Šta je novo?

Metro

Па поента друштвеног и економског система у ком данас живимо је управо у градњи инфраструктуре како би на жељеном месту дошли инвеститори. 70их је ипак владао другачији систем а данас само приватна иницијатива може средити урбане рупе града док град то мора омогућити инфраструктуром и разумним плановима.
 
Ne postoji taj investitor koji ce u sledecih 20 godina imati racunicu da nesto ozbiljno gradi u SA, infrastruktura je tu najmanji problem.
 
Па ено ти Стари Млин који је практично на 100м од СА. Гради се у време најгоре кризе огроман простор на месту где због историјског споменика имају још веће проблеме и финансијске издатке.Ускоро креће и Беко...Ипак се прилази реци а ако инвестиори имају рачуницу по којој граде хиљаде станова по тешкој периферији имаће и те како рачуна и да граде на најбољој београдској локацији.Треба им само то дозволити.
 
To je neko jovinovo posipanje pepelom. Posle je to nazvao mostom Zorana Djindjica kako bi lakse pridobio javnost.
 
Delija":1tmxrhcy je napisao(la):
Па ено ти Стари Млин који је практично на 100м од СА. Гради се у време најгоре кризе огроман простор на месту где због историјског споменика имају још веће проблеме и финансијске издатке.Ускоро креће и Беко...Ипак се прилази реци а ако инвестиори имају рачуницу по којој граде хиљаде станова по тешкој периферији имаће и те како рачуна и да граде на најбољој београдској локацији.Треба им само то дозволити.

To su 2 parcele koje su prodate pre krize. I jedan Beko i jedan Stari Mlin su daleko od celog SA po obimu.
 
Не разумем.Како цели СА? Значи у СА може да гради само један инвеститор и то све одједном или нико? Но,у сваком случају само Степа би лагано попунио СА а скорије примере Белвила,блока 72,целе Звездаре и Врачара да не помињем. Да је уместо девастирања те две општине градња усмерена на обале данас бисмо имали управо оно из Торонта. Густ центар и хумана насеља около.

Igor":2tlvtset je napisao(la):
To je neko jovinovo posipanje pepelom. Posle je to nazvao mostom Zorana Djindjica kako bi lakse pridobio javnost.

Уф уф...

Сви ти његови планови датирају из 70их и 80их. А Београд ја са тим изашао пред МОК као кандидат за ОИ 1992.

2vngyn6.jpg
 
Infrastrukturu cine uglavnom podzemne komunalne instalacije. Metro tu ne pomaze. Za tako veliko podrucje ogromna su sredstva potrebna da bi se komunalno opremnilo celo podrucje sa vodovodnom mrezom, fekalnom kanalizacionom, kisnom kanalizacionom mrezom, toplovodnom mrezom, mrezom saobracajnica, struja, telefon i dr. To je ono sto cini infrastrukturu pogodnom za gradnju. Cak i da su svi koloseci uklonjeni, niko nece da kupi jedan plac pa da ceka da mu grad sve ovo obezbedi, a jos gore ako sam o svom trosku treba da dovodi prikljuce i razvod ceo. Tek posle ovoga mozemo pricati i o trasama javnog prevoza, pa i metrou kao deo toga u okviru SA. Mi ovde pricao o prioritetima i sta je sada u ovom trenutku najvaznije. O tome prica i Hazard, ako sam ga dobro razumeo.

A pre svih ovoh radnji za komunalno opremanje lokacije, potrebno je zavrsiti TPS Kijevo i TPS Zemun, sto je u nadleznosti Republike a u predhodnom postu sam govorio o njihovoj ekspeditivnosti. Sa druge strane, na Novom Beogradu nema problema oko koloseka, pa ne vidim da se i jedan investitor zainteresovao da tamo nesto gradi?
 
Delija":2yr9foqh je napisao(la):
Не разумем.Како цели СА? Значи у СА може да гради само један инвеститор и то све одједном или нико? Но,у сваком случају само Степа би лагано попунио СА а скорије примере Белвила,блока 72,целе Звездаре и Врачара да не помињем. Да је уместо девастирања те две општине градња усмерена на обале данас бисмо имали управо оно из Торонта. Густ центар и хумана насеља около.

