Šta je novo?

Metro

Šinsko-biciklistički most mogao bi da bude i u produžetku Tadeuša Košćuška, odmah uz Kališ?
 
Пантограф":1anlvk14 je napisao(la):
Šinsko-biciklistički most mogao bi da bude i u produžetku Tadeuša Košćuška, odmah uz Kališ?

Ja sam radio varijante da bas pred ulazak u ZOO-vrt izlazi voz, zbog manjeg gabarita tunela Londonski Tube koji bi tu legao kao 1 na 11.

Ta varijanta mi se dopala prvenstveno zbog blizine Menhetnu (namerno ga tako nazivam jer kad ne daju oblakodere drugde tu nema sta da prigovaraju kad je trenutno nedodjija) kada predje Dunav, ali i direktnijoj trasi ka Borci koja ima vecu populaciju od Koteza i Krnjace zajedno. To mi je logicnije mesto nego Francuska ali ajde.

Moguce je uraditi ili Tube, ili Pariske uske vozove, ili Berlinske. Sve u svemu smanjiti gabarit metroa, makar na nekim linijama. Sto moraju sve da budu iste? Sistem ne bi bio dosadan.

Prilaz mostu bi mogao da se uradi sa lavovima i sta ti ja znam kao u Parizu, onako retro. To bi povecalo atraktivnost grada kao filmske lokacije. O finansijskim dobitima filmske industrije kao i medjunarodne reklame grada treba razmisljati. Jel smo grad buducnosti Jugoistocne Evrope ili ne?

Zalazem se za jedinstven sistem jedinstvenih specifikacija sa ultramodernim i retro delovima trase koji bi samo otvorili dusu ovog grada.

Retro trase ne smeju biti kic vec samo to - retro. Time bi sistem izgledao kao da je stariji. Becki izgleda stariji zato sto su neke trase zasta iz doba Stadtbahna. Mi to nemamo pa moramo malo da udarimo masti na volju.

London izbacuje nove verovatno Siemens vozove koji ce imati jos nizi pod (jos smanjuje cenu), prolazne krace sekcije, ali nece nikako biti tramvaj, vec futuristicki tjub voz.

Nesumnjivo su skuplji ali kombinacijom jeftinijeg Sofijskog modela gradnje i skupljih kompozicija, ukusnije uradjenih stanica kojima je posveceno vise paznje mogli bi da dobijemo sistem za ponos. Sve ovo vreme pricamo o tome, o ovakvim stvarima sam upravo ja najvise govorio. Videvsi ovu vest na Beobuildu postao sam pesimistican, a prestao sam da posecujem forum da se ne bi nervirao vise jer mi je to najmanje potrebno. Blog sam obrisao iz istog razloga jer samo trosim dragoceno vreme na sta? Na cekanje da nam jos uvale koji samar ovakvim brljotinama.

Zidar ima jako lepa resenja, posebno mi se dopada plan X zbog ne samo zadrzavanja tramvaja, vec uposljavanja tramvaja kao glavnog feedera. I tako se radi idejno resenje za klasican metro. Niko od nas nije iz te struke ali imamo vrlo realne ideje, zapazanja i zamerke sto bi neko u gradskoj upravi trebalo da uvazi sa velikom dozom optimizma.
 
Добро, то с лавовима се ја не бих играо, да не испадне Скопје 2014 (п.н.е.).
Могла би једна линија метроа (нпр. друга) да се рачва преко Дунава, али пошто тамо већ имамо воз, а и између Дунава и Котежа и Котежа и Борче постоје велике пољане, мислим да би трамвај задовољио и да је баш то одлична траса за неки допунски, фидер-ЛРТ.

За 50-ак милиона евра добили бисмо одмах линије 11 (Блок 45 - Борча), 13 (Баново брдо - Борча), 5 (Устаничка - Борча). 10 остаје Вождовац - Беко, због будућег БГ:воза који ће спајати Крњачу с Карађорђевим парком (на прилазу Вождовцу).

Монструм-линија 95 и друге одлазе у историју, град штеди на издацима за превоз и може више да се задужи за метро. Менаџерски принцип заснован на креативности - формула успеха у "граду будућности".
 
Пантограф":1jfja0uu je napisao(la):
Добро, то с лавовима се ја не бих играо, да не испадне Скопје 2014 (п.н.е.).
Могла би једна линија метроа (нпр. друга) да се рачва преко Дунава, али пошто тамо већ имамо воз, а и између Дунава и Котежа и Котежа и Борче постоје велике пољане, мислим да би трамвај задовољио и да је баш то одлична траса за неки допунски, фидер-ЛРТ.

