Šta je novo?

Metro

borris_":3vtcb3hk je napisao(la):
Ovo naravno nije tacno. Gumene tockove ima i LRT linija u juznoj koreji (kod seula) gdje su zime kao u bg ako ne i gore. Linina je naravno nadzemna. Tehnologija je od Siemens-a.
Технологија може свашта, али питање је да ли народ са платама по 300-400 евра може себи да приушти да се луксузира, са неким скупим изузецима транспортних система? Можемо имати и иновативан систем, у којем мајмунчући окрећу педале, али колико би потрошили на обуку мејмунчића и увоз банана?
 
Da ponovim ,pored tehničkih loših rešenja i nedostataka u vezi guma(ima boljih rešenja),ključna stvar je što je takav sistem skupli od konvencionalnog,i tu se priča završava.. :kafa:
Evo i filma iz Alstoma koji to potvrđuje..bili su iskreni..
http://www.youtube.com/watch?v=EVeA9-w-7uw
 
U Radničkoj betoniraju se dva poslednja polja severnog nadvožnjaka, koji će biti dugačak 310 metara i imaće tri saobraćajne trake za smer ka Banovom brdu. U Jurija Gagarina betonira se polje pristupnih konstrukcija puteva na novobeogradskoj strani.

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas i gradski menadžer Aleksandar Bijelić obišli su danas gradilište drugog severnog vijadukta petlje „Radnička". Nakon toga prisustvovali su betoniranju poslednjeg polja gornje konstrukcije petlje „Jurija Gagarina".

Gradonačelnik Đilas je naglasio da na ovom mostu i saobraćajnim petljama može najbolje da se vidi kako se Beograd razvija i menja.

- Ovo su dva ogromna građevinska projekta, ne samo most koji već funcioniše i koji dnevno koristi više od 30.000 automobila nego i dve petlje, od kojih je ona u Radničkoj jedan od najzahtevnijih građevinskih poduhvata urađenih u modernoj Srbiji. Već smo uglavnom svi zaboravili kako je izgledao „privremeni" nadvožnjak koji je funkcionisao 30 godina kod Sajma. Završava se potpuno novi sa tri trake. Sa novobeogradske strane rade se pristupne saobraćajnice do „buvlje pijace", a kada dobijemo saglasnost Evropske banke za obnovu i razvoj, radiće se i nastavak sve do Tošinog bunara. Kada završimo petlju „Radnička", drastično će se povećati broj automobila koji će koristiti most i zato je morao da se završi ovaj deo pristupnih saobraćajnica, koji će omogućiti ulaz i izlaz na novi most, ne samo na ovom mestu nego i u Ulici antifašističke borbe. Sve to će omogućiti razvoj Beograda. Radimo na projektu tramvaja preko novog mosta dok ne dođemo do realizacije projekta metroa - istakao je gradonačelnik i dodao da će biti i novih autobuskih linija koje će spojiti Novi Beograd, Banovo brdo i druge delove Čukarice.

- Dobićemo potpuno novu dinamiku saobraćaja. Već sada je to potpuno drugačije nego pre godinu i nešto dana kada nije bilo mosta, a kada se završe ove saobraćajnice, biće to sasvim nova priča. Posle toga nam ostaje da sa strane Čukarice napravimo silazak do Bulevara patrijarha Pavla i ulaska u Košutnjak, a kasnije kako sredstva budu dozvoljavala, i nastavak i rekunstrukciju samog Bulevara patrijarha Pavla. Okvirni rok za završetak radova je 1. decembar ove godine. U zavisnosti od vremenskih uslova, očekujemo da to bude neki dan pre ili posle, ali za Novu godinu bi Beograđani trebalo da prelaze preko dva potpuno nova nadvožnjaka i petlju koja u potpunosti funkcioniše, osim tramvajskog saobraćaja koji zahteva nove radove - rekao je gradonačelnik Dragan Đilas.

Predsednik opštine Čukarica Zoran Gajić zamolio je Čukaričane da se još malo strpe, jer predstoji još jedan vikend sa većom gužvom na petlji „Radnička".

