Šta je novo?

Metro

"Замислите Крагујевчанина који плаћа тв таксу а гледа Новосадски дневник или Београдску хронику."

Pa sta?! I ja gledam novosadski dnevnik pa nemam te kompleksaske tripove... I od mojih para je davano 9000 po radnom mestu da Kragujevcani rade i zive od svog rada, pa se ne bunim...

Srbi su generalno postali zakerala i preuzeli su najgore od bivse brace koji su za sve trazili izgovor i krivca u Beogradu... Sramota kako se odnosite prema prestonici...

Na kraju, Srbijom ne vladaju rodjeni Beogradjani nego bas suprotno... Beograd takodje pati zbog neprirodnog rasta i koncentracije stanovnistva...
Ljudi van Beograda treba da se bave lokalnim vlastima, politickim delovanjem jer je to mnogo lakse u manjim mestima... Treba da insistiraju na potpunoj decentralizaciji na celoj teritoriji a ne da imamo specijalne statuse kao Vojvodinu i Beograd danas. A ne kukate mi ovde na BG a glasate njuske koji od Beograda prave selendru i koji zive kao bubrezi u loju pa umesto na te njuske vi mrznju prebacujete na Beograd...

Uvek ce postojati taj prezir prema vecem ili srecnijem... Malo nas se ovde zapita sta sa onima koji nisu na dve evropske reke, koridoru 10, recnim tokovima, pored velikih fabrika, u ravnici..?! Boli vas dupe? E pa tome sluzi centralna vlast jer mnoge ovde (kao vecinu vojvodjana) boli dupe za mesta koja nisu te srece...
 
Od svih mojih kolega na fakultetu, dajem primer za GSP, najviše kukaju oni koji nisu iz Beograda. Svi oni iz Crnegore, Valjeva, Kraljeva non stop kukaju kako nema autobusa, prljavo itd.. A naravno ne plaćaju zato što im neće stići kazna...
 
Pa ne vidim zašto im ne bi stigla kazna? Onima preko granice čak i drastično uvećana zbog dodatnih troškova.
Mada to sa švercanjem se lako sredi, ovde u Novom Sadu kada su uveli da se otvaraju za ulaz samo prva vrata, na početku su bile gužve i ljudi su gunđali posle su se naučili, pa sad svi lepo stanu u red i nema baš nešto više puno gunđanja - i mogućnost da se ne pokaže karta je vrlo mala. Sve je to samo pitanje disciplinovanja korisnika.
 
Спустимо сви лопту. Мики, сигуран сам да си погрешно протумачио. Те изјаве о томе како Београд све вуче су биле сепаратистички пласиране још у сфрј, и сад се користе у исте сврхе, на локалу. Иако је то истина, чак се добар број Београђана осећа као да им се закида, не смемо да качимо једни другима то да једни отимају а други се одвајају.
По мени, дај Боже што ширу аутономију на нивоу регија, да свака има своје ( метро, трамвај, било шта, од свог рада ) да покрајине више нема и да престоница буде Призрен.
Метро ћемо изградити, када буде од кога могло да се узме. Милисаве, заборављаш да једно примање финансира више особа ( они без примања ) па дође на свакога по мизерија, још да пензионеру узмеш 10%, ух.
Феаноре, све си у праву, није моје мишљење, рекао сам како они виде.
 
Pa možda i jesam, ali je bilo sasvim eksplicitno rečeno, pa je mogućnost greške mala, a to oblepljivanje etiketa je postala takva navika da mi se prosto gadi. Čekam da se dotični gospodin oglasi povodom svoje blju...ne, pa ću videti kako se deaktivira nalog, pa onda neka dotični odmah nađe sledećeg koji mu protivureči i zalepi mu neku etiketu iz arsenala.
Inače što se tiče primanja, nedavno je bila statistika koja je pokazala poražavajući rezultat da samo Beograd i Novi Sad imaju veći broj aktivnih radnika od onih koji primaju naknade (penzije, nadoknade za nezaposlene i sl.), što je KATASTROFALNO.
 
Више пута је 2012 претерао, и мене је увредио али прелазим преко тога. Има потенцијал, зна ствари, нама сваки човек паметан и који се труди за ову нашу државу, много значи. Сигуран сам да није злонамеран, а неко је написао и да не зна шта се дешава са њим у последње време. Свако има слаб дан, а могуће је веома, да није ни мислио тебе да обележи, видећемо. Ево ја ти се извињавам ако ти значи, избриши тај потпис, немој да си осетљив, па да гурамо за опште добро заједно, ок?
 
Delija":3tooyyxl je napisao(la):
То стоји.Иако сам прилично млад обишао сам скоро целу Србију и упознао доста људи из свих тих градова и могу рећи да ми је најгори менталитет управо крагујевачки.Они баш предњаче у тој мржњи према Београду иако од свих имају најмање права/разлога за то.

Vala bas - drzava je godinama izdrzavala Zastavu, koju je trebalo poslati u stecaj najkasnije tamo negde 2003. godine (a realno i ranije), sto direktno (parama slupanih direkt u Zastavu ili njene radnike), sto indirektno (visokim carinama, i ogranicenjima na uvoz, da bi novi prevazidjeni Zastavini krsevi bili jeftiniji od 5 puta kvalitetnijih polovnjaka iz uvoza), a onda je uz jos drzavnih para i drzavne pomoci pokrenuta nova licencna proizvodnja (Zastava 10), pa je onda kupovina tih automobila pospesivana subvencionisanim kreditima, pa je onda posle toga drzava uzela 500 miliona evra kredit od EIB (ako niste znali) da bi finansirala izgradnju nove FIATove fabrike. I ko je to sve finansirao, iz cijeg je dzepa to islo i ide najvise? KG bi trebalo da cuti.
 
Miki ns.,Borcanac,Izvinjavam se..preterah ja u žaru diskusije, u pravu si Miki za etiketiranje nije na mestu,pa brišem to što napisah iz posta na predhodnoj stranici. :)

Milsim da svi analitički ,dajemo veliki doprinos dikusiji,jer i jedna u druga zainteresovna strana ne mogu da obuhvate sve aspekte nekog predloga bez diskusije, koja primećujem daje rezultate,jer posle svakog posta zamislimo se o svim produktima ili posledicama nekih bitnih predloga.Ja sam zadovoljan. :kafa:
 
Ок, добро је што се спушта лопта, Мики је последњи коме треба лепити неке етикете, које уосталом ни не треба стављати уопште овде. Искрено, аргументи су му потпуно на месту, причам о односу прихода које скупља Република у односу на град/општине. Настао би прави хаос када би свако покушао да прогура неки свој пројекат за национални, као што се већ десило са НИП-ом.

Регионални ривалитети свуда постоје, то је у одређеној мери и пожељно, конкуренција је увек добра ствар. Е, сад, ми смо такви људи па у све претерано укључимо емоције а разум забаталимо, па уз стандардну употребу вике као аргумента, направимо мини рат од спора два дела града, а камоли два града или два региона.

Милисаве, нису ти баш аргументи за пензије на месту. Због наше очајне ситуације у економији, често су управно пензионери са својим редовним примањима ти који издржавају више млађих генерација у породици. Просечна пензија је ниска, да не причам да 60% пензионера прима мање од просека, а да их је доста близу минимума од 12.000. Наравно да има много оних који су незапослени или раде за бедну плату, па не могу ни пензије да буду високе, али узимати 10% од тога је нереално.
 
Drugari molim vas da upristojite raspravu i da probate da je odrzite konstantno pristojnom bez iskakanja i naknadnih izvinjenja i brisanja, editovanja postova. 2012 se izvinuo sto je ok ali sam iz tog razloga spustanja tenzije obrisao mikiju potpis da se ne vracamo na to.
 
Igor":havhj4l2 je napisao(la):
Drugari molim vas da upristojite raspravu i da probate da je odrzite konstantno pristojnom bez iskakanja i naknadnih izvinjenja i brisanja, editovanja postova. 2012 se izvinuo sto je ok ali sam iz tog razloga spustanja tenzije obrisao mikiju potpis da se ne vracamo na to.
Sve OK, jutros sam svakako krenuo da ga uklonim.
 