За 50-ак милиона евра добили бисмо одмах линије 11 (Блок 45 - Борча), 13 (Баново брдо - Борча), 5 (Устаничка - Борча). 10 остаје Вождовац - Беко, због будућег БГ:воза који ће спајати Крњачу с Карађорђевим парком (на прилазу Вождовцу).

Монструм-линија 95 и друге одлазе у историју, град штеди на издацима за превоз и може више да се задужи за метро. Менаџерски принцип заснован на креативности - формула успеха у "граду будућности".

Apsolutno.

Autobusi ne treba da imaju trasu duzu od 7,5km. 95 zlo od linije. Niti je vole putnici koji se najeze zamisljajuci visesatno mucenje, niti vozaci zbog celodnevne traume dok istovremeno GSP razmislja kako ce da obezbedi odrzavanje te skandalozne linije.

I pored svih vidljivih nedostataka postojeceg sistema oni se neckaju oko metroa tako da i dalje nisu sigurni koja im varijanta odgovara - posle 30 i kusur godina?

Neverovatno i sramno. :violina:
 
MOZE CRTEZ EXPRESS Pantograf cisto da lakes povatam sta to za cas dobismo za 50 mil e
 
mnogo ste rekli u prethodnim postovima pa da ne ponovljam..

beograd mora da izadje na reku i mora da aktivira svski mfiteatar. vec izgradjeni most na adi i "rupetina" bez stanice sve do depoa vec su ozbiljno narusile potencijl koji je imalo brodogradiliste. sad je taj prostor izolovan i za sledecih 50-100 godina.

sad se u metro prici ignorise svski amfiteatar i obilazi u sirokom luku, tu je centar sveta miskovicev TC usce. nista drugo ne postoji i nista drugo nece postojati i mi moramo da dovedemo ljude u tc usce.

u prici o prokopu savski amfiteatar je centar sveta i planiramo novu autobusku i zeleznicku stanicu a planiramo i novi metro ali metro koji veze nema sa ovom pricom i ovim planom.... a i tramvaj ih masi za nekih 500m, stavise ulozismo milione da mu onemogucimo pristup buducim stanicama.

slavija se rekonstruise i priprema za metro koji tuda nece proci nego 500 metara dalje, ne bi me cudilo da, uzimajuci u obzir plnirani metro, procene da je najbolje da nacionalni stadion bude npr na petlovom brdu, da mu ne smeta mnogo...

koja smo mi raspojasana gomila to je strasno
 
Пантограф":2661q31g je napisao(la):
Неће нико београдски план Французима набијати на нос, јер су они готово исти такав направили за Отаву, главни град "афричке" државе Канаде, чија градска власт га је и прихватила - једногласно. Сличности су велике, дужина линије је потпуно иста, само је подземна деоница у Отави много краћа и скупља, јер граде неком специјалном рударском методом, тако да се саобраћај у главној улици не прекида ни у једном тренутку.
"Alstom Citadis Spirit" је возило које су очигледно планирали и за Београд. Уосталом:
http://www.ottawalightrail.ca/
en.wikipedia.org/wiki/Confederation_Line

да, али постоји једна битна разлика између Београда и Отаве (а нису паре). Београд има само 1,5 пута више становника од Отаве (tj. 1,39 puta više). чак метро зона Отаве има становника као центар Београда, тако да градови заиста не могу да се пореде
 
Ma imali francuzi gotov projekat pa uz par izmjena dali beogradu ili su pobrkali fajlove
Ovako kako mi jednom rece jedan zli cika iz urbanistickog zavoda zasto su predvidjeli tramvajolika vozila uparena 3 kom na normalnom kolosjeku problem je los urbanizam kako on kaze nedovoljno ljudi oko metroa mala gustina naseljenosti sa malom mogucnoscu povecanja
Dalje 3 vozila bi isla u spicevima van spiceva bi se vozila rastavljala i isla solo ili 2 uparena zavisno od potreba .Greska je ta sto se uzimaju niskopodna vozila to povecava cjenu a nema potrebe jer je jeftinije podesiti nivo perona da bude u nivou sa vozilom u startu na recimo 600mm ,Ovaj projekat nista nevalja treba ga baciti u kantu i poslati vukana ,depola.rubinjonija i ekipu u penziju na pecanje sto dalje od BGa
 
Najludje mi je od svega je što nameravaju da počupaju većinu tramvajskih linija da bi ih onda samo zamenili LRT-om, i to sve za 2 milijarde evra :? Prema ovom planu od tramvaja će da ostane dvojka i desetka, sve ostalo se cupa...

