Šta je novo?

Metro

а што упорно тераш метро ка Коњарнику? мишења сам да метро код Вука треба да скрене или ка Звездари или ка Крсту. Булевар ка Коњарнику има трамвај коме само мало треба да буде ЛРТ
 
Из предострожности, није повољно да се метро гради директно испод важних објеката културе. Било би добро да се и то узме у обзир. Конкретно мислим на одређене музеје.
 
Cuj molim te unaprediti tramvaj. Pa jel ti gradis metro zbog unapredjenja tramvaja ili zbog unapredjenja brzine na postojecoj osi Istok-Zapad ciju istocnu polovinu trenutno opsluzuje tramvaj?

Tramvaj je na koridorima koji ispunjavaju uslove za metro naprosto suvisan. Pomirite se sa tim. On je pogodan samo kao transverzalni fider i to samo na onim trasama koje imaju vise putnika/nisu ekonomicne za autobus. Takvih trasa je u ovom gradu veoma malo - na nasu zalost. Pomirite se sa stanjem urbanizma u ovom gradu. Iskrpite sve sto se iskrpiti moze - metroom. Ne mozemo sada prosiriti sve ulice da bi ukinuli sve autobuse zamenivsi ih tramvajem.

Necu vise da pisem u vezi ovoga jer vise nema sta da se doda. U pitanju je neopravdana satanizacija pneumatika i nista vise.

Ovo je contradictio in adjecto. Prostom zamenom tramvaja metroom moze ili da se poveca kapacitet ili da se poveca brzina, u zavisnosti da li na istoj trasi ostaje isti broj stanica ili ne. U slucaju da se povecava razmak izmedju stanica, postavlja se pitanje prevoza do tih stanica, odnosno da li ce ljudi da pesace 500-800 metara do stanice metroa i kako. U drugom slucaju, metro je skupa igracka, jer ono sto trenutno imamo ukidamo, a ulaze se silan novac da se dobije manje-vise isto, ako ne i gore, jer s istim brojem stanica metroa kao sto ih ima tramvaj, niti brzina metroa moze da se postigne kao na vecim rastojanjima niti ucestalost kompozicija moze da bude veca. Cak i na mapi sofijskog sinskog sistema se lepo vidi da tamo gde tramvaj i metro idu paralelno, tramvajskih stanica je vise nego metro stanica.
 
JohnnyLee":8b522m7g je napisao(la):
а што упорно тераш метро ка Коњарнику? мишења сам да метро код Вука треба да скрене или ка Звездари или ка Крсту. Булевар ка Коњарнику има трамвај коме само мало треба да буде ЛРТ

Ma ne teram ga ja Dzoni bre. Stf navro na mene samo tako a ja samo govorim ono sa cime se vecina gradova suocila.

Bas sam o preusmeravanju pricao. Ukoliko te trase jos uvek ne ispunjavaju uslove za gradnju metroa onda gradi metro samo do Vuka. Normalno. Medjutim ukoliko zaista postoji potreba za metroom kroz Bulevar pokri taj potez metroom ali znaj da ces u tom slucaju izgubiti tramvaj koji se izmedju ostalih koridora nasao i na tom.

Misljenja sam da ukoliko ti alternativni koridori ispunjavaju uslove onda svakako metro moze da pokrije njih. Parola samo teraj metro tamo jer ovamo vec imamo tramvaj ne funkcionise u stvarnosti, posebno ne u strucnim krugovima iz prostog razloga sto se tako vazan i skup projekat ne planira za tamo neki drugi pravac za koji nova studija nije ni uradjena vec za statisticki najopterecenije pravce koji opravdavaju tako velika ulaganja. Da li bar ti razumes sad?

Da li je skoro radjena studija za te pravce? Ne. Jovin je radio proracune za sve trase medju kojima su i neke od tih alternativnih za liniju 1 ali hajde da vidimo sta novi podaci o kretanjima imaju da kazu.

Kada su vec trosili pare na bezbroj studija za jednu te istu trasu mogu ponovo da "bace oko" i na te trase, zar ne?

Mislim da je stf mislio na potpunu reviziju ne samo Jovinovog plana vec celokupnog saobracajnog stanja u kojem se grad trenutno nalazi ali ga ja ocigledno nisam bas najbolje razumeo. U tom slucaju takav potez u potpunosti podrzavam.

Povrh svega kazem da sudeci na iskustvu drugih gradova ukoliko Bulevar ipak opravdava metro ne vidim ni jedan razlog zasto ga ne bi imali i tamo. Razlog za izbegavanje gradnje metroa na pomenutom pravcu svakako nije tramvaj - ma koliko on superioran u odnosu na autobus bio jer ce i autobus biti ukolnjen zajedno sa njim.

lento":8b522m7g je napisao(la):
Cuj molim te unaprediti tramvaj. Pa jel ti gradis metro zbog unapredjenja tramvaja ili zbog unapredjenja brzine na postojecoj osi Istok-Zapad ciju istocnu polovinu trenutno opsluzuje tramvaj?

Tramvaj je na koridorima koji ispunjavaju uslove za metro naprosto suvisan. Pomirite se sa tim. On je pogodan samo kao transverzalni fider i to samo na onim trasama koje imaju vise putnika/nisu ekonomicne za autobus. Takvih trasa je u ovom gradu veoma malo - na nasu zalost. Pomirite se sa stanjem urbanizma u ovom gradu. Iskrpite sve sto se iskrpiti moze - metroom. Ne mozemo sada prosiriti sve ulice da bi ukinuli sve autobuse zamenivsi ih tramvajem.

Necu vise da pisem u vezi ovoga jer vise nema sta da se doda. U pitanju je neopravdana satanizacija pneumatika i nista vise.

Ovo je contradictio in adjecto. Prostom zamenom tramvaja metroom moze ili da se poveca kapacitet ili da se poveca brzina, u zavisnosti da li na istoj trasi ostaje isti broj stanica ili ne. U slucaju da se povecava razmak izmedju stanica, postavlja se pitanje prevoza do tih stanica, odnosno da li ce ljudi da pesace 500-800 metara do stanice metroa i kako. U drugom slucaju, metro je skupa igracka, jer ono sto trenutno imamo ukidamo, a ulaze se silan novac da se dobije manje-vise isto, ako ne i gore, jer s istim brojem stanica metroa kao sto ih ima tramvaj, niti brzina metroa moze da se postigne kao na vecim rastojanjima niti ucestalost kompozicija moze da bude veca. Cak i na mapi sofijskog sinskog sistema se lepo vidi da tamo gde tramvaj i metro idu paralelno, tramvajskih stanica je vise nego metro stanica.

Tacno je da se do metroa pesaci vise ali da li ga ne treba graditi zbog toga sto se do sporog tramvaja manje pesaci? Poenta je u nezavisnosti zbog cega toliki broj gradova i ulaze onoliki novac.

Tramvaj ima vise stanica zbog manjeg kapaciteta sto automatski smanjuje srednju brzinu linije. Koliko sam o tome pricao u vezi LRT-a.

Dzaba tebi usteda na pesacenju kada putovanje tramvajem traje znatno duze na daljim relacijama. Ukoliko se sa tramvaja preseda na metro ti mozda ubrzavas to putovanje u odnosu na tramvaj ali samo neznatno jer vreme jedes na presedanju.

Upravo tu u celu pricu upada LRT jer eliminise presedanje i troskove u vezi dva razlicita vozna parka, depo za metro itd.

Dobro si spomenuo Sofiju.

Sofijski tramvaj ima radijalne trase van koridora vec pokrivenih metroom sto se sa slike moze zakljuciti dok istovremreno ima delimicna preklapanja na koridorima pokrivenim metroom. Takve kratke trase sluze za premoscavanje linija igrom slucaja bas preko metro trase zato sto je tramvajska trasa koja je izgradjena pre metroa bas tuda isla.

Kako su linije ukidane tako su ostajali parcici da ne bi odsecali razlicite delove mreze. Igrom slucaja tramvaj ide bas duz tog bulevara umesto da pravo sece metro bez preklapanja. Medjutim novoizgradjeni metro se bas tu nasao jer je bas taj bulevar bio najoptereceniji pravac i pored toga sto je to parce tramvajske mreze ostalo. Bilo je suludo ukidati i to parce zbog izbegavanja dve krivine iako vrsi istu ulogu premoscavanja/spajanja dva dela mreze.

Ova "anomalija" nije slucaj samo kod Sofije vec i kod Praga koji takodje nema koncentricne bulevare poput Beca, Budimpeste, Amsterdama.
 
