Šta je novo?

Metro

vranac":23zmb2c0 je napisao(la):
Nije i ne moze biti investicija. Investicija je samo ono sto stvara novu vrednost od ulozenog. Metroom ne da se nece nikada povratiti ulozeno, nego ce povecati rashode svake godine jer ce praviti gubitke. Nigde se nije isplatio metro od karata pa nece ni ovde. Da je negde to moguce gradile bi privatne firme metro, a ne drzave i gradovi. Metro stoga nije investicija nego luksuz.

Potpuno pogresno.

Metro mozda ne stvara novu vrednosti ali stvara ustede; postoje tacne racunice koliko ovaj grad kostaju guzve u saobracaju i vreme provedeno u njima. Ne govorimo samo o izgubljenom vremenu; svako ko je isao busom u spicu zna kakav je efekat na coveka kada se guzva u prenatrpanim busevima dvaput dnevno i koliko to utice na produktivnost. Dakle kod javnog prevoza (a tu spada i metro) ne gleda se samo investicija za gradnju i prihod od karata (i reklama po vozilima i stanicima itd.) vec i ukupna usteda za ekonomiju koja se ostvaruje laksim, brzim, pouzdanijim i komfornijim prevozom po gradu. Jer ako idemo tvojom logikom, javni prevoz treba skroz ukinuti, tj. potpuno rasformirati GSP jer je subvencionisan i radi sa gubicima.

Inace u 19. veku i pocetkom 20. veka u mnogim gradovima su upravo privatne firme gradile metro linije i upravljale njima (London, Njujork, Cikago, Pariz...). Isto vazi i za ostatak javnog prevoza (busevi, tramvaji). Javni prevoz je bio instant-profitabilan jer je bio bolji od bilo cega sto je postojalo pre njega. Postao je u mnogim gradovima neprofitabilan tek kada su gradovi i drzave odlucile da primenjuju novi urbanizam koji se vrteo oko automobila (i to dobrim delom pod pritiskom lobista iz auto-industrije, narocito u slucaju SAD) i kada su uz ogromne subvencije gradjene siroke ulice, velike saobracajnice, gradske magistrale, autoputevi i sl., i predgradja sa niskom gustinom naseljenosti.
 
Da, Vranac bi uložio u proizvodnju privatnih korporacija,,kapiram..ali i pored njegove selektivne štednje,banke su veoma ali veoma zainteresovane za gradnju metroa..paradoks.. :kafa:
 
Хазард све објаснио. Развој је најбоља инвестиција. Заосталост кошта највише.
 
Eto da prenesemo i vest da je Đilas izjavio da su "projekti"za metro gotovi i da je Ebrd spremna da finansira izgradnju metroa,ako se republička vlast saglasi.također je rekao da je bolji model tender za izgradnju od međudržavnog sporazuma kao most Zemun-Borča,i da su francuzi i italijani hteli da obezbede novac i sl..ali kao tender je bolji.čitaj komercijalni bankarski kredit i sl.to sve pročitah i Blicu.
 
Opet ,Ebrd je banka..samo malo prijatnija,a zasto nam nedaju tretman kao za Sofijski metro ili Budimpestu pa da zahvaljujemo..i nadajmo se da im nije uslov kao za gazelu.. :kafa:
 
2012ice neverovatan si...

Kako da ti daju tretman kada nisi u EU?Zasto smo mi specijalni pa svi trebaju da nas tetose ili sta?

Djilas mlati price,zna da nema nista od metroa,a republicka vlast nije luda da mu dozvoli da ispadne gradonacelnik za cije vreme je pocela izgradnja metroa.

Sve mi vise izgleda da ce ona druga opcija isforsirati na izborima za gradonacelnika pricu sa metroom,i da ako pobede dobijamo metro odma sada odma.
 
Vučko slažem se za to što ti napisa,u svakom slučaju ako ne daruje eu, tu su kinezi...rusi sa međudržavnim ugovorima:kafa: Dobra stvar je što je za tako velike projekte zaintersovano mnogo finansijskih faktora..oni vole mega projekte,pa nije čudno zašto se u zemljama najteže pogođene krizom najintezivnije i grade metroi kao što je Atina,Sofija,Budimpešta..tu nema štednje jer se banke dobro ugrađuju.
 
Bugarska nije naročito pogođena krizom jer mi smo u krizi već 30 godina, isto kao i Srbija i ostali u regionu.
Ne grade se metro sistemi zbog krize (sve linije u Sofiji, Atini i Budimpešti su započeti pre krize), nego zato što svi ovi gradovi kasne minimum 30-40 godina u razvoju metro mreže i sada moraju da investiraju intenzivnije nego recimo Praga koja ima već izgrađenu mrežu. U ovu grpu naravno je i Beograd.

Ali mislim da ako nemaš dobar dugoročni i razvojno orientiran plan, bolje je da sačekaš nego da počneš graditi projekt koji nije primeran za jedan grad. Gradnja metroa je once in a lifetime prilika i ne sme se pogrešiti.

U svakom slučaju može li neko da mi objasni kako se sklapaju poslovi u 4 oči sa kreditorima? Nije li to predpostavka za velike korupcione sheme i nije li bolje da svi projekti idu na tenderi (ne za izvođaće, nego prvo za finansiere)? Siguran sam da se preko tendera može dobiti bolji kreditni uslovi nego preko dogovora u 4 oči.
 
Evo dela iz "Ispovesti Dragana Đ." koji se odnosi na metro:

On je rekao i da je juče imao sastanak sa EBRD i da su oni spremni da finansiraju izgradnju metroa u Beogradu.

- Nisam prihvatio aranžmane da ti neka država da pare pa da njena firma to radi. To smo uradili sa Kineskim mostom i nikad više. To su aranžmani koji su loši za državu, jer nema tendera. Niko ne može da proveri te cene. Tad sam rekao i Francuzima i Italijanima koji su došli da nude da oni daju kredit, a da njihova firma gradi. Rekao sam da su to ogromni radovi i da ne može bez tendera. EBRD je to odbijao, ali juče su nam na sastanku rekli da prihvataju uz garancije države. Sve je spremno, možemo da krenemo u taj istorijski poduhvat, ako svi zajedno procenimo da je vreme. To nije nešto što Dragan Đilas treba sam da odluči. Tu treba i konsenzus u Gradskoj skupštini, svih stranaka ili velike većine, ali i na republičkom nivou - kaže Đilas.

Izvor: 24 sata
 
Francuski-predlog-za-metro-Stanica-Vukov-Spomenik-presek.jpg
 
Homer Jay":1c6xzv0j je napisao(la):
Evo dela iz "Ispovesti Dragana Đ." koji se odnosi na metro:

On je rekao i da je juče imao sastanak sa EBRD i da su oni spremni da finansiraju izgradnju metroa u Beogradu.

- Nisam prihvatio aranžmane da ti neka država da pare pa da njena firma to radi. To smo uradili sa Kineskim mostom i nikad više. To su aranžmani koji su loši za državu, jer nema tendera. Niko ne može da proveri te cene. Tad sam rekao i Francuzima i Italijanima koji su došli da nude da oni daju kredit, a da njihova firma gradi. Rekao sam da su to ogromni radovi i da ne može bez tendera. EBRD je to odbijao, ali juče su nam na sastanku rekli da prihvataju uz garancije države. Sve je spremno, možemo da krenemo u taj istorijski poduhvat, ako svi zajedno procenimo da je vreme. To nije nešto što Dragan Đilas treba sam da odluči. Tu treba i konsenzus u Gradskoj skupštini, svih stranaka ili velike većine, ali i na republičkom nivou - kaže Đilas.

Izvor: 24 sata

Prica bezveze, kada je pravljen dil sa Francuzima, na insistiranje naseg ambasadora konsultovan je i Djilas i on je odobrio ceo aranzman.
 
- Nisam prihvatio aranžmane da ti neka država da pare pa da njena firma to radi. To smo uradili sa Kineskim mostom i nikad više. To su aranžmani koji su loši za državu, jer nema tendera. Niko ne može da proveri te cene
:lool: Не може човек да прежали што са Кинезима нема уграђивања,кредита за убрзавање радова,огромних премија за извођаче итд.
 
Koliko je meni poznato Kinezi su bili veoma velikodušni i na pola radova izvođači su naše frime,dakle nismo mi ništa izgubili u aranžmanu sa Kinezima,već neke banke enormne kamate..bilo bi super da nam kinezi daju isti ranžman za metro i za tri godine imali bi završenu ne jednu već tri linije,dok evropske firme na koridoru x zabušavaju i probijaju rokove ovi rade kao munje.
 
Поређења ради:

Кинески мост + 21км саобраћајница = 170 милиона евра,уговорених 50% радова изводе наше фирме као носиоци посла,мост премошћује најважнији и најперспективнији коридор који имамо.

Мост на Ади = 180 милиона евра,Мост на ади + 3км местимично денивелисаног пута = 450 милиона евра,уговорених 0% радова изводе наше фирме као носиоци посла,као подизвођачи су радили пилон и неке приступне делове,мост премошћује слабо прометни пловни пут.

А о мутним радњама са подизвођачима боље да не причам.Цела ствар је леп приказ начина на који се финансирају домаће странке а појединци богате.
 
Moracu opet da reagujem na sve cesce Delijine neistine namerne ili ne vreme ce pokazati.

Petlju hipodrom i celu vezu do petlje radnicka je delo domacih gradjevinara ne kao podizvodjaca vec glavnog izvodjaca. Takodje isti taj glavni izvodjac na delu pristupnih delova kod hipodroma radi kao podizvodjac na petlji jurija gagarina.
 
