Šta je novo?

Metro

Super su ti displeji gde se vidi cela trasa linije, i treba ih uvesti u tramvaje, BGvoz, i buduci metro, dok mislim da je za buseve to skupo resenje. Vecina buseva ima one displeje gde se pokazuje vreme, i kao takvi su skoro beskorisni, tu treba da pise naziv sledece stanice, a na ekranu validatora da bude ova linijska mapa sa stanicama. Mislim da je graficki interfejs na validatorima trenutno bezveze, i onoliki displej nema neku funkciju
 
Ta ideja ispisa sledeće stanice na unutrašnjem led-dot displeju u autobusima bi trebala biti uskoro realizovana.
 
A KONACNO nadam se Aleksandre da ce tvoja upornost da se isplati i svi da uzivamo u ispisu stanic na displejima jos kad bi u solarisima kao u kafovima najavu povezali na zvucnike to bi tek bilo odlicno ,posto se ista ne cuje jer su novi valdatori oklopljeni preko zvucnika
 
SRBIJA | ČETVRTAK 19.09.2013. | 12:28
Ako Vlada podrži, dosanjaćemo metro
IZVOR: TANJUG
Beograd -- Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas poručio je da će Beograd, ukoliko dobije podršku Vlade Srbije, u projekat metroa "ući svom snagom".

On je dodao da se u narednih godinu dana očekuje završetak idejnog projekta koji radi kompanija "Ežis".

Đilas, koji je primio delegaciju Udruženja gradonačelnika Il de France, rekao je da se nakon toga očekuju pregovori sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj u vezi sa finansiranjem jednog dela projekta.

"Mogli bismo za jedno dve godine da počnemo da realizujemo san svih Beograđana - da Beograd dobije metro", poručio je Đilas.

Gradonačelnik Beograda je rekao da Beograd nije samo glavni grad Srbije već da je i lider u saradnji Srbije sa Francuskom.

On je dodao i da veliku zaslugu za projekat beogradskog metroa ima i vlada Francuske kao i njena ambasada u prestonici Srbije i da on ne bi bio moguć bez prethodno potpisanog državnog sporazuma o saradnji dve zemlje.

Predstavnik Udruženja gradonačelnika "Il d Frans" Mišel Tule podsetio je da su veze između dve zemlje veoma jake i dodao da i Beograd i Pariz imaju slične probleme, kao i da su i oni preokupirani izgradnjom škola, vrtića, puteva...

"Mi delimo sva ta iskustva. Ovo prijateljstvo između Francuske i Srbije će se nastaviti i nadam se da će se Srbija, posle ispunjenih nekih uslova, prudružiti Evropskoj uniji", rekao je Tule.

Udruženje gradonačelnika nalazi se u poseti Beogradu od 18. do 21. septembra na inicijativu Ministarstva spoljnih poslova Srbije.

Delegaciju čini 95 članova, od čega je 45 gradonačelnika i 50 privrednika.

Izvor: B92.biz
 
U "Ežisu" kažu da izrada idejnog projekta još nije počela.

Do metroa najmanje još dve godine
N. VUKIĆ | 19. septembar 2013. 22:09 | Komentara: 3
Pravi početak izgradnje beogradske podzemne železnice sačekaće bar dve godine. U francuskom "Ežisu" tvrde da izrada Idejnog projekta nije ni počela
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
bg-Beo.jpg


VIŠEDECENIJSKI projekat - beogradski metro, sačekaće u najboljem slučaju još dve godine, pre nego što ozbiljno počne izgradnja. Iako je gradski vrh najavio da će u septembru početi izrada Idejnog projekta, francuske kompanije "Ežis" i "Alstom" čekajući "zeleno svetlo", još nisu krenule sa projektovanjem.

Prema rečima gradonačelnika Dragana Đilasa, ukoliko Beograd dobije podršku Vlade Srbije, glavni grad će u projekat metroa "ući svom snagom". Prvi čovek srpske prestonice u četvrtak je primio delegaciju Udruženja gradonačelnika Il de France, i izjavio da se nakon toga očekuju pregovori sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj u vezi sa finansiranjem jednog dela projekta.

- Mogli bismo za dve godine da počnemo da realizujemo san svih Beograđana - da Beograd dobije metro - poručio je Đilas, koji je istakao da Beograd nije samo glavni grad Srbije već da je i lider u saradnji Srbije sa Francuskom. - Projekat beogradskog metroa ne bi bio moguć bez prethodno potpisanog državnog sporazuma o saradnji dveju zemalja.

