Šta je novo?

Metro

Naravno automatizovan sistem je efikasniji nije podlozan strajkovima. Takodje uvodjenje metroa ce smanjiti udeo gspa u prevozu putnika sto je jedna od najboljih stvari koje nam metro usputno donosi. Metro je jedan utegnut organizacioni sistem pogotovo ako je automatizovan.
 
2012":5r8izmqo je napisao(la):
Montreal Metro,Kanada
Kad smo vec kod Montreala i sta bi Beograd eventualno mogao da kupi od Alstoma da predstavim taj model iz Kanade.


i sada hladan tus, slede cene i troskovi. Tekst je na francuskom a cene su u milionima dolara.
http://www.bv.transports.gouv.qc.ca/mono/1072038.pdf

Beograd gradi novu mrezu, ne oslanja se na postojecu kao Montreal, pa posle ovih cena nisam siguran koliko se ozbiljno uzima u obzir cena odrzavanja, cena nabavke i remonta opreme, iskustvo sa tehnologijama, obuka ljudsva, eksplatacioni vek glavnih konstruktivnih i funkcionalnih delova vozila, fleksibilnos u koriscenju itd.
 
Igor":2n7b5y8r je napisao(la):
Naravno automatizovan sistem je efikasniji nije podlozan strajkovima. Takodje uvodjenje metroa ce smanjiti udeo gspa u prevozu putnika sto je jedna od najboljih stvari koje nam metro usputno donosi. Metro je jedan utegnut organizacioni sistem pogotovo ako je automatizovan.

Tacno tako.

Metro treba da bude sto efikasniji i pouzdaniji zbog feeder sistema. Ako se jedna linija metroa ili ne daj boze sve linije zatvore iz ovih ili onih razloga ceo grad je blokiran. To sigurno ne bi zeleli da se desi. Ko zeli da vidi kako to izgleda neka se proseta do Londona kada vlada "Tube Strike".

Bolje da se kraci automatski vozovi vise popune nego da duzi manuelni voze poluprazni posebno kada je u pitanju neizvesnost patronaze kod tek otvorenih sistema.

milanche":2n7b5y8r je napisao(la):
i sada hladan tus, slede cene i troskovi. Tekst je na francuskom a cene su u milionima dolara.
http://www.bv.transports.gouv.qc.ca/mono/1072038.pdf

Beograd gradi novu mrezu, ne oslanja se na postojecu kao Montreal, pa posle ovih cena nisam siguran koliko se ozbiljno uzima u obzir cena odrzavanja, cena nabavke i remonta opreme, iskustvo sa tehnologijama, obuka ljudsva, eksplatacioni vek glavnih konstruktivnih i funkcionalnih delova vozila, fleksibilnos u koriscenju itd.

Tako je. Prilagodjen sistem Montrealu. Mi mozemo dobiti samo "all in one" izvozni sistem sa sve vozovima i elektroopremom. Santjago [manuelni] i Lozana [automatski].
 
Delija":yjv3ucy6 je napisao(la):
Мислим да си погрешно поставио ствари

1. Управо је ова траса далеко функционалнија из неколико разлога а један од тих је да ће једног дана трг ваљда престати да буде саобраћајно чвориште већ ТРГ те да станица на теразијама повезује терминус код зелењака и Краља Милана кроз коју имамо неколико тролејбуских и аутобуских линија а даље качи аутобуску и железничку станицу.

2. Друга најважнија поента градње сваког метроа је омогућавање даљег развоја града и повећање густине насељености и комерцијалних садржаја тамо где су они и најисплативији - у центру. Пошто је и по новом гупу СА предвиђен као нови центар града велике густине насељености и изграђености управо тамо је неопходан метро.

3. Баш из тог комерцијалног разлога траса од трга,испод пешачке зоне и К. Венца нема никаквог смисла због релативно мале густине насељености и немогућности за било какав даљи развој локације у комерцијалном и стамбеном смислу.Та зона и сада одлично функционише са изузетком аутомобислког саобраћаја тачније паркинга што се све може решити метро системом који би граду омогућио да смањи број возила у строгом центру.

4. Могу руку да дам да ако којим случајем крену у пробијане те трасе да је неће завршити барем 6 година и да ће се цена повећати и до 100% јер од Трга до Косанчића и од Косанчића до Дунава имамо на сваком кораку остатке преко 2000 година историје Београда тј Сингидунума

Где год да се до сада забо ашов у том троуглу наишли су на старе зидине,терме,древне улце итд.Тако је било 1986е кад су реконструисали Народно Позориште,тако је било у Рајићевој,у Париској...А то све ужасно много поскупљује градњу сваког метроа (види пример Атине,па и Софије)

1. Trg treba da bude trg i pesacka zona svakako. Isto tako smatram da bi trebalo sto vise smanjiti broj linija na Zelenjaku. Izgradnjom metroa stvara se mogucnost, kao sto smo i videli u onom planu, da se za veliki broj linija sa NBG i iz Zemuna prebaci okretnica u Tvornicku ulicu. Koliko ljudi gravitira ka Trgu sa Zelenjaka i obratno moze da se vidi u onom podzemnom tunelu. Gotovo 80 posto ljudi koji izadju iz autobusa na zelenjaku idu ka Sremskoj kroz podzemni prolaz i dalje ka Knezu. Albanija je otprilike isto daleko od Zelenjaka kao i Moskva, dakle nije prevelika razdaljina od Trga do Zelenjaka.
Druga linija metroa predvidja liniju kroz kralja Milana, dakle ko ide na NBG, presedne na Trgu i ide dalje, ili nastavlja kroz 29ti novembar ka Pancevcu. Ovim se javlja mogucnost ukidanja velikog broja autobuskih i trolejbuskih linija sto i treba da bude cilj izgradnje ovog metroa po meni, sto vise poukidati linija u jezgru grada.

2. Izgraditi prvo liniju do Savskog amfiteatra mi i dalje predstavlja izrazitu nelogicnost, jer tamo nema nista, a graditi prvo metro tamo gde nema nista i jeste nelogicno. Prvo treba da se izgradi Prokop, pa onda da se izgradi zeleznicka obilaznica, pa da se stara stanica pretvori u gradsku zeleznicu, pa tek onda krece gradnja Savskog amfiteatra. A da bi krenula treba naci investitore koji ce dizati svoje poslovne zgrade, ljude koji ce tu da se presele (inace u BGu je vekovima tendencija da se zivi na brdima a ne u dolinama), a za sve to bi Beograd trebalo da postane ili neki novi svetski centar, ili da se doseli veliki broj ljudi u grad. Podsetimo se da Beograd ima otprilike isti broj stanovnika vec 30i kusur godina.

3. Ta lokacija je vec komercijalno i stambeno razvijena. U zgradama na tom potezu se nalazi veliki broj firmi, stambenih i ugostiteljskih objekata, gotovo kao u nekom centru grada. Samo je iskoriscenost tih prostora jos uvek nedovoljna, zbog evidentne ekonomske situacije u kojoj je zemlja , pa i njen glavni grad. Svaka firma koja dobro posluje zeli da ima kancelariju u centru Beograda. Prodji Cika Ljubinom tokom radnog dana da vidis kako izgleda. Tu je i veliki broj fakuleteta, studenti predstavljaju znacajnu grupu korisnika gsba.


4. Vrlo moguce, ali racunam da ce to biti samo na Kosancicu na ulazu u tunel, posle ide dubok tunel, a na tolikim dubinama ne znam da li ce ista naci. Ako nadju nek zastakle i postave u stanicu, kao u Atini.
 
1. Код метроа не постоји аргумент "није предалеко",или је људима станица доступна или није. Баш та гужва у сремској и у подземном пролазу,скучен и компликован простор су додатни разлози да станица буде у теразијској тераси. Ни једну тролејбуску линију не треба укинути. Трг као саобраћајно чвориште и аутобуски терминус очигледно нема светлу будућност.

2.Железничка станица је најмањи проблем за развој СА.Тешко да се тамо не налази ништа.Станица би била практично у Карађорђевој.