- Vidimo kako radovi napreduju i osećamo boljitak iz dana u dan, tako da sam siguran da će strpljenje uroditi plodom i da će već u novembru radovi biti završeni - rekao je Gajić.

Predsednik opštine Novi Beograd Aleksandar Šapić je istakao da se zahvaljujući ovom projektu od Novog Beograda do Čukarice stiže za nekoliko minuta.

- Pored toga što je Novi Beograd postao poslovni centar Beograda, zahvaljujući Mostu na Adi i mostu Zemun-Borča i fizički će postati centralni deo grada. Iz ove opštine će za samo nekoliko minuta moći da se stigne i u najudaljenije delove Beograda - naglasio je Šapić.

Saobraćaj se na petlji „Radnički" najvećim delom odvija preko južnog vijadukta i kružnog toka, a u svakom smeru vozačima su na raspolaganju po dve trake. Ovakav režim se menja vikendima, kada se asfaltiraju delovi Radničke ulice, a uskoro će biti asfaltirani i delovi Bulevara vojvode Mišića. Kada radovi na izgradnji petlje budu završeni, saobraćaj će se preko Radničke ulice i Bulevara vojvode Mišića razvijati u sva četiri pravca - ka Obrenovcu, Novom Beogradu, Banovom brdu i ka centru grada. Za slobodno odvijanje pešačkog i biciklističkog saobraćaja biće izgrađeni liftovi, stepeništa, trotoari i staze.

Novobeogradske pristupe mostu čine dve izdignute konstrukcije sa po tri saobraćajne trake, između kojih se nalazi i treća konstrukcija, namenjena šinskom prevozu. U neporsrednoj blizini mosta, uz rampe iz ulice Jurija Gagarina, biće izgrađene pešačko-biciklističke staze za pristup mostu. Sa drugom deonicom do Tošinog bunara, ukupna dužina pristupnih puteva je tri kilometra, i postoji šest raskrsnica koje omogućavaju da se vozila sa ove saobraćajnice uliju u okolnu saobraćajnu mrežu. Saobraćajnica se završava raskrsnicom sa ulicom Tošin bunar, odakle se vozila mogu kretati dalje prema Bežanijskoj kosi, Zemunu i Vojvođanskoj ulici.

izvor: studio B
 
2012 SRAM IH BILO STA NAPISASE OVO CRVENO
Radimo na projektu tramvaja preko novog mosta dok ne dođemo do realizacije projekta metroa - istakao je gradonačelnik i dodao da će biti i novih autobuskih linija koje će spojiti Novi Beograd, Banovo brdo i druge delove Čukarice.
 
Direktore,Vidi i na osnovu postojeceg Jovinovog projekta,M3 B.Brdo/Nbg dolazi kasnije ,pa ce do tada tramvaj posluziti,bolje ista nego nista..s tim sto bi pocetak gradnje M2 trebalo zapoceti od Vidikovca ispod Pozeske tako da bi se u razumnom roku M3 prikljucila na M2.Ali ce pozicija mosta diktirati da M2 i M3 imaju dva kraka do ulaska ispod Pozeske..i da ce prikljucak za M3 morati ici okolo hipodroma na stubove pa kod Sumarskog faksa ispod Pozeske,a M2 pored secerane sa stanicom kod Minela pa dalje u tunelm ispod Pozeske..
 
Ne vidim problem s tim da tramvaj ide preko novog mosta...potrebna je alternativa starom savskom mostu za prelazak tramvaja preko reke, narocito ukoliko nekad pocne da se gradi nekakav metro...
 
Delija":sjsar68h je napisao(la):
Само да поздравим Експреса. :)

Uzvracam pozdrav. :)

Djilas moze samo da dobije nogu posle ovoga.

Nadam se da garanciju dobije na...sveti nikad naravno. :wink:

mekbejn":sjsar68h je napisao(la):
:D

toliko o drugoj liniji odma' tj. 2 u 1 metro :)

Toliko... :)

Bar konacno imamo dokaz da ovaj cirkus vise nije LRT fijasko vec fijasko Djilasa u ulozi gradonacelnika. :kafa:
 
Dragan Đilas primio Tjerija Repantena »

02. Septembar. 2013 | (16:20 -> 16:23), Izvor : Studio B, Komentari: 0

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas primio je u Starom dvoru delegaciju Republike Francuske, koju je predvodio ministar evropskih poslova Tjeri Repanten.
prijem-beoinfo02092013.jpg

Dragan Đilas je istakao da je Francuska najvažniji partner Srbije u procesu evropskih integracija i da je od velikog značaja što strateško partnerstvo dve zemlje ima konkretan projekat, a to je izgradnja beogradskog metroa.
 
