Šta je novo?

Metro

Naravno opet su podaci za administrativno područje grada. Katastrofa je što RZS ne objavljuje broj stanovnika gradova (već samo opština).
 
GOJE":220alznp je napisao(la):
vidi miki sumljao ti ili ne, metro zaista ima i kvalitet i brzinu prevoza. Nigde se i ne postavlja pitanje da li je preči metro ili mostovi (osim u tvojim sumljama). Hitno treba oba, i to je jedino rešenje.
Hitno treba kompletan i sveobuhvatan plan o saobraćaju koji ce da tacno kaze sta,kako,gde i objasnjenje zašto.

Do sada sam video da postoje razne studije;
o teškom metrou (raznorazne)
o lakom šinskom sistemu (raznorazne)
o mostu preko ade
o mostu preko..dunava kod vince
o tramvajima
o ovome
o onome

Postoje i raznorazni Generalni urbanistički planovi iz 61,iz 48,iz 93...

Predlažem osnivanje Beogradskog Planskog Biroa :) ili slično..(verujem da ovo postoji ali ima nikakav ili vrlo mali uticaj zbog raznoraznih političara) Neki Biro gde će postojati ljudi zaposleni da smišljaju i razradjuju planove,ali da imaju stvarnog uticaja na razvoj grada,da jakim rezovima pomeraju ulice ispravljaju drine. Da spreče divlju gradnju. Da ne kopaju istu ulicu po 10x ...

Ma šta ja pričam...za najviše 2 nedelje bi ih razjela korupcija ili bi bili ugašeni.

----------------------------------------------------------

Da se vratim na ono moje...Beogradu su potrebni prvo mostovi...najpre da se završi ovaj preko Ade a posle Zemun Borča A odmah posle toga prvi tunel metroa. :)
 
GOJE":fx9jken2 je napisao(la):
@ Vračar,

ako je Beograd dvomilionski grad, onda lepo treba porediti sa šestmilionskim Minhenom i tromilionskim Bečom.
Ne, nego sa dvomilionskim Bečom i dvoipomilionskom Budimpeštom. Minhen je već druga liga. ;)
 
^^^ Tako je!... Za dvoipomilionsku Budimpestu mozda i nije tako, taj grad ima manje stanovnika od Beograda po zvanicnoj statistici... :) Mislim da su tu blizu u svakom slucaju. Inace, da je ovo malo bolje organizovanija drzava, gradovi kao sto je Ruma, Valjevo, itd itd bi svi bili deo metro zone Beograda, jer treba manje od sat vremena od njih do centra....
 
Veoma zanimljive rane fotografije izgradnje pariskog metroa. Fajl sam pokupio na zeljeznice.net, a postavio je član foruma Pfaff. Fajl sam, naravno, sačuvao u računaru. Mogle bi i ove glavešine gradske da pogledaju ovo koji hoće-neće da grade metro.
Uživajte :)
http://pfaffrail.googlepages.com/ParisMetro.pps
 
Slike su super i samo dokazuju da kada ima volje ima i načina da se nešto izvede. Nažalost, kod nas volje nema nigde jer svi žele da nađu svoj interes u tome, a ako njega nema onda im to nije privlačno.
 
Odlične slike Siniša! Hvala na postovanju.

A evo i slike iz Budimpešte iz 1896. godine:

Foldalatti_Andrassy.png
 
Cini mi se da je na slici linija 1 budimpestanskog metroa, koja je najstarija, najkraca, najplica i voze najmanja vozila, koja prakticno nisu veca od tramvaja. Ali bez obzira na sve to, i ta linija fantasticno vrsi funkciju, sto je samo dokaz koliko je ovaj vid transporta superioran u odnosu na sve ostale.

Inace, u Budimpesti imaju neke matore vozove, iz sovjetske ere, koji se prakticno raspadaju, ali ih barem ima dovoljno, i nikada se ne ceka duze od par minuta, na bilo kojoj liniji.
 
