Šta je novo?

Metro

Delija":26sgzegy je napisao(la):
А по којим медијским информацијама? Ђилас је био у Лиону,Лилу,Бечу на Марсу и? Шта то говори о будућности београдског метроа?

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2013&mm=06&dd=30&nav_id=727842

"Studija je pokazala da bi maksimalni kapacitet ovog sistema bio 18.000 putnika u vršnom satu sa vozilima dužine do 70 metara, a čak 24.000 u vršnom satu sa vozilima od 90 metara."

http://fr.wikipedia.org/wiki/MP_89

"Longueur hors tout : 90,28 m"

Da, Pantograf i ja smo sisli s drveta. Hvala.
 
Па Пантограф није али за тебе не знам.

Делује ми да ти то капираш тако да ће капацитет бити негде између 18 и 24.000 а само су изнете две могуће максималне бројке и дужина композиција док нам остаје много више непознатих у тој једначини. Тачан капацитет и временски интервал између композиција су неки основни податци које још са сигурношћу не знају чак ни одговорни из града. Неки усмени позитивни помаци постоје у вези са одбацивањем нископодног возила али то је то.Ништа још није потписано а гаранција за кредит није ни на видику.

Не видим ни један разлог за оптимизам а понајмање основ за то да је ЛРТ мртав. Тешко ми је још увек да поверујем у то чедоморство од стране оних који су нам тај лрт и наметнули.

А поврх свега,могу да потерају и најкласичнији метро џаба нам ако ће то бити на основама актуелне студије која неутралише постојећи трамвајски систем.

едит: У ствари не могу,јер имају дебилне мале радијусе широм траса.
 
Delija":3hejszc3 je napisao(la):
Па Пантограф није али за тебе не знам.

Делује ми да ти то капираш тако да ће капацитет бити негде између 18 и 24.000 а само су изнете две могуће максималне бројке и дужина композиција док нам остаје много више непознатих у тој једначини. Тачан капацитет и временски интервал између композиција су неки основни податци које још са сигурношћу не знају чак ни одговорни из града. Неки усмени позитивни помаци постоје у вези са одбацивањем нископодног возила али то је то.Ништа још није потписано а гаранција за кредит није ни на видику.

Не видим ни један разлог за оптимизам а понајмање основ за то да је ЛРТ мртав. Тешко ми је још увек да поверујем у то чедоморство од стране оних који су нам тај лрт и наметнули.

А поврх свега,могу да потерају и најкласичнији метро џаба нам ако ће то бити на основама актуелне студије која неутралише постојећи трамвајски систем.

едит: У ствари не могу,јер имају дебилне мале радијусе широм траса.

Jasno mi je sta si time hteo da kazes.

Za te umisljene radijuse umisljenog "klasicnog metroa" u tvom odnosno Jovinovom svetu kucaj na netu "Caxton Curve" bez navodnika. To sto ti zamisljas 18, 20 i 23m vagone to je tvoja zabluda o metrou.

Prestani da zivis u Jovinovim snovima covece. Koji to LRT koristi Michelin sistem majke ti? Panicis bez preke potrebe i vredjas druge.

Kacim slike poput ove u postovima a on i dalje pravi od mene degena:

640px-Bogie-metro-Meteor-p1010692.jpg


Nadji mi tramvaj/LRT sa takvim postoljem. Sada i novinare vredjas time sto im ne verujes. Ne niko nije spomenuo gumene tockove. Ne niko samo je Express lud, malouman i ko zna sta jos po uvazenom Delijinom misljenju.

Hazardovu inteligenciju uporno potcenjujes nesvestan nivoa sopstvene.

Vidim kako su dve krivine kod B.Z.Dj preterano ostrije od ove u Cikagu koje koristi tvoj divni "teski metro":

640px-CTA_loop_junction.jpg
 
Delija":3dju17hr je napisao(la):
Видим да не знаш да се СА простире на обе обале Саве

Kako ne znam, kada se gore bunim sto Jovinov metro zaobilazi potpuno novobeogradsku stranu SA.

као и да железничка станица јесте у СА па и две планиране станице са све метро-друмским мостом између њих.

