Šta je novo?

Metro

Класична издаја.Ово сам и очекивао и не планирам више да се узбуђујем.Могу само да се надам да смо толико бедни да неће бити ни потребе за овим кредитом за бескорисни,прескупи трамвај на стероидима на погрешној траси како би нас докусурили.
 
Ma dobro sve to stoji ali grad to vidi kao:

1) Tramvaj u nivou ulice na tramvajskoj bastici sa ukrstanjima u nivou ili tobogan vijaduktima, te podzemnim sekcijama u centru (zavisni ili nezavisni LRT, po svemu sudeci prihvatili su nezavisnost).

2) Pneumatski metro na istoj trasi kao ovaj prethodni ali sa kracim tunelima zbog vecih nagiba usled cega cena spada na cenu potpuno nezavisnog LRT-a.

^^^Ovaj drugi predstavlja "sweet spot" koji ima svojevrsne prednosti u odnosu na LRT i klasican "teski" metro.

-Veci nagib=kraci tunel, potpuno izostavljanje tunela i tobogana na NBG trasi.***

-Vece ubrzanje=kraca medjustanicna rastojanja=vise stanica uz istu srednju brzinu klasicnog, a vecu od LRT-a=veci ridership i uz slabije fidere=pogodnost upotrebe.

-Manje vibracije=slabija infrastruktura=jeftinija infrastruktura sto znaci da su potrebni ne tako robusni stubovi i tuneli, jeftinija i jednostavnija zastita starih objekata blizu trase u starom gradskom jezgru.***

-Manja buka=manje negativnih reakcija stanara duz nadzemnih trasa bez odlaganja gradnje.***

-Kraci vagoni=savladavanje manjih radijusa=izbegavanje potencijalnih imovinsko-pravnih zavrzlama.***

Lista je poduza i po svemu sudeci ukoliko se grad zaista nalazi u teskoj finansijskoj situaciji usled neodgovornog zaduzivanja zbog skupih drumskih projekata a ukoliko se i pored toga odluce za klasicni "steel-on-steel" sistem to tesko da ce biti teski. Mozda metro malog profila udje u celu pricu ali mislim da bi se ponovo okrenuli ka LRT-u iz cisto finansijskih razloga.

Sa druge strane ukoliko se nastavi realizacija "gumenjaka" Beograd bez problema dobija metro oko 2020 pod uslovom da je gradnja dobro organizovana.


***=veoma vazno zbog smanjenja kapitalnih troskova

Inace na kraju ko ne plati na mostu plati na cupriji, pa tako i mi na delovima, gumama i struji tokom eksploatacije.

Vrlo dobro treba razmisliti da li je bolje graditi gumenjak ili mali profil ukoliko su LRT i teski metro automatski diskvalifikovani zbog sopstvenih mana.
 
С обзиром на подугачке површинске деонице планираног система и особине гумењака можемо се поздравити са позданошћу тог система при свакој јачој киши или снегу.А цена је притом папрена.

Поврх свега,ако не одустану од трасе испод Кнез Михаилове постоје два сценарија:

1. Продужена градња прве линије за две и више година,пораст цене тунела по километру и до 100%.

2. Културни и историјски геноцид услед игнорисања бројних археолошки налазишта која се ту налазе стара и до 2.000 година

Заједничко за оба сценарија је:

Очување идиотских саобраћајних токова у центру града са све аутобуским терминусима због којих нам град у деловима најстрожег центра изгледа као да је усред Пакистана као и нерешавање црних урбанистичких руша као што је Т. тераса или савски амфитетар.Затим импровизовани депо у центру НБГ-а и одустајање од даљег развоја јер планирани систем једноставно није одржив а ни ефикасан дк је град финансијски исцрпљен приде.
 
Delija":39bl24gr je napisao(la):
Затим импровизовани депо у центру НБГ-а
Од кад је ова локација за тебе "центар НБГ-а"? Зар на темо и УМП-у константно обараш мој став да је блок 42 физички центар НБГ-а и цео крај упорно називаш периферијом?

