Šta je novo?

Metro

Direktor,Thanks..baš sam se pitao šta krtica(prava)traži tu,i nju zanima unapređeni model. :D
Železničar,pa verovatno će biti neka od evropskih modela,Herrenknecht je bušila Interseptor do Karaburme,a ako bude dil sa Francima,onda njihova krtica,will see.. :kafa: Kako je ranije rečeno .građevinski deo metroa će se ići na tender,sa čim se složila ebrd,videćemo da li će promena vlasti na gradskom nivou doneti i neke nove aranžmane čak i koncesiju..will see.. :kafa:
 
Nece ici na tender ni pitanje ko ce praviti gelendere za stanice. Mi smo kolonija trece klase i nemamo prava nizasta da se pitamo niti ista da gradimo.
 
Kraków plans three-line metro network
06 Sep 2013

POLAND: The city of Kraków’s spatial planning team has published a study for a three-line metro, which has been endorsed by Mayor Jacek Majchrowski. The report targets construction to start in 2018 if the city authorities approve financing estimated at 3bn złoty. A significant part of this would come from EU funds, which are yet to be allocated.

The network would run underground in the city centre but a significant portion in the suburbs would run on an elevated alignment. The first line to be built under the proposal is a 19 km link between Nowa Huta to the east of the city centre and Bronowice in the northwest, with 19 stations. A second line would run for 10 km from Bieżanów in the southeast to the University of Science & Technology. An 8 km east–west line from Podgórze to Korona would complete the network.

The metro is proposed to increase transport capacity in a city that is expected to grow from 760 000 to 1·2 million people by 2030, with an attendant rise in the number of offices. Kraków could also place a joint bid with Jasná in Slovakia to host the 2022 Olympic and Paralympic Winter Games.

А виђу мегаломана ! :roll:
 
Evo i promo videa UITP,međunarodne asocijacije javnog prevoza..
http://www.youtube.com/watch?v=cFxaLVp5ReY
'Grow with Public Transport' campaign takes on a global dimension

The ‘Grow with Public Transport’ campaign has taken on a global dimension as cities around the world have come together to call for more and better public transport to make cities better places to work and live.

Beograd učestvuje u toj kampanji.. :wink:
 
Ne vezano za tok diskusije, ali da li je neko pomislio da podzemna zeleznica u Beogradu moze da ima drugaciji naziv sem "metro"?

Tacno je da je ova rec vec uveliko i odavno prihvacena kod nas, no malo ju je tesko izmeniti po pojedinim padezima tj. nema tu zvucnost koju bi neka druga rec mogla imati.

np. "vozim se metroom", "evo me u metrou" ... dok dodavanjem jednog suglasnika na kraju np. sonata "N" (nije predlog, vec primer) imali bi drugaciju situaciju; "vozim se metroNom", "evo me u metroNu", "metroNska linija" (umesto "metro linija") itd.

Meni je ovo nekako lakse i logicnije za izgovor. Slavenski jezici su rec "metro" preuzeli od francuskog, dok u germanskim imamo tube, subway, ubahn...
 
подземна железница :) замислите БПЖ - Београдска подземна железница
 
Drakche":21fo24nz je napisao(la):
np. "vozim se metroom", "evo me u metrou" ... dok dodavanjem jednog suglasnika na kraju np. sonata "N" (nije predlog, vec primer) imali bi drugaciju situaciju; "vozim se metroNom", "evo me u metroNu", "metroNska linija" (umesto "metro linija") itd.

Meni je ovo nekako lakse i logicnije za izgovor. Slavenski jezici su rec "metro" preuzeli od francuskog, dok u germanskim imamo tube, subway, ubahn...

Zasto ti je ovo prvo teze za izgovor? :?

Nije bas isti primer, ali npr.:

"Vozim se autom"
"Evo me u autu"
"Auto stop"

Sto tu ne dodamo n, autonom, autunu, autonski? Ne znam, ovo "metron" mi zvuci kao nesto sto bi sa kvazi-seljackim naglaskom kroz nos izgovarao lik iz serije ,,moja baba ceslja rodjaka na selu'' ili kako se vec zove.
 
