Šta je novo?

Metro

Express":2vdqk5zo je napisao(la):
Kako misle da provuku metro od Banovog Brda do Gospodarske? Kako kroz onu sumu stubova ako tramvaj ostaje tu gde je odnosno ako metro ne moze?
Onog trenutka kada metro stigne do Banovog brda, tramvajske linije se skracuju. Upravo je zbog toga i izabran 'gumenjak' jer moze da savlada vrlo male radijuse.
 
milanche":1fmg3lgg je napisao(la):
Express":1fmg3lgg je napisao(la):
Kako misle da provuku metro od Banovog Brda do Gospodarske? Kako kroz onu sumu stubova ako tramvaj ostaje tu gde je odnosno ako metro ne moze?
Onog trenutka kada metro stigne do Banovog brda, tramvajske linije se skracuju. Upravo je zbog toga i izabran 'gumenjak' jer moze da savlada vrlo male radijuse.


To bi onda znacilo da od ovoga:

metromapabb.gif


i tih preklapanja nema nista.

To znaci da onog krivudanja LRT-a u NBG nema odnosno da do merkatora ide tramvaj ako sam dobro razumeo?
 
Cek, izgleda da se nismo dobro razueli. Po ovoj slici se vidi da od Banovog Brda do bul. vojvode Misica, metro koristi onaj tramvajski nadvoznjak u obliku S krivine. Stoga je nemoguce da i tramvaj ostane u Pozeskoj, vec da mora da se skrati verovatno do Gospodarske mehane. Takodje na Nbg duz Jurija Gagarina ostaje tramvaj dok se metro jednog dana ne izgradi, a prema Merkatoru, koliko sam upoznat, nikakvo sirenje tramvajske mreze nije u planu.
 
Zanimljivo je da mi izgradnjom dve linije prakticno dobijamo tri zato sto imamo vec izgradjen most preko ade koji ce jednog dana nadamo se biti ne samo za tramvaje vec za metro vozila
 
milanche":fnogqmgi je napisao(la):
Cek, izgleda da se nismo dobro razueli. Po ovoj slici se vidi da od Banovog Brda do bul. vojvode Misica, metro koristi onaj tramvajski nadvoznjak u obliku S krivine. Stoga je nemoguce da i tramvaj ostane u Pozeskoj, vec da mora da se skrati verovatno do Gospodarske mehane. Takodje na Nbg duz Jurija Gagarina ostaje tramvaj dok se metro jednog dana ne izgradi, a prema Merkatoru, koliko sam upoznat, nikakvo sirenje tramvajske mreze nije u planu.

Pa zato i pitam. Ako metro ide kuda sada ide tramvaj u istom nivou onda niti jedni mogu dalje od Gospodarske niti drugi mogu da se spuste s mosta zato sto ne mogu u istom nivou biti i metro i tramvaj jer nema mesta. Sa jedne strane Hipodrom a sa druge NIS. Kontas?

Posto se rampa ipak gradi to mi govori da ce ipak tramvaji iz centra biti iseceni do Gospodarske zbog toga sto ce od rampe ka mostu koja se sada gradi "gumenjak" naglo zaroniti da bi se spustio sa stubova na postojecu tramvajsku krivinu i izvijugao do Gospodarske gde bi skraceni tramvaji vrsili ulogu fidera.

Varijanta 1 je da tramvaj i dalje ostaje za B.Brdo ali ispod stubova za metro. Pritom posto grozna tramvajska krivina ostaje tramvajima metro pravo ulazi u tunel i staje na stanici kod parka na B.B.

Varijanta 2 bi bila da metro koristi tramvajsku trasu dalje a da tramvaj skrene ka Adi.

Ko ce znati vise sta su naumili kada ni oni sami nisu sigurni.

Igor":fnogqmgi je napisao(la):
Zanimljivo je da mi izgradnjom dve linije prakticno dobijamo tri zato sto imamo vec izgradjen most preko ade koji ce jednog dana nadamo se biti ne samo za tramvaje vec za metro vozila

Da se odluce za VAL u startu bi bez prenemaganja mogao da se iskoristi most zbog minimalnog radijusa VAL sistema od svega 30m. No sudeci po informacijama u vezi kapaciteta i gabarita mislim da se radi o pneumatskom metrou koji ima minimalni radijus 40m+ [50-60m].

