Šta je novo?

Metro

Ок али по мени је неопростив пропуст да кроз 20-30 година добијемо метро линију са таквим радијусима (е да је само једна кривина) као што никада нећу сварити ни један једини километар конвертоване (суштински изгубљене) трамвајске линије.

Постоји једна секција у студији из 76. године која је посвећена,ако се добро сећам,алтернативним видовима масовног транспорта где се,ако се добро сећам докачио и гумењака.

Пантографе,објасни то за медијско извештавање овим силним критичарима Јовина јер по њима је Јовин изгледа крив и што планерске структуре делују као тајно завереничко друштво а не као један од најважнијих сервиса грађана.
 
Ha ha ,koje medijsko izveštavanje??? :?: Javnost i novinari su zahvaljujuću dugogodišnjoj raspravi na Beobuildu pa Jovinu i Mrkonjiću,saznali da postoje dve strane, "za" i one koji se "protive" Lrt.tramvaju umesto metroa.Dok je opcija za klasični metro uspela da ostane konstantna,opcija za brzi tramvaj nije uspela da nametne svoj model,pa je počela da menja koncept,čas ovo,čas ono sve dok nije tome došao kraj.Odluka će ubzo se morati doneti na za to najodgovornijem mestu,a ko će biti tu kada se bude donosila a ko ne videćemo,nije samo koncept u priči, već i ostali elementi :kafa:
A za trasu ,pa Vučićevo zalaganja za uređenje savskog amfiteatra je još samo jedna potvrda koliko je bolje Jovinovo rešenje za M1,2 i metro most pored ili umesto starog savskog,koji budi rečeno još i projektovan i može odmah da se gradi.
 
Evo i još jedne prepričane vesti sa STB,Đilas govorio o konsenzusu u vezi Metroa i projekta Savskog amfiteatra"Beograd na Vodi" i da je ranije u razgovoru sa Vučićem izrazio punu podršku tim projektima i da bi se na tome radilo u fazama,kao što je izmeštanje BAS-a na NBG,kao i železničke stanice.
P.S Ovo možemo tumačiti kao odgovor na ono što je Vučić izjavio jučer u vezi tog projekta.Dakle,spreman za saradnju..
Kada budemo videli zvaničan tekst ,objavićemo ga..
 
Đilas: Projekat Beograd na vodi i metro promeniće sliku grada »
01. Avgust. 2013 | (18:50 -> 18:58), Izvor : Studio B, Komentari: 0

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas kaže da će realizacija projekata Beograd na vodi i metroa u velikoj meri poboljšati sliku grada.



Posle jučerašnje najave prvog potredsednika Vlade Aleksandra Vučića da će pozvati gradonačelnika Beograd Dragana Đilasa na razgovor o projektu Beograd na vodi, gradonačelnik Đilas izjavio je da je sa Vučićem ranije već postigao konsenzus o značaju tog projekta koji bi, uz metro, mogao potpuno da promeni sliku grada.

"Verujem da uz saradnju republičke vlade i gradskih vlasti na projektu metroa i ovom projektu možemo da uradimo ono što je zaista dobro za sve Beograđane", uveren je Đilas.
Na pitanje da li je to jedini zajednički projekat sa Vučićem, Đilas je rekao da je to jedino o čemu je konkretno razgovarano, ali da je sasvim logično da Vučić, kao predsednik najveće vladajuće stranke i on, kao predsednik opozicione stranke, razgovaraju o temama na kojima je potrebno postići konsenzus zbog boljitka cele Srbije.

"Kao što smo postigli taj konsenzus po pitanju Kosova, briselskog sporazuma, očekujem da ga postignemo i po pitanju načina izlaska Srba na lokalne izbore na Kosovu i Metohiji, ali i na nekim drugim temama, kao što je projekat Beograd na vodi, koje su, po mom mišljenju, mnogo iznad partijskih priča", istakao je Đilas.

Govoreći detaljnije o projektu "Beograd na vodi", Đilas je rekao da je deo tog projekta i izgradnja mosta Zemun-Borča, koji će omogućiti izmeštanje kamionskog saobraćaja iz praktično centra grada.

"Taj most omogućava da projekat koji smo započeli, a to je izmeštanje autobuske stanice iz centra grada na Novi Beograd, takođe bude realizovan i kada to uradimo ostaje samo železnička stanica i to ne putnička, već deo koji je važan za robni saobraćaj. Njegovo izmeštanje omogućilo bi da to zemljište sutra postane stambeno-poslovnmi kompleks", objasnio je gradonačelnik.

Prema njegovim rečima, neophodno je da se izgrade novi infrastrukturni kapaciteti van centra grada, a to je ogroman posao i za njega će biti potrebno određeno vreme. To je samo prva faza, dodao je Đilas, a druga je potpuno izmeštanje železničkog saobraćaja koji koristi samo jedan kolosek uz samu reku, za prenos opasnih materija. Da bi se to rešilo, mora da se napravi novi most u Vinči, a to su stotine miliona evra, rekao je gradonačelnik. Đilas je uveren da treba da se rešava deo po deo tog problema, da se ceo projekat podeli u faze, rešava infrastruktura, traže investitori koji traže svoje projekte.
 
Budimpesta ima 4,5 puta veci broj putnika po kilometru na M2 i M3 [27.7km] nego Bukurest u celom sistemu [69.25km] sto opsluzuje 30m kracim stanicama i 20m kracim vozovima sa jednim vagonom manje. Pritom su vozovi nesto uzi. Pitate se kako?

To sve postize zahvaljujuci HEV-u koji uglavnom terminira na stanici metroa. To se posebno odnosi na liniju M2 koja je i najkraca. M1 ne racunam zato sto su vozici gabarita tramvaja.

Putnici u Budimpesti su primorani da presednu bas na metro a o poprecnim tramvajskim linijama sa vozilima duzine 54m i da ne govorim. To je posledica urbanizma sa kruznim bulevarima o cemu Beograd moze samo da sanja. Zato svi tramvaji koji su se nasli na trasi metroa u ovom gradu moraju da lete. Ono sto ostane moze se nabrojati na prste jedne ruke.

Jovin je efikasnost doveo negde izmedju ali po znatno vecoj ceni. Bez RM efekat gradske mreze je mnogo losiji sto se moze videti po patronazi Bukuresta. HEV ima ukrstanja u nivou dok skupim tunelima kroz centar ide gradski metro. Budimpesta ima ogromna prigradska naselja. Grad je dosta veci. Fideri za oba Jovinova sistema [GM i RM] su uglavnom autobusi. Stepen izgradjenosti znatno povecan komiblokovima od kojih sada nema nista. Izgradjeni su gde su izgradjeni i to je to.

Jovin je ocajan. Sta drugo da kazem.

2012":3uinh4dz je napisao(la):
Đilas: Projekat Beograd na vodi i metro promeniće sliku grada »
01. Avgust. 2013 | (18:50 -> 18:58), Izvor : Studio B, Komentari: 0

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas kaže da će realizacija projekata Beograd na vodi i metroa u velikoj meri poboljšati sliku grada.

Opa 2012 to Djiki odgovara Vucicu tj. Jovinu. :lool: Predizborno ludilo opet pocinje. :) Imam utisak da ga Vucic sada "preslisava". Haha
 
Express,Ja kapiram da je Đilas kooperativan po pitanju ta dva projekta,ne primećujem da ima nameru da se konfrontira,naprotiv.Zašto si stekao takav utisak iz Đilasove izjave?
Ovo za Jovina skrati doživlja,njegov lik i delo je za buduće generacije svetao primer,,i upoređivanje ta dva grada sa Beogradom je teško izvodljivo,zbog različite konfiguracije terena i predgrađa..
 