Kakve veze ima to gde je most, kada je metro stanica na Terazijama tj. na Terazijskoj terasi. Sada ti imas detaljne planove, ja gledam samo semu, ali ta stanica ili nije u SA ili ako jeste ne treba da se zove Terazijska terasa. No cinjenica ostaje da ,,poprecno'' kroz SA Jovinov metro ne prolazi, tacnije kroz novobeogradsku stranu ne prolazi nista, a kroz drugu stranu prolazi samo gradska zeleznica. To po meni nije dobro resenje za nesto sto treba da ,,novi centar grada'' i meni je pokazatelj da je Jovin ostavio resavanje metroa u SA za neke buduce generacije.

Ствар је једноставна,тамо где направиш инфраструктуру тамо ће инвеститори сигурно доћи.Нема те силе,пропале државе или корумпираног система који би то могао да заустави.Имамо пример НБГ-а као доказ тога и генерално целог Београда где се и дан данас ипак гради понешто.

Hteo sam da kazem da bi ta ogranicenja postojala i da ima metro, jer gradska vlast zeli da uzima reket za izuzetke. I bez metroa po NBG mogu da se grade vise zgrade pa se ne prave, nije kljucni razlog metro. Sila koja ogranicava je losa ekonomska situacija, da je bolja, gradilo bi se i sa manjkom potrebne infrastrukture. Investitori ce doci tamo gde imaju racunicu za zaradu, infrastruktura je potreban ali ne i dovoljan uslov. Glavni razlog zbog kog u Beogradu nema velikih poslovnih solitera je taj sto za njima ne postoji traznja. Beograd ima visak poslovnog prostora.

А ако ГУП ни други планови не значе ништа ја не знам о чему ми причамо онда? Чему онда и овај форум? Шта то значи за ежисову студију и ту деоницу испод Јовинове пешачке зоне? ;) Поврх свега,Београд 70их и Београд данас се ипак доста разликују и ја од свега планираног од стране Јовина и његових ментора из Беча заговарам само важност тог дела прве линије и то пре свега начина и места премошћавања Саве.

Trenutni GUP je predvidjen za 2021. godinu a do tada se sigurno nista nece izgraditi u SA. Stavise, do 2021. dobar deo tog GUPa nece biti realizovan a onda ce se praviti nesto novo. Vec vidjeno nekoliko puta u ovom gradu.

Прва линија метроа мора да буде основа целог система а самим тим и основа економског развоја града. Градња те осовине испод,већ дефинисаног,за инвестиције затвореног а опет недовољно густог (барем за метро) старог центра града и мимо свих важнијих терминуса у центру ми и нема неког смисла.

Ja samo ne vidim poentu pozicioniranje te prve linije za potrebe SA kada ce to biti gradjeno ko zna kad a do tada ce biti prilike da se trasira jos 3 linije metroa.

Густина насељености је јако битна тема и економски и социолошки. Погледај густину насељености свих најкомфорнијих и најразвијених градова у свету па ће ти се ваљда само указати.

Da. Hajde da poredimo :)

World's Top 10 Most Liveable Cities (EIU 2012) - gustina naseljenosti u zagradi:

1 Melbourne 1,567/km2
2 Vienna 4,002.2/km2
3 Vancouver 5,249/km2
4 Toronto 4,149/km2
5 Calgary 1,329.0/km2
5 Adelaide 659/km2
7 Sydney 2,058/km2
8 Helsinki 2,832.86/km2 (tj. 1,836.8/km2)
9 Perth 285.5/km2
10 Auckland 2,900/km2

Beograd: 3,424/km2

Gradovi medju prvih 10 sa vecom gustinom naseljenosti od Beograda: 3. Pritom, provereno znam da Toronto ima manju prosecnu ili ,,srednju'' gustinu naseljenosti od Beograda, a Bec bi dostilgli kada bi popunili taj SA (jer kao sto rekoh gore, kada govorim o gustini, ne mislim da ne treba popunjavati praznine tipa SA).

Da ne bude da gledam samo jednu listu, na ovakvim listama medju prvih 10 se cesto nalaze i Cirih (4,135 /km2), Minhen (4,472 /km2), Diseldorf (2,730 /km2), Frankfurt (2,785 /km2), Kopenhagen (7,300/km2 city, 1,998/km2 urban), i Stokholm (4,638/km2 city, 3597/km2 urban). Pritom jasno je da nije gustina naseljenosti presudan faktor kada objasnjavamo zasto su ovi gradovi bolji od Beograda...