Bolje onda neka se dovrsi onaj plan iz osamdesetih ''tramvajem u 21. vek'' i da se prosiri sadasnja mreza. Ostala je jos linija za Zemun i tunel od centra do Dzordza Vasingtona. Mnogo ce nam manje para trebati. A metro neka ostane za neka srecnija vremena (kao i savski amfiteatar, i dunavska obala)... Ovo sto predlazu je jedno skarabudzenje koje ce nas na kraju najskuplje kostati.
 
vranac":14b54moq je napisao(la):
Bolje onda neka se dovrsi onaj plan iz osamdesetih ''tramvajem u 21. vek'' i da se prosiri sadasnja mreza. Ostala je jos linija za Zemun i tunel od centra do Dzordza Vasingtona. Mnogo ce nam manje para trebati. A metro neka ostane za neka srecnija vremena (kao i savski amfiteatar, i dunavska obala)... Ovo sto predlazu je jedno skarabudzenje koje ce nas na kraju najskuplje kostati.

Ovo bi bila vrhunska linija za metro, udjes u Cara Dusana, izadjes u Cara Dusana! Stranci bi bili potpuno zbunjeni :laugh:
 
Тренутно је очигледно на снази доктрина Вукана Р. Вучића да Београду треба 6-11 "метро" линија, а не комбинација три линије нормалног метроа плус обичан трамвај, као што бисмо овде сви желели. Можда његово решење и није лоше, али за реализацију треба десетак милијарди евра и градња ће у нашим условима трајати 70 година. У међувремену ће се прва и друга линија толико загушити, да ће морати да уведу све аутобуске линије које по њиховом отварању буду скратили. Рекао бих да та стратегија уопште није добра.
 
Везе ти то што ти пишеш нема са истином.Вукан је експлицитно говорио о потреби за "заокруженим системом" од 3 линије и то по свему судећи 3 линије упарених трамваја.
 
Ono sto je meni suludo je da mi se cini da bi za iste pare koje treba skucati u samo prvu liniju polumetrolikog LRTa na steroidima, mogla da se odradi denivelacija bar 85% postojece tramvajske mreze (gradnjom nadvoznjaka, podvoznjaka, i podzemnih prolaza za pesake), a za pare koje treba skucati u sve 3 linije moguce je duplirati ili mozda utrostruciti tramvajsku mrezu i to tako da svi produzeci mreze budu takodje 85% denivelisani. I dobio bi se veci i bolji efekat na prevoz u gradu od 3 linije ovoga sto se predlaze, plus bi se gradilo brze.
 
Молга би, и то би било логично и разумно. ЛРТ је природна еволуција трамваја, а не сестра метроа.

За далеко мање средстава се најбитније линије 7 и 9 могу конвертовати у ЛРТ. Ионако је целоупна трамвајска инфраструктура у последњих 10 година замењена, и само да су исправљене деценијама доказане техничке грешке, трамвајски систем би био 20% ефикаснији, што наравно, није урађено. Вероватно намерно, јер поред таквог трамвајског система не би могли да прогурају ово ЛРТ срање.

ЛРТ као носиоц система је тешко говно, али као апгрејд трамваја је јако добро саобраћајно решење. Те две ствари треба раставиви једном за свагда.
 
Делијо,
Немаш разлога да се расправљаш са мном, јер ја овај предлог ни најмање не подржавам; напротив, доста је гори него што сам очекивао. Написао сам и зашто: веома мали капацитет (скандалозних 8.000 путника по краку у прво време), трамвајска траса код Старог меркатора потенцијално и на другим местима, преспоро (исувише станица) и прескупо за оно што се добија.

Вучић је прошле године дао овакву изјаву: "Да би Београђани прешли из аутомобила у метро, треба нам између 6 и 11 линија". Мислим да је било на Студију Б (Ђ.). То може још доста форумаша да ти потврди. Небитно. Очигледно је мислио на овакве линије - кад изграде три, направиће план за још три до осам, или прво за још три, па за још две, па за још једну.
Таква стратегија ће у Београду дати лоше резултате - као и "заокружени систем" од три линије који су предложили за наредних 20-ак година.
Као што рече Хазард, СТФ и многи форумаши, боље је то уопште и не градити, новац се може и паметније уложити.
 
