Evo amimacije Alstom Lion
http://www.youtube.com/watch?v=IVmrPgTSIhg
http://www.youtube.com/watch?v=IVmrPgTSIhg
Delija":26sgzegy je napisao(la):А по којим медијским информацијама? Ђилас је био у Лиону,Лилу,Бечу на Марсу и? Шта то говори о будућности београдског метроа?
Delija":3hejszc3 je napisao(la):Па Пантограф није али за тебе не знам.
Делује ми да ти то капираш тако да ће капацитет бити негде између 18 и 24.000 а само су изнете две могуће максималне бројке и дужина композиција док нам остаје много више непознатих у тој једначини. Тачан капацитет и временски интервал између композиција су неки основни податци које још са сигурношћу не знају чак ни одговорни из града. Неки усмени позитивни помаци постоје у вези са одбацивањем нископодног возила али то је то.Ништа још није потписано а гаранција за кредит није ни на видику.
Не видим ни један разлог за оптимизам а понајмање основ за то да је ЛРТ мртав. Тешко ми је још увек да поверујем у то чедоморство од стране оних који су нам тај лрт и наметнули.
А поврх свега,могу да потерају и најкласичнији метро џаба нам ако ће то бити на основама актуелне студије која неутралише постојећи трамвајски систем.
едит: У ствари не могу,јер имају дебилне мале радијусе широм траса.
Delija":3dju17hr je napisao(la):Видим да не знаш да се СА простире на обе обале Саве
као и да железничка станица јесте у СА па и две планиране станице са све метро-друмским мостом између њих.
Ствар је једноставна,тамо где направиш инфраструктуру тамо ће инвеститори сигурно доћи.Нема те силе,пропале државе или корумпираног система који би то могао да заустави.Имамо пример НБГ-а као доказ тога и генерално целог Београда где се и дан данас ипак гради понешто.
А ако ГУП ни други планови не значе ништа ја не знам о чему ми причамо онда? Чему онда и овај форум? Шта то значи за ежисову студију и ту деоницу испод Јовинове пешачке зоне? Поврх свега,Београд 70их и Београд данас се ипак доста разликују и ја од свега планираног од стране Јовина и његових ментора из Беча заговарам само важност тог дела прве линије и то пре свега начина и места премошћавања Саве.
Прва линија метроа мора да буде основа целог система а самим тим и основа економског развоја града. Градња те осовине испод,већ дефинисаног,за инвестиције затвореног а опет недовољно густог (барем за метро) старог центра града и мимо свих важнијих терминуса у центру ми и нема неког смисла.
Густина насељености је јако битна тема и економски и социолошки. Погледај густину насељености свих најкомфорнијих и најразвијених градова у свету па ће ти се ваљда само указати.
Да ли они несрећници на тешкој периферију у Степи уживају у комфору? Колико ће стотина милиона евра бити неопходно уложити да основна тј одговорајаћа инфраструктура за толико насеље само дође до њега? - Толико да се никада неће ни изградити.
А просечни запослени становник или студент или ђак из тог насеља има барем 30% веће дневне трошкове транспорта него што би имао да живи у СА, код луке Београд или код бродоградилишта.
О утрошеном времену да не причам. Ту лежи и суштина настанка градова који су по дефиницији груписање садржаја на једном месту ради што веће доступности истих што већем броју људи. Београд има несразмерно велики обим обилазнице за број становника а то је проузроковано управо том нелогичном градњом стамбених јединица по околним брдима. Ако је то 90их било неизбежно због ратова тј избеглица данас богами није.А и даље идемо око правог а празног центра града ко киша око Крагујевца.
Delija":1lj6pzg4 je napisao(la):Ау ал сте наглабали нетачности. Толико да немам времена а ни воље да одговорим на сваку.
Експрес,док та постоља и те возове не окачи на сајт града Ђилас лично или Вукан на сајту дирекције не верујем ништа. А ти качи шта хоћеш,мени то и није неки доказ.А ово за вређање новинара којима не верујем је генијално.Чуј не верујем нашим новинарима?! Ма срам да ме буде!
Delija":1z8jtm4j je napisao(la):А и густину насељености центра тих поменутих градова (притом скоро сваки од њих има потпуно другачију административну поделу,па и поимање урбаног подручја,подручја града и подручја метро области).