Да ли они несрећници на тешкој периферију у Степи уживају у комфору? Колико ће стотина милиона евра бити неопходно уложити да основна тј одговорајаћа инфраструктура за толико насеље само дође до њега? - Толико да се никада неће ни изградити. ;)

Beograd je vec toliko veliki da jedno naselje te velicine manje-vise ne znaci mnogo. Beograd kuburi sa infrastrukturom odavno, i to ima veze sa nekim drugim stvarima a ne gustinom naseljenoscu. Inace ako je Stepa teska periferija ne znam sta su onda neki drugi delovi grada (Borca?). Takodje da postoji ljudski javni prevoz koji bi te ljude za manje od 25 minuta doveo gde god da treba da idu, bilo bi im itekako komforno.

А просечни запослени становник или студент или ђак из тог насеља има барем 30% веће дневне трошкове транспорта него што би имао да живи у СА, код луке Београд или код бродоградилишта.

O kakvim dnevnim troskovima transporta pricas, kada student placa markicu od 1100 dinara mesecno (ako je uopste placa), koja je ista ma gde ziveo. I opet, nigde nisam rekao da ne treba da se poveca gustina naseljenosti u SA ili Luci. Takodje studentu je mnogo bitniji trosak mesecne kirije nego prevoza, pa ce veliki broj svejedno gravitirati ka perifireji jer su kirije tamo nize.

О утрошеном времену да не причам. Ту лежи и суштина настанка градова који су по дефиницији груписање садржаја на једном месту ради што веће доступности истих што већем броју људи. Београд има несразмерно велики обим обилазнице за број становника а то је проузроковано управо том нелогичном градњом стамбених јединица по околним брдима. Ако је то 90их било неизбежно због ратова тј избеглица данас богами није.А и даље идемо око правог а празног центра града ко киша око Крагујевца.

Ako mislis da je Beograd ,,redak'' grad pogledaj kako izgledaju neki drugi gradovi (kao npr. neki sa one liste 10 najboljih u Australiji). S druge strane ako mislis da je mnogo veca gustina pozeljna poseti London ili Pariz, pa vidi kako je kada provedes pola dana u metrou. Te stambene jedinice uopste nisu tako daleko kada se gleda kilometraza - problem je nedostatak transportnog sistema koji se zove metro. Ako ne postoji dovoljna gustina za ,,pravi'' ili ,,teski'' metro onda moze neki sistem srednjeg kapaciteta (naravno nikako LRT tu se slazemo) kao sto cemo verovatno od Francuza i dobiti. Da postoji nezavisni sinski sistem koji pokriva ceo grad shvatili bi koliko je Beograd u stvari mali (prostorno) u poredjenju sa svetskim metropolama.
 
Експрес,док та постоља и те возове не окачи на сајт града Ђилас лично или Вукан на сајту дирекције не верујем ништа. А ти качи шта хоћеш,мени то и није неки доказ.А ово за вређање новинара којима не верујем је генијално.Чуј не верујем нашим новинарима?! Ма срам да ме буде! :D

Хазарде омашио си све. Омашио си и границе савског амфитетра,омашио си и позицију "јовинових" станица,вероватно и позицију моста...А и густину насељености центра тих поменутих градова (притом скоро сваки од њих има потпуно другачију административну поделу,па и поимање урбаног подручја,подручја града и подручја метро области).

А ево ти тај Торонто са "просечно мањом густином насељености" (иначе потпуно ирелевантан податак када се узме у обзир метро облас тог града.

looking-over-Toronto.jpg


А све имаш испред носа. Људе овде масовно мрзи да се информишу у пројекту метроа али их не мрзи да на свакој страници хејтују пројекат из 1976. године о којем очигледно не знају ништа. Ниси први Хазарде тако да ти ни не замерам.

А омашио си и суштину проблема градње на периферији.Није за ову нашу тему конкретно ни битно да ли студент плаћа маркицу или не када његов превоз свеједно кошта,било само њега или нас грађане,то свеједно кошта.Као што и запосленог кошта његов аутомобил који му откине 30 или чак 50% плате зато што до посла и назад дневно пређе и до 50км уместо максимум 20,колико би прешао да живи у центру или да му је радно место у центру.
 
Delija":1lj6pzg4 je napisao(la):
Ау ал сте наглабали нетачности. Толико да немам времена а ни воље да одговорим на сваку.

Експрес,док та постоља и те возове не окачи на сајт града Ђилас лично или Вукан на сајту дирекције не верујем ништа. А ти качи шта хоћеш,мени то и није неки доказ.А ово за вређање новинара којима не верујем је генијално.Чуј не верујем нашим новинарима?! Ма срам да ме буде! :D

Pantograf ce ti sam odgovoriti sta on misli o novinarima posto ih poznaje malo bolje od mene. :wink:

Svi mi pomalo naglabamo netacnosti ali takodje znamo da Delija naglaba o Jovinovim ludim snovima.
 
Па Пантограф је мање више једини новинар којем верујем а иначе их знам баш доста.Неки су ми и блиски пријатељи и сами ми кажу да слободно новинарство у Србији једноставно не постоји.

Ја се већ годину дана држим само једног дела прве линије "Јовиновог" метроа, тачније метро-друмског моста и 3 најближе му станице.Ово сад ти је само лош покушај провокације из мени несхватљивих разлога пошто ја тебе нисам напао. Само не делим твоје усхићење на основу једног или два произвољна новинска чланка и посете Ђиласа Француској. Слике које качиш и твоје оптимистично писање су једно а реалност ежисове студије,финансијског стања града и Вукановог вођства нешто сасвим друго.
 
Delija":1z8jtm4j je napisao(la):
А и густину насељености центра тих поменутих градова (притом скоро сваки од њих има потпуно другачију административну поделу,па и поимање урбаног подручја,подручја града и подручја метро области).

Ja ti nigde nisam navodio gustinu naseljenosti metro oblasti tih gradova. Besmislena je za temu, jer metro oblast generalno ne pokriva metro vec gradska zeleznica, a i besmislena je za poredjenje jer Beograd nema metro oblast kao ti gradovi (tj. prsten predgradja oko grada koji imaju slicnu ili vecu populaciju kao sam grad uz nizu gustinu naseljenosti). Podaci koje sam naveo iskljucivo su za urbano podrucje, a kada dajem dva podatka jedno je "city" (dakle striktno administrativno sta je zvanicno taj grad) a drugo je "realno" urbano podrucje grada (i dajem ta dva radi razumnijeg poredjenja sa Beogradom, jer Beograd nema tu administrativnu podelu).

А ево ти тај Торонто са "просечно мањом густином насељености" (иначе потпуно ирелевантан податак када се узме у обзир метро облас тог града.

Opet, ne govorim o metro oblasti Toronta vec o urbanom podrucju. I hvala ti sto me poducavas o Torontu, gradu u kome sam ziveo celih 14 godina :) Ajmo sada malo da stavimo stvari u perspektivu:

23644928.jpg


Ove zelene povrsine oko centra ciju si sliku postavio nisu metro oblast, nisu periferija, vec deo urbanog tkiva. To su sve kuce (jedan ili dva sprata) u tipicnom severnoamerickom maniru i gustina naseljenosti je tu niska. U tim krajevima zivi vecina stanovnika. U tom pogledu Beograd je daaleko bolje ,,rasporedjen'' i daleko je vise ,,urban'' i ako ima ukupnu nizu gustinu naseljenosti. O tome sam govorio kada sam pricao o ,,srednjoj'' ili ,,prosecnoj'' gustini. E sad naravno da Toronto ima nacickane solitere u centru (od kojih su bar 70-80% cisto poslovne zgrade) kad je to centar metro oblasti od 5 miliona stanovnika, i finansijski i poslovni centar drzave od 30 miliona stanovnika koja je uzgred 12. ekonomija sveta. To Beograd nema, nikad nije imao niti ce ikada imati. No nebitna je digresija o Torontu - bitna je cinjenica da od 10 najboljih gradova za zivot po Ekonomistu, 7 ima manju gustinu naseljenosti od Beograda. I to po adekvatnim merilima poredjenja. To sto im je u nekim slucajevima centar gusci samo znaci da su neki drugi delovi grada dosta manje gusti. Beogradskoj gustini naseljenosti nista ne fali, vrlo je humana.