2012":1m42m317 je napisao(la):
Express,Ja kapiram da je kooperativan po pitanju ta dva projekta,ne primećujem da ima nameru da se konfrontira,naprotiv.
Ovo za Jovina skrati doživlja,jnjegov lik i delo je za buduće generacije svetao primer,,i upoređivanje ta dva grada sa Beogradom je teško izvodljivo,zbog različite konfiguracije terena i predgrađa..

Ja dozivljaje nisam imao. Jovin masta o 2 miliona a ne ja. :kafa:

Minhen po kome je radjen ceo plan je kao uporediv? Ja ih uopste ne poredim sa Beogradom nego ih samo spominjem bas zbog toga sto je Beograd drugaciji i treba mu manji sistem. Ne izvrci moje postove pogresnim tumacenjem.

Jovin je taj koji misli da je Beograd slicniji njima nego sto jeste.
 
Da zacinim malo jovin u danasnjem danasu
dsc01761.jpg

dsc01762.jpg
 
^^^Playback Jovin style. Stalno govori o istim stvarima. I dalje govori o tramvaju sa velikom sofersajbnom. :roll:

Inace ono sto mogu da pohvalim to je mesanje Vucica u celu pricu. Ako Vucic umesa prste svakako se mozemo nadati vecoj srednjoj brzini sto je odlicna stvar. :kk:
 
Pantografe,javi mu molim te da bi argumentovano mogao da preusmeri stvari u pravom smeru. Koliko vidim poceli grad i republika da se lizu pa kada preseku relativno skoro nece moci da se promeni plan ni za mm a onda je vec kasno za sve.
 
Па наравно да ће Град (Ђилас) да се лиже са Републиком (Вучићем), јер на тај начин Град задржава још колико толику власт до истека мандата. Приметили сте колико се у последње време Ђики ућутао, не експонира се више толико по медијима, разноразним аферама, глупостима и сличним, а столица му је била и те како уздрмана. Власт је сласт, па макар то била и у Београду !
 
Ovaj render je zaista uzasan. Sta nam je cilj sa SA? Da se predstavimo svetu kao neki Kazakstan ili Azerbejdzan? Uzas! Ako stvarno zelimo da iskoristimo ovu priliku kako treba bice potrebna mnogo veca doza maste i inovacije nego sto se vidi ovde. Ali ako zelimo od SA da napravimo produzetak novo beogradskih blokova onda samo napred!

Znam da je ovo samo necije detinjasto mastanje i da nema nikakve veze sa nekim ozbiljnim planovima za buduci SA ali me ljuti sto je toliko fuserajski odradjeno.
 
To je urađeno samo za jednokratnu upotrebu,inače najbolje je prieniti Liebskindov projekat za luku Beograd..ono što mi je fascinantno da će jednoga dana preko puta mostarske petlje biti normalne zgrade...trgovi,ulice
A šta je sa suprotnom obalom,zašto se to ravnomerno ne gradi? :kafa:
 
Jovin svojom isključivošću u ovom intervjuu pomalo gubi kredibilitet.
Kao što je već rečeno, ni ne zna se baš najbolje šta nam to Francuzi spremaju, postoje neke indicije da je to metro čak sličan Pariskom, a Jovin i dalje trubi da je u pitanju tramvaj i sl.
Oko trase možemo da se slažemo ili ne, ali ako je Express dobro objasnio ono što mislimo da se sprema (kakava konstrukcija :)) onda nema mesta priči o tramvaju
 