А ево ти тај Торонто са "просечно мањом густином насељености" (иначе потпуно ирелевантан податак када се узме у обзир метро облас тог града.
А све имаш испред носа. Људе овде масовно мрзи да се информишу у пројекту метроа али их не мрзи да на свакој страници хејтују пројекат из 1976. године о којем очигледно не знају ништа. Ниси први Хазарде тако да ти ни не замерам.
А омашио си и суштину проблема градње на периферији.Није за ову нашу тему конкретно ни битно да ли студент плаћа маркицу или не када његов превоз свеједно кошта,било само њега или нас грађане,то свеједно кошта.Као што и запосленог кошта његов аутомобил који му откине 30 или чак 50% плате зато што до посла и назад дневно пређе и до 50км уместо максимум 20,колико би прешао да живи у центру или да му је радно место у центру.
Delija":1llv9r85 je napisao(la):Па Пантограф је мање више једини новинар којем верујем а иначе их знам баш доста.Неки су ми и блиски пријатељи и сами ми кажу да слободно новинарство у Србији једноставно не постоји.
Ја се већ годину дана држим само једног дела прве линије "Јовиновог" метроа, тачније метро-друмског моста и 3 најближе му станице.Ово сад ти је само лош покушај провокације из мени несхватљивих разлога пошто ја тебе нисам напао. Само не делим твоје усхићење на основу једног или два произвољна новинска чланка и посете Ђиласа Француској. Слике које качиш и твоје оптимистично писање су једно а реалност ежисове студије,финансијског стања града и Вукановог вођства нешто сасвим друго.
Delija":1txpspjs je napisao(la):Хазарде омашио си све. Омашио си и границе савског амфитетра,омашио си и позицију "јовинових" станица,вероватно и позицију моста...
Delija":qz5ay5h3 je napisao(la):Хазарде па управо је Торонто савршени контрапример Београду и баш зато сам га издвојио са твог списка. Док они у центру имају густину и до 5 и више пута већу него најгушћи делови Београда а на периферији индивидуалне стамбене јединице (што је и логично) ми у центру или немамо ништа (шљункаре,пропале колосеке,фабрике и складишта) или индивидуалне куће (лева обала СА) или пак стари центар града у П+6 који барем у тој пешачкој зони испод које је планирана ова деоница нема никаквих саобраћајних проблема.А да ствар буде гора на периферији имамо густо насељена блоковска или "ламелска" насеља. Дакле потпуно супротан и очигледно погрешан принцип.
Ако си живео у Торонту онда и знаш како су густина насељености као и привредна активност расли у зони метро станица. Тако нешто је у случају прве фазе по ежису могуће само у блоку 26 и практично нигде више.(бесмислени крак ка блоковима не рачунам)
Delija":1j5ukgkr je napisao(la):Аман,имаш и станицу Т. тераса и станицу у Карађорђевој и станицу на другој обали СА.
Пантограф је писао да је у међувремену Јовин одустао од станице у Карђорђевој али то је небитно за нашу дискусију јер ја причам о оригиналном плану из 1976. године.
Upravo, ne pokriva SA, vec ga samo tangira manjim delom. Sa druge strane ne pokriva ni glavne tokove kretanja putnika (sadasnji, a kakvi ce biti tokovi za 200 godina, to niko ne zna). Mislim da je on vise metro trasa sanjarenja, a ne pragmaticnosti i realnosti. Sto kaze Hazard, Savski amfiteatar ce se isgraditi na sveti nikad, eventualno mozda u sledecem veku.Nismo u stanju Prokop da zavrsimo 50 godina, koridor 10 se gradi godisnjim tempom od 2km, a mi ovde pricamo o Savskom amfiteatru, trecem beogradu, sa potencijanim milionima kvadratnih metara....ko da postajemo centar sveta.Igor":2zgzecy6 je napisao(la):Po prikazu koji je delija okacio je jasno da stanice pre mosta i posle mosta nisu dobro pozicionirane tj da ne mogu prihvatiti celo podrucje sa obe strane reke.
Igor":2hdha81k je napisao(la):Pa sto ga jovin onda nije projektovao sa sve amfiteatrom kada je bio toliko vidovit i savrsen
Delija":3o6xs4oq je napisao(la):Поврх свега,не схватам вашу реторику.Мана трасе је што не иде по сред СА па ајмо онда да набуџимо гребену К, Венца мост,низводно од Бранквог. :shock: