Šta je novo?

Metro

Homer Jay":26fxsf8j je napisao(la):
I meni se čini da trenutne metro studije zapostavljaju tramvaje. Doduše i ovde se radi o dužem vremenskom periodu, jer frtalj prve linije (Zemun-Vuk) čija se izgradnaj po najboljem scenariju najavljuje za period 2015-2019. praktično ne dira trenutnu tramvajsku mrežu (jedina deonica na kojoj se poklapaju trasa tramvaja i metroa je deo Bulevara od Vuka do Resavske).

Problem sa trenutnom tramvajskom mrežom je što pokriva vrlo opterećene pravce (Bulevar, Banovo Brdo, Blokovi...) kuda bi, čini mi se, ipak morao da ide metro. Ali onda se mora razmišljati dugoročno - šta sa tramvajima? Nećemo sigurno da zadržimo samo 2, 3 i 10!?

Meni se onako laički čini (otkud znam, možda lupam) da bi trebalo dobro uvideti kuda sve može da se progura tramvaj kao "feeder" metrou i da se istovremeno planira nova tramvajska mreža.

^^^Pa te linije bi ostale plus nove za Bezanijsku kosu i od Omaldinskog Stadiona do Dunavskog Amfiteatra. Znaci gde ne ide metro icice tramvaj plus sto ce sve te linije vrsiti ulogu feedera. Ne odlaze tramvaji nigde, sta se brines. :kk: Ja sam se uplasio za LRT jer onda bi tramvaji bili bukvalno zamenjeni LRT-om ali sada izgleda dobijamo normalan metro...ukoliko prestanu da namerno koce progres.

Evo Vesti:

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2013&mm=07&dd=08&nav_id=730304

"Metro koči državna garancija
IZVOR: DANAS
Beograd -- Evropska banka za obnovu i razvoj pristala da finansira radove na izgradnji metroa, međutim pre toga Vlada Srbije mora da pruži državnu garanciju za kredit."

^^^Neko namerno koci Djilasa. Nije taj covek cvecka ali ako smo vec jednom nogom "na konju" zasto da nas neko vuce odnosno da visimo sa strane umesto da sednemo na sedlo. Politika...

"I u Alstomu, firmi koja proizvodi vozove koji će, po svemu sudeći, saobraćati beogradskim metroom, na čitav projekat gledaju s optimizmom. Jedna tehnička prepreka, koja uslovljava dizajn celog šinskog sistema je, kako kažu, veliki nagib terena u Beogradu. Zbog toga će se beogradski metro najverovatnije kretati na gumama, a ne na metalnim točkovima, kako je to inače uobičajeno. Ovakvo rešenje je uglavnom skuplje, ali omogućava udobniju vožnju, manje buke unutar i van voza, bolje ubrzanje i kraći kočioni put. Najpoznatiji primer ovakvog sistema je u Lozani gde nagib terena ide i do 12 odsto, tako da putnici na stanici ulaze u voz koji stoji bukvalno nagnut."

^^^Lozana je MP! Pariz nam ne gine. Vozovi bi bili verovatno 4 ili 5 vagona. Ako hoces kapacitet Pariskog samo produzi postojece stanice i dodaj vagone. Sve ostalo je potpuno isto. Znaci muke sa konverzijama LRT u HRT nece biti. Najverovatnije nece biti toliki nagibi kao u Lozani a sve stanice ce biti horizontalne, tj. ne nagnute. Najverovatnije automatski takodje.

"Budućem beogradskom metrou, kako su srpskim novinarima objasnili u sedištu Ežisa, u Francuskoj je najsličniji sistem kakav postoji u gradu Lionu. Tamošnji reljef je jednako zahtevan kao beogradski, grad se takođe nalazi na dve reke, metro ide na točkovima, a jedino je broj stanovnika manji – 1,4 miliona u urbanom području. Uz sve to, Lion je grad sa verovatno najbolje organizovanim javnim prevozom u Francuskoj, bar ako je suditi po rečima Bernara Rivalte, prvog čoveka Lion Sitrala, tela koje upravlja gradskim prevozom Liona."