Које све чешће неистине???

Мораћу и ја да реагујем на ово све чешће спиновање и приписивање лажи које једноставно нисам изнео.

Ономад за Кампински се испоставило да сам говорио истину (све је објашњено на припадајућој теми).За прорачуне око моста је дошло до неспоразума услед хистерије која влада на оној теми а овде сам промашио за око 15-20% целог пројекта УМП-а колики је и део раскрпетља.За подизвођаче сам горе сам написао како јесте.

А имате на претходној страници ове теме документ у којем су објашњење све мутне радње,током планирања и пројектовања УМП-а,о јавним дискусијама о томе да ли се треба градити пројекат који се већ увелико гради,о градњи и пројектовању у исто време,о сучељавању стручних мишљења по принципу: Хајдин > Целокупна стручна јавност итд итд.
 
Delija":3ampq94m je napisao(la):
- Nisam prihvatio aranžmane da ti neka država da pare pa da njena firma to radi. To smo uradili sa Kineskim mostom i nikad više. To su aranžmani koji su loši za državu, jer nema tendera. Niko ne može da proveri te cene
:lool: Не може човек да прежали што са Кинезима нема уграђивања,кредита за убрзавање радова,огромних премија за извођаче итд.

Delija +1:)
Ja ti verujem sve, jer pred našim očima bez i malo stida bukvalno za ništa
Bgd je oteto i osiromašen kreditom za ubrzavanje radova

I sada isti ti bestidni , treba da prave ugovor za metro
kako da im poverujem da ce metro aražman biti naj povoljniji
pa n i k a k o . :cry:
 
2012":3rxmr6np je napisao(la):
Koliko je meni poznato Kinezi su bili veoma velikodušni i na pola radova izvođači su naše frime,dakle nismo mi ništa izgubili u aranžmanu sa Kinezima,već neke banke enormne kamate..bilo bi super da nam kinezi daju isti ranžman za metro i za tri godine imali bi završenu ne jednu već tri linije,dok evropske firme na koridoru x zabušavaju i probijaju rokove ovi rade kao munje.


Која је вредност, тј. који део финансијских средстава отпада на 50-50% радова? Стварно не знам, али имам осећај да је неких 50% доста веће. Они су се погађали за пола радова, али да ли је то пола прихода?

Код потенцијалне изградње метроа, морам да се плашим за проценат материјала, и извођења радова које ће наши људи и фирме радити.


Моја јубиларна 300 похвала иде теби Боко :D
 
који део финансијских средстава отпада на 50-50% радова?
Pa zar ne radi Ratko Mitrović , na pozicijama Kovilovo, Zbeg uopšte sve sto izlazi na Zrenjaninac

Hvala na plusicu

Sto se tiče metroa , i dan danas mi nije jasno
zasto ne možemo da iznajmimo krticu za prokop trase , jeftinije je nego ceo paket
osim ako smo djaba školovali toliko pametnih ljudi

Po odavno pa i sada da krenemo sa nadzemnim kopanjem metro stanica temo gde oduvek znamo da ce biti a gde ne bi ugrožavale normalni saobracaj
višak zemlje tako i tako je potreban za jačanje postojecih i dogradnje novih dolmi-nasipa
duž reka na na Bg podruciju

Sto duže pratim ovu temu sve manje i manje je razumem ,
pa čak i ono sto mi je ranije bilo jasno postaje zamuceno od raznih tumačenja učenih glava
 
Ради, све путеве сем моста и 550 метарског моста у Крњачи ваљда су домаће фирме. То је колико разумем тих фифти - фифти радова. Али мислим да два моста вуку више новца, капираш.
Мени је код метроа, такође важно, да га што више наших фирми ради, планира, одржава. Тога би морали да се држимо у сваком послу.

404 стране, а ништа у суштини, глава мора да натекне.
 
Pa ljudi dali stvarno mislite da imamo toliko strucnih gradjevinskih firmi u Srbiji da bi mogli da ucestvuju bilo koji procenat pravljenja metora u BGDu?
(ne racunam NBGD nadzemni deo)
 
Имамо. "Енергопројект", "Планум" и "Хидротехника" свакако; градили су или сад граде метро-станице, дубоке тунеле и сличне објекте по свету. Ако неко зна још неку фирму, нека ме подсети.

Могли бисмо, штавише, у потпуности (грађевински) да изградимо метро, без икакве стране стручне помоћи.
 
Мостоградња нпр би могла да ради надземне деонице а мислим да чак имамо и једну фирму која ради сигнализацију на железницама. Поред тога Енергопројект би могао у великој мери да одради пратећу опрему метро система. Некада је и један Сименс био подизвођач Енергопројекту на трећим тржиштима.
 
Vrh