Danas sam pricao sa kolegom u vezi gumenjaka. Ono sto me iznenadilo je da gumenjaci po njemu trose manje energije od sinskih vozila. Sto se tice klimatskih uslova problem je kada ima leda ali postoje sistemi koji to rijesavaju (problem sa gumenjacima i sa sinskim vozilima je isti po njemu).
 
Specifčnost takvog sistema su objasnili u Alstomu,takav metro je skuplji od onoga na šinama i to je nesporno,ima prednosti ali i dosta ,mana..naravno da bi nas francuzi rado vezali za njihovu tehnologiju ,a ova na gumama je malo gde izvedena u svetu ,svega u nekoliko gradova.Odmah nam se javlja Mišlenova fabrika u Pirotu..Mislim da je za nas bolje da se vežemo za klasičnu šinsku tehnologiju koju Alstom većinski proizvodi,osim ako nam Kinezi ne ponude još bolju "maglev"tehnologiju sa kojom oni idu dalje i grade najsavremeniji metro..vezivanjem za klasičnu šinsku tehnologiju je neuporedivo bolje jer nam se za izgradnju M2 i M3..odmah nudi široka svetska konkurencija od ugradnje tehnologije do vozova..ovako sa gumenjacima bi svaka naredna metro linja bila podložna ucenama i punpanjem cene ,a vi nemate konkurenciju kojoj možete da se obratiti..jer je samo francuzi i siemens porizvode.. :kafa:
Nama je rečeno da su takvu tehnologiju,predložili zbog "visinske razlike"od Brankovog mosta do Hajata,Jovin svojim projektom nema taj "problem" jer trasa ide preko Savskog amfiteatra elegantno ispod Terazija..pa bi plaćanje skuplje a lošije tehnologije bilo štetno po grad Beograd.
http://www.youtube.com/watch?v=EVeA9-w-7uw
 
borris_":37qucf5q je napisao(la):
Danas sam pricao sa kolegom u vezi gumenjaka. Ono sto me iznenadilo je da gumenjaci po njemu trose manje energije od sinskih vozila. Sto se tice klimatskih uslova problem je kada ima leda ali postoje sistemi koji to rijesavaju (problem sa gumenjacima i sa sinskim vozilima je isti po njemu).

Montreal ima metro radjen po primeru pariskog (a inspirisao je lionski, tj. lionski koji se nudi kao primer za Beograd je veome slican montrealskom) i upravo zbog klimatskih uslova je montrealski metro 100% podzeman.

No naravno treba imati dve stvari u vidu:
1) U Beogradu zime nisu nikada jake i duge kao u Montrealu
2) Montrealski metro gradjen je 60ih - tehnologija je od tada napredovala.

Medjutim ja mislim da metro svejedno treba zastititi od klimatskih varijacija, bez obzira kakav je, jer je onda pouzdaniji, vozila duze traju jer nisu izlozena losem vremenu, a i odrzavanje infrastrukture i vozila je lakse i jeftinije. Sto znaci da metro treba da bude ili pod zemljom, ili ako je na vijaduktu, onda da bude u "cevi", kao sto je slucaj sa metroom u Sofiji tamo gde je nadzeman.
 
Da bude u "cijevi", hmmm. Nisam siguran da je to bas tako lako izvodljivo radi sigurnosnih sistema. Gdje bi evakuisao ljude u slucaju pozara (u tunelima imas sigurnosne izlaze u druge paralelne tunele i sigurnosnu prostoriju koja je izdrzljiva na vatru ili imas evakuacione izlaze prema ulici - shafts)? Ne mozes staviti vrata jer ljudi ne mogu da skacu sa vijadukta, protiv pozarna prostorija bi izgledala kao jedna stanica. Ne znam kako je to uradjeno u Sofiji ali nesto ne vjerujem da je vijadukt skroz pokriven.
 
