Šta je novo?

Metro

alimpicu je, u 'direktno' na studiu b, bas tesko da preko usta prevali metro :(

...'blablabla, kad dodje na dnevni red tacka o izmenama i dopunama gup-a, bice pravo vreme za rasparvu i o zeleznickom transportnom sistemu, blabla'....

mislim, jeste i metro i zts, ali bas nekako para usi.
 
Naovu temu, evo malog video-a metroa u Gandzi.
Gandza je zakon.
Gandza je zapravo Guangzhou, 12 mil. ljudi, treci po velicini grad u Kini. ( zajedno sa gradovima okolo koje je pojeo)
To vam je 130 km severno od HK . Ko voli neuobicajenu gastronomiju, moza tamo da jede sto i oni. Sve. Ptice, zmije, zabe, krokodile...sve...
U glavnoj ulozi moj kum

[video]http://www.youtube.com/watch?v=wN6DpvTkEks[/video]
 
Guangzhou (ili Canton) je prvu liniju otvorio 1997. godine. Danas je to mreža dužine od 116 km. A evo šta kažu na urbanrailu za 2010:
In 2010, the total length of the Guangzhou metro network (Line 1 to Line 9) will be 255km (not including the inter-city lines).
Kina, Južna Koreja, Španija i Indija su zemlje gde metro doživljava najveći procvat.
 
creme-nadlle":1t8k8lqx je napisao(la):
Naovu temu, evo malog video-a metroa u Gandzi.
Gandza je zakon.
Gandza je zapravo Guangzhou, 12 mil. ljudi, treci po velicini grad u Kini. ( zajedno sa gradovima okolo koje je pojeo)
To vam je 130 km severno od HK . Ko voli neuobicajenu gastronomiju, moza tamo da jede sto i oni. Sve. Ptice, zmije, zabe, krokodile...sve...
U glavnoj ulozi moj kum

[video]http://www.youtube.com/watch?v=wN6DpvTkEks[/video]
^^
This video has been removed by the user.
 
Malo zanimljivih i smesnih stvari vezanih za metro.

Prvo, clanak na GOOD-u (odlican sajt sa jos boljim sadrzajem) gde je kratko uporedjeno 10 najvecih gradova sa metro sistemima (5 iz Amerike i 5 iz ostatka sveta).

http://awesome.goodmagazine.com/transparency/web/trans0209takingthetrain.html

Drugo, strana sa smesnim slikama iz raznih metroa po svetu, evo samo par primera, a za ostatak pravo na link :kafa:

v3p120.jpg

1yackp.jpg

1zz0xx.jpg

6ymg5v.jpg


http://dilidoo.com/2009/02/16/oddies_in_subway_122_photos.html
 
ima i neki (de)motivational poster sa njim, ali ko ce to naci
 
Kad novinari ''istražuju''...


„BLIC“ ISTRAŽUJE: Šta je, a šta može da bude gradska železnica?
„Beovoz” može da služi isto kao i metro
Autor: Goran Svilar | 19.02.2009. - 09:42

U vreme zahuhtavanja izborne kampanje i nakon konstituisanja gradske vlasti, čelni ljudi Beograda u prvi plan su isticali i ističu „oživljavanje“ gradske železnice. Ove godine je namenjeno 300 miliona dinara iz gradske kase za revitalizaciju „Beovoza“. Opravdano ili ne, tek mnogi nalaze sličnosti između „Beovoza“ i metroa pre svega zbog toga što gradska železnica može biti nezavisan šinski sistem, baš kao metro.
2hqqh7d.jpg


Prema podacima „Železnica Srbije“ u 2008. godini gradska železnica prevezla je više od tri miliona putnika. Gruba računica kaže da ih je dnevno oko devet hiljada. Ako se ima u vidu broj prevezenih putnika dnevno, uključivanjem „Beovoza“ u javni prevoz na ulicama bi bilo 40 zglobnih autobusa manje. Ako se zna da svakodnevno oko 400 zglobnih autobusa GSP „Beograd“ izađe na beogradske ulice, da svaki može da primi 200 putnika, to nije malo, kažu saobraćajni stručnjaci.

- „Beovoz“ vidim kao začetak metroa ali on mora da se doradi. Metro je masovan prevoz a to može i „Beovoz“, metro je nezavisan, to isto može i „Beovoz“. Kod razvijenih metro sistema na svaka dva minuta prođe tri voza, a to je 100 prolazaka u jednom satu. Metro prevozi 20 do 40 hiljda putnika na sat i samo tada ima smisla. „Beovoz“ to ne može ali može u mnogome da rastereti saobraćaj - objašnjava profesor Milan Vujanić, sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu i podvlači da bi uključenje „Beovoza“ u javni prevoz sigurno donelo smanjenje gužvi u centru grada.

Tuneli i stanice
Milutin Ignjatović, direktor Saobraćajnog instituta CIP tvrdi da se tuneli i stanice pod zemljom ni po čemu ne razlikuju od onih kroz koje prolaze minhenski, moskovski ili metro neke druge svetske metropole. Čak 25 kilometara pruge je pod zemljom. Beograd ima dedinjske tunele (Dedinje prema Rakovici), vračarske (Karađorđev park - Vukov spomenik - Pančevac), Bežanijske (Bež. Kosa - Tošin Bunar - Zemun) i Senjački tunel (prolaze ispod Ulice kneza Miloša). Međutim, pruga nije rekonstruisana od Drugog svetskog rata, pa se vozovi bukvalno vuku po šinama (20 do 40 kilometara na sat). Oko 10 miliona evra potrebno je za rekonstrukciju pruga i stanica, procenjuju „Železnice Srbije”.
- Rekonstrukcija pruge je nužna. U nekim delovima ona je stara 100 godina. Vozila bi morala da saobraćaju na svakih 15 minuta, brzinom 120 kilometara na sat, a u stanicama treba da postoje elektronska obaveštenja o tome za koliko voz dolazi. Vozovi su stari, kasne, a sedišta u njima su prljava i masna - priča Milutin Ignjatović, direktor Saobraćajnog instituta CIP koji je izradio studiju integracije “Beovoza” u sistem javnog prevoza u Beogradu.

Spojiti sa javnim prevozom
Prethodnih godina bilo je uzaludnog čekanja na stanicama zbog „ispadanja“ kompozicija iz saobraćaja. Tako je i danas. Zbog problema sa nedostatkom voznih sredstava, privremeno je otkazano čak 15 polazaka „Beovoza“ dnevno, kažu u “Železnicama Srbije”. Konačno, možda i najvažnija stvar koja treba da se uradi je uključivanje „Beovoza“ u sistem javnog prevoza. Osim pogodnosti da putnici mogu da se voze sa markicama GSP, ipak je važnije približiti stajališta gradskog prevoza stanicama „Beovoza“.
- Mora se obezbediti da u blizini železničkih stanica budu stajališta javnog prevoza, da putnici kada izađu iz „Beovoza“ mogu da nastave put dalje - kaže Ignjatović.
Za izradu projektne dokumentacije za revitalizaciju „Beovoza“ potrebno je najmanje pet miliona dinara i najviše dva meseca rada. U zavisnosti od toga šta se propiše u projektima znaće se i okvirna cifra koja je potrebna da se „Beovoz“ potpuno „digne na noge“. Prema rečima Ignjatovića, gradska železnica bi mogla da „stane na noge“ za godinu dana dobrog rada.

Promocija
Stručnjaci smatraju da je nekoliko meseci pre puštanja u rad revitalizovane gradske železnice neophodno pokrenuti jaku medijsku kampanju kako bi putnici bili obavešteni. Sve što nije viđeno, ne koristi se, kažu oni. Da trenutno “Beovoz” nije dovoljno iskorišćen i promovisan između ostalog govori stanje jedne od najsavremenijih podzemnih stanica u Evropi “Vukov Spomenik”. Mnogi lokali i poslovni prostori su prazni, nema zakupaca i prodavača najviše zbog toga što je malo putnika, odnosno kupaca.

Kao “Sudban”
Ako ne metro, “Beovoz” bi sigurno mogao da bude ono što se u Nemačkoj, Austriji i Švedskoj zove „Sudban“ (S - ban) ili ti brzi gradski voz koji funkcioniše. Razlikuje se od metroa po tome što je nastao iz klasične železnice. U Beču mu je početna stanica Modling koja se nalazi na periferiji grada. Narednih dvadesetak kilometara S-ban ide trasom putničkih vozova koji dolaze u Beč iz pravca juga do stanice Wien Meidling, gde se prigradski odvaja (i ide pod zemlju) a ostali vozovi nastavljaju do glavne stanice.