Verujem da je deo DS oko gospodina Đilasa računao na pomoć Francuske u evro-integracijama Srbije, pa da je davanje projektovanja prve linije BG metroa kompaniji iz Francuske (čak u budućnosti i čitavaog metro sistema BG, od 3 linije) trebalo da bude ''zalog'' Srbije, u tom ''zajedničkom poduhvatu''. Mišljenja sam da je suludo na svakih 20 godina, ispočetka projektovati metro-sistem, svaki put na novim osnovama, a da već imamo gotov projekat prve faze, kao dela linija 1. i 2. Metro sistem je suviše skupa i dalekosežna investicija, da bismo njegov osnovni koncept menjali u tako kratkim intervalima. To nije radio niko ko je doneo ozbiljnu nameru da ga u svom gradu izgradi. Moja pohvala konceptu gospodina Jovina bazira se pre sve na, čini mi se uspešnoj meri između 2 suprotstavljena zahteva: realnim potrebama grada da pokrije što širu zonu metro-mrežom, kao ipak najefikasnijim mas-transportnim sistemom grada, i uvek ograničenim finansijskim mogućnostima grada da te potrebe izfinansira. Zato je projektovanje prve faze, kao kičme oko koje će se širiti metro mreža trebala da bude ''pogođena'' u najboljoj mogućoj meri, i po mom mišljenju je godpodin Jovin to i uspeo. Kako god se BG u narednih 30-ak godina širio, ovaj ''krst'' prve faze (naravno, mislim na položaj dela linija 1. i 2., koje čine prvu fazu) biće osnovica razvoja metro sistema, na koju će se, u skladu sa finas. mogućnostima ali i potrebama grada, u smislu širenja istog, nadograđivati i širiti kraci metro-mreže u budućnosti. Prva faza je neophodni input, nešto što mora odmah da se investira a istovremeno ona omogućava i modularnst sistema. Što god duže čekali (a to se događa zbog ovih čestih promena koncepcije), grad će sve više zaostajati u zadovoljavanju saobraćajnih potreba, pa će i efekti izgradnje najskupljeg dela, osnovice oko koje treba da se širi mreža, biti sve manji, a zaostajanje u razvoju ovog neophodnog sistema sve veće i nenadoknadivije. Što se cene tiče, ako sam dobro razumeo Egis-ova procena je oko 600 miliona Evra za infrastrukturu i 500 miliona za vozila i elektro-instalacije, i to samo za liniju od Tvorničke do Ustaničke, kao i ako ne bude doplata za ''nepredviđene'' radove. Siguran sam da bi cena 2 ''Jovinove'' linije iz prve faze, kada bi se trasa kroz NBG prebacila na stubove a prelaz preko Save izveo kroz dogradnju tramvajskog mosta (i uz smanjenje broja projektovanih podzemnih garaža pri metro-stanicama) spustila na cenu nešto nižu od Egis-ove cene za onu prvu liniju, pogotovo što su neki delovi tih linija već prokopani (npr pri stanici ''Prokop''). Takođe nisam protivnik ni da se ono što je već izgrađeno za potrebe ''BG metroa'', kao što su metro koridori na i oko novog mosta na Adi iskoriste, ali tek u drugoj fazi, nakon komletne izgradnje prve faze po ''Jovinovom projektu''.
 
Ja mislim da Jovin samo gleda najgoru mogucnost (pa priprema javnost) jer prosto nervira ta tajnovitost oko toga...
 
Ако је град за конвертовање трамваја у метро ја сам против

Ако град планира да нам кроз 30 година сервира метро са радијусима недостојним и неких трамвајских система ја сам против. (париска линија 14 је прошлост,бг метро будућност која креће од нуле)

Ако ће нам метро на позамашном броју деоница 2040е ићи истим брзинама као трамвај 2013,2000. или 1985. године ја сам против.

Ако Београд то представља грађанима као чистокрвни метро онда Јовин и треба овако радикално да наступа јер заправо ради исту ствар што и град - реалност преноси у крајност с том разликом да је његова крајност само одговор на градску па с тога та крајност може имати негативног ефекта само на његов кредибилитет и то само зато што нико не поставља питање кредибилитета друге стране која се деценијама компромитује.

Што се тиче свести грађана овакав наступ Јовина је по мени чак и пожељан.У осталом,сви смо овде хвалили коментаре грађана по објављивању ежисове студије а велика заслуга за то управо припада Јовину и тим ретким појединцима који су стали на пут владајућем планерском режиму.

И за крај,неки овде не схватају како грађани треба да се понашају да би добили одговарајућу вчаст и планове.Треба да се понашамо ко хијене и да увек гриземо и тражимо још,у супротном добијамо Србију какву сада и имамо. Погледајте Бугаре како су се изборили за метро уместо лрт-а и како се данас боре за социјалну правду.

Ми смо се до сада изборили само за високоподно возило и мени не пада на памет да се задовољим само са тим. Из тог разлога критика не сме да спласне као што је критика сваке власти суштински дужност сваког грађанина.
 
ink":1qzbxkjw je napisao(la):
Ovaj render je zaista uzasan. Sta nam je cilj sa SA? Da se predstavimo svetu kao neki Kazakstan ili Azerbejdzan? Uzas! Ako stvarno zelimo da iskoristimo ovu priliku kako treba bice potrebna mnogo veca doza maste i inovacije nego sto se vidi ovde. Ali ako zelimo od SA da napravimo produzetak novo beogradskih blokova onda samo napred!

Znam da je ovo samo necije detinjasto mastanje i da nema nikakve veze sa nekim ozbiljnim planovima za buduci SA ali me ljuti sto je toliko fuserajski odradjeno.

Pa jeste dosta toga diskutabilno. To je samo moguce resenje. Mene recimo nervira to sto je uglavnom lowrise sa po kojom visokom zgradicom da malo zacine monotoniju. Desna obala SA bi bila idealno low rise a leva poslovni oblakoderi sa vise prostora odnosno Novobeogradski fazon. Metro-pesacko-biciklisticki most bi mogao direktno da spaja drustveni i poslovni centar nekog novog Beograda.

Jeste taj plan pun rupa, to nije diskutabilno. Potrebni su radikalni zahvati ne toliko arhitektonski vec urbanisticki. Arhitektonski fenseraj nam nije nuzan tako da bolje da se gradi nesto primerno i ne previse napadno kako bi se sto bolje uklopilo sa ostatkom centra koji bi dobio osvezene fasade. U suprotnom dobili bi cirkus u SA a ne grad.

mekbejn":1qzbxkjw je napisao(la):
Jovin svojom isključivošću u ovom intervjuu pomalo gubi kredibilitet.
Kao što je već rečeno, ni ne zna se baš najbolje šta nam to Francuzi spremaju, postoje neke indicije da je to metro čak sličan Pariskom, a Jovin i dalje trubi da je u pitanju tramvaj i sl.
Oko trase možemo da se slažemo ili ne, ali ako je Express dobro objasnio ono što mislimo da se sprema (kakava konstrukcija :)) onda nema mesta priči o tramvaju

+1

Plejbek ez juzual. Ja ne znam koji to tramvaj ima pomocne gumene tockove. Translohr ima gumene ali ne nakacene gumene spolja na standardno postolje. Niskopodni tramvaj jedva da ima mesta i za metalne a kamoli jos i za dodatne gumene. Translohr nije Alstom tako da se radi o "rubber tyred metro" odnosno "rubber assisted metro". Pravi rubber tyred metro jeste VAL zbog iskljucivo gumenih tockova ali ni on nije Alstom nego Siemens. Beograd je potpisao memorandum sa Alstomom pa ako uzmemo u obzir sve navedeno u prethodnim recenicama o kojem to tramvaju Jovin jos prica? O B[e]lamu?

Sto se trasa tice tu jos ima mesta za poboljsanja da bi srednja brzina bila makar malo povecana a prednosti "gumenjaka" maksimalno iskoriscene. U celu pricu upada i Vucic koji ako ne moze da promeni GUP onda moze makar malo da utice na neke dobre izmene koje bi pozitivno uticale na buduci razvoj grada. Trebalo bi da da neke smernice kao sto je linija 4 recimo po sred SA ili naknadna segregacija odnosno dedistribucija trasa. Necemo valjda doveka biti slepci cak i u EU.

