@Igor [da ne citiram ceo tekst bio bi mi duzi post]
Tako nekako. Ne mora sve bas da bude u rec tacno ali trebalo bi da se tezi ka tome posebno zbog toga sto je u ovom trenutku najpametnije razmotriti kompletnu situaciju vezanu za sadasnjost i buducnost.
Ni jedan metro nije izgradjen u celosti preko noci. Samo sto neki na ovom forumu o tome mastaju..
@Pantograf
Svakako sve nepotrebne stanice treba izbaciti. Posebno se treba fokusirati na te "podzemne gutace novca" u samom centru.
Linija 3 nema drugog izbora neko da ide popreko sto bi znacilo da bi korisnici jugoistocno od autokomande morali 2 puta da presedaju da bi dosli do samog centra. Medjutim bas oni imaju direktnu vezu sa novim centrom tj. SA tako da nisu osteceni vec su dobili neki balans.
Nije kriva linija vec pozicija starog centra i SA u odnosu na pravac odakle linija dolazi u smeru ka zapadu. Dakle, nismo ni mi krivi sto to predlazemo nego oni koji su podigli stari centar van geografskog centra. Da su Terazije izgradjene u SA dobili bi "centralni trougao" poput Praga i nista lakse. Tek se kod planiranja metroa vidi koliko je stihijski i u navratima gradjen ovaj nesrecan grad. Nije bilo ozbiljnije "plasticne operacije" vec se vrsila sanacija na kasicicu u skladu sa trenutnim mogucnostima.
Ali sta ces i ovako ce biti neuporedivo bolje.
@Delija
Slika bolje govori o tome ko lupa gluposti i neistine:
^^^Naime, on zrtvuje lokacije zbog kojih se metro i gradi da bi provukao dve linije istom trasom. Bukvalno je M1 odvukao od starog centra dok je istovremeno M3 odvukao od novog centra. Pa gde onda vozi? Metro ni na nebu ni na zemlji.
Pored toga zrtvuje najopterecenije glavne trase zarad sto vise grananja na periferiji sa predaleko postavljenim stanicama, premalo fidera i prevelikim kapacitetom kompozicija sto da je kojim slucajem bilo izgradjeno grad ne bi ni gradio dalje da ne bi samo dodatno opteretio iovako skroman budzet.
Jovin je ziveo u oblacima i ne pomislja da se spusti na zemlju.
Ako postoji mesto za vise alternativnih deonica to je onda centar. Na periferiji je bolje granati individualne linije manjim kracima nego od samog centra prvenstveno zbog manje patronaze tih perifernih segmenata mreze.
Stanice Usce i Varos Kapija prve faze prve zvanicno predvidjene linije
ne mogu biti izostavljene. Ni u kom slucaju. U savremenom Beogradu nikako. Varos Kapija je u zoni postojeceg pristanista sto olaksava pristup turista centru. Ne samo zbog toga vec i generalno centra grada jer Akademiju treba izbegavati. Stanica koja je najbliza obali po planu iz 1976. jeste kod Starog Sajmista. S obzirom na to da u doglednoj buducnosti od SA nema nista logicnije je da se bezi glavom bez obzira od te deonice.
Da ne spominjem prednosti alternativnih trasa u centru u slucaju incidenata ili planiranih zatvaranja centralnih sekcija. Linije mogu biti privremeno distributivne ukoliko se izgrade odgovarajuci pristupni tuneli/nadzemne rampe sto garantuje pouzdanost [ne zatvaranje linija] putnicima a gradu lakse i fleksibilnije odrzavanje sistema.
Jovinov plan je
krut da kruci ne moze biti.