Za jedan voz milon i po evra
Prva ideja, da se nabavi barem 20 novih garnitura, za sada nije ostvarljiva zbog nedostatka sredstava pa će se najverovatnije ići u kupovinu najviše šest novih kompozicija. Nužnost kupovine novih vozila vidi se iz činjenice da su neki vozovi, koji su trenutno na linijama, već zagazili u četvrtu deceniju života i da su prespori. Jedna kompozicija (sa dva vagona) košta između 1,5 i 3 miliona evra.


Izvor: Blic
Link: http://www.blic.rs/beograd.php?id=79832
 
Slucajno skinut filmic. Evo opet:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=zBxCm3fxP0g[/video]]
 
Да, баш сам хтео да прокоментаришем како је катастрофалан тај цео чланак из "Блица" са све том врло несрећном мапом (шта рећи? шта рећи? Беовоз вози већ скоро 14 година у садашњој конфигурацији... значи онај ко је ову мапу поставио у чланак се није ни једном возио...). Послао сам коментар и баш ме занима да ли ће да га објаве. Тужно је стање нашег јавног дискурса када овај назовиновинар не буде пребачен на неко погодније радно место после овога.
 
”Блиц” је избацио ЈОШ ЈЕДНУ причу о Беовозу, други дан за редом, а успут су и ”поправили” слику. Ево како сада изгледа. Ако наставе да је поправљају по мало сваки дан, можда већ до марта стигнемо до праве мапе... :rolleyes:

beovoz-g-v.jpg
 
Komentari su super, od kojih je jedan:
The Tunnel To Nowhere: Bloomberg’s boondoggle, a $2 billion addition to the subway system of one station that will serve, oh, at least ten or twelve people a day, while making every 7 train roundtrip an extra ten minutes.
Thanks, Mayor Mike, for Hudson Yards and Atlantic Yards and Willets Point and other virtual megaprojects which make you the second coming of Robert Moses, at least in your own little mind.
 
Kod razvijenih metro sistema na svaka dva minuta prođe tri voza, a to je 100 prolazaka u jednom satu. Metro prevozi 20 do 40 hiljda putnika na sat i samo tada ima smisla. „Beovoz“ to ne može ali može u mnogome da rastereti saobraćaj - objašnjava profesor Milan Vujanić, sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu i podvlači da bi uključenje „Beovoza“ u javni prevoz sigurno donelo smanjenje gužvi u centru grada.
.....
- Rekonstrukcija pruge je nužna. U nekim delovima ona je stara 100 godina. Vozila bi morala da saobraćaju na svakih 15 minuta, brzinom 120 kilometara na sat, a u stanicama treba da postoje elektronska obaveštenja o tome za koliko voz dolazi. Vozovi su stari, kasne, a sedišta u njima su prljava i masna - priča Milutin Ignjatović, direktor Saobraćajnog instituta CIP koji je izradio studiju integracije “Beovoza” u sistem javnog prevoza u Beogradu.
.....
- Mora se obezbediti da u blizini železničkih stanica budu stajališta javnog prevoza, da putnici kada izađu iz „Beovoza“ mogu da nastave put dalje - kaže Ignjatović.
Sve ostalo je moglo da se objavi i u Politikinom zabavniku, a verujem i da su ove izjave izvučene iz nekog drugog konteksta.
 
Mozda se varam, ali mi se cini da je krajem Decembra receno da za 60 dana radna grupa treba da utvrdi projekat metro-a... cini mi se da je od tada proslo malo vise od 60 dana. Ali dobro, nisam ni ocekivao da ce i za tri godine biti gotov. :bash:
 
Vladica-86":vm62bn9l je napisao(la):
Mozda se varam, ali mi se cini da je krajem Decembra receno da za 60 dana radna grupa treba da utvrdi projekat metro-a... cini mi se da je od tada proslo malo vise od 60 dana. Ali dobro, nisam ni ocekivao da ce i za tri godine biti gotov. :bash:
Pa ti nemaš pojma koliko je kod nas 60 dana :p
 
Vladica-86":2f42awux je napisao(la):
Mozda se varam, ali mi se cini da je krajem Decembra receno da za 60 dana radna grupa treba da utvrdi projekat metro-a... cini mi se da je od tada proslo malo vise od 60 dana. Ali dobro, nisam ni ocekivao da ce i za tri godine biti gotov. :bash:
Вараш се, то су рекли крајем новембра.
 
