Šta je novo?

Metro

Тај шпански модел је могућ за метро трасе које су развојно-санационе. Осим тога, такво планирање траса и омогућава да се метро систем даље финансира јер развојно-санационе трасе подижу цену потенционалних неизграђених локација неколико пута. Да град пре изграње откупи те парцеле и после изградње метроа их прода покрио би добар део потребних средстава.

У случају Егис-Белам прве трасе, која је искључиво санациона у опасности смо да град сам себе економски осакати јер ће пући велике паре са занемарљивим финансијским бенефитом и упашћемо у ситуацију да нећемо имати од чега да кренмо у изградњу следеће линије и пројекат метроа ће умрети за барем деценију до две.
 
Pa mi se i ovako ekonomski samoubijamo.Ovog trenutka 400 miliona evra investicija jos uvek ceka milost planerskih struktura i retrogradne struke. A ko zna koliko smo ih ranije odbili posto imamo citav niz projekata koji su i definitivno mrtvi a koji su i te kako bili zivi dok se nije doslo do srpske birokratije,kvazi-urbanista i vizualne zastite dimnjaka,supa,krsa i sljunkara pored reka u centru grada.

Jeidini plan koji se u Beogradu uspesno sprovodi je plan ekonomske i drustvene propasti.

vucko":3fxyzhio je napisao(la):
Bas tako.I onda cim kritikujemo stari plan metro odmah smo LRT mafija i sta ti ja znam.
Bas nije tako.Mi bas svi ovde tvrdimo da Jovinov plan i dobroj meri nije vise primenljiv ali isto tako tvrdimo da nam ne treba konverzija postojeceg tramvajskog sistema u novi tramvajski sistem po ceni od vise milijardi evra.Kao sto nam ne treba ni sanacioni metro/lrt/sta god.

E sad,to sto je studija iz 76. godine po svim parametrima kvalitetnija od ove iz 2013 nije razlog da se mi ovde svadjamo. Vise je tuzno,deprimirajuce i nadrealno. Uz to,savrseno oslikava stepen naseg nazadovanja a bogami i pokazuje koren problema - Negativna selekcija i bedno stanje takozvane intelektualne elite.

Bili smo Vucko na predavanju jednog od istaknutih clanova te elite pa molim lepo.Samo premotaj film i priseti se recimo nacina izrazavanja takve individue bez osvrta na gluposti koje je izjavio.
 
borris_":2zu688fw je napisao(la):
Kupila je zemljiste po niskoj cijeni a prodala ga skuplje (tada su u spanije cijene ludo skakale i zbog toga su u ovakvoj situaciji) i napravili ogroman profit (slicno kao i Real Madrid).
2012":2zu688fw je napisao(la):
Mi smo da ponovim, u ogromnoj prednosti,možda nema profita ali nema ni troškova zemljišta što je ključna stvar

Land Capturing i jeste model koji Beograd treba da primeni prilikom gradnje metroa i to je ono sto uvek potenciram u projektovanju trasa - ono sto u velikoj meri nedostaje u svim dosadasnjim planovima jos od 1976.

Pola trasa metroa treba da ide kroz danas gusto naseljena podrucja grada a pola kroz prazna koja ce se kasnije izgraditi.

Blokovi pored SIV-a, Savsko priobalje sa obe strane reke od Usca do Sajma, Luka Beograd, Ada Huja, Hipodrom, Autokomanda, Marinkova bara, mokroluska dolina izmadju Medaka i Konjarnika, sve su to prazna podrucja koje grad treba da otkupi/preuzme ako vec nisu u njegovom vlasnistvu.

Danas ta zemlja malo vredi, narociro u periodu teske ekonomske krize. Sutra kada tuda prodje metro vredece 100 puta vise. I ne samo zemlja vec sve sto se na njoj izgradi.

Evo kako bi to islo:

Grad osnuje "Beogradski fond za buduce generacije" i pokloni mu zemljiste koje poseduje i svo zemljiste koje moze da kupi na trasama buduceg metroa.
Fond zatim osnuje javna preduzeca "JKP Metro Beograd" i "JKP Gradjevina Beograd".

Sa garancijom zemljista u svom posedu Fond se zaduzi par milijardi evra.
Sa tim novcem naruci preduzecu "Metro Beograd" kopanje i izgradnju metro sistema.
Sa tim istim novcem naruci preduzecu "Gradjevina Beograd" izgradnju desetina solitera i pogona na zemljistu uz trase.