Експрес па ти су највећи следбеник Вукана Вучића а да ниси ни свестан тога. Ти би да један шински систем замениш другим што је у суштини и главна одлика највећег дела ежисове/вуканове студије и што је доказано најскупљи концепт са најмањим ефектима.У разумном свету трамвај се развија упоредо са метроом и градском железницом и користи се као фидер.
 
Express":1ltlgzcx je napisao(la):
Ne mozes graditi metro na drugim pravcima iz prostog razloga sto oni nisu sada dovoljno optereceni. Mozes da ih uzmes u obzir za buducnost ali projekti za njih dolaze na dnevni red tek onda kada ispune uslove za metro.
То што си сад описао представља искључиво санациони метро, а квалитетан метро треба да буде санационо-развојни. Не треба ни не сме да каска за развојем града већ да га омогући и убрза.

Express":1ltlgzcx je napisao(la):
Da li ti mislis da se studije rade da bi se bacale pare? Naravno da ne stf! Probudi se.
Резултати студије токова путника су само један параметар који треба узети у обзир приликом планирања трасе, а не да ти резултати у потпуности дефинишу трасе. Зашто? Па зато што су токови историјски утабани и сасвим узрочно-последични а не хипотетички најбољи.

Примера ради, Булевар. Он је саобраћајна артерија зато што је потомак Цариградског друма и људи су вековима навикли да се крећу тим правцем. Као што дошљаци у БГ знају само за Кнеза Милоша и само њоме иду где год кренули, а да ли постоји бржи пут до неког циља је сасвим друга истина.

Осим тога, метро има ту моћ да креира нове примарне токове путника.
Примера ради, ток путника центар-југозапад испуњава услове за метро, а да ли ће метро ићи кроз Јурија Гагарина или Јапанском треба дефинисати узевши у обзир и остале параметре сем правца тока путника. Јер, метро кроз обе улице покрива ток путника центар-југозапад са тим што је сумануто чупати трамвај зарад метроа а оставити аутобуски систем.

Express":1ltlgzcx je napisao(la):
ne mozemo izbegavati Bulevar jer on ispunjava uslove za visi stepen izgradjenosti! Sve ostale ulice nisu ni predvidjene za prosirenje. Pogledaj samo koliko UMP kosta.
Не разумем. Исте услове за виши степен изграђености имају и Булевар и Господара Вучића. Метро је тај који повећава могућност за већи степен изграђености, не ради се обрнуто.

Express":1ltlgzcx je napisao(la):
U prevodu unapredjenje tramvaja ce kostati kao potpuno pokrivanje preostalih koridora metroom.
То је просто нетачно, јер је довољно платити само дневницу програматору семафора да их како треба усклади. Па да је вундеркинд и да наплаћује по сату 1 000 долара него шта него се исплати.

Express":1ltlgzcx je napisao(la):
Poenta mojih postova se ogleda u tome da ti ne mozes da bezis od opterecenih koridora prilikom planiranja metroa jer bi gradnja istog na neopterecenim predstavljala finansijsko samoubistvo.
Слежемо се, само ти ток путника гледаш кроз конкретну улицу а не као географски појам. Већ поменути ток путника центар-југозапад је покривен и опслужен и са метро линијом кроз Јурија Гагарина и кроз Јапанску, само градњом кроз Јапанску имамо 5 пута проходнији и алтернативнији предлог од чупања трамваја и градње метроа зарад уштеде од 3 минута.

Express":1ltlgzcx je napisao(la):
Cuj molim te unaprediti tramvaj. Pa jel ti gradis metro zbog unapredjenja tramvaja ili zbog unapredjenja brzine na postojecoj osi Istok-Zapad ciju istocnu polovinu trenutno opsluzuje tramvaj?
Метро се гради да би убрзао просечно време путовања и да би омогућио додатни развој града. То о чему ти причаш је искључиво - санациони метро систем - дакле, економски неисплатив.

Express":1ltlgzcx je napisao(la):
Tramvaj je na koridorima koji ispunjavaju uslove za metro naprosto suvisan. Pomirite se sa tim.
Јесте сувишан ако ток путника посматраш кроз конкретну улицу, као што сам већ објаснио. Међутим, грешиш. Тамвај није конкуренција метроу ни у једној улици БГ-а (сем можда Булевара). Београд је специфичан, не може се пресликати на њега ни Софија, ни Праг ни Вашингтон...

