Šta je novo?

Metro

А седам км метроа је од Устаничке до Хајата, рецимо! Ако није баш тешко, да и ми нешто...
 
Pa za sada smo izgradili 3 km vijadukta metro-a preko novog mosta.
Kad resimo koji tip metro-a cemo da gradimo, mozda cemo postaviti sine za njega jednog dana!

Ok, stvarno smo jadni i bedni....
 
Немој тако црно-бело, главу горе :D
И код нас ће морати да се мрдне нешто, а овима што граде док ми тапкамо, све најбоље. Брз развој и експлоатација дуга :kk:
 
spatiotecte":1mpga7dp je napisao(la):
Pa za sada smo izgradili 3 km vijadukta metro-a preko novog mosta.
Kad resimo koji tip metro-a cemo da gradimo, mozda cemo postaviti sine za njega jednog dana!

Ok, stvarno smo jadni i bedni....
Pazite sa kome se takmičite u jadnosti i bednošću :laugh:

Mah meni je stvarno jeza kako sporo ide taj napredak. Kod nas je administracija na sličnom nivou kao i u Srbiji, a političari (sa redkim izključocima) su za strelački vod. Kod nas se politika plaši da bi uzela kredite usmerene u razvoj kao što vaši to prave. OK ja nisam zato da se granica zaduženosti podigne do 60%, ali kod nas je 16% pa se opet plaše verovatno jer je država dva puta bankrotirala u zadnjih 25 godina. Zaradi stroga EU zakonodaja na području konkurencije ne možemo uzimati kredite u 4 oči kao što je Srbija uradila sa Azerbejdžanom i Kine. Ali je ta novac koji mi dobijamo iz EU krajno nedovoljan za ubrzan razvoj. Tako u sledećih sedam godina (programski period 2014-2020) ćemo imati 2 milijarde eura iz OP Transport i još 500 milijona eura iz OP Connecting Europe. U tome je uključeno i nacionalno sufinansiranje iz buđeta države od oko 20%. I to je sve što će dobiti teška infrastruktura kod nas, a tu su metro, autoputevi i železnice. Prioriteta koliko hoćeš ali sa 2,5 milijarde eura se niti pola neće napraviti ako država ne počne da uzima razvojne kredite. Male puteve, gradski transport i projekte u ekologiji će se finansirati preko ostale operativne programe kao što su Regionalan razvoj ali opet je to malo. Imamo 15 trolejbuskih mreža koje moraju da se hitno moderniziraju i još pet započetih u periodu 1988-1990 ali stoje nezavršeni. Zato isto treba puno para jer su vozila postala bezobrazno skupa (nema više sovjetskih poklona ZiU 9 i jeftine Škode). Treba pod hitno kupiti oko 170 novih tramvaja u Sofiji i rekonstruisati veliku mrežu u gradu. Plovdiv hoće graditi S-Bahn sistem, Varna tramvaj... Tako da ja ne vidim kako ćemo napraviti kvantni skok ako se u sledećih 10 godina ne investiraju oko 10 milijona eura u infrastrukturi.
 
Andrej,hoćeš reći da smo mi u prednosti jer možemo da uzmemo kredit za razvoj i od kineza,rusa i sl..ili dobijemo koncesiju za koridor 11..ovo za eu je tačno, jer nam oni ne bi dali novac van koridora 10,dok za metro hoće jer to odgovara jednoj članici koja bi da ga gradila.. :kafa:
 
spatiotecte":31compri je napisao(la):
Pa nije im bilo bas tesko kad je njima aerodrom 7 km od centra.
А ми имамо пругу на 5км од аеродрома.
spatiotecte":31compri je napisao(la):
Pa za sada smo izgradili 3 km vijadukta metro-a preko novog mosta.
:laugh:
 
Tacno,5 km trasom BGVoz do centra i mi vec imamo aeroekspres kao u moskvi. :kafa:
 
A to je ista prica kao sa krakom gradske zeleznice za karaburmu.
Imamo izgradjenu kolosecnu vezu u vidu 2 tunela koji se odvajaju od vracarskog tunela i vec postojeci koridor u plitkom iskopu, treba samo da postavimo sine.

