Šta je novo?

Metro

Ah samo sanjajte da tramvaj nazovete "Metroom"ta vremena su prošla,pa valjda kapirate toliko.. :kafa:
 
Express":3q6vqijc je napisao(la):
Cekaj, ti stvarno mislis da ce metro da se teleportuje preko reke?

Zbog cega bi tramvaj zahtevao toliko stajaliste majke ti? I koji to Citadis ima gumenjake?

:shock: Ау,па ти озбиљно мислиш да се сада гради метро линија. :mrgreen: Видиш ли ти да се ово наставља на постојећу трамвајску мрежу и зар је могуће да не капираш да су оставили толику дужину због будућег конвертовања те линије у лрт тј такозвани "београдски метро" ? Схваташ ли да је та будуће конверзија треће,понављам ТРЕЋЕ линије тог метроа извесна и догледна колико и горепоменути телепорт? Ни по најоптимистичнијим варијантама ова "метро линија" се неће остварити пре 2025. године а лично верујем да неће никада.
 
Delija":1a8ia8d9 je napisao(la):
Express":1a8ia8d9 je napisao(la):
Cekaj, ti stvarno mislis da ce metro da se teleportuje preko reke?

Zbog cega bi tramvaj zahtevao toliko stajaliste majke ti? I koji to Citadis ima gumenjake?

:shock: Ау,па ти озбиљно мислиш да се сада гради метро линија. :mrgreen: Видиш ли ти да се ово наставља на постојећу трамвајску мрежу и зар је могуће да не капираш да су оставили толику дужину због будућег конвертовања те линије у лрт тј такозвани "београдски метро" ? Схваташ ли да је та будуће конверзија треће,понављам ТРЕЋЕ линије тог метроа извесна и догледна колико и горепоменути телепорт? Ни по најоптимистичнијим варијантама ова "метро линија" се неће остварити пре 2025. године а лично верујем да неће никада.

Polako druze. :wink:

Kao prvo niko nije bu**** da predlozi gradnju jos jednog mosta na nepotrebnom mestu da bi izgradio neki tamo plan koji je u necijem licnom interesu.

To znaci da ako metro uopste predje preko mosta to ce biti ovaj isti most sa petljom koji je izgradjen ukljucujuci i pomenutu stanicu.

Metro po planu Egisa je zapravo razrada GUP-a sto dodatno potvrdjuje nameru grada da metro ide bas preko mosta i to bas preko tog mosta a ne nekog imaginarnog Jovinovog.

Kao drugo ukoliko bude ostvarena gradnja metroa trasom tramvaja u cijoj je osnovi GUP eliminisace tramvaj na celom tom potezu ukljucujuci i na mostu pa ako neces da gradis metro i na mostu dobices veoma skup dodatak i ovako skupom mostu koji bi samo skupljao paucinu.

To samo moze id*** da uradi. Taj id*** nece biti Djilas sigurno.

U interesu Djilasa je otvaranje i te deonice.

Jovinov plan moze zaziveti samo smenom Djilasa. On nikada nece pristati na plan koji ne prelazi most koji je on izgradio. Posto je ostalo svega mesec dana do potpisivanja ugovora ukoliko Vucic da garanciju obojica ce namagarciti Jovina&co sto znaci da nece biti vracanja na staro te da ce se pristupiti izradi plana i raspisivanju tendera za gradnju.

Nije se Jovin bez razloga probudio iz zimskog sna u 5 do 12.
 
Ма реци ти мени шта ти мислиш да се сада гради? Трамвајска или метро линија?
 
Ja ne bi imao problem ni da samo obican tramvaj ide novim mostom...
 
Ићи ће обичан трамвај, и то дуго. У градским документима је траса преко Моста на Ади означена као "трамвајска линија Т1" (Блок 45 - Баново Брдо, а по изградњи крака метроа за блокове, биће скраћена: Делта сити - Баново брдо).
 
Delija":zpvn8apn je napisao(la):
Ма реци ти мени шта ти мислиш да се сада гради? Трамвајска или метро линија?

Tramvajska linija mozda. Tramvajska trasa ne.

Premetro da ukoliko je predvidjena kasnija konverzija.

Svaka premetro trasa je metro trasa koja vrsi ulogu tramvajskog prvenstva prolaza sve do onog dana kada tuda prodje voz sto je u slucaju Beograda najverovatnije "gumenjak".

Posto je premetro trasa metro trasa [koju koristi tramvaj a ne voz na kompletnoj nezavisnoj trasi] onda mozete doci do zakljucka zasto govorim sta govorim.

Пантограф":zpvn8apn je napisao(la):
Ићи ће обичан трамвај, и то дуго. У градским документима је траса преко Моста на Ади означена као "трамвајска линија Т1" (Блок 45 - Баново Брдо, а по изградњи крака метроа за блокове, биће скраћена: Делта сити - Баново брдо).

Aha znaci ne doveka. To se ne zove tramvaj vec premetro. Premetro trasa je metro trasa koju koristi... itd itd da ne gnjavim.
 
Па цео наш трамвајски систем се зове преметро од 1982. године. Данас је 2013. година...

Толико о томе
 
Delija":34u69swm je napisao(la):
Па цео наш трамвајски систем се зове преметро од 1982. године. Данас је 2013. година...

Толико о томе

Ni jedna jedina izgradjena denivelisana trasa Beogradskog tramvajskog sistema nije izgradjena po "rapid transit" standardu vec je samo to - denivelisana tramvajska trasa.

Nepostojanje metro/rapid transit trase takav sistem automatski diskvalifikuje kao premetro.

Nema ni jednu stanicu duzu od 75m vec iskljucivo tramvajska stajalista. To je jedna od razlika izmedju premetroa i fast trama. Retrogradni projekat "Tramvajem u 21. vek" nije bio nista drugo nego fast tram jer da je premetro bio bi to tramvaj koji koristi metro trasu poput one u Briselu.

Ako je istina da nameravaju da provuku tramvaj preko tog mosta to treba spreciti po svaku cenu zbog toga sto bi uz neznatna ulaganja u odnosu na iznos cene prve faze metroa bilo moguce osposobiti jos jednu potpuno novu trasu metroa u sto kracem roku cime bi sistem bio daleko funkcionalniji u samom startu eksploatacije.

Ukoliko trasa sa stanicom koja se trenutno gradi ispunjava rapid transit standard uz sta se nudi resenje sa metro vozilima od strane Francuskog tima onda bi nas gradonacelnik postao najveca dvorska luda koju je ovaj grad ikada video samim cinom pustanja tramvaja preko mosta umesto ponudjenog superiornog resenja za trasu Vukov Spomenik-A.Dubceka.

vucko":34u69swm je napisao(la):
Premetro,tramvaj,lrt...

Ljudi...

Cekaj jos malo ce i Spejs Satl. :mrgreen:
 
Čekaj,ok ovo za tramvaje ok slažem se sve..ali graditi naopako M3 pre M1 i M2,zahteva gradnju tunela ispod Požeške barem do Žarkova,drugo kako ćemo tunel spojiti sa mostom? trasa bi morala preko hipodroma ili oko hipodroma, a M2 mora obavezno da ima stanicu kod Ade kao što je Jovin i predvideo,to znači da bi tunel ispod B.Brda morao da ima dva ulaza A za M2, (plac gde je sada bivša Minel firma) i B za M3 (pored ,ispod šumarskog fakulteta)za M3..tako da bi trasa išla oko hipodroma i pod pristojnim uglom se popela na most :kafa:
 
Џаба теби Експрес филозофија када су оци трамваја за 21. век тај систем називали преметроом.Свима нама је савршено јасно да то није био преметро али од суштинске важности је то да се исти лажови из 1982. године питају и данас за судбину ЈГП-а у Београду. Ако се нађе неко довољно луд и злонамеран да следи њихове идеје конверзија трамваја па и деонице о којој причамо тј о трећој линији "београдског метроа" она би могла евентуално да се деси негде око 2040. године. То је реалност јер сутра да крену да копају прву линију она би била готова тек за неких 6-7 година и то само њена прва фаза. А пошто ипак неће сутра кренути да копају ми се можемо надати готовој првој линији тек за неких 10-15 година и то под условом да се неко уозбиљи и заиста крене у пројекат у шта и даље сумњам.
 
Delija":2g2kgamr je napisao(la):
Џаба теби Експрес филозофија када су оци трамваја за 21. век тај систем називали преметроом.Свима нама је савршено јасно да то није био преметро али од суштинске важности је то да се исти лажови из 1982. године питају и данас за судбину ЈГП-а у Београду. Ако се нађе неко довољно луд и злонамеран да следи њихове идеје конверзија трамваја па и деонице о којој причамо тј о трећој линији "београдског метроа" она би могла евентуално да се деси негде око 2040. године. То је реалност јер сутра да крену да копају прву линију она би била готова тек за неких 6-7 година и то само њена прва фаза. А пошто ипак неће сутра кренути да копају ми се можемо надати готовој првој линији тек за неких 10-15 година и то под условом да се неко уозбиљи и заиста крене у пројекат у шта и даље сумњам.

Zato i treba govoriti na sav glas da ce Djilas ispasti najveci pajac koji je krocio u skupstinu grada.

Ako hoce tramvaj preko mosta onda Vucic treba da mu da garanciju za tuzilastvo. Kakva crna garancija za tramvaj preko mosta od skoro pola milijarde i ko zna koliko jos.

Ako je za Jovinov plan potreban jos jedan most onda bar neka preko ovog protera gumenjak kao na prvoj trasi. Ustvari to nam je "the next best thing" ukoliko Vucic ne trazi ponistenje svega i ozivljavanje Jovinovog plana sa nekim modifikacijama.
 
Neće tu Đilas uopšte proterati gumenjake , ili bilo koje druge vidove voza , zato što neće tada biti na vlasti. Lepo kaže Delija, oni to zovu tako kako zovu , iako to nema veze sa metroom , ali dok mi dođemo do tog metroa , proteći će dosta vode Dunavom i Savom.
 
Све моје сумње у њихове намере крећу из чињенице да упорно причају о метроу у Београду прикривајући да они заправо у највећој мери конвертују постојећи трамвајски систем. Таман да га конвертују у најтежи и најоптимистичнији метро опет би губљење постојећег трамвајског система за мене био неопростив грех планера.

Да су искрено изашли са причом да конвертују трамвај у метро/лрт имали би моје поштовање али би имали и гнев грађана који би се онда питали у шта смо то побогу улагали 40 година?!

Сматрам да је једини прави начин оптимизација,унапређење и што већа независност постојеће трамвајске мреже али и градске железнице као и фазно развијање прве линије метроа.

Градња једног система преко другог је дословце пресипање из шупљег у празно.
 
Delija":2rsncyga je napisao(la):
Да су искрено изашли са причом да конвертују трамвај у метро/лрт имали би моје поштовање али би имали и гнев грађана који би се онда питали у шта смо то побогу улагали 40 година?!.
Тачно тако.
ЛРТ је добродошао као еволуција трамвајског система, али замена трамвајског система макар најтежим и најсавршенијим метро системом је кардинална грешка и неопростиво расипање средстава,

Ако немамо пара за метро, конвертујмо трамвај у ЛРТ, али немојмо да се глупирамо као што нико никада није....
 
Kad kazete konvertujte u LRT, jel mislite i na promenu sirine koloseka? Koliko to moze da kosta? Jel izvodljivo zbog radijusa krivina?
 
Не мора нужно да се ради шири колосек а ми иначе већ имамо неки почетни степен ЛРТ-а на НБГ-у и потезу Савска - Б.Брдо као и крак до Чукарице. За све те деонице нису потребна велика улагања за знатно ефикаснији систем. Ми чак имамо опрему и у рекоструисаном Булевару која би омгућила знатно бољи учинак трамваја али је не користимо.

Тамо где су радијуси мали(а то су углавном раскрснице) то би се могло решити денивелацијом чиме бисмо једним ударцем убили две муве. Уз то би ,како и доликује сваким озбиљном лрт систему, имали подземне деонице и станице у строгом центру града што је иначе и планирано 80их (тунел економски - правни фалуктет (или вук,заборавих већ))
 
Конверзија у ЛРТ на највећем делу трамвајске мреже изискује заиста занемарљива средства у поређењу са Белам системом и дериватима. Без крупнијих захвата као што су надвожњаци, подземне станице и пеглање кривина трамвајски систем би се већ убрзао за барем 15%, а поузданост система још више.

Потребна је озбиљнија математика, али за цену прве фазе прве линије Ежисове студије можемо добити можда и цео трамвајски систем конвертован у ЛРТ.
 
stf":2rwmz3re je napisao(la):
Потребна је озбиљнија математика, али за цену прве фазе прве линије Ежисове студије можемо добити можда и цео трамвајски систем конвертован у ЛРТ.

O tome sam pisao izmedju ostalog i ja ovde pre par godina - da za cenu Belama (ili cak manje) mozemo denivelisati celu postojecu tramvajsku mrezu i time dobiti mnogo vise nego Belamom
 
O konverziji postojece tramvajske mreze u LRT se vec pisalo u novinama, predlog arhitekte Zorana Bogdanovica
Arhitekta Zoran Bogdanović predstavlja novo rešenje saobraćaja u Beogradu
Laki metro spas za prestonicu

Ovakav sistem koristio bi već postojeće tramvaje i postepeno uvodio moderna vozila
Posle dugogodišnjih, moglo bi se reći čak decenijskih polemika urbanista oko izgradnje metroa u prestonici, doneta je odluka da će Beograđani ipak dobiti ovaj šinski sistem, doduše ne pravi, već takozvani "laki metro". Gradska vlada prošle godine poverila je jednoj domaćoj i jednoj španskoj firmi razradu projekta prve trase lakog metroa koja bi išla od Ustaničke ulice preko Vukovog spomenika do Zemuna.

O ciframa, naravno, ne vredi pričati, jer je reč o milionima. Međutim, arhitekta Zoran Bogdanović, savetnik za urbanizam u Ministarstvu urbanizma i građevina, ima jedan sasvim drugačiji pristup rešenju saobraćaja u prestonici i to razvojem lakog šinskog transporta, koji je pri tom i duplo jeftiniji. Prema njegovim rečima, osnovni ciljevi za uvođenje ovog sistema su da se u najkraćem roku unapredi sadašnji prevoz u gradu, kao i da se izgradi jedan efikasan i jedinstven sistem šinskog saobraćaja.
- Ovim pristup predviđa tri tipa šinskog sistema, a to su gradsko-prigradska železnica "Beovoz", unapređen tramvaj, odnosno laki šinski transport i u budućnosti ekspresne metro linije. Laki šinski transport je zapravo takozvani "laki metro", koji bi koristio već postojeće tramvaje i postepeno uvodio moderna vozila. On podrazumeva moderan šinski saobraćaj koji bi se uglavnom kretao nadzemno izdvojenim koridorima, a manjim delom tunelom i mostovima.

Tramvajska mreža koja već postoji u gradu je dužine oko 45 kilometara, a vozni park ima oko 200 tramvaja, što je za početak sasvim dovoljno. Osnovni problem danas u saobraćaju je, zapravo, što tramvaj prolazi kroz najopterećenije ulice i raskrsnice u centru grada, poput Bulevara kralja Aleksandra, Vojvode Stepe, Jurija Gagarina i drugih. Međutim, dobra strana je to što je tramvajski sistem ekonomičan, dobro razgranat, a njegovi potencijali nisu dovoljno iskorišćeni. Ukoliko se pronađe način da se izbegnu najkritičnije tačke u gradu, glavni problem će biti rešen, a ostatak priče svodi se samo na obnovu postojećih koloseka, dogradnju novih i postepeno uvođenje modernih vagona - objašnjava Bogdanović.

Prema njegovom projektu, postojeći "metarski" kolosek trebalo bi zadržati, uz neophodne popravke. Tramvajski saobraćaj od Cvetkove pijace ka gradu kod opštine Zvezdara trebalo bi usmeriti Ulicom 27. marta, a od Ruzveltove on bi se nastavljao već postojećom trasom. Od Ulice 27. marta saobraćaj bi išao tunelom ispod Pravnog fakulteta, Slavije i bulevara JNA do Veterinarskog fakulteta. Tu bi se odvojile dve trase, jedna prema Voždovcu, a druga, potpuno nova, preko autoputa ka Železničkoj stanici u Prokopu. Ispod Slavije se tunel račva i treći krak prolazi ispod Nemanjine ulice.

