Dobro vece zelim svima,
Vec duze vremena pratim ove forume Beobilda jer me bas interesuju.
Narocito ovaj sto se tice izgradnje i razvoja metroa u Beogradu.
Nisam strucnjak lansiranja projekata izgradnje metroa i proracuna isplativosti, ali radim u pariskom metrou u sektoru razvijanja komandnih centara i pratece opreme.
Bila bih mi bas velika zelja da i Beograd dobije dobru podzemnu zeleznicu ili metro, ali videci kako idu stvari to mislim da nece biti skoro.
Po meni postoje dve velike prepreke, finansijska i birokratija.
Ne bih bas da dajem neke cifre, jer cene ovde na zapadu mogu da budu cak nize kad se prenose do srbije, cudno ali je tako.
A sto se birokratije tice, postoji veoma dosta prepreka izmedju drzavnog nivoa, ministarstva, grada Beograda a da ne pricamo o drzavnoj zeleznici.
Moj otac je uvek govorio "Kad ima previse babica, kilava deca".
Ne bih da budem jedan od onih sto zeli da nametne zapadne ideje bez proucavanja lokalne situacije, ali trebali bi smo malo pogledati sta se radi preko grane.
Uzimam kao primer Pariski metro i njegovu problematiku jer ga bas najbolje poznajem.
Pariz ima najguscu mogucu mrezu prevoza, 16 metro linija, 4 vangradske zeleznice, 4 linije tramvaja i 350 linija autobusa i to sve za povrsinu od 12 000km². Problem Parskog prevoza je maksimalna koncetracija u samom gradu a losa povezanost sa i oko predgradja.
Ne bih pominjao ni probleme izmedju Francuske zeleznice i Gradskog prevoza Pariza, posto imamo linije koje su zajednicke, do pola voze jedni od pola drugi.
Idem u sustinu, ako mislite napraviti dobru metro insfrastrukturu treba :
1 - Samostalno preduzece koje je vezano samo za grad Beograd,
2 - Infrastrukutra koja pripada gore pomenutom preduzecu,
3 - Linije koje povezuju centar sa predgradjem,
4 - Privilegovati kruzne linije ili linije koordinante, sever-jug, istok-zapad,po mogucstvu i jedno i drugo.
5 - Iskoristiti vec prokopane linije, ali ne po svaku cenu, skuplje je preuredjivati neko novo praviti.
Za pitanje dali treba Beogradu metro, odgovor je da, ali ne po svaku cenu.
Metro je investicija za buducnost.
Link pariskog gradskog
www.ratp.fr