LRT u Istanbulu...

http://en.wikipedia.org/wiki/Istanbul_LRT

Interesantno, oni imaju jednu liniju teškog metroa ("Istanbul Metro"), koja povezuje nekoliko stanica u centru, i ovu jednu liniju lakog ("Istanbul Hafif Metro"), koja povezuje jedan kraj teškog metroa sa istanbulskim aerodromom. Čudno mi je da taj njihov "laki" metro razvija brzinu od 80 km/h, potpuno je denivelisan (bar tako piše u tekstu), i ima vozila koja više liče na voz nego tramvaj.

Ako LRT lobi na kraju odnese pobedu, nadam se da će bar biti napravljeno ovako nešto.
 
^ На том чланку нису остављене никакве референце. Могли су тако да напишу и да развија 200 км/ч.

Не бој се, да је тако бајан и сјајан (потпуно денивелисан, пичи 80 на сат и сл.), политичари би га назвали "метро". Политичари нигде на свету не пате од претеране скромности. Значи има нека квака коју тај Турчин који је вероватно писао чланак није нашао за сходно да пренесе. За ствари на Википедији мораш да гледаш референце - ако их нема, мораш све да дисконтујеш, можда јесте, а вероватно није.

Друга ствар - ова турска линија вози за аеродром. Ни ја не бих имао проблем са тиме да метро за АНТ :))) код Бежаније избије на површину и даље вози како год хоће до Сурчина. Тамо ми заиста није тешко да поверујем да се не укршта са осталим саобраћајем. Ми овде причамо о томе да наши генијалци хоће то да изведу по Булевару Зорана Ђинђића и у Булевару Краља Александра. То је други универзум од линије за аеродром.

Ако ЛРТ лоби на крају однесе победу, надам се да на крају неће однети победу :cool:
 
"Black"":2a9wfun9 je napisao(la):
Cini mi se da je na slici linija 1 budimpestanskog metroa, koja je najstarija, najkraca, najplica i voze najmanja vozila, koja prakticno nisu veca od tramvaja. Ali bez obzira na sve to, i ta linija fantasticno vrsi funkciju, sto je samo dokaz koliko je ovaj vid transporta superioran u odnosu na sve ostale.
Földalatti, prva linija budimpeštanskog metroa jeste najmanji i najplići metro, Vozila su široka svega 2,2 m i prva niskopodna vozila, dok je širina tunela samo 6 m. Ako ćemo iskreno, više vuku tramvaju nego metrou, no to je moje mišljenje. On je i takav koristan.
"ACR"":2a9wfun9 je napisao(la):
Čudno mi je da taj njihov "laki" metro razvija brzinu od 80 km/h, potpuno je denivelisan (bar tako piše u tekstu), i ima vozila koja više liče na voz nego tramvaj.
Hafif metro jeste potpuno denivelisan, može postići maksimalnu brzinu od 80 km/h, ali eksploataciona brzina je sigurno manja. Ne verujem da je eksploataciona veća od 45 km/h. Kao i kod svih metroa, sve zavisi koliko su stanice udaljene.
 
Интервју на РТС
http://www.rts.rs/page/stories/ci/s...у:+Драган+Ђилас,+градоначелник+Београда+.html

Градоначелник је рекао да је Београд одвојио средства и за изградњу саобраћајница око Прокопа.

-Сада видим, рекао је Ђилас, да се долази на идеју да се те паре користе за израду Прокопа, јер Србија за то нема пара, међутим ја кажем да се то неће десити.

Како ће се и какав метро у Београду градити, Ђилас каже да ће град ове године дефинисати.

-Кад причамо о томе како ће Србија да преживи, причати велику причу о метроу је нереално. Ја нећу дати да почне изградња док не будемо имали стабилну финансијску конструкцију. Очекујем да новац за то дође из иностранства.
Најбољи ми је почетак
Није лако бити градоначелник Београда, када знате успехе својих претходника.
:rolleyes:
 
Није био лош интервју, са стране новинара. Ђилас првокласни демагог.