Express":1ltlgzcx je napisao(la):
Iskrpite sve sto se iskrpiti moze - metroom.
То не могу ни светски мегалополиси, а камоли сиротињски БГД
Express":1ltlgzcx je napisao(la):
Stf navro na mene samo tako a ja samo govorim ono sa cime se vecina gradova suocila.Stf navro na mene samo tako a ja samo govorim ono sa cime se vecina gradova suocila.
Нисам се наврзао на тебе него на погрешну идеју коју форсираша која је идеална у теорији а у пракси у данашње време - сумануто нереална.
 
Delija":336gi0v9 je napisao(la):
У свету не постоји нешто попут "комплетног метроа". То је систем који се непрестано развија.

nisam se precizno izrazio, mislio sam na skoro pa nezamislivu situaciju u kojoj imamo dve funkcionalne linije i treću u izgradnji, što ne znači da tu treba stati, nego da bi zbog ukrštanja dve linije došli u situaciju da se metro koristi sa solidno popunjenim kapacitetom. Dok dođemo do toga, treba izdržati sa ovim što imamo, ali i to može da se unapredi jer će i posle toga moći dobro da služi..
 
@Express
Који ти је :fijasko:

Везано за причу око Јовина и трамваја, Јовин ни у једном свом званичном пројекту није оспорио трамвај. У првој фази градње метроа је предвидео укидање само врло кратке деонице (Ташмајдан), а приказ који је приказао Директор је везан за фидер линије трамваја, не целу трамвајску мрежу. Продужавање трамваја ка Бањици, Блоку 45, Бановом брду, Вишњици, све је преписано из планова његове екипе. Пљувачина по трамвају је уследила тек када је метро замењен трамвајем. Међутим, да ли због сујете или ко зна чега, свело се на то да је његова порука била таква да уместо да значи инфериорност трамваја у односу на метро, да трамвај буде највеће зло после Хитлера и Черчила. :bash: Чак и по питању Јовиновог става "ништа не померити ни за милиметар", он то сматра за део од Вука до обале Саве, а на Новом Београду је најмање једанпут и сам радио ревизију.

И сачувај нас, молим те, прича о супериорном аутобусу.
1) Хронично орање друмова од стране преоптерећених аутобуса не можемо да закрпимо чак ни у центру града. Градња аутобуског друма на бетону кошта малтене ко трамвајска пруга.
2) Од тешког друмског саобраћаја у Београду доминирају-аутобуси. Уз друмске магистрале су и до 30% јефтинији станови него у суседним улицама.
3) И порет велике буке због лошег одржавања, не долази до пада цена станова у трамвајским улицама, јер благо смањење тражње за становима прати повећање тражње за пословним простором.
4) И упркос великим последицама лоше кадровско/планерске политике на саобраћајне карактеристике трамвајског система, цели квартови са трамвајским системом имају и до 30% скупље некретнине од квартова подједнако одаљених од центра ослоњених на аутобусе. Трамвај утиче на урбани идентитет и формирање линеарних центара (Пожешка, Булевар, Војводе Степе).
5) Само на гориву, у 2012 смо имали повећање трошкова аутобуског превоза за 25%. У питању је новац реда величине, рецимо, годишње рате кредита на 25 година са ниском каматом узетог за градњу једне метро линије. Само једно веће поскупљење нафте, и само за аутобуски систем! :violina:

Сада оно старо питање: Вук-Смедервски пут или Вук-Коњарник:
Питање је шта решавамо, и шта желимо? За разлику од Будимпеште, Беча, Прага, немамо густу трамвајску мрежу, где је сваки веће кварт покривен трамвајем, и где се не ствара велика разлика између квартова. Ако у Београду имамо један кварт са трамвајем, а у другом јашу свиње, па трамвај заменимо са метроом, а у овом другом опет јашу свиње, нешто смо погрешили у концепту и транспортног, и урбаног планирања.

