Šta je novo?

Metro

Хвала Андреј!

Мислим да је најбоља стратегија како да се приволе наши политичари да у Београду почне градња метроа - непрекидно спиновање како се брзо и са успехом гради у Софији...
 
Да,срам било нас све преваранте који лажу о градњи софијског метроа и на томе заснивају причу о београдском. :roll:
 
Ja sam ranije reko svoj stav,treba da prikazujemo realne informacije iz celoga sveta ,posebno one koje bi bile poucne ili interesantne u vezi modela gradnje i finansiranja,Tako smo posle duze debate iskristalisali poglede u vezi takse za metro,ima lutanja ali cesto dajemo veoma ,ali veoma korisne informacije zakljucke i donosimo temu.
To budite sigurni ima odjeka na one koji su iz vlasti i opozicije ukljuceni u ovu pricu,mnoge stvari su do sada i realizovane po nasem receptu,posebno kada smo insistirali da se po ugledu nas svet donese politicka odluka o izgradnji metroa..kao sto sada po ugledu na svet apelujemo da se uvede taksa za metro.
Sofija jeste blizu ali je i Budimpesta i Prag kao i Madrid.Najbolji model za izgradnju BG METROA je Madrid,kako u vezi projektovanja,gradnje uposljavanja domace operative,cene po kilometru..u ranijim postovima smo i postavili tabelu cenovnik kostanja po km.Dakle puno korisnih info i smernica za one koji su ukljuceni u pricu. :kafa:
 
Не може Мадрид да буде пример за Београд - много је већи град, то је потпуно другачији модел мреже, сличан париском.

Када је о цени и осталим параметрима градње реч, најбољи (и најсвежији) примери су Софија, Бреша, Севиља и - једно далеко место - Санто Доминго, престоница Доминиканске Републике: "Алстомов" метро, 16 км, 700 милиона долара!
 
Ovo mora da je cut and cover Bulevara tokom rekonstrukcije 2010. godine samo u paralenoj dimenziji

Let0_zps82288313.jpg


Let3_zpsda0af169.jpg
 
Камо среће да смо били мудри, стисли се и тада укопали пругу испод Булевара, па макар у прво време пустили трамвај туда - имали бисмо део прве линије већ изграђен...
 
Пантограф":34djbpjx je napisao(la):
Не може Мадрид да буде пример за Београд - много је већи град, то је потпуно другачији модел мреже, сличан париском.

Када је о цени и осталим параметрима градње реч, најбољи (и најсвежији) примери су Софија, Бреша, Севиља и - једно далеко место - Санто Доминго, престоница Доминиканске Републике: "Алстомов" метро, 16 км, 700 милиона долара!
Beograd je veci od svih gradova koje si naveo, nesto manji po broju satnovnika od Madrida..lrt nece proci,zalim.
 
Ja stvarno ne razumem ovaj kompleks da se grad stalno prikazuje većji nego što je i da se pretstavlja kao velesvetska metropola. Vidi, Madrid u metro area ima 7,2 miliona ljudi, tj. toliko koliko cela Srbija. Ne za đabe ima jedan od najvećjih metro sistema u svetu. Beograd je primerljiv sa Sofijom, Pragom ili Varšavu. Ovi gradovi imaju slične probleme (post-tranzicija, pomanjkanje sredstava, automobilizacija, rast stanovništva, urbana mafija i nekontrolirana gradnja...) tako da moraš probleme dati u nek širši kontekst.

Što se tiče uloge Države i diskusija oko toga, mislim da je krajno vreme da se shvati da je izgradnja metro sistema jedna od najkomplikovanjih stvari na svetu. Zaradi njene cene i dugoročnosti je sinteza svih zainteresiranih skupin ključna, Tako da ako se seriozno razmišlja za izgradnju metroa u Beogradu, mora se zaboraviti na tu glupu frazu Srbija radi, Beograd se gradi, jer će ekonomski i ostali efekti videti u celoj zemlji. Neverojatno je kako se marginalizira uloge Države, bez čije konstantne i duboke pomoći je izgradnja nemoguća.