Пар интересантних момената за овај форум

о броју становника (који се, је ли, "смањује" како нам кажу "стручњаци"): каже да у Београду има пријављених 1.600.000 пунолетних грађана, значи укупно око 2.000.000 (позиција 10:30-11:00)

о обилазници: каже да су ето завршили једну деоницу, а "на жалост наставак радова се баш најјасније не види" (32:30-33:00)

о Прокопу: шта се ради? "па на жалост ја колико видим ништа" (35:30-36:00)

о метроу прича коју већ знамо (паре/социјала/није реално/блах), уз интересантно "сазнање" из уста Ђиласа да је први пројекат метроа из године 1984. :blah: (38:00-38:30) Бечлије долазе 2. априла, из Минхена 7. априла. Шта ће радити није рекао.

о нехигијенским насељима каже да су они били пристали на то да им купују станове и сл али да се то сада преиспитује и да није јасно колико би то било и морално (халелуја) - општи утисак хоће да заврну славину али није рекао шта ће да ураде поводом тога и Газеле (50:30-51:00)

То су најинтересантније ствари (за беобилд теме) а ко хоће има целу емисију овде http://www.rts.rs/page/tv/ci/story/17/РТС+1/52367/Сведок:+Драган+Ђилас.html
 
Novinar prvoklasni. Kao robot. Nije uopšte bio prisutan, osim za čitanje unapred pripremljenih pitanja.

A Đilas sve gori i gori. Apsolutna nula, ništa.
 
Почео дводневни скуп стручњака Београда и Беча о изградњи метроа
Стручњаци Београда и Беча почели су данас прве консултације о концепту даљег рада на развоју висококапацитетног шинског система у Београду. Представници града Беча, у оквиру скупа под називом „Одрживи транспортни систем, Беч и Београд”, у ова два дана пренеће своја искуства у изградњи метроа, а с обзиром на чињеницу да у Београду постоје два концепта будућег метроа, наши стручњаци ће представити своје пројекте. Градоначелник Београда Драган Ђилас рекао је на отварању скупа да је данас веома важан дан за Београд јер после тридесет година, када се само причало о будућем метроу, коначно улазимо у период где ће експерти а не политичари дати предлог о томе шта је најбоље за наш главни град.

– Неуобичајено је да политичари питају експерте шта је најбоље, а не да сами доносе одлуку. У разговорима са стручњацима из Беча, Минхена и експертима које ће предложити шпанска амбасада и влада, добићемо мишљење шта је најбоље за Београд, а коначну одлуку о типу београдског метроа свакако ће донети Скупштина града. Да би метро почео да се гради, морамо тачно да знамо који је тип метроа најбољи за Београд, које су деонице и решено питање финансирања, а не да започенемо градњу па да се она пролонгира на десетине година без иједне завршене линије. Иако овај пројекат многима у време кризе делује нереално, после мишљења стручњака, заједно са републиком ући ћемо у потрагу за финансијерима и могућностима да почнемо да га реализујемо – рекао је Ђилас.

Градоначелник је додао да није реално да се град и држава задужију код банака за овако велики пројекат, већ да је извесније да ће се по систему „кључ у руке” добити средства од развијених земаља, да њихове компаније које већ имају искуства у градњи ураде метро и код нас, а да се кредит враћа тек после одређеног „грејс периода”. Град је до сада имао преговоре са Русима, Кинезима и Канађанима, а има и много других развијених земаља које су вољне да партиципирају у овом пројекту.

Планирано је да се последње недеље априла бечки стручњаци врате у Београд, када би требало да изнесу своје закључке и препоруке за оба концепта, те да градоначелника Београда известе о свом предлогу за будући метро у нашем главном граду. Делегацију града Беча предводи Рудолф Шикер, извршни члан градског већа за урбани развој, саобраћај и транспорт, а у нашој делегацију су, поред градоначелника Београда, и Драгољуб Ђаконовић, градски секретар за саобраћај, Борис Ранковић, директор Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда, Жељко Ђукановић, директор Дирекције за јавни превоз, и Жаклина Глигоријевић, директор Урбанистичког завода.