Pa ne bi bas dobili to, dobili bi smo nesto bolje...i slazem se da je bilo bolje da je tako uradjeno. Ali nije, i nece. Nazalost. Imali smo jedan investicioni ciklus i on je ,,potrosen'' na sakacenje raznih rezidencijalnih delova grada umesto da se popunio SA. Sansa je propustena i sledeca nece stici u sledecih 20 godina zbog ekonomske situacije.
 
Delija":3j0t4mpa je napisao(la):
Уф уф...

Сви ти његови планови датирају из 70их и 80их. А Београд ја са тим изашао пред МОК као кандидат за ОИ 1992.

2vngyn6.jpg

Ovaj Jovinov SA je park sa tri solitera a ne gusto naseljen novi centar grada. Ako je to bila njegova ideja za SA, shvatam zasto je smatrao da je dovoljno da ga metro samo ,,tangira''.
 
1. Оно као с-о-ц-и-ј-а-л-и-з-а-м.

2. Па пред очима ти стоји доказ да не тангира него да је у њему.
 
milanche":2agpd4zc je napisao(la):
Infrastrukturu cine uglavnom podzemne komunalne instalacije. Metro tu ne pomaze. Za tako veliko podrucje ogromna su sredstva potrebna da bi se komunalno opremnilo celo podrucje sa vodovodnom mrezom, fekalnom kanalizacionom, kisnom kanalizacionom mrezom, toplovodnom mrezom, mrezom saobracajnica, struja, telefon i dr. To je ono sto cini infrastrukturu pogodnom za gradnju.

Па јел било то све у Степи? - Није. И који плац може да се купи у Кнез Михаиловој? :roll:
milanche":2agpd4zc je napisao(la):
A pre svih ovoh radnji za komunalno opremanje lokacije, potrebno je zavrsiti TPS Kijevo i TPS Zemun, sto je u nadleznosti Republike a u predhodnom postu sam govorio o njihovoj ekspeditivnosti.
Да,а Београд је иначе баш експедитиван а и дискутабилно је да ли је неопходно изградити поменуто да би се укинули сервисни колосеци у СА. Највећи њихов део се већ годинама уопште не користи или служи као паркинг расходованим вагонима.
milanche":2agpd4zc je napisao(la):
Sa druge strane, na Novom Beogradu nema problema oko koloseka, pa ne vidim da se i jedan investitor zainteresovao da tamo nesto gradi?

Ни ја не видим где је то инвеститор морао да се бори против дивљег насеља као што је старо сајмиште. Али ето,нису страни инвеститори моћни као Мишко па да мичу дивља насеља и поред својих парцела ако им засметају.

Занимљива ми је ова контрадикторност.Шта ћемо тек онда са околином УМП-а? На десној обали нема,нити ће бити места ни за један кућерак а камоли озбиљну инвестицију а на левој,у блоку 42 имају голе парцеле са свом потребном инфраструктуром а инвеситора нигде,Но та локација за мост је ипак сасвим одговарајућа,такорећи савршена а инвестиција од 450 милиона евра оправдана. Занимљиво. :)
 
Igor":1h5o1bty je napisao(la):
Pa sto ga jovin onda nije projektovao sa sve amfiteatrom kada je bio toliko vidovit i savrsen

^^^To je inace propust koji on toliko brani ne sagledavajuci mane.

Podrzava bas taj deo plana koji zahteva megalomansku deonicu "regionalnog metroa" koja bi koliko kostala? Neka Delija doda te pare na cenu metroa ako ima. Djilas nece potpisati ni jedno slovo.

Pored toga taj RM prati trasu prilaznih koloseka postojecoj Zel. Stanici tako da je savsko priobalje u potpunosti izostavljeno. Da ne spominjem Dunavski Amfiteatar. Cime je Jovin mislio da spusti Beograd na reke? Fider tramvajem ili jos gore autobusom? Ako je tako onda je gori od "tramvajdzija za 21. vek".

Hazard govori o vremenskom rasponu koji je potreban da se sve realizuje a Delija uporno misli da zivi u Dubaiju gde sve nice preko noci.