direktor":tzistvkf je napisao(la):
Ma imali francuzi gotov projekat pa uz par izmjena dali beogradu ili su pobrkali fajlove
Ovako kako mi jednom rece jedan zli cika iz urbanistickog zavoda zasto su predvidjeli tramvajolika vozila uparena 3 kom na normalnom kolosjeku problem je los urbanizam kako on kaze nedovoljno ljudi oko metroa mala gustina naseljenosti sa malom mogucnoscu povecanja
Dalje 3 vozila bi isla u spicevima van spiceva bi se vozila rastavljala i isla solo ili 2 uparena zavisno od potreba .Greska je ta sto se uzimaju niskopodna vozila to povecava cjenu a nema potrebe jer je jeftinije podesiti nivo perona da bude u nivou sa vozilom u startu na recimo 600mm ,Ovaj projekat nista nevalja treba ga baciti u kantu i poslati vukana ,depola.rubinjonija i ekipu u penziju na pecanje sto dalje od BGa

^^^ Ovo boldirano OMG.

Pa cemu sluzi Jovinova prica o povecanju stepena izgradjenosti u zoni metro stanica!?

Oni sve preskacu, jasno se vidi da su lobisti. Oni ne zele ni da razmotre alternativu jer je ignorantno smatraju inferiornom.

Пантограф":tzistvkf je napisao(la):
Тренутно је очигледно на снази доктрина Вукана Р. Вучића да Београду треба 6-11 "метро" линија, а не комбинација три линије нормалног метроа плус обичан трамвај, као што бисмо овде сви желели. Можда његово решење и није лоше, али за реализацију треба десетак милијарди евра и градња ће у нашим условима трајати 70 година. У међувремену ће се прва и друга линија толико загушити, да ће морати да уведу све аутобуске линије које по њиховом отварању буду скратили. Рекао бих да та стратегија уопште није добра.

Samo sto cika Vukan zaboravlja da je tramvaj vec izgradjen, i do skoro dobio injekcije obnove. Uskoro takodje rekonstrukcijom V.Stepe.

Demontaza tramvaja takodje kosta. Pitanje je da li je isplativo cupati tramvaje pa graditi metro ili dodati 250 milki i pritom iskoristiti tramvaje jer ovako kako on zamislja trebalo bi baciti u Dunav sve sto je ulozeno u tramvaj, plus dodatno platiti njegovo rusenje, pa kao slag na torti graditi satro jeftiniji LRT. Imam utisak da je cela prica o LRT u Beogradu poput onoga "skuplja dara nego mera".

Zidarev plan X zadrzava tramvaj.

Ono sto mi bode oci na svim mogucim i nemogucim zvanicnim planovima ukljucujuci i Jovinov, to je krivudanje na prilazu centru zbog centrirane lokacije Prokopa. Shuttle varijanta bi resila problem. Omogucila bi manjini pristup Prokopu, a vecini skratila putovanje na drugi kraj grada sto je inace i uloga metroa. Shuttle bi zadrzao obe linije i preko Komande, i preko Prokopa na normalnom kursu.
 
@junkiebanjica

Pa i nije tako strasno kao sto sam mislio. Kaskamo za zapadom samo 150 godina.

btw odlican link
 
U tabeli pise "izmestanje komunalnih objekata". Zanimljivo. To se verovatno odnosi na podzemne instalacije prilikom kopanja tunela i postavljanja elevirane trase. Da li redakcija Beobuilda moze da posalje pismo ili mejl gradskoj upravi u vezi dobijanja informacije o ceni demontaze postojece tramvajske infrastrukture?

Kada i ako dobijemo tu informaciju dobijenu vrednost mozemo slobodno dodati na ovu cenu. Ovo mi sve vise ne stima. Sve je blize ceni klasicnog metroa. Ako se ponovo pozivaju na cenu klasicnog, kolika je onda to cena klasicnog? Dvesta milijardi? Sta Sofijani ima da kazu na to?

EDIT:

Ako suma demontaze tramvaja dovoljno podigne ukupnu cenu projekta onda se moze doci do zakljucka da je cela prica o LRT-u iracionalna iz tog razloga sto iracionalno trosi novac, posebno za projekat od ovakve vaznosti.

Po toj logici oni uporno pokusavaju da proguraju projekat koji ce kostati po ceni samo metroa, a dobicemo znatno manje - samo LRT a da pritom cenom samo metroa ne diramo tramvaje tako da samo metro znaci metro+ postojeci tramvaj.

Znaci LRT: jednim udarcem obe muve i dalje lete. Metro: jednim udarcem obe muve odose.