У наредних месец дана очекују се и консултације са стручњацима из Минхена и Мадрида.
Izvor: Grad Beograd
Link: http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1341189
 
Šta uraditi kada isekne rok od 45 dana?
Naravno, započeti novi!! :violina: :lol:

У наредних 45 дана биће познато који ће тип метроа Београд добити. Коначну одлуку о томе донеће Скупштина града, на основу предлога стручњака из Аустрије, Шпаније, Немачке, Русије, Кине и Канаде.
http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Odluka-o-metrou-polovinom-maja.sr.html
 
Па не знам шта да мислим о овим састанцима са странцима - није баш јасно шта се ту дешава и ко све учествује и колико је ко озбиљан. Стално излазе другачије информације, а и тих 45 дана су сада из небуха пали. Ја се бојим да би могли да после ових "консултација" донесу погрешну одлуку коју после тога неће бити могуће променити...
 
Ako je zaista istina da dolaze pravi strucnjaci iz pomenutih gradova i drzava onda ne moze da se donese pogresna odluka. Medjutim mene nesto plasi da je sve to patka da bi posle pravdali neke svoje odluke. Valjda ce neko saznati koji su to strucnjaci i sta oni imaju iza sebe da covek moze tako da ih naziva. Po mom laickom misljenju svako ko se odluci za bilo sta drugo sem za teski metro ce na duge staze napraviti magarecu uslugu BG-u.
 
У наредних 45 дана биће познато који ће тип метроа Београд добити. Коначну одлуку о томе донеће Скупштина града, на основу предлога стручњака из Аустрије, Шпаније, Немачке, Русије, Кине и Канаде.
Puno babica, kilavo dete.
 
За архиву - још "мало" "лаки" пропаганде...

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Stranci-odluchuju-o-beogradskom-metrou.sr.html

Странци одлучују о београдском метроу
Да ли ће у главном граду бити изграђен лаки или тешки метро, зависи од мишљења иностраних стручњака који ће у наредних месец и по дана градским челницима доставити конкретне предлоге

metro.gif


Судбина београдског метроа у рукама је страних стручњака. После Аустријанаца, који су били у главном граду како би представницима Скупштине града помогли да дођу до најбољег саобраћајног решења за српску престоницу, очекује се долазак и експерата из Шпаније, Немачке и, вероватно, Канаде.

Они ће у наредних 45 дана доставити низ предлога о томе који вид метроа је најповољнији за Београд. Градски челници ће извагати да ли је боље градити лаки или тешки метро, а коначну одлуку о овом питању донеће Скупштина града.

Засад је готово немогуће утврдити коју опцију преферирају у Старом двору. Таман када се помислило да је Београд дефинитивно одустао од концепта лаког метроа, који је протеклих година наишао на осуду како већине грађана тако и многих стручњака, Жељко Ђукановић, директор Дирекције за јавни превоз загонетно је упитао:

– Одакле вам идеја да град неће лаки метро? Све опције су у игри, а коначну одлуку о томе даће стручњаци – рекао је Ђукановић, док је др Драгољуб Ђаконовић, секретар за саобраћај, у више наврата изјављивао да је лаки метро, заправо, нека врста унапређеног трамваја.

Осим политичара, и стручњаци имају опречне ставове о изградњи метроа. Драгомир Мандић, професор Саобраћајног факултета и једини који у Србији предаје лаке шинске системе, наглашава да изградња лаког шинског система и подземног дела метроа кошта и временски траје исто, али истиче да је предност лаког метроа у надземним деоницама чији се километри знатно брже граде, а и јефтинији су.

– Највећа корист овог вида превоза огледа се у томе што лако може да се прикључи на трамвајску мрежу, под условом да се уз две трамвајске постави још једна шина која би служила за потребе возова лаког шинског система. Осим тога, ширина колосека код ЛШС-а и железнице је иста – 1.435 милиметара, тако да и једна и друга возила могу да користе исте шине – истиче Мандић.