A to stoji ovako od 1976te godine.
Stvarno je tuzno.
 
Novi kurs ŽS i započeti radovi na čvoru donose optimizam,čvor je dobio prioritet ako se ovako nastavi za dve godine imaćemo potpuno drugačiju sliku. :kafa:
 
Mnogo stvari gledas ruzicasto. Zeleznica je u ovoj drzavi decenijama poslednja rupa na svirali i cini mi se da se to u dogledno vreme nece promeniti. Jednostavno, investicije koje su potrebne da se taj propali sistem dovede u red su enormne. Nece biti za to ozbiljnih para u dogledno vreme. Voleo bi da gresim.
 
Problem je sto za taj sistem postoji 90% infrastrukture, treba samo uloziti ovih 10% preostalih da se sve to aktivira kako treba i da bude razgranata mreza. sa taktom od 10-15 minuta ceo dan.

Istina je da tih 10% je veoma tesko zavrsiti u dananjoj situaciji grada. :(
 
10% инфраструктуре чвора можда фали, али је преосталих 90% за генерални ремонт. О томе се ради. Ми тих пара немамо каква год да је политика ЖС
 
hazard":3771rs8r je napisao(la):
Mnogo stvari gledas ruzicasto. Zeleznica je u ovoj drzavi decenijama poslednja rupa na svirali i cini mi se da se to u dogledno vreme nece promeniti. Jednostavno, investicije koje su potrebne da se taj propali sistem dovede u red su enormne. Nece biti za to ozbiljnih para u dogledno vreme. Voleo bi da gresim.
Sistem nije propao već je bio zanemaren i opstruiran,a šta misliš zašto se u svetu tako mnogo ulaže u železničku infrastrukturu?pa odgovor je zbog krize energenata kojoj se ne nazire kraj i cena,kao i da je transport robe i ljudi železnicom najeftiniji i ekološki,da gradnja upošljava veliki broj radnika i privrede,i da na kraju železnica donosi profit.
A posebno kada govorimo o Beogradskom čvoru,pa to je ozbiljna infrastruktura koju bi želeli i mnogi veći gradovi ,da kažemo da se takav čvor koji je u beogradu 90%završen gradi i u Londonu i košta će 10 milijardi eur!.Berlin je prugu doveo do aerodroma,Sidnej tek planira da gradi ono što Beograd ima..Pariz dodatno ulaže u rekonstukciju mreže,Moskva videsmo gore radi isto.Ako je tebi 200 mil eur. za završetak čvora eneormno,pogledaj koliko milijardi ostali gradovi ulažu da bi izgradili ovo što mi već imamo. :kafa:
Stf,kao što vidiš para imamo samo od ruskog kredita 800 mil,pa Ebrd .. :kafa: kao što vidimo počela je rekonstrukcija pruga i el,opreme sa Siemensom ,Huawei,ruskim ž i sl.tenderi su u toku..
 
2012 sa se nisi kojim slucajme zaposlio u ZS ako nisi da te preporucim Simonovicu za PR ili ako nista u SNS bi vrlo brzo dograo uvisoko drustvo
 
Hvala,hvala :wink: to je ljubav prema železnici,baš kao i kod tebe.Pr nije moja struka..samo pozdravljam sve što se radi jako brzo i bez odlaganja s obzirom da je učinak bivšeg direktora 0,kao i opstrukciji iz nekih krugova tada,kojoj je došao kraj. :kafa: Neka se uradi i upola od onoga što su najavili opet je nešto postignuto..ona 0 je bila grozna, zaista.
 
2012":3qoev4db je napisao(la):
Sistem nije propao već je bio zanemaren i opstruiran,

Pa dobro, od nemara i opstrukcija - propao je.

a šta misliš zašto se u svetu tako mnogo ulaže u železničku infrastrukturu?pa odgovor je zbog krize energenata kojoj se ne nazire kraj i cena,kao i da je transport robe i ljudi železnicom najeftiniji i ekološki,da gradnja upošljava veliki broj radnika i privrede,i da na kraju železnica donosi profit.

Dobro sve to stoji ali opet kakve veze ima sa Srbijom? Mnogi mudri i pametni trendovi razvijenog sveta uporno Srbiju zaobilaze a znamo i zasto. Ja se samo bojim da ce tako biti i sa Zeleznicom.

