Delija
Expert
- Učlanjen(a)
- 03.01.2010.
- Poruke
- 8.111
- Pohvaljen
- 15.656
Није то баш тако. Теретни саобраћај доноси највише новца и убедљиво највише доприноси развоју економије јер су на тај начин трошкови транспорта робе вишеструко мањи што је од вајкада добар удео у цени сваке робе.За теретни саобраћај нису неопходне такве брзине већ добро опремљени и одржавани терминали,поузданост и разућеност мреже,добро планирана логистика...
Што се путничког саобраћаја тиче,већ са брзинама од 80-100кмх железнице су више него конкурентне друмском транспорту људи. А када би уклонили те критичне тачке остају нам управо такве брзине на пругама.
Што се градске железнице тиче ретко где би уопште било смислено имати пруге за брзине веће од 100км/х јер су по логици ствари станице врло близу једне друге и воз ни у којој варијанти не може да убрза више од тих 100км/х.
Брзине од 160км/х би по мени биле оправдане само на деоници између НС-а и Београда и можда до Ниша.
За све брзине веће од тога,цена изградње пруге експоненцијално расте и то нама не би било исплативо ни када би у наредних 20 година имали привредни раст од по 10% а камоли сада,када се вртимо око нуле.
На све то,треба имати у виду и да само улагање у возна средства практично истог момента доноси већи прилив средстава без обзира на стање пруге. Можемо ли то исто рећи за аутопутеве?
Што се путничког саобраћаја тиче,већ са брзинама од 80-100кмх железнице су више него конкурентне друмском транспорту људи. А када би уклонили те критичне тачке остају нам управо такве брзине на пругама.
Што се градске железнице тиче ретко где би уопште било смислено имати пруге за брзине веће од 100км/х јер су по логици ствари станице врло близу једне друге и воз ни у којој варијанти не може да убрза више од тих 100км/х.
Брзине од 160км/х би по мени биле оправдане само на деоници између НС-а и Београда и можда до Ниша.
За све брзине веће од тога,цена изградње пруге експоненцијално расте и то нама не би било исплативо ни када би у наредних 20 година имали привредни раст од по 10% а камоли сада,када се вртимо око нуле.
На све то,треба имати у виду и да само улагање у возна средства практично истог момента доноси већи прилив средстава без обзира на стање пруге. Можемо ли то исто рећи за аутопутеве?