3. Баш напротив.Све велике фирме су побегле или беже из старог центра града баш због тога што тамо простора за даљи развој нема а саобраћајне прилике у тој зони не захтевају метро ту.

Дакле,ако планирамо да нам метро буде санациони а не развојни боље да га не градимо уопште. Нпр сутра на два краја планираног метро-друмског моста у СА продамо по једну парцелицу и ето нам моста о трошку приватне фирме. А ко ће нам финансирати ону буџевину која ће избијати из К. Венца? ;)
 
Express":2c219nnr je napisao(la):
Bolje da se kraci automatski vozovi vise popune nego da duzi manuelni voze poluprazni posebno kada je u pitanju neizvesnost patronaze kod tek otvorenih sistema

Da pravo je pitanje posto su dati uglavnom vrsni kapaciteti kolika se popunjenost moze ocekivati van spica mada treba imati u vidu da ce ukidanjem pojedinih linija putnici biti primorani da koriste metro za pojedine pravce i presedanja.
 
Igor":36tyaa5g je napisao(la):
Express":36tyaa5g je napisao(la):
Bolje da se kraci automatski vozovi vise popune nego da duzi manuelni voze poluprazni posebno kada je u pitanju neizvesnost patronaze kod tek otvorenih sistema

Da pravo je pitanje posto su dati uglavnom vrsni kapaciteti kolika se popunjenost moze ocekivati van spica mada treba imati u vidu da ce ukidanjem pojedinih linija putnici biti primorani da koriste metro za pojedine pravce i presedanja.

Kada ljudi primete razliku u nivou pouzdanosti u odnosu na sve ostale postojece podsisteme za cije karakteristike vrlo dobro znamo moci ce da se oslone na njega. To oslanjanje je presudno za ridership.
 
Delija":2ipp8pnl je napisao(la):
1. Код метроа не постоји аргумент "није предалеко",или је људима станица доступна или није. Баш та гужва у сремској и у подземном пролазу,скучен и компликован простор су додатни разлози да станица буде у теразијској тераси. Ни једну тролејбуску линију не треба укинути. Трг као саобраћајно чвориште и аутобуски терминус очигледно нема светлу будућност.

Trolejbuske linije treba ,,ukinuti'' u smislu da se vise ne okrecu na studentskom trgu. A gradnja metroa trebalo da znaci izmedju ostalog pretvaranje Vasine, Uzun-Mirkove i Studentskog trga u pesacku zonu, jer ce jedino tako taj prostor dobiti na nekakvom smislu.

3. Баш напротив.Све велике фирме су побегле или беже из старог центра града баш због тога што тамо простора за даљи развој нема а саобраћајне прилике у тој зони не захтевају метро ту.

Ne razumem kako metro nije potreban u starom centru ako i dalje najveci broj ljudi gravitira ka toj zoni.

Дакле,ако планирамо да нам метро буде санациони а не развојни боље да га не градимо уопште. Нпр сутра на два краја планираног метро-друмског моста у СА продамо по једну парцелицу и ето нам моста о трошку приватне фирме. А ко ће нам финансирати ону буџевину која ће избијати из К. Венца? ;)
[/quote]

Metro u Beogradu ce, barem sto se prve 2-3 linije tice, po definiciji biti sanacioni jer ga je trebalo praviti pre 30 godina a ne za 5 godina. Njegov sanacioni karakter na pocetku izgradnje se ne moze izbeci ili ce taj metro biti besmislen.

Inace i Jovin je lose resio pitanje SA jer se i tada nije znalo - sta ce tu tacno biti. A nece se ni znati sledecih 30 godina (min.).
 