Fond zatim proda jednu trecinu izgradjenog prostora (ne cak ni zemljista :)) i vrati dugove.
Drugu trecinu koristi za dalji razvoj sistema.
Trecu trecinu izdaje i zaradu oroci ili ulozi, kao da je zarada od Norveske nafte, a kamate samo povecavaju fond koji se prenosi buducim generacijama.

Samo prazni placevi uz bul. Mihajla Pupina su dovoljni za sprovodjenje plana, a da ne pricam o tome da ce silno zidanje pospesiti ekonomiju cele zemlje.

Rezultat:

Beograd je dobio metro a da nije zaduzen.
Beograd je postao svetska metropola.
Srpska deca su, isto kao i Norveska, obezbedjena narednih nekoliko generacija.

:pob: :vops:


E sad naravno ekipa na vlasti kojoj odgovaraju beda i nemastina nema nikakav interes da ovako nesto sprovede, lakse im je da nas enormno zaduze za polu-resenje bez plana za buducnost dok su jos u polozaju da nesto pokradu.
A i sumnjam da uopste sposobni da sagledaju dugorocne planove.
 
Kod nas svak plan ako ga uopste ima traje 4 godine nazalost nasu i buducih generacija zidar + [fin onaj sadrzaj sto sam dobio emaliranom postom ]
 
2012":1plecj3x je napisao(la):
tzoran":1plecj3x je napisao(la):
Ne znas ti kakve su sve granitne stene stene, a o pdzemnim vodama da i ne pricamo, ispod Beograda :)
Aha, takve su granitne stene da su tuneli za BGVoz i Ž.ČVora napravljeni još 80'ih uz pomoć vanzemaljaca,uz tada zastarelu tehnologiju,to što pričaš nema veze s vezom.Krtica buši i kroz granit bez problema,a podzemne vode ne predstavljaju nikakav problem za krtice sa hidroštitom,a malo da skokneš do Amsterdama da ti se smeju.A čekaj, šta je tunelom za interceptor bušila pored samog Dunava bez ikakvih problema,u rekordnom roku i kada su videli kako brzo ide ,izvadiše krticu i nestade..da se ne brukaju. :kafa:
@Borris,ovde parlamo Engleski i snalazimo se sa Ruskim i Kineskim ,Francuski nam baš ..onako omražen,posle Egis studije :D
Sve u svemu,u ranijim postovima smo dali tabelu gradnje metro po km.u svetskim metropolama.Pariz,Madrid i Barcelona su najeftini od 30-40 mil.po kma dato je u tabeli koja ukazuje da je frapantnih 1.milijardu evra po km u Londonu zapravo bankarski el dorado.
Pobogu, pa ja to rekoh sa sarkazmom..... da ne bi neki pametnjakovic opet krenuo da razvija teoriju kako su u BGD ispod zemlje ko zna kakve sve nepremostive teškoće....
 
Ok sarkazam ,ukapirasmo.. :D Više ne mogu da nam prosipaju gluposti..to je sigurno.. :kafa:
 
http://www.youtube.com/watch?v=P94lhUPTz1I

Nadjoh ovaj interesantan filmic o izgradnji U-Bahna-a u Becu. Koga ne mrzi da odgleda ima 4 dela po par minuta. Bec je krenuo da gradi mrezu i liniju U1 pustio u upotrebu sa samo 4-5 stanica... Shvatili su da je to dugorocan projekat i rade na tome preko 30 godina. U Beogradu lome koplja i nikako da se krene pa makar otvorili i "liniju M3" preko mosta na Adi sa par stanica....
 
Super film,tako će i Beograd stanicu po stanicu a danas je mnogo lakše uz moderne krtice,videli smo u filmo da su imali problema i radili sporije dok nisu stigle nove moderne krtice.M3 je opet naopak recept ,ne možeš M3 bez depoa,osmišljenog silazka s mosta i tunela ispod B.Brda.Most je toliko nezgodno postavljen za M3 da će trasa morati da se vodi oko hipodroma.A jasno je da je M2 mnogo bitnija kao i M1.Prvo depo,pa preko mosta do Terazija ..
 
Ј**еш метро, оћу ово:

http://www.skytran.net/

Или неко слично, јефтиније решење, за које не морају наша деца да враћају дуг.
 
ink":3ehgw7jw je napisao(la):
Ј**еш метро, оћу ово:

http://www.skytran.net/

Или неко слично, јефтиније решење, за које не морају наша деца да враћају дуг.

Da, da! Kapacitet ovoga je 2 putnika po smeru na čas :D i može samo da je dopuna metro sistema ili turistička atrakcija kao za grad veličine Nju Jorka. Ali glupiranja kao ovo u Beogradu je prosto bezsmisleno.
 
