ink":1qzbxkjw je napisao(la):
Ovaj render je zaista uzasan. Sta nam je cilj sa SA? Da se predstavimo svetu kao neki Kazakstan ili Azerbejdzan? Uzas! Ako stvarno zelimo da iskoristimo ovu priliku kako treba bice potrebna mnogo veca doza maste i inovacije nego sto se vidi ovde. Ali ako zelimo od SA da napravimo produzetak novo beogradskih blokova onda samo napred!
Znam da je ovo samo necije detinjasto mastanje i da nema nikakve veze sa nekim ozbiljnim planovima za buduci SA ali me ljuti sto je toliko fuserajski odradjeno.
Pa jeste dosta toga diskutabilno. To je samo moguce resenje. Mene recimo nervira to sto je uglavnom lowrise sa po kojom visokom zgradicom da malo zacine monotoniju. Desna obala SA bi bila idealno low rise a leva poslovni oblakoderi sa vise prostora odnosno Novobeogradski fazon. Metro-pesacko-biciklisticki most bi mogao direktno da spaja drustveni i poslovni centar nekog novog Beograda.
Jeste taj plan pun rupa, to nije diskutabilno. Potrebni su radikalni zahvati ne toliko arhitektonski vec urbanisticki. Arhitektonski fenseraj nam nije nuzan tako da bolje da se gradi nesto primerno i ne previse napadno kako bi se sto bolje uklopilo sa ostatkom centra koji bi dobio osvezene fasade. U suprotnom dobili bi cirkus u SA a ne grad.
mekbejn":1qzbxkjw je napisao(la):
Jovin svojom isključivošću u ovom intervjuu pomalo gubi kredibilitet.
Kao što je već rečeno, ni ne zna se baš najbolje šta nam to Francuzi spremaju, postoje neke indicije da je to metro čak sličan Pariskom, a Jovin i dalje trubi da je u pitanju tramvaj i sl.
Oko trase možemo da se slažemo ili ne, ali ako je Express dobro objasnio ono što mislimo da se sprema (kakava konstrukcija
) onda nema mesta priči o tramvaju
+1
Plejbek ez juzual. Ja ne znam koji to tramvaj ima pomocne gumene tockove. Translohr ima gumene ali ne nakacene gumene spolja na standardno postolje. Niskopodni tramvaj jedva da ima mesta i za metalne a kamoli jos i za dodatne gumene. Translohr nije Alstom tako da se radi o "rubber tyred metro" odnosno "rubber assisted metro". Pravi rubber tyred metro jeste VAL zbog iskljucivo gumenih tockova ali ni on nije Alstom nego Siemens. Beograd je potpisao memorandum
sa Alstomom pa ako uzmemo u obzir sve navedeno u prethodnim recenicama o kojem to tramvaju Jovin jos prica? O B[e]lamu?
Sto se trasa tice tu jos ima mesta za poboljsanja da bi srednja brzina bila makar malo povecana a prednosti "gumenjaka" maksimalno iskoriscene. U celu pricu upada i Vucic koji ako ne moze da promeni GUP onda moze makar malo da utice na neke dobre izmene koje bi pozitivno uticale na buduci razvoj grada. Trebalo bi da da neke smernice kao sto je linija 4 recimo po sred SA ili naknadna segregacija odnosno dedistribucija trasa. Necemo valjda doveka biti slepci cak i u EU.
Update:
Da se jos jednom nadovezem na mekbejnov post ovog puta sa slikama:
Postolje tramvaja o kome Jovin trubi:
Skoda
Onda dolazimo i do Translohr tramvajobusa:
koji je svojevrsni niskopodni tramvaj/LRV sa iskljucivo gumenim tockovima poput autobusa.
Prelazimo na visokopodni metro:
VAL sa svojim posebno prilagodjenim metro pneu tockovima ali bez standardnog dvoosovinskog postolja i bez standardnih metalnih tockova:
^^^Jasno se vidi da i on ima gumene rolere-granicnike kao i metro pneu.
I za kraj Jovinu hladan tus koji se zove metro pneumatique:
^^^Jasno kao dan se vidi da je
gumenjak spolja nakacen na standardni "metalac". Na slici se vidi voz u depou koji stoji na standardnim metalnim sinama sa standardnim metalnim tockovima
kao bilo koji drugi metro voz. Gumeni dodatni tockovi i granicnici su sa spoljne strane. Sada se vratite na prvu sliku lakog sinskog vozila i pokusajte da stavite gumenjake. Pogledajte samo koliko metro pneu ima "natrpano" postolje tamo gde niskopodno lako sinsko vozilo ima prostor za putnike. Da bacis jaje ne bi se razbilo.