Da bi se metro [ne LRT ili VAL] popeo na most mora imati drugi pristup mostu.

Sudeci po ovome sto su zapoceli bar jedno 10 godina ce preko mosta ici tramvaj a kasnije ce Hipodrom biti izmesten, tramvajska rampa koja je trenutno u izgradnji ce biti srusena tako da ce napokon biti izgradjena normalna metro rampa u kompletu sa zgradama novog dela grada. Srpska posla.
 
Укида се трамвај за Баново брдо кад се изгради метро 2. Трамвај за Раковицу остаје. Прилаз мосту са те стране није проблем, али са новобеоградске јесте.
 
Da nbg strana je veci problem ima dve opcije 25 i 40m ako sam dobro upamtio
 
Пантограф":2lc6a97x je napisao(la):
Укида се трамвај за Баново брдо кад се изгради метро 2. Трамвај за Раковицу остаје. Прилаз мосту са те стране није проблем, али са новобеоградске јесте.

Igor":2lc6a97x je napisao(la):
Da nbg strana je veci problem ima dve opcije 25 i 40m ako sam dobro upamtio

Edit:

Na ovoj slici se vidi da ce cosak zida biti srusen:

a02xn.jpg


Ponovo sam premerio tako da je verovatno oko 40m. Koliko ce da skripi i koliko ce samo da se vuce na toj krivini... Znaci lagana voznja kao na zeleznici.

Zbog ove brzine i skripanja Jovin ce dobiti srcku:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FRIP10zaaYc[/youtube]

Pogledajte sada ovo napisano za istu stanicu:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bastille_(Paris_Métro)

Citiram:

"The western end of the line 1 platforms have the sharpest curve used by passenger trains on the Métro, with a radius of only 40 metres."

Beograd ce dragi moji imati isti radijus kao Pariz. Puno stanica, vozovi i krivine kao Pariz a nagibi kao Lion.

Znaci MP14B sa 4, 5 ili 6 vagona verovatno automatski na takvoj trasi. Moze da se zamisli vrlo lako.

Na klipu se jasno vidi gumenjak "u akciji" sa minimalnim radijusom.

Update:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XSWmfu_KAdY[/youtube]

^^^Na 2:20 je krivina vidjena iz automatskog voza MP05. Jovin ce da se slogira.
 
Uh,ala se vuce kroz krivinu...Joj... Kao cafonju da gledam kako skrece iz Bulevara u Resavsku
 
Експрес не брини се ти за Јовина. Он је на заласку свог живота и каријере и урадио је толико да се слободно може рећи да је задужио и овај град и овај народ.Ово за шта се он бори последњих година као и енергија коју троши на то су само доказ његове добронамерности према своме граду што је на жалост ретка појава међу његовим колегама.Ја бих се ипак бринуо за тај народ који ће да се вози у том конвертованом трамвају , тешком неколико милијарди евра,истим брзинама као и сада.Дотле ће Јовин да буде саслужено спокојан на вечним ловиштима а ми ћемо да грцамо у дуговима и и даље ћемо негде каснити,како у буквалном тако и у фигуративном смислу јурећи 20.
 
Delija":etqj05cs je napisao(la):
Експрес не брини се ти за Јовина. Он је на заласку свог живота и каријере и урадио је толико да се слободно може рећи да је задужио и овај град и овај народ.Ово за шта се он бори последњих година као и енергија коју троши на то су само доказ његове добронамерности према своме граду што је на жалост ретка појава међу његовим колегама.Ја бих се ипак бринуо за тај народ који ће да се вози у том конвертованом трамвају , тешком неколико милијарди евра,истим брзинама као и сада.Дотле ће Јовин да буде саслужено спокојан на вечним ловиштима а ми ћемо да грцамо у дуговима и и даље ћемо негде каснити,како у буквалном тако и у фигуративном смислу јурећи 20.

Krivine su vec izgradjene tako da treba lobirati za dalje stanice zbog boljih performansi "gumenjaka" da bi se vecim ubrzanjem, vecom brzinom/rastojanjem izmedju stanica i kracim kocionim putem zajedno negirao gubitak vremena prilikom usporavanja u ostrim krivinama. Uslov studije koju Egis radi je sigurno i srednja brzina od minimum 30km/h. Manja srednja brzina od te je neprihvatljiva pa ma kakva da je trasa. To ce morati da rese. Smanjena srednja brzina zbog krivina je u svakom slucaju neprihvatljiva.

Igor rece da je dobro sto se M3 vec gradi tako da je metro nezvanicno u izgradnji.

Teoretski gledano trasa Pozeska-Hipodrom-Radnicka-Zel.St.NBG i mozda Arena bi mogla biti otvorena vec 2017, 2 ili 3 godine pre M1 zbog direktnog pristupa depou i BG:Vozu koji ce do tada biti produzen do Panceva. BG:Voz ce u medjuvremenu dobiti i nove vozove veceg kapaciteta.

Sada kontam zasto bas depo u sred NBG, zasto BG:Voz pre metroa i zasto bas most pre metroa. Pa da bi ubili tri muve jednim udarcem: oslobodili Gazelu drumskog saobracaja i preveli metro preko reke da bi se preselo na BG:Voz koji bi proradio omogucenim presedanjem na metro. Znaci Gazela, Metro i BG:Voz.

Tako bi relativno kratka trasa sa malim brojem stanica kada se kombinuje sa BG:Vozom bila funkcionalnija nego kratka prva trasa u vecini drugih gradova. Mnogo funkcionalnija od samog starta.

Metro mozda ne bi isao u startu do centra ali bi bilo moguce da se presedne na drugi nezavisni sinski sistem velikog kapaciteta. Pritom bi verovatno bilo potrebno da BG:Voz i metro idu na 10 minuta. Beograd nema ni stadtbahn ni 30 tramvajskih fidera ali ima tramvaj ka B.B i podzemnu zeleznicu kroz centar.

Koja sreca u brdu problema.

Pantograf ne zna kako na NBG. Pa to ne znam ni ja zato sto je ceo plan radjen za LRT u nivou ulice. Kako da predje jaje petlju umesto da kruzi do Merkatora? Koliko ce taj vijadukt da kosta? Kao metro most preko reke?

Ako zele da izvuku M3 zajedno sa M1 pre nego sto pocnu da kopaju uglavnom podzemnu, skupu i traljavo gradjenu M2 onda nema kruzenja vec mora direktno preko Arene. Cak i tako kruzi dosta sto znaci da Hipodrom treba izbaciti a da istovremeno nema ni jednu stanicu izmedju Arene i Zel.St.NBG. Preskakanje stanica u prvoj fazi je potrebno da bi se postigla odgovarajuca srednja brzina zbog duzeg predjenog puta.

Gradi se po LRT linijama jos za BELAM ali sa krivinama za metro vozove. To moraju da rese. Trasa do Zel.St.NBG moze biti otvorena pre M1 ali je diskutabilno to kako da bude spojena sa M1 tako da i ona ide ka centru umesto ka A.Dubceka da bi bilo vise vozova na sekciji kroz centar grada.
 
Kontradiktorni Jovin ponovo sa svojim copy paste izjavama stim sto ovog puta pominje i vucica valjda je to sada popularno.
 
Igor":112z6dy4 je napisao(la):
Kontradiktorni Jovin ponovo sa svojim copy paste izjavama stim sto ovog puta pominje i vucica valjda je to sada popularno.

Eto koliko on mari o 60% izgradjenoj trasi za koju su potrebne 2 ili 3 nadzemne, jedna podzemna stanica + depo da bi proradila. Jos bi covek da rusi.

Nema od toga nista. Samo troluje za dzabe.

Evo onoga o cemu smo pricali u vezi vec izgradjene trase:

Metro 2017

ncan.jpg


^^^To je ta nezvanicna faza "0" koja je pocela gradnjom mosta, odnosno UMP-a.

Metro 2020

50i7.jpg


Zavrsena prva faza sa distributivnom trasom poput Kopenhagena.

Trasa M3 se preusmerava za Zemun tek kada M2 bude bila otvorena.
 