Igor":15uzmxxq je napisao(la):
Express":15uzmxxq je napisao(la):
Bolje da se kraci automatski vozovi vise popune nego da duzi manuelni voze poluprazni posebno kada je u pitanju neizvesnost patronaze kod tek otvorenih sistema

Da pravo je pitanje posto su dati uglavnom vrsni kapaciteti kolika se popunjenost moze ocekivati van spica mada treba imati u vidu da ce ukidanjem pojedinih linija putnici biti primorani da koriste metro za pojedine pravce i presedanja.
O ovo sam razmisljao i mislim da bi bilo idealno da se spajaju dva vozila od po 3 vagona u spicu (2x50m), dok bi van spica isao samo jedno vozilo (50m). Time bi se i amortizacija smanjila, manje bi se habala, opterecivala i dr. Eventulano je moguce da u prvoj fazi se racuna samo na jednom vozilu duzine 50m, pa u narednim fazama sirenje mreze i rasta broja putnika se uzme dodatna vozila od jos 50m (3 vagona) radi racionalnijeg upravljanje sredstvima. Mada sam skeptican da bi kraca vozila bila dovoljna sada u spicu.
 
milanche":3tfrn6bl je napisao(la):
Igor":3tfrn6bl je napisao(la):
Express":3tfrn6bl je napisao(la):
Bolje da se kraci automatski vozovi vise popune nego da duzi manuelni voze poluprazni posebno kada je u pitanju neizvesnost patronaze kod tek otvorenih sistema

Da pravo je pitanje posto su dati uglavnom vrsni kapaciteti kolika se popunjenost moze ocekivati van spica mada treba imati u vidu da ce ukidanjem pojedinih linija putnici biti primorani da koriste metro za pojedine pravce i presedanja.
O ovo sam razmisljao i mislim da bi bilo idealno da se spajaju dva vozila od po 3 vagona u spicu (2x50m), dok bi van spica isao samo jedno vozilo (50m). Time bi se i amortizacija smanjila, manje bi se habala, opterecivala i dr. Eventulano je moguce da u prvoj fazi se racuna samo na jednom vozilu duzine 50m, pa u narednim fazama sirenje mreze i rasta broja putnika se uzme dodatna vozila od jos 50m (3 vagona) radi racionalnijeg upravljanje sredstvima. Mada sam skeptican da bi kraca vozila bila dovoljna sada u spicu.

To je sistem multiple-unit operation. U prevodu "ko ne plati na mostu plati na cupriji". Ne bi trebalo da posmatramo metro kao samostalan sistem vec kao deo sistema posto se inace radi o integrisanom sistemu metroa i fidera.

Logicno je da se takt van spica proredi zajedno sa fiderima jer ti ni autobus ni njegovog vozaca ne mozes da preseces na pola da bi smanjio troskove autobusa. Mozes samo smanjiti broj autobusa i gotovo. Oni su inace najskuplji a gorivo je sve skuplje. Istovremeno autobusi na alternativna goriva su jos skupi posebno kod nas. Papreno skupi.

Fundamentalna greska je posmatrati metro kao zaseban sistem.
 
Још по "Јовиновом" плану је било предвиђено да се композиције (рас)куплују у зависности од оптерећења (доба дана).

Иначе, сигуран сам да ће бити аутоматизован систем, а интервал ће вероватно остати као у студији: 4 минута у првој фази (краци до творничке и до Ж. ст. НБ; односно 3 минута када се други крак продужи до Блока 45. Овде ја имам највећу замерку на тај план, јер то заправо значи да ће у шпицу возови за Творничку ићи у просеку на 4,5 минута (два у року од 3 минута, па трећи за 6), а за Блок 45 - на 9 минута.
То је свакако могуће смањити, поготову са савременом сигнализацијом и аутоматизацијом вожње, али, према мишљењу стручњака, не и са овако пројектованим рачвцањем у Булевару уметности - односно, крак за Блок 45 мораће у неком тренутку да добије потпуно нову трасу. Зато мислим да треба у старту одустати од рачвања за Блокове и оставити на средњи рок тамо трамвај.
 
hazard":1qkz9um3 je napisao(la):
Ne razumem kako metro nije potreban u starom centru ako i dalje najveci broj ljudi gravitira ka toj zoni.

Па баш зато што велики број људи (туриста,шетача,блејача у кафићима па тек онда пословни људи) гравитира ка тој,пре свега пешачкој зони метро треба да буде до ње а не по сред ње и целом њеном дужином. У тој зони једноставно не постоји транзит који захтева три метро станице по сред пешачке зоне.То је ван памети а поврх свега радиће се о грађевински најскупљој траси.

Metro u Beogradu ce, barem sto se prve 2-3 linije tice, po definiciji biti sanacioni jer ga je trebalo praviti pre 30 godina a ne za 5 godina. Njegov sanacioni karakter na pocetku izgradnje se ne moze izbeci ili ce taj metro biti besmislen.
Санација се мора вршити санцијом и реорганизацијом постојећих система: трамваји,градска железница,тролејбуси и аутобуси а метро је тај који треба да омогући овом граду даљи развој и инвестиције (поред очигледне санације садашњег стања) и да реши урбанистичке рупе Београда(да санира Београд и његов центар).У осталом,чињеница је да Београд у овом облику практично нема ни једну зону довољне густине насељености за прави метро.Вероватно зато и ежисова и вуканова студија јесу у највећој мери конверзија постојећег трамвајског система. На крају крајева,такво решење ће омогућити разним ђиласима да терају инвеститоре због превелике квадратуре или спратности планираних објеката. Метро само и искључиво по мери садашње генарције и садашњег Београда је себично,глупо,нерационално и неодрживо решење поред тога што је у сукобу са главном одликом сваког метроа а то је да се никада не престаје са његовим развојем.

hazard":1qkz9um3 je napisao(la):
Inace i Jovin je lose resio pitanje SA jer se i tada nije znalo - sta ce tu tacno biti. A nece se ni znati sledecih 30 godina (min.).

Ајдее?! Лоше решио? Имаш ли неки аргумент за то или је твој суд неприкосновен?

ПС: Знало се и онда,зна се и данас шта ће бити у СА. Могу и да ти документујем ако треба. Јер видиш,Јовин и његове аустријске колеге су планирајући беохрадски метро испланирали и пола Београда.
 
Пантограф":10ppq2z3 je napisao(la):
Још по "Јовиновом" плану је било предвиђено да се композиције (рас)куплују у зависности од оптерећења (доба дана).

Иначе, сигуран сам да ће бити аутоматизован систем, а интервал ће вероватно остати као у студији: 4 минута у првој фази (краци до творничке и до Ж. ст. НБ; односно 3 минута када се други крак продужи до Блока 45. Овде ја имам највећу замерку на тај план, јер то заправо значи да ће у шпицу возови за Творничку ићи у просеку на 4,5 минута (два у року од 3 минута, па трећи за 6), а за Блок 45 - на 9 минута.
То је свакако могуће смањити, поготову са савременом сигнализацијом и аутоматизацијом вожње, али, према мишљењу стручњака, не и са овако пројектованим рачвцањем у Булевару уметности - односно, крак за Блок 45 мораће у неком тренутку да добије потпуно нову трасу. Зато мислим да треба у старту одустати од рачвања за Блокове и оставити на средњи рок тамо трамвај.

Protivnik sam distributivnog sistema ali to nam je najbrzi nacin do razgranate mreze.

Samo da se nadamo nekoj Ezisovoj razradi Systre... Systra 3 linke+MP14 automatski. Rekoh kako smo se nadali mozda ovo i ispadne dobro. :kk:
 
Delija":11zn6orv je napisao(la):
Ајдее?! Лоше решио? Имаш ли неки аргумент за то или је твој суд неприкосновен?

Valjda je prilicno ocigledno ako se pogleda mreza metro po studiji iz 1976. Savski amfiteatar, za koji se grandiozno govori od tada da treba ,,novi centar grada'', nema po Jovinoj studiji nijednu stanicu metroa. Postoji jedna stanica prigradske zeleznice, tj. regionalnog metroa kako Jovin to zove, stanica ,,Sava'' (pretpostavljam na mestu trenutne glavne zel. stanice? ti imas detaljnije informacije sigurno). SA koji je dugacak bar 1,6 km (novi zel. most - stari savski most) i sirok oko 600 m pokriven je samo tom stanicom. Sve 4 linije reg. metroa se tu ukrstaju, a metro uopste i ne prolazi. S druge strane, u starom centru gradu postoji 5 stanica (Terazije, Skupstina, Trg, Kalemegdan, i Slavija/Skadarlija, koju god od te dve da racunamo u strogi ,,stari'' centar). ,,Stari centar'' opsluzen je sa 2 line regionalnog metroa i 4 linije metroa. S druge strane, metro ide oko SA ostavljajuci ga kao rupu (Sajam, Slavija, Terazije). Ako SA treba da bude ,,novi centar'' ka kojem ce gravitirati isti ili cak veci broj ljudi kao ka ,,starom centru'' objasni mi kako je to Jovinovo resenje dobro. Meni se cini da je Jovin trasirao prugu i stavio jednu stanicu koja bi opsluzivala potrebe grada bez izgradjenog SA, racunajuci da ce se kasnije dodati jos po koja stanica i trasirati neka ,,obicna'' metro linija (a ne regionalna) kako za to bude potrebe nakon razvoja SA.