Sta Zidar, Pantograf i sta Andrej_LJ misle o ovome? Da li ima ikakvog smisla forsirati ovakav projekat?
 
Појавила се пре неколико месеци мапа Вучића, Васовића и компаније на којој је уз метро линије била уцртана још само траса трамваја бр. 10. То ће рећи да они само са том трамвајском линијом озбиљно рачунају већ у сагледивој будућности.


Ипак ме је буђави "Ежисов" план навео на једну идеју: ако би се пруга испод Булевара радила по скупљој варијанти, ТБМ-машином са пругом на два нивоа (http://www.beobuild.rs/visuals/data/med ... presek.jpg), тек изграђена трамвајска пруга би могла да остане, а да се избаци свака друга метро станица, чиме би изградња појефтинила, а време путовања метроом би се знатно скратило.
 
Пантограф":3gsy5i59 je napisao(la):
Појавила се пре неколико месеци мапа Вучића, Васовића и компаније на којој је уз метро линије била уцртана још само траса трамваја бр. 10. То ће рећи да они само са том трамвајском линијом озбиљно рачунају већ у сагледивој будућности.


Ипак ме је буђави "Ежисов" план навео на једну идеју: ако би се пруга испод Булевара радила по скупљој варијанти, ТБМ-машином са пругом на два нивоа (http://www.beobuild.rs/visuals/data/med ... presek.jpg), тек изграђена трамвајска пруга би могла да остане, а да се избаци свака друга метро станица, чиме би изградња појефтинила, а време путовања метроом би се знатно скратило.

Znaci samo 10? A zar nije taj isti Vukan Vucic spominjao sto vise LRT linija kao u Stuttgartu, dakle ne tramvajskih?

Kako to da su Vozdovac preskocili isto kao i Zemun?

Zato sto dize cenu u nebesa pa bi ipak da zapocnu sto pre realizaciju svog bolesnog sna?

Cekaj sad ova mapa, koja je to faza ili skup faza? Gde su Vozdovac, Zemun, Aerodrom i Ca Ca Ca?

Ispade da je najbolja i najrealnija komprehensivna mapa Faze 1 i 2 ona iz '68. :roll:

Linija A: Kaludjerica-Radio Industrija/Batajnica svaki drugi polazak [preusmeriti ka Zeleznickoj Zemun, a prva faza samo do Ustanicke] Moguce dodati krak ka Medaku ili odvojiti za Komandu. Kasnije dodavati liniju po liniju gde fali.

Linija B: Vidikovac-Dorcol [prva faza Zarkovo-Terazije]

Mislim da ne treba rizikovati sa trasiranjem.

Ta mapa se istice po tome sto trasa od Vuka skrece za Slaviju pa dalje nastavlja za Terazije. Dakle ne ide preko Tasa.

EDIT:

1976 je u pitanju i to varijanta A1:

1280px-MetroStudija76VarijantaA1.svg.png


Preusmeriti na Karaburmu. Ignorisite silne Vince, ne znam ni da li je Kaludjerica postojala u to vreme. A Knezevac je Vidikovac ako se ne varam. Moguce izbaciti neke stanice u zavisnosti od korekcije trase.

Ovo "veza metroa sa zeleznicom" verovatno znaci shuttle ili pesacki tunel sa brzom pokretnom trakom. Ja sam ipak za shuttle. :mrgreen: Pored toga, moze da se preusmeri direktno na V.Spom.
 
Овај план из 1976, који је Експрес приказао је пуно бољи од овог што су Французи предложили пре пар дана. Добро је што укључује и Земун, Студентски Трг и Славију. Можда бих једино прихватио продужење плаве линије јужно до Миријева па чак и да задње станице црвене и плаве линије буду ту негде код Калуђерице, где би им обема био и депо. Од те задње станице би аутобуси даље возили на исток до Винче, Гроцке, новим мостом преко Дунава итд.
Метро до новобеоградских блокова можда и није неопходан, трамвај би могао да вози до станице црвене линије на Ушћу а једним краком преко моста на Ади. Трамвај би био довољан за све путнике који морају да прелазе мост на Ади.
Продужење плаве линије до орловачког гробља није лоша идеја.
Ова веза црвене линије са станицом Беовоза код Вуковог Споменика није проблем. Ако се не варам удаљеност ДК Вук Караџић до Рузвелтове је неких 100-150 метара што се комотно може повезати покретном траком. Шатл би био непотребан, компликован и скуп за тако малу удаљеност.
Поздрав
 
Vrh