- Poseban deo projekta je i je izgradnja nove linije od Zemuna do Mirijeva. Ovom trasom ujedno bi se izbeglo građenje novog mosta preko Save, koji je predviđen Generalnim planom, ali je potpuno nepotreban i izuzetno skup. Tramvaj bi, umesto tog rešenja, išao od Zemuna Bulevarom AVNOJ-a do tramvajskog mosta, a dalje do Ulice Gavrila Principa, gde bi ušao u tunel koji bi bio dugačak oko 1,2 kilometara. Tunel bi prolazio ispod Terazija i izašao u Ulici Majora Ilića, a odatle bi se spojio postojećom trasom i nastavio ka Cvetkovoj pijaci. Drugi krak tunela izlazio bi u Ulici 29. novembra i išao ka Pančevačkom mostu. Tako bi povezao Karaburmu i Mirijevo i ušao u još jedan tunel prema Bulevaru kralja Aleksandra - kaže autor projekta.

Ono što je još važno napomenuti je da bi izgradnja celog šinskog sistema koštala oko 180 miliona evra, što je, kako kaže Bogdanović, duplo jevtinije od predloga iz Generalnog urbanističkog plana.

Centar bez tramvaja

Izgradnjom tunela ispod Slavije uklanilo bi se skoro pet kilometara tramvajskih šina sa najprometnijih gradskih saobraćajnica. Pri tom bi se Bulevar kralja Aleksadra, Beogradska ulica, Resavska, Nemanjina, Slavija i raskrsnice kod Vukovog spomenika i Pravnog fakulteta potpuno oslobodile tramvaja.

Pariski model

Beograd bi, iako je mnogo manji od Pariza, mogao da primeni isti pristup, samo što bi kod nas, ulogu tradicionalnog Pariskog metroa, imao unapređen beogradski tramvaj. Umesto brzih metro linija u prestonici se može izgraditi nekoliko linija klasičnog metroa. One bi funkcionisale nezavisno od tramvaja, ali bi se međusobno dopunjavale.

Tunel ispod Mostarske petlje

Prema rečima Zorana Bogdanovića, linija od Slavije ka železničkoj stanici "Centar" u Prokopu po prelasku autoputa trebalo bi da ide paralelno sa njim prema Mostarskoj petlji. Po prolasku kroz stanicu, ona nastavlja malim tunelom ispod Bulevara vojvode Putnika i ide na stari železnički most. Po prelasku reke, LRT bi išao uz Treći bulevar pored železničke stanice "Novi Beograd" i dalje prema Bežanijskoj kosi. Odatle ima vezu sa linijom prema bloku 45.

BGceograd.jpg

Izvor: http://arhiva.glas-javnosti.rs/arhiva/2004/02/16/srpski/BG04021501.shtml
 
Recimo da su gradovi 1, 2, 3 i 4 epohe urbanistickih zahvata onda bi scenario trebalo ovako da izgleda:

-Tramvaj je funkcionisao u znatno manjem gradu recimo gradu broj 1 koji je imao samo isto ime.

-Kada je doslo vreme za njegovu zamenu metroom na kracima u gradu broj 2 doslo je do sukoba stavova. Pitanje je glasilo da li ostaviti tramvaj i unaprediti ga konverzijom u fast tram/LRT [Tramvajem u 21. Vek] ili izgraditi potpuno novi nezavisni sinski sistem velikog kapaciteta [Jovin]?

-To se razvuklo do grada broj 3 u kome zivimo danas. Taj grad je i dalje u saobracajnim problemima samo znatno vecim.
Uzrok toga je i dalje prisutna bezobzirnost istih onih ucesnika pomenutog sukoba prema sopstvenim sugradjanima.

U narednih 10 godina cemo ziveti u gradu broj 4.

Grad broj 4 je trenutno u izgradnji a njegov kljucni deo treba da bude i metro.

Da li ce kljucni deo saobracajnog resenja grada broj 4 biti tramvaj koji nije resio ni jedan problem u prethodna 3 grada?

Vreme i dalje odmice a resenja nema.
 
Da se nadovežem na loš predlog gore arhitekte,pitanjem..Zašto to isto ne predložimo za BGVoz da se nadogradi u metro,uradimo još koji tunel ,stanicu,nove vozove i eto metroa..zašto? taj novac ulupati opet na neefikasan tramvaj, umesto već veoma dobro znano svima veoma efikasan BGVoz.. :kafa:
 
Vrh