Takodje, druga ,,polovina'' SA - ona novobeogradska gde je naselje Staro Sajmiste - ostavljena je potpuno bez metroa. I ,,obicnog'' i regionalnog.

ПС: Знало се и онда,зна се и данас шта ће бити у СА. Могу и да ти документујем ако треба. Јер видиш,Јовин и његове аустријске колеге су планирајући беохрадски метро испланирали и пола Београда.

Ispravka: onda su neki ljudi mislili da znaju sta ce biti, pa se ispostavilo da nisu bili u pravu (inace bi vec bilo, a toga kao sto znamo nema). A po Jovinovom planu za metro mi se cini da ni tada nisu znali bas detaljno, vise su imali ideju. Danas se medjutim ne zna nista, i postojanje nekakvog i dalje vazeceg GUPa, DUPa ili cega vec za taj prostor ne znaci apsolutno nista. Ne znaci nista jer je dinamika oslobodjanja SA za gradnju potpuno nepoznata, i kada se napokon ukloni pruga sa pratecim sadrzajima, nema ama bas nikakve garancije da ce neke buduce generacije arhitekata, urbanista, inzenjera, investitora i politicara pratiti neki zamisli i planove od pre 50 ili vise godina. Mnogo je veca verovatnoca da ce hteti da sprovedu u delo neke svoje zamisli.

Budimo realni - ovo je Beograd, ovo je Srbija. Niko nije planirao ni Kaludjericu, ni divlju gradnju po Medakovicu i Jerkovicu pa se ipak desila. A verovatno pre 30 godina niko nije planirao ni ono sto se radilo po Vracaru, Zvezdari i Vozdovcu u poslednjih 10ak godina sve po zakonu i po propisima.
 
Delija":1gxf198a je napisao(la):
Па баш зато што велики број људи (туриста,шетача,блејача у кафићима па тек онда пословни људи) гравитира ка тој,пре свега пешачкој зони метро треба да буде до ње а не по сред ње и целом њеном дужином. У тој зони једноставно не постоји транзит који захтева три метро станице по сред пешачке зоне.То је ван памети а поврх свега радиће се о грађевински најскупљој траси.

Sve zavisi od velicine pesacke zone. Ako je dovoljno velika, postoji potreba sa prevozom ispod nje da se nadomesti zabrana kretanja vozila po njoj. Uostalom postoji razlog zasto trole idu do studentskog trga (zaboravljas na veliki broj studenata koji gravitira ka toj zoni?) tj. zasto su nekada isle skoro skroz do Kalisa. I Jovin to predvidja na nekin nacin, samo sto koristi liniju 2 a ne liniju 1, sa svojim stanicama Trg Rep. i Kalemegdan. Ja se slazem sa tobom da ispod Kneza ne treba da postoje 3 stanice, ali treba da postoji jedna pre (Trg Rep.) i jedna posle (npr. kod Kalemegdena) pesacke zone.

Санација се мора вршити санцијом и реорганизацијом постојећих система: трамваји,градска железница,тролејбуси и аутобуси а метро је тај који треба да омогући овом граду даљи развој и инвестиције (поред очигледне санације садашњег стања) и да реши урбанистичке рупе Београда(да санира Београд и његов центар).У осталом,чињеница је да Београд у овом облику практично нема ни једну зону довољне густине насељености за прави метро.Вероватно зато и ежисова и вуканова студија јесу у највећој мери конверзија постојећег трамвајског система. На крају крајева,такво решење ће омогућити разним ђиласима да терају инвеститоре због превелике квадратуре или спратности планираних објеката. Метро само и искључиво по мери садашње генарције и садашњег Београда је себично,глупо,нерационално и неодрживо решење поред тога што је у сукобу са главном одликом сваког метроа а то је да се никада не престаје са његовим развојем.