^^^Opet spominju Lion. Tamosnji reljef blabla.

Znaci koliko kontam vode se ovom logikom:

-Reljef Liona najslicniji Beogradskom sto znaci strmo u odnosu na klasicni i LRT ali ne toliko kao u Lozani.

-Primer Lozane znaci da Lion ima zastarele kompozicije pa su one iz Lozane up to date, odnosno takvo pakovanje mozemo da dobijemo danas.

-Beograd koji zahteva mogucnost povecanja kapaciteta u buducnosti tako da Alstom misli da je umesto VALa najoptimalnije resenje Metro Pneumatique a zbog veceg kapaciteta nikako onaj iz Lozane vec minimum izmedju Lozane i Pariza. Znaci MP14 sa 4 vagona. Vec mogu da zamislim iako MP14 nema cak ni render. Kakvi zavrse u Parizu zavrsice i u Beogradu. Pariz sa 5,6 i 8 vagona a Beograd sa 4 sa mogucnoscu produzenja na 5 i 6.

Evo ga render za MP05[koji nije tako uradjen vec je retro kao MP89]:

mp05.jpg


^^^Po ovim informacijama najizvesnije je tako nesto i ako niko ne bude kocio pocetak gradnje trebalo bi da se vozimo tamo neke 2019-20. Stanicna vrata su nepotrebna tako da su dovoljne samo automatske peronske kapije [stanicna vrata prepolovnljena na pola] kao na tom renderu. Pariz je skoro uveo APG na liniju 1 u kompletu sa MP05 vozovima jer je jeftinije. Znaci MP14+APG equipped stations. Prva faza 11 stanica, L=8.0km +2.6km tehnicki kolosek koji bi bio deo buducih produzenja linija. Sweet. :kafa:
 
Homer Jay":1heet4dm je napisao(la):
blem sa trenutnom tramvajskom mrežom je što pokriva vrlo opterećene pravce (Bulevar, Banovo Brdo, Blokovi...) kuda bi, čini mi se, ipak morao da ide metro. Ali onda se mora razmišljati dugoročno - šta sa tramvajima? Nećemo sigurno da zadržimo samo 2, 3 i 10!?

Па то је зато што нам је 80их трамвај сервиран као адекватна замена за метро са могућношћу неког будућег буџења трасе за неки јачи ЛРТ. То је план од којег се ни дан данас очигледно није одустало.

Експрес,опасно си се загрејао за ову последњу баронску причу о Лиону,Лилу итд... :) Џаба ти рендери,боље онда да купимо оне силне берлинске катице,упаримо их а трамвајску трасу учинимо што независнијом,постојећу напредну оперему из булевара искористимо и уградимо на остатку трамвајских траса и ето нам Вуканов "метро" ки уписан. :roll:
 
Breaking news iz Sofije! Postoji ogromna verovatnost da izgradnja linije M3 u jednom otseku započne do kraja ove godine i završi do kraja 2015. Tako osvim 27 stanica koji su sada u prometu i onih 7+1 u izgradnji izgleda da će dodati još 6 novih do kraja 2015, kada metro će imati 41 stanicu. Detalji slede, samo da ih skupim.



Prvo bi predtavio liniju M3, koja će biti veoma slična sa Linka D u Pragu. Ista firma, češki Metroprojekt je radila na oba projekta, a svoje rezultate pretstavila pre par nedelja.