Onolike poslovne zgradurine do kojih se dolazi kako? Peske ako ne fiderom? Da nije mozda i monorejl predvideo? Zicare? Pa koliko onda taj metro treba da kosta?

Jovin je nevesto pokusao da priblizi prvu liniju rekama. Zbog distributivnog koncepta treca linija nije nikako mogla da se spusti bas po sredini SA zbog cinjenice da je morala da koristi trasu linije 1.

Zasto podrzavam postojeci plan za liniju 1? To ne znaci da podrzavam ostale predlozene linije. Prva faza prolazi bas tamo gde je sada najpotrebnije istovremeno ostavljajuci varijantu za spustanje u SA nekom drugom linijom a ne bas linijom 1. Pored toga moglo bi da se lobira za ranu distribuciju linije 3 od Banjice do Bloka 45 trasom linije 1 a potom predvideti konektor trasu zvanu "Projekat Savski Amfiteatar" tako da linija 3 kasnije prolazi tacno kroz sredinu SA. To se poklapa sa Hazardovim recima o potrebnom vremenu za razvoj tog dela grada.

Problem je u tome sto bi za prvo vreme bas glavna trasa bila distributivna dok bi linija 2 [Vidikovac-Karaburma] bila samostalna. S obzirom na ne tako veliku predvidjenu patronazu to se moze resiti tako sto bi linija 2 mogla imati nesto krace vozove od distributivne mreze. Tako bi linija 3 koristila depo za liniju 1. Kad se izvrsi razdvajanje bio bi dogradjen novi depo. Linija 2 bi imala sopstveni depo od samog starta.

Zato podrzavam Hazarda a Deliju bas ni malo.
 
@Delija
Па Пантограф је мање више једини новинар којем верујем а иначе их знам баш доста.Неки су ми и блиски пријатељи и сами ми кажу да слободно новинарство у Србији једноставно не постоји.


У, хвала, мада - претера га :wink: Твоји пријатељи су, иначе, скроз у праву.

Апропо Савског амфитеатра, нешто ми није јасно: Зар нам није циљ да се "град спусти на реку", а не да се крај реке гради некаква групација пословних зграда која ће опустети после шест поподне? Наравно, треба планирати нешто пословних облакодера, јавних зграда (музеј, факултет, школа, вртић, па рецимо Градска галерија, нова Црква Успења Пресвете Богородице - симбол средњовековног Београда на другом месту, можда и Опера, или нека Мала Арена - био синоћ на Бардону и квази-Енималсима, понекад је то стварно превелик простор - и сл.), наравно и парк; али, зашто не становање, а откад је у Београду проблем продати стан?

Даље, зашто би станови који се тамо граде морали да буду "ексклузивни" - да ли нам то просечан свет није довољно добар за добре локације? Зашто квадрат тамо не би коштао нпр. 1.500 евра и зашто би тада постојао проблем да се тај простор попуни? Не би постојао уопште.

Када, дакле овако поставимо ствари, чини ми се да уопште није незамисливо да се Савски амфитеатар попуни у сагледивој будућности. Сад - ако неко мисли да ће ту свака од 50 највећих светских компанија хтети једног дана да сагради по облакодер - нека сања и даље...
 
Savski amfiteatar treba da bude mesavina javnog prostora, stanovanja, poslovnog prostora bez ikakvog ekskluziviteta sto se tice cene i "kvaliteta"... Vreme je da Beogradjani dobiju deo grada koji ce da bude njihov u svakom smislu te reci... Dosta je vise laznog elitizma i snobizma... Dosta vise direktorcica i njihovih zatvorenih superluksuznih stanova... Vreme je da se se srednja klasa vrati na scenu i da se o srednjoj klasi najvise brine...

Savski amfiteatar treba da bude projekat buducnosti za BG... Mesto gde ce se graditi umereno - ne luksuzno, a ipak kvalitetno i smisleno...
 
Razmisljam nesto o expressovoj konstataciji o prvoj liniji kao ipak celovitom resenju za saobracajnu intervenciju koja nam je u ovom trenutku potrebna dok bi za pravi razvoj trebalo ipak odraditi neki krak od slavije ka novom beogradu ali po sredini amfiteatra a ne bocno preko mosta gde se ne ostvaruje pravi efekat.

Naravno mislim da je opravdano ukinuti stanicu akademija kao najskuplji pojedinacni objekat od gotovo 30mil eura prakticno duplo skuplja od bilo koje druge stanice na prvoj liniji.

Ostaju naravno jace krivine kod usca ali sa dobrim optimalnim izborom vozila mislim da ne bi trebalo biti problema. Mislim nece ceo sistem biti ugrozen zbog dve krivine :) Ako se uvede stanica blize hajatu sto ja podrzavam onda je krivina jos laganija i bolja za prolazak
 
Ako prvu liniju naprave uz Brankov most, onda je rešenje Linija 3: Blok 45 - Banjica, preko SA i Slavije.

Kako god, Akademija mora da leti. Dve stanice na dva kraja Čika Ljubine ulice su više od luksuza. I Trg NP je višak i bacanje para.
 
mislim da su šanse da gledamo 3 metro mosta ravne nuli (ako bude izgrađen pored Brankovog za liniju 1, plus Ada most ka BB) bar u narednih 20-30 god.
 
Приче о некој линији по сред амфитетара у случају градње метро буџевине низводно од Бранковог и мени делују прилично нереалне.
Express":2m5j22gc je napisao(la):
Igor":2m5j22gc je napisao(la):
Pa sto ga jovin onda nije projektovao sa sve amfiteatrom kada je bio toliko vidovit i savrsen
^^^To je inace propust koji on toliko brani ne sagledavajuci mane.

Podrzava bas taj deo plana koji zahteva megalomansku deonicu "regionalnog metroa" koja bi koliko kostala?
О чему ти причаш? На који начин деоница прве метро линије од Т. терасе,преко СА до бул. Зорана Ђинђића захтева регионални метро?
Express":2m5j22gc je napisao(la):
Pored toga taj RM prati trasu prilaznih koloseka postojecoj Zel. Stanici tako da je savsko priobalje u potpunosti izostavljeno. Da ne spominjem Dunavski Amfiteatar. Cime je Jovin mislio da spusti Beograd na reke? Fider tramvajem ili jos gore autobusom? Ako je tako onda je gori od "tramvajdzija za 21. vek".

...a Delija uporno misli da zivi u Dubaiju gde sve nice preko noci.

Onolike poslovne zgradurine do kojih se dolazi kako? Peske ako ne fiderom? Da nije mozda i monorejl predvideo? Zicare? Pa koliko onda taj metro treba da kosta?
Све се нешто надам да ћеш престати да лупаш глупости и неистине о мени и пројекту из 1976. године али не вреди,упоран си у томе.

едит: Ја и даље сматрам да нема преке потребе за метро по сред амфитетра јер дуж целе његове десне ивице имамо трамвај а бар у плановима је прилично извесна лрт линија Карабурма-Ада која би ишла кроз СА по постојећем железничком колосеку. Уз Јовинов метро-друмски мост и један пешачки то је по мени више него довољно.

ПС: Нисам сигуран да ли ја погрешно то схватам али у последње време после сваког мог уписа неки форумаши набаце низ теза које делују као одговор мени иако ја ништа везано за то нисам рекао.Нити сматрам да ће ту преко ноћи нићи куле и градови,нити ту заговарам соц градњу,ни густу шуму облакодера,нити искључујем потребу за јавним објектима и површинама,напротив.
 
Пантограф":2bnytjj9 je napisao(la):
@Delija
Па Пантограф је мање више једини новинар којем верујем а иначе их знам баш доста.Неки су ми и блиски пријатељи и сами ми кажу да слободно новинарство у Србији једноставно не постоји.


У, хвала, мада - претера га :wink: Твоји пријатељи су, иначе, скроз у праву.

Апропо Савског амфитеатра, нешто ми није јасно: Зар нам није циљ да се "град спусти на реку", а не да се крај реке гради некаква групација пословних зграда која ће опустети после шест поподне? Наравно, треба планирати нешто пословних облакодера, јавних зграда (музеј, факултет, школа, вртић, па рецимо Градска галерија, нова Црква Успења Пресвете Богородице - симбол средњовековног Београда на другом месту, можда и Опера, или нека Мала Арена - био синоћ на Бардону и квази-Енималсима, понекад је то стварно превелик простор - и сл.), наравно и парк; али, зашто не становање, а откад је у Београду проблем продати стан?

