Karlo del Ponte":2vm6ssu9 je napisao(la):
Брате, бојим се да си погрешно разумео једну моју сугестију, а после још више ствари препустио машти, која се коси са рационалим...
Svodjene veoma smelog plana koji sam predlozio, ploda dugogodisnjeg rada i ucenja, na puku gresku u tumacenju jedne tvoje sugestije moglo bi se interpretirati kao obicna uvreda, da nije samo komicni izraz straha od nepoznatog. :roll:
Karlo del Ponte":2vm6ssu9 je napisao(la):
И Зидар, немој да сваких 5 минута мењаш планове. Онај предлог, који је био на Миксеру 2012. је био најбољи, и захтевао би тек нешто мало измена и подваријанти.
Pa nismo mi samozadovoljni BELAMovci pa da iz godine u godinu ponavljamo istu pricu. :?
Karlo del Ponte":2vm6ssu9 je napisao(la):
Сећаш се да сам тада био најактивнији кустос. Како да сада поново изађемо пред људе са суштински измењеним предлогом?
Mislis najaktivniji vodic, ili komentator.
Uloga kustosa je da ideju, misli i viziju docara publici kroz odgovarajuci pristup, prikladnu postavku i odabir dela.
Uostalom treba teziti tome da svaki posetilac bude u mogucnosti sam da razume poruku, bez potrebe da mu neko to licno objasnjava.
A ponovo izlaziti pred ljude sa istim predlogom nema smisla, sve to vec mogu da vide na sajtu metrobeograd.com
- - -
Uostalom sam predlog/plan/projekat metroa kao takav
javnosti nije ni manje bitan.
Da li ce trasa ici malo levo ili malo desno, gore ili dole, da li ce vozila biti metrolika ili tramvajolika (ko uopste osim nas zaludjenika na ovom forumu vidi razliku? Uverili smo se koliko je tesko laicima docarati koja je razlika izmedju citadisa i metropolisa na stubovima ili u tunelu i zasto je to uopste bitno), sve je to strucna rasprava koja se ne obazire na sustinu pitanja:
Zasto uopste pravimo metro ?
Ako pravimo metro da bismo malo brze i komformije stigli od tacke A do tacke B, po principu sadasnjeg GUP-a, onda je to samo
bahati luksuz koji sebi ovo drustvo ne moze da priusti
(nesto kao nova eskadrila MIG-ova).
Ako pak podjemo od vizije buducnosti drustva i grada, da zelimo da Beograd za 25 godina bude
svetska metropola, onda je metro neodvojiv deo strategije da se taj cilj dostigne.
U tom slucaju se uopste ne postavlja pitanje da li da cemo praviti LRT ili metro, nista manje od metroa jednostavno ne dolazi u obzir, i to
barem jednak najboljem na svetu ili jos bolji i od tog.
(Da nam je vizija recimo vojni pohod za osvajanje Evrope imalo bi smisla investirati u najsavremenije avione bez obzira na cenu)
Na tom putu ne treba se plasiti siroke slike i eksperimentisanja, koliko god neko resenje suludo izgledalo valja ga razmotriti, mozda se pokaze kao presudna inovacija.
Da je neko 1936 govorio da ce za 40 godina Beograd biti centar mocne drzave, grad avangarde i bitna tacka na mapi sveta a ne Balkanska palanka verovatno bi ga svi gledali kao ludaka ili neozbiljnog sanjara.
A bi bas tako: SFRJ, nesvrstani u Sava Centru, velegrad...
Projektovanje grada zahteva viziju.
Vizija zahteva cojones.