини ми се да је пресудно у овом тренутку.

Наравно, било која од те две могуће првобитне линије би се у будућности поцепала, тј. постала би основа за две или више коначних линија, као што је био случај нпр. у Бечу и у многим градовима.

Све у свему, чини ми се да ово и не иде у лошем правцу.

Sasvim je razumljivo da je ta trasa najskuplja zbog toga sto je skoro 100% podzemna osim prelaska autoputa. Sa druge strane, Novobeogradska trasa je mahom na stubovima.

Neka izbace stanice Vojvode Misica i Pelagica (ni Hipodrom za sada nije potreban) a Radnicku uglave na mestu industrijskog koloseka. Trebalo bi da ima mesta izmedju stubova. Isto tako, nepoznat je nagib od Radnicke do portala tunela. Vijadukt, a samim tim i voz mora da predje kontaktnu mrezu nacionalnih zeleznica, siroku ulicu, i na kraju kontaktnu mrezu tramvajske okretnice. Da li je nagib dovoljno mali da bi trasa podrzala klasicni sistem ili je sistem sa pneumaticima ipak neizbezan?

beograd-metro.gif


^^^Na ovoj mapi je prikazan laki sinski sistem koji koristi postojecu tramvajsku trasu. Ukoliko metro mora da prodje a tramvaji treba da postanu fideri onda za metro mora da se nadje alternativni koridor.

Jedna napomena:

Tramvaji obilaze Adu pa zbog toga i svi planovi lakog sinskog sistema, medjutim zar nije logicno da metro od Radnicke koriscenjem prostora koji trenutno zauzimaju industrijski koloseci preko Pastroviceve udje u tunel ispod Kirovljeve?

Taman da se ruglo od Secerane i NIS-a izmesti.
 
Express":2pu9qb9r je napisao(la):
Пантограф":2pu9qb9r je napisao(la):
Taman da se ruglo od Secerane i NIS-a izmesti.

MOLIM??? Šećerana nikako nije 'ruglo' i mogla bi (tj. treba ili mora) da postane reprezentativni obnovljeni post-industrijalni prostor u Beogradu kakav Stari mlin nije.
 
Videcemo sta su naumili.

Ono sto ide u prilog liniji ka BB je da je najvece opterecenje iz pravca Nbg/Zemun - Centar i Cukarica - Centar, po svim dosadasnjim merenjima, cime bi se odmah to resilo. Isto su ranije spominjali povezivanje Prokopa u okviru prve linije, sto je po meni skroz u redu. I treca stavka koja daje blagu prednost ovoj liniji je sto uz vrlo mala ulaganja se dobija i druga linija BB -Nbg preko novog mosta. Mana je svakako cena koja je znatno viša, kao i nešto veći troškovi zbog pravljenja drumsko/metro mosta, jer u suprotnom tramvaji ne bi imali kuda da idu u depo.

Prednost kraka ka Mirjevu je svakako niža cena izgradnje. Mana je što ne povezuje Prokop, a pošto se druga linija neće graditi u naredih 50 godina, ova bitna žel. stanica ostaje ne povezana sa visoko kapacitetnim sistemom još jaaako dugo. I jedana i druga opcija generišu daleko veće uštede, u smislu gašenja ili skraćivanja autobuskih linija, nego linija Nbg-Ustanička.

ink, slažem se potpuno +

@Express
Nisu to bas lego kockice, pa da možes da sklonis NIS ili bilo koju drugu zgradu ako ti smeta. Ne ide baš to tako ;)
 
Mislim da je greska da se dve najprometnije linije ukrstaju na trgu republike.
Centar bi trebao biti oslobodjen od prometa putnika metroom koliko je to moguce (posto se i bez toga svi slivaju tamo), a ne da bude tacka presedanja citavog grada. Posetioci centra i turisti bi morali da se izvoje od radnika, jer bi u suprotnom to u izazvalo veliku guzvu i haos u udarnim terminima.

Sadasnji trend u izgradnji novih metro linija je da (polu)kruzno zaobilaze centar grada. Mnogi gradovi koji odavno imaju metro danas imaju taj problem prevelikog prometa putnika u centru, pa sada moraju da ulazu milijarde u izgradnju dodatnih linija kako bi to izbegli, sto naknadno radjeno nije uvek mnogo efikasno, vec samo nuzno.
 
milanche":24lfev3g je napisao(la):
Videcemo sta su naumili.