Pozdravljam učesnike ovog foruma. Nisam prvi put na beobildu ali jesam na ovoj temi. Veliki sam zaljubljenik metroa i živim za dan kada će se i BG priključiti gradovima koji su uključili ovaj sistem u svoj javni prevoz. Ne sviđa mi se taj podcenjivački odnos koji pojedini učesnici na ovoj temi iskazuju prema predlogu gospodina Jovina. Gospodin Jovin je, da tako kažem, rodonačelnik ideje metroa u BG. Začetnik tog projekta i u vremenima kada je to bilo nemoguće i zamisliti, potom u vremenima kada je to bilo svetogrđe, kao i danas nam se strana kompanija priprema da izradi idejni projekat prve linije, odlučujući umesto nas kakav tip metroa, koja trasa, vrsta vozila itd je nama potrebna. Sve to je gospodin Jovin (sa svojim timom iz sektora za metro) razradio još pre 20-30 godina, i još uvek je njegov projekat prve faze (deo linija 1. i 2.) još uvek najsveobuhvatniji. U stvari i jedini koji trenutno postoji. Ako sam dobro shvatio njegov tekst iz lista ''Danas'', on se zalaže da se iz kredita izgradi prva faza, po njegovom projektu, i nabavi (preko tendera) odgovarajući broj vozila, a da dalje BG širi svoju mrežu izdvajanjima iz godišnjeg budžeta grada, prema njegovim mogućnostima, kako to danas rade Beć, Sofija i svi drugi gradovi, koji su imali sreću da na vreme krenu u razvoj sopstvene metro-mreže. Ja ovome konceptu ne nalazim nikakvu zamerku. Ako se smatra da je mreža od 5 linija koje je g. Jovin zamislio preambiciozna za sadašnju ekonomsku moć BG, to se u budućnosti može prilagoditi istoj, naravno, uzevši u obzir i same saobraćajne potrebe grada. Ionako je Jovin, do sada razradio samo prvu fazu projekta. Ako je cena prve faze Jovinovog plana viša od cene prve faze ovog što tek razrađuju Francuzi, mislim da bi se i to moglo izjednačiti time što bi deo trase linije 1. na Novom Beogradu išao na stubovima, a ne pod zemljom , kako predviđa Jovinovo rešenje. Takođe, metro-most bi mogao da se dogradi uz stari tramvajski most, samo u širini duplog metro-koloseka. Podzemne garaže koje je Jovin predvideo uz svaku stanicu, mogle bi da se izgrade samo na početnim stanicama linija 1. i 2., a u okviru prve faze. Cilj je samo da se krene što pre sa izgradnjom, i to normalnog a ne nekog hibridnog metro-sistema. Mislim da bi finansiranje prve faze moglo da se obezbedi iz onog velikog kredita Kineske Eksim banke (10 milijardi evra je na raspolaganju preko ovog aranžmana), neka prvu fazu izvode Kineske kompanije, uz naše, kao podizvođači, što je model koji se pokazuje kao dobar kod izgradnje mosta Zemun-Borča. Takođe će na taj način naše kompanije učiti posao od Kineza a i sticati reference, neophodne kod budućih tendera, kada se metro-mreža u BG bude širila. Možda bi čak trebalo pokušati i sa ponudom Kinezima da prvu fazu grade kroz koncesiju (odnosno BOT aranžman). ako su bili spremni da prihvate koncesiju za pojedine deonice autoputa za Čačak, ne vidim zašto bi im bilo neisplativo da, naprimer dobiju na upravljanje 16km metro-mreže u BG, koju bi sami izgradili, i naplaćivali 1-1,5 evra karte po putniku.
 
ems,slažem se u potpunosti,odličan post :kk:,saobraćajci su se obradovali kada im je "ključni"kočničar otišao s funkcije,ali se brzo oladili kada će on predložiti naslednika,ostaje pitanje hoće li Jovinomrsci preživeti rekonstrukciju?ostaje da se vidi.. :kafa:
 
Јовин сада ради против себе, јер још помиње "улични трамвај" (ЛРТ), а он је напуштен. Дакле, поново ће ставити себе у положај да не може да утиче ни на шта и да га исмеју. Зваћу ових дана човека да му дам информације.


@2012
Ево, ја нисам саобраћајац, па славим одлазак тог "кочничара" Бекуте са функције већ три дана. Још да онога из Вишњичке бање његов Аџем врати џипом у Атеницу, има ватромет да правим!