Za to vreme u Sofiji vec rade na tome da imaju stanicu Metroa na Aerodromu.

860663_389310024498867_1359087566_o.jpg
 
Шта рећи, а не заплакати на аргументацију "Трепча ради, Београд се гради" на овом форуму. Сврха мог предлога била је да се такве приче избегну, тиме што би цела Србија имала користи од градње метроа, пре свега покретањем железничке индустрије и повезаних привредних грана...
Уосталом, има све на страни 373.
 
:bash: Свима нама је јасно колике би користи од правог метроа имала цела Србија и сви смо прилично јасно говорили а ставу људи по Србији о Београду ,тачније о мржњи према истом а не о прерасподели добара. Ај што то не капираш него се још и подсмеваш.

Реалност је таква да би такса на нивоу државе за Београд изазавала огроман револт становништва по Србији а наплате те таксе би била мања и од тв претплате.
 
Ma to znaju skoro svi forumaši,gradnja velikih projekata u Beogradu upošljava celu operativu u zemlji,pa pogledajte i sada na gradilištima odakle su podizvođači,radnici,materijali čak ima i regionalnih firmi iz hr.bih..tu beograđana nema ,na takvim mega projektima,mostovi,metro,putevi,tuneli, posla ima za ceo region a a ne samo za srbiju.Ako bi recimo stala gradnja u Bg to bi podgodilo celu zemlju privredno,pa odkale dolaze radnic,mateijal za stambene,poslovne objete i sl..treba biti bezobrazan pa reći nešto kao "Trepča...radi..",za sada je Trepča i dalje naša u K.Mitrovici ..kamo sreće da radi za celu srbiju, izgradili bi smo u svakom gradu po metro..
@Delija,nismo svi to predlagali,moj predlog takse se odnosi samo za teritoriju grada Beograda,što sam i objašnjavao ostalima..
 
Pozajmih Tardis na nekoliko dana, čisto da vidim kako će Beograd izgledati 2050 godine. Da ne širim priču, evo fotki... :p

8477004676_56cb6347d1_c.jpg


8477004644_41d80828a3_b.jpg


8477004602_3dcf44754a_c.jpg


8475914917_113007df80_b.jpg


8475914305_35540ca56f_b.jpg


8475914281_d41f5811db_b.jpg


Inače, gradonačelnik je Đilas IV, potomak Dragana Đilasa. :mrgreen:

Ovo što vidite jeste metro-linija koja spaja Bulevar Mihajla Pupina sa Bulevarom Kralja Petra I u Novom Sadu. :lol: Nisam vam rekao, Novi Sad je postao predgrađe Beograda, nešto kao Zemun. :laugh:

Šalu na stranu, radi se o radovima na novoj centralnoj železničkoj stanici u Njujorku. Nadam se iskreno da Mi na ovakve slike nećemo morati da čekamo 2050. godinu, ja jesam mlad ali me ne privlači nešto preterano ideja da se kroz metro tada vozim sa penzionerskom povlasticom. :D
 
Delija":2gplwrnf je napisao(la):
Реалност је таква да би такса на нивоу државе за Београд изазавала огроман револт становништва по Србији а наплате те таксе би била мања и од тв претплате.

Ako je zaista tako onda treba iskoristiti najveci deo tv pretplate za izgradnju metroa!
RTS smo izgustirali, i taj delic takse koji joj ostane bice sasvim dovoljan, a metro ce biti nova zanimacija za celu Srbiju :D

Bolji zivot ce se gledati na monitorima u vagonima :p
 
Zaboravio sam da kazem da, iako smatram pogresnim i besmislenim pljuvanje po Beogradu, nikada ne bih trazio od ostatka Srbije pare za metro jer sam svestan kakvo bi pljuvanje tek onda krenulo... Beogradski metro treba da se gradi od gradskih para, dodatnog poreza na nivou BG, sta god - ali nikako od drzavnih para... I to treba naglasavati svaki dan da ne bude nikakve zabune...

A onda vremenom sprovesti detaljnu decentralizaciju, pa da svako stvarno zivi samo od svog rada... Da vidite kako ce onda da krenu kukanja za republickim budzetom...

Meni kao rodjenom Beogradjaninu je najnormalnije da drzava ulaze pare u nerazvijene delove zemlje... Nista nemam protiv toga iako nikada necu imati koristi od tih ulozenih para u lokalne projekte. Isto tako mi je nalogicnije da glavni grad bude najrazvijeniji u zemlji, ali napominjem da sam protiv ovolike disproporcije i smatram izuzetno stetnim po celu zemlju i sve nas sto Beograd ovoliko raste... Ja zelim manji Beograd, a vece regionalne centre i republika treba da ulaze nase zajednicke pare da do toga dodje...
 
Feanor":1kbtbvuu je napisao(la):
Zaboravio sam da kazem da, iako smatram pogresnim i besmislenim pljuvanje po Beogradu, nikada ne bih trazio od ostatka Srbije pare za metro jer sam svestan kakvo bi pljuvanje tek onda krenulo... Beogradski metro treba da se gradi od gradskih para, dodatnog poreza na nivou BG, sta god - ali nikako od drzavnih para... I to treba naglasavati svaki dan da ne bude nikakve zabune...

A onda vremenom sprovesti detaljnu decentralizaciju, pa da svako stvarno zivi samo od svog rada... Da vidite kako ce onda da krenu kukanja za republickim budzetom...

Meni kao rodjenom Beogradjaninu je najnormalnije da drzava ulaze pare u nerazvijene delove zemlje... Nista nemam protiv toga iako nikada necu imati koristi od tih ulozenih para u lokalne projekte. Isto tako mi je nalogicnije da glavni grad bude najrazvijeniji u zemlji, ali napominjem da sam protiv ovolike disproporcije i smatram izuzetno stetnim po celu zemlju i sve nas sto Beograd ovoliko raste... Ja zelim manji Beograd, a vece regionalne centre i republika treba da ulaze nase zajednicke pare da do toga dodje...


Одлично си објаснио и моје мишљење, делове сам и написао раније. А теби + ко врата. Једино се плашим да ни простора за нове порезе, намете нема. Следи нам прво санирање привреде, смањење дугова, па тек онда велики пројекти. Упркос великој жељи, мислим да је сад могућа градња само малих фрагмената метроа. Док не почнемо да радимо и зарадимо... од кредита даље нема живота, ударили смо у плафон. Мора да се ради!!!
 
Пантограф":xaquhit7 je napisao(la):
За реализацију изградње Београдског метроа користе се средства из следећих извора:

1. Градски фонд за изградњу метроа, у који улази:

- 0,3 одсто од бруто зарада запослених у Београду (570.000 запослених, 78.500 динара)
- 1 динар по продатом литру горива на ободу града; 2 дин. по литру у ширем центру.
- 5 динара по сату за паркирање на свим јавним паркиралиштима и на уличним местима.
- 100 динара месечно од станара који паркирају у "зонама" по повлашћеној цени.
- Укупан износ казни за непрописно паркирање.
- 500 динара таксе на свако возило регистровано у Београду прве године; увећање таксе у зависности од раста просечне зараде.
- Пет одсто вредности возне карте и претплатне карте за ГСП. (Уз адекватну кампању, могло би и да повећа проценат наплате превоза)
- Целокупна средства од продаје месечних карата по новоуведеној обавези за старије од 70 година чије пензије су веће од просечне зараде у граду. ("Градимо за унуке")
- Ставка "Изградња метроа" (или "Изградња инфраструктуре") преко Инфостана: 200 динара за домаћинства до 400 метара од метро станица, 100 динара за домаћинства удаљена до 800 метара, 50 динара за остала београдска домаћинства. Исти износи за мала привредна друштва, двоструко већи за средња, десетоструко већи за велика. Наведене износе за удаљеност до 400, односно до 800 метара, домаћинства и фирме плаћају четири године од доношења одлуке о градњи метро станице у чијој близини се налазе, а пре и после тога као остала домаћинства (50 динара).
- Средства од смањења оперативних трошкова јавног превоза насталих на основу скраћења аутобуских линија.
- Увећање пореза на имовину у износу од 10 одсто за непокретности удаљене до 400 метара од станице метроа, односно 3 одсто за непокретности удаљене до 800 метара. Ову меру спровести по пуштању метроа у рад.
- Целокупан износ накнаде за уређење грађевинског земљишта у радијусу од 400 метара од метро станица, 50 одсто накнаде до 800 метара удаљеност од метро станице и 10 одсто накнаде безу обзира на локацију.
- Фиксни износ на наплату путарине на наплатним рампама на аутопутевима унутар територије Београда: 5 динара на релације до 60 километара, 10 динара 60-120 километара и 20 динара на дуже релације. (Моторизовани путници граде "за себе" - средства таман довољна да се изграде парк-енд-рајд надземне гараже на периферији)
- Додатна буџетска средства у периоду грејс периода првог ("француског") кредита.
- Продаја градске имовине.


Ovo su sve super ideje, a ja bih dodao:

- dodatnih 0,5 posto poreza na profit firmi registrovanih u Beogradu (trenutno je, mislim 15%, a bice uskoro povecano na 20%, dakle 15,5% ili 20,5% - nije veliko povecanje, a moze dosta para da se "zahvati" jer su u Beogradu ne samo "lokalne" firme vec i sedista nacionalnih i regionalnih, a opravdano je jer ce firme u gradu imati veliku korist od metroa i gradske zeleznice - ovde moze da se napravi da pola ovih para ide u fond za metro, a pola u neki drug fond za unapredjivanje BG:Voza - ako se neko pita koja je korist neke firme: metro, zato sto smanjuje guzve u gradu i omogucava firmi da njeni radnici manje kasne na posao, i manje provode vremena u saobracaju ako im posao zahteva idenje od lokacije do lokacije u toku jednog radnog dana; gradska zeleznica, jer siri kolicinu radne snage koja je firmama dostupna bez da one same moraju da se relociraju, npr. u Pancevo)

- 1% dodatnog poreza u svim ugostiteljskim objektima (kaficima, restoranima, itd.), tj. ako je sada PDV 20%, za musteriju bi izgledalo kao da je PDV 21% - na kafu od 150-200 din. je to vrlo mali iznos, pa i na rucak od 2000-3000 dinara takodje (plus/minus 10ak dinara tu ne pravi razliku u tome da li ce neko sesti u restoran ili ne), ali u globalu to je dosta novca - logika: ugostiteljski objekti profitiraju zbog metroa, jer je ljudima "manje cimanje" da odu od Zemuna do Zvezdare (ili obrnuto) da bi otisli da sednu negde na kafu ili rucak, ako postoji metro

- dodatna taksa od 5% za metro na taksi prevoz

- dodatni dinar (ili dva, ili koliko moze da se podnese) za svaki zeton kupljen na BASu, za metro

U ovom slucaju, olaksavajuca je okolnost sto Beograd "zahvata" teritorijalno dosta ruralnog prostora oko sebe, tako da firma, restoran itd. ne moze lako da izbegne placanje ovih nameta tako sto bi se prebacila u drugu opstinu/grad.
 
Хазард,
Хвала и браво за додатне предлоге! Придодајем их одмах свом предлогу, веома су интелигентно смишљени. Једино моја примедба да је БАС приватна фирма (!), тј. акционарско друштво, па је вероватно неизводљиво овако их таксирати.
 
Grad bi trebao imati vecinu akcija u BASu zajedno sa radnicima blokirali su tu privatizaciju od strane grada
 
Feanor":tg4jqhzp je napisao(la):
Zaboravio sam da kazem da, iako smatram pogresnim i besmislenim pljuvanje po Beogradu, nikada ne bih trazio od ostatka Srbije pare za metro jer sam svestan kakvo bi pljuvanje tek onda krenulo... Beogradski metro treba da se gradi od gradskih para, dodatnog poreza na nivou BG, sta god - ali nikako od drzavnih para... I to treba naglasavati svaki dan da ne bude nikakve zabune...

A onda vremenom sprovesti detaljnu decentralizaciju, pa da svako stvarno zivi samo od svog rada... Da vidite kako ce onda da krenu kukanja za republickim budzetom...

Meni kao rodjenom Beogradjaninu je najnormalnije da drzava ulaze pare u nerazvijene delove zemlje... Nista nemam protiv toga iako nikada necu imati koristi od tih ulozenih para u lokalne projekte. Isto tako mi je nalogicnije da glavni grad bude najrazvijeniji u zemlji, ali napominjem da sam protiv ovolike disproporcije i smatram izuzetno stetnim po celu zemlju i sve nas sto Beograd ovoliko raste... Ja zelim manji Beograd, a vece regionalne centre i republika treba da ulaze nase zajednicke pare da do toga dodje...
E baš to, neće ništa biti od države ako se sretno i zadovoljno budu osećali samo građani Beograda i Novog Sada i eventualno još ponekog grada - pa gde je ostatak? Disproporcija je već sad suluda - Beograd doprinosi sa oko 40% BDP-u, Vojvodina nešto preko 35% - šta uradismo pobogu sa ostatkom - a ono što je poražavajuće je da od tih 35% lavovski deo se generiše u Južno-Bačkom okrugu (čitaj Novi Sad i okolina).
Doduše statistika može malo i da zavarava - npr. Henkel Srbija je samo preselio sedište u Beograd, proizvodnja je i dalje u Merimi Kruševac, ali se prihod firme sada evidentira kao prihod ostvaren na teritoriji Beograda. U Novom Sadu slično sa NIS-om. Naravno - posredno oba grada imaju koristi od toga jer se određene takse i porezi plaćaju u mestu sedišta firme. Ali svejedno naopako smo postavili sistem, tako da su samo dve regije perspektivne. I baš zato ja tvrdim da pogotovo Beograd i Novi Sad nemaju nikakva prava da traže bilo šta od ostatka države za realizaciju svojih lokalnih projekata.
E sad dodatak što se tiče Žeželjevog mosta - iako jeste u nadležnosti republike i Železnica Srbije (koridorska pruga + magistralni put u nadležnosti republike) finansiranje je EU + APV + Grad Novi Sad. Toliko o tome. Jedino što će biti suludo ako i ostane u republičkoj nadležnosti što se tiče održavanja.

Inače Hazard-ova razmišljanja predstavljaju sasvim dobar koncept.
 
Пантограф":1y6fc0jl je napisao(la):
Хазард,
Хвала и браво за додатне предлоге! Придодајем их одмах свом предлогу, веома су интелигентно смишљени. Једино моја примедба да је БАС приватна фирма (!), тј. акционарско друштво, па је вероватно неизводљиво овако их таксирати.

Kao sto rece direktor, mislim da je u BASu grad Beograd poveliki akcionar, ima ja mislim najveci udeo (ako ne i apsolutnu vecinu). Grad je to "odradio" pre par godina kada nije hteo da mu neki novi privatni vlasnik (najverovatnije tajkun, imajuci u vidu zemljiste na kojem se BAS nalazi) mrsi konce kada treba da dodje na red premestanje stanice na NBG. Tako da ako nije moguce uvesti bas taksu, moze se napraviti ugovor BAS - Grad Beograd za uvodjenje nekakve naknade.

Takodje, moglo bi se dodati 1 evro na aerodromske takse na Surcinu, i da to ide u fond za metro, jedan evro ne cini nikakvu razliku u ceni avionske karte (100-200 evra, pa cak i za lowcost karte koje su po 50-80 evra) a prihodovalo bi jos bar 3 miliona evra godisnje (2012. Aerodrom NT imao je 3,3 miliona putnika, dakle ako svaki da po evro...).

Takodje, ona dodatna taksa od 0,5% profita za firme bi mogla da bude 2% za JP i firme sa vecinskim drzavnim vlasnistvom koje se nalaze u Beogradu, a 5% za JKP i firme u vecinskom vlasnistvu grada.
 
Vrh