Ono sto ide u prilog liniji ka BB je da je najvece opterecenje iz pravca Nbg/Zemun - Centar i Cukarica - Centar, po svim dosadasnjim merenjima, cime bi se odmah to resilo. Isto su ranije spominjali povezivanje Prokopa u okviru prve linije, sto je po meni skroz u redu. I treca stavka koja daje blagu prednost ovoj liniji je sto uz vrlo mala ulaganja se dobija i druga linija BB -Nbg preko novog mosta. Mana je svakako cena koja je znatno viša, kao i nešto veći troškovi zbog pravljenja drumsko/metro mosta, jer u suprotnom tramvaji ne bi imali kuda da idu u depo.

Prednost kraka ka Mirjevu je svakako niža cena izgradnje. Mana je što ne povezuje Prokop, a pošto se druga linija neće graditi u naredih 50 godina, ova bitna žel. stanica ostaje ne povezana sa visoko kapacitetnim sistemom još jaaako dugo. I jedana i druga opcija generišu daleko veće uštede, u smislu gašenja ili skraćivanja autobuskih linija, nego linija Nbg-Ustanička.

ink, slažem se potpuno +

@Express
Nisu to bas lego kockice, pa da možes da sklonis NIS ili bilo koju drugu zgradu ako ti smeta. Ne ide baš to tako ;)

Vezano za opterecenje mene zaista najvise fascinira nacin na koji su oni dosli do one famozne cifre od 12.000 na sat.

116x105=12.180p/h/d gde je 116 ukupan broj polazaka preko Brankovog Mosta ne racunajuci liniju 60 a 105 maksimalni kapacitet solo autobusa uz faktor opterecenja od 100%.

Da bude jos gore na sajtovima BusPlus ili busevi.com po redu voznje zaista ima 116 polazaka s tim sto se bar 50% polazaka vrsi zglobnim vozilima. Kada dodamo tramvaje dobijemo 19.380 - ne 12.180.

Na 3 minuta dobijamo 20000/20=1000 po kompoziciji. Najobicniji gumenjak. Sto kaze Pantograf to im odgovara i to ce da predloze.

Sajam oko 18.000, Autokomanda 15.000 a Bulevar svega 10.000. Nije ni cudo sto Vesic i kaze ono, mada se zbunio. Nije tramvaj iznad metroa nego je tramvaj umesto tramvaja, sto je jos gore jer se rastura postojeca infrastruktura umesto da ide ispod. To je primer cistog gubitka. Kada se Cukaricka i Zemunska trasa odvoje bolje bi bilo da se Zemunska produzi za Medak, Jerkovic preko Vracara nego da od Vuka ide do Ustanicke jer mozemo dobiti terminal poteza 3xx i laste na jednoj stanici metroa, i to onoj koja nije terminus. Terminus Vozdovac bi kacio potez 4xx.

Evo prostora:

https://www.google.com/maps/place/B...2!3m1!1s0x475a7aa3d7b53fbd:0x1db8645cf2177ee4

Btw. ovo za Seceranu stvarno me nasmejaste. Uz duzno postovanje ovaj grad je prepun nakaza.

U vezi lego kockica mislim da svakako nije jednostavno obaviti takav poduhvat ali mora i to jednog dana. Samo kazem da se ukazala prilika i to je to, nije to neka teorija jer ovako kod nas moze ostati takvo ruglo na neodredjeno. :kafa:
 