Ajd sad ,Metro je sirokoprihvacena rec od sire evropske javnosti i predstavlja jasnu odrednici sirom evrope i sveta.Moze se reci i idem podzemnom,ali mi to i nekoristimo ni za BGVoz..U Bahn iskljucivo za Nemacku,u Austriji i Svici vecina kaze ,Metro i na kraju svi ce vas razumeti kao i bilo ko dodje u Beograd iz sveta..ne treba bezati od svetski opsteprihvacenih reci,Metro,Bus,Trola,Tramvaj..+
Secate se dileme, Stajaliste ili stanica,kada smo utvrdili da vecina nas koristi recenicu ...ej naalazimo se na tramvajskoj stanici ,a ne stajalistu.. :kafa:
 
Metro dolazi od reci "Metropoliten" ( Compagnie du chemin de fer métropolitain de Paris (Paris Metropolitan Railway Company)), koja dolazi od reci "Metropolis", koja se na nasem prevodi Metropola. Ako bi koristili iskljucivo nase reci, najprikladniji naziv bi bio "Gradska zeleznica" ili eventualno "Podzemna zeleznica", mada metro ne mora iskljucivo da ide pod zemljom.
 
^^ako krenemo francuskom "metropolis" logikom onda je metro kod nas "Velegradska Zeleznica"

:pob:

a mozemo da joj tepamo sa "Vela" :)

ili po muski "Velvoz"
 
Siniša":2c76js0l je napisao(la):
Ako bi koristili iskljucivo nase reci, najprikladniji naziv bi bio "Gradska zeleznica" ili eventualno "Podzemna zeleznica", mada metro ne mora iskljucivo da ide pod zemljom.

па није ни у Лондону под земљом па се зове Underground

zidar":2c76js0l je napisao(la):
^^ako krenemo francuskom "metropolis" logikom onda je metro kod nas "Velegradska Zeleznica"
:pob:
a mozemo da joj tepamo sa "Vela" :)
ili po muski "Velvoz"

откуд ти? није те дуго било
 
Pa mora malo i da se radi, leto je gradjevinska sezona :)

A crtao sam i stosta za Beograd, eto postavio sam projekat za Kosancicev venac na doticnoj diskusiji
viewtopic.php?f=21&t=36&start=975

a imam jos dosta toga za jesenju ofanzivu :)


Inace vidim da se povela diskusija oko metroa sa gumenim tockovima pa rekoh da podelim sa vama iskustvo iz prve ruke.

U Parizu stari vozovi na liniji 6 imaju gumene tockove i prilicno su udobni. Voz ne trucka mnogo a kocenja su lagana i bez cimanja. Uz to verujem da je na otvorenom delu trase (skoro cela linija) buka mnogo manja nego da su tockovi metalni a zgrade su blizu pruge pa je to bitno.

Samo jednom mi se u poslednjih 20 godina desilo da je obustavljen saobracaj zbog vremenskih neprilika, bilo je to pre par godina zbog snega. Ipak Pariz ima dosta blagu klimu pa se takve padavine zaista retko desavaju.

Ti isti vozovi saobracali su na liniji 4 i bili komforni a sada su zamenjeni novim garniturama.

Te nove garniture isto imaju gumene tockove ali ne sastoje se od potpuno zasebnih vagona vec su svi vezani u jedan dugacki hodnik.
Na liniji 14 koja je nova i u startu automatizovana trasa je prilicno prava sa blagim krivinama i velikim razmakom izmedju stanica te je voznja veoma prijatna.

Ali zato na liniji 4 koja jedna od nastarijih i koja vijuga levo desno sa uskim radijusima i cestim stajanjima voznja je blagi uzas. I pri ubrzavanju ljudi padaju, a pri kocenju jos vise. Cak je skoro uhapsen jedan vozac koji je bio u dilu sa dzeparosima pa je namerno jos ostrije kocio :shock: .
Voz se konstantno bacaka na sve strane a ako sedite u pravcu voznje cuvajte glavu od trzaja pri kocenju. Ako sedite na bocnim sedidtima onda je jos gore, ceo red putnika poleti napred pa nazad, rame uz rame.

Sve u svemu gumeni tockovi na dobroj trasi su ok ali na staroj uzas.

Sto se Beograda tice stojim pri svom starom stavu da nema potrebe uvoditi kompletno nov sistem, gumu, vec nesto kompatibilno sa postojecom zeleznicom koju treba zajedno razvijati.
 