Даље, зашто би станови који се тамо граде морали да буду "ексклузивни" - да ли нам то просечан свет није довољно добар за добре локације? Зашто квадрат тамо не би коштао нпр. 1.500 евра и зашто би тада постојао проблем да се тај простор попуни? Не би постојао уопште.

Када, дакле овако поставимо ствари, чини ми се да уопште није незамисливо да се Савски амфитеатар попуни у сагледивој будућности. Сад - ако неко мисли да ће ту свака од 50 највећих светских компанија хтети једног дана да сагради по облакодер - нека сања и даље...


Борчанац, Београд има три пута мање пословног простора од три пута мање Братиславе. Уз какав год, макар и мали економски напредак (тешко ћемо, на жалост, достићи Словачку), тек нам предстоји иоле озбиљна градња.

Ја сам питао, како ће се попунити... Ти ме прво клепио, па на неки начин сам против својих речи...

Када сам био у Братислави нисам стекао такав утисак, мислим да је пре реч о нашој несређеној статистици. Верујем да има нечега што се зове пословни простор и на Алтини, Л.О. Дунава, Батајници... а ко зна како се води, ако се води.
Треба да градимо, то се једино слажем. Много тога није адекватно, ни достојно за живот или рад човека. Питање је и даље како, уз овако непостојећу привреду, демографски суноврат и највећи број квадрата по глави становника у европи?
Ово питање потежем само због тога, што се оно потеже као неки аргумент.
 
@Igor [da ne citiram ceo tekst bio bi mi duzi post]

Tako nekako. Ne mora sve bas da bude u rec tacno ali trebalo bi da se tezi ka tome posebno zbog toga sto je u ovom trenutku najpametnije razmotriti kompletnu situaciju vezanu za sadasnjost i buducnost.

Ni jedan metro nije izgradjen u celosti preko noci. Samo sto neki na ovom forumu o tome mastaju..

@Pantograf

Svakako sve nepotrebne stanice treba izbaciti. Posebno se treba fokusirati na te "podzemne gutace novca" u samom centru.

Linija 3 nema drugog izbora neko da ide popreko sto bi znacilo da bi korisnici jugoistocno od autokomande morali 2 puta da presedaju da bi dosli do samog centra. Medjutim bas oni imaju direktnu vezu sa novim centrom tj. SA tako da nisu osteceni vec su dobili neki balans.

Nije kriva linija vec pozicija starog centra i SA u odnosu na pravac odakle linija dolazi u smeru ka zapadu. Dakle, nismo ni mi krivi sto to predlazemo nego oni koji su podigli stari centar van geografskog centra. Da su Terazije izgradjene u SA dobili bi "centralni trougao" poput Praga i nista lakse. Tek se kod planiranja metroa vidi koliko je stihijski i u navratima gradjen ovaj nesrecan grad. Nije bilo ozbiljnije "plasticne operacije" vec se vrsila sanacija na kasicicu u skladu sa trenutnim mogucnostima.

Ali sta ces i ovako ce biti neuporedivo bolje.

@Delija

Slika bolje govori o tome ko lupa gluposti i neistine:

qdim.jpg


^^^Naime, on zrtvuje lokacije zbog kojih se metro i gradi da bi provukao dve linije istom trasom. Bukvalno je M1 odvukao od starog centra dok je istovremeno M3 odvukao od novog centra. Pa gde onda vozi? Metro ni na nebu ni na zemlji.

Pored toga zrtvuje najopterecenije glavne trase zarad sto vise grananja na periferiji sa predaleko postavljenim stanicama, premalo fidera i prevelikim kapacitetom kompozicija sto da je kojim slucajem bilo izgradjeno grad ne bi ni gradio dalje da ne bi samo dodatno opteretio iovako skroman budzet.

Jovin je ziveo u oblacima i ne pomislja da se spusti na zemlju.

Ako postoji mesto za vise alternativnih deonica to je onda centar. Na periferiji je bolje granati individualne linije manjim kracima nego od samog centra prvenstveno zbog manje patronaze tih perifernih segmenata mreze.

