stf
Professional
- Učlanjen(a)
- 22.01.2010.
- Poruke
- 12.281
- Pohvaljen
- 13.106
Можда јесте али можда и није ...
Ни предратни урбанисти нису били безгрешни али је Београд имао стратешко планирање у неком континуитету.
Послератни урбанисти под прејаким утицајем политике хтели су да пониште дотадашњи урбанизам, као политичари историју, и да свет почиње од њих потпуно игноришући све што је Београд био и градећи потпуно нову филозофију без додирних тачака са старом. Усресредили су се на НБГ потпуно запостављајући шумадијску страну града па тако данас имамо урбанистички хаос у "другом урбаном венцу" Београда који се никада неће исправити-немогуће је.
Да не говорим о томе да су градили амерички аутомобилски град за државу без аутомобила, као што рече Пантограф /што само по себи представља потпуно одсуство визије јер Југославија никада није планирала да поробљава Арапске народе да би подмирила потребе за нафтом/ ... а онда настаје ново лудило. Ново окретање урбаног планирања "на поставу", поништавање свега пре тога, и игнорисање да би се правио ненормално амбициозан град заснован на мегаломанским шинским системима истовремено готово укидајући трамвајски систем /још једно одсуство осећаја за дугорочно планирање, било какву визију и сагледавање шире слике/.
Понављам, "метро екипа" је имала далеко најквалитетније испланиран град, али је руку на срце, и то било далеко од дугорочно квалитетно испројектованог града.
Ни предратни урбанисти нису били безгрешни али је Београд имао стратешко планирање у неком континуитету.
Послератни урбанисти под прејаким утицајем политике хтели су да пониште дотадашњи урбанизам, као политичари историју, и да свет почиње од њих потпуно игноришући све што је Београд био и градећи потпуно нову филозофију без додирних тачака са старом. Усресредили су се на НБГ потпуно запостављајући шумадијску страну града па тако данас имамо урбанистички хаос у "другом урбаном венцу" Београда који се никада неће исправити-немогуће је.
Да не говорим о томе да су градили амерички аутомобилски град за државу без аутомобила, као што рече Пантограф /што само по себи представља потпуно одсуство визије јер Југославија никада није планирала да поробљава Арапске народе да би подмирила потребе за нафтом/ ... а онда настаје ново лудило. Ново окретање урбаног планирања "на поставу", поништавање свега пре тога, и игнорисање да би се правио ненормално амбициозан град заснован на мегаломанским шинским системима истовремено готово укидајући трамвајски систем /још једно одсуство осећаја за дугорочно планирање, било какву визију и сагледавање шире слике/.
Понављам, "метро екипа" је имала далеко најквалитетније испланиран град, али је руку на срце, и то било далеко од дугорочно квалитетно испројектованог града.