Пантограф":ktpt9kv4 je napisao(la):Деонице на стубовима може да гради гомила наших фирми, а реално и плитке тунеле. "Мостоградња" може да уради мост преко Саве, а "Мостпројект" да га пројектује. Цео метро у стању је да испројектује ЦИП. Грађевинске материјале производимо, укључујући и железничке прагове, а имамо и (углавном неупослене) фабрике шинских возила. У стању смо, верујем, да развијемо и напредан систем сигнализације и аутоматске контроле возова, једино је питање да ли нам се то исплати (мислим да не). Дакле, треба нам озбиљан конзорцијум домаћих предузећа, или још боље два конзорцијума која би међусобно конкурисала за конкретне деонице.
Имајући све то у виду, подсетићу још једном на сопствени предлог модела градње београдског метроа као националног развојног пројекта, који се налази на 373. страни овог топика: viewtopic.php?f=18&t=399&start=9300
Понедељак, 24. јун 2013.
Пословна француска делагација на пријему у Старом двору
Делегација града Београда, коју је предводио градоначелник Драган Ђилас састала се данас у Старом двору са представницима Француске пословне конфедерације „Медеф”, на челу са председником Одбора за Србију те организације Шарл Парадијем.
Делегација је у посети Србији 24. и 25. јуна, како би се сусрела са званичницима наше државе и представницима пословног света у циљу препознавања нових могућности економске сарадње у оквиру реализације стратешког партнерства између Француске и Србије.
Француска пословна конфедерација „Медеф” симболизује 750.000 француских компанија. „Медеф интернационал” је непрофитна организација основана 1989. године, са циљем да обезбеди страна представљања на највишем нивоу компанија, управа, влада и држава и да промовише интересе својих чланица.
Делегацију Београда, поред градоначелника Драгана Ђиласа, чинили су градски менаџер Александар Бијелић, градски архитекта Дејан Васовић, помоћник градоначелника Живорад Анђелковић, чланица Градског већа Марија Лековић и деректор Агенције за инвестиције Марко Благојевић.
Đilas: Metro kreće za dve godine
Izvor: Beta, Tanjug
Beograd -- Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas najavio je početak izgradnje gradskog metroa najkasnije za dve godine. EBRD će odobriti kredit za metro od 600 miliona evra.
"Ukoliko budemo imali podršku držve Srbije, čija je garancija neophodna za ovako veliki posao, radovi na prvoj liniji od Novog Beograda do Vukovog spomenika mogu početi za 24 meseca", rekao je Đilas novinarima u Skupštini Beograda koja raspravlja o rebalansu gradskog budžeta za 2013. godinu.
Prema njegovim rečima, na osnovu međudržavnog sporazuma Francuska će finansirati vodove i elektropreme za metro, a građevinski radovi biće plaćeni kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).
"Dogovorili smo sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj, a pregovarali smo sa njima gotovo godinu i po dana, i pre neki dan smo dobili zvanično pismo o odobrenju kredita za finansiranje građevinskih radova, čija je projektna vrednost 600 miliona evra", objasnio je Đilas.
Đilas je dodao da će ove nedelje u Francuskoj imati više sastanaka sa kompanijam koje rade plan izgradnje beogradskog metroa.
"Ostaje da francuska firma Ežis, koja je uradila projekat prve trase metroa, uradi idejni projekat i studiju opravdanosti, posle čega počinju formalni pegovori sa EBRD-om oko uslova kredita", rekao je Đilas.
Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas izjavio je da će, s druge strane, današnjim rebalansom gradskog budžeta biti smanjena infrastrukturna ulaganja u grad u ovoj godini.
"Rebalansom su smanjena infrastrukturna ulaganja. Morali smo ove godine da odustanemo od izgradnje Doma zdravlja na Labudovom brdu, ali i od nekih ozbiljnih infrastrukturnih projekata. To nije dobro, jer ako se nastavi u tom pravcu onda će grad morati da se zaustavi. Kada se zaustavi Beograd zaustaviće se i Srbija", ocenio je Đilas.
Mislim da je I doslo do toga.Francuzi ce sada da naplate podrsku,kao sto si rekao ne gine nam francuski metro.Samo je pitanje da li ce ispasti kako treba ili ce nasi napraviti glupost.Пантограф":ugpqldo1 je napisao(la):Јасно, Французи раде свој посао. Са проевропском владом у Немањиној, не можемо да побегнемо од овог пројекта, код год да држи Београд.
Russian":277z9ebw je napisao(la):Это значит в течение 2-х лет может начаться строительство?
Ako je mogao najveći most u Evropi i pristupne saobraćajnice,onda je metro jednako ali ništa više zahtevan projekta,koji je moguće da se izvede :kafa:stranac":1p1euas2 je napisao(la):Nisu sposobni jednu ulicu da presvuku kako treba, da će metro da grade...sve se bojim.