Čini se da ono što novo rukovodstvo grada želi je da po svaku cenu uključi svoje glavne investivione projekte, koji su bili nosioci predizborne kampanje u BG, na trasu linije metroa, koja će prva da se gradi, a ostalo neka ide kasnije, pa kako bude ... Naravno, ovde pričamo o ’’BG na vodi’’, i u vezi sa tim o železničkim stanicama ’’Prokop’’ i ’’Novi Beograd’’, kao i o autobuskoj stanici na ovoj poslednjoj lokaciji. Takođe i o novorekonstruisanom trgu ’’Slavija’’ (kada se bude počeala da gradi prva metro-linija). Da bi sve to moglo da se obuhvati istom metro-linijom moraće da se vrate na faznu izgradnju, kako su početak izgradnje metroa u BG zamislila i gospoda Jovin-Maletin. Prva faza bi tako obuhvatila izgradnju delova prve i druge linije metroa a kasnije faze delove drugih linija. Da bi sve to moglo da se izfinansira vrlo ograničenim sredstvima, moraju da se izvrše uštede na trasama sve tri linije (svatih da je upravo i zamišljeno da ceo BG metro-sistem počiva na tri linije), tako što bi se na minimum sveo udeo podzemnih trasa (samo tamo gde mora), smanjio broj metro stanica i povećao razmak između njih (0.9 do 1.2 km), u odnosu na prvobitni EGIS-ov predlog, kao i tako što bi se prelaz preko Save sveo na samo jedan, već izgrađeni most (na Adi), sa već definisanim (a još nezavršenim) metro-koridorom preko njega, a ne i na izgradnju još jednog metro-mosta, nizvodno i uz postojeći, Brankov most.
Stanica u kojoj bi se ukrštale sve tri linije (dve nadzemno a jedna u ravni sa kolovozom) je ’’Radnička’’. Stanica ’’Pančevački most’’ ukršta linije M1 i M2 (podzemno) a trasu od Zemuna do stanice ’’Radnička’’ dele linije M1 i M3.
Metro bi trebao da bude klasičan, visokokapacitetan, sa mogućnošću da se sa povećanjem broja putnika izbori dodavanjem novih vagona u kompoziciju.
Stanice metroa bi bile jednostavne, bez nepotrebnog luksuza a sa svim neophodnim tehničkim sklopovima, sa dovoljno dugim peronima da mogu da prime i kompozicije od 6 vagona. Podzemne stanice, gde god je to moguće, treba da budu plitke, da bi se do perona dolazilo običnim stepenicama (kao u Parizu, u najvećem broju stanica), bez potrebe da se ugrađuju električni eskalatori.
Napajanje bi trebalo da bude preko ’’treće šine’’.
Depo metro-kompozicija bi bilo pametno da se, u okviru Prve faze, izgradi u useku ispod Penzionerskog doma na Bežanijskoj kosi, na trasi nekadašnje pruge za ZG i NS, kako je bilo predviđeno i Jovin-Maletin planom. Mišljenja sam da je prenamena postojećeg GSB depoa u NBG, jednostavno neadekvatna i pogrešna. On treba da bude van naseljenog mesta a prema EGIS-ovoj studiji bi bila u okviru naselja Belvil! U Drugoj fazi bi se napravio još jedan depo na kraju M3 linije, na Ceraku.
Ako sve ovo uzmemo kao ’’input’’, čini mi se da govorimo o sledećem:
• Prva faza:
Obuhvatila bi izgradnju dela M1 linije, na trasi od Tvorničke (u Zemunu) do Vukovog spomenika i dela M2 linije, na trasi od Pančevačkog mosta do ispod Mosta na Adi (stanica ’’Radnička’’).
Ovaj deo trase M1 išao bi iz Zemuna, preko Opštine NBG na novi Merkator i odatle skretao na
železnički nasip, prolazio ispod njega i uključio se, u blizini depoa GSP-a na NBG, na metro trasu prema novom mostu na Adi, prelazio ga a onda ponirao ispod Senjačkog brda na železničku stanicu ’’Prokop’’. Posle ’’Prokopa’’, produžio bi preko nove konstrukcije na stubovima ispod Kliničkog centra, a onda podzemno na Slaviju, ispod Beogradske, sve do železničke stanice ’’Vukov spomenik’’. Trasa bi bila uglavnom nadzemna, na stubovima, a podzemna bi bila od Zemuna do Opštine NBG i od Radničke do Vukovog spomenika.
Predlog o kome bi trebalo razmisliti je da se u Zemunu, već u ovoj fazi produži M1 za par stotina metara, od Tvorničke do parkića iza škole ’’S. Miletić’’, kako bi što više stanovnika Zemuna mogao da se uputi na korišćenje ove linije. Nedaleko odatle je autobuski HUB na Keju oslobođenja, koji bi u sklopu reorganizacije linija javnog prevoza trebalo pretvoriti u autobuski HUB, koji bi opsluživao samo deo Zemuna do Saobraćajne škole u Cara Dušana (zona nove raskrsnice za novi most Zemun-Borča), gde bi trebalo oformiti novi HUB (i proširiti ga u odnosu na postojeće stanje), koji bi autobuski opsluživao samo prigradski deo Zemuna (Zemun Polje-Batajnica).

