Šta je novo?

Metro

Eh sada smo realniji i dobro se sagledava da je veliki greh prema Beogradu graditi bilo šta drugo osim klasičnog kapacitnog metroa,cene su kako sam i tvrdio približno iste.Savski amfiteatar je sada nezaobilazan za metro trasu i sve ostalo je katasrofalan promašaj.
 
Takođe, istine radi, čini mi se da je u projektovanu vrednost prve faze Jovin-Maletin projekta metro sistema (deo linija 1. i 2., koje će u kasnijim fazama da se produžavaju, uz izgradnju i 3 nove linije), uračunata i vrednost izgradnje potpuno novog depoa samo za metro-kompozicije, na delu stare trase pruge za NS, u sačuvanom useku ispod doma penzionera na Bež. Kosi, na žalost, trenutno okupiranom divljom gradnjom (čitavo jedno Romsko naselje). Ovaj depo je mnogo ozbiljnije smišljen (kao i ceo koncept Jovin-Maletin projekat) nego projekat proširenje postojećeg tramvajskog depoa GSB na NBG, koji se (bar što se tiče namene za metro-kompozicije) nalazi na pogrešnom mestu, veoma limitiran prostorom za dalje širenje a dobrano već približen urbanom tkivu. Takoreći na stotinak metara od spavaćih soba u jednom od većih i ekskluzivnijih NBG naselja. Što se projektovane vrednosti te prve faze Jovin-Maletin projekta tiče, valja razmisliti o tome da se deo trase u Bulevaru Dr Zorana Đinđića izgradi na stubovima, umesto u prvobitno predviđenim podzemnim tunelima. Takođe, potuno je iracionalno tu trasu kod direkcije ''Delte'' lomiti u levo, ka TC ''Ušće'', nego se i dalje držati prvobitne trase pravo ka Savi i novom (metro-drumskom ili samo metro) mostu preko save i dalje ka raskrsnici Bulevara i Terazija, a pored Ekonomskog (ispod parka) fakulteta. Još je uvek sačuvan koridor između ''Sava centra'' i Genexovih apartmana, bar u gabaritu duple pruge! I na taj način, držanjem ove trase, može se prištedeti na troškovima, čini mi se 3 podzemne stanice, koje su na trasi po ''Egis''-ovom projektu. Tako da se po približno sličnoj ceni između 2 projekta, dobija čini mi se mnogo kvalitetnija i ozbiljnija priča; ako se metro bude gradio po Jovin-Maletin projektu.
 
Ево по стоти пут:

picture5rb.jpg


picture6j.jpg


Додуше,не ради се о 2006. већ 2005. години. Поставио сам овде пре пар месеци и онај пдф академије архитеката где се виде слични подаци али са ажурираним пројектом и цифрама метро-друмског моста.Мислим да је тај други документ из 2008. године али нисам сигуран.
 
Delija Super prikaz,s tim sto slobodno mozemo sve za trecinu da ubrzamo, kada je izgradnja u pitanju zbog nove tehnolgije..u svakom slucaju banke ce pre podrzati ovaj projekat, zbog dugorocnog projketovnag ulaganja.. :kafa:
 
borris_":qoat21p1 je napisao(la):
Nismo nikada bili konkurencija.
Pogresan logo si stavio.
Znam da imate zajedničke projekte u arapskim i afričkim zemljama ,ali više odvojenih..Siemens je također,uticajan..naše železnice su prednost dale Simensu..
Kako misliš da vam Systra nije konkurencija?Ako bi recimo hipotetički sada modernizaciju ili reviziju postojećeg projekt metroa prebacili na Systru .Egis bi bio zadovoljan?
 
Људи, не верујте тек тако студијама оправданости и ценовницима, то је поуздано колико и фабричке бројке о потрошњи горива неког аутомобила. По правилу то све буде знатно скупље. "Ежис" у оној својој студији има нижи и виши обрачун, па још 15% горе-доле на сваки. Ја бих, превентиве ради, на виши прорачун увећан за 15% додао још једно 30% одсто и то би била нека очекивана цена. Тако и за тзв. Јовинов план.

Ево, овај стамболски тунел је "неочекивано" поскупео за пола милијарде долара само због археолошких ископавања.
 
Ah tu si u pravu ,studija je se ionako" naručuje".. :kafa:
 
Пантографе на тих ежисових 15+30% додај још барем 10-20% из простог разлога шта склапају понуду држави/граду без тендера и без конкуренције и то вероватно на таласу притиска Француске државе према Србији.
 
Tendera će biti sigurno za građevinski deo priče,kako je rečeno ranije iz grada ebrd je "prihvatila" to, iako je u eu tako nešto obavezno, treba da se"pregovara"još godinu dana u vezi vozova i opreme sa Alstomom,videćemo kakav će stav i koncepciju zauzeti nove vlasti,da li će čekati da istekne ugovoreni rok za pregovore ili će se raditi dogovor iznova u vezi projekta i finansiranja,videće se. :kafa:
 
Delija":3hf1k21p je napisao(la):
Пантографе на тих ежисових 15+30% додај још барем 10-20% из простог разлога шта склапају понуду држави/граду без тендера и без конкуренције и то вероватно на таласу притиска Француске државе према Србији.

Тачно тако.
 
Ni tender nije garancija da ces imati super cijene. Koliko puta sam radio na tender evaluacijama gdje su cijene bile puno vece od projektovanih usprkos velikoj konkurenciji. Ako zelis Alstom, Simens ili neke slicne vozove, platices visoku cijenu. Ako zelis jeftinije da prodjes, uzeces poljske, ceske, ruske...
 
pa tender je naravno bolje rijesenje ali nemojte misliti da ce se cijena drasticno smanjiti.
Ako zelis jeftinije proci, napisaces tehnicke karakteristike za jeftinije vozove, signalizacija nece biti CBTC itd itd.

Ionako ce se uvjek naci neki "strucnjak" koji ce reci da je sve to moglo jeftinije da se uradi.

edit: da ne bude zabune, ne govorim o tebi delija.
 
Ја бих тачно то урадио: гвоздени точкови а не гуме, уместо ЦБТЦ - само АПБ. Али бих изабрао провереног и "скупог" произвођача возова.
 
Па, нека, али не знам зашто је неопходан. Нећемо имати минималне интервале од минут и по - два у Београду ко зна до кад. Не смета ми, али ја бих ту уштедео.
 
Delija":2krq5imn je napisao(la):
Дакле желим(о) - тендер.

S tim sto tender u Srbiji nije garancija apsolutno nicega.

Mozda najbezazleniji primeri su ono sto smo dobili sa Alpinom (prva na svakom tenderu, pa onda trazi anekse ugovora sa povecanim troskovima, pa onda bankrotira) i sa CAFovima (prvoplasirani po kriterijuma tendera je bio Crotram, pa se to ponistilo jer je bilo politicki neprihvatljivo). Ozbiljnije pljacke i mutljavine organizovane putem tendera bolje trenutno i da ne spominjemo.

Jedini veliki tender koji ja pamtim a da je bas doneo korist, je onaj za Mobtel, kada je dosao Telenor, a to je zato sto je svima kod nas Telenor bio nepoznanica i posto ni nasi ni Austrijanci nisu pomisljali da su Norvezani spremni da daju toliko para. A sam tender je raspisan nakon sto je preko onog Slafa sustinski vec ugovorena cena po kojoj bi Telekom Austrija (tj. Vip) kupio Mobtel.
 
Сви ти тендери су неупоредиви јер су намештени тако да посао добије онај који даје кредит. Поврх свега,алпина је била само средсво прекомерног задуживања и прекомерног ојађивања Србије без да је ишта изграђено.

Што се тиче КАФ-а то је једини политички потез,ма колико мали био, у Србаља који је био оправдан и разуман током последњих 20 и кусур година.
 
Ako cemo kod tendera i to zavisi od toga ko je finansijer, ako to bude Ebrd onda ce izvodjac biti firma iz Eu a podizvodjac domaca, ako finansjer bude nasa drzava iz kredita ili neka druga svetska banka ili drzava ,onda to mogu biti i Rusi i Kinezi,Ameri..tesko da bi neka firma iza Eu mogla da konkurise cenom i kvalitetom kada su Ruske ili Kineske firme u pitanju,kao bi tender bio svetski.Metro njegova gradnja i tehnologija odavno nije samo evropska specijalnost.Da ne zaboravi i Japance cini mi se da su onigradili M2 u Sofiji,Andrej ce nam to reci.
Ali bitno je reci da kada je gradjevinski deo price u pitanju,na poslu gradnje metroa bi se uposlila celokupna gradjevinska operativa Srbije.Ali tu je i problem da strane kompanije dobijaju posao po visoj ceni ,a onda ih nude poao domacima po upola nizoj. :kafa:
 
Vrh