Metro Beograd je verovatno projekt koji će imati najvećji pozitivni efekti u zemlji od svi drugi projekti u Srbiji (zajedno sa Obilaznicom oko grada).
 
2012,
ЛРТ није мој фетиш.
Мадрид је, као што рече Андреј, много већи од Београда. Узгред, и поменути Санто Доминго је знатно већи и многољуднији од нашег града, Софија и Севиља су сличне величине и популације, а Бреша је, наравно, мања. Ја не патим од комплекса величине и ништа слично ме не интересује.

Ево и мало Википедије:

Мадрид ("мало већи од Београда"):
Population (2011)
" City 3,265,038
" Density 5,390/km2 (14,000/sq mi)
" Urban 6,489,680
" Metro 7,254,321

Софија:
Population (2011[3][4])
" City 1,204,685
" Density 2,448/km2 (6,340/sq mi)
" Municipality 1,291,591

Севиља:
Population (2011)INE
" City 703,021
" Density 5,002.93/km2 (12,957.5/sq mi)
" Metro 1,519,639

Санто Доминго:
Population (December 2010, IX Census)
" Total 965,040
" Density 14,216.6/km2 (36,821/sq mi)
" Urban 965,040
" Metro 2,907,100


Од наведених градова, само Севиља има ЛРТ на независној траси. У Софији и Санто Домингу граде "лакшу" верзију класичног метроа (надземно где год је могуће).
 
Ja sam bio u Budimpešti prošle nedelje, i izprva sam se vozio metroom samo da vidim kako je to, a posle i zato što mi je bio potreban. U tom ravničarskom gradu metro je svuda ispod zemlje u jednom trenutku prolazi i ispod Dunava. Znam da mi zbog finansijske situacije teško da ćemo ikada moći da proteramo metro ispod Save, ali bih više voleo da duže čekamo na metro i da dobijemo pravu stvar, a ne nešto što će se ukrštati sa ostalim saobraćajem.
 
Неће се укрштати са осталим саобраћајем, ни у једној варијанти.
 
Andrej lj.Nemamo mi kopleks od većih gradova. U Evropi ih je svega nekoliko,Beograd je veliki evropski grad i sam to dobro znaš.Madrid nije poređen sa Beogradom zbog veličine, več kao model gradnje metroa,zato što su kupili krtice od Nemaca ,unajmili njihove inžinjere koji su obučili Španske,uposlili kompletnu domaću operativu,maksimalno snizili cenu gradnje metroa po kilometru i napravili najviše linja u evropi.Eto zato je Madrid dobar model.
P.S Jedno je grad Madrid 3.milona,drugo je metro area,po tom modelu i NS je deo metro area Beograda..
 
Od kada radim na Bulevaru Z. Đinđića shvatam kakva bi šteta bila da tuda metro ide nadzemno.

Da li neko može da napravi poređenje u ceni ove 3 varijante:
cut & cover / otvoreni šanac / stubovi
?
 
A ja kad pricam da je taj prostor izmedju lep i da treba da bude lepsi svi bi da uguraju stubove...
 
Разлика је огромна у цени изградње - сигурно сто милиона евра за деоницу у З. Ђинђића са три подземне станице. Такође су значајно већи и оперативни трошкови, због много већег утрошка енергије услед постојања вентилације итд. Отворени усек још горе деградира простор, тако што га дели на два дела. Ни 15 пута богатији градови више не граде подземно, тамо где могу надземно. Пример је Беч и продужеци постојећих линија кроз новије делове града.

Опет, ако закључимо да нам је тај простор баш толико драгоцен да морамо да копамо, онда добро, платићемо, ми смо довољно богати, наравно.
 