Према оцени професора Слободана Митрића, који предаје на Државном универзитету у Охају, изградња лаког шинског система коштала би око 500 милиона долара, а тешког метроа милијарду. Проблем је, међутим, у томе што засад уопште не постоје пројекти како би и шта требало градити.

metro-1.gif


– Имамо само студију о лаком шинском систему који су 2001. године урадили стручњаци Саобраћајног факултета. Невоља је у томе што за класични, односно тешки метро не постоје никакви пројекти, осим оног застарелог из седамдесетих година прошлог века, који уопште није у складу са актуелним Генералним урбанистичким планом и не одговара садашњости – објаснио је Митрић.

Милан Милосављевић, саобраћајни стручњак који је у том периоду радио у Секретаријату за саобраћај, каже да седамдесетих година није почела изградња моста јер град није имао пара.

– Београд је тада имао 14 пута мањи буџет него данас. И то мало пара што смо имали, уложено је у изградњу „Прокопа”, што је највећи промашај. Нажалост, тадашњи грађевинци успели су да убеде Тита и Бранка Пешића да је главном граду потребна железничка станица баш на том месту – каже Милосављевић и додаје да чак и да је неко из иностранства тада изградио метро, Београд не би имао пара за експлоатацију.

Управо због беспарице пројекат тешког метроа обустављен је деведесетих година прошлог века, да би тек после 2000. године била настављена прича о овом виду превоза. Али, овог пута у први план лансирана је идеја о лаком шинском систему, тако да се политичари и стручњаци и данас споре око тога који тип метроа би Београду више одговарао.

Н. М.
Највећи булшит свакако мора да буде ово да Београд не би имао пара за експлоатацију метроа, све и да га је неко направио ("мислим, стварно!"). А и то да је град имао 14 пута мањи буџет и изградио оно што је изградио (Мостар, Газелу, пробијене железничке тунеле), а да сада са 14 пута већим буџетом... али не кликће у тупој глави. Јок. Само тупаво одзвања.

И то што тај "лаки" може зачас да се прикачи на трамвајске шине... мислим, то му је ****** мана. Како бре нико то не каже наглас? Каква је то предност?!? Мислим, не можеш на истим шинама пуштати и трамвај и нешто што себе хоће да зове метро из истог разлога из којег запрежна возила не смеју да се крећу аутопутем. А то што тај тзвметро може по вољи политичара да се претвори у трамвај, ја му свакако не бих писао као предност, и то нигде на свету, а посебно не у Београду.
 
Relax. Beč i Madrid imaju teški metro, meni se lično sviđa način na koji Španci grade svoj. Niko normalan neće predložiti laki metro. Ako su uspeli da iskopaju samo dva-tri indijanca koji bi da se gradi laki metro, šta ti to govori? U USA postoji udruženje ljudi koji veruju da je zemlja ravna ploča a da su satelitski snimci, svemirski program itd... zavera krupnog kapitala koji želi da ljude drži u neznanju. :)
 
^ Хм, некакви Шпанци су нам утрапили "лаки". Не заборави да ти људи што их овде доводе не знају Бог зна шта о Београду - знаће само оно што им ови наши дрипци кажу. Ко зна шта се дешава иза затворених врата (и каквом шљивом их подмазују) :) То све под условом да они нису само доведени да понове шта им се каже. На пример, шта мислиш, колико им је скренута пажња на силазак Београда на реке као урбанистички део овог питања? Да ли су их одвели да се мало прошетају Булеваром да виде уживо где то треба воз да се провуче или су им откликтали пауерпоинт? Да ли су им показали графикон раста буџета Београда у последњих 10 година? Чисто сумњам.

Просто, не свиђа ми се када Ђилас каже "нећемо да градимо трамвај за 21. век али ни нешто што је претерано и у овом тренутку није потребно Београђанима" и онда направи конференцију са називом "одрживи развој". Мени то звучи као када су 2006/7. причали да се "не зна" будући статус Косова, али да нема повратка у Србију ни припајања ниједној другој држави. Е јесте, не зна се, баш је пуно могућности остављено!
 
Ako "reše" da grade LRT, treba uraditi sve da ne dobiju mandat da to i ostvare.
Makar to značilo glasanje za neke mrske političke opcije...
 
Vrh