U Radničkoj betoniraju se dva poslednja polja severnog nadvožnjaka, koji će biti dugačak 310 metara i imaće tri saobraćajne trake za smer ka Banovom brdu. U Jurija Gagarina betonira se polje pristupnih konstrukcija puteva na novobeogradskoj strani.
Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas i gradski menadžer Aleksandar Bijelić obišli su danas gradilište drugog severnog vijadukta petlje „Radnička". Nakon toga prisustvovali su betoniranju poslednjeg polja gornje konstrukcije petlje „Jurija Gagarina".
Gradonačelnik Đilas je naglasio da na ovom mostu i saobraćajnim petljama može najbolje da se vidi kako se Beograd razvija i menja.
- Ovo su dva ogromna građevinska projekta, ne samo most koji već funcioniše i koji dnevno koristi više od 30.000 automobila nego i dve petlje, od kojih je ona u Radničkoj jedan od najzahtevnijih građevinskih poduhvata urađenih u modernoj Srbiji. Već smo uglavnom svi zaboravili kako je izgledao „privremeni" nadvožnjak koji je funkcionisao 30 godina kod Sajma. Završava se potpuno novi sa tri trake. Sa novobeogradske strane rade se pristupne saobraćajnice do „buvlje pijace", a kada dobijemo saglasnost Evropske banke za obnovu i razvoj, radiće se i nastavak sve do Tošinog bunara. Kada završimo petlju „Radnička", drastično će se povećati broj automobila koji će koristiti most i zato je morao da se završi ovaj deo pristupnih saobraćajnica, koji će omogućiti ulaz i izlaz na novi most, ne samo na ovom mestu nego i u Ulici antifašističke borbe. Sve to će omogućiti razvoj Beograda. Radimo na projektu tramvaja preko novog mosta dok ne dođemo do realizacije projekta metroa - istakao je gradonačelnik i dodao da će biti i novih autobuskih linija koje će spojiti Novi Beograd, Banovo brdo i druge delove Čukarice.
- Dobićemo potpuno novu dinamiku saobraćaja. Već sada je to potpuno drugačije nego pre godinu i nešto dana kada nije bilo mosta, a kada se završe ove saobraćajnice, biće to sasvim nova priča. Posle toga nam ostaje da sa strane Čukarice napravimo silazak do Bulevara patrijarha Pavla i ulaska u Košutnjak, a kasnije kako sredstva budu dozvoljavala, i nastavak i rekunstrukciju samog Bulevara patrijarha Pavla. Okvirni rok za završetak radova je 1. decembar ove godine. U zavisnosti od vremenskih uslova, očekujemo da to bude neki dan pre ili posle, ali za Novu godinu bi Beograđani trebalo da prelaze preko dva potpuno nova nadvožnjaka i petlju koja u potpunosti funkcioniše, osim tramvajskog saobraćaja koji zahteva nove radove - rekao je gradonačelnik Dragan Đilas.
Predsednik opštine Čukarica Zoran Gajić zamolio je Čukaričane da se još malo strpe, jer predstoji još jedan vikend sa većom gužvom na petlji „Radnička".
- Vidimo kako radovi napreduju i osećamo boljitak iz dana u dan, tako da sam siguran da će strpljenje uroditi plodom i da će već u novembru radovi biti završeni - rekao je Gajić.
Predsednik opštine Novi Beograd Aleksandar Šapić je istakao da se zahvaljujući ovom projektu od Novog Beograda do Čukarice stiže za nekoliko minuta.
- Pored toga što je Novi Beograd postao poslovni centar Beograda, zahvaljujući Mostu na Adi i mostu Zemun-Borča i fizički će postati centralni deo grada. Iz ove opštine će za samo nekoliko minuta moći da se stigne i u najudaljenije delove Beograda - naglasio je Šapić.
Saobraćaj se na petlji „Radnički" najvećim delom odvija preko južnog vijadukta i kružnog toka, a u svakom smeru vozačima su na raspolaganju po dve trake. Ovakav režim se menja vikendima, kada se asfaltiraju delovi Radničke ulice, a uskoro će biti asfaltirani i delovi Bulevara vojvode Mišića. Kada radovi na izgradnji petlje budu završeni, saobraćaj će se preko Radničke ulice i Bulevara vojvode Mišića razvijati u sva četiri pravca - ka Obrenovcu, Novom Beogradu, Banovom brdu i ka centru grada. Za slobodno odvijanje pešačkog i biciklističkog saobraćaja biće izgrađeni liftovi, stepeništa, trotoari i staze.
Novobeogradske pristupe mostu čine dve izdignute konstrukcije sa po tri saobraćajne trake, između kojih se nalazi i treća konstrukcija, namenjena šinskom prevozu. U neporsrednoj blizini mosta, uz rampe iz ulice Jurija Gagarina, biće izgrađene pešačko-biciklističke staze za pristup mostu. Sa drugom deonicom do Tošinog bunara, ukupna dužina pristupnih puteva je tri kilometra, i postoji šest raskrsnica koje omogućavaju da se vozila sa ove saobraćajnice uliju u okolnu saobraćajnu mrežu. Saobraćajnica se završava raskrsnicom sa ulicom Tošin bunar, odakle se vozila mogu kretati dalje prema Bežanijskoj kosi, Zemunu i Vojvođanskoj ulici.
izvor: studio B