Nova nadzemna metro stanica u Beču..
93335058.jpg

93870706.jpg

93870718.jpg
 
hazard":iyogtmob je napisao(la):
Drakche":iyogtmob je napisao(la):
np. "vozim se metroom", "evo me u metrou" ... dok dodavanjem jednog suglasnika na kraju np. sonata "N" (nije predlog, vec primer) imali bi drugaciju situaciju; "vozim se metroNom", "evo me u metroNu", "metroNska linija" (umesto "metro linija") itd.

Meni je ovo nekako lakse i logicnije za izgovor. Slavenski jezici su rec "metro" preuzeli od francuskog, dok u germanskim imamo tube, subway, ubahn...

Zasto ti je ovo prvo teze za izgovor? :?

Nije bas isti primer, ali npr.:

"Vozim se autom"
"Evo me u autu"
"Auto stop"

Sto tu ne dodamo n, autonom, autunu, autonski? Ne znam, ovo "metron" mi zvuci kao nesto sto bi sa kvazi-seljackim naglaskom kroz nos izgovarao lik iz serije ,,moja baba ceslja rodjaka na selu'' ili kako se vec zove.

Ne razumem na kakav to seljacki naglasak mislis :laugh:
Kako god bilo, "metron" je, kao sto rekoh, bio samo nesumican primer kako bi bilo svima jasnije na sta mislim, a ne predlog.

Problem mi je ovo duplo "o" sa razlicitim naglascima ("metroOm"), sto mi je nekako neprirodno za srpski jezik, kod reci "auto" toga nema, a nepravilno i malo konfuzno bi bilo reci "vozim se metrom"... Ne znam kakva je promena na ruskom jeziku (?)

Licno nemam nikakvu ideju, samo ovo razmisljanje na temu, a i siguran sam da koji god naziv da se izmisli bio bi odomacen vec po prvoj voznji.
 
"Metro" nije jedina rec stranog porekla, npr. ima rec "triko" - trikou, trikoom, itd. Postoje reci na "e" koje slicno ponasaju, tipa "bide" - bideom, bideu, itd. Ili opet, na "o" - "lavabo" - "ostao je sapun u/na lavabou", "mala gumena patkica plovila je lavaboom", "razbio mi je glavu starim lavaboom koji je stajao u garazi" ( :D ).

Prosto, ne vidim zasto bi to ikom pravilo problem pri izgovoru...?
 
Ne radi se o nekoj posebnoj poteskoci pri izgovoru, samo mislim da bi neka druga rec ili u drugom obliku bila u nasem jeziku prirodnija/laksa za izgovor. Instrumental od reci "metro" ce se, nadam se, mnogo vise koristiti od instrumentala reci "triko" ili "lavabo".
U srpskom imamo, recimo, imenicu "jutro", slicno po obliku, koje, doduse, ima znacenje vremena , a ne sredstva u instrumentalu i nije stranog porekla, ali je nezamislivo staviti mu dva samoglasnika jedan pored drugog u bilo kojoj promeni.
Ne znam, mozda je ova diskusija nepotrebna, hteo sam da cujem sta drugi misle o ovoj "problematici".
 
[url=http://varlamov.me/img/expo1520_13/00s.jpg]http://varlamov.me/img/expo1520_13/00s.jpg[/url] [/im]
[img]http://varlamov.me/img/expo1520_13/01.jpg
03.jpg


http://zyalt.livejournal.com/871947.html
Понуда Сименса за московски метро, макета је са изложбе ЕКСПО 1520.
 
Rusi sada sve rade sa Siemesom i Alstomom u kooperaciji i vozove i tramvaje,tako da je razmenja znanja vazna za napredak zeleznicke tehnologije,gde oni imaju najvise iskustva..
 
(јесте да нема везе са метроом, али је близу)

овакве дисплеје треба уградити у БГВ и трамваје. а једног дана и у бусеве
06.jpg
 
th-83_izlozba-gsp-2-bes.png

moglo bi naljepnica za pocetak pogotovo za bg voz gdje se nemjenjaju na linijama recimo
 
Evo malo i metroa iz Minhena, otisao sam samo da se provozam da bi uslikao malo, i video kako je to tamo. Pukoh 2.60eur :)

15052013208.jpg

15052013209.jpg

15052013210.jpg

15052013211.jpg

15052013212.jpg

15052013213.jpg

15052013214.jpg

15052013215.jpg

15052013216.jpg

15052013217.jpg

15052013218.jpg

15052013219.jpg
 
Podrška Displejima,to je neophodno,pored zvučne najave.. :kafa:
 
Vrh