OSNOVNI TEHNIČKI PARAMETRI:

Dužina: 16 km
Broj stanica: 19
----- 11 podzemnih i 8 nadzemnih
----- 18 sa straničnim platformima i jednu sa ostrovnim
----- dužina platforma 100 metara
prosečna međustanična razdalja 840 metara
maksimalna brzina 80km/čas
minimalni interval 90 sekunda
podvižni sustav - laki metro, pantografom od 99 metara, u kombinaciji 3*33 metara
kapacitet 30 000 putnika u času
predviđen broj putnika odmah nakon otvaranja oko 170 000 na dan
broj P+R terminala - 4
minimalni radius krivina - 200 metara
dubočina stanice +20 do -40 metara (najdublje u Sofiji)
predviđena cena: 840 miliona eura (od kojih 115 za vozni park)
rok: Faza I do 2015, Faza II 2017/2018, Faza III 2018/2019




Shema linije M3, zelena varijanta je izabrana:



Tehničke detalje:




Osnovne informacije:





Vremenska ramka planiranja i izgradnje celosne linije:

 
Što se tiče danas najavljen početak gradnje, radi se o istočnom otseku linije jer tamo se nalazi depo i odamno smo znali da ovaj deo biće i prvi kompletisan. Ide reč o izgradnji 6 kilometara metroa od kojih oko 5 nadzemnih i jedan kilometar podzemna. Ista je i situacija sa stanicama - tu će biti 5 nadzemnih i jednu podzemnu, ona zadnja u smeru ka Centra. Nažalost ovaj segment neće biti direktno povezan sa postoječom metro mrežom sve do 2017 ili 2018 godine, kada se završi i centralni deo linije, koji ima 8 podzemnih stanica i će se graditi TBMom.






Stanice u smeru od istoka ka zapadu:

III-1 Автостанција Изток (P+R, tram 22)
III-2 Поп Грујо (P+R)
III-3 Витинја
III-4 Васил Канчев
III-5 Панајот Хитов
III-6 Театар Софија/парк Заимов (tram 20, 22, 23)




Orientacijski dizajn nadzemnih stanica 3 (Vitinja) i 5 (Panajot Hitov):





Iako ovaj segment neće biti povezan sa metro mrežom do 2017/2018 godine, imapk je važna veza severnim delom grada, kao i sa mnogim linijama (tramvai 20, 22 и 23, trolejbusi 1, 2 и 4 i brojne gradske i prigradske autobusne linije);



Paralelno sa tim, završio je tender za izrade projekta istočnog kraka linije M3, koji će se graditi nakon završetka osnovnog dela linije M3. Jedna kompanija je već pobedila i njen zadatak je da kaže kojim trasom mora ići ovi krak. Favorit je ona trasa koja je nad ostalim. Inače ovaj krak je deo buduće linije M6, a poveaće kao Sofijska Arena, velika Orkužna bolnica Sv. Anna i velika naselja poput Geo Milev i Slatina. Izgradnja može početi u sledećom programskom periodu ali još ništa nije jasno.



Inače kada završi izgradnja cele mreže, predviđeno je da sistem ima 6 linija sa deljene trase u centralnim delima linije. Verovatno takt centralnog dela biće 2 minute, dokle takt perifernim delovima 4 minute. Radi se o sistem organiziranja mreže kao onaj koji ima grad Minhen.




BROJ I SITUACIJA STANICA (2013):

u eksploataciji - 27
u izgradnji - 7
siguran početak izgradnje ove godine - 1
verovatan početak izgradnje ove godine - 6
ukupno u izgradnji 2013-2015 - 14
ukupan broj stanica 2015 godine - 41
ukupan dugoročno predviđeni broj stanica - 74
 
Свака част!
Кад Софија добије 50 км метроа, прорадиће комплекси у Србији и ми ћемо почети озбиљно да се бавимо метроом... Дакле, из погрешних побуда и лоших разлога, али боље и тако, него као до сада.

Иначе, видим код вас и званично прелазе на "light metro", а ми одабрали најскупљи могући. Увек у раскораку...
 
Delija":sj6hmqbl je napisao(la):
А зашто морају?

Ја никад не хвалим Јовина већ га браним када га неко неосновано напада а то је чест спорт овде,али и при скоро сваком излагању Вуканове екипе саобраћајаца и грађевиснки инжењера.

Јовин то јесте предлагао али у далеко мањој мери и он није предлагао конверзију трамваја што последња студије фактички и јесте када се у обзир узму све три линије. А долазимо и до честог превида када се прича овој теми а тај превид је период од 40 година током којег је у трамвјаску мрежу уложено (и даље се улаже) на стотине милиона долара и евра.

