Šta je novo?

Metro

Gorstak89":26ovnxag je napisao(la):
Obe obale mogu da imaju svoju stanicu i tu gde je most predviđen. A odatle neki drugi prevoz, može npr po tramvajska linija da se ubaci da ide u SA. Ne znam da li postoji ikakav plan za levu obalu Save? Što se tiče BZĐ on svakako ima dosta stanovnika na obe svoje strane plus arenu, plus SC. Zar nije poenta metroa da poveže udaljene tačke i da služi što većem broju ljudi?
Поента метроа је да буде кичма транспорта и развоја града као и то да ти заједно са већином Београђана имате ту цивилизацијску тековину звану поуздан висококапацитетни шински систем који ти омогућује да у секунд знаш када ти долази превоз на станицу и када те одвози до жељене локације. Поента метроа није баш да повезује удаљене тачке,то би ти била регионална железница. А метро ти неће служити великом броју људи ако га изградиш испод трга републике,пешачке зоне,Косанчићевог Венца и по ободу НБГ-а.А чак и ако у старту број путника буде солидан,остаће такав заувек јер у тим зонама махом нема места за нову градњу нити повећање густине насељености.

Густина насељености нас доводи до још једне битне поенте метроа. Нико не гради високе зграде,пословне центре,густо насељене блокове и то махом око метро станица из хира већ из чистог рачуна,рационалног односа према простору,потребама људи,трошковима инфраструктуре,времена,доступности садржаја и јефтинијег и ефикаснијег транспорта.
 
A kad smo mi to razmisljali racjinalno sveobuhvatno i duze od 4 goidne partijskog mandata
 
Evo jednog novog pokusaja sinteze:

Samo jedna metro linija, "Jedna ali vredna" :D


100_metro-beograd-jedna-ali-vredna.png




Linija direktno povezuje pola stanovnistva Beograda, centar grada i obe obale,
redom sa zapada ka istoku:

> Savski i Bezanijski blokovi
> Novi Beograd od Opstine do Usca
> Centar grada sa obe strane grebena: Karadjordjeva - Terazije - Dz. Vasingtona/29. Novembra
> Bulevar kod Vukovog Spomenika
> Crveni krst i istocni Vracar
> Velike i gusto naseljene krajeve na jugoistoku: Konjarnik - Medak - Jerkovic - Stepa

Nazalost Zemun, Cukarica, Karaburma i Mirijevo se nisu uklopili u pricu.

Radijus krugova oko stanica je 400 m



Dupla veza sa postojecom zeleznicom (BG:voz)

> Omladinskih Brigada (zamenjuje Tosin bunar) na Zapadu
> Vukov spomenik na istoku



Celom duzinom linije nalaze se naizmenicno gusto naseljena podrucja i potencijalno gradjevinsko zemljiste cijom upotrebom se moze finansirati poduhvat:

> IMT
> Blok 39
> blokovi sa obe strane SIV-a
> Staro Sajmiste
> Autobuske i Zeleznicka stanica
> Stadioni Obilic/Sindjelic i CZ
> Fabrika ispod Denkove Baste
> Mokroluska Dolina
> Kumodraska dolina


Infrastruktura:

> Na Novi Beogradu trasa na stubovima
> Stari Savski Most (tramvajskim) preko Save pa vijadukt do Gavrila Principa
> Tunel ispod grada sve do Konjarnika
> Dalje kombinacijom most/tunel preko brda i dolina

> Depoi su na ravnici iza naselja Dr Ivana Ribara i u Kumodraskoj dolini


Jedna ali vredna: 18 Km, 22 stanice, 600 000 stanovnika


Ajd' ziveli :vops:
 
To sinteza predhodne rasprave na forumu fino fino samo da francuzi to plate
 
Treba mi tj.Beograd da pristane ili ne, a ne Francuzi :wink: ,ne gradi se Metro u Francuskoj već u Beogradu.
To što je naveo Zidar je prazna priča,zna se da je usvojena Jovinova trasa...koja je i najlogičnija,o daljim vraijacijama se može govoriti u vezi sa drugim linjama..M1 je gotova stvar. :kafa:
Ovo što je prikazao Zidar,ide u prilog visoko kapacitnog metroa,gde duža trasa mora imati stanice na većoj razdaljini da bi se održala brzina i skratilo vreme putovanja,u tom slučaju ova zidareva trasa bi morala da ukine nekoliko stanica i više bi ličila n trasu BGVoza..da bi bi bila efikasna.
 
@zidar

odlično kao i uvek.

Svakako vredno razmišljanja...

Par pitanja:


a zašto nije trasa kroz blokove nego kroz j gagarina?

zašto se ne ide direktna veza terazije-vukov spomenik nego se ide preko 27. marta?
 
Pa trasa kroz blokove je potpuno kioskizovana, ne moze nadzemno, pitanje dal moze podzemno. Jedino sve da se rusi skroz.

Pretpostavljam da bi se priblizilo tramvaju? Ideja da postoji jednostavno presedanje koje spaja pravac prema Dorcolu dole, tramvaj moze da dovlaci putnike...

Svaka cast za plan, vidi se da je vec sazreo (jbg. vec godinama). U svakom slucaju odlicna prica :gobb:
 
itekako može nadzemno. oduzme se po jedna traka u ulicama evropska i japanska. i eto nadzemne linije.
 
Па ако се размишља о једној линији, вероватно је најбоља кружна,до 30 километара дужине. Обухватила би Савски амфитеатар, део између Земуна и Борче, део лево и десно од Панчевачког моста уз Дунав. У та три велика празна дела могло би да се понуди инвеститорима све од пословног до стамбеног плана изградње и створили би се јаки приходи. Станице могу да се раде и фазно јер су неке локације празне а траса може да се убаци и на будући мост Ада Хуја и све што би смањило трошкове а повећало ефикасност.
Наравно, тако централно постављена кружница обухватила би велики број становника а спајала би и постојећу мрежу железнице, ако се круг развуче до потребних тачака могу да се досегну и кључне станице П.мост, Крњача, Прокоп, Земун, Нбгд, Вук... Док изостављени крајеви нигде нису толико далеко да не може нека линија да их повеже на ову кружницу. Можда 4-5 линија по могућности трола и трамвај и тек по неки бус да прошарамо :)

2.jpg


Знам да је вероватно сулудо и у доброј мери глупо, али ме занима шта мислите да ли је могуће овако нешто и да ли се нешто слично некада, негде радило или планирало? Да ли је неко од вас разматрао тако неку могућност?
 
Možda neka manja izmena oko trase, poput B mihaila pupina ali je linija daleko bolja od m1.

Posle bi mogla nekako da se produži ka aerodromu? Ako je već najavljeno 4m putnika godišnje ne bi bilo loše da imaju pouzdan prevoz do grada.

Sve u svemu plus! :) A francuzi će sigurno da plate ovo :p
 
Ovaj Zidarev plan je odličan. Moja ideja je slična - da se spoje trase "Jovinovih" linija M1 i M3, i da se gradi linija Gornji Zemun - Banjica. Zidar bi, pak, prvu liniju od Opštine skrenuo ka Zemunu, a ima i po meni nepotrebnu devijaciju ka Džordža Vašingtona i 27. marta umesto pravo ispod Bulevara. I jedna i druga varijanta pokrivaju gotovo sve prilazne pravce centru, osim onih iz Južnog Beograda i imale bi više putnika od svih do sada projektovanih linija.
 
Ja sam ranije predlagao jednu metro "dvojka" liniju:



Ideja je da se iskoriste dva postojeća prelaza preko Save i infrastruktura kod Sajma i kroz budući savski amfiteatar.

Takođe ne mora da postoji jedna fizička kružna linija kao takva, već da više linija prave takvu trasu kao na slici, sa pravcima za dalje...
 
Борчанац":22fzow7x je napisao(la):
Знам да је вероватно сулудо и у доброј мери глупо, али ме занима шта мислите да ли је могуће овако нешто и да ли се нешто слично некада, негде радило или планирало? Да ли је неко од вас разматрао тако неку могућност?


:)

47721536.gif
 
Тренутно сви највећи метро системи у свету изводе или планирају барем једну кружну линију. Шангај ће мислим имати чак два метро прстена.
 
И ту сад долази моја јеретичка мисао: изградити прво кружну линију Земун - Нови Београд - Мост на Ади - Аутокоманда, за двестотинак милиона евра. Знам, неће бити ништа од тога, али баш зато... :)
 
A kako dolaziš do cifre od samo 2m evra? Kružna linija više služi da poveže ostale linije.
 
@Gorstak89

Цифра је отприлике, али није много више од тога, јер већ постоји Мост на Ади и око 2 км трасе на стубовима - треба нам само тунел Радничка - Аутокоманда (уместо аутомобилског) и још око 3 км вијадукта на Новом Београду (и наравно, возна средства и опрема). То је 200 милиона, а не два милиона.

Свака линија служи да превезе путнике, а не да везује друге линије. Је л` их мало на Чукарици, на Вождовцу који би се "качили" на ту линију и настављали ка НБ и Земуну? А када се продужи до Врачара, Звездаре? Не бих рекао да их је много мање него на некој линији која пролази преко Теразија а кошта шест пута више. Не путују сви у најужи центар, напротив, таквих је све мање. На Новом Београду ради неколико десетина хиљада људи више него пре деценију.

Сви су прво градили радијалне линије, па онда кружну - и да видиш, у Бечу нпр. кружна има највише путника?! Што ми онда да прво не направимо кружну?
Но, као што рекох, од тога неће бити ништа, то је само неко моје ларпурлартистичко размишљање...
 
Ne treba nikako prva linija da bude kruzna!

kruzne linije se grade kasnije da bi spojile ove ostale vec postojece.

Trebamo da pocnemo od pocetka! Da uradimo prvu liniju Istok-Zapad pa onda drugu Sever Jug, pa tek onda mozemo rasmiljati o nekoj kruznoj liniji. :)
 
ОК, знам да ће тако и бити, само немој те доктринарне аргументе "Ne treba nikako prva linija da bude kruzna! kruzne linije se grade kasnije da bi spojile ove ostale vec postojece". Јер, онда ја могу да питам: "А, ЗАШТО"?
 
Пантограф":1aifpyux je napisao(la):
ОК, знам да ће тако и бити, само немој те доктринарне аргументе "Ne treba nikako prva linija da bude kruzna! kruzne linije se grade kasnije da bi spojile ove ostale vec postojece". Јер, онда ја могу да питам: "А, ЗАШТО"?

Evo odmah da ti odgovorim pantografe:

Kruzna metro linija mu dodje kao UMP ili SMT automobilskom saobracaju, dakle jedna tangentna linija.
Kao sto vidis sam, prvo su se izgradili veliki bulevari koji se sire zrakasto od centra ka periferiji pa onda su poceli da grade kruzne puteve.

Za metro vazi isto pravilo. :) Prosta saobracajna logika.
 
...i zato se više ne projektuju zrakasti bulevari ka centru grada, nigde gde je u urbanizmu prošla 1970. godina, već samo kružni prstenovi oko centra.
Al je analogija, samo takva.
A šta je danas POSLOVNI CENTAR Beograda? Ako je to Novi Beograd, koja je linija, zapravo, kružna? Da li je Palata Albanija i dalje naš Menhetn? (sic!)
Itd, etc.
No, da ne gušimo; ja ovo tek tako pomenuh, pa ako neko jednom bude hteo da uzme u razmatranje, eto mu. A jasno mi je da će se graditi linija NB - Vuk.
 
Pa zrakasti bulevari se ne grade vise jer su vec izgradjeni u svim evropskim metropolama.

Tacno je da je sad trend da sad grade kruzni putevi jer su oni logican nastavak urbanistickog razvoja jednog grada.

Inace godina i doba nemaju veze sa izgradnjom bilo cega, pitanje je samo koja infrastruktura vec postoji. Ako jedan veci grad nema velike bulevare do centra ili ako mu nedostaje po koji, on ce ih graditi kao prvo i ako je 2013ta godina.
 
Пантограф":25g8piou je napisao(la):
ОК, знам да ће тако и бити, само немој те доктринарне аргументе "Ne treba nikako prva linija da bude kruzna! kruzne linije se grade kasnije da bi spojile ove ostale vec postojece". Јер, онда ја могу да питам: "А, ЗАШТО"?

Vrlo jednostavno - kružne linije rasterećuju centralne delove linija i centralne trasferne stanice. Na primer ako pričamo o mreži tz. Sovjetskog triagolnika gre postoje tri linije sa tri trasferne stanice, kružna linija bi smanjila pritisak na centralne segmente i transferne stanice u centru. Ali kružna linija po meni je smislena samo ako imaš najmanje 3 radialne ili diametralne linije.
 
Vrh