Govorimo o prvoj liniji metroa, ne o celom sistemu. Dakle prva linija je sanaciona jer je jednostavno situacija takva. ,,Zadatak'' prve linije je da olaksa i poboljsa zivot beogradjanima (ovim danasnjim), sve ostalo ide posle. To uostalom i mora tako da bi ljudi prihvatili tu investiciju i videli je kao korisnu. U tom smislu ta linija i sluzi da rastereti najopterecenije saobracajne pravce. Naravno ona ne mora da prati tacno trase postojecih linija i ulica (sto je najveca mana LRT resenja) i mora uzeti u obzir povecanje broja putnika (sto zbog prelaska ljudi iz automobila u pouzdaniji javni prevoz, sto zbog veceg doseljevanja ljudi i firmi u zonu gde prolazi metro) a ne biti projektovana samo na osnovu postojeceg opterecenja GSPovih linija (sto je druga velika mana LRT resenja).

Sto se tice gustine naseljenosti - zasto je to nuzno lose? Beograd ima dovoljnu gustinu naseljenosti da bude jedan dosta ,,nacickan'' grad (daleko je od nekog skupa predgradja tipa Los Andjeles), cemu forsiranje vece gustine naseljenosti? To bi samo cinilo grad manje komfornim za zivot. Zar je cilj da se u metrou isto ,,guzvamo'' kao u tramvajima i busevima (samo uz brze i pouzdanije putovanje naravno) ili je cilj da to bude i komfornije? Metro ce izazvati ,,spontano'' povecanje gustine naseljenosti u odredjenoj meri tamo gde bude prosao i to se mora predvideti, ali po meni je jako lose u Beogradu ciljano praviti metro tako da bi povecao gustinu naseljenosti (naravno ne govorim o ,,praznim'' delovima grada tipa Luka, SA, itd.).

Sto se tice ,,teranja'' investitora ogranicenom kvadraturom i spratnoscu, i ti i ja znamo da to ima veze samo sa jednom stvari - reketaskom korupcijom. Bilo koji mali investitor bez problema probije i kvadraturu i spratnost ako podmiti koga treba u opstini, veliki projekti koji su imali problem sa time jednostavno nisu ispostavili gradonacelniku i ekipi broj sa dovoljno nula. Da jesu, video bi kako se munjevito menjaju svi GUPovi, DUPovi, PDRovi i slicno. Dakle sve to nema veze sa metroom nego sa nekim drugim stvarima i to se mora resavati na druge nacine. Ovakav ili onakav metro tu nista ne pomaze.

Slazem se ja sa tobom da treba gledati unapred, ali mi je besmisleno da kljucan argument u pozicioniranju prve linije bude SA, cija je buducnost sasvim neizvesna.
 
Видим да не знаш да се СА простире на обе обале Саве као и да железничка станица јесте у СА па и две планиране станице са све метро-друмским мостом између њих. Ствар је једноставна,тамо где направиш инфраструктуру тамо ће инвеститори сигурно доћи.Нема те силе,пропале државе или корумпираног система који би то могао да заустави.Имамо пример НБГ-а као доказ тога и генерално целог Београда где се и дан данас ипак гради понешто.

А ако ГУП ни други планови не значе ништа ја не знам о чему ми причамо онда? Чему онда и овај форум? Шта то значи за ежисову студију и ту деоницу испод Јовинове пешачке зоне? ;) Поврх свега,Београд 70их и Београд данас се ипак доста разликују и ја од свега планираног од стране Јовина и његових ментора из Беча заговарам само важност тог дела прве линије и то пре свега начина и места премошћавања Саве.