Ovaj deo trase M2 išao bi od Pančevačkog mosta, koristeći već izgrađenu prugu od Dunav stanice, pored Dunavskog keja na Dorćolu, postojećom prugom na nasipu, ispod Kalemegdana, kroz budući ’’BG na vodi’’, postojećom prugom pored Sajma, do novog mosta na Adi (Radnička). Trasa bi kompletno bila nadzemna, koristeći postojeću prugu u zoni Dunav stanice i na nasipu oko Kalemegdana i pored Sajma, uz obavezu da se trasa zaštiti sigurnosnom ogradom, kako na istu ne bi upadali ljudi i životinje-lutalice, kao i uz, naravno, dogradnju odgovrajućih insatalacija za elektronapajanje i signalizaciju i komunikaciju. Ostatak trase bi mogao da se gradi u plitkom useku.
• Duga faza:
Obuhvatila bi izgradnju dela M3 linije, na trasi od ispod Mosta na Adi (Radnička) do Ceraka i dela M2 linije, na trasi od Pančevačkog mosta do Mirjesvkog venca.
Ovaj deo trase M3 išao bi od Mosta na Adi (Radnička) preko već izgrađene mostovske konstrukcije na Banovo brdo (Požeška), preko Žarkova na središnje ostrvo na postojećoj Ibarskoj magistrali, sve do Ceraka, gde treba izgraditi i novi, depo za metro-kompozicije. Trasa bi uglavnom bila nadzemna, na stubovima a u delu preko Ibarske magistrale u nivou kolovoza (središnje ostrvo), fizički odvojeno zaštitnim ogradama. Altrenativa je da i ovde ide nadzemno, na stubovima (jer je u BG svaka vrsta zaštite nedovoljna, osim ako se ljudi onemoguće da prolaze kroz žicu, preskaču rampe i ograde ..., a to može samo ako se koridor podigne na stubove ili smesti pod zemlju; takođe je i održavanje deonica u nivou kolovoza problematično u zimskim uslovima). Deo trase kroz Požešku išao bi podzemno.

Ovaj deo trase M2 išao bi od Pančevačkog mosta do Mirjevskog venca, sve nadzemno, na stubovima ili u nivou kolovoza, ako je to fizički moguće, uz postavljanje zaštitnih ograda. I ovde je preporuka da sve ide nadzemno, na stubovima a iz istih razloga, kao u delu koji bi išao Ibarskom magistralom
• Treća faza:
Obuhvatila bi izgradnju delova M1 linije do autobuskog HUB-a kod Saobraćajne škole u Zemunu (Prvi deo), odnosno od železničke stanice ’’Vukov spomenik’’ do Pančevačkog mosta (Drugi deo).
Prvi deo trase M1 išao bi Zemunom, ispod ulice Cara Dušana, sve do Saobraćajne škole, u celosti podzemnom trasom. Sa njenom izgradnjom mogao bi da se ukine HUB na Keju oslobođenja.

Drugi deo trase M1 išao bi od železničke stanice ’’Vukov spomenik’’ do postojeće stanice BG voza Karaburma, odnosno buduće metro-stanice Pančevački most, sve podzemno. Sa izgradnjom ovog (Drugog) dela trase, mogla bi da se ukine tramvajska pruga kroz Ruzveltovu, kao autobuske linije koje voze kroz ovu ulicu, jer je ista pokrivena metro i linijom BG voza. Upravo postojanje linije BG voza kroz ovu ulicu možda i diskvalifikuje verovatnoću da do izgradnje Drugog dela M1 uopšte i dođe.
 
Dzaba si krecio....
Napravi 'bilo kakvu' trasu koja prolazi kroz "BNV" i to moze da prodje...
Ostale varijante zaboravi do daljnjeg... ;-)
 
Dzoni nije ti bas sjajan koncept kada je centar grada u pitanju. Nepotrebno je da trasa kruzi oko kalisa kada treba da predje preko centra uz po koju stanicu. Takodje nisam siguran da bi ovako polu kruzna linija bila alternativa sadasnjim autobuskim linijama iz pravca zemuna
 
еј, то је ЕМС-ова писанија. ја сам само нацртао :) знаш да ја не признајем метро ако једна линија не иде кроз Јерковић
 
Haha ni ja bez druge prave metro linije
 
Vrh