Šta je novo?

Metro

Pozdrav, nov sam ovde, citam dugo i forum i sajt al nisam pisao do sada...ovaj forum je pravi izvor za informisanje, narocito o ovakvim stvarima.

Nego, nesto mi pade napamet pre neki dan pa reko da podelim tu ideju ovde, mozda je neko vec i spominjao slicno, pa mi vi recite ako lupam ili ako je tema vec prezvakana...

Ima li smisla razmisljati o podzemnim - trolejbusima?

Npr. u Montrealu (Kvebek, Kanada) kroz centar grada ide podzemni autoput (Ville-Marie Expressway iliti Autoroute 720) - trasa ide nekih 8 i po kilometara, uglavnom pod zemljom.

Zasto ne onda podzemni put za javni prevoz, za autobuse? Pre sam naravno za trolejbuse ili nekakve buduce el. autobuse jer onda ne postoji problem saniranja izduvnih gasova. Tuneli bi mogli biti manji (?) i jeftiniji nego oni za metro, ustedelo bi se na postavljanju sina (predpostavljam da je jeftinije samo asfaltirati put). Podzemni put bi se lakse odrzavao (nema pritiska saobracaja, klimatskih uslova) i vozila bi bila u boljem stanju (jer prakticno ne bi izlazila napolje). A trole su jeftinije od vozova ili tramvaja. Saobracale bi kombinacije "malih", "srednjih" (jedan zglob) i "velikih" (dva zgloba) trola, zavisno od linije i doba dana. Najjeftinija varijanta bio bi tunel sa 2 trake, po 1 u svakom pravcu, ali bi mozda bila bolja varijanta sa 4 trake, 2 u svakom pravcu. Jedna traka bi bila za "ekspres" linije koje ne bi stajale na svakoj stanici vec na svakoj 4., 5. a druga za "obicne" linije koje bi stajale na svakoj stanici (kao sto to cine "obicne" trole, autobusi i tramvaji iznad zemlje). Nije zeleznica, ali je nezavisno od gradskog saobracaja. Ima li smisla?


Drugo, cesto vidim diskusije laki vs. teski metro, da li je iko od svih tih studija razmisljao o kombinaciji? Npr. teski metro u centru grada (odredjeni broj linija) onda odredjeni broj linija lakog metroa koji ovaj teski "hrane", npr. na periferiji ili delovima NBG gde ima dovoljno mesta da se laki metro potpuno odvoji od saobracaja?
 
Laik sam, ali mislim da je ubedljivo najskuplja stvar tu (pogotovu sa beogradskim terenom) upravo probiti taj tunel,
pa bi ta varijanta bila mnogo skuplja od samog metroa, jer bi bio potreban veci i siri tunel.
 
Pa, u suštini sličan sistem postoji u Sijetlu sa autobusima, s tim što je to baš tunel za autobuse koji idu po zemlji, ali prolaze groz centar grada, izgrađeno sredinom 80ih
794px-UniversityStreetStation.jpg

Pre par godina su uradili da tuda može i laki metro da proalazi. Autobusi van tunela idu zemljom, a pod tunelom na struju.

Takođe, nove linije pariskog metroa se grade "relativno slično", a to je da vagoni imaju gumene točkove, ali je to opet voz, valjda...
I u Istanbulu postoje odvojeni koridori po sredini neke velike ulice kuda idu autobusi sa obrnutim vratima, tako da se ponašaju kao laki metro, ali su autobusi.

Ja ipak mislim da treba da se gradi šinski sistem..
 
Pa mislim i ja, ali ako za to nema para...svidja mi se kako ovi busevi u Sijetlu imaju "sinu" za napajanje dole. A da li je potreban veci i siri tunel, ne znam, bus je manji od voza (sad to zavisi ustvari), ali sa 4 trake bi mozda bio i siri...jeste skupo probiti tunel, ali ako je ovako jeftinije (s podzemnim busevima) onda nek se bar probije tunel i nek idu busevi, metro ce mozda doci jednog dana...

Interesantno to za Istanbul, kad vec spomenu "obrnuto", videh pre neki dan u Parizu kako autobusi idu zasebnom trakom ali u kontra smeru od saobrocaja (moze da se kaze da se prave Englezi :D ) tako da nijedan vozac automobila i ne pomislja na koriscenje te trake.

Mada ipak mislim da jedini efektivni sistem javnog prevoza onaj koji je odvojen od auto-saobracaja....ispod, iznad, gdegod...
 
Da te razočaram, hazard, ne bi nešto posebno uštedeo na podzemnim trolejbusima. Cena tunela bi bila ista, ako ne i veća zbog kontaktnih vodova koji traže više tunele. Ono u Sijetlu je bilo privremeno rešenje, sad će tu ići LRT. Drugo, trolejbusi imaju manji kapacitet putnika od bilo kog šinskog saobraćaja, mislim da bi to bilo bacanje para da se pravi tunel za slabiji sistem poput trolejbusa.
 
Колико је мени познато, те форе са аутобусима под земљом (има и у Бостону једна линија Т-а) су рађене углавном на америчком континенту. То вероватно има везе са тиме што су амерички градови - кад изузмеш Њујорк - јако ретко насељени у односу на европске чим мрднеш из центра, јер људи хоће да живе у милионском граду и имају своју башту и базен. Са таквом топографијом је немогуће рентабилно распоредити линије шинског система ван центра, а центар обично није превелик и може се покрити са једним или пар тунела за бусеве. То у европским градовима нема смисла јер и по периферији имаш довољну густину насељености по природним коридорима за шински систем, док би потребна фреквенција бусева била ван памети. Такође, осим неких специфичних друштвених група (студенти, малолетни, делом обојени, бескућници), у Америци СВИ возе кола јер је у САД немогуће живети испуњен живот без њих. Због тога људе морају да моле и наговарају да користе јавни превоз. Све то заједно значи далеко мањи притисак на јавни превоз и нерентабилност висококапацитетних система.

Узгред, што се тиче метроа се пнеуматицима у Паризу, цео метро у Монтреалу је такав, али то је напросто техничко решење - то је и даље метро који не мрда из тунела.
 
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1341698

Уторак, 07. април 2009.

Одржан стручни скуп посвећен београдском метро систему

1341702_Skup_o_metrou.jpg


Стручни скуп посвећен пројекту београдског метро система, у чијем су раду учествовали наши стручњаци и професор Адолф Милер Хелман, експерт којег је делегирао град Минхен, одржан је данас у Старом двору. Учеснике скупа поздравио је секретар за саобраћај Драгољуб Ђаконовић.

– Саобраћај у Београду је веома интензиван и радним данима и викендом, а гужве у њему су све веће, због чега је и организован скуп на ком ће се изложити начини на које високотехнолошки развијен метро систем може да помогне његовом растерећењу. Одлука да се гради метро је велика и увек политичка, а градња захтева много времена и новца. Наши политичари су одлучили да, уз савете и мишљења стручњака, размотре увођење оваквог вида саобраћаја у Београду. Прошле недеље је наш град овим поводом посетила делегација Беча, а данас је своје богато искуство изложио професор Адолф Милер Хелман, члан најутицајније и најпрестижније светске асоцијације јавног превоза UITP, који је читаву своју каријеру посветио системима електричног јавног превоза – рекао је Ђаконовић.

Професор др Адолф Милер Хелман, по занимању електроинжењер, од 1982. до јула 2008. године обављао је различите функције у оквиру Асоцијације предузећа за јавни превоз Немачке (German Association of Public Transport Undertakings (VÖV / VDV)), а од августа 1998. године је генерални директор. На Техничком универзитету у Ахену држао је више предавања о системима електричног јавног превоза, примени електронског управљања железницом и електричној енергији из регенеративних облика енергије, а 1995. године именован је за почасног професора Техничког универзитета у Ахену.
 
Izgleda da ce se problemi stavova oko metroa iz beogradskih kuloara preseliti i na evropsku scenu, a time kasnije i na svetsku... tamo negde 2020 pitanje Bg metroa dovesce do WW3.... :p
 
Ajde da potplatimo Spance da glasaju za METRO a ne za neke gluposti :cool:
 
Ja ne znam sta se toliko bakcemo sa razlicitim misljenjima po 24567. put, koliko li kosta svako to misljenje, skupilo bi se za jednu stanicu metroa minimum. Treba lepo da dovedemo onog baju sto je gradio i i dalje gradi madridski metro da nam on kaze s'a treba da se radi jer je covek ocigledno kompetentan.

Treba se skoncentrisati na liniju M1 od Ustanicke do Zemuna (stanice kao po semi za liniju 1 BELAMa - priblizno - osim sto bi islo dalje od Tvornicke jos stanicu-dve u Zemun) i cela trasa mora da bude pod zemljom, od pocetka do kraja. Uz to ide i rekonstrukcija i doradjivanje brankovog mosta sto je i onako potrebno pa ce spojiti ta 2 projekta. Takodje planriano je vec veliko podzemno parkiraliste ispod Djeram-pijace kako bi se resio problem parkiranja na "srednjem" bulevaru i to se isto moze spojiti s projektom M1 jer jedna od stanica treba da bude upravo Djeram. Dodati jos jedno manje podzemno parkiraliste ispod cvetkove pijace, i jedno jos manje na pocetnoj/zavrsnoj stanici na ustanickoj. Tako ljudi mogu da se dovezu kolima do stanice ustanicka ili cvetko i da lepo tu ostave kola pa idu u centar metroom (a ispod cvetka treba parkiraliste i pijace radi).

Nakon zavrsetka linije M1 ukinuti tramvaj 6 i 7 (tj. 7ica bi postala ono sto je sad 7L, Blok 45 - Tas), 14 preusmeriti na drugu stranu bulevara da ide ka okretnici na Tasu, a 5 isto ukloniti sa bulevara (nek ide na omladinski). To bi omogucilo sklanjanje sina sa bulevara sve do Vuka. Od Ustanicke do Cvetka bi bio bulevar prosiren na 4 trake ukupno sa sadasnje 2, to je danas uzasno usko grlo koje stvara ogromne guzve narocito ako uzmemo u obzir da je to glavni put ka Mirijevu. Od Cvetka do Vuka dobili bi po 3 trake u svakom pravcu, znaci 6 traka ukupno s tim sto bi umesto 3. trake negde bila obelezena parking mesta (ne vise od 4-5 u nizu) koja bi bila Zona 1, 2, ili 3 zavisno od blizine centru. I van toga bi u nekim delovima te 3. trake bi takodje bilo dozvoljeno parkiranje bez nadoknade ali samo nakon 9 uvece i nedeljom. Ovo bi resilo problem javnog prevoza niz bulevar, program protoka saobracaja i guzvi kao i problem parkiranja duz cele ulice. Bilo kakva ideja da tunel pocinje tek od Vuka (kao sa BELAMom) je katastrofalna. Dalje bi se mogao odma "skratiti" krug dvojke (da ne ide bulevarom do vuka vec da prati trasu 10tke) a 12 bi mogla isto tako da prati 10 pa da skrece pa da prati 5icu. To bi omogucilo dalje uklanjanje sina sve do Pravnog.

Treba izraditi ukupnu sumu i plan tog projekta (ostaviti za sad po strani M2, M3, i sve ostalo) i baciti se na posao. Nakon sto to profunkcionise, valjda bi gradske vlasti progledale i shvatile koliko je to bitna stvar, a i gradjanima naviknutim na metro ne bi mogle da se posle prodaju price od LSS. Pa cak i da se ne izgradi nista dalje, bice uradjena velika stvar...
 
Inace, ovaj Baja, Adolf Mueller Hellmann je poznat kao strucnjak ZA LAKI METRO, tj. kad je pozvan pozvan je zato sto ce dati misljenje lake zeleznice. On ucestvuje na strucnim konferencijama i zagovara ovakvo resenje zbog njegovih tzv. ekoloskih prednosti. Znaci ovo je namerno namesteno, treba saznati ko ga je pozvao da bismo znali ko gura ovu laku zeleznicu.... Stvarno, pogledajte sami...

http://www.google.com/search?hl=en&...Adolf+Mueller+Hellmann+light+rail&btnG=Search
 
Pa da, ali taj Adolf Miler Helman je bas dao misljenje protiv lakog metroa?

Inace, sve je definitivno namestaljka, samo se pitam, koliko glup elektorat oni misle da imaju.
 
hazard bas mi se nesvidja to za ukidanje tramvaja u bulevaru metro bi po meni imao 4 stanice djeram cvetkova i ustanicka i jos jedna u mm lug a tramvaj bih stavio u sredinu i produzio i provukao kroz ustanicku kako je po planu iz 2000g i spoio ga sa tramvajem na izlazu iz vojvode stepe i ukino postojece autobuske linije i naravno do brace jerkovic :vops:
 
jovanovm":2g01187j je napisao(la):
Znaci ovo je namerno namesteno, treba saznati ko ga je pozvao da bismo znali ko gura ovu laku zeleznicu.... Stvarno, pogledajte sami...
Халелуја, цела ствар је смрдела од почетка. Велика фарса, једино што није јасно је шта је коначни циљ - да се све одложи причом да нам треба нова студија о студији о студији, да се зачепе уста једној од страна (претпостављамо којој), или шта. Није ми јасно, ако само хоће да прогурају лаку железницу, за то им је довољан важећи ГУП; значи, хоће још нешто да постигну, вероватно убијање времена.

И сад, дошли су стручњаци који нам причају да није суштина у независном шинском систему, него у лифтовима за инвалиде. Уз сво поштовање за приступачност, ово је BS!

ACR":2g01187j je napisao(la):
Inace, sve je definitivno namestaljka, samo se pitam, koliko glup elektorat oni misle da imaju.
Електорат је већ пуно пута потврдио да је глуп и одан а и незаинтересован и ни овај пут неће бити другачије.
 
Nece im to lako proci ako tako "odluce" u ime vlasti
 
^ Ко ће им се супротставити? Новинари који пишу да ће лаки метро да кошта 400.000 евра? Народ који није у животу видео јаче шинско возило од две спојене катице? Нас 30 овде - јачи смо мало од Шећероског? Тзв. опозиција - стручњаци за капитални мокри чвор на жел. станици у Краљеву?
 
Pa ne znam baš. Do sada nisu gradske izbore dobijali sa mnogo širokom marginom, par stotina glasova se itekako oseti.

Da ne lutam mnogo od topica, prosto počinjem da mislim da bih se pomirio i sa tim LRT rešenjem, ako bi bar u centru bilo potpuno pod zemljom. A ako misle da i u centru bude nad zemljom, kao što predlaže ovaj austrijski genije, to je maltene za blokiranje pristupa gradilištu telima, ili tako neko očajničko rešenje. Veće bacanje para ovaj grad u istoriji ne bi video.
 
Ako krene da se gradi laka železnica, ja prvi ležim ispred bagera (ako sam u zemlji, priznajem, možda me uhvate na brzinu kad sam i inostranstvu)...

Inače, sad sam ponovo pročitao članak - izvinite, izgleda da sam pogrešio. Ali, ako je i Hellmann za teški metro, onda je stvarno još užasna nameštaljka u pitanju...
 
Ne sledećim lokalnim izborima ima da iškrabam listić i potom ga zapalim! :rant:
Jedino što možemo da uradimo je da objavimo neku online peticiju, sa molbom da nas neko privremeno okupira, recimo Japanci, jer oni ne znaju kako da pokrenu svoju privredu, pošto im je infrastruktura već previše razvijena, a mi izgleda nismo u stanju da se staramo o sebi. I posle jedno 10 godina, da nas ponovo puste na "slobodu". Time bi se maksimalno uposlile Japanske firme, a mi bi dobili prvoklasnu infrastrukturu, i svi srećni i zadovoljni! :laugh: :bash:
 
direktor":1vv69en6 je napisao(la):
hazard bas mi se nesvidja to za ukidanje tramvaja u bulevaru metro bi po meni imao 4 stanice djeram cvetkova i ustanicka i jos jedna u mm lug a tramvaj bih stavio u sredinu i produzio i provukao kroz ustanicku kako je po planu iz 2000g i spoio ga sa tramvajem na izlazu iz vojvode stepe i ukino postojece autobuske linije i naravno do brace jerkovic :vops:
Po meni je cela poenta metroa ispod bulevara da se ukinu tramvaji na bulevaru. Bulevar je jedna od najvaznijih saobracajnica u "starom" Beogradu i vapi za bar 2 trake u svakom pravcu od Ustanicke do Cvetka i za bar 3 od Cvetka ka centru. Uostalom koja je poenta tramvaja i metroa koji idu istom marsrutom? Ne verujem da to ima igde u svetu...btw kada bi se pratila sema stanica za BELAM razmak izmedju stanica bi bio 500-800 m sto je za metro skroz ok (mozda bi neke pravolinijski bile manje ali treba imati u umu da bulevar krivuda). Mnogo je velika razdaljina izmedju djerma, cvetka i ustanicke. Metro treba da bude takav da ti treba max. nekih 15 minuta peske od stanice do stanice sto sa takvim rasporedom ne bi bio slucaj. Tramvaju se raspadaju i smetaju u saobracaju, a Beograd nema para i za metro i za obnovu tramvajske mreze na bulevaru, znaci bolje metro sa vise stanica i skidanje sina.
 
Vrh