Jednog lepog dana na relaciji dedinje/siv .. :kafa: To bi bilo dobro umesto taksija,ekoloski pre svega..ali to nije mas tranzit.
 
mibelic":2wj7b0uj je napisao(la):
http://www.youtube.com/watch?v=P94lhUPTz1I

Nadjoh ovaj interesantan filmic o izgradnji U-Bahna-a u Becu. Koga ne mrzi da odgleda ima 4 dela po par minuta. Bec je krenuo da gradi mrezu i liniju U1 pustio u upotrebu sa samo 4-5 stanica... Shvatili su da je to dugorocan projekat i rade na tome preko 30 godina. U Beogradu lome koplja i nikako da se krene pa makar otvorili i "liniju M3" preko mosta na Adi sa par stanica....
Nacin na koji je Bec izgradio metro mogao bi biti zanimljiv za Beograd. Naime preteca beckog metroa datira jos 1898 kada je izgradjen Stadtbahn, tadasnja gradska zeleznica koja je 1925 elektrificirana i 1976 se krenulo u njeno pretvaranje u postojeci metro.
O svemu ovome postoji detaljno stivo:
http://homepage.univie.ac.at/horst.prillinger/metro/english/history.html
 
Обзиром на много нижу цену инсталирања оваквог система, разлика у капацитету у односу на класични метро не мора да буде толико драстична:

http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_r ... t#Capacity

Као што је наведено на википедији, изградња паралелних линија да се повећа капацитет би и даље било много јефтиније од копања тунела или слично.

И даље ми се неки облик појединачног мас транзита (илте ПРТ-а) би била боља опција од дизања огромног дуга који ће отплаћивати будуће генерације. Београд би могао да буде први европски град који уведе такав систем, који би онда постао ако не баш атракција, бар део туристичке понуде града. Могао би брже и јефтиније да се изгради од метроа, било би лакше да се линије продуже, у старту би могло да се изгради виже линија... Прочитајте друге предности на википедији, има их доста. У међу осталом, могао би да служи уз постојеће шинске системе... не видим зашто мост на ади, рецимо, не би могао да има и трамвај (будимо реални, до бар 2030 биће то део трамвајске мреже) и неки ПРТ.

Ајде, да видим који су аргументи против - зато сам и постовао.
 
ako ih nista drugo ne pokrece ovo bi mozda bio kljucni razlog :laugh:
Београд би могао да буде први европски град који уведе такав систем

U svakom slucaju
ink + 1 :)
 
Evo ovako PRT može da se uvede posle termonukleranog rata koji bi započela S.koreja,posle pobijenih 5 milijardi stanovnika među kojima bi od radijacije pomrlo i 90%ostalih među kojima i Beograđani,ono malo preživelih koji su se krili po skloništima dobro opremljenim,a znatan deo koji je opstao u tunelima BGVoza,odlučilo je da angažuje firmu i J.Koreje a koja je imala pogon u susednoj Rumuniji.Obnovljena saradnja je uključila je Ikarbus gde je desetak preživelih radnika odlučilo da sklapa PRT vozila.. :kafa: Ako vas je zainteresova nastavak u sledećem broju..
 
ink":3f6hwq5d je napisao(la):
Ајде, да видим који су аргументи против - зато сам и постовао.

Taksista u zutoj traci je efikasniji u svakom pogledu.

A imas i sa kim da popricas i da cujes svakojake gradske price :)


Predlazem da se diskusija prebaci na temu "alternativa metrou"
 
Naravno govoriti o PRT na Metro temi nije ozbiljno.. :kafa: da kažem zagovrnicima da, za sada postoji samo u Masdar city i Londonskom Hitrou,a da je rešenje za mas- tranzit ne bi London gradio novu podzemnu gradsku železnicu za zapanjujućih 1.milijardu po km.
 
Класични метро системи су огромна инвестиција. Ми једноставно немамо те паре. Да би смо изградили метро морамо да се, као друштво, дебело задужимо. Питање је колико још дугова можемо да трпимо. Пораст у привредној размени који доноси метро није сигуран - ако економија стагнира, метро нам неће помоћи. Немојте погрешно да ме схватите, ја би више од ичега волео да видим београдски метро али ме плаши да се више залажем за то из неке романтизоване идеје наше заједничке будућности него из реалне потребе. Исто идеализовано схватање тренутне ситуације сам запазио и код других форумаша.

У оваквим околностима не видим зашто је "неозбиљно" разматрати потенцијалне алтернативе. Такође не видим зашто би за то била потребна нова тема. Зар овде могу да постују само заговорници метроа? Кад већ немамо метро, зар није логично да у теми која се зове "метро" водимо дискусију о томе да ли нам је он заиста потребан (или боље речено, да ли је то најбоље решење)?

Што се тиче капацитета 2012 је скроз управу. Нема сумње да је капацитет ПРТ-а, чак и са дуплираним линијама, знатно мањи. Али је такође знатно већи од метроа који не постоји. Један аргумент за ПРТ је да је изградња прве линије реалнија (јер је јефтинија) и да би ширење мреже (битно је да се схвати да би ПРТ најбоље функционисао као мрежа), такође био реалнији подухват.

Додао бих само да је сваки покушај да се упореде Београд и Лондон заиста неозбиљан. Лондон има становника као цела наша држава (и више) и богатији је неколико пута од Београда. Потребе тог града су веће, а има и већи капацитет да задовољи те потребе.

EDIT: Хтедох само да додам неке податке о Лондону како бих појаснио овај последњи пасус.

London had an official population of 8,174,100, making it the most populous municipality in the European Union, and accounting for 12.5% of the UK population. The Greater London Urban Area is the second-largest in the EU with a population of 8,278,251, while the London metropolitan area is the largest in the EU with an estimated total population of 15,010,295.
 
Класични метро системи су огромна инвестиција. Ми једноставно немамо те паре. Да би смо изградили метро морамо да се, као друштво, дебело задужимо. Питање је колико још дугова можемо да трпимо. Пораст у привредној размени који доноси метро није сигуран - ако економија стагнира, метро нам неће помоћи. Немојте погрешно да ме схватите, ја би више од ичега волео да видим београдски метро али ме плаши да се више залажем за то из неке романтизоване идеје наше заједничке будућности него из реалне потребе. Исто идеализовано схватање тренутне ситуације сам запазио и код других форумаша.

У оваквим околностима не видим зашто је "неозбиљно" разматрати потенцијалне алтернативе. Такође не видим зашто би за то била потребна нова тема. Зар овде могу да постују само заговорници метроа? Кад већ немамо метро, зар није логично да у теми која се зове "метро" водимо дискусију о томе да ли нам је он заиста потребан (или боље речено, да ли је то најбоље решење)?

Што се тиче капацитета 2012 је скроз управу. Нема сумње да је капацитет ПРТ-а, чак и са дуплираним линијама, знатно мањи. Али је такође знатно већи од метроа који не постоји. Један аргумент за ПРТ је да је изградња прве линије реалнија (јер је јефтинија) и да би ширење мреже (битно је да се схвати да би ПРТ најбоље функционисао као мрежа), такође био реалнији подухват.


Додао бих само да је сваки покушај да се упореде Београд и Лондон заиста неозбиљан. Лондон има становника као цела наша држава (и више) и богатији је неколико пута од Београда. Потребе тог града су веће, а има и већи капацитет да задовољи те потребе.

Управо одличан одговор инк, оволике стране и говоре о романтизму. Са друге стране осећа се да снаге немамо, дишемо на шкрге, привреде нигде. Изградња метроа би донела корист у овом тренутку једино када би се из текућих прилива финансирала, у јако малим деловима, јер и онако грцамо. А корист би се огледала једино ако би 100% наше људе упослили, наше материјале трошили... Ако би отворили и три станице само, на тактичкој локацији, која би неком продајом, рентом постала актуелна финансијски. Могли би брже наставити градњу. На пример Панчевачки мост - Теразије - Сајам, околне капацитете уновчити, а бум би настао додавањем станица Лука и Савски амфитеатар. Наравно све то јако тешко и план би морао да буде разрађен баш добро, чак не би ни градио ништа док се не потпише предуговор са заинтересованим инвеститорима за неке локације. Заинтересованост би диктирала и релације... Ма не видим како. Да се још задужимо, другима те паре дамо, просто би пукли...
 
Singidunum;102102142 je napisao(la):
Uralvagonzavod i Bombardier predstavili novi metro voz za Moskvu

BT-PR-20130408-MoscowMetro-HR.jpg


r306t37i9529.jpg
 
Moderno nema sta i mi cemo tako nesto...skromno jeftino ,stanicu po satnicu kao u Becu uz skroman Jovinov plan..
 
INK da umjesto tog cuda jednostavno onda prosirimo tramvajsku mrezu ili bg voz recimo sve to ima veci kapacitet od tog eksperimenta para za ekspermentisanje nemamo ustvari para za bacanje nemamo pa bi pogresna odluka bilo veliko bacanje resursa i novca koga nema
 
Za sve što ne spada u mas -tranzit otvoriti posebnu temu PRT,.. :kafa:
 
Vrh