Пантограф":1anlvk14 je napisao(la):
Šinsko-biciklistički most mogao bi da bude i u produžetku Tadeuša Košćuška, odmah uz Kališ?
Ja sam radio varijante da bas pred ulazak u ZOO-vrt izlazi voz, zbog manjeg gabarita tunela Londonski Tube koji bi tu legao kao 1 na 11.
Ta varijanta mi se dopala prvenstveno zbog blizine Menhetnu (namerno ga tako nazivam jer kad ne daju oblakodere drugde tu nema sta da prigovaraju kad je trenutno nedodjija) kada predje Dunav, ali i direktnijoj trasi ka Borci koja ima vecu populaciju od Koteza i Krnjace zajedno. To mi je logicnije mesto nego Francuska ali ajde.
Moguce je uraditi ili Tube, ili Pariske uske vozove, ili Berlinske. Sve u svemu smanjiti gabarit metroa, makar na nekim linijama. Sto moraju sve da budu iste? Sistem ne bi bio dosadan.
Prilaz mostu bi mogao da se uradi sa lavovima i sta ti ja znam kao u Parizu, onako retro. To bi povecalo atraktivnost grada kao filmske lokacije. O finansijskim dobitima filmske industrije kao i medjunarodne reklame grada treba razmisljati. Jel smo grad buducnosti Jugoistocne Evrope ili ne?
Zalazem se za jedinstven sistem jedinstvenih specifikacija sa ultramodernim i retro delovima trase koji bi samo otvorili dusu ovog grada.
Retro trase ne smeju biti kic vec samo to - retro. Time bi sistem izgledao kao da je stariji. Becki izgleda stariji zato sto su neke trase zasta iz doba Stadtbahna. Mi to nemamo pa moramo malo da udarimo masti na volju.
London izbacuje nove verovatno Siemens vozove koji ce imati jos nizi pod (jos smanjuje cenu), prolazne krace sekcije, ali nece nikako biti tramvaj, vec futuristicki tjub voz.
Nesumnjivo su skuplji ali kombinacijom jeftinijeg Sofijskog modela gradnje i skupljih kompozicija, ukusnije uradjenih stanica kojima je posveceno vise paznje mogli bi da dobijemo sistem za ponos. Sve ovo vreme pricamo o tome, o ovakvim stvarima sam upravo ja najvise govorio. Videvsi ovu vest na Beobuildu postao sam pesimistican, a prestao sam da posecujem forum da se ne bi nervirao vise jer mi je to najmanje potrebno. Blog sam obrisao iz istog razloga jer samo trosim dragoceno vreme na sta? Na cekanje da nam jos uvale koji samar ovakvim brljotinama.
Zidar ima jako lepa resenja, posebno mi se dopada plan X zbog ne samo zadrzavanja tramvaja, vec uposljavanja tramvaja kao glavnog feedera. I tako se radi idejno resenje za klasican metro. Niko od nas nije iz te struke ali imamo vrlo realne ideje, zapazanja i zamerke sto bi neko u gradskoj upravi trebalo da uvazi sa velikom dozom optimizma.