Ajde ventilacija tunela nije nek velik trošak da budemo realni jer ventilacije skoro i da nema u metrou (to nije automobilski tunel).
Viena može gradit šta hoće na 10 kilometara iz centra grada, ali mislim da bi bila totalna šteta ako se po bul. Đinđića uradi nadzemna trasa (jel ovo bivši bul. Revolucije?). Ovaj je jedan najlepših bulevara i urbanih mesta u Beogradu, ako se tu izgrade eskade biće prostor nepopravljivo ugušen i betoniziran, neprijatan za građane.
Cut&cover ili milanski metod izgradnje metroa su stvoreni baš za ovakve slučaje i izgradnja može da bude veoma jeftina! Evo vam isto upoređenje: deonica Mladost 1 - Mladost 4 koja kreće sa izgradnjom od Aprila je duga 2,7 km, ima 3 podzemne stanice i će se graditi po ove dve tehnologije - cena je 85 miliona leva ili upola toliko eura. Tako da cena od 15 miliona eura po kilometru+stanica je realna i veoma niska. I da bi bila 2x toliko u centru Beograda (zbog komplicirane komunikacije i sustav zemljišta) opet nije to neposilno za grad kao što je Beograd! Slike i projekt trase tu:

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 613&type=3

Velika šteta i nedalnovidnost bilo bi da se takav krasan bulevar upropasti eskadom kada se može brzo, jednostavno i za malo para plitko ukopati i zatrpati tunele. Da ne govorimo o tz. zagađenje zaradi buke kao i nižja eksploataciona brzinu na otvorene eskade u blizini stanbenih objekata (jer buka ne može se sakriti niti u zatvorene eskade). Dugoročno eksploatacija eskada zahteva i veći novac zaradi bržega propadanja pod pritiskom vremenskih prilika.

@2012 ja nisam mislio na sve vas kao što se ti izražavaš, nego lično na tebe jer sam dobio takav utisak. I prestani da manipuliraš sa podatcima, naravno da nije NS deo metro zone Beograda, ali Batajnica, Zemun, Pančevo itn su, isto kao i Madridski satelitni gradovi. Nisi bio u Madridu ali veruj mi je gradetina većja od svih u Istočnoj Evropi (bez Moskve naravno). Bgd+Buc+Sof=Madrid.
Inače model gradnje Madridskog metroa se u ništa ne razlikuje od model Sofijskog - isto i mi iznajmili nemačke mašine, domaće firme konstantno rade i već dobijaju tendere i u inostranstvu, maksimalno snižili cene kao i rok radova... samo da nemamo 13 linija kao oni!
 
Andrej, nije to bivši Bulevar revolucije - taj se sada zove Bul. kralja Aleksandra i već je odlučeno da će ta trasa biti podzemna (cut and cover) i to je veliki uspeh, jer bi sve drugo bila katastrofa. Bulevar Z. Đinđića je nekadašnji Bulevar AVNOJ-a na Novom Beogradu, sa ogromnim razdelnim ostrvom na sredini saobraćajnice. Duž njega su stambeni blokovi 21, 22, 29 i 30, "Beogradska arena" i prazan plac na kome će biti poslovne zgrade. Nije to nikakav centar grada. Ako mene pitaš, a ja sam sa Novog Beograda, ništa se ne gubi izgradnjom vijadukta - oko njega bi u četiri trake ionako išli bučni automobili, ujedno i najveći zagađivači, kao što idu i sada. Uz sve to, teren za gradnju je baš na tom mestu najgori u Beogradu - zgrade u Bloku 21, na primer, praktično jedine nisu nadgrađene u celom gradu, zbog slabe nosivosti tla. Cena podzemne deonice svakako bi nadmašila cenu postignutu u Sofiji.

Treba dodati da su brojne studije pokazale da troškovi ekspoatacije metro sistema eksponencijalno rastu sa povećanjem broja podzemnih stanica. Podzemne stanice su skupe, ne tuneli, a mi ćemo podzemnih stanica na prvoj liniji svakako imati poprilično.
 
Булевар Зорана Ђинђића је најлепши новобеоградски булевар и непроцењив јавни простор (тренутно недовољно искориштен) и била би дугорочна деградација целог града када би уместо зелене баште изградили надвожњак.

Ко лобира за надвожњак, нека оде до Железничке станице НБГ. Коме се одмах не згади живот, ставио бих га да стоји тамо док год се то не деси.


Када се ради тако битан инфраструктурни пројекат, мора се размишљати што се дугорочније може и то у свим аспектима урбаног живота. Ако ћемо због јефтиније градње (само 100 милиона) да трајно деградирамо део града, боље да ништа не радимо.

Или ради како треба, или немој да радиш.
 
100 miliona je slobodna procena i mislim da nema veze sa realnoscu...

Da ne pricamo o tobogan varijanti kod opstine gde metro mora da uroni pa izroni jer nije sve vreme cut&cover...
Bolje da nista ne gradimo dok nismo spremni da gradimo kako treba... Beograd postepeno prestaje da raste tako da uz konstantne sitne intervencije mozemo pripremiti metro kako treba u godinama koje dolaze...
 
Мада је оволико одсуство прагматичности типично српско знамање, свестан сам да се то тешко мења - да се Срби којима то баш толико смета иселе у Канаду, где се метро гради на стубовима, а мени се не сели јер у основи веома волим своју земљу и земљаке, па се нећу бунити ни ако се та деоница изгради у тунелу; као што се не буним ни против гигантских приступница Мосту на Ади са новобеоградске стране, иако бих ја и ту радије уштедео "само 100 милиона" евра и потрошио их на нешто друго.
Нека иде својим током...

Уосталом, ево и показатеља да је онај шејк из Емирата луд, и да ми заправо треба њему да дамо паре:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dubai_Metro
 
Andrej_LJ":2i4a4jo9 je napisao(la):
Ajde ventilacija tunela nije nek velik trošak da budemo realni jer ventilacije skoro i da nema u metrou (to nije automobilski tunel).

Nije automobilski tunel ali oko svake podzemne stanice (sa obe strane stanice) imas ventialacioni tunel koji stiti tu stanici od dima ako se voz zapali u tunelu. Ventilacija u metro sistemima je jako komplesna i kosta mnogo.
 
U Emiratima taj nadvožnjak je izgrađen na pesku, a u slučaju Beograda, treba da unakazimo nejlešu NBG ulicu.

Nadvožnjak je estetsko i ekološko zagađenje i vredi 100 miliona više, ako ćemo spasiti najlepšu ulicu u BG.
 
Осим коинциденције да је и Булевар Зорана Ђинђића саграђен на песку, не мислиш ли да мало претерујеш када напишеш да је то "најлепша улица у Београду"?
 
stf":2ybe4350 je napisao(la):
Ко лобира за надвожњак, нека оде до Железничке станице НБГ. Коме се одмах не згади живот, ставио бих га да стоји тамо док год се то не деси.
Problem Ž.st. NBG je u tome što komunalne službe, a naročito policija ne rade svoj posao. Drugo, teren oko stanice nije priveden nameni. tamo nema ničega, plus što nadvožnjak koji je stanica ima 5 koloseka i time zauzima veliki prostor, i naravno, kad komunalci ne vrše posao, svakava žgadija se skuplja i ostavlja sa sobom tragove.
Nadvožnjak od 2 koloseka zauzima daleko manji prostor i može imati sasvim mesta u Bulevaru i za zelenilo.

stf":2ybe4350 je napisao(la):
Nadvožnjak je estetsko i ekološko zagađenje i vredi 100 miliona više, ako ćemo spasiti najlepšu ulicu u BG.
Gde si to čuo/pročitao/video?
 
Mi se gađamo tramvajima pa nam je 100 milki gore dole. Pa cela deonica kroz taj bulevar nema 3 km. A pri tome tuneli su najjeftiniji u celom metro sistemu.

Znači ako trasa ide cut & cover cela deonica tuneli ne bi izašli 30 milki. Na to dodati cenu i tri podzemne relativno stanice. Cela investicija je cirka 60 milki.


Kakvih 100 crnih milki RAZLIKE.

Ja bi tu imao drugo pitanje.


Da li bi zelenilo moglo da opstane ako je cut & cover metoda? Da li bi imalo dovoljnoesta za korenje drveća?

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Vrh