Šta je novo?

Metro

Delija":1lijmrqg je napisao(la):
Сви ти тендери су неупоредиви јер су намештени тако да посао добије онај који даје кредит. Поврх свега,алпина је била само средсво прекомерног задуживања и прекомерног ојађивања Србије без да је ишта изграђено.

Poenta je, sta garantuje sa trenutnim vlastodrscima da nekakav tender za metro nece biti slican? Ja mislim da je ovako bolje, s obzirom na ekipu koja nam kroji sudbine. Da, u idealnom svetu, raspisao bi se tender i sve bi bilo po PS-u ali u idealnom svetu ne bi ni o cemu odlucivali Vucic, Dacic, Djilas, Velja Ilic, Sapic, i ostatak tog veselog drustva.

Што се тиче КАФ-а то је једини политички потез,ма колико мали био, у Србаља који је био оправдан и разуман током последњих 20 и кусур година.

Nebitno je da li je opravdano iz tvoje ili moje vizure ili ne, bitno je da je i taj tender kao tender bio besmislen. Ako EBRD ili EIB daje kredit, zna se ko mora dobiti - neki od ponudjaca iz EU, tender se cak tako pise da njih favorizuje u startu, a ako kojem slucajem dobije neko drugi (kao sto je bio slucaj sa Crotramom, tada Hrvatska nije bila clan EU) onda se tender ponistava tj. odluka se politickim dekretom menja. Zapravo tenderi koji su "namesteni" da dobije firma iz EU jos i imaju kao nekog smisla, jer EU ima 28 zemalja clanica i moze da se na tender javi vise od 2 ili 3 ponudjaca za bilo koju delatnost i bilo kakvu vrstu posla, pa jos mozda i bude i konkurencije. S druge strane ako Kina da kredit, da li ce biti sumnje da ce veliku vecinu posla odraditi kineske firme? Naravno da nece (videti pod most u Borci). Ako Rusija daje kredit, opet, radice ruske firme...itd. I svi ti tenderi bice "podeseni" da se takav ishod dobije.

Tenderi koji nisu "unapred" podeseni ovako po davaocu kredita su zapravo kod nas jos gori, jer se onda iza kulisa podmicuje, agituje, itd. da dobije posao ovaj ili onaj, a sve se to zavrsi tako sto neki funkcioner stavi sebi pare u dzep, a zauzvrat odobri posle raznorazne anekse ugovora koje omoguce dobitniku tendera da naplati sumu ponudjenu na tenderu x2. Sa Francuzima i metroom bar znamo da je ugovoren na politickom nivou direktno, kao "zalog" za nas ulazak u EU (nije dosao Alstom pa podmitio Tadica ili Djilasa).
 
branislav-jovin-dragan-dilas-mosta-na-adi-mostarska-petlja-troskovi-1369430868-315231.jpg
 
Koji je ovo gradonačelnik po redu, kome je Jovin video leđa?..samo nabolji traju :kafa:
 
2012":whfn8hm0 je napisao(la):
...tesko da bi neka firma iza Eu mogla da konkurise cenom i kvalitetom kada su Ruske ili Kineske firme u pitanju,kao bi tender bio svetski.Metro njegova gradnja i tehnologija odavno nije samo evropska specijalnost.Da ne zaboravi i Japance cini mi se da su onigradili M2 u Sofiji,Andrej ce nam to reci...
Ne, japanci su radili na produženju linije M1 kroz centru grada i to na potezgu Serdika I - Sofijski univerzitet - Nacionalen stadion Vasil Levski. Tu je za prvi put radila krtica u Sofiji i taj deo su gradili japanci jer je njihova bnaka dala kredit.
Centralni deo linije M2 (Kn. Marija Luiza - NDK) su gradili turci iz Dogusa opet krticom, a sve ostale deonice uključujući sa ove koji su sada u izgradnju rade naše domaće firme koji već imaju seriozan opit. Tako da ne bi me čudio jednog dana kada se objave tendere za Beogradski metro da se prijave i firme iz Bugarske, koje su definitivno jeftinija opcija nego kineske ili ruske. Baš firme koje su radile na metro u Sofiji su sada dobili tendere za izgradnja tunelskih deonica na Koridoru 10 kroz Srbiji. Ali o tome ćemo diskutirati kada poznamo detale, ovo sad je nagađanje.
 
2012":3vhu5299 je napisao(la):
Koji je ovo gradonačelnik po redu, kome je Jovin video leđa?..samo nabolji traju :kafa:
Gradonacelnici su ograniceni trajanjem i brojem mandata ali kao i iza urbanista i projektanata i iza njih ostaju dela koja se nekima mogu svideti a nekima ne.
 
Gledam ovih dana gužve oko 5 na NBG i razmišljam koliko bi samo ta jedna linija do VUka olakšala život svima koji putuju severno i istočno od "Vuka" (a i mnogima Južno).

Odeš metroom do Vuka pa tu pređeš na BG:Voz za Pančevo ili Rakovicu. Naajs
 
Beograd 1997 - Nema Metro
Sofija 1997 - Nema Metro

Beograd 2000 - Nema Metro
Sofija 2000 - Metro - 8 km

Beograd 2013 - Nema Metro
Sofija 2013 - Metro - 31 km
480px-Sofia_Metro-Map-en.png

sa ssc skyscraperus
 
Интервју Спасоја Крунића на почетку 1998.

Beograd je u jalovim raspravama izgubio deset godina kada je u pitanju metro i mi smo vec stvorili ozbiljne izglede da u '98 zapocnemo prvu fazu prve linije tojest izgradnju mosta preko Save koji bi u povrsinskom delu bio osposobljen za saobracaj dok bi u podstroju imao komunikaciju sa metroom. Ukratko, smatram velikim uspehom sto smo, uprkos svim negativnim nasledjima, uspeli da '97 privedemo kraju bez nekih velikih lomova. To se mora ceniti kada se ima u vidu da je budzet grada milijardu i po dinara, da realno nedostaje jos milijarda i da su su nasi prethodnici '91 imali na raspolaganju otprilike oko milijardu dolara a mi samo 25o miliona dolara.
 
Vucko nepratis vec postavljeno navratis poslije sto godina i omanes
 
Zgrožen sam slikom tramvaja na Metro temi,doživeh stres.. :kafa:
 
Da ispravimo nepravdu i da se oslobodimo stresa. Katarzični gif :

metro.gif
 
2012,шта то радиш? Па постоји читава тема са свим тим плановима целе прве фазе и још много тога по називу БЕОГРАД 2000 и чему сад те слике овде? Шта си хтео да кажеш?
 
Zasmetala mi slika tramvaja,pa da ih podsetim na bolje stvari :)
 
2012":19iaebd3 je napisao(la):
Zasmetala mi slika tramvaja,pa da ih podsetim na bolje stvari :)
Valja javnost, s' vremena na vreme, podsetiti da BG već 20-ak godina ima gotov projekat za deo prve 2 linije metroa, te da samo treba imati volju (i nešt0 ''malo'' para) da se u izgradnju toga i krene. Mislim da se pre svega samo o tome i radi, sve ove godine: o nedostatku volje da se zaista u to krene. Koji god je od gradonačelnika bio raspoložen da BG dobije pravi metro, kolebao se da u to uđe, da mu neka kasnija ekipa ne bi spakovala priču da je ''prevelike pare slupao u magalomanski projekat, kada je zemlja bila u krizi'', ili tako nekako. Opet oni gradonačelnici koji nikada nisu ni želeli da se BG odmakne od tramvaja, izmišljali su neke nove verzije tramvaja, samo ih krstivši drugim imenom. Poslednji u nizu tih gradonačelnika je upravo otišao, Francuzi su, koliko mi se čini obustavili izradu projekta najsavršenije varijante ''metrolikog'' tramvaja, i sada čekaju da na čelo grada dođe neki novi protagonista ideje ''tramvajem u XXI vek''. A Beogradu ostaje da se nada da se, kojim čudom opet pojavi neki novi Branko Pešić, koji bi imao hrabrosti da prizna da BG-u treba pravi metro,da BG već ima davno isprojektovane prve linije istog, da stisne petlju i nađe način da počne i da ga gradi (kredit, koncesija, Kinezi, Rusi, kako god). Možda bi, s' obzirom na naše finansijske prilike trebalo razmisliti o koncesiji na prve 2 linije (tačnije BOT aranžmanu na odgovarajući broj godina, npr 20-30), naravno, ukoliko postoji spremnost neke od država da u to uđu. Čini mi se da Kinezi istražuju mogućnost da baš uđu u takve poslove na istoku Evrope, te da su za te namere izdvojili respektabilan novac. Naravno, ugovor o tome treba jako pažljivo da se napravi (angažovati specijalizovane zapadne konsultantske kuće, za tu namenu), kako bi interes BG bio zaštićen, pre svega u smislu da se ove linije metro što pre izgrade, a ne da se ceo posao izgradnje oduži na 10-15 godina. Takođe, možda bi trebalo razmisliti i da se ova ideja o davanju na koncesiju poslova na izgradnji, upotrebi i održavanju prve faze metroa dopuni uključivanjem u ceo aranžman dela GSB, koji se bavi elektroprevozom. Tačnije izdvojiti elektroprevoz (tramvaji i trolejbusi) u zasebno preduzeće, koje bi se koncesionaru dalo na upravljanje u periodu trajanja koncesije na izgradnju metroa, pa da on, već od prve godine ubira zaradu od ove vrste prevoza i malim delom već od starta kompenzuje troškove izgradnje metroa, dok ne počne da ubira zaradu i od karata na izgrađenim deonicama metroa. Postoje i drugačija rešenja, kako god: samo naka se već jednom krene, da više ne trošimo nove godine samo na priču kako će BG jednom da izgradi metro ...
 
Трамвај тренутно није актуелан, већ метро на гуменим точковима (који се мени, лично, чак и мање свиђа од ЛРТ/трамваја на издвојеној траси). Прва линија биће, у сваком случају, налик или готово једнака "Јовиновој" М1, али линија М2 Каламегдан - Аутокоманда (Дорћол - Медаковић) сигурно никада неће бити грађена.
 
Једнака М1 ?! Нешто сам пропустио?
 
Меркатор - Вуков споменик. Још да прође кроз СА и то је скоро - то. Мислим да је оствариво (можда, парадоксално, баш због постојања дилетантског пројекта "Београд на води").
 
Jednaka(nadam se),zato što je stručno zanje jednog od najboljih urbanista Jovina za primer budućim generacijama,i posle toliko godina pokušaja izolacije,dokazalo se njegovo sjajno poznavanje svakog delića Beograda,i da je trasa metroa M1 kao i M2,kičma razvoja celoga sistema.
Sve je bitno na trasi M1 i pozicija metro mosta,i projekti stanica i razdaljina,depo...model metro kompozicija je nešto o čemu se može diskutovati,guma ili točkovi..ali kapacitet kompozicija,trasa,stanica,platformi mora ostati kako je predviđeno za visoko kapacitni šinski sistem.
Projekat "Beograd na vodi " je prirodno usmerio, koji zapravo projekt teba da realizuje. :kafa:
Pantograf,nelogično je da M2 "nikada neće biti izgrađena"iz prostog razloga što kada se bude radila M1,krtica sa trga Republike ima veoma malu razdaljinu da pređe do kalemegdana o jednom trošku,također veza metroa sa stanicom Prokop i Autokomandom je neizbežna..tako da se i jedna i druga linja mogu izgraditi u jednom potezu posebno tuneli,a stanice na M2 se mogu graditi sukcesivno..imamo primer za tunele ž.čvora,gde se u jednom krticom bušilo 30 km duplih tunela..toliko smo valjda racionalni. :kafa:
Da podsetim da je metro most projektovan,preduzeće "mostprojekt",da je pozicija stubova već obeležena,da nema imovinsko pranih problema kako na trasi ,tako i na obalama Save gde su predviđene metro stanice ...tender za metro most može domah da se raspiše..
 
2012,
Градиће се друга линија за Баново брдо, јер су тамо путници, то је јасно. И мораће да покрије дунавски део града, и то удаљенија насеља, а не Калемегдан и Дорћол.

Мекбејн,
Траса М1 је пресечена "Савоградом". Верујем да неће пролазити поред Интерконтија као ролер-костер, већ пре као Шарганска осмица: Милентија Поповића - Ушће - СА. Оштрије кривине и време путовања дуже за 25 секунди, али више путника.
 
Огромна,круцијална је разлика између станица трг,сану,к. венац,ушће са једне стране и станица т. тераса,СА1,СА2.

Прва,ежисова/вуканова верзија те кључне деонице омогућује 0 инвестиција,ствара простор за 0 нових разумнијих саобраћајних токова,решава 0 црних урбанистичких тачака ,ствара простор за 0 нових квадратних метара и 0 нових становника тј повећање густине насељености.

Са друге стране Јовинова/аустријска верзија отвара простор за милијарде евра инвестиција,омогућује огроман пораст густине насељености,решава две црне урбанистичке тачке (т. тераса,СА),растерећује и преусмерава катастрофалне саобраћајне токове и терминусе на Зеленом Венцу и Тргу Републике уместо пуке санације што је и једина сврха ежисове/вуканове верзије дате деонице.
 
Vrh