borris_":2zu688fw je napisao(la):
Kupila je zemljiste po niskoj cijeni a prodala ga skuplje (tada su u spanije cijene ludo skakale i zbog toga su u ovakvoj situaciji) i napravili ogroman profit (slicno kao i Real Madrid).
2012":2zu688fw je napisao(la):
Mi smo da ponovim, u ogromnoj prednosti,možda nema profita ali nema ni troškova zemljišta što je ključna stvar
Land Capturing i jeste model koji Beograd treba da primeni prilikom gradnje metroa i to je ono sto uvek potenciram u projektovanju trasa - ono sto u velikoj meri nedostaje u svim dosadasnjim planovima jos od 1976.
Pola trasa metroa treba da ide kroz danas gusto naseljena podrucja grada a pola kroz prazna koja ce se kasnije izgraditi.
Blokovi pored SIV-a, Savsko priobalje sa obe strane reke od Usca do Sajma, Luka Beograd, Ada Huja, Hipodrom, Autokomanda, Marinkova bara, mokroluska dolina izmadju Medaka i Konjarnika, sve su to prazna podrucja koje
grad treba da otkupi/preuzme ako vec nisu u njegovom vlasnistvu.
Danas ta zemlja malo vredi, narociro u periodu teske ekonomske krize. Sutra kada tuda prodje metro vredece 100 puta vise. I ne samo zemlja vec sve sto se na njoj izgradi.
Evo kako bi to islo:
Grad osnuje
"Beogradski fond za buduce generacije" i pokloni mu zemljiste koje poseduje i svo zemljiste koje moze da kupi na trasama buduceg metroa.
Fond zatim osnuje javna preduzeca
"JKP Metro Beograd" i
"JKP Gradjevina Beograd".
Sa garancijom zemljista u svom posedu Fond se zaduzi par milijardi evra.
Sa tim novcem naruci preduzecu "Metro Beograd" kopanje i izgradnju metro sistema.
Sa tim istim novcem naruci preduzecu "Gradjevina Beograd" izgradnju desetina solitera i pogona na zemljistu uz trase.
Fond zatim proda jednu trecinu izgradjenog prostora (ne cak ni zemljista
) i
vrati dugove.
Drugu trecinu koristi za
dalji razvoj sistema.
Trecu trecinu izdaje i zaradu oroci ili ulozi, kao da je zarada od Norveske nafte, a kamate samo povecavaju fond koji se
prenosi buducim generacijama.
Samo prazni placevi uz bul. Mihajla Pupina su dovoljni za sprovodjenje plana, a da ne pricam o tome da ce silno zidanje pospesiti ekonomiju cele zemlje.
Rezultat:
Beograd je dobio metro a da
nije zaduzen.
Beograd je postao
svetska metropola.
Srpska deca su, isto kao i Norveska,
obezbedjena narednih nekoliko generacija.
E sad naravno ekipa na vlasti kojoj odgovaraju beda i nemastina nema nikakav interes da ovako nesto sprovede, lakse im je da nas enormno zaduze za polu-resenje bez plana za buducnost dok su jos u polozaju da nesto pokradu.
A i sumnjam da uopste sposobni da sagledaju dugorocne planove.