Скретањем ка Коњарнику и Медаку остварујемо већи ефекат, јер решавамо већи проблем.
1) Пресецамо крај без, чак и целовитих улица 2+2, и без изгледа да их добије више од 1-2 чак и уз јако велика улагања.
2) Сакупљамо путнике са аутопута, односно да већ код Медака пређу на метро и не загушују град аутомобилима и аутобусима.
3) Боље могућности за преусмеравање локалних аутобуса из Грочанских насеља неком новом саобраћајницом ближе аутопуту, или чак самим аутопутем. Смедеревски пут је малтене нерешив, и боље је преусмерити га северно и јужно од ММЛ.
4) Од Терминуса Смедервски пут до Правног факултета велики део града дуг чак 6 километара нема квалитетну попречну комуникацију, док се Устаничком и Булеваром остварује доста добра подужна комуникација (у односу на околину), и најмањи ефекат би био управо по овим правцима. :dil:
 
Ko kaze da izgradnja nije pocela obloge betonske za tunelske cijevi spremaju se polako samo da ih posloze
dsc07083.jpg

dsc07084.jpg
 
Карабурма,након краја тунела код Панчевца десно?
 
Ostalo prefabrikovanih elemenata od vracarskog tunela, tkz 'tjubinzi'. Prefabrikacija se radila tu na fabrici betona kod pancevca.
 
Ja sam pomislio na interceptor tunel i njegove elemente.
 
Ja postavio i ovdje i tamo milanche kao je moglo da im ostane ovoliko elemenata zafurali se ili je bilo para na bacanje
 
Можда су планирали наставак рада на жел. чвору.
 
Da se zeznes za 10 kom pa ajde da uradis jos koji preko recimo nebude dobrog kvaliteta ali ovoliko je previse svakako
 
spatiotecte":3oa5y6u2 je napisao(la):
Pre bi rekao da nisu dobro izracunali
Чак и у Слобино време наша грађевинска оператива је била за две класе боља од данашње.Оно што је 1998. године изграђено у Београду данас не би могао да изгради онако квалитетно ни конзорцијум страних и домаћих фирми.

Тај крак ка Карабурми је тада био пројектован и чак је траса једним делом прокопана. Нисам сигуран да ли би тамо даље на Карабурми ишла испод земље али је то врло могуће па отуда и ови тјубинзи.

beograd.gif
 
Да ли те бетонске облоге за тунел могу опстати тако незаштићене? Да ли ће се моћи користити некад у будућности, или то полако постаје смеће?
 
direktor":1aqvtuyz je napisao(la):
Ja postavio i ovdje i tamo milanche kao je moglo da im ostane ovoliko elemenata zafurali se ili je bilo para na bacanje
I ako izgleda da ima mnogo, zapravo se mozda radi o elementima za oko 20-25m tunela. jedan prsten vracarskog tunela sirine 1m se sastoji od 6 elemenata, s tim sto se donji element gde lezi pruga razlikuje od ovih ostalih i moze se prepoznati po kanalici na sredini. E sad zasto su uradili visak, ne znam tacno, mozda je trealo da se doda jos 20m tunela prema karaburmi, a mozda je i visak ili skart.
 
Mogu li da pitam koji kandidat je pobedio jucer u Beogradu i sta to znaci za razvoj metro sistema?
 
Победила је Српска напредна странка која се у кампањи није много бавила метро системом. Међутим, како су критиковали метро који је гурала конкурентска партија, видећемо да ли ће се ревидирати предходни метро пројекат који је крајње погубан.

Преовлљђујуће мишљење је да се ништа неће променити и да ће се наставити гурати ЛРТ на стероидима.
 
ponedeljak 17.03.2014. | 12:38
Mali na čelu radne grupe za metro
Izvor: Tanjug

Beograd -- Privremeni organ Beograda formirao je Radnu grupu za projekat "Beogradski metro", na čijem je čelu Siniša Mali.

Zadatak Radne grupe za metro je da analizira urađenu Studiju opšteg koncepta metro sistema, kao i da analizira usaglašenost generalnog koncepta metro sistema sa postojećim sistemom javnog gradskog prevoza.

Radna grupa će analizirati uticaj na metro novih projekata kao što su Beograd na vodi i nova autobusko - železnička stanica na Novom Beogradu i imaće zadatak da pokreće inicijativu za eventualnu izradu dopunskih istraživanja i studija i predlaže način za njihovo sprovođenje.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=824792 (ceo tekst)
 
s obzirom na to da je Francuska kao jedna od najbogatijih i najuticajnih EU zemalja, očekujem da se Ežisov projekat nastavi, uz po neku sitnu izmenu. Ali smanjenim intezitetom, jer mislim da ovaj projekat nije u žiži već BNV i most Vinča
 
Vrh