Stanice Usce i Varos Kapija prve faze prve zvanicno predvidjene linije ne mogu biti izostavljene. Ni u kom slucaju. U savremenom Beogradu nikako. Varos Kapija je u zoni postojeceg pristanista sto olaksava pristup turista centru. Ne samo zbog toga vec i generalno centra grada jer Akademiju treba izbegavati. Stanica koja je najbliza obali po planu iz 1976. jeste kod Starog Sajmista. S obzirom na to da u doglednoj buducnosti od SA nema nista logicnije je da se bezi glavom bez obzira od te deonice.

Da ne spominjem prednosti alternativnih trasa u centru u slucaju incidenata ili planiranih zatvaranja centralnih sekcija. Linije mogu biti privremeno distributivne ukoliko se izgrade odgovarajuci pristupni tuneli/nadzemne rampe sto garantuje pouzdanost [ne zatvaranje linija] putnicima a gradu lakse i fleksibilnije odrzavanje sistema.

Jovinov plan je krut da kruci ne moze biti.
 
Ја се поприлично слажем са Делијом да линија посред Савског амфитеатра неће бити неопходна, ако прва линија тангира СА. Зато сам за ту "Јовинову" трасу, и то за првобитну, са станицом у Карађарђевој (која покрива и Савамалу).

Борчанац,
Мислим да је пре наша несрећна статистика та теза о највише стамбеног простора по глави становника... У неким земљама, нпр. у Француској, можеш да платиш казну ако ти породица живи у премалом стану. Колики проценат наших породица има дневну собу у којој нико не спава? Ту смо сигурно у европском "врху".
А надзидане вулканизерске радње на Алтини и станове преуређене у канцеларије у згради из 1920. без лифта не рачунај у озбиљан пословни простор.
Уз то, Београд нема демографски суноврат - чак је и природни прираштај на неким општинама позитиван.
 
Пантограф":2u1ozqlv je napisao(la):
Ја се поприлично слажем са Делијом да линија посред Савског амфитеатра неће бити неопходна, ако прва линија тангира СА. Зато сам за ту "Јовинову" трасу, и то за првобитну, са станицом у Карађарђевој (која покрива и Савамалу).

^^^Jovin ponovo trpa iste probleme u centar grada - tramvaje i autobuse. I to na velika vrata. Umesto jedne kruzne linije da razvozi on mora da organizuje frekventan prevoz zbog same udaljenosti najvaznijeg dela SA sto diktira alternativne trase u vise ulica. To je najveca zamerka na celu sa tom deonicom. Za razliku od toga stanice u samom SA ne bi zahtevale toliko alternativnh pravaca jer u samoj zoni metro stanica ljudi obicno pesace do obliznje destinacije. Samo za dalje relacije se koriste drugi vidovi prevoza.

Umesto da gradim ulice za autobuse ja predlazem velike trgove i metro kao u La Defense. To se poklapa sa Hazardovim prognozama da ne moze biti izgradjeno preko noci. Pritom ne mislim na oblakodere vec na saobracajno resenje. Oni mogu biti takodje u SA ali umesto kucica sa NBG strane. Zbog toga ce taj deo celog projekta najkasnije biti izgradjen.

Desna obala SA mi predstavlja veci problem.

Trasa koju Jovinovci pogresno nazivaju metro SA je u stvarnosti "metro po obodu SA i centra istovremeno" odnosno "metro ni na nebu ni na zemlji".

Ajde da je Prokop pojela maca kao i da nije je predvidjeno izmestanje autobuske u NBG pa i da progutam. Ovako ne znam sta da ti kazem.

Mozda je najbolje srednje resenje poput ovoga:

lcpv.jpg


^^^Karadjordjeva obuhvacena, Usce takodje i obe obale centra SA koji je srz cele polemike.

Prvo graditi deljenu trasu linije 1 a potom kada se krene planiranje SA odvojiti liniju 3 alternativnom trasom.

Naime, dobra stvar Ezis studije jeste da su ponudili opciju "Karadjordjeva" tako da mozda i bude nesto od ovoga. Medjutim i dalje je glavna varijanta preko Brankovog Mosta sto govori dosta o namerama grada.
 
Vrh