Šta je novo?

Metro

A tu je predvidjen silaz u taj isti metro,kada se kaze trasa misli se i na trasu i pored trase,objekti i zemljiste pored trase ce vredeti nekoliko puta vise nego sada..a u Jovinovom projektu nista nije predimenzionisano,vec je projekat radjen za 2.milonski Beograd i sve je na svom mestu,stanice iste velicine su skoro izgradjene i u Budimpesti,Atini i Sofiji.
wdf.png
 
Ali Beograd nema 2 miliona stanovnika i onda kazes da nije predimenzionisan?
 
Beograd nema 2,milona....Brate...ima i 3...ako se dobro raspitas .. :wink: a za koga se sprema 3.Bg predvidjenih + 1milion.. :kafa:+privredna zona Bg/Ns odlazice se do posla na pola puta..pa mozes ocekivati i regionalni metro Bg/Ns.
 
Дискутабилно. Ако си некада издавао стан на пример, могао си да видиш колико људи који су пописани ко зна где живи, студира, ради овде. Свакако и малко предимензионисано није погрешна ствар.

Браво 2012. А не пријављени Кинези :)
 
Sta da kazem,ogroman broj ljudi svakodnevno boravi u Beogradu sto iz Beogradskog regiona sto sire,kada se projektovao BG Metro to se jos tada uzimalo u obzir+ neplanirani broj dodatnih putnika, sto se mnogo ranije pokazalo kao tacno nego sto je ocekivano usled krize nafte,pa Beograd sada ima oko 60% udela u koriscenju javnog prevoza sto je san za mnogo vece gradove u recimo americi.A metodologija brojanja putnika je odavno napustena.
Pogledajte stanicu Vukov spomenik u spicu ,tamo se sada sudarate sa ljudima u ogromnoj stanici,a zamislite kada sa Gradsk zeleznica transformise u regionalni metro i unaprede stanice BGvoza,prikljuci Pancevo,Ns..stanic K,Park je kao kosnica..Jovin je to vizionarski sve video i stanice uposte nisu predimenzionirane vec realne ,pa iste velicine su i u Sofiji mnogo manjem gradu od Beograda ,pa i tamo ima guzvi..dok su u Atini cak i luksuzne..i pored bankrota jer to se gradi i za buduce generacije..a zasto bi Beograd bio provincija izmedju ovih gradova..i gradio Lrt,koji isto kosta kao klasican metro..
crw19105iq.jpg

athens_207.jpg

Atina
sofia-metro-station-3.jpg

MS17-2.jpg

Sofija
6466985_943bfc29f103db2b663e74c7de60432a_xl.jpg

Budimpesta
Ili ovi kopiraju Jovina ili su svi poludeli pa grade predimenzionirane stanice..ma dajte..to se gradi i za naredih 50 g. tako se projektuje i gradi metro.. da bi i vasi unuci imali pristojan prevoz dostojan metropole:kafa:
 
Pa "Treći Beograd" je još jedna glupost automobilsko-tramvajskih urbanističkih zločinaca.

Potrebna osnovna infrastrukturna ulaganja u taj treći Beograd obesmišljavaju njegovo postojanje. To je ekonomsko samoubistvo na nivou države. Nije se džabe u "Jovinovo vreme" strateški ignorisao taj prostor.

Celo sadašnje stanovništvo "Trećeg Beograda " se može komotno smestiti u neurbanizovane zone centralnog Beograda sa ulaganjem u infrastukturu uporednog reda veličine od par procenata ... a plus nemaš troškove transporta koje iziskuje tako površinski razuđen i ekonomski neopravdan prostor.
 
Da ,ma skroz se slazem za ove kako si nazvao zlocince ,sta je uradjeno uradjeno je,vazno je da se njima vise ne dozvoli nista da planiraju i da se to vrati u ruke struke urbanista sa arhitektonskog i gradjevinskog fakulteta, a saobracajnom se zahvaliti na dosadasnjem multi milonskoj steti u losem planiranju grada i napraviti samo katedru,bavili se ljudi poslom koji nije njihov i evo dokle su nas doveli,prezaduzili grad i napravili jos novih zagusenja i potpuno pogresno razvijali grad.,za to treba neko da odgovara :kafa:
 
Sve u svemu jasno je da francuzi pritiskaju domace politicare da se sto pre odradi metro, nece me iznenaditi ako prva odluka novog gradonacelnika bude vezana sa metroom i aminovanjem svega sto francuzi zele,a to je potpuno odvezane ruke da drpaju koliko hoce.
 
stf":2mcqtq2y je napisao(la):
Pa "Treći Beograd" je još jedna glupost automobilsko-tramvajskih urbanističkih zločinaca.