On je dodao da se u narednih godinu dana očekuje završetak idejnog projekta koji radi kompanija "Ežis".

Međutim, Zoran Ilić, direktor projekta u kompaniji "Ežis", kaže da izrada idejnog projekta još nije ni počela.

- Početak izrade ne zavisi od projektanata - objašnjava Ilić. - Čekamo da se srpski i francuski predstavnici radne grupe dogovore i donesu odluku o finansijskom paketu. Čim se utanače detalji oko finansiranja projekta, počećemo da radimo.


Studiju opšteg koncepta metro sistema Skupština grada usvojila je u novembru prošle godine. Studija koja je donacijom francuske vlade poverena kompaniji "Ežis Rejl", predstavlja prvu fazu, a druga faza je izrada idejnog projekta prve linije metroa.

UKUPNA DUŽINA 41 KILOMETAR

PRVA linija metroa trebalo bi da bude duga 14 kilometara i išla bi od Ustaničke do Tvorničke ulice u Zemunu (12,2 kilometara) s dodatkom tehničkog dela koji će voditi od depoa u Bulevaru Zorana Đinđića do Bloka 66 (2,6 kilometara). Ukupna dužina čitavog metroa bila bi 41 kilometar. Studija je pokazala da bi maksimalni kapacitet sistema bio 18.000 putnika u vršnom satu sa vozilima dužine do 70 metara, a čak 24.000 sa onima od 90 metara.

OD ORLOVAČE DO MIRIJEVA

PREMA poslednjem nacrtu, koji je bio dostupan javnosti pre oko godinu dana, predviđene su još dve linije metroa.

Trasa "dvojke" išla bi od Petlovog brda, odnosno groblja Orlovača, preko Banovog brda, Prokopa, Slavije, pored "Beograđanke", Trga republike, Cvijićevom, pored Dunava pa sve do Mirijevskog venca.

Konačno, linija 3 spajaće dve prethodne trase, od Orlovače do Zemuna, a "kretaće" se preko Mosta na Adi.

Izvor: Večernje novosti
 
I Baba je oduševlljena BGVozom..moćna slika.. :roll:
U Ežisu čekaju ponovno formiranje sektora za Metro i da se Jovin,Maletin i ostala ekipa vrsnih urbanista i građevinaca otpočne saradnju,na osnovu postojećeg projekta :kafa:
 
2012, можеш ли да претпоставиш каква ће бити реакција А. Вучића, онако стрпљивог и толерантног човека, на прво Јовиново писмо, писано у Јовиновом стилу и разнобојним фломастерима?
 
No comment,ne bavim se politikom.Struka treba da je primarna,imamo stručne ljude u gotovo svim oblastima i kompetentnost mora da ispliva na površinu. :kafa:
 
На жалост, политика се бави тобом, као и свима нама, што си до сада већ морао да схватиш.
 
Šta je tu je...bitno je da se čuje po neki glas razuma ili ideje,ko zna možda se neko i složi sa tvojom vizijom ovoga ili onoga,ne treba biti društveno sebičan i ideje i kritike ne deliti sa zajednicom ,lokalnom ili širom.Eto i ovaj forum služi za to,nije loše. :kafa:
 
To je i glavna stvar Homere,dakle gradska vlast nas obmanjuje vec oko godinu dana sa pricama oko metroa a sve to je lazna prica. Eto,makar znamo na cemu sto i to direktno od Egisa.
 
Ta izjava iz "Ežisa" data "Novostima" i nije toliko dramatična koliko se predstavlja (i ko iole poznaje srpsku medijsku scenu zna zašto se ta izjava pojavila baš u "Novostima").

Đilas je još u junu izjavio da bi "Ežis" izradu idejnog projekta trebalo da počne u septembru i da bi taj posao mogao da traje oko 11 meseci. OK, sad jeste jasno da se sa tim poslom kasni, ali zasad nije reč o nekom dramatičnom probijanju nekog okvirno datog roka (ako npr. u januaru dobijemo informaciju da izrada idejnog projekta još nije počela, onda je to već dramatično).

I dalje smo vrlo daleko od metroa. Tu se slažem. Ali mislim da su "obmanjivanje" i "lažna priča" malo teški termini. Ipak su načinjeni neki koraci u pravcu realizacije ovog velikog posla - Francuzi su završili konceptualnu studiju koja je usvojena u Skupštini grada, predložena metro mreža je ugrađena u novi GUP, postoji načelna saglasnot EBRD-a da finansira deo radova, dok bi deo bio finansiran zajmom francuske vlade (koja, naravno, to radi u interesu svoji kompanija - "Ežis" i "Alstom").

Dakle, nije da se baš ništa ne dešava po pitanju metroa, iako koraci koji se preduzimaju jesu trapavi i neujednačeni.

Dodatni problem, koji se ne može zanemariti, jeste da je pričao metrou žestoko ispolitizovana. S jedne strane je za to kriva aktuelna gradska vlast, koja je odluke o metrou donosla poprilično jednosrano, a može se reći i netransparentno (npr. sasvim je legitimno postaviti pitanje - a zašto baš Francuzi?).

S druge strane, opozicija banalizuje priču o metrou i svodi je na nivo komunalne odluke o postavljanju letnjih bašti - a priori je disvalifikujući kao nekakvu ličnu Đilasovu igrariju (svinajriju).

Sve je to još više zaoštreno promenom odnosa političkih snaga u zemlji i zaoštravanjem retorike na relaciji grad - republika. Pored toga, podmuklo se u javnosti otvara još jedan front za manipulaciju, i to na liniji fraze: "Srbija radi, a Beograd se gradi".

Videćemo šta će biti od naredne nedelje kada će se, kako stvari stoje, neke okolnosti u gradu promeniti. Da li nas očekuje radikalan rez, guranje priče o metrou u zapćak ili nastavak započetog posla? I nemam pojma šta da očekujem, niti čemu da se nadam. Možda jesam ziceraš - ali ja ipak navijam za nastavak saradnje sa Francuzima jer mi se čini da je priča dovoljno daleko odmakla da zaista možemo da otvorimo radove do kraja 2015. godine.
 
С обзиром на нашу политичку ситуацију и позицију метро ће градити Французи или се неће градити. У једно сам сигуран,ежисово идејно решење се неће мењати ко год да дође на власт.

На пролеће,тамо неке 2017. године. :) заказујем протест на Косанчићевом Венцу против изградње "метро моста" низводно од Бранковог.
 
Homer Jay":1x4pctjb je napisao(la):
Videćemo šta će biti od naredne nedelje kada će se, kako stvari stoje, neke okolnosti u gradu promeniti. Da li nas očekuje radikalan rez, guranje priče o metrou u zapćak ili nastavak započetog posla? I nemam pojma šta da očekujem, niti čemu da se nadam. Možda jesam ziceraš - ali ja ipak navijam za nastavak saradnje sa Francuzima jer mi se čini da je priča dovoljno daleko odmakla da zaista možemo da otvorimo radove do kraja 2015. godine.

Cela stvar oko metroa je debelo ispolitizovana. Jednostavno ne zele da prepuste Djilasu da krene sa tom pricom, i on je toga svestan, pa zato stalno i ponavlja kako je projekat poceo da se radi i ako nije. Dakle ceka se rasplet na nivou gradske vlasti. Ono sto je sigurno kako sada stvari stoje, kao sto kaze i Delija, je da ce se projekat raditi, i to po ovoj usvojenoj studiji, samo je pitanje vremena, tj ako bude izbora izbora - jos bi malo odlozilo pocetak projektovanja.
 
Biće revizije svega,baš svega.. :kafa:
Παντα ρει και ουδεν μενει
Ἡράκλειτος ὁ Ἐφέσιος;

Sve se kreće, sve se neprestano menja; stvari nastaju, menjaju se i propadaju.
Heraklit 535. p. n. e. - 475. p.n.e. je grčki filozof.
 
+ 2012
Због тога што си доста оптимистичан у последње време.
Овде се све мења, али мало тога настаје, док доста нестаје. Али Београдски метро, толико је помињан да мора да се материјализује из овог више духовног стања, у нешто опипљиво.
 
Kad budemo stigli do 500te strane na ovoj temi mozda ce poceti da rade Idejno resenje metro-a...
 