Inace i Beograd ima svoje ,,guste zone'': Vracar 19.000/km2, Stari Grad 6.900/km2. Inace centar Toronta koji si prikazao ima gustinu naseljenosti 14.120/km2 (manje od, vidi, Vracara). Elem znam o cemu pricam kada pravim ta poredjenja.

А све имаш испред носа. Људе овде масовно мрзи да се информишу у пројекту метроа али их не мрзи да на свакој страници хејтују пројекат из 1976. године о којем очигледно не знају ништа. Ниси први Хазарде тако да ти ни не замерам.

Ja uopste ne hejtujem projekat iz 1976., stavise imam prema njemu samo postovanje i divljenje sto i se i da videti po mom pisanju na ovom topiku nekoliko godina unazad. Samo sam izneo moje misljenje o pokrivenosti SA u tom projektu, nista vise. Takodje sam izneo protivljenje da prioritet za trasiranje prve metro linije bude SA koji ce biti izgradjen na svetog nikad. To je sve.

А омашио си и суштину проблема градње на периферији.Није за ову нашу тему конкретно ни битно да ли студент плаћа маркицу или не када његов превоз свеједно кошта,било само њега или нас грађане,то свеједно кошта.Као што и запосленог кошта његов аутомобил који му откине 30 или чак 50% плате зато што до посла и назад дневно пређе и до 50км уместо максимум 20,колико би прешао да живи у центру или да му је радно место у центру.

Po tebi zvuci kao da se u Beogradu na periferiji grade predgradja americkog tipa, sto nije tacno. Postoji problem troskova ali i problem kvaliteta. Skuplje je ziveti u 100 nego u 50 kvadrata ali je bolje ziveti u 100 nego 50 kvadrata. Naravno ako svi zivimo u 300 kvadrata dobijamo problem previse rasirenih ,,mrtvih'' gradova koji su zaista skupi za odrzavanje. Opet ako se najjefikasnije ,,napakujemo'' u solitere dobijamo dosta umanjen kvalitet zivota. Mora postojati neki balans, neka srednja tacka. Po mom misljenju (ziveo sam na par mesta u svetu a obisao jos vise) Beograd je taj balans manje-vise potrefio. Doduse ide u pogresnom pravcu otkad je postpetooktobarska vlast odlucila da dozvoli unistavanje velikih delova Vracara, Zvezdare i Vozdovca ali to je vec neka druga prica (kamo srece da je umesto skrnavljenja ovih delova grada 4- i 5-spratnicama gde im mesto nije planski izgradjen SA ili neki drugi deo grada za dodatni stambeni prostor, no kao sto vidimo, nije, i kako stvari stoje, nikad nece ni biti).
 
Delija":1llv9r85 je napisao(la):
Па Пантограф је мање више једини новинар којем верујем а иначе их знам баш доста.Неки су ми и блиски пријатељи и сами ми кажу да слободно новинарство у Србији једноставно не постоји.

Ја се већ годину дана држим само једног дела прве линије "Јовиновог" метроа, тачније метро-друмског моста и 3 најближе му станице.Ово сад ти је само лош покушај провокације из мени несхватљивих разлога пошто ја тебе нисам напао. Само не делим твоје усхићење на основу једног или два произвољна новинска чланка и посете Ђиласа Француској. Слике које качиш и твоје оптимистично писање су једно а реалност ежисове студије,финансијског стања града и Вукановог вођства нешто сасвим друго.

Aha. Skontao.

Ocajan sta ces..

Uradice ono sto je cika Vukan naumio s tim sto ce vozila biti metro vozila sa specifikacijama koje mogu da zadovolje predlozene kriterijume trase [Materiel Pneumatique]. Dakle mozda malo izmenjene LRT trase. Eventualno manji broj stanica i to je to u najboljem slucaju.

Prestani da zivis u oblacima. Mani se ubedjenja kako ce Djilas bas na tvoje hirove da se sazali. Ovaj grad ima milion ljudi, ne tebe jednog.
 
Па дискутабилно је ко живи у облацима.Ти си оптимиста у овој причи а не ја.

Хазарде па управо је Торонто савршени контрапример Београду и баш зато сам га издвојио са твог списка. Док они у центру имају густину и до 5 и више пута већу него најгушћи делови Београда а на периферији индивидуалне стамбене јединице (што је и логично) ми у центру или немамо ништа (шљункаре,пропале колосеке,фабрике и складишта) или индивидуалне куће (лева обала СА) или пак стари центар града у П+6 који барем у тој пешачкој зони испод које је планирана ова деоница нема никаквих саобраћајних проблема.А да ствар буде гора на периферији имамо густо насељена блоковска или "ламелска" насеља. Дакле потпуно супротан и очигледно погрешан принцип.