Update:

Da se jos jednom nadovezem na mekbejnov post ovog puta sa slikama:

Postolje tramvaja o kome Jovin trubi:

Skoda

15t-a.jpg


Onda dolazimo i do Translohr tramvajobusa:

article_2606-STR02-LOHR.jpg


koji je svojevrsni niskopodni tramvaj/LRV sa iskljucivo gumenim tockovima poput autobusa.

Prelazimo na visokopodni metro:

VAL sa svojim posebno prilagodjenim metro pneu tockovima ali bez standardnog dvoosovinskog postolja i bez standardnih metalnih tockova:

p463451894-3.jpg


^^^Jasno se vidi da i on ima gumene rolere-granicnike kao i metro pneu.

I za kraj Jovinu hladan tus koji se zove metro pneumatique:

312979963_9d45a8fa0a_o.jpg


312979632_71099eac13_o.jpg


^^^Jasno kao dan se vidi da je gumenjak spolja nakacen na standardni "metalac". Na slici se vidi voz u depou koji stoji na standardnim metalnim sinama sa standardnim metalnim tockovima kao bilo koji drugi metro voz. Gumeni dodatni tockovi i granicnici su sa spoljne strane. Sada se vratite na prvu sliku lakog sinskog vozila i pokusajte da stavite gumenjake. Pogledajte samo koliko metro pneu ima "natrpano" postolje tamo gde niskopodno lako sinsko vozilo ima prostor za putnike. Da bacis jaje ne bi se razbilo.
 
ems":2jcfkhra je napisao(la):
Mišljenja sam da je suludo na svakih 20 godina, ispočetka projektovati metro-sistem, svaki put na novim osnovama, a da već imamo gotov projekat prve faze, kao dela linija 1. i 2.

Pa naravno da mora da se menja, jer 20 godina je puno vremena i grad se menja (sve bez kilometra izgradjenog metroa). Kada je Jovin prvi put projektovao metro, pola danasnjeg grada nije postojalo.
 
Po ovim slikama trebalo bi da je duzina stanice 110 a perona 90m zbog skucenog prostora:

overview_sb_b.jpg


Reljina slika:

cukaricka.jpg


Duzina MP05 sa 6 vagona je 90,28m.

Kada se bude pocelo sa gradnjom perona videce se po njihovoj visini da li se zaista radi o metrou ili o tramvaju.

Videcemo da li se radi o MP05B-6 ili o 3xCitadis 302. Vreme ce uciniti svoje.
 
Чекај,ти стварно мислиш да сада граде метро линију ?!
 
Da li vi primecujete da ona konstrukcija sto se spusta ka tramvajskim sinama sa novo beogradske strane i čukaričke.

Da li je moguce da sine za metro budu sirine kao tramvajske ?
 
Delija":2mvawy7d je napisao(la):
Чекај,ти стварно мислиш да сада граде метро линију ?!

Cekaj, ti stvarno mislis da ce metro da se teleportuje preko reke?

Zbog cega bi tramvaj zahtevao toliko stajaliste majke ti? I koji to Citadis ima gumenjake?

Cuburac93":2mvawy7d je napisao(la):
Da li vi primecujete da ona konstrukcija sto se spusta ka tramvajskim sinama sa novo beogradske strane i čukaričke.

Da li je moguce da sine za metro budu sirine kao tramvajske ?

Moguce je zato sto je metro voz o kojem se radi u celoj prici uzi od Jovinovog "tramvaja sa velikom sofersajbnom". Ako je GUP predvideo most za LRT sa vozilima sirine 2.65m kako onda da metro sirine manje za 20cm [2.448m] od tramvaja ne moze? VAL je uzi i od katice pa nije tramvaj. Sto ne bi mogao metro? Zato sto nije Jovinov, pardon Delijin fiktivni "cistokrvni metro"?

Izmeri sirinu trase tramvaja pored hipodroma, sirinu sinskog dela mosta preko Ade i sirinu sinskog dela Pariskog mosta Pont de Neuilly.
 
Vrh