MilisaV":2vtnmj4m je napisao(la):
@zidar
a zašto nije trasa kroz blokove nego kroz j gagarina?
Trasa kroz Jurija Gagarina direktno pokriva
i Savske i Bezanijske blokove, oko 100 000 ljudi.
Do sada sam obicno crtao trasu na unutrasnjoj saobracajnici Bezanijskih blokova jer sam gledao sta je najjednostavnije napraviti, u ovom novom planu sa jednom linijom je malo drugacije jer osim koriscenja tramvajskog mosta ne obazirem se mnogo na cenu ili izvodljivost vec iskljucivo na trazenje
optimalne trase za korisnike.
MilisaV":2vtnmj4m je napisao(la):
zašto se ne ide direktna veza terazije-vukov spomenik nego se ide preko 27. marta?
Iako deluje zaobilazno ovakva trasa resava jedan od glavnih problema Beograda a to je
prelazenje grebena.
Direktna trasa od Terazija do Vuka nimalo ne bi pomogla severnom/Dunavskom obronku dok trasa Karadjordjeva-Terazije-29. Novembra spaja obe strane grebena jednu sa drugom kao i sa vrhom. To je ono sto treba da odradi linija Karaburma-Cukarica samo sto ovde ne racunamo na nju.
Osim glavnog zadatka direktnog medjusobnog povezivanja vecine stanovnistva i teritorije grada svaki deo ove linije ima
lokalne funkcije:
> transverzalna veza Blokovi-Opstina NBGD
> veza obe strane grebena u centru grada
> veza sa bg:vozom
> medjusobna veza jugozapadnih krajeva na trasi mucenog autobusa 50
Time se obezbedjuje da linije bude
maksimalno iskoriscena na svakom svom segmentu, cak i na pocetnim stanicama, a ne samo na centralnom traktu.
b_tuta":2vtnmj4m je napisao(la):
Svaka cast za plan, vidi se da je vec sazreo (jbg. vec godinama). U svakom slucaju odlicna prica :gobb
"Svakoga dana u svakom pogledu sve vise napredujemo"
Posle par godina rada plan se polako svodi na cistu sustinu, jedna jedina optimalna linija, jer pitanje je da li cemo ikada i nju dobiti a kamo li drugu pa trecu
Gorstak89":2vtnmj4m je napisao(la):
Možda neka manja izmena oko trase, poput B mihaila pupina ali je linija daleko bolja od m1.
...
Sve u svemu plus!
A francuzi će sigurno da plate ovo
Francuzi su tu samo da zarade novac a ne da nas caste.
Na nama je da odlucimo da li cemo na izgradnju metroa gledati kao trosak i finansirati je iz lihvarskih kredita poput mosta na Adi, ili cemo od tog poduhvata napraviti investiciju: ovladati tehnologijom, pokrenuti domace pogone za vozni park, vrednovati zemljiste i njime visestruko isplatiti radove.
Zbog ovog poslednjeg trasa ide kroz bul. M. Pupina
Zone sa obe strane SIV-a i kod Starog Sajmista su
najjednostavnije za vrednovanje u celom gradu, odlicno su saobracajno povezane, ravne, centralno locirane i takoreci prazne.
Пантограф":2vtnmj4m je napisao(la):
Ovaj Zidarev plan je odličan. Moja ideja je slična - da se spoje trase "Jovinovih" linija M1 i M3, i da se gradi linija Gornji Zemun - Banjica.
Uvek se postavlja pitanje prijoriteta na NBGD:
Zemun ili Blokovi ?
Tesko je odluciti
- Za
Zemun idu u prilog duga istorija zasebnog grada, turisticki potencijal, 150 000 ljudi koji zive na potezu Pinokijo-Batajnica
Glavne mane su odlicna postojeca povezanost centra Zemuna sa ostatkom grada preko bul. Nikole Tesle, mala gustina stanovnistva, obavezna podzemna trasa, i potreba da linija ide barem do Dusanove kako bi se preskocilo usko grlo u Glavnoj i metro postane efikasniji od autobusa. Uz to u Zemunu vec postoji bg:voz koji moze biti daleko efikasniji iako je na periferiji dok blokovi nemaju teski sinski sistem.
- Za
blokove idu u prilog velika gustina stanovnistva, sirok prostor i brojne mogucnosti za provlacenje trase, aktiviranje i vrednovanje prostora IMT.
Mana je to sto ce Zemunci da se bune
Борчанац":2vtnmj4m je napisao(la):
Драго ми је да сам подстакао већ другу страну приче о кружници. У ствари сам ја гледао Зидарев предлог и размишљао о остатку града који је навео да је изостављен. Па сам покушао да спојим линију Земун-Борча-Котеж-Карабурма-Мирјево и тако изоставим само Чукарицу, јер је немогуће ухватити је без још једне линије. И тада укапирао да је централни прстен свима најближе решење. А и да прстен повезује три правца градске железнице, па са убрзаним трамвајем из пар праваца обухвата све макар мало јаче насељене зоне.
Или да градимо још три крака пруге за пун доживљај
Princip da se zakace svi ostali krajevi drugom linijom ima smisla, imali bi jednu liniju istok-zapad i jednu kruznu.
Pitanje je koliko bi resenje bilo efikasno, vecina trase kruzne linije nalazi se na Banatskoj obali Dunava na njivama. Mozada bi te njive mogle da postanu grad, ali to je na
veoma dugom stapu.
Prvenstveno sbog visine podzemnih voda (posledica HE Djerdap zbog koje i dan danas Elektrodistribucija placa odsetu opstini Palilula), neophodne drenaze i zastite od poplava. Tesko da danasnja Srbija moze da napravi nesto sto je SFRJ na misice uradila na NBGD i to na daleko vecoj teritoriji.
Uz to u samom centru Beograda postoji ogroman prostor za urbanizaciju koji je mnogo lakse iskoristiti od Banatske strane: Savski amfiteatar, Luka, Ada Huja, nekoliko blokova na NBGD, Hipodrom. Da ne spominjem prsten slabe gustine naseljenosti koji se nalazi izmedju gustog centra i guste periferije: Senjak-Dedinje-Stari Vozdovac-Dusanovac-Lekino brdo. Tek kada se to popuni postace isplativo i smisleno razvijati levu stranu Dunava.
Za Borcu bi verovatno mnogo realnije i jeftinije bilo da se napravi novi krak BG:voza od Krnjace.
/// Inace kruzne linije mnogo lepo izgledaju na papiru ali su veoma neprakticne za koriscenje, nezgodno je orijentisati se na njima zbog nedostatka prepoznatljivog pravca i terminusa i veoma je tesko planirati putovanje kroz grad. Uglavnom samo visemilionski gradovi koji su dugo rasli sireci se iz starih zidina u nove sire (kruzne u Evropi, cetvrtaste u Kini) imaju kruzne trase (Njujork je nema za razliku od Sangaja ili Berlina) a cesta je praksa da na kruznoj trasi iz prakticnih razloga ne bude kruzna linija: @Sinisa je vec spomenuo novitet u Londonu (a znamo koiko su Englezi u pogledu promena konzervativni), Pariz od pocetka ima dve odvojene linije (2 i 6) koje cine krug, Meksiko Siti bi mogao da obrazuje nekoliko kruznih linija ali ipak nije.
Najludji primer neprakticnih kruznih linija je Madrid koji ih ima 2, i to nove :shock:
Gradska linija (6) ima oblik zrna pasulja i zalazi duboko u predgradje, ko promasi pravac ima posteno da se provoza. :twisted:
Prigradska kruzna linija (12) spaja 5 sela na jugozapadu, lepo je sto moze da se ode od jednog sela do drugog, ili da se covek provoza u krug :shock: , ali za grad mora da se preseda. Dve ukrstene linije bi daleko bolje resile stvar.
Пантограф":2vtnmj4m je napisao(la):
И ту сад долази моја јеретичка мисао: изградити прво кружну линију Земун - Нови Београд - Мост на Ади - Аутокоманда, за двестотинак милиона евра. Знам, неће бити ништа од тога, али баш зато...
Slicno smo crtali pre godinu i po dana za izlozbu na Mikseru,
http://www.imamoplan.com/index.php?/sao ... -maj-2012/, i to ima i te kako smisla, Beogradu fali transverzalna veza koja ce medjusobno povezati brda na jugu i jugoistoku. A obaska sto ce se tako iskoristi postojeci most na Adi koji zvrji prazan.
Mana je to sto trasa dobrim delom prolazi kroz slabo ili nenaseljene predele te je pitanje da li se ogromna investicija koju zahteva moze opravdati. Verovatno je ipak daleko isplativije prvo projektovati trasu koja gadja centar grada.