Ако си живео у Торонту онда и знаш како су густина насељености као и привредна активност расли у зони метро станица. Тако нешто је у случају прве фазе по ежису могуће само у блоку 26 и практично нигде више.(бесмислени крак ка блоковима не рачунам)
 
Delija":1txpspjs je napisao(la):
Хазарде омашио си све. Омашио си и границе савског амфитетра,омашио си и позицију "јовинових" станица,вероватно и позицију моста...

Kada govorim o SA koji treba da bude izgradjen u nekoj lepoj buducnosti koja po svemu sudeci nikada nece doci, govorim o delu gde su koloseci i druga zeleznicka infrastruktura sa jedne strane, i delu gde je naselje staro sajmiste sa druge strane. Sa ,,stare'' strane grada to je otprilike prostor od novog zeleznickog mosta (jer je posla njega vec Sajam) do starog savskog (jer je posle njega vec Savamala koja valjda nece biti sravnjena sa zemljom). Gresim li?

Jovin je u taj prostor stavio jednu stanicu regionalnog metroa (,,Sava'') i to je sve. Gresim li?

Most je otprilike na poziciji starog savskog. Gresim li?

Ono gde izgleda gresim je pozicija stanice Terazijska terasa, ja sam bio pod utiskom da je ona blize Terazijama dok ti sad kazes da je ona u stvari skroz ,,dole'' u Karadjordjevoj?
 
Аман,имаш и станицу Т. тераса и станицу у Карађорђевој и станицу на другој обали СА.

Пантограф је писао да је у међувремену Јовин одустао од станице у Карђорђевој али то је небитно за нашу дискусију јер ја причам о оригиналном плану из 1976. године.

untitled.png
 
Delija":qz5ay5h3 je napisao(la):
Хазарде па управо је Торонто савршени контрапример Београду и баш зато сам га издвојио са твог списка. Док они у центру имају густину и до 5 и више пута већу него најгушћи делови Београда а на периферији индивидуалне стамбене јединице (што је и логично) ми у центру или немамо ништа (шљункаре,пропале колосеке,фабрике и складишта) или индивидуалне куће (лева обала СА) или пак стари центар града у П+6 који барем у тој пешачкој зони испод које је планирана ова деоница нема никаквих саобраћајних проблема.А да ствар буде гора на периферији имамо густо насељена блоковска или "ламелска" насеља. Дакле потпуно супротан и очигледно погрешан принцип.

Ali upravo je Beograd po tom pitanju urbanisticki ,,bolji'' od Toronta. Sve van centra Toronta je mrtvo, nemoguce je ici po hleb bez automobila. S druge strane u Beogradu je i periferija vrlo ,,urbana''. Bolje je imati rasporedjenu gustinu naseljenosti tako da svaki deo grada moze da ima neki sadrzaj i neki svoj mini-centar nego par solitera u centru okruzene morem kucica. Leva obala SA je ocigledno problem raseljevanja dok za desnu znamo, to je nekada bila periferija, i rast grada je tu oblast ,,zaobisao'' jer je i dalje bila aktivna industrijsko-zeleznicka zona. Meni je daleko veci rebus zasto je 1961. otvorena Luka Beograd tu gde jeste nego sto je ostavljena zeleznica u SA gde je bila od 19. veka kada taj deo jeste bila periferija Beograda tj. fakticki van grada.

No uopste da treba razviti SA u nesto drugo uopste nije sporno, tu se skroz slazemo. Samo sto sam ja uveren da taj film necemo skoro gledati. Nazalost.

Ако си живео у Торонту онда и знаш како су густина насељености као и привредна активност расли у зони метро станица. Тако нешто је у случају прве фазе по ежису могуће само у блоку 26 и практично нигде више.(бесмислени крак ка блоковима не рачунам)

Moguce je duz Bulevar posle Vuka pa sve do Liona. Uostalom ta prva faza je sanaciona. Treba da ucini prenatrpani javni prevoz na tom potezu podnosljivijim i pouzdanijim.
 
