Šta je novo?

Metro

BG metro prioritet za Francusku
IZVOR: TANJUG
Beograd -- Ministar Antić poziva francuske kompanije da učestvuju u realizaciji infrastrukturnih projekata. Beogradski metro ostaje prioritet, kaže ambasador Denio.
Ministar saobraćaja Aleksandar Antić je na sastanku sa ambasadorom Francuske u Beogradu Fransoa Gzavije Deniom, pozvao francuske kompanije da razmotre mogućnosti učešća u novim projektima u oblasti drumskog i železničkog saobraćaj u Srbiji, koji bi se finansirali putem koncesija.

Na taj način se Srbija ne bi dodatno zaduživala, a Francuska poseduje veliko iskustvo u primeni modela koncesionog ugovaranja na svojoj teritoriji, rekao je Antić.

Ministar Antić je, kako je saopštilo ministarstvo, izrazio zadovoljstvo dosadašnjom saradnjom sa francuskim kompanijama i očekivanje da će zvanični Pariz i dalje pomagati Srbiju u procesu evrointegracija.

Antić je kao vid konkretne pomoći naveo primer učešća francuskih stručnjaka u izradi planske dokumentacije koja se finansira kroz IPA fondove.

Ambasador Francuske je izrazio zadovoljstvo novom perspektivom nacionalne aviokompanije Er Srbija, koja je svoju razvojnu strategiju bazirala na francuskim Erbasovim vazduhoplovima.

Posebno se govorilo o mogućnostima razvoja vodnog saobraćaja i velikog broja luka na Dunavu, čiji pretovarni kapaciteti i transportni potencijali nisu ni približno iskorišćeni.

Denio je u razgovoru istakao da za francusku državu, u oblasti infrastrukturne saradnje sa Srbijom, kao prioritetan ostaje projekat izgradnje beogadskog metroa, za šta je tražio podršku Ministarstva saobraćaja i Vlade Srbije.

Ambasador je preneo interes francuskog ministarstva saobraćaja da se intenziviraju odnosi sa resornim ministarstvom Srbije, kroz potpisivanje bilateralnog sporazuma o međusobnoj saradnji.

On je predložio da u najskorije vreme dostavi nacrt jednog takvog sporazuma na usaglašavanje i što skorije potpisivanje.

Antić je sa zadovoljstvom prihvatio da učestvuje u procesu izrade i usaglašavanja jednog takvog dokumenta, navodi se u saopštenju.
 
Aktivno se prati Metro tema na Beobuildu.. :kafa: cini mi se da je ovo obostrani gest, gde nadleznost gradnje i pregovori u vezi metroa prelaze na republicki nivo,jer je to infrastrukturni projekat od nacionalnog znacaja,kako je svuda i bio u svetu..koliko se secam da je i oformljena komisija za metro pri minstarstvu.. :kafa:
 
2012":ocv70511 je napisao(la):
Aktivno se prati Metro tema na Beobuildu.. :kafa: cini mi se da je ovo obostrani gest, gde nadleznost gradnje i pregovori u vezi metroa prelaze na republicki nivo,jer je to infrastrukturni projekat od nacionalnog znacaja,kako je svuda i bio u svetu..koliko se secam da je i oformljena komisija za metro pri minstarstvu.. :kafa:
Izgleda da se baš prati ... Bilo bi dobro da ''francuski plan'' prati Jovinov na M1 liniji ali, na žalost, to nije tako. Rešenje za depo je u francuskoj verziji toliko neozbiljno, da nije nalik onom iz Jovinovog plana. Prosto je neverovatno na kako malo prostora (stisnutog između nove saobraćajnice i železničkog bedema, na deobi prostora sa tramvajima i autobusima) oni misle da stisnu više desetina metro kompozicija. M1 po francuskom planu počinje iz Tvorničke ulice, na NBG, kao površinska linija, a po Jovinu u podzemnom koridoru, najpre ispod starog Merkatora a kasnije je, čini mi se, Jovin tu liniju produžio sve do centra Zemuna (i to sve u okviru prve faze izgradnje dela linija M1 i M2) , čime je u njen kapacitet uključio i opsluživanje ozbiljnog konzuma iz tog dela grada. Potom mesto i način prelaska M1 preko Save itd. Jako bi bilo dobro da nas novi ministar saobraćaja i novi gradonačelnik BG i dalje prate i opredele izgradnju BG metroa po jedinom pravom projektu metroa-Jovin/Maletinovom. Izvinjavam se članovima foruma ako je ovaj moj post zazvučao ''navijački'' ali sam mišljenja da je već krajnje vreme da prestanu budući gradonačelnici da nas vuku za nos pričama o stalno nekakvim novim i novim projektima metroa, koji će se jednog lepog dana izgraditi u BG. Dok Beograd sačeka da namiri svaki politički interes ili kompleks manjih gradova (''Trepča/ZG/NS/NI/KG ... radi Beograd se gradi'' i slične paradigme gluposti, kompleksa i nesposobnosti), proći će još 50 godina a i dalje će nas ubeđivati kako je ova ili ona verzija tramvaja za BG bolja/jeftinij/efikasnij/modernija nego klasični metro, koji je BG trebalo da izgradi, da je bilo pameti (a novca je bilo tada) još 70-desetih godina prošlog veka!
 
Pa tesko da mozemo unapred da pricamo sta ce se realizovati ,dok nova vlast ne izadje sa resenjem o metrou.Samim tim sto se sada o tome razgovara i pregovara na nivou vlade,izgleda kao promena kursa,za sada imamo vidno zainteresovane francuze,a jos da vidimo i sta ce se gradi.. :kafa: Ono sto je jasno da samo na osnovu Jovin,Maletin projekta moze odmah da se raspise tender,dok ako se ceka izrada novog projekta...ko zna kada :kafa:
 
На основу старог "Јовин/Малетин" пројекта НЕ МОЖЕ одмах да се гради из неколико разлога:


1) Траса је пресечена изградњом комплекса "Савоград". Неопходно је пројектовати "обилазницу";

2) Простор за депо у усеку између Бежанијске косе и Калварије је у потпуности испуњен дивљом градњом (од чврстих материјала);

3) Б. Јовин и Академија архитектуре Србије су ОДУСТАЛИ од трасе преко Фонтане, са дубоким тунелима испод две новобеоградске школе, и прихватили трасу преко кружног тока код Општине, као у "Ежисовом" плану, па и то треба изнова пројектовати.

4) Од градње дубоких тунела на НБ свакако нема ништа (биће или надземно, или плитки тунел), и само због тога пада у воду више од пола пројектне документације за линију М1.

С обзиром да ће Французи, услед нашег политичког курса, очигледно инсистирати на градњи метроа колико и Немци на сарадњи са Тачијем и Хоџајем, а Вучић и компанија то свакако морати да прихвате, јасно је да ће се градити по плану који буде направио "Ежис".
По мени, ерго, наш циљ треба да буде да у тим оквирима постигнемо што се постићи може, тј. да прва линија буде што боља, или што је најмање могуће лоша. Ја сам да се тражи траса кроз Савски амфитеатар и да се као крунски аргумент помиње несрећни "Београд на води".
 
Sudeci po ovom sto kazes,ako je to tacno,zvuci kao Egis ,Jovin /Maletin plan.
1.Savograd je presekao deo trase, ali srecom ima dosta praznog prostora u okolini..za siri luk ili obilazno
2.ionako se radi novo naselje za raseljenje iz kredita eu..
3.Ako se i odustalo od duboke trase kod fontane ,od kruznog toka ima extra sirokog porostora za gradnju u otvorenom iskopu..
4.Najlogicnije je da budu plitki tuneli jer prostor na sredini bulevara je idealan za tako nesto..,i nasa gradjevinska operativa moze sve to da izvede,s tim sto su stanice na Nbg ionako projektovane plitko tako da se uklapaju u plitiku trasu..uz neke modifikacije..na osnovu projekata vecina stanica koje smo videli u Jovinovom projektu uklapa se i plitki i duboki tunel..zauzimanja povrsina na Nbg stubovima i stanicama u visini, bi naruzili posebno taj centralni deo Nbg a nista nije jeftinje..a to smo raspravljiali u predhodnim postovima.
 
U "Jovin/Maletin" planu stanice na Novom Beogradu su naprotiv projektovane duboko, a ne plitko. Gradile bi se, zaista, otvorenim iskopom, međutim, bilo je predviđeno da i novobeogradske tunele iskopa krtica. To su sve pusti snovi.
Što se mene (Novobeograđanina) tiče, na NB na stubove, preko Save pod zemlju. A, ako baš rešimo da hoćemo sve pod zemljom, neću se ni onda buniti, iako ću zbog toga i ja, kao i svi, biti malo siromašniji. Navikao sam;)
 
najbolje je da metro ide bulevarom mihajla pupina pa na SA, kako je zidar predložio.

a da se prostor oko palate Srbija (SIV) ispuni gustom gradnjom zarad metroa.
 
Bolje je da linija 1 ide preko Trga Republike, ili preko Terazija umesto da ide kroz Savski amfiteatar.

Ipak se i dalje zna gde je centar grada.
 
"Јовин": Савски амфитеатар - Теразијска тераса - Скупштина...

"Ежисова" варијанта: Савски амфитеатар - Зелени венац - Трг Николе Пашића...

Мој предлог: Савски амфитеатар (на месту БАС-а) - ТЕРАЗИЈЕ - Главна пошта...
 
Kroz Savski amfiteatar ce jednog dana ici gradska zeleznica koja ce povezivati beograd Glavnu i Dunav stanicu, sa podzemnom stanicom Trg republike. (Ta ideja postoji od 1923!)

Zasto hocete da turite metro kroz Savski Amfiteatar kad tu vec postoji zeleznica???

To sto Beovoz ili BG Voz sa visokim taktom ne postoji od glavne je glupost, a to moze lako da se resi.
 
BMP Nema gde da se dopuni. Dok je BZĐ već dovoljno popunjen i ima široki srednji deo za bilo kakvu gradnju.

Najbolje bi bilo da skupimo stručne ljude bez interesa i da se razmotre sve opcije pa da se izabere najbolja, al od otga nema ništa.

A svaki metro je bolji od ni jednog. Dalje, ja sam i dalje skeptičan da će se to graditi u skorije vreme. Plus što se meni M1 linija ne sviđa kao početna sad jer imamo liniju železnice koja jednim delom pokriva ovaj deo. (i ako bi meni lično donelo korist da se gradi upravo m1)
 
Пантограф":32sd6721 je napisao(la):
U "Jovin/Maletin" planu stanice na Novom Beogradu su naprotiv projektovane duboko, a ne plitko. Gradile bi se, zaista, otvorenim iskopom, međutim, bilo je predviđeno da i novobeogradske tunele iskopa krtica. To su sve pusti snovi.
Što se mene (Novobeograđanina) tiče, na NB na stubove, preko Save pod zemlju. A, ako baš rešimo da hoćemo sve pod zemljom, neću se ni onda buniti, iako ću zbog toga i ja, kao i svi, biti malo siromašniji. Navikao sam;)
Pantograf, na Novom beogradu su sve stanice plitko ukopane a u starom duboko..verujem da si pomesao.. :kafa:
picture22e.jpg

picture23v.jpg

Metro stanica stari merkator je plitko ukopana..
picture15x.jpg

picture11jq.jpg

jos jedna bivsa Omladinska...Novi Merkator
picture12ipw.jpg

Arena takodjer..
 
Mene nervira sto u Jovinovom projektu su vecina stanica sa 4 koloseka, nema potrebe za tim, to dodatno poskupljuje radove. inace stanice su ok.
 
Najmanji problem je smanjiti broj kolosjeka to je planirano za glavni grad jedne velike drzave
 
Verujem da se sve to vec uskladilo,i da ce stvari koje su eventualno nepotrebne modifikovane,racionalizovane i sl,recimo mozete u okviru stanica izgraditi podhodnik vise ili manje,smaniiti kvadraturu etaza zavisno od lokacije, da li za tim ima potrebe ili nema..koliko se umanuje cena stanice ,da li je dugorocno pametno naknadno dodavati pristupe ili odmah realizovati sl.materijale koje cete koristiti,broj vestibila,liftova itd..
S obzirom da se zna da ce Beograd i dalje rasti,onda su ovako projektovane stanice zapravo vec radjene za danasnje uslove eksploatacije a i zadovoljavaju i buduce.
Recimo stanica Vukov spomenik kada se nadjete u spicu ,vidi se da ja stanica radjena da kapacitno primi masu u kriticnim satima..samim tim sto Jovinov projekat ima stanice na vecoj razdaljini ce ih uciniti i frekventnijim i iskoricenijim, jer ce masa iz okolnih blokova,stambenih ,tc i sl. ici recimo na stanicu Novi Merkator..ako bi ona bila redukovana onda bi se stvarala guzva u najoptercenijim casovima,isto vazi za sve stanice duz trase Nbg :kafa:
Na osnovu projekta ovih plitkih stanica na Nbg vidi se da je mogucnost racionalizacije velika,i da ce se recimo lakse dodat liftovi za invalide i sl.a mozad se deo etaza i planira za poslovni prostor i sl.jer ce se stanice raditi u otvorenom iskopu.
 
Пантографе,дај мало више пажње о томе шта пишеш.
- По ежисовој студији линија није ни близу СА.
- Као што ти је 2012 илустровао,нема ни говора у дубоким станицама на НБГ
- Никакво препројектовање није потребно јер цела прва фаза изузев метро-друмског моста није догурала до главног пројекта.
- Сава Сити је можда онемогућио 3+3 булеварчину са разделним острвом,пешачком и бициклистчком стазом у продужетку метро-друмског моста али нипошто није затворио метро коридор.
- Сви ти дивљи објекти као и катастрофално стање теразијске терасе и СА су разлог више да метро управо туда прође.
- Пре око две године смо имали некакав привид консензуса да је управо метро-друмски мост аргумент који би се могао изгурати јер би тиме задовољили и ове аутомобилске хоштаплере и саобраћајне инжењере који би од Београда да направе трећеразредни амерички град који је заостао у развоју.

Милисаве,у последње време пишеш ствари због којих ме вата језа. Скоро по сваком питању имам потпуно супротан став од онога што износиш у последње време
 
zar ti delija nisi uvek pisao da metro treba da bude razvojni.

ako bi metro išao kroz bulevar mihajla pupina, on bi doveo do razvoja zemljišta oko siva.

ako bude išao bulevarom zorana đinđića, neće doprineti razvoju nikakvih novih blokova jer je sve već izgrađeno.

druga stvar ako metro bude išao bulevarom zorana đinđića, metro neće biti konkurentan autobusu broj 16.


samo treba razmišljati izvan kutije.


1.jpg



evo ovako.
 
Причаш о некаквој паралелној стварности у којој је блок 26 изграђен а околина сив-а,тј велике зелене површине прихватљиве за било какву градњу а камоли обимну или густу како си навео.

Та метафизика ми није јача страна.
 
Delija,
Veoma obraćam pažnju na to što pišem.
Kao prvo, na adresi:
http://www.beobuild.rs/visuals/data/med ... reseci.jpg
se može videti šta je "plitko ukopana stanica". Stanice čije slike je postavio 2012 (koje, inače, znam napamet) nisu plitke, jer se u plitkima sa nivoa ulice silazi direktno na kotu perona - nema prostora za međunivo. Ko se vozio, recimo, briselskim metroom, zna šta su "plitko ukopane stanice". Prema "Ežisovoj" studiji, razlika u ceni između takvih stanica je veća od 100% (3.800.00 evra naspram 8.100.000 evra). Razlika u ceni gradnje srednje dubokog kat-end-kaver tunela u odnosu na plitki takođe nije mala, kao ni razlika u eksploatacionim troškovima, zbog stanica dvostruko veće površine.

Niko neće graditi srednje duboke tunele na Novom Beogradu, to je sigurno, pa je moj savet svima kojima je važno da deonica bude podzemna, da grčevito zastupaju plitko ukopanu trasu i stanice, jer je to jedina realna podzemna opcija. Ja samo zato ovo i pišem; meni je, inače, OK da na celom Novom Beogradu metro ide i na stubovima.

Takođe, u "Ežisovom" planu je predstavljena varijanta sa trasom između Hotela Kontinental i Savograda, stanicom kod Starog sajmišta, prelaskom Save preko Tramvajskog mosta, i dalje stanica kod BAS-a, pa kod Zelenjaka, na Trgu Nikole Pašića itd:
http://www.beobuild.rs/visuals/data/med ... nativa.jpg
Ova trasa tangira Savski amfiteatar čak i bolje od "Jovinovog" plana, a svakako je moguće "prebaciti" je na neki novi metro-drumski ili samo metro most..


@Spasiotekt
Četiri koloseka u "Jovinovom" planu postoje na stanicama gde se linije račvaju (M1 i M3 na Vukovom spomeniku i Sava centru; M2 i M4 na Prokopu; M1 i M5 kod Novog merkatora). U tehnološkom smislu, to je jedino opravdano rešenje, jer, uz denivelaciju, (znatno) povećava propusnu moć pruga.
Ono što zabrinjava je što nam u "Ežisovom" planu nije detaljno predstavljeno račvanje na uglu Bulevara Z. Đ. i Umetnosti, a francuski inženjeri su upozorili da bi rešenje kakvo su ranije koncipirali naši stručnjaci (ili "stručnjaci") onemogućilo uspostavljanje nižeg takta od 3 minuta između vozova na zajedničkoj grani, što je i najslabija tačka tog plana.
 
Пантографе,један међу ниво висине од 3 метра не чини оно испод дубоком станицом.Поређења ради то је чак мања дубина од другог нивоа станице Вуков Споменик са којег се приступа ескалаторима који воде до заиста дубоке станице.

Ја,као и акдаемија,могу да сварим надземну трасу пошто је и онако остављено широко разделно острво а и регулациона линија у БЗЂ је доста увучена унутар блокова па последице и не би биле драстичне.

Знао сам да ћеш да потегнеш ту алтернативну деоницу коју је понудио Ежис али од тога нема ништа а и не треба да буде јер метро,поготово не прва линија не могу ни не смеју да се крпе на такав начин. У осталом,у околностима где је Вукан већ зацртао трасу сама чињеница да је Ежис као извршилац тог задатка понудио алтернативу планирааном преласку Саве, и то јефтинију (а ради се о приватној компанији) у преводу значи:

ДА ЛИ СТЕ ВИ НОРМАЛНИ?!?! КАКАВ БРЕ МОСТ КОЈИ ИЗБИЈА ИЗ КОСАНЧИЋЕВОГ ВЕНЦА,КАКВА ТРАСА ИСПОД КНЕЗ МИХАИЛОВЕ,КАКАВ САНУ????

Боље да се ти не ослањаш превише на добро памћење јер ипак има подоста ствари за запамтити:

viewtopic.php?f=18&t=1998
 
Delija":vq14lgvi je napisao(la):
У осталом,у околностима где је Вукан већ зацртао трасу сама чињеница да је Ежис као извршилац тог задатка понудио алтернативу планирааном преласку Саве, и то јефтинију (а ради се о приватној компанији) у преводу значи: ДА ЛИ СТЕ ВИ НОРМАЛНИ?!?! КАКАВ БРЕ МОСТ КОЈИ ИЗБИЈА ИЗ КОСАНЧИЋЕВОГ ВЕНЦА,КАКВА ТРАСА ИСПОД КНЕЗ МИХАИЛОВЕ,КАКАВ САНУ????

Баш тако, види се да их чуди и станица "Академија" и штошта друго.

Понављам, мени је сада стало да добијемо што је могуће бољу линију у постојећим околностима. А околности су такве да ће се линија градити, и то по плану које ће урадити "Ежис". Кључна лукавост крије се у овом аргументу: "Метро не сме да заобиђе "Београд на води", а, нееее... онда не може да пређе реку низводно од Бранковог моста."
 
Delija":12e4coi6 je napisao(la):
Причаш о некаквој паралелној стварности у којој је блок 26 изграђен а околина сив-а,тј велике зелене површине прихватљиве за било какву градњу а камоли обимну или густу како си навео.

Та метафизика ми није јача страна.


prevideo sam blok 26.

ali blok 26 će biti pokriven i sa zidarevom alternativnom trasom.

a "zelene površine" oko siva su itekako viđene za gradnju. zapravo gradnja je već počela sa ju biznis centrom, eko pumpom sa zapadne strane, i temeljima za muzej revolucije na istočnoj strani.


"zelene površine" koje služe da razdvoje običan narod,raju i višu klasu ne treba da postoje.

Meni se čini da te "zelene površine" baš zato postoje. I zato se nadam da će tu jednog dana da bude gusta gradnja kao što je u ostatku novog beograda.


ono što treba je produžiti dve ulice (španskih boraca i antifašističke borbe) kao na slici, i u novo formiranim blokovima odrediti urbanističke uslove i prodati zainteresovanim investitorima za ogromne pare.

1.jpg
 
Пантограф":17istu7q je napisao(la):
Понављам, мени је сада стало да добијемо што је могуће бољу линију у постојећим околностима. А околности су такве да ће се линија градити, и то по плану које ће урадити "Ежис". Кључна лукавост крије се у овом аргументу: "Метро не сме да заобиђе "Београд на води", а, нееее... онда не може да пређе реку низводно од Бранковог моста."


najbolje moguće ćemo da dobijemo sa zidarevom varijantom. najbrže putovanje i najviše pokrivanja prazni rupa u gradu.
 
Милисаве,ако хоћеш могу да ти проследим релавантан део ГУП-а који је у процесу усвајања па ћеш видети шта је виђено а шта не. Просто,оно што пишеш у вези тих зелених површина је у директном сукобу са реалним стањем,постојећим и будућим, плановима али и архитектоноско-урбанистичким основама НБГ-а у тој зони која је можда и једина преостала у изворном облику.Плус што су ти десно и лево од црвених линија које си нацртао неке сервисне подземне просторије од којих је једна урађена пре само неколико година. Са улице се виде издувне цеви тих објеката.

Сваки архитекта ће ти рећи исто.СИВ без широког платоа и зеленог појаса са бочних страна није СИВ. А нбг није НБГ без сив-а и колико-толуко очуване осе сив-блок26-арена-жел станица.
 
Vrh