Jovin je to predlagao u manjoj meri jer je tada tramvajska mreža bila daleko manja nego danas. A i on je predlagao zamenu tada najvažnijeg kraka tramvajske mreže (po Bulevaru) metroom.

A zašto moraju objasnio je Homer. Prvo, pre rata tramvaj je građen po najopterećenijim pravcima a kasnije su neki od tih pravaca postali još opterećeniji pa je zato neophodna njihova konverzija u metro (kao što je još Jovin planirao). S druge strane kao deo projekta ,,tramvajem u 21. vek'' građene su nove tramvajske linije gde je trebalo da budu građene metro linije i danas i dalje stoji da treba da budu metro linije.

Što se tiče ulaganja u tramvaj - priroda tramvajske mreže je takva da se svakih 20ak godina mora obnavljati infrastruktura skroz. Ni ja ne bi u ludilu sutra, ili za 5 godina predlagao da se kopa metro ispod tek rekonstruisanog Bulevara ali treba planirati tako da kada dođe na vreme rekonstrukcija koloseka umesto te rekonstrukcije ispod Bulevara prođe metro. Slično važi i za pravac ka B. Brdu.
 
6299634179_ffd36a4001_z.jpg

metro-lyon.jpg
4264528382_fb6ccc49e0_z.jpg

Ozlojeđena Beograđanka,"govorila sam ja ne na gumu,često puca,nisu me slušali" :wink:
Metro Lion,Jadno i bedno za 2 mlionski grad,autobus umesto voza,nadajmo se da ovo im neće proći..a košta kao Metro Sofija..
 
Да,ово са прве слике стварно јесте гротескно. Прва помисао ми је мучени Косанчићев Венац.
 
Ovo što nam nude je mizerija,nije ni čudo što republička vlada ne da saglasnost..u potpunosti su u pravu.. :kafa:
 
Razumem da se tebi ne jase krtica koja svira marseljezu ali svakim danom izgleda da je to izglednije...
 
Delija":1t43bcw2 je napisao(la):
Да,ово са прве слике стварно јесте гротескно. Прва помисао ми је мучени Косанчићев Венац.

A sta je tačno to na prvoj slici? To meni ne liči na metro uopšte, već na uspinjaču.

I ako je uspinjača ne znam šta je tu groteskno - takvih uspinjača (upravo takvog izgleda) ima koliko oćeš po Evropi.

Pošto postoje slične slike u onom članku gde se pominje Lion, meni se čini da novinari (a i forumaš 2012) mešaju Metro de Lyon http://en.wikipedia.org/wiki/Lyon_Metro sa Funiculaire de Lyon http://en.wikipedia.org/wiki/Funiculars_of_Lyon.
 
Vučko,Nema to veze sa Francima ,pa svi znamo tradiciju u vezi metroa,ali sve lošija i lošija rešenja,dok se u Sofiji gradi metro kapaciteta za Beograd u Beogradu se gradi kapaciteta Liona..kakve to veze ima gradi li ga Franci ili Kinezi,rešenje nam je bitno,projekat i cena..
 
2012":3sop5qpr je napisao(la):
Ozlojeđena Beograđanka,"govorila sam ja ne na gumu,često puca,nisu me slušali" :wink:
Metro Lion,Jadno i bedno za 2 mlionski grad,autobus umesto voza,nadajmo se da ovo im neće proći..a košta kao Metro Sofija..

1. Lion je veći grad od Beograda.

2. Blago meni ako ti misliš da pola pariske metro mreže koristi ,,autobuse'' umesto vozova.
 
Није успињача него "метро".У позадини се види други колосек.
 
Ako je to slika metroa onda je to Linija C, koja je nekada bila uspinjača, pa je onda ,,metroizovana'' i integrisana u metro sistem. To jedina mogućnost (ako to jeste metro a ne jedna od lionskih uspinjača) jer sve ostala linije (A, B, D) koriste treću šinu a ne trolu/pantograf.

Dakle čak i ako beogradski metro bude građen po uzoru na lionski, neće izgledati tako. Malo korišćenja wikipedije nije na odmet. Linija C ima celih 5 stanica. Ukupno vožnja od početka do kraja traje 8 minuta. To je metrolika uspinjača faktički.

2012. naravno tendenciozno postavlja slike jer mu je jedini cilj samo da pljuje u ovom slučaju.
 
2012":h3vzhpfs je napisao(la):
Lyon Metro Line C (Fr. Ligne C du métro de Lyon) is the modern incarnation of an old cable-hauled railway operating on part of the current alignment. In 1891, the Funiculaire Croix-Rousse - Croix-Paquet (Croix-Rousse - Croix-Paquet Funicular) was opened, running between its namesake stations. After surviving the closure of the nearby funiculaire Rue Terme - Croix-Rousse in 1967, the funicular closed in 1972 for refurbishment, reopening in 1974 as Lyon Metro Line C. Its southern end was extended from Croix-Paquet to Hôtel-de-Ville (City Hall) in 1978; its northern end was extended to Cuire on December 8, 1984. The current line is 2.5 km (1.6 mi) long.
The line was constructed using various methods: a steep incline rising from a deep tunnel to an exposed trench, the level segment at Croix-Rousse using cut-and-cover, and the section beyond Hénon running on the surface. Croix Paquet station claims to be the steepest metro station in the world, with an incline of 17%. The repurposed alignment of the original funicular from Croix-Paquet to Croix-Rousse is among the world's oldest structures currently used by metro trains, having first opened in 1891.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lyon_Metro_Line_C
 
Hazard,The population of Lyon is 484,344 (2010).

Advantages

MPL-85 rolling stock in Lyon métro.
Advantages of rubber-tyred metro systems (compared to steel wheel on steel rail):
Smoother rides (with little jostling around)[4]
Faster acceleration[1]
Shorter braking distances, allowing trains to be signalled closer together
The ability to climb or descend steeper slopes (~gradient 13%) than would be feasible with conventional rail tracks, which would likely need a rack instead. For example, the rubber-tyred Line 2 of the Lausanne Metro has grades of up to 12%[5]
Quieter rides in open air (both inside and outside the train)[citation needed]
Greatly reduced rail wear with resulting reduced maintenance costs.

Disadvantages


The higher friction and increased rolling resistance cause disadvantages (compared to steel wheel on steel rail):
Higher energy consumption
Possibility of tyre blow-outs - not possible in railway wheels.
More heat generated.
Weather variance. (Applicable only to above-ground installations) Losing the traction-advantage in inclement weather (snow and ice)[2]

Heavier as steel rails remain for switching purposes, to provide electricity or grounding to the trains and as a safety backup[3]
Tyre replacement cost; contrary to rails using steel wheels, which can be easily repaired at little cost [4]
Create air pollution; tyres break down over time and turn into particulate matter.[citation needed]

Kada se realno procene prednosti mane ,ne hvala,nije ni čudno zašto se nije prihvatio ovaj sistem širom sveta,već samo u nekoliko velikih gradova :kafa:
A i incidenti sa gumama su česti;Rhône - Faits divers. Lyon : le métro évacué après l'éclatement d'un pneu d'une rame
A ovako to izgleda u Montrealu,zašto taj sistem nije uzor za Bg a ne Lion?
http://www.youtube.com/watch?v=tjpWtPb_goE
 
Polako narode ne panicite. Lion ima 4 linije a bas to sa slike je ono sto nece nikako biti u Beogradu. To je ex uspinjaca i to onaj patrljak od linije. Tako da chill..

Razmisljao sam o tehnickom koloseku duzine 2.6km i skontao zasto.

Zbog vec izgradjenog mosta i postojece tramvajske trase pored hipodroma trasa ka B.Brdu je vec takoreci 60% izgradjena. To znaci da nam nedostaje samo mainline odnosno Vuk-A.Dubceka da bi osnovna mreza bila funkcionalna. Do Bloka 23 linija M2 Vuk-Pozeska koristi tehnicki kolosek. Dalje je potrebno povezati sa rampom za most, postaviti prugu preko mosta, ugraditi liftove i pokriti stanicu Radnicka na mostu. Onda preskociti stanicu Hipodrom, iskopati parce do Pijace na B.B pritom kopati dalje za Zarkovo. Odmah otvoriti stanicu Pozeska da linija pocne sto pre da radi. 53 skratiti i preimenovati u 153. Jos linija bi bilo skraceno do Zrmanjske. Pre mosta je potrebno izgraditi stanice na stubovima Sava Centar i Blok 23. U sklopu Blok 23 bi bila i stanica BG:Voza koja bi imala samo dve standardne platforme i pesacki most do metro stanice. Ona ne bi bila skupa a efekat bi u samom staru bio veliki.

Znaci faza 1A Vuk-A.Dubceka, faza 1B Blok 23-Pozeska. Prva linija 11 stanica, druga 10.

Izgleda su tako nesto naumili. Dakle samo 15 stanica za pocetak. Faza 1B moze biti izgradjena za samo 2 godine, odnosno 11 stanica za 4 a 15 za 6 posto vec ima dosta toga izgradjenog [most i od mosta do Pozeske]. Do 2023 resena dva cepa: Brankov Most i Radnicka.

Evo slike:

2jaa.jpg
 
Da se ne biste plašili lionskih iskustava, evo isečka iz lista "Danas". Akcenat je na boldovanom:


Budućem beogradskom metrou, kako su srpskim novinarima objasnili u sedištu Ežisa, u Francuskoj je najsličniji sistem kakav postoji u gradu Lionu. Tamošnji reljef je jednako zahtevan kao beogradski, grad se takođe nalazi na dve reke, metro ide na točkovima, a jedino je broj stanovnika manji – 1,4 miliona u urbanom području. Uz sve to, Lion je grad sa verovatno najbolje organizovanim javnim prevozom u Francuskoj, bar ako je suditi po rečima Bernara Rivalte, prvog čoveka Lion Sitrala, tela koje upravlja gradskim prevozom Liona.

- Upravljanje transportom u potpunosti je prepušteno Lionu, još od vremena Fransoa Miterana, kada je uvedena decentralizacija. U ovom gradu se ništa ne gradi, a da se prethodno ne napravi plan transporta. Tako se grad prilagođava javnom prevozu, a ne obratno - kaže Rivalta.


Dakle, urbanizam 21. veka. Civilizacija.



@2012
Saobraćajem i infrastrukturom na republičkom nivou bave se jedan seljak-seljačina i jedan beogradski magarac teškog kalibra. Ako i ostanu u vladi posle rekonstrukcije, staviće potpis na ovo čim ih pozovu iz Pariza.

Inače, i dalje nisam za metro na gumenim točkovima, jer je preskup.
 
Pantografm i uLionu metro ide ispod reke,pa nisu ni u tome dosledni.Ovo za seljak-seljačina ne ulazim u politiku,to me ne interesuje.Da li će potpisati poklon-čestitku Đikiju iz republičke vlasti,ostaje da se vidi,mi smo ovde okupljeni u vezi najboljeg tehničkog rešenja za Beograd,ko god bude na vlasti,iste primedbe,rešenja ćemo upućivati.
Naravno da je preskup jer moraju stalno da se menjaju gume koje će koštati kao one za avion,predpostavljam da bi Mišlenova fabrika u Pirotu trljala ruke,ali bi ostali ,Goša i metalski kompleks bili uskraćeni za remonte i sl.Jasno se vidi da bi bili vezani kompletno za francusku tehnologiju,a naši tu ne bi ništa radili. :kafa:
 
Пантограф":37n7xif5 je napisao(la):
Inače, i dalje nisam za metro na gumenim točkovima, jer je preskup.

+1 Прескуп у старту,прескупо за одржавање али то је цена коју плаћамо услед недостатка конкуренције.
 