Ovde se u službene svrhe koriste isključivo marsovski dani, koji traju pola sata duže, kao i marsovska godina. Konverzijom ćeš lako doći do datuma objave rezultata. :dil:
 
Ajde da barem posle 60 dana onda kaze da radna grupa radi na tome i da joj treba "jos malo vremena" ili uopste nesto, nego samo izjavi nesto sto i unapred svi mi, a i on sam, znamo da nece ispuniti i onda vise i ne spominje nista u vezi toga... Ma sta se ja kao cudim. Vise necu ni da razmisljam o metrou(beogradskom).
 
Đilas: Most na Adi i metro

Đilas: Most na Adi i metro

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas je najavio da će za vreme mandata sadašnje gradske vlasti, i pored nasleđenog duga od 219 miliona evra, biti završen most preko Ade Ciganlije i da će početi izgradnja metroa.

Đilas je u intervjuu novom broju nedeljnika "Ekonomist" rekao da se sada rekonstruiše Pančevački most. Ova obnova će koštati desetine miliona evra.

Gradonačelnik je istakao da se taj most obnavlja prvi put posle 35 godina. On je podsetio i da se obnavlja most u Obrenovcu, na šta se čekalo više od 10 godina.

Đilas je ocenio da problem saobraćaja u Beogradu ne može biti rešen bez metroa, i dodao da očekuje da se do kraja godine definiše vrsta i način njegovog finansiranja.
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=03&dd=06&nav_id=348620&nav_category=167
 
^ Да, а Ненад Богдановић је 2004. изјавио да се свака градска власт која до краја 2008. не ЗАВРШИ прву линију метроа може сматрати неуспешном.

"До краја године" - сада знамо колико траје 60 дана. Чек да укуцам у дигитрон. Чек шта сад ово "Е"? Заглавио ми се дигитрон.

:rant:
 
Ево исечка из "Економиста" који је неко поставио на Скајсрејперсити. Ја на жалост немам приступ целом чланку.

Večita tema je i izgradnja metroa. Koliko je ovaj projekat realno ostvariv?

D. Đilas: Ljudi su kod nas dosta neobjektivni. Za to nije bilo para od 1974. Nemoguće je da nijedna vlast nije želela da uđe u taj projekat. Za metro su potrebna ogromna sredstva i ne možemo da ulazimo lako u taj posao pa da ga gradimo kao obilaznicu 20 godina. Ne možemo jedne godine da počenemo da kopamo neki tunel, a onda da prekinemo taj projekat kad naredne godine ostanemo bez para. Stavio sam veto na odluku da li treba graditi laki ili teški metro.

Dovešćemo stručnjake koji se u svetu bave tim poslom, i koji nemaju nikakve lične interese vezane za beogradski metro, da nam kažu šta je to što je za Beograd neophodno. U aprilu će u Beograd doći stručnjaci iz Beča, a posle njih ćemo dobiti i studiju španskih i stručnjaka iz Minhena. Jedino sigurno je da bez metroa ne može da se reši problem saobraćaja u gradu. Počećemo da gradimo kad se definiše koji je metro potreban i način finansiranja izgradnje.
Толико о томе како је дошла потпуно нова градска власт (?!!) којој треба дати шансу, итд. и наравно о чувених "60 дана". Помиње Д.Ђ. и некакве студије. Прошли пут кад смо чекали шпанску студију, чекали смо је годину дана, и усрећила нас је.

Ниједан смајли ми није одговарајући. Можда ипак најбоље да се одлучим за овај :vops:
 
Pre će Novi Sad da dobije metro nego Beograd
evilgrin0007.gif
 
eto jedini minus sto nismo bili pod rusima--imali bi danas metro zagarantovano! :D
 
Vrh