@ems
Неће бити никакве понуде Кинезима. Све је већ договорено с Французима; напредњали воде у Европу, Оланд је, видео си то на вестима, био на Брду код Крања, и тако...
 
Eto,pantograf ima odgovor na sve..da mi ostali ne budemo u dilemi,Franci,Kinezi.. :kafa:
 
То, дефинитивно, јесте.

Иначе, Вучић синоћ причао нашироко и о Савском амфитеатру ("Београд на води" - "од најнеугледнијег дела града да направимо најлепши део Европе"), измештању штајге и БАС-а итд. Метро није помињао, али мислим да ће се убрзо власт окренути Београду; сад, да ли су везали смену Ђиласа за реконструкцију Владе, као што чух од једног овдашњег (добро обавештеног) форумаша, или ће се нешто друго десити, видећемо, чини ми се, ускоро...
 
Vučić ima viziju,i reailozvaće je..znači kreće Prokop,a to što nije pominjao metro i to je poruka..Bas zaista treba izmestiti ali mislim da je bolje da bude kod Prokopa,nego na Nbg da se uvlače autobusi među stambeno-poslovne blokove,ovako bi stanica bila odmah pored auto puta,sa svim železničkim i saobraćajnim vezama..
 
"сад, да ли су везали смену Ђиласа за реконструкцију Владе"

Ima informacija, ali ne iz novina, jos od pre par nedelja...
 
Igor":372koenu je napisao(la):
Kontradiktorni Jovin ponovo sa svojim copy paste izjavama stim sto ovog puta pominje i vucica valjda je to sada popularno.

Па контрадикторни сте ви са причом о метроу (неки већ о изграђеном метроу) преко моста на Ади и по Новом Београду. А знате да тамо када кроз који месец изграде трамвајске шине да ту остају барем 30 година и да радијуси на рампама стављају тачку на било какву могућност нормалног метроа са одговарајућим брзинама на тој деоници и после тих 30 година.А да не причамо о том баханалисању и расипништву конвертовања трамваја и деоница које још нису ни изграђене у том почетном,трамвајском облику. У осталом,ти први знаш колико кошта сва опрема за метро мимо грађевинских радова и како је то један од кључних параметара система.

Пантографе,ако власт,извођачи и Вукан и даље причају о метроу преко Аде онда Јовин има пуно право да и даље прича о уличном трамвају!

ПС: Поздрави га и реци му да су барем неки студенти архитектуре уз њега.

Емс,добро дошао.Шта да ти кажем,неки људи овде су насамарени елоквентношћу и демонстративном пристојношћу тренутне планерске гарнитуре,неки осећају да им је то и обавеза а неки многи пљују Јовина јер је он и даље актуелна тема иако је давно мимо свих веза у планерским структурама што довољно говори о квалитетима актуелних пројеката. Многима овде то смета а некима сметају што сам баш ја тај контраш који упорно не даје да се овде неосновано пљује и вређа најистакнутији члан велике петорке српске архитектуре и урбанизма којој мање-више дугујемо све добро у овом граду изграђено од 2. светског рата на овамо.
 
Пренећу поздраве.

Макар то Вуканово чудо и ишло преко Моста на Ади, са све оним кривинама, биће метро. Нико још париску прву линију није назвао трамвајем, а има такву кривину. Једноставно, метро је, али с оштрим кривинама. То превозно средство - "Алстом метрополис" - свакако не би могло да ради као улични трамвај. Инсистирајући на непостојећем "трамвају", Јовин ће себи и ААС уништити сваку могућност утицаја (а мислим да би за бољу трасу прве линије могли да се изборе, поготову зато што је Вучић покренуо причу о "Граду на води" - СА).

Јовин, штавише, итекако добро зна шта је метро на гуменим точковима, јер је још у његово и Малетиново време то било актуелно и Французи су нам нудили (тада није било ни "Систре", ни "Ежиса", мислим да се фирма звала "Софрети"), а они се одлучили за "Сименсов" систем. У овом случају је проблем у катастрофалном медијском извештавању о овој теми, па Јовин - као и огромна већина људи - не може да зна шта се планира у Београду, ако није купио дневни лист с најмањим тиражем тачно одређеног дана, или читао "Беобилд".
 
Vrh