Šta je novo?

Metro

Код нашег метроа нај важнија је функционалност и доступност. Све потрошено на раскош и лепоту је за осуду. А у зависности од финансијске спремности за изградњу, кад год дошао, добродошао...
Како изгледа ово што си поставио??? Можда ни то не можемо...
 
8552480494_640223853f_b.jpg
Dva zakačena tramvaja, a mogli smo da gradimo most kao u N.Y i petlje kao .L.A,ah to je tako skromno i nije predemenzionirano.. :kafa:
 
Ја и кажем да ни трамваја неће бити, нисмо спремни, још... Па се узбудим када се пажња придаје естетици :?
 
Пантограф":33mavkyw je napisao(la):
Ти си, царе, са својим генијалностима, највећа антипропаганда метроа од античког полиса до данас.
Slozio bih se sa tom konstatacijom.
 
vucko":uy199j1j je napisao(la):
Пантограф":uy199j1j je napisao(la):
Ти си, царе, са својим генијалностима, највећа антипропаганда метроа од античког полиса до данас.
Slozio bih se sa tom konstatacijom.
A ti si najveći Hipokrit! od Jovinovog PR do Lrt Lobiste.. :kafa:
„Hipokrit“ u antičkoj Grčkoj je bio pojam za glumca odnosno osobu koja namerno zavarava druge. :wink:
 
@2012 Svaka cast na izboru, ova fotka je savrsena ilustracija za tramvajoliki metro koji nam Belamovci nude !

Dodao sam joj naslov :D

beogradski-laki-metro-belart-belam.png
 
Јесу беше из Денвера у Колораду Алексис и Блејк Карингтон? Само нас, бре, с неким "шеицима" поредите...
 
Од тај Денвер су. Имају нафту, а праве пруге! Шта је бре са њима
 
2012":3256lop8 je napisao(la):
vucko":3256lop8 je napisao(la):
Пантограф":3256lop8 je napisao(la):
Ти си, царе, са својим генијалностима, највећа антипропаганда метроа од античког полиса до данас.
Slozio bih se sa tom konstatacijom.
A ti si najveći Hipokrit! od Jovinovog PR do Lrt Lobiste.. :kafa:
„Hipokrit“ u antičkoj Grčkoj je bio pojam za glumca odnosno osobu koja namerno zavarava druge. :wink:
Nijesam bio skolovan sto bi se reklo.Ni u jednom postu nisam hvalio LRT,niti sam bio za izgradnju istog.Prekini da etiketiras ljude,istina je izmedju ta dva ekstrema,i drago mi je da to i misli vecina clanova na ovoj temi.
 
Ah ,pa ti prvo ne vređaj druge,pa će ti biti isto uzvraćeno,ne budu tuđi advokat a potom se žališ kada te neko nagazi.Malo objektivnosti ti ne bi škodilo.Kažeš da nigde nisi hvalio Lrt a složio si se postom predhodnika protiv mene,? Da li si uopšte čitao o čemu smo pisali?Ne znam ko koga treba da demantuje..Šta misli većina članova, reci mi gde je anketa?Ja koliko videh svi ste iskritikovali Egis studiju a nahvalili Jovinovu,pa mi objasni za šta je to većina? Za ili protiv studije? Pa ne možeš da budeš malo ili više trudan.. :kafa:
 
Istina nikada ne može biti izmedju zlonmernosti i dobronamernosti izmdeju dželata i žrtve izmedju pravde i nepravde.
Žao mi je što su neki legendarni članovi skliznuli u udobnu sredinu po principu svako je kriv po malo i svi su u pravu po malo.
E pa nije svako kriv po malo!
Trebalo bi da se raspravlja kako da se utiče da se spreči gradnja tramvaja i bacanje milijardi evra na tramvaj koji već imamo.

- Beograd je milionski grad i potreban mu je metro a ne brzi tramvaj.

- Beograd je jedina prava metropola po svemu u ovom delu Evrope i može da se poredi sa gradovima kao što su Budimpešta i Sofija koji imaju metro.

- Stručna javnost je rekla da nam je potreban metro a ne brzi tramvaj
Čitava Akademija Arhitekture Srbije i ljudi iza kojih stoji mnogo toga čemu se divimo danas u Beogradu http://www.aas.org.rs/clanovi.html je rekla da je bacanje para graditi brzi tramvaj.
Nek mi neko navede ko je ikad rekao od stručnjaka (osim onih koji sede u gradskoj upravi) da je OK praviti brzi tramvaj.
Ako se iko seća onih predstava gde su kao zvali strane stručnjake da kažu koji sistem je dobar za Beograd. Ni jedno ime ne stoiji iza rečenice "Beogradu je bolje da gradi LRT".

- Govoriti da je metro skup posle gradnje mosta na Adi od 160 miliona evra za koji se moglo napraviti tri mosta je glupo.

- Čitav način izbora partnera u gradnji brzog tramvaja je u najmanju ruku problematičan. Obavezuješ se da ćeš kupovati opremu od Franuza vrednu više stotina miliona evra za jednu amatersku unapred naručenu studiju!!!
Zašto ne raspisati tender pa ko da bolju ponudu.

- Projekat za metro već postoji. Taj projekat je plod višegodišnjeg rada domaćih i stranih stručnjaka (Beč,Minhen) i uz male dorade može da se reaktivira.
Niko nije rekao da mora da bude tačno kao iz 76.

- Prosto je neverovatno da isti ljudi koji su spičkali tudje pare od metroa za tramvaj pre 30 godina sad isto odlučuju protiv metroa! Ovo kao neka teorija zavere.

- Da se 100-ti put podsetimo Belama i šta trenutno dobijamo http://www.youtube.com/watch?v=dYnfNsq60p4
Ja kad vidim ovaj snimak imam osećaj da taj ko je pravio ovaj projekat mrzi Beograd iz dna duše!
Ako ništa ovi ljudi su izgubili moralno pravo da odlučuju o metrou.

I pitam se da li su odbornici u skupštini dobro proučili predloženi predlog metroa.
Ja verumem da svaki član beobuild foruma može da drži predavanje bilo kojem odborniku koji sedi u skupštini grada o metrou. Oni su tamo dizali ruke kako su im rekli (jadno).
I zašto studio B nije prenosio zasedanje skupštine oko ovog najvažnijeg pitanja beograda!!!
Mene najviše vredja što je gradonačelnik koga su građani prozvali Đitler naredio da metro "neće biti ni laki ni teški nego Beogradski"!!!
E ovo vređa pamet. Kako beogradski kad je laki metro ili brzi tramvaj u Beogradu.

Ne preostaje nam ništa nego da se prebrojimo i da probamo da uradimo nešto.
Da li neko ima ideju da li bi vredelo nekako delovati i kako ? (Obraćam se velikoj većini forumaša koji veruju da je koncept LRT-a bacanje naših para)
 
niks":kpze59dl je napisao(la):
Istina nikada ne može biti izmedju zlonmernosti i dobronamernosti izmdeju dželata i žrtve izmedju pravde i nepravde.

Јок и не може. Значи, Стаљин је био добар, јер је био против Хитлера; злочин Црвене армије радника и сељака у Катинској шуми се није десио, јер је она ослободила Аушвиц; тамањење деце атомском бомбом у Хирошими је океј, јер су Јапанци убијали кинеску децу итд. А све зато што истина не може бити "негде између", него је црно или бело, не постоје нијансе. Значи, метро као у Будимпешти, или је трамвај. Није него. Веома интелектуално.
 
Ајме, иста је матрица. Добри метро и зли трамвај; херој Јовин и џелат (Вукан) Вучић - и обратно; све под земљом или никако; или сто милиона километар или не градити. Којешта.
 
Bas tako.I onda cim kritikujemo stari plan metro odmah smo LRT mafija i sta ti ja znam.

P.S.Pantograf imas privatnu poruku ;)
 
A koliko je milona po kilometru predvideo Belam 60mil za brzi tramvaj, bese.a u Madridu i Barceloni je 40 mil.po km za teski metro.Ajd dovidjenja.. :kafa:
 
Ne znas ti kakve su sve granitne stene stene, a o pdzemnim vodama da i ne pricamo, ispod Beograda :)
 
2012":3vp46eje je napisao(la):
A koliko je milona po kilometru predvideo Belam 60mil za brzi tramvaj, bese.a u Madridu i Barceloni je 40 mil.po km za teski metro.Ajd dovidjenja.. :kafa:

na brzinu sam trazio na netu pa nadjoh ovo:

La réponse au 46 millions d'euros par kilomètre n'est si simple. J'ai rencontré des gens qui ont travaillé sur le projet et voici les principales raisons invoqués:

La qualité du sol à Madrid permet de creuser à faible coût
Plus on fait de kilomètres moins ça coûte cher
Les stations sont toutes semblables, très simples et plus petites qu'ici (les quais sont aussi moins longs
Certains coûts ne sont pas inclus (ils ont été payés avec d'autre fonds)
Mais surtout, c'est le coût net du projet. Ils ont fait du Land capturing. Les terrains qui sont sur le parcours des lignes a été acheté et revendu avec garnds profits. Ces profits sont allés financé en partie le coût de construction du métro. C'est ce qui explique en grande partie les bas coûts.

Ce projet est de loin le moins coûteux au monde.

En passant, malgré le Land capturing, ils ont quand même fait une super job.
 
tzoran":3srm8ps9 je napisao(la):
Ne znas ti kakve su sve granitne stene stene, a o pdzemnim vodama da i ne pricamo, ispod Beograda :)
Aha, takve su granitne stene da su tuneli za BGVoz i Ž.ČVora napravljeni još 80'ih uz pomoć vanzemaljaca,uz tada zastarelu tehnologiju,to što pričaš nema veze s vezom.Krtica buši i kroz granit bez problema,a podzemne vode ne predstavljaju nikakav problem za krtice sa hidroštitom,a malo da skokneš do Amsterdama da ti se smeju.A čekaj, šta je tunelom za interceptor bušila pored samog Dunava bez ikakvih problema,u rekordnom roku i kada su videli kako brzo ide ,izvadiše krticu i nestade..da se ne brukaju. :kafa:
@Borris,ovde parlamo Engleski i snalazimo se sa Ruskim i Kineskim ,Francuski nam baš ..onako omražen,posle Egis studije :D
Sve u svemu,u ranijim postovima smo dali tabelu gradnje metro po km.u svetskim metropolama.Pariz,Madrid i Barcelona su najeftini od 30-40 mil.po kma dato je u tabeli koja ukazuje da je frapantnih 1.milijardu evra po km u Londonu zapravo bankarski el dorado.
 
Zidar moze da prevede :)

Hajde da pojasnim. Ovo sam iskopirao sa jedne diskusije koja se vodila u Kanadi gdje su se pitali kako to da Mdridski metro kosta tako malo u odnosu na druge metroe u svijetu (Metro u Lavalu je tada kostao 150M$ po kilomtru)

Ovaj daje neke razloge (kaze da je pricao sa ljudima koji su radili na tom projektu)

- Madridsko tlo je odlicno za kopanje (mala cijena) :lol:
- Sto vise kopas to je manja cijena
- Stanice su standarnizovane i jednostavne
- Nije sve u racunato u cijenu (placeni iz drugih fondova)
- Ovo je najvaznije: Cijena je neto to jest spanska vlada je kupila terene po niskoj cijeni i prodala ih sa velikim profitom (ne zaboravite da se ovo desavalo prije krize) i to je uslo u zavrsnu cijenu (ne sve ali veci dio).

Kaze da je taj projekat najjeftiniji u svijetu.
 
boris,Hvala za prevod.E da ,s tim što mi nemamo uopšte problem zemljišta,za BGMetro ono je besplatno jer je u vlasništvu države, koja ne plaća sama sebi za svoje vlasništvo..i tu smo u ogromnoj prednosti..što će nam sniziti cenu baš na nivo Madrida.Cela trasa< BGMetroa skoro u potpunosti ,kao i zone stanica nisu u privatnom vlasništvu ili korporativnom.
A i ja sam se zapanjio ,kada sm čuo da u mnogim Azijskim metropolama vlasništvo nada zemljištem ide u dubinu do jezgra planete,i da su morali da metro trase usmeravaju isključivo ispod auto-puteva koje je u državnom vlasništvu.. :D
@tzoran,evo malo te vodim u turistički obilazak Tunela Višnjica,http://youtu.be/ZB2ZXWAIwAc
 
Nisi shvatio.

U Madridu je vlada kupila terene za metro po niskoj cijeni i prodala ih po visikoj i napravili su veliki profit (onog sto sam citirao to naziva Land capturing). Krajnja cijena metroa je neto cijena sto znaci da je i taj profit usao u tu krajnju cijenu.
 
Ali to što je vlada kupila zemljište je trošak a i to šta ga je prodala,je zapravo nadoknada tog troška ,možda su nešto zaradili ali to nije toliko presudno za ukupnu cenu.Mi smo da ponovim, u ogromnoj prednosti,možda nema profita ali nema ni troškova zemljišta što je ključna stvar,pa evo pogledajmo petlju Radnička,samo je jedan deo plaćen Nis-u,što nije mali trošak.A zamisli da je petlja Radnička na privatnom ili korporativnom zemljištu cena bi bila dupla,i ovako je enormna.Pa primer Luka Beograd je najsvežiji, kao i spor Grada i privatnog invest.fonda.
Na kraju za BGMetro,je je potrebno odvojiti samo za mašine,opremu,radnu snagi i materijale,što bez potrebe za kupovinom zemljišta, čini ovaj projekta za razvoj grada i te kako prihvatljivim.+ imamo jeftinu radnu snagu,i domaće materijale za građevinski deo. :kafa: kompletan građevisnki deo su sposobne domaće i regionalne firme u saradnji da izvedu,najbolji dokaz dali su saobraćajci sa tunelom Višnjica..
Ha ha i reklama domaćeg tima za bušenje metro tunela.. :vops:
http://youtu.be/7hNeeW2ycVU
 
Kupila je zemljiste po niskoj cijeni a prodala ga skuplje (tada su u spanije cijene ludo skakale i zbog toga su u ovakvoj situaciji) i napravili ogroman profit (slicno kao i Real Madrid). Na kraju kada su izracunali neto cijenu projekta, uracunali su i taj profit.
 
Vrh