Do metroa najmanje još dve godine
N. VUKIĆ | 19. septembar 2013. 22:09 | Komentara: 3
Pravi početak izgradnje beogradske podzemne železnice sačekaće bar dve godine. U francuskom "Ežisu" tvrde da izrada Idejnog projekta nije ni počela
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VIŠEDECENIJSKI projekat - beogradski metro, sačekaće u najboljem slučaju još dve godine, pre nego što ozbiljno počne izgradnja. Iako je gradski vrh najavio da će u septembru početi izrada Idejnog projekta, francuske kompanije "Ežis" i "Alstom" čekajući "zeleno svetlo", još nisu krenule sa projektovanjem.
Prema rečima gradonačelnika Dragana Đilasa, ukoliko Beograd dobije podršku Vlade Srbije, glavni grad će u projekat metroa "ući svom snagom". Prvi čovek srpske prestonice u četvrtak je primio delegaciju Udruženja gradonačelnika Il de France, i izjavio da se nakon toga očekuju pregovori sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj u vezi sa finansiranjem jednog dela projekta.
- Mogli bismo za dve godine da počnemo da realizujemo san svih Beograđana - da Beograd dobije metro - poručio je Đilas, koji je istakao da Beograd nije samo glavni grad Srbije već da je i lider u saradnji Srbije sa Francuskom. - Projekat beogradskog metroa ne bi bio moguć bez prethodno potpisanog državnog sporazuma o saradnji dveju zemalja.
On je dodao da se u narednih godinu dana očekuje završetak idejnog projekta koji radi kompanija "Ežis".
Međutim, Zoran Ilić, direktor projekta u kompaniji "Ežis", kaže da izrada idejnog projekta još nije ni počela.
- Početak izrade ne zavisi od projektanata - objašnjava Ilić. - Čekamo da se srpski i francuski predstavnici radne grupe dogovore i donesu odluku o finansijskom paketu. Čim se utanače detalji oko finansiranja projekta, počećemo da radimo.
Studiju opšteg koncepta metro sistema Skupština grada usvojila je u novembru prošle godine. Studija koja je donacijom francuske vlade poverena kompaniji "Ežis Rejl", predstavlja prvu fazu, a druga faza je izrada idejnog projekta prve linije metroa.
UKUPNA DUŽINA 41 KILOMETAR
PRVA linija metroa trebalo bi da bude duga 14 kilometara i išla bi od Ustaničke do Tvorničke ulice u Zemunu (12,2 kilometara) s dodatkom tehničkog dela koji će voditi od depoa u Bulevaru Zorana Đinđića do Bloka 66 (2,6 kilometara). Ukupna dužina čitavog metroa bila bi 41 kilometar. Studija je pokazala da bi maksimalni kapacitet sistema bio 18.000 putnika u vršnom satu sa vozilima dužine do 70 metara, a čak 24.000 sa onima od 90 metara.
OD ORLOVAČE DO MIRIJEVA
PREMA poslednjem nacrtu, koji je bio dostupan javnosti pre oko godinu dana, predviđene su još dve linije metroa.
Trasa "dvojke" išla bi od Petlovog brda, odnosno groblja Orlovača, preko Banovog brda, Prokopa, Slavije, pored "Beograđanke", Trga republike, Cvijićevom, pored Dunava pa sve do Mirijevskog venca.
Konačno, linija 3 spajaće dve prethodne trase, od Orlovače do Zemuna, a "kretaće" se preko Mosta na Adi.