Po prikazu koji je delija okacio je jasno da stanice pre mosta i posle mosta nisu dobro pozicionirane tj da ne mogu prihvatiti celo podrucje sa obe strane reke.
 
Delija":1j5ukgkr je napisao(la):
Аман,имаш и станицу Т. тераса и станицу у Карађорђевој и станицу на другој обали СА.

Пантограф је писао да је у међувремену Јовин одустао од станице у Карђорђевој али то је небитно за нашу дискусију јер ја причам о оригиналном плану из 1976. године.

Ja prvi put vidim tu stanicu Karadjordjeva, sve seme plana iz 1976. koje sam vidjao do sad imali su T. terasu i kraj. Priznajem dakle gresku :) ali opet mislim da pokrivanje SA nije optimalno.
 
Sasvim je jasno da se nijedan plan do kraja nije posvetio savskom amfiteatru
 
Igor":2zgzecy6 je napisao(la):
Po prikazu koji je delija okacio je jasno da stanice pre mosta i posle mosta nisu dobro pozicionirane tj da ne mogu prihvatiti celo podrucje sa obe strane reke.
Upravo, ne pokriva SA, vec ga samo tangira manjim delom. Sa druge strane ne pokriva ni glavne tokove kretanja putnika (sadasnji, a kakvi ce biti tokovi za 200 godina, to niko ne zna). Mislim da je on vise metro trasa sanjarenja, a ne pragmaticnosti i realnosti. Sto kaze Hazard, Savski amfiteatar ce se isgraditi na sveti nikad, eventualno mozda u sledecem veku.Nismo u stanju Prokop da zavrsimo 50 godina, koridor 10 se gradi godisnjim tempom od 2km, a mi ovde pricamo o Savskom amfiteatru, trecem beogradu, sa potencijanim milionima kvadratnih metara....ko da postajemo centar sveta.
 
Јасно,ипак су Степа и блок 72 центар света,сутра и блок 67 а зарасли сервисни колосеци у СА непремостива препрека. :roll:

А ако је ово тангирање СА ја сам Жаклина Глигоријевић

untitled.png


У питању је очигкедан и по мени најбољи компромис повезивања терминуса код Зелењака,железничке станице и СА. А Вуканова алтернатива је повезивање трга републике,сану-а и К. Венца.


Поврх свега,не схватам вашу реторику.Мана трасе је што не иде по сред СА па ајмо онда да набуџимо гребену К, Венца мост,низводно од Бранквог. :shock:
 
Pa sto ga jovin onda nije projektovao sa sve amfiteatrom kada je bio toliko vidovit i savrsen
 
Igor":2hdha81k je napisao(la):
Pa sto ga jovin onda nije projektovao sa sve amfiteatrom kada je bio toliko vidovit i savrsen

Ко каже да није?

metromost1.jpg


Мислио сам да бар ти знаш шта критикујеш...


и да,умало да заборавим.Ова верзија са две станице на крајевима моста је актуелнија од слике трасе из горњег поста и колико знам управо то је подразумевао пројекат моста 90их година

picture5ot.jpg
 
И кад смо код сањарења...Ово Јовиново барем изгледа као неки сан о оно актуелно више као неки кошмар у ком би се највећа средства утрошила на роварење старог језгра града које притом врло вероватно кошта више него ова алтернатива, поред тога што је вредност коначног решавања правог центра града и обала вероватно немерљива
 
Delija":3o6xs4oq je napisao(la):
Поврх свега,не схватам вашу реторику.Мана трасе је што не иде по сред СА па ајмо онда да набуџимо гребену К, Венца мост,низводно од Бранквог. :shock:

Poenta je da ni Jovin koji je mogao svojevremeno biti dosta sigurniji da ce u SA nesto biti nego mi danas nije bas trasirao metro sa SA na 1. mestu te svakako mi to ne bi trebalo da radimo danas kada govorimo tek o prvoj liniji. Zapravo mozda je i bolje da prva linija potpuno zaobidje SA pa da se tu kako treba trasira neka buduca kada bude izvesnije sta ce se tu graditi. Ovako postoji opasnost da tu prodje nesto sto nece biti adekvatno resenje ali ce ograniciti neko buduce a zauzvrat ce zrtvovati neke stvari koje su potrebnije danas. To je poenta.
 
Vrh