Pozdrav, nov sam ovde, citam dugo i forum i sajt al nisam pisao do sada...ovaj forum je pravi izvor za informisanje, narocito o ovakvim stvarima.
Nego, nesto mi pade napamet pre neki dan pa reko da podelim tu ideju ovde, mozda je neko vec i spominjao slicno, pa mi vi recite ako lupam ili ako je tema vec prezvakana...
Ima li smisla razmisljati o podzemnim - trolejbusima?
Npr. u Montrealu (Kvebek, Kanada) kroz centar grada ide podzemni autoput (Ville-Marie Expressway iliti Autoroute 720) - trasa ide nekih 8 i po kilometara, uglavnom pod zemljom.
Zasto ne onda podzemni put za javni prevoz, za autobuse? Pre sam naravno za trolejbuse ili nekakve buduce el. autobuse jer onda ne postoji problem saniranja izduvnih gasova. Tuneli bi mogli biti manji (?) i jeftiniji nego oni za metro, ustedelo bi se na postavljanju sina (predpostavljam da je jeftinije samo asfaltirati put). Podzemni put bi se lakse odrzavao (nema pritiska saobracaja, klimatskih uslova) i vozila bi bila u boljem stanju (jer prakticno ne bi izlazila napolje). A trole su jeftinije od vozova ili tramvaja. Saobracale bi kombinacije "malih", "srednjih" (jedan zglob) i "velikih" (dva zgloba) trola, zavisno od linije i doba dana. Najjeftinija varijanta bio bi tunel sa 2 trake, po 1 u svakom pravcu, ali bi mozda bila bolja varijanta sa 4 trake, 2 u svakom pravcu. Jedna traka bi bila za "ekspres" linije koje ne bi stajale na svakoj stanici vec na svakoj 4., 5. a druga za "obicne" linije koje bi stajale na svakoj stanici (kao sto to cine "obicne" trole, autobusi i tramvaji iznad zemlje). Nije zeleznica, ali je nezavisno od gradskog saobracaja. Ima li smisla?
Drugo, cesto vidim diskusije laki vs. teski metro, da li je iko od svih tih studija razmisljao o kombinaciji? Npr. teski metro u centru grada (odredjeni broj linija) onda odredjeni broj linija lakog metroa koji ovaj teski "hrane", npr. na periferiji ili delovima NBG gde ima dovoljno mesta da se laki metro potpuno odvoji od saobracaja?
Nego, nesto mi pade napamet pre neki dan pa reko da podelim tu ideju ovde, mozda je neko vec i spominjao slicno, pa mi vi recite ako lupam ili ako je tema vec prezvakana...
Ima li smisla razmisljati o podzemnim - trolejbusima?
Npr. u Montrealu (Kvebek, Kanada) kroz centar grada ide podzemni autoput (Ville-Marie Expressway iliti Autoroute 720) - trasa ide nekih 8 i po kilometara, uglavnom pod zemljom.
Zasto ne onda podzemni put za javni prevoz, za autobuse? Pre sam naravno za trolejbuse ili nekakve buduce el. autobuse jer onda ne postoji problem saniranja izduvnih gasova. Tuneli bi mogli biti manji (?) i jeftiniji nego oni za metro, ustedelo bi se na postavljanju sina (predpostavljam da je jeftinije samo asfaltirati put). Podzemni put bi se lakse odrzavao (nema pritiska saobracaja, klimatskih uslova) i vozila bi bila u boljem stanju (jer prakticno ne bi izlazila napolje). A trole su jeftinije od vozova ili tramvaja. Saobracale bi kombinacije "malih", "srednjih" (jedan zglob) i "velikih" (dva zgloba) trola, zavisno od linije i doba dana. Najjeftinija varijanta bio bi tunel sa 2 trake, po 1 u svakom pravcu, ali bi mozda bila bolja varijanta sa 4 trake, 2 u svakom pravcu. Jedna traka bi bila za "ekspres" linije koje ne bi stajale na svakoj stanici vec na svakoj 4., 5. a druga za "obicne" linije koje bi stajale na svakoj stanici (kao sto to cine "obicne" trole, autobusi i tramvaji iznad zemlje). Nije zeleznica, ali je nezavisno od gradskog saobracaja. Ima li smisla?
Drugo, cesto vidim diskusije laki vs. teski metro, da li je iko od svih tih studija razmisljao o kombinaciji? Npr. teski metro u centru grada (odredjeni broj linija) onda odredjeni broj linija lakog metroa koji ovaj teski "hrane", npr. na periferiji ili delovima NBG gde ima dovoljno mesta da se laki metro potpuno odvoji od saobracaja?