Express
Advanced
- Učlanjen(a)
- 05.11.2011.
- Poruke
- 2.323
- Pohvaljen
- 2.940
Homer Jay":26fxsf8j je napisao(la):I meni se čini da trenutne metro studije zapostavljaju tramvaje. Doduše i ovde se radi o dužem vremenskom periodu, jer frtalj prve linije (Zemun-Vuk) čija se izgradnaj po najboljem scenariju najavljuje za period 2015-2019. praktično ne dira trenutnu tramvajsku mrežu (jedina deonica na kojoj se poklapaju trasa tramvaja i metroa je deo Bulevara od Vuka do Resavske).
Problem sa trenutnom tramvajskom mrežom je što pokriva vrlo opterećene pravce (Bulevar, Banovo Brdo, Blokovi...) kuda bi, čini mi se, ipak morao da ide metro. Ali onda se mora razmišljati dugoročno - šta sa tramvajima? Nećemo sigurno da zadržimo samo 2, 3 i 10!?
Meni se onako laički čini (otkud znam, možda lupam) da bi trebalo dobro uvideti kuda sve može da se progura tramvaj kao "feeder" metrou i da se istovremeno planira nova tramvajska mreža.
^^^Pa te linije bi ostale plus nove za Bezanijsku kosu i od Omaldinskog Stadiona do Dunavskog Amfiteatra. Znaci gde ne ide metro icice tramvaj plus sto ce sve te linije vrsiti ulogu feedera. Ne odlaze tramvaji nigde, sta se brines. :kk: Ja sam se uplasio za LRT jer onda bi tramvaji bili bukvalno zamenjeni LRT-om ali sada izgleda dobijamo normalan metro...ukoliko prestanu da namerno koce progres.
Evo Vesti:
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2013&mm=07&dd=08&nav_id=730304
"Metro koči državna garancija
IZVOR: DANAS
Beograd -- Evropska banka za obnovu i razvoj pristala da finansira radove na izgradnji metroa, međutim pre toga Vlada Srbije mora da pruži državnu garanciju za kredit."
^^^Neko namerno koci Djilasa. Nije taj covek cvecka ali ako smo vec jednom nogom "na konju" zasto da nas neko vuce odnosno da visimo sa strane umesto da sednemo na sedlo. Politika...
"I u Alstomu, firmi koja proizvodi vozove koji će, po svemu sudeći, saobraćati beogradskim metroom, na čitav projekat gledaju s optimizmom. Jedna tehnička prepreka, koja uslovljava dizajn celog šinskog sistema je, kako kažu, veliki nagib terena u Beogradu. Zbog toga će se beogradski metro najverovatnije kretati na gumama, a ne na metalnim točkovima, kako je to inače uobičajeno. Ovakvo rešenje je uglavnom skuplje, ali omogućava udobniju vožnju, manje buke unutar i van voza, bolje ubrzanje i kraći kočioni put. Najpoznatiji primer ovakvog sistema je u Lozani gde nagib terena ide i do 12 odsto, tako da putnici na stanici ulaze u voz koji stoji bukvalno nagnut."
^^^Lozana je MP! Pariz nam ne gine. Vozovi bi bili verovatno 4 ili 5 vagona. Ako hoces kapacitet Pariskog samo produzi postojece stanice i dodaj vagone. Sve ostalo je potpuno isto. Znaci muke sa konverzijama LRT u HRT nece biti. Najverovatnije nece biti toliki nagibi kao u Lozani a sve stanice ce biti horizontalne, tj. ne nagnute. Najverovatnije automatski takodje.
"Budućem beogradskom metrou, kako su srpskim novinarima objasnili u sedištu Ežisa, u Francuskoj je najsličniji sistem kakav postoji u gradu Lionu. Tamošnji reljef je jednako zahtevan kao beogradski, grad se takođe nalazi na dve reke, metro ide na točkovima, a jedino je broj stanovnika manji – 1,4 miliona u urbanom području. Uz sve to, Lion je grad sa verovatno najbolje organizovanim javnim prevozom u Francuskoj, bar ako je suditi po rečima Bernara Rivalte, prvog čoveka Lion Sitrala, tela koje upravlja gradskim prevozom Liona."
^^^Opet spominju Lion. Tamosnji reljef blabla.
Znaci koliko kontam vode se ovom logikom:
-Reljef Liona najslicniji Beogradskom sto znaci strmo u odnosu na klasicni i LRT ali ne toliko kao u Lozani.
-Primer Lozane znaci da Lion ima zastarele kompozicije pa su one iz Lozane up to date, odnosno takvo pakovanje mozemo da dobijemo danas.
-Beograd koji zahteva mogucnost povecanja kapaciteta u buducnosti tako da Alstom misli da je umesto VALa najoptimalnije resenje Metro Pneumatique a zbog veceg kapaciteta nikako onaj iz Lozane vec minimum izmedju Lozane i Pariza. Znaci MP14 sa 4 vagona. Vec mogu da zamislim iako MP14 nema cak ni render. Kakvi zavrse u Parizu zavrsice i u Beogradu. Pariz sa 5,6 i 8 vagona a Beograd sa 4 sa mogucnoscu produzenja na 5 i 6.
Evo ga render za MP05[koji nije tako uradjen vec je retro kao MP89]:
^^^Po ovim informacijama najizvesnije je tako nesto i ako niko ne bude kocio pocetak gradnje trebalo bi da se vozimo tamo neke 2019-20. Stanicna vrata su nepotrebna tako da su dovoljne samo automatske peronske kapije [stanicna vrata prepolovnljena na pola] kao na tom renderu. Pariz je skoro uveo APG na liniju 1 u kompletu sa MP05 vozovima jer je jeftinije. Znaci MP14+APG equipped stations. Prva faza 11 stanica, L=8.0km +2.6km tehnicki kolosek koji bi bio deo buducih produzenja linija. Sweet. :kafa: