Da se podsetimo jeftinog metroa iz Berlina:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ATHYluLW-uw[/youtube]
I to posebno kockaste Gizele.
Metro Katica ftw! :kk:
Treca vrata nepotrebna zbog dovoljno brzog pristupa usled manjeg kapaciteta (veci vagon ima 3 ili 4 para odgovarajuce sirine u zavisnosti od duzine i sirine vagona, odnosno kapaciteta). Novi HK i IK imaju 3 para zbog toga sto su bazirani na zapadnoberlinskim starim. Inace Gizela je manja i od Brede a u pitanju je pravi pravcati metro.
Hamburg DT-5:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nY8E4cw_72A[/youtube]
^^^Sabivsi DT-5 na dimenzije Gizele dobijamo moderni voz malog profila. Pravi primer mini metroa manjeg gabarita od Brede sa vozilima veoma lakim za odrzavanje.
3+3 konfiguracija i to je to. Umesto 600 putnika za 2 tramvaja ovako dobijamo 690 za 2 zakacena voza malog profila. Siri je od VALa dovoljno da ne deluje skuceno. Vise osovina znaci manje opterecenje i tanji stubovi sto znaci jeftiniji vijadukti, manje vibracije, male dimenzije bez pantografa rezultiraju veoma plitkim cut&cover tunelima. 690x17 dodje na oko 12000 (11730) putnika na sat pri taktu od 3,5min sto je sasvim ok sto se kapaciteta iz raznoraznih studija tice.
Posto je tema pocela da skuplja prasinu da ne bi pisao post za postom evo da okacim varijantu faze I i II distributivne mreze metroa malog profila sa ostrijim radijusima:
Faza I: Trasa L1 Vrtlarska-Cvetkova Pijaca sa krakom za Zel. St. Novi Beograd.
Faza II: Trasa L2 Savski Amfiteatar-Autokomanda kako bi linija bila formirana na trasi Zel. St. Novi Beograd-Autokomanda, Trasa L3 Banovo Brdo-Trg Nikole Pasica.
Na taj nacin vec u ranim fazama imamo funkcionalne sve tri linije koje
obuhvataju najvaznije delove grada koje zvanicna GUP verzija obilazi po 1km.
Moguca produzenja:
L1 Vrtlarska-Zemun (ima vise potencijalnih lokacija) i Cvetkova Pijaca-Ustanicka i dalje.
L2 Zel. St. Novi Beograd-Blok 45 i Autokomanda-Vozdovac i dalje za Kanarevo Brdo i Rakovicu, moguc krak za Mitrovo Brdo od Vitanovacke ili od Vozdovca (Stepa Stepanovic, stara okretnica tramvaja).
L3 u vise faza i to Trg Nikole Pasica-Pancevacki Most/Preko Dunavskog Amfiteatra, Banovo-Brdo-Vidikovac i dalje za Orlovacu, Rusanj i Sremcicu, Pancevacki Most-Karaburma I (stara okretnica) i moguc krak preko mosta za Borcu pa pored "Metroa" u krnjaci i dalje Zrenjaninskim Putem.
Prve dve faze imaju jedan depo koji moze biti izgradjen na dve moguce lokacije: Zemun (Jovinov plan) ili Novi Beograd (GUP plan). Ako se izgrade iza tramvajskog onda bi jedina razlika izmedju tog depoa i onog za LRT po GUPu je u tome sto ovaj za metro ima jednostavniji pristup koji ne kruzi ali je na stubovima i naravno vozni park koji cine metro vozila malog gabarita a ne tramvaji sirine 2,65m.
Duzina linije/broj stanica/medjustanicno rastojanje za prve dve faze:
L1=11.23km/14/864m
L2=6.1km/8/871m
L3=7.4km/10/822m
Ukupna duzina izgradjene mreze (oduzeta duzina distribucije L2) je 22.41km. To je duzina jedne dobre kompletne linije. Mi vec u prve dve faze dobijamo tri linije obuhvativsi sve vazne tacke u gradu
koje GUP obilazi i to tramvajima.
Ne mogu da shvatim koliko kruze tim LRTom oko buduceg centra koji su i sami predvideli. Nema nikakvog urbanisticko-razvojnog smisla. Da bude jos gore u starom delu grada ima milion podzemnih stanica koje progutase novac za ostatak mreze tako da na NBG gde bi bilo najlakse graditi vijadukte oni su primorani grade tobogan.