Andrej_LJ moze da nam objasni kako stoje stvari, mada mislim da sam bas na ovoj temi video slike tih "cevi".

Ne vidim zasto bi prekriven vijadukt, tj. vijadukt sa krovom, bio ista veci problem za sigurnosne sisteme i evakuacione izlaze nego obican "otvoreni" vijadukt. Takodje, Jovin je predvidjao da "njegov" metro ide preko reke kroz mosta (a ne preko mosta, tj. na mostu - tu bi bio kolovoz) sto je u sustini isto sto i "cev" na vijaduktu. Posto se ljudi evakuisu sa vijadukta ka dole, a ne ka gore, ne vidim razliku u tom smislu u vijaduktu sa i bez krova.
 
Ulicni tramvaji, ukrstanja u nivou, tobogani a sada sarkofazi i gasne komore. :shok:
 
Da, viadukti su totalno pokriveni, sa tim da ja evakuacija sigurno nekako rešena! Prvo u Sofiji tunel je iz nekog vida specialne plastike, tako da u slučaju požara možda i brzo gori, stvarno neznam! Ali znam da ovo u Sofiji nije jedini primer tunela na viaduktu.
To osvim zaradi vremenskih neprilika, viša pouzdanost trase i vlakova se radi i za sprečavanje širenja buke. Kod nas metro trasa ide relativno blizu do neki blokovi i zato su rešili da je sve pokriveno tako da se vlak skoro i da ne čuje.

Evo sofijski tunel-viadukti. Kao što se vidi na svakih nekoliko metara ima ventilavija i verovatno tako nekako je rešena i evakucaja:

M1:



M2:



http://www.optransport.bg/page.php?c=54&d=794

A evo i metro most Hurka u Pragu, kao što se vidi potpuno zatvoren i po proceni izrađen od kompaktnijeg materijala nego onaj u Sf:





Meni je dosta bolje rešenje da se viadukt zatvori nego da ostane otvoren. To nudi previše negativnosti, a ne košta skoro ništa. Inače na M3 u Sofiji koji će biti sa pantografom viadukti neće biti 100% zatvoreni, nego će imati zidove sa strane (opet zaradi zvuka).
 
Da ovako se rešava problem buke i vremenskih neprilika,ali da podsetimo ,za NBG je također u opciji plitki tunel ,koji bi se gradio u otvorenom iskopu,a što bi se gradilo veoma brzo uz minimalno ometanje saobraćaja ,zbog širine bulevara na Nbg,domaće firme bi to mogle da rade 100%,a to bi otvorilio mogućnost da se iznad tunela na razdelnom ostrvu napravi novo šetalište sa,parkinzima,kolonadom prodavnica..i da bude atrakcija za Nbg..
Primer iz Varšave ,evo kako bi to izgledalo na NBG..
z4280788X.jpg
DSC00347.jpg
DSC00358.jpg
z5731287X.jpg

Lepo uređeni pristupi stanicama sa mnogo sadržaja
2990936007_b88c63919a_b_d.jpg

Plitko ukopane stanice ispod širokih NBG bulevara..znatno jeftinje od sličnih rešenja..
z10709629X.jpg

y1p-7P1JixfopIKK5niAfeO2EI4dWknumSPz6BaY0hkPgkVUKGMgITmyxrW3
DSC00483.jpg

Laka i brza gradnja kao i pristup..
 
Izvor: B92
Beograd -- Na beogradskom odboru SNS doneta je odluku da se lideru stranke Aleksandru Vučiću predloži inicijativa o promeni vlasti u glavnom gradu.

Na pitanje da li su naprednjaci spremniji da izvrše rekonstrukciju nego da idu na izbore, Stefanović je rekao da SNS ne beži od izbora i veruje da moće da se pokaže da imaju legitimitet za vođenje grada.

Stefanović je rekao da se stranka na svim nivoima zalaže za ekonomske reforme, a Beograd se ne može posmatrati van toga, jer ima važnu ulogu.

On je pomenuo velike gradske projekte, poput izgradnju metroa i prjekat "Beograd na vodi".
 
Vrh