Прва линија метроа мора да буде основа целог система а самим тим и основа економског развоја града. Градња те осовине испод,већ дефинисаног,за инвестиције затвореног а опет недовољно густог (барем за метро) старог центра града и мимо свих важнијих терминуса у центру ми и нема неког смисла.

Густина насељености је јако битна тема и економски и социолошки. Погледај густину насељености свих најкомфорнијих и најразвијених градова у свету па ће ти се ваљда само указати. Да ли они несрећници на тешкој периферију у Степи уживају у комфору? Колико ће стотина милиона евра бити неопходно уложити да основна тј одговорајаћа инфраструктура за толико насеље само дође до њега? - Толико да се никада неће ни изградити. ;)

А просечни запослени становник или студент или ђак из тог насеља има барем 30% веће дневне трошкове транспорта него што би имао да живи у СА, код луке Београд или код бродоградилишта. О утрошеном времену да не причам. Ту лежи и суштина настанка градова који су по дефиницији груписање садржаја на једном месту ради што веће доступности истих што већем броју људи. Београд има несразмерно велики обим обилазнице за број становника а то је проузроковано управо том нелогичном градњом стамбених јединица по околним брдима. Ако је то 90их било неизбежно због ратова тј избеглица данас богами није.А и даље идемо око правог а празног центра града ко киша око Крагујевца.
 
Предпостављам да постоји план за насељавање? Вероватно ће се рушити лева обала Дунава, Степа, Земун поље... да га населимо? Пошто је немогуће повезати периферије саобраћајно, далеко су па поскупљују функционисање града а нових избегличких таласа или демографски уништене унутрашњости која хрли у град нема. Да не потежем шале дела форумаша о Кинезима итд.
 
Борчанац, Београд има три пута мање пословног простора од три пута мање Братиславе. Уз какав год, макар и мали економски напредак (тешко ћемо, на жалост, достићи Словачку), тек нам предстоји иоле озбиљна градња.
 
Narode dok mi razgovaramo o buducem metrou ne bi bilo lose da se podsetimo sta nam se sve nudilo:

Nas dragi Ruan, BeLaMov brat:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bAEzTXsjPkU[/youtube]

Pa onda i nas dragi Porto:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ftntu8wHYqg[/youtube]

A za kraj mozda potvrde i ovako nesto:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2cX93pN-Ex8[/youtube]
 
Добијамо баш то последње, "Алстом метрополис" на гуменим точковима, дакле као на линији 14, само мало шири: "Ежисова" студија предвиђа композиције ширине 2,65 метара, а ова у Паризу је 2,448 m.

Верујем да нам не гине ни аутоматска вожња, као ни перонска врата (јер је тако скупље). Није да се буним...
 
Пантограф":1yozbz4j je napisao(la):
Добијамо баш то последње, "Алстом метрополис" на гуменим точковима, дакле као на линији 14, само мало шири: "Ежисова" студија предвиђа композиције ширине 2,65 метара, а ова у Паризу је 2,448 m.

Верујем да нам не гине ни аутоматска вожња, као ни перонска врата (јер је тако скупље). Није да се буним...

Moguce. Mozda ponude MP14 u razlicitim sirinama. Nikad se ne zna.
 
vucko":2bxzju05 je napisao(la):
Alstom metropolis,predobro da bi bilo istinito!

O da Vucko, ni ja nisam mogao da poverujem ali izgleda da jeste istinito sudeci po medijskim informacijama. :D

Пантограф":2bxzju05 je napisao(la):
То је сокоћало с гумени точкићи које имају у понуди...

Naravno, sta bi drugo moglo da bude. :mrgreen:

Anyway, ljudi na komentarima po sajtovima kao B92 i slicno izgleda ne shvataju da su odustali od LRT-a. Neki jos misle da ceo sistem kosta jednu milku a u stvari samo do Vuka tj. faza 1. Inace LRT je kostao isto ali skroz do Ustanicke.

Mi smo ovde o takvoj varijanti razgovarali duze vreme. izgleda da su konacno shvatili da bi onako napravili nepopravljivu gresku.
 
А по којим медијским информацијама? Ђилас је био у Лиону,Лилу,Бечу на Марсу и? Шта то говори о будућности београдског метроа?
 
Vrh