Potrebna osnovna infrastrukturna ulaganja u taj treći Beograd obesmišljavaju njegovo postojanje. To je ekonomsko samoubistvo na nivou države. Nije se džabe u "Jovinovo vreme" strateški ignorisao taj prostor.

Celo sadašnje stanovništvo "Trećeg Beograda " se može komotno smestiti u neurbanizovane zone centralnog Beograda sa ulaganjem u infrastukturu uporednog reda veličine od par procenata ... a plus nemaš troškove transporta koje iziskuje tako površinski razuđen i ekonomski neopravdan prostor.

Па када је било то Јовиново време?
Највећи број насеља овде је изграђен и насељен 70их и 80их, то је бар 60 - 70% данашње популације.
Да није он тај злочинац :)
Нико овде не би имао против пресељења у не игнорисане делове града, али то је још скупље, зар не?
 
Preseljenje je u startu skuplje, ali na dugoročan period je jeftinije.

Kako god bilo, nastavak razvijanja Trećeg Beograda je ekonomska smrt. Da li će se ona desiti 2020, 2030. ili 3050. nije bitno.
 
vucko":253obl4o je napisao(la):
Sve u svemu jasno je da francuzi pritiskaju domace politicare da se sto pre odradi metro, nece me iznenaditi ako prva odluka novog gradonacelnika bude vezana sa metroom i aminovanjem svega sto francuzi zele,a to je potpuno odvezane ruke da drpaju koliko hoce.
Pa ako krenemo tom logikom kako to kažeš,onda bi Francuzi prvo došli kod Jovina/Maletina i zamolil da postanu konsultanti,jer bi Francima grad Beograd uručio postojeći projekat Metro Beograd Jovin/Maletin,koji je zvaničan dokument grada,tako da bi tender mogao odmah da se raspiše što je prihvaćeno i od Ebrd,
Ežis bi ostao kao konsultant što je bio do sada,jer je radio studiju ali prema njihovm zvaničnom saopštenju rad na idejnom projektu nije ni počeo a eventualno bi ga završili za dve godine,pa bi Francuzi i ovom slučaju morali da pritiskaju sami sebe,nove gradske vlasti nemaju toliko vremena za čekanje a zašto bi pored sjajnog domaćeg projekta,pravoga a ne šatro metroa.
Ovo "aminovanje svega što žele"ako si mislio na korupciju to je moglo kod Belamovaca,kod ovih to ne dolazi u obzir je borba protiv korupcije je tema br.1,zato sam siguran da Beograđani neće biti oglođeni do kostiju kao sa ovima do sada.
P.S Jedini projekat na osnovu koga može odmah da se raspiše tender je Jovin/Maletin,sve ostalo ne postoji,nije projektovano.Bilo kavo čekanje novih gradskih vlasti nekog novog projekta,je nelogično jer sama procedura tendera,pa priprema gradilišta i naručivanje el.mašinske,šina,vozova opreme bi uzelo dosta vremen,računica je jasna odmah mora da se krene.
Na koncu Francima se sigurno više sviđa naš projekat, jer je sveobuhvatniji i odmah se zna koji vozovi se naručuju kao i oprema.
Da napomenem,da se cena metro na osnovu domaćeg projekta zna precizno cena u kubik betona..nije kao most na adi po sistemu "projektuj i zagrebi"
 
Samo da napomenem, u vreme komunizma, beograd je, verovali ili ne, bio zamisljen i planiran da jednog dana ima 7 miliona stanovnika kao glavni grad SFRJ i zemalja 3ceg bloka.