A posebno kada govorimo o Beogradskom čvoru,pa to je ozbiljna infrastruktura koju bi želeli i mnogi veći gradovi ,da kažemo da se takav čvor koji je u beogradu 90%završen gradi i u Londonu i košta će 10 milijardi eur!.Berlin je prugu doveo do aerodroma,Sidnej tek planira da gradi ono što Beograd ima..Pariz dodatno ulaže u rekonstukciju mreže,Moskva videsmo gore radi isto.Ako je tebi 200 mil eur. za završetak čvora eneormno,pogledaj koliko milijardi ostali gradovi ulažu da bi izgradili ovo što mi već imamo. :kafa:

Pazi, ja jos i verujem da ce BG:Voz biti prosiren, i da ce mozda, kazem mozda, ako Vucic dovoljno pozivi na vlasti da pogura pocetak projekta ,,Beograd na vodi'' kao stvar licnog politicko prestiza, i taj Prokop i ostatak BG cvora biti zavrsen. Ali nije zeleznica u Srbiji samo BG:voz i beogradski zeleznicki cvor. Cvor prevashodno resava probleme grada, a ne same zeleznice. Potrebne su milijarde ulaganja da bi se zeleznica dovela u red na nivou cele zemlje.


Stf,kao što vidiš para imamo samo od ruskog kredita 800 mil,pa Ebrd .. :kafa: kao što vidimo počela je rekonstrukcija pruga i el,opreme sa Siemensom ,Huawei,ruskim ž i sl.tenderi su u toku..

I sve je to lepo, ali je i dalje kap u moru, kao sto su i oni ruski dizel vozovi. Da bi Zeleznice Srbije licile na nesto potrebna su ukupnja ulaganja 5-10 milijardi evra u kratkom roku (5-10 godina). Odakle tolikih novaca? Nema ih...
 
stf":2ihz21e5 je napisao(la):
10% инфраструктуре чвора можда фали, али је преосталих 90% за генерални ремонт. О томе се ради. Ми тих пара немамо каква год да је политика ЖС

STF,
Ovo sto pises je polu istinito, istrazivanje Systre kad su radili studiju o zeleznickom cvoru su pokazala da je zeleznicka infrastruktura Beograda u dobrom stanju (ovo kazem za Novi zeleznicki cvor) gde su brzine izmedju 80 i 100 km na sat sto je sasvim zadovoljavajuce za gradsku zelenicu.
Ne moze da propadne infrastruktura koja je izgradjena relativno skoro tj od 75te do 95te.

Istina je da odrejene stanice treba da se srede i da se modernizuju ali stanje je daleko od alarmantnog.
Delovi starog zeleznickog cvora koji se koriste za gradsku zelenicu bi trebali da se remontuju, tu se vec slazem sa tobom ali oni ne cine 90% celokupnog sistema.

Takodje pre bi trebalo ulagati u vozna sredstva koja su zastarela, na taj nacin bi mogao da se uvede takto od 15 minuta na svim kracima beogradkog zeleznickog cvora.
 
Иако си у праву за то да је нови жч у добром стању ниси у праву за то да би нова возла требало да буду приоритет јер нпр ремонтовани воз стар 30 година који иде добро одржаваном пругом је и даље бржи и удобнији од неког воза најновије генерације који се гега по старом београдском жел. чвору или по деоницама "лагане вожње" широм Србије.

СТФ,а зашто немамо пара за железнице? Да није можда зато што скупим кредитима као и директно из буџета финансирамо прескупи аутопут кроз шуме и шљивике који је паралелан са изграђеном пругом у распаднутом стању? Да није можда због километра УМП-а по цени од 100 милиона евра?

Ми смо у пар километара булевара и припадајући мост скрцали грађевиснки готову прву линију метроа или комплетно сређену и проширену градску железницу,два-три сређена и инфраструктурно опремљена савска амфитетара...
 
Delija..Good point!,problem je kada govorimo o Beogradu upravo bilo lose planiranje kao i nestrucna lica koja su zauzimala kljucne pozicije u razvoju grada,jasno je a kada se pita struka sta je prioritet ,mi svakim danom vidimo razliku na bolje,jer je kurs u razvoju grada promenjen,do sada strucnjaci sa zeleznice,urbanisti sa arhitekture kao i gradjevine kojima je to primarna delatnost ,ne da se nisu pitali, vec je bila jeres da bilo sta kazu a da se ne izloze progonu,srecom i ta era je prosla.. :kafa:
 
Ево сликовитог примера српске пруге vs нови воз :violina:

1385633_392663217528496_1177100655_n.jpg

https://www.facebook.com/kosovskamitrov ... ref=stream

Дакле,постоји неки редослед мењања ствари у железници који се мора поштовати и који је једини смислен и одржив.
 
Делија,

УМП је крив и за распад Југославије, то је неспорно.

Спорно је међутим да је Хазард навео да нам за довођење железнице у прихватљиво стање потребно 5-10 милијарди евра. Тај трошак који смо спрцали на УМП и због ког очито БГ чвор не може да се заврши још од 1995. године му дође као кусур у Максију.

Не претерујте молим вас, ни ти ни 2012.
 
Delija":p6aii1i2 je napisao(la):
Иако си у праву за то да је нови жч у добром стању ниси у праву за то да би нова возла требало да буду приоритет јер нпр ремонтовани воз стар 30 година који иде добро одржаваном пругом је и даље бржи и удобнији од неког воза најновије генерације који се гега по старом београдском жел. чвору или по деоницама "лагане вожње" широм Србије.

@Delija
Apsolutno se slazem sa tim da treba iskoristiti postojece ruse koji mogu da se remontuju pre nego sto se kupe nove garniture. Ali mi se cini da ih vise u Zemunu nema mnogo koji jos mogu da se spasu. (mozda neki od nasih clanova zeleznicara moze da nam da vise detalja o broju ruskih garnitura koje mogu da se remontuju)

Ali i dalje mislim da bez jos 20 novih garnitura ne moze ceo sistem gradske zeleznice da funkcionise na svim kracima sa intervalom od 15 min.
 
Да,заиста је спорно то што је Хазард навео. Рецимо ова пруга са слике је била зарасла у коров и било је потребно само мало добре воље,или прилике за политичке поене као и 0 динара да та пруга буде колико толико оперативна.


Да ли нам требају милијарде за довођење свих пруга у пројектовано стање? - Да.

Да ли нам требају милијарде за основно одржавање и уклањање лаганих вожњи на кључним правцима као и оспособљавање још две-три линије градске железнице? - Апсолутно не.

Спат,слажем се да нам треба још гарнитура али џаба нам оне ако прво не средимо најкритичније деонице железничког чвора.Исто тако,џаба нам нове гарнитре ако и ово мало што имамо не знамо или не желимо да чувамо па нам БГ:ВОЗ гарнитуре после само годину дана изгледају као да су поново зреле за ремонт. Ти ремонти би по мени морали да буду естетски много квалитетнији што би уз чување гарнитура у многоме променило слику тих возова и створило онај ефекат где се ново ипак,колико толико чува и не девастира чак и од стране малоумних грађана.
 
Delija":1ksgdevb je napisao(la):
Да ли нам требају милијарде за довођење свих пруга у пројектовано стање? - Да.

Да ли нам требају милијарде за основно одржавање и уклањање лаганих вожњи на кључним правцима као и оспособљавање још две-три линије градске железнице? - Апсолутно не.

Kao sto rekoh, uopste ne sumnjam u lepu buducnost gradske zeleznice. I opet, nije poenta samo u uklanjanju laganih voznji. Da, to treba uraditi, ali to je samo kratkotrajno krpljenje. Nama trebaju ne samo projektovane brzine, vec i vise od toga na mnogim mestima. Super bi svakako bilo da Zeleznica malo radi svoj posao pa da vrati deonice sa 10 - 30 km/h na 60 - 80 km/h, ali za neki ozbiljan razvoj zeleznice potrebne su brzine preko 100 km/h. Ili bar tih 100 km/h. Dakle o tim milijardama pricam. A bez tih milijardi nema nekog ozbiljnog razvoja na bazi zeleznicke mreze itd.
 
Vrh