Delija":etqj05cs je napisao(la):
Експрес не брини се ти за Јовина. Он је на заласку свог живота и каријере и урадио је толико да се слободно може рећи да је задужио и овај град и овај народ.Ово за шта се он бори последњих година као и енергија коју троши на то су само доказ његове добронамерности према своме граду што је на жалост ретка појава међу његовим колегама.Ја бих се ипак бринуо за тај народ који ће да се вози у том конвертованом трамвају , тешком неколико милијарди евра,истим брзинама као и сада.Дотле ће Јовин да буде саслужено спокојан на вечним ловиштима а ми ћемо да грцамо у дуговима и и даље ћемо негде каснити,како у буквалном тако и у фигуративном смислу јурећи 20.
Krivine su vec izgradjene tako da treba lobirati za dalje stanice zbog boljih performansi "gumenjaka" da bi se vecim ubrzanjem, vecom brzinom/rastojanjem izmedju stanica i kracim kocionim putem zajedno negirao gubitak vremena prilikom usporavanja u ostrim krivinama. Uslov studije koju Egis radi je sigurno i srednja brzina od minimum 30km/h. Manja srednja brzina od te je neprihvatljiva pa ma kakva da je trasa. To ce morati da rese. Smanjena srednja brzina zbog krivina je u svakom slucaju neprihvatljiva.
Igor rece da je dobro sto se M3 vec gradi tako da je metro nezvanicno u izgradnji.
Teoretski gledano trasa
Pozeska-Hipodrom-Radnicka-
Zel.St.NBG i mozda
Arena bi mogla biti otvorena vec 2017, 2 ili 3 godine pre M1
zbog direktnog pristupa depou i BG:Vozu koji ce do tada biti produzen do Panceva. BG:Voz ce u medjuvremenu dobiti i nove vozove veceg kapaciteta.
Sada kontam zasto bas depo u sred NBG, zasto BG:Voz pre metroa i zasto bas most pre metroa. Pa da bi ubili tri muve jednim udarcem: oslobodili Gazelu drumskog saobracaja i preveli metro preko reke da bi se preselo na BG:Voz koji bi proradio omogucenim presedanjem na metro. Znaci Gazela, Metro i BG:Voz.
Tako bi relativno kratka trasa sa malim brojem stanica kada se kombinuje sa BG:Vozom bila funkcionalnija nego kratka prva trasa u vecini drugih gradova. Mnogo funkcionalnija od samog starta.
Metro mozda ne bi isao u startu do centra ali bi bilo moguce da se presedne na drugi nezavisni sinski sistem velikog kapaciteta. Pritom bi verovatno bilo potrebno da BG:Voz i metro idu na 10 minuta. Beograd nema ni stadtbahn ni 30 tramvajskih fidera ali ima tramvaj ka B.B i podzemnu zeleznicu kroz centar.
Koja sreca u brdu problema.
Pantograf ne zna kako na NBG. Pa to ne znam ni ja zato sto je ceo plan radjen za LRT u nivou ulice. Kako da predje jaje petlju umesto da kruzi do Merkatora? Koliko ce taj vijadukt da kosta? Kao metro most preko reke?
Ako zele da izvuku M3 zajedno sa M1 pre nego sto pocnu da kopaju uglavnom podzemnu, skupu i traljavo gradjenu M2 onda nema kruzenja vec mora direktno preko Arene. Cak i tako kruzi dosta sto znaci da Hipodrom treba izbaciti a da istovremeno nema ni jednu stanicu izmedju Arene i Zel.St.NBG. Preskakanje stanica u prvoj fazi je potrebno da bi se postigla odgovarajuca srednja brzina zbog duzeg predjenog puta.
Gradi se po LRT linijama jos za BELAM ali sa krivinama za metro vozove. To moraju da rese. Trasa do Zel.St.NBG moze biti otvorena pre M1 ali je diskutabilno to kako da bude spojena sa M1 tako da i ona ide ka centru umesto ka A.Dubceka da bi bilo vise vozova na sekciji kroz centar grada.