Да смо ми Француска, или да можемо да очекујемо 500.000+ путника по линији, био бих за метро на гуменим точковима. Овако, пример Софије ми се намеће као готово идеалан модел за Београд, јер они сада, са совјетске платформе долазе на минхенско, тј. "Јовиновско" решење мреже - само са јефтинијом трасом и возилима. Баш то нама треба.
 
2012":23nlmmb7 je napisao(la):
Hazard,The population of Lyon is 484,344 (2010).

Pantograf je vec objasnio. Ta cifra odnosi se na ono sto se administrativno zove grad Lion, a to je kao da nikada nismo sirili granice Beograda pa da NBG, Zemun i Cukaricu ne racunamo administrativno u Beograd. Dakle opet, malo koriscenja wikipedije pre tendenciozne pljuvacine nije na odmet.

Dakle, sa wikija, Lion:

Land area1 47.95 km2 (18.51 sq mi)
Population2 484,344 (2010[1])
- Ranking 3rd in France
- Density 10,101 /km2 (26,160 /sq mi)
Urban area 954.19 km2 (368.41 sq mi) (1999)
- Population 1,551,228[2] (2010)
Metro area 3,306 km2 (1,276 sq mi) (2006)
- Population 2,118,132.[3][4] (2008)

Beograd:

Area[2]
Urban 359.96 km2 (138.98 sq mi)
• District 3,222.68 km2 (1,244.28 sq mi)
Elevation[3] 117 m (384 ft)
Population (2011)[4]
City 1,232,731
• Density 3,424/km2 (8,870/sq mi)
• District 1,659,440
• District Density 514/km2 (1,330/sq mi)

Urbana zona Liona je povrinski skoro 3 puta veca od beogradske, i ima 320.000 vise stanovnika. "Metro" oblast Liona ima skoro 500.000 vise stanovnika od beogradske, a Lion je tranportno daleko bolje ispovezan nego Beograd, dakle sve to utice na broj putnika u lionskom metrou, tj. sigurno neki stanovnik lionskog dalekog predgradja vise koristi lionski metro nego sto stanovnik Lazarevca ili Obrenovca koristi GSP (tramvaj ili trole recimo).

Lion je po svim parametrima bolji i napredniji grad od Beograda (bukvalno svim), tako da je smesno tvrditi da nesto sto odlicno funkcionise u Lionu koji je topografski slican Beogradu nije dovoljno dobro za Beograd.
 
Delija":3w4ol4oe je napisao(la):
Пантограф":3w4ol4oe je napisao(la):
Inače, i dalje nisam za metro na gumenim točkovima, jer je preskup.

+1 Прескуп у старту,прескупо за одржавање али то је цена коју плаћамо услед недостатка конкуренције.

U idealnom svetu ti si Delija sasvim upravu i ja se sa tobom generalno slazem. No, s obzirom da pricamo o Srbiji i Beogradu 2013., da imamo "konkurenciju" putem tendera garantujem da bi dobili skuplje resenje od ovoga sto ce nam dati Francuzi. Tender je kod nas izvor korupcije par ekselans i sluzi prvenstveno za raznorazno "ugradjivanje". Sto mislite da je Djilas na pocetku bio ljut sto je mimo svih njegovih "kombinacija" ugovoren posao sa Francuzima, na visokom nivou (Tadic - Sarkozi)?

Drugo, i ako nam Francuzi "uvale" gumene tockove usled zelje da uzmu vise para i vezu nas za sebe sto se odrzavanja tice, barem ce to biti poslednji ekser u kovcegu BeLaRTa, BeLaMa, tramvaja za 21. vek i slicno.

Sporazum je potpisan i to je, na srecu ili na zalost, potpuno gotova stvar. Odustajanje od "francuskog" metroa izazvalo bi veliki diplomatski skandal i stetu koja bi bila visestruko veca od bilo kakve ustede na samom projektu metroa. Beba je rodjena - valja je ljuljati.
 
Vrh