Šta je novo?

Metro

Trebalo bi da prestanemo da razmišljamo u pravcu: "saobraćaj gore, ljudi dole"

Metro na nadvožnjaku a ljