Šta je novo?

Metro

@Спасио
Не, заиста, са данашњим знањем из функционисања урбаних насеобина не би требало да пројектујемо широке булеваре ка историјским центрима градова.

@Andrej_LJ
Волео бих ја да видим један компјутерски модел саобраћајних токова у Београду са линијом коју поменух, а да се оставимо доктринарне приче. Све те схеме су последица врло застарелих схватања, строгог зонирања, моноцентричности (која у Београду, у смислу пословног центра града који генерише највише путовања, више ни не постоји), а у крајњој линији (подсвесног) подразумевања да Београђанин, ако живи у Земуну а ради на Вождовцу (et vice versa), мање вреди него ако станује на Новом Београду и ради на Теразијама. Онда је и логично за нешто што превезе два пута више путника дати седам пута више новца; иначе је то немогуће ни практично, нити филозофски оправдати.

Иначе, Андреј, супротно разним мишљењима, у Београду је данас мањи проблем доћи са периферије у историјски центар града, јер су линије ка њему бројне и изузетно фреквентне - стварни животни проблеми почињу кад живиш на једној, а радиш на другој "периферији" (које то, заправо, више и нису): онда си осуђен на аутомобил, или на губитак прекомерне количине времена у јавном превозу.
Последица нашег система и схватања је, дакле, стална репродукција услова живота грађана другог реда.
 
Novosti iz 1969 su pisale u jednom kratkom clanku o ideji da se dvojka prvo spusti pod zemlju, tj pretvori u metro, a kasnije da je dve linije preseku u krst. Ne znam ko je prvi izneo tu ideju.
Bez obzira koliko su kruzne linije korisne, vozaci metroa ih ne vole. Nezgodno im je da se odmore, obave fizioloske potrebe, jer nema terminusa. Sve se vrti u krug. Ponekad treba misliti i na vozace.
Zato ako bi predlozio kruznu liniju, to ne bi nikako bila kompletna kruzna linija, vec sa terminusima, kao londonska Circe line, koja je do 13 decembra 2009 godine bila potpuno kruzna, a od tog datuma produzena do Hammersmita i otvoren durgi terminus Edgware Road a to su uradili da bi poboljsali frekvenciju. Ili kao Chicago L
 
Ma moze da bude kruzna a recimo ako radi 10 vozila da radi 11 ovzaca jedan da mjenja ostale na djelu trase za vrijeme nihove pauze tako nesto da se iskombinuje to je najmanji problem samo dajte da se krene sa kopanjem
 
Драго ми је да сам подстакао већ другу страну приче о кружници. У ствари сам ја гледао Зидарев предлог и размишљао о остатку града који је навео да је изостављен. Па сам покушао да спојим линију Земун-Борча-Котеж-Карабурма-Мирјево и тако изоставим само Чукарицу, јер је немогуће ухватити је без још једне линије. И тада укапирао да је централни прстен свима најближе решење. А и да прстен повезује три правца градске железнице, па са убрзаним трамвајем из пар праваца обухвата све макар мало јаче насељене зоне.
Или да градимо још три крака пруге за пун доживљај :)
 
Siniša":armtc98c je napisao(la):
Bez obzira koliko su kruzne linije korisne, vozaci metroa ih ne vole. Nezgodno im je da se odmore, obave fizioloske potrebe, jer nema terminusa. Sve se vrti u krug. Ponekad treba misliti i na vozace.

Ovo je poslednja stvar o kojoj treba misliti.

I kao sto direktor rece, stvar je lako resiva. Vozaci se zamene na jednoj od stanica, odmorni ulazi i nastavlja a umorni onda ima pauzu. Takodje, nisam neki ekspert za ovo, ali kakve ima veze ima li ili nema terminusa? Ako je poenta odrzati visok i brz takt, onda ni na terminusima (na "obicnim", dakle ne kruznim linijama) nema preteranog zadrzavanja.

Mislim da je Pantograf, potpomognut Borcancem, ovde nesto potrefio. Prica o tome kako kruzna linija dolazi tek da "sveze" radijalne linije mi ne pije skroz vodu - nije metro usamljen u sistemu gradskog saobracaja vec je okruzen linijama tramvaja, trola i autobusa.
 
@delija

astrodule":2vldsoat je napisao(la):
Izmedju SIV-a i tc Ušće, uz temelje nikad izgradjenog muzeja YU, izgleda da niče novo naselje.
a2uradeq.jpg


Usudio bih se da primetim da je ovo najekskluzivnija nehigijenska lokacija, odlično povezana sa svim što im treba.

Poslato sa telefona...


naselje pored siva niče hteli mi to ili ne. još jedan razlog za deonicu pored siva
 
MilisaV":2vtnmj4m je napisao(la):
@zidar
a zašto nije trasa kroz blokove nego kroz j gagarina?

Trasa kroz Jurija Gagarina direktno pokriva i Savske i Bezanijske blokove, oko 100 000 ljudi.
Do sada sam obicno crtao trasu na unutrasnjoj saobracajnici Bezanijskih blokova jer sam gledao sta je najjednostavnije napraviti, u ovom novom planu sa jednom linijom je malo drugacije jer osim koriscenja tramvajskog mosta ne obazirem se mnogo na cenu ili izvodljivost vec iskljucivo na trazenje optimalne trase za korisnike.

MilisaV":2vtnmj4m je napisao(la):
zašto se ne ide direktna veza terazije-vukov spomenik nego se ide preko 27. marta?

Iako deluje zaobilazno ovakva trasa resava jedan od glavnih problema Beograda a to je prelazenje grebena.
Direktna trasa od Terazija do Vuka nimalo ne bi pomogla severnom/Dunavskom obronku dok trasa Karadjordjeva-Terazije-29. Novembra spaja obe strane grebena jednu sa drugom kao i sa vrhom. To je ono sto treba da odradi linija Karaburma-Cukarica samo sto ovde ne racunamo na nju.

Osim glavnog zadatka direktnog medjusobnog povezivanja vecine stanovnistva i teritorije grada svaki deo ove linije ima lokalne funkcije:
> transverzalna veza Blokovi-Opstina NBGD
> veza obe strane grebena u centru grada
> veza sa bg:vozom
> medjusobna veza jugozapadnih krajeva na trasi mucenog autobusa 50

Time se obezbedjuje da linije bude maksimalno iskoriscena na svakom svom segmentu, cak i na pocetnim stanicama, a ne samo na centralnom traktu.

b_tuta":2vtnmj4m je napisao(la):
Svaka cast za plan, vidi se da je vec sazreo (jbg. vec godinama). U svakom slucaju odlicna prica :gobb

"Svakoga dana u svakom pogledu sve vise napredujemo" :D

Posle par godina rada plan se polako svodi na cistu sustinu, jedna jedina optimalna linija, jer pitanje je da li cemo ikada i nju dobiti a kamo li drugu pa trecu :)

Gorstak89":2vtnmj4m je napisao(la):
Možda neka manja izmena oko trase, poput B mihaila pupina ali je linija daleko bolja od m1.
...
Sve u svemu plus! :) A francuzi će sigurno da plate ovo :p

Francuzi su tu samo da zarade novac a ne da nas caste.
Na nama je da odlucimo da li cemo na izgradnju metroa gledati kao trosak i finansirati je iz lihvarskih kredita poput mosta na Adi, ili cemo od tog poduhvata napraviti investiciju: ovladati tehnologijom, pokrenuti domace pogone za vozni park, vrednovati zemljiste i njime visestruko isplatiti radove.

Zbog ovog poslednjeg trasa ide kroz bul. M. Pupina
Zone sa obe strane SIV-a i kod Starog Sajmista su najjednostavnije za vrednovanje u celom gradu, odlicno su saobracajno povezane, ravne, centralno locirane i takoreci prazne.

Пантограф":2vtnmj4m je napisao(la):
Ovaj Zidarev plan je odličan. Moja ideja je slična - da se spoje trase "Jovinovih" linija M1 i M3, i da se gradi linija Gornji Zemun - Banjica.

Uvek se postavlja pitanje prijoriteta na NBGD: Zemun ili Blokovi ?
Tesko je odluciti
- Za Zemun idu u prilog duga istorija zasebnog grada, turisticki potencijal, 150 000 ljudi koji zive na potezu Pinokijo-Batajnica
Glavne mane su odlicna postojeca povezanost centra Zemuna sa ostatkom grada preko bul. Nikole Tesle, mala gustina stanovnistva, obavezna podzemna trasa, i potreba da linija ide barem do Dusanove kako bi se preskocilo usko grlo u Glavnoj i metro postane efikasniji od autobusa. Uz to u Zemunu vec postoji bg:voz koji moze biti daleko efikasniji iako je na periferiji dok blokovi nemaju teski sinski sistem.

- Za blokove idu u prilog velika gustina stanovnistva, sirok prostor i brojne mogucnosti za provlacenje trase, aktiviranje i vrednovanje prostora IMT.
Mana je to sto ce Zemunci da se bune :)

Борчанац":2vtnmj4m je napisao(la):
Драго ми је да сам подстакао већ другу страну приче о кружници. У ствари сам ја гледао Зидарев предлог и размишљао о остатку града који је навео да је изостављен. Па сам покушао да спојим линију Земун-Борча-Котеж-Карабурма-Мирјево и тако изоставим само Чукарицу, јер је немогуће ухватити је без још једне линије. И тада укапирао да је централни прстен свима најближе решење. А и да прстен повезује три правца градске железнице, па са убрзаним трамвајем из пар праваца обухвата све макар мало јаче насељене зоне.
Или да градимо још три крака пруге за пун доживљај :)

Princip da se zakace svi ostali krajevi drugom linijom ima smisla, imali bi jednu liniju istok-zapad i jednu kruznu.
Pitanje je koliko bi resenje bilo efikasno, vecina trase kruzne linije nalazi se na Banatskoj obali Dunava na njivama. Mozada bi te njive mogle da postanu grad, ali to je na veoma dugom stapu.
Prvenstveno sbog visine podzemnih voda (posledica HE Djerdap zbog koje i dan danas Elektrodistribucija placa odsetu opstini Palilula), neophodne drenaze i zastite od poplava. Tesko da danasnja Srbija moze da napravi nesto sto je SFRJ na misice uradila na NBGD i to na daleko vecoj teritoriji.
Uz to u samom centru Beograda postoji ogroman prostor za urbanizaciju koji je mnogo lakse iskoristiti od Banatske strane: Savski amfiteatar, Luka, Ada Huja, nekoliko blokova na NBGD, Hipodrom. Da ne spominjem prsten slabe gustine naseljenosti koji se nalazi izmedju gustog centra i guste periferije: Senjak-Dedinje-Stari Vozdovac-Dusanovac-Lekino brdo. Tek kada se to popuni postace isplativo i smisleno razvijati levu stranu Dunava.

Za Borcu bi verovatno mnogo realnije i jeftinije bilo da se napravi novi krak BG:voza od Krnjace.


/// Inace kruzne linije mnogo lepo izgledaju na papiru ali su veoma neprakticne za koriscenje, nezgodno je orijentisati se na njima zbog nedostatka prepoznatljivog pravca i terminusa i veoma je tesko planirati putovanje kroz grad. Uglavnom samo visemilionski gradovi koji su dugo rasli sireci se iz starih zidina u nove sire (kruzne u Evropi, cetvrtaste u Kini) imaju kruzne trase (Njujork je nema za razliku od Sangaja ili Berlina) a cesta je praksa da na kruznoj trasi iz prakticnih razloga ne bude kruzna linija: @Sinisa je vec spomenuo novitet u Londonu (a znamo koiko su Englezi u pogledu promena konzervativni), Pariz od pocetka ima dve odvojene linije (2 i 6) koje cine krug, Meksiko Siti bi mogao da obrazuje nekoliko kruznih linija ali ipak nije.


Najludji primer neprakticnih kruznih linija je Madrid koji ih ima 2, i to nove :shock:

Gradska linija (6) ima oblik zrna pasulja i zalazi duboko u predgradje, ko promasi pravac ima posteno da se provoza. :twisted:
Prigradska kruzna linija (12) spaja 5 sela na jugozapadu, lepo je sto moze da se ode od jednog sela do drugog, ili da se covek provoza u krug :shock: , ali za grad mora da se preseda. Dve ukrstene linije bi daleko bolje resile stvar.

Пантограф":2vtnmj4m je napisao(la):
И ту сад долази моја јеретичка мисао: изградити прво кружну линију Земун - Нови Београд - Мост на Ади - Аутокоманда, за двестотинак милиона евра. Знам, неће бити ништа од тога, али баш зато... :)

Slicno smo crtali pre godinu i po dana za izlozbu na Mikseru, http://www.imamoplan.com/index.php?/sao ... -maj-2012/, i to ima i te kako smisla, Beogradu fali transverzalna veza koja ce medjusobno povezati brda na jugu i jugoistoku. A obaska sto ce se tako iskoristi postojeci most na Adi koji zvrji prazan.

Mana je to sto trasa dobrim delom prolazi kroz slabo ili nenaseljene predele te je pitanje da li se ogromna investicija koju zahteva moze opravdati. Verovatno je ipak daleko isplativije prvo projektovati trasu koja gadja centar grada.
 
MilisaV":14kt420y je napisao(la):
@delija
naselje pored siva niče hteli mi to ili ne. još jedan razlog za deonicu pored siva
Надам се да се шалиш.
 
Evo jedne pogodne ilustracije za jednu jedinu liniju, primeticete da pokriva uglavnom najsvetlije delove grada :)

Narandzasta polja oznacavaju prostor koji treba urbanizovati

100_metro-beograd-jedna-ali-vredna-night.png
100_beograd-satelitski-noc.png
 
Старо сајмиште и приобални део Ушћа са десне стране те уцртане трасе нипошто не треба урбанизовати нити је то уопште могуће.Исто важи и за околину СИВ-а. Срећом па је у новом гуп-у то испоштовано.

untitled.jpg
 
Борчанац":3pbbr26t je napisao(la):
Драго ми је да сам подстакао већ другу страну приче о кружници. У ствари сам ја гледао Зидарев предлог и размишљао о остатку града који је навео да је изостављен. Па сам покушао да спојим линију Земун-Борча-Котеж-Карабурма-Мирјево и тако изоставим само Чукарицу, јер је немогуће ухватити је без још једне линије. И тада укапирао да је централни прстен свима најближе решење. А и да прстен повезује три правца градске железнице, па са убрзаним трамвајем из пар праваца обухвата све макар мало јаче насељене зоне.
Или да градимо још три крака пруге за пун доживљај :)

Princip da se zakace svi ostali krajevi drugom linijom ima smisla, imali bi jednu liniju istok-zapad i jednu kruznu.
Pitanje je koliko bi resenje bilo efikasno, vecina trase kruzne linije nalazi se na Banatskoj obali Dunava na njivama. Mozada bi te njive mogle da postanu grad, ali to je na veoma dugom stapu.
Prvenstveno sbog visine podzemnih voda (posledica HE Djerdap zbog koje i dan danas Elektrodistribucija placa odsetu opstini Palilula), neophodne drenaze i zastite od poplava. Tesko da danasnja Srbija moze da napravi nesto sto je SFRJ na misice uradila na NBGD i to na daleko vecoj teritoriji.
Uz to u samom centru Beograda postoji ogroman prostor za urbanizaciju koji je mnogo lakse iskoristiti od Banatske strane: Savski amfiteatar, Luka, Ada Huja, nekoliko blokova na NBGD, Hipodrom. Da ne spominjem prsten slabe gustine naseljenosti koji se nalazi izmedju gustog centra i guste periferije: Senjak-Dedinje-Stari Vozdovac-Dusanovac-Lekino brdo. Tek kada se to popuni postace isplativo i smisleno razvijati levu stranu Dunava.

Za Borcu bi verovatno mnogo realnije i jeftinije bilo da se napravi novi krak BG:voza od Krnjace.


Потпуно се слажем. Цео град је испресецан празнинама или није довољно попуњен. Питање је, да ли је било шта рентабилно!?
Можда је јефтиније линију воза повући до крајева твоје линије, али другим путем.
3.jpg

Грубо и неправилно, недовршено нацртано. Али знам да ћеш схватити :oops:
Иопет недостаје чукарица са 200 000 људи...
Опет као и у Земуну и овде на 8 километара, у линији живи 100 000 људи. Значи и већа је густина него када гледаш Земун ( који је полу напуштен, свака трећа кућа од Мухара до Галенике је празна) и део од галенике ка Батајници има рупа и добру километражу. А свако заслужује да буде квалитетно повезан...Воз који је би довео Банатски БГД до твоје прве линије исто би био ок ( и ту си имао добар предлог за крак изнад Зрењанинца на стубовима )
А које је ту решење, када пара нема? Простор који је на карти гледано у централном делу ( Чапља, ВРО ) Мора да остане природна заштићена средина. Шупљина северно је идеална за Зоо, спорт/рекреацију и сличне садржаје и наставља се на ту природну целину. Северозападно од те тачке је јефтино земљиште за станоградњу ( за коју са стотинама хиљада подстанара и још толико оних који се гурају у малим квадратурама ) има на претек, између Земуна и Борче. А даље за лаку индустрију и прераду хране. Све то на пример...шббкбб. Али није можда погрешно и неки динар дати више за развијање неких потенцијала. Па ако их буде биће супер исплативо и ти делови неће бити заувек напуштени, што је случај ако их не узимамо у обзир. Ампутирањем периферија које постоје, проблеми ће бити већи од саобраћајних.
Суштина је да сви морају доћи на квалитетан и брз начин до тог будућег чвора/линије, било којом методом. У супротном се опет издвајају елите и отпад. Нетрпељивост предграђа према центру свог града, нехај, а у преводу да га не осећају као свој. Графитирају, пљују, лепе жвакама...јер какве везе има то са њима.
 
Борчанац":oo05xgwy je napisao(la):
Цео град је испресецан празнинама или није довољно попуњен. Питање је, да ли је било шта рентабилно!?

To i jeste sustina u razvoju prevoza u Beogradu. Realno gledano grad nije dovoljno gust da bi metro bio opravdan.
Sa danasnjim brojem stanovnika i postojecim saobracajnicama dobro postavljena mreza autobusa sa obezbedjenim koridorima - citaj zute trake i pravna regulativa - moze bez problema da zadovolji sve najosnovnije potrebe.

Metro pak donosi dve bitne stvari:

- Neuporediv komfor i pouzdanost putovanja, sto obezbedjuje razvoj jer ljudi mogu da se organizuju i ne gube ogromno vreme u prevozu.

- Mogucnost razvijanja podrucja kroz koje metro prolazi u meri koju autobus nikako ne moze da zadovolji.


Zato je bitno projektovati metro trasu tako da ova dva njegova kvaliteta dodju do punog izrazaja:
> Povezivanjem sto veceg broja gusto naseljenih krajeva i ekonomskih centara
> Povezivanjem praznog gradjevinskog zemljista koje moze da se vrednuje u punoj meri koju metro omogucava, sto danas nije slucaj nijednog dela Beograda.


/// Inace ima par krajeva u Beogradu koji mogu da dobiju pouzdan sinski prevoz i bez metroa (bas slucajno oni koje linija ne kaci :) ):

> Borca produzetkom bg:voza
> Karaburma produzetkom tramvaja kroz Visnjicku
> Centar Zemuna tramvajskom trasom od mosta na Adi preko Bul. Umetnosti i Bul NT
> Zarkovo produzetkom tramvajeke trase sa Banovog brda i aktiviranjem tunela ispod vidikovca za BG:voz sa stanicom u Belim vodama (jeftina varijanta) ili na Ceraku (skuplja varijanta)
> Mirijevo produzetkom tramvajske trase sa Bulevara Revolucije kroz 1km tunela do centra naselja
 
Исправио бих те за Карабурму. Лакше и далеко делотоврније би било исту повезати БГ:возом пошто већ постоји урађен тунел који скреће десно,пре Панчевца а сам железнички коридор је колико-толико очиван па не би било ни пуно проблема око екпропријације.
 
zidar":4plgj2c1 je napisao(la):
Evo jedne pogodne ilustracije za jednu jedinu liniju, primeticete da pokriva uglavnom najsvetlije delove grada :)

Narandzasta polja oznacavaju prostor koji treba urbanizovati

100_metro-beograd-jedna-ali-vredna-night.png
Уз све похвале за труд, и сагласност да је негде, попут пробоја Београдског гребена погођена поента, имам доста примедби на овај предлог.

1. Блокови: Гурају се два шинска превоза у исту улицу на ширем подручју града. Боље је да буду у различитим улицама ради равномернијег развоја. А сама Јурија Гагарина се завршава зоном далековода, и зоном принудног слетања, која никада није била ни предвиђена за ширење града. И само насеље Иван Рибар је преседан и "набуџено" ширење града. Сам Сурчински пут може бити регионална развојна зона, али тек иза скретања за аеродром, и требао би да се ослања на неки систем са трасом претежно по земљи (регионални лакошински или приградске железнице) усмерено према Железничкој станици НБГ што краћом и бржом трасом. Утолико мислим да не треба ни пичити у Блокове на силу, него се зауставити коф ИМР. Рецимо, крајња станица код Блока 70 чисто ради интеграције са трамвајем.

2. "Стари НБГ": То што су Михајла Пупина и Омладинских бригада главне друмске магистрале не треба да буде основа за метро систем. Позиција Тошиног бунара није тако безвезна ни као железничког стајалишта, ни булевара. Тај правац је један од бољих прилаза великом делу Земуна, а сам тај потез је зона у развоју, којој метроом можемо дати потпуно нову урбану форму. И уз то, како би требали да направимо повелики, што би наши стари рекли паркендрајд :grand: то треба урадити близу пресека са аутопутем, а што даље од центра нам се то исплати.

3. Мокролушка зона: За ову зону, као развојну, си још јако давно поред свега и од мене доста похвала :kk: Траса би на том делу требала да иде по дужини те зоне, и да има бар две станице. Сам знаш да је ефекат метро-а на до 400, до 800 и преко 800 метара од станице различит, а овде желимо да направимо планску развојну зону.

4. Степа Степановић: Степу смо већ до некле зезнули, направили спаваоницу. Боље је да буде на Трошарини као важном чворишту јавног транспорта на врх брда, и код неизграђеног блока на том месту. У градовима величине и структуре Београда метро у целини зависи од интеграције са осталим саобраћајем, или да употребим стару српску реч из Вуковог речника :grand: од фидера.

5. "Једна али вредна": Оваква је дугачка 18 километара, што није ни тако мало, ни тако јефтино. Правац према Бановом брду није ни тако мало оптерећен, ни тако тежак и скуп уколико се од Савамале до Аде користи надземна траса. Интересантан правац од Аде према Жаркову за разматрање је сам гребен Чукаричке падине. Од саме Пожешке је удаљен 300-400 метара, а налази се на пола висине између Радничке и Пожешке (висинска разлика 40 метара). На тај начин не дирамо трамвај, и имамо два паралелна развојна правца. Ако би на тај начин укинули скоро све аутобусе, постигли смо сјајан ефекат.
 
Kiša, udesi i kvar trolejbusa izazvali saobraćajni kolaps u celom gradu

973029-kisa-guzva-011013-ras-foto-milos-peric-0009.jpg

Kiša i klizav kolovoz, saobraćajni udesi i kvar trolejbusa na Slaviji blokirali su grad. Velike gužve su na autoputu u oba pravca, u Ulici kralja Milana, u Bulevaru kralja Aleksandra, a saobraćaj je otežan u celom gradu, kažu u "Žutom taksija".
Vozila se sporo kreću autoputem u oba pravca, a kvar tramvajske i trolejbuske mreže na Slaviji prouzrokovao je zastoj u ulici Kralja Milana. Takođe, pokvaren je dupli autobus u Bulevaru Mihaila Pupina tako da je usporen saobraćaj ovim bulevarom ka gradu - kažu u "Žutom taksiju".

Iz ove taksi službe kažu i da je protok saobraćaja u celom gradu izuzetno otežan zbog sporadičnih udesa i kiše.

- Gužva je zabeležena i u Bulevaru kralja Aleksandra, a da saobraćaj preko Autokomande, gde su jutros zabeležene velike gužve, sada je nešto bolji - kažu u "Žutom taksiju".Izvor;www24sata.rs
 
Prava slika jedine evropske metropole bez metroa..Metro donosi spas Beogradu. :kafa:
 
Spas za obican narod koji se vozi javnim prevozom da sigurno ali ove guzve nece nestati ako se izgradi metro jel ce isti ovi ljudi pohrliti u svoje automobile bez obzira na metro.
 
Ista ova slika bila bi i da Beograd ima metro. Identična. Jer, ljudi koji imaju novca da u ovakvom materijalnom stanju nacije voze kola, voziće ih nevezano da li metro postoji ili ne. Što se BDP bude popravljao, broj kola na ulicama biće sve veći i veći, a metro će koristiti oni koji danas koriste autobuse, trole i tramvaje.

Metro je hitno potreban pre svega jer 60% stanovnika koristi JGP. taj broj neće rasti, samo može da opada poboljšanjem životnog standarda. Ali one fotografije pustih ulica i kotrlljajućih žbunova sa divljeg zapada koje je Delioja postavljao su scenario koji se nikada neće dogoditi.

Saobraćajne gužve će ostati iste posle izgradnje metroa. Ko to ne shvata, laže sebe ili nas ostale. Sa kojim ciljem?
 
Beograd ima manje saobraćajne gužve od svih evropskih metropola, uključujući i one sa najboljim javnim prevozom. U Pragu u četiri popodne sve stoji. Mi smo sirotinja i imamo malo automobila, a malo ih i vozimo.
 
Još kada bi mi obajsnili sa cifrma naravno,kako metro koji bi obezbeđuje 30min.vremena "od vrata do vrata" za 80%Berograđana,ne bi rasteretio ulice od sabraćajnih kolapsa (mislim na svakodnevne ,ne uslovljene vremenskim prilikama.) :?: Ja ne videh gužve i kolapse u Beču gradu veličinom sličnom Beogradu..a u Atini sam video da je Metro doneo spas gradu,i da zahvaljjući njemu kreće urbana obnova i ozelenjavanje šireg centra Atine ,a kako je Paržanima bilo kada je Metro bio van stroja, i da su za nekloliko meseci se vratili u Prag bez Metroa potražite svedočenja i saobraćajne kolapse, pretrpane tramvaje,kašnejnja izgubljenog novca itd:kafa:
snf_1215.jpg

Pogledajte.. :kafa: kakvu je urbanu onbovu centra Atine doneo Metro.. :kafa:
 
А ја их видех, а био сам у Бечу бар 15 пута, од тога бар пет пута колима: на Гиртелу нарочито, па на Зидост тангенти, па диљем града...
ПОЛОВИНА становника ширег градског подручја Беча долази у град колима, упркос све бољем метроу и шнелбану.
Аустрија је, иначе, кар-френдли земља можда више од било које друге: грађани могу да региструју до три аутомобила на једне таблице, аутомобилска индустрија (производња делова и ауто компоненти) је основна индустријска грана у Аустрији итд.

Метро неће рашчистити улице - на том аргументу не треба инсистирати, јер је он лако оборив. Метро ће побољшати јавни саобраћај и учинити га примамљивим у највећој могућој мери, али неће "протерати" аутомобиле (то, донекле, може само трамвај, јер аутомобилима одузима простор на саобраћајницама).
 
A za koji broj stanovnika će Metro "učiniti primamljiv" :?: to je za 80% Beograđana prema postojećem projektu.A videli smo da je prema Jovin/Maletin projektu pešačka zona proteže od Kalemegdana dao Slavije i Hrama,a na Nbg Bulevar Zorana Đinđića do Arene postaje pešačka zona :kafa:
398496674.jpg

Atina ,fascinatna transformacija urbanog tkiva grada zahvaljujući Metrou.
niarchosapr2011web.jpg

faliro-1.jpg

Stokholm,nova metro stanica donos novu pešačku zonu i urbanu obnovu.
oma-01_zpsf3c03c62.jpg
 
Vrh