Nema potrebe ,imamo gotov pojekat ,samo da se objavi tender..a i moguce je napraviti saradnju Jovina,Maletina,Zeleznica Srbije i Francuza..to ce se uraditi tako sto ce se izvrsiti revizija komisje za metro ,koju su placali gradjani Beograda a nikakav rezultat do sada nismo videli,odgovornost ne sme da se izbegava,nije to nicija privatna komisija ,mada se tako ponasala, sto je najgore javnost u radu te komisje je bila potpuno onemogucena da ima uvid,samim tim je mogucnost korupcije veoma velika.Strucni i kompetentni clanovi postojece komisije bi mogli da apliciraju rade u sektoru za metro,na osnovu dosadasnjih referenci,tako bi mogucnost da se opet strucni ljudi izbace iz igre zbog promene pravila bila svedena na minimum :kafa:
Moguce je da ce revizija doneti umesto komisije,stalnu sluzbu Sektor za Metro,koji bi povratio davno oduzete ingerencije,tako bi se ispravila nepravda naneta gradu Beogradu,zbog cega se krenulo u pogresno planiranje razvoja grada sa sada vec dobro vidljivim posledicama.
Nadajmo seda ce na osnovu novih pravila igre,stucni krugovi,Arhitektura,Gradjevina ponovo dobiti drustvenu ulogu koju su nekada imale,a to se nece dogoditi cutanjem.Branite svoju struku i kompetentnost,probudite se..
Izjava dana..
Gugl i Nestle pokrenuli revoluciju
Ljudi najviše veruju preporukama poznanika, zato društvene mreže imaju sve veći uticaj
Izvor:B92
 
Само треба увидети курс нове власти на државном нивоу и добићете курс по ком ће се реализовати "метро" када се промени власт. Иронија је да су промене усвојеног у студији биле вероватније за време,још који дан, актуелне власти.
 
Pa da tu se mogu složiti,kako je i rečeno u svetu,metro je u najviše slučaja bila stvar političke odluke njaviše zbog obima investije,jer se zna da je metro, gotovo sigurno najskuplja infrastrukturna stvar koju jedna metropola može realizovati, i zato što realizacija kada jednom počne ,nikada i neprestaje.Zato je i moj predlog da se na nivou grada oformi stalni Sektor za Metro kao nejkada i po uzoru na Beč i ostale gradove..Ako bi se našla glavna prednost podstojećeg projekta,a to je fazna realizacija i puštanje u rad stanicu po stanicu.Koliko smo videli Ežis studija nema taj metod.
 
Homer Jay":27gttlza je napisao(la):
S jedne strane je za to kriva aktuelna gradska vlast, koja je odluke o metrou donosla poprilično jednosrano, a može se reći i netransparentno (npr. sasvim je legitimno postaviti pitanje - a zašto baš Francuzi?).

Odluku o Francuzima nije donela gradska vlast niti Djilas, vec republicka vlast tj. Boris Tadic i njegovi savetnici. Djilas se na pocetku bunio pa je pristao kada mu je objasnjeno da su "visi interesi" u pitanju. Dakle gradskoj vlasti i Djilasu je to nametnuto.

Francuzi su izabrani jer po recima jednog od ljudi koji je bio umesan u sve "da bi usli u EU, moramo dati svakoj od vecih clanica po nesto da radi od infrastrukture" a i zato da bi Francusku, nekada tradicionalnog prijatelja Srbije, ponovo zainteresovali za Balkan i nasli nekog delimicnog "zastitnika" u njima, jer nasim regionalnim ekonomskim prostorom "gospodare" Austrija i Nemacka, a ova druga jos i kolo vodi u EU trenutno, a uopste nije prijateljski naklonjena prema nama.

Zasto je Francuzima "dat" bas metro, a ne nesto drugo, pa ima par razloga 1) Francuzi imaju mnogo iskustva u izgradnji metroa i pratecim tehnologijama i veliku i dugu tradiciju u svemu tome 2) Mnogi drugi visokoprofilni infrastrukturni projekti "otisli" su vec drugima 3) Metro je prestizni, jako vidljiv projekat, a Francuzi takve stvari vole.

Dakle, to nista nije drugacije od prodaje NISa i gasovoda Juzni tok - politicki dogovor zarad politickih ciljeva. Dakle, oni koji sanjaju o tome da ce neko drugi graditi metro (npr. Kinezi) ili da ce se graditi po nekom Jovinovom projektu, su u velikoj zabludi. Dve su stvari izvesne: 1) Beograd ce dobiti nesto sto se zove "metro" 2) To nesto projektovace i dobrim delom gradice i najvecim delom opremice Francuzi. Sve je ostalo podlozno promenama i izmenama, ali ove dve cinjenice nikako.
 
Vrh