Delija":1lijmrqg je napisao(la):Сви ти тендери су неупоредиви јер су намештени тако да посао добије онај који даје кредит. Поврх свега,алпина је била само средсво прекомерног задуживања и прекомерног ојађивања Србије без да је ишта изграђено.
Poenta je, sta garantuje sa trenutnim vlastodrscima da nekakav tender za metro nece biti slican? Ja mislim da je ovako bolje, s obzirom na ekipu koja nam kroji sudbine. Da, u idealnom svetu, raspisao bi se tender i sve bi bilo po PS-u ali u idealnom svetu ne bi ni o cemu odlucivali Vucic, Dacic, Djilas, Velja Ilic, Sapic, i ostatak tog veselog drustva.
Што се тиче КАФ-а то је једини политички потез,ма колико мали био, у Србаља који је био оправдан и разуман током последњих 20 и кусур година.
Nebitno je da li je opravdano iz tvoje ili moje vizure ili ne, bitno je da je i taj tender kao tender bio besmislen. Ako EBRD ili EIB daje kredit, zna se ko mora dobiti - neki od ponudjaca iz EU, tender se cak tako pise da njih favorizuje u startu, a ako kojem slucajem dobije neko drugi (kao sto je bio slucaj sa Crotramom, tada Hrvatska nije bila clan EU) onda se tender ponistava tj. odluka se politickim dekretom menja. Zapravo tenderi koji su "namesteni" da dobije firma iz EU jos i imaju kao nekog smisla, jer EU ima 28 zemalja clanica i moze da se na tender javi vise od 2 ili 3 ponudjaca za bilo koju delatnost i bilo kakvu vrstu posla, pa jos mozda i bude i konkurencije. S druge strane ako Kina da kredit, da li ce biti sumnje da ce veliku vecinu posla odraditi kineske firme? Naravno da nece (videti pod most u Borci). Ako Rusija daje kredit, opet, radice ruske firme...itd. I svi ti tenderi bice "podeseni" da se takav ishod dobije.
Tenderi koji nisu "unapred" podeseni ovako po davaocu kredita su zapravo kod nas jos gori, jer se onda iza kulisa podmicuje, agituje, itd. da dobije posao ovaj ili onaj, a sve se to zavrsi tako sto neki funkcioner stavi sebi pare u dzep, a zauzvrat odobri posle raznorazne anekse ugovora koje omoguce dobitniku tendera da naplati sumu ponudjenu na tenderu x2. Sa Francuzima i metroom bar znamo da je ugovoren na politickom nivou direktno, kao "zalog" za nas ulazak u EU (nije dosao Alstom pa podmitio Tadica ili Djilasa).