Од кад је Јовин то рекао на предавању?

:D

Извини, морао сам да пецнем, јаче је од мене :gobb:
 
u kakvoj smo situaciji i kakva nam je vlast po pitanju kapitalnih investicije (i sadašnja i prethodna), biće prezavodoljan ako se ovo ostvari, samo uz ukidanje stanice Akademija
 
Delija":10alsrug je napisao(la):
С обзиром на подугачке површинске деонице планираног система и особине гумењака можемо се поздравити са позданошћу тог система при свакој јачој киши или снегу.А цена је притом папрена.

Поврх свега,ако не одустану од трасе испод Кнез Михаилове постоје два сценарија:

1. Продужена градња прве линије за две и више година,пораст цене тунела по километру и до 100%.

2. Културни и историјски геноцид услед игнорисања бројних археолошки налазишта која се ту налазе стара и до 2.000 година

Заједничко за оба сценарија је:

Очување идиотских саобраћајних токова у центру града са све аутобуским терминусима због којих нам град у деловима најстрожег центра изгледа као да је усред Пакистана као и нерешавање црних урбанистичких руша као што је Т. тераса или савски амфитетар.Затим импровизовани депо у центру НБГ-а и одустајање од даљег развоја јер планирани систем једноставно није одржив а ни ефикасан дк је град финансијски исцрпљен приде.

Apsolutno, rekoh da treba dobro razmotriti sve prednosti i mane a ne samo neke prednosti i neke mane.
 
Локација јесте на ободу централног дела НБГ-а који чини део између Дунава и Саве и који је први урбанизован али се изградњом блокова уз Саву,паралелно са Адом та вукејебина затекла између два дела НБГ-а. То физички јесте средишњи део НБГ-а али је фактички вукојебина због насипа,празних блокова,топлане,Бувљака и забетонираног неба тј фртаља умп-а и делимично НБГ станице.

Блок 42 јесте и остаће вукојебина из тих разлога и зато је то са околином једини део који нема своје закупце нити ће их имати у догледно време.

Депо у свим нормалним градовима је на крајевима па чак и изван урбаног ткива града и у том смислу локација планираног депоа је центар свемира.
 
Delija":2wz8urzj je napisao(la):
С обзиром на подугачке површинске деонице планираног система и особине гумењака можемо се поздравити са позданошћу тог система при свакој јачој киши или снегу.А цена је притом папрена.

Поврх свега,ако не одустану од трасе испод Кнез Михаилове постоје два сценарија:

1. Продужена градња прве линије за две и више година,пораст цене тунела по километру и до 100%.

2. Културни и историјски геноцид услед игнорисања бројних археолошки налазишта која се ту налазе стара и до 2.000 година

Заједничко за оба сценарија је:

Очување идиотских саобраћајних токова у центру града са све аутобуским терминусима због којих нам град у деловима најстрожег центра изгледа као да је усред Пакистана као и нерешавање црних урбанистичких руша као што је Т. тераса или савски амфитетар.Затим импровизовани депо у центру НБГ-а и одустајање од даљег развоја јер планирани систем једноставно није одржив а ни ефикасан дк је град финансијски исцрпљен приде.

Apsolutno sam saglasan sa zamerkama na Egisov projekat BG metroa koji si izneo (nadam se da se ne ljutiš na ovo ''per tu''). Upravo iracionalno uključivanje istorijskog jezgra BG u trasu M1, što će katastrofalno poskupeti i usporiti izgradnju (Atinski primer) diskvalifikuje ovaj projekat u najvećoj meri, u odnosu na Jovinov. ''Lomljenje'' dela M1 u 5 (!) lakat krivina, u razmaku od kilometar, samo da bi smo imali metro stanicu u Knez Mihajlovoj! Takođe i taj nerazumno smišljeni depo u halama dojučerašnjeg tramvajskog ... Nadam se da će u tu radnu grupu ovaj put ući neki normalniji ljudi a ne više oni koji kao u inat pokušavaju već 2 ili 3 puta da proguraju, u suštini anti-metro ideje, da diskredituju sjajnu ideju izgradnje BG metroa. Svojim višegodišnjim pokušajima izgradnje prvo tramvaja a potom LRT umesto metroa, oni su bili glavni uzročnici četrdesetogodišnjeg kašnjenja izgradnje metroa, a krize , sankcije i ratovi su tu sabotažu samo pospešivali. Valjda smo završili sa Vukanom Vučićem za svagda ...
 
На жалост све странке (са изузетком можда ДСС-а) се залажу за Вуканов "метро". То сам давно предвидео знајући да се наше странке око тог судбоносног пројекта апсолутно ништа не питају. Добили смо потврду са скоријим изјавама напредњака.

Да би Београд добио прави метро са смисленим карактеристикама и трасама неопходне су крупне политичке,друштвене па и геополитичке промене које се наравно неће десити.
 
Ok manite se politke na ovoj i ostalim temama. Svaki post koji se bude bavio politikom ce biti obrisan
 
stf":1spj4vzr je napisao(la):
Delija":1spj4vzr je napisao(la):
Затим импровизовани депо у центру НБГ-а
Од кад је ова локација за тебе "центар НБГ-а"? Зар на темо и УМП-у константно обараш мој став да је блок 42 физички центар НБГ-а и цео крај упорно називаш периферијом?

Од кад је Јовин то рекао на предавању?

:D

Извини, морао сам да пецнем, јаче је од мене :gobb:

Nesto se vas dvojica mnogo peckate u poslednje vreme :D
 
Pst rekok sam vam da o politici samo tiho ispod stola da nebudite IGORA a vi se razgalamili
 
Ma nije sto su se razgalamili nego bas ono direktno politicko prepucavanje bez ikakvog smisla. Naravno da su svi ovi projekti vrlo cesto i u politickom kontekstu ali neku meru mozemo imati a pre svega da ne upiremo prste jedni u druge na osnovu podrske nekoj od politickih stranaka ili grupacija.

Takodje podrska se iskazuje na izborima a ne u besmislenim striktno politickim komentarima a koji nisu u vezi sa temom o kojoj pricamo
 
Ја се политиком нисам бавио, само сам изнео какви су званични ставови о метроу најбитнијих странака што јесте везано за тему. Феанор се нашали а Борчанац не знам шта је написао.

У сваком случају Игорева реакција ми делује преоштро знајући шта се пише у осталим темама и каква тема је до скоро постојала у секцији "Градски живот и вести".
 
Obrisano je par postova tako da nisi stigao ni da vidis ;)

Naravno nije cilj teme pretoviri u sterilne bez trunke politike koja nas okruzuje ali makar malo mere da postoji
 
Da stvarno sam se nasalio i zao mi je ako je borcanac koji je inace tolerantan i normalan covek imao potrebu da me vredja ili slicno... Nisam video kometar njegov koji je obrisan...
 
Сачувај боже. Ја сам само имао неумесан коментар, па сам се и покајао што сам непромишљено писао. Беспотребна будалаштина, покушај шале, потпуно неуспела шала расејаног Борчанца, која се није односила ни на кога.
Извините сви још једном и наставите у добром ритму.
 
slavija.jpg


Не! Нисам промашио тему.
 
Koda je bitino od kad je slika haos je beobzira na model vozila
 
Може неко да помисли да сада гужви нема па је зато слика стара.. :D Само кажем :p
 
Delija,

Ukucaj sledece u google (i izaberi opciju "Images"):

"bad traffic jam [ubaci bilo koji veci evropski grad]"

Pa ces se uveriti da je motorni saobracaj u Beogradu toliko daleko od kolapsa da nemam reci i da su beogradski vozaci razmazeni.
 
Vrh