Šta je novo?

Metro

Тешко је већ поватати које су све градове поменули до сада.

Композиције су ок.Изгледа да је Пантограф био у праву да Вукан неће успети да прогура свој нископодни трамвај на метро инфраструктури. Но,дискутабилне трасе и конверзија постојећег трамваја и даље остају као промашај с којим не желим да се помирим.

У сваком случају ови барем у причи напредују ка нешто разумнијем концепту али ми на памет пада сценарио по којем на следећим изборима на сцену ступа супарничка партијска мафија са причом о "брзом и ефикасном решењу за Београд".А они доказано решавају вековне проблеме тако што отпишу оне који имају проблем.
 
Moram priznati da mi nije jasno gde je Djilas bio posto vidim da studio b pominje Lil kako je delija rekao a ekapija Lion :)
 
Мислим да није ни битно где су били :wink: али ако је ипак Лил онда су доследни својим злочиначким плановима

Trains are 2 metres (79 in) wide and 26 metres (85 ft) long (composed of permanently coupled two-car sets), and are rubber-tyred. Platforms are 52 metres (171 ft) in length, long enough for two units. Each unit can carry 156 passengers.
 
Bice da je bio u Lilu a da Alstom tamo ima svoje predstavnistvo a da je model iz Liona :)
 
Koliko ja znam iz ,,insajderskih'' izvora sa ovu pricu, Alstom je od pocetka furao poredjenje Beograda sa Lionom kada je metro u pitanju. Nema s nama veze Lil, to je VAL gde je sada Alstom prodao svoje VAL-ovite vozove. Alstom i Ezis su u Beogradu ,,videli'' Lion jer po njima je to grad u kom su radili koji je najslicniji Beogradu i po velicini i po konfiguraciji terena.
 
Сматраћу да је ЛРТ мртав кад се затекнем у метро возу испод Теразија нпр.
 
Jednog dana mozda u necemu slicnom ako je sudeci po najavama da cemo se ugledati na Lion

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=k_UzkhDo-uQ[/youtube]
 
Igor":10jjl1gz je napisao(la):
Jednog dana mozda u necemu slicnom ako je sudeci po najavama da cemo se ugledati na Lion

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=k_UzkhDo-uQ[/youtube]

Ovo uopšte ne izgleda lošo! Ama uopšte. Linija D je stvarno malim kapacitetom zaradi male 2 sekcione vozove ali ovo je OK. Ako se ispeglaju krivine i se skrati broj stanica na ovom otseku na nekih 15 (12 km) bilo bi pun pogodak za Beograd. Ali ako načukaju tolko stanica sam skeptik i tu je svejedno dali je težak, lak metro ili podzemni tramvaj jer biće kreni-stani.
Nije težak metro ali od svih ostalih planova kojih je bilo u zadnje vreme ova je najbolja varijanta.
 
Andrej_LJ":g73oy6i5 je napisao(la):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=k_UzkhDo-uQ[/youtube]

Ovo uopšte ne izgleda lošo! Ama uopšte.
Nista tu nije lose. Pravi metro! Ali nasi specijalci ovde pricaju o citadisu sa pantografom! Nidje veze...
 
Ништа од Цитадиса, ЛРТ је сахрањен.
Андреј, ово је "тешки" метро, осим ако не желиш да кажеш да је метро у Паризу или у Мексико ситију - "лак".

Основни параметри у "Ежисовој" студији (кривине, нпр.) рађени су управо за овакав тип метроа. е сад, ја сам се надао да ће он бити у међувремену замењен оним новим "Алстомовим" концептом "Аксонис", јер више волим прави "железни" воз од овог гумењака, али ај` сад.

Добијамо, дакле, систем који више кошта у старту и током коришћења, али је бржи, тиши и може да савлада нагиб већи од успона за Београд иза Бубањ потока, што за брдско-планински град и није тако лоше (могуће је да линије боље прате рељеф града, тиме се добијају плиће станице и већа доступност путницима)..

Мислио сам да метро на гуменим точковима праве само Французи, али, ево, сад погледах и увидех да су и Јапанци дубоко загазили у тај терен, тако да ипак нећемо бити осуђени на вишедеценијску куповину од једног јединог произвођача.
 
Nas moguci LRT je upravo upgrade-ovan u moguci metro! Castim ceo forum mogucnoscu da vodim na pivo, ajd uzdravlje :D

Salu na stranu, daleko je ovo od prve voznje, ne znamo jos nista; originalna studija je krs. Ima jos dosta posla da se ovo prevrne na dobro. Al jbg zato smo tu :gobb:
 
Сад видим да је сам град Лион више него дупло мањи од Београда. Колико су дугачки ови гумењаци,54м? Дакле ЛРТ јесте мртав али смо дошли до најслабијег могућег метроа који ће опет давати за право квази-урбанистима и политичарима да терају инвестиције због превелике квадратуре,спратности,преоптерећеног саобраћаја итд. Од свих слабости првобитне замисли елеминисали су једну а то је нископодност возила. Капацитет је и даље мали.
 
@Феанор
"Мишелинове", као на аутобусу. Само што је ово воз:)

@Делија
Лион је већи град од Београда. У Француској je бесмислена административна подела (која се, међутим, не одражава на планирање), тако да и Париз формално има 2,5 милиона становника, а заправо - 12 милиона. То је као кад Чукарицу не би рачунао у Београд. Воз може да буде широк и дугачак колико хоћеш, односно - како наручиш.
 
Воз неће моћи да буде дугачак колико хоћеш ако станице буду 50-60м.

И мени је било чудно за величину града,метро област већа за милионле од БГ-а о град дупло мањи.
 
Imate dobar sajtic za uporedjivanje povrsina gradova... MAPfrappe

Mada je to sve relativno zbog gustine naseljenosti, velicine zgrada, geografije...
 
@Delija
Биће подземне 100 метара, а надземне ваљда у почетку 60, али њих је лако продужити. Е, сад, ја бих правио подземне у старту 120, а надземне 80 - поготову ако ће бити рачвања (које, иначе, причињава проблем метроу на гуменим точковима, па држим палчеве да због тога одустану од крака за Блок 45; онда би и 100 метара било довољно во вјеки вјеков).
 
Dok se ovi šetkaju po Lilu,Kinezi već odradili metro linju ispod Dunava,u slobodno vreme.. :laugh:
9d40e6c4jw1e5yzhwr6cmj20hc0beq6s.jpg


Muke Sidneja da svoju gradsku ž.preuredi u Metro i dovede do centra,a Bg to već ima i ne ceni.
http://www.youtube.com/watch?v=lqiwUpn-0Ds
 
Сетих се још једног аргумента који нам пружа метро са гуменим точковима: с обзиром да може да савлада велике нагибе, он омогућава да се од Економског факса до Теразија изгради довољно стрм тунел како станица Теразије не би била на огромној дубини. Онда ту можемо да пребацимо централну станицу са Трга.
С обзиром да је новим ГУП-ом предвиђен нови друмски мост у СА, постојећи "Зарићев" бисмо могли да искористимо за метро и тако: а) уштедимо много новца; б) добијемо ипак бољу трасу прве линије од оне кроз Косанчићев венац.
 
I dalje nisam siguran sta ce sve od ovoga da bude. Ali cisto da uporedimo prednosti i slabosti metroa na gumenim tockovima. Ne zelim da budem ni za ni protiv metroa na gumenim tockovima, samo smatram da treba dobro proanalizirati stvar.
Advantages
Advantages of rubber-tyred metro systems (compared to steel wheel on steel rail):

Smoother rides (with little jostling around)
Faster acceleration
Shorter braking distances, allowing trains to be signalled closer together
The ability to climb or descend steeper slopes (~gradient 13%) than would be feasible with conventional rail tracks, which would likely need a rack instead. For example, the rubber-tyred Line 2 of the Lausanne Metro has grades of up to 12%
Quieter rides in open air (both inside and outside the train)
Greatly reduced rail wear with resulting reduced maintenance costs.

Disadvantages
The higher friction and increased rolling resistance cause disadvantages (compared to steel wheel on steel rail):

Higher energy consumption
Possibility of tyre blow-outs - not possible in railway wheels.
More heat generated.
Weather variance. (Applicable only to above-ground installations)
Losing the traction-advantage in inclement weather (snow and ice)
Heavier as steel rails remain for switching purposes, to provide electricity or grounding to the trains and as a safety backup
Tyre replacement cost; contrary to rails using steel wheels, which can be easily repaired at little cost
Create air pollution; tyres break down over time and turn into particulate matter.
Izvor: http://en.wikipedia.org/wiki/Rubber-tyred_metro
 
Znači vozi dobro, kada je lepo vreme..ne podnosi sneg .led ,vrućinu...ajme...
 
Vrh