Stanite drugari, pa nismo sisli s drveta bre.
Prvo Jovin ostavlja tramvaj u prvoj fazi. To ne spori niko pa ni ja. Taj tramvaj mora biti pojeden sirenjem mreze sto se u svakom njegovom planu moze jasno videti (osim ako ima neobjavljenih).
Bas sam zbog toga i stavljao slike prikazavsi primer jednog Beca koji je vec zacrtao ukidanje 67 zbog produzenja U1. Nepotrebna je jer samo smanjuje ridership investicije sa znatno visim kapitalnim troskovima.
Ako postoji a nije planirana za eliminaciju produzenjem metroa onda obesmisljava i samu sebe i metro jer postoji njihov spoj - medjuresenje zvano LRT koje predstavlja jedinstveni sistem za razliku od tako nakaradno fragmentovanog opterecenog radijalnog koridora sa dva potpuno razlicita sistema. To se radi samo privremeno (dok se ne izgradi sledeca etapa metroa) ili za stalno izvan podrucja metroa, odnosno da se tramvaj kaci na njegov periferni terminus zajedno sa autobusima jer metro jednostavno ne opravdava dalju ekspanziju.
Problem sa stavom prekidanja sirenja sistema nakon prve faze je sto je produzenje do kraja urbanog jezgra opravdano iz prostog razloga stop je unapred planirano. Da nije, metro tuda ne bi ni prosao, odnosno ne bi se o njemu ni pomisljalo kada vec postoji tramvaj. Metro se gradi zbog inferiornosti tramvaja i autobusa a ne cisto zbog toga sto je fensi.
Becka linija 67 ima gde da se skloni sa puta metroa dokle je stigao a Beogradski jednostavno nema. Zavrsetkom Jovinove prve faze mi ne secemo nista jer ce dvojka iovako koristiti trasu paralelno do Beogradske tako da ce taj lokalni radijalni fider imati pristup depou. E drugom fazom eliminisemo ostatak bas kao sto U1 jede 67. Kako U1 u Becu jede 67 tako ce M1 da pojede nase 5, 6, 7 i 14.
Stf ocigledno misli da na fazi 1 treba stati da slucajno metro ne bi zapretio ukidanjem odredjenih tramvajskih radijalnih kraka. To je pogresno misljenje.
On takodje misli da ja kazem da ce sve trase leteti. Naprotiv. Tvrdnju iznosim na osnovu maksimalno prosirene Jovinove mreze koja je naprosto
pokrila sve radijalne koridore koje sada opsluzuje inferiorni tramvaj. Pokriveni svi koridori metroom pri cemu znamo da nema putno transverzalnih tramvajskih=ostade grad bez tramvaja jer se tram nasao na putu metrou sto mozemo videti na svim onim primerima gore.
Posto broj ukinutih trasa direktno zavisi od broja kompletnih koridora pokrivenih metroom to znaci da se manjim brojem metro linija ostavlja luft za tramvaj. To je kompromis zbog toga sto dobijamo manji broj potpuno pokrivenih najopterecenijih koridira metroom a da istovremeno ostatak najopterecenijih tramvajskih koridora ostaje netaknut (7 preusmeren za Karaburmu, 9, 10, 11, 13).
Znaci umesto prve faze sa postojecim radijalnim tramvajima mi najvaznije koridore pokrivamo metroom, a samo tu jednu trasu ukidamo jer naprosto nemamo drugog izbora.
To mu dodje win-win kombinacija. Napominjem da je efekat losiji od Jovinovog svakako, ali jeftiniji je i uposljava postojeci podsistem kao aktivan integralni deo sistema - tramvaj.
Ako sada niste razumeli nikada necete.
@Delija
Naravno da sam se pograsno izrazio. Bolja je rec zadovoljavajuci. Mislio sam na zadovoljavajuci sistem po datim parametrima u posmatranom perodu, recimo Jovin je projektovao 5 distributivnih za 2000 godinu. To znaci da bi sistem sada 14 godina kasnije imao 6 linija da bi bio zadovoljavajuc. Ovo za 6 lupam naravno. Realnost je da bi recimo gradnjom 3. Beograda bile produzene dve distributivne linije preko Dunava.
@direktor
Da nije tu ono sto sam stavio u zagradu "neobjavljeno" tj. nezvanicno?
Koliko znam Jovin je svakom narednom etapom brisao tramvaje gumicom. Ni dvojku nije ostavio.
EDIT:
direktore nasao sam sliku s tramvajima koju si ti okacio u temi istorija urbanizma:
Dobro mi rece to sam trazio.
Kao sto se moze videti tacno je da je u pitanju samo prva faza sa tramvajima. Za to se apsolutno svi slazemo. Ko je lud da ukida tramvaje u prvoj fazi zaboga? E sada da li je stf mislio pod "revizijom" da se izbace M3, M5 kao i M1 do Radio Industrije da bi M1 preuzela trasu M5 ka Zel. St. "Zemun"?
Time bi pokrili najopterecenije pravce metroom istovremeno ostavivsi i dobar deo tramvaja. Ako je tako onda smo se prepirali bez ikakvog razloga kao sto smo radili po ko zna koji put.