O tome moze i da svedoci obilaznica Beograda koja kad bi se napravio ceo krug oko grada bila dugacka 90km. (Radi porednjenja Londonska obilaznica je dugacka 100km)
 
Сумњам у тај податак. То је можда лупио неки од другова током тих заносних година када је несврстани покрет доживљавао врхунац СФРЈ на врхунцу своје моћи али не верујем да је ико икада израдио било какву студију,документ,било шта у вези тога.
vucko":cd3lz15s je napisao(la):
Ali Beograd nema 2 miliona stanovnika i onda kazes da nije predimenzionisan?

И опет неоснована критика која занемарује временску дистанцу и контекст. Београд сада има 1.65-1.7 милиона становника.Да није било ратова,са или без метроа Београд би данас имао око 2 милиона становника. Изгледа да је на овом форуму Јовинова кривица што је метро планирао да се развија током 30-40 година а да служи у том или приближном облику у наредних сто година. Ма срам да га буде! :roll:
 
stf":6ag0phsf je napisao(la):
Preseljenje je u startu skuplje, ali na dugoročan period je jeftinije.

Kako god bilo, nastavak razvijanja Trećeg Beograda je ekonomska smrt. Da li će se ona desiti 2020, 2030. ili 3050. nije bitno.


Па ето. Овде ће се сви сложити са пресељењем, а требала би да буду пресељења дуж траса метроа, због бољег искоришћења будућих линија. :)
У стварности, много ће се овде још улагати, све више и све брже. Тај тренд који је већ почео задњих 10ак година наставиће се и убрзати, а на крају ће трпети сви крајеви града.
Стамбена насеља је неко пројектовао, и десетине хиљада људи у њима ( не рачунајући дивља, само стамбена насеља ) као и индустријске зоне, тако да ће сигурно морати да одваја и за озбиљан превоз, школе, вртиће, паркове...
Тако да, у праву си, ови делови града већ вуку доле, поскупљују и успоравају могућност остварења градских планова, па и метроа...
Оваква исто не могу да остану, шта ваља чинити не знам, али да нестану, неће. Још им планирају и експанзију, најављују је бар на сва звона...
 
Delija":3w25ek6m je napisao(la):
vucko":3w25ek6m je napisao(la):
Ali Beograd nema 2 miliona stanovnika i onda kazes da nije predimenzionisan?
Да није било ратова,са или без метроа Београд би данас имао око 2 милиона становника.
Да је Србија имала добар просторни план и добро га реализовала, Србија би имала неколико умерено великих градова, макрорегионалних центара за подручја до 100 километара од истих, уместо огромног Београда.

Париз, Лондон и Москва су се развили као центри империја (Енглеске, Француске, Руске), док су Немачка, Пољска, Италија имале много равномернији развој великих градова. Несразмеран раст Београда је последица централистичке брљотине, империјалистичког размишљања у (релативно) малом и привидно стабилном политичком окружењу. На крају, ти центри империја су завршили као сјајни градови за туризам, немогући за живот, и обећане градове за економске емигранте.

Овим нисам мислио да спорим метро, него ето, мислим да нам је метро данас потребан као скупа исправка брљотина, које смо правили цео 20. век.
 
U svetu su mega gradovi realnost i budućnost, i Beograd je već regionalni mega grad i mora da gradi kao što već gradi i takvu infrastrukturu,najbolji primer je obilaznica koja je dužine kao Londonska,Berlinska.
Sada opet neko bi rekao "predimenzionirana".... ne već realna,nekada je to moglo da se kaže i za Bg aerodrom pa evo sada ga proširujemo,nekada je to moglo da se kaže i za Bg Železnički čvor a sada regionalni metro se pokazuje kao skora realnost i potreba,tako i mostovi,sećate se kada je za brzu gradsku saobraćajnicu govoreno da je predimenzionirana sada se tiskaju da se stigne od kraja do kraja Beograda,pa Klinički centar sada nem je nophodnox2 takva.METRO dokazalo se projektovan za Beograd baš današnjih dimezija i potreba ..
 
Ako hocete da utvrdite broj stanovnika beograda, mora se uzeti u obzir "metropolitan area" jer u tih 1.7 miliona koje spominjete se ne racuna Pancevo koji je u Vojvodini ali koji je blizi centru nego Sremcica recimo. A Pancevo ima 145 000 stanovnika. Tako da realnija cifra je verovatno 1.85-1.9 miliona stanovnika.
 
Da.. a sa brojem neprijavljenih ,ili onih koji sus svakodnevno poslom u gradu znatno pemašuje 2.milona,ne računajući goste i turiste.
 
Карло,превиђаш чињеницу да се због ратова и санкција и очајног стања након њих са ових простора иселило више стотина хиљада Срба и то убедљиво највише из Београда и то махом младих људи који би иначе доста допринели природном прираштају.

НС нпр уопште није трпео због централизације и посато је тај микрорегионални центар. Крагујевац је такође дошао Себи. Ниш се није у великој мери слио у Београд. Остали мањи градови јесу али њихов потенцијал за раст никада није ни постојао и у време СФРЈ су ти градови "хранили" Београд или ова три поменута града.
 
http://www.kurir-info.rs/zimska-zabava- ... ak-1017661
Надам се да грешиш по питању наталитета, задње две су рекордне. Ове године се рађа највише беба у последње три деценије.
Треба планирати оптимистички, иначе, а да је тако катастрофално и апокалиптично стање, не би требало ни да планирамо ништа.
 
На неким другим интернетским сокацима је детаљно објашњено и то.

Џаба ти тај рекорд када са друге стране имамо и рекордан морталитет. Те рекордне 1984. године је рођено око 21.000 беба,умрло је око 12.000 људи па је природни прирраштај био 9000+.

Ове године ће се исто родити толико или приближно беба али ће умрети знатно више људи па је могуће да нам се минус и ове године мери у хиљадама.

SVAKA medalja ima i svoju drugu stranu. Podatak da je u 2012. rođeno 20.109 beba, najviše još od 1984. godine (20.963), svakako ohrabruje. Međutim, Beograd se mnogo promenio za te tri decenije, o čemu najbolje govori podatak da je te 1984. zabeleženo 11.872 preminulih, a lane više od 20.000! Tako smo 1984. imali priraštaj od 9.091, dok je on manje ili više negativan sve od 1991.
http://novosti.rs/vesti/beograd.74.html ... od-rekorda
А на то све додајте и и даље интензиван одлив младих и образованих људи из Србије.

Наука је давно закључила да је Србима за демографски спас потребно минимум троје деце по породици од чега смо на жалост далеко јер је и породица у правом смислу те речи ретка и све ређа појава а камоли троје и више деце у истима. А о томе да се као друштво још више удаљавамо од основе каква је породица ваљда не треба ни да пишем.
 
spatiotecte":vy2b1fd8 je napisao(la):
Poceli smo da pratimo trendove, sad smo postali deo gej porodice.

nisu gejevi nama pojeli natalitet, vec socio-ekonomski faktori oko nas. meni nijedan peder nije zabranio da imam decu, vec to sto sam nezaposlen, neozenjen, zivim sa mojima, itd, itd, itd ... pored samog cina radjanja, koji bi predstavio natalitet, bitne su i okolnosti u kojima bi to dete raslo ...


ali znas mnogo mi je lakse da kazem: Ne nisam ja kriv, vec ti zli pederi ... :violina:
 
GoranKom":12h589n3 je napisao(la):
nisu gejevi nama pojeli natalitet, vec socio-ekonomski faktori oko nas.

Iako ovo ima smisla, pitanje je da li je tačno u našem slučaju, ili više volimo da se na taj razlog konstantno vadimo i pravdamo ?!

Opšta pojava među nacijama u celom svetu je otprilike sledeća: Što je nacija materijalno siromašnija, veći je natalitet i obrnuto. Ne moramo ići ni u svet, dovoljno je pogledati komšiluk. Albanci kao možda i materijalno najsiromašnija nacija u Evropi ima i najveći natalitet, dok najimućniji Nemci, Englezi i Francuzi imaju negativan prirodni priraštaj. A tek Romi?

Težnja ka materijalnim dobrima je pogrešan put kojim je civilizacija krenula. Ono vodi u zavist, i pre svega sebičluk koji se ispoljava i u odlukama da li treba imati dete i kada.

U savkom slučaju, Srbi su fenomen. Materijalno smo siromašni, ali imamo filozofiju rađanja kao ektremno bogati narodi. Kako i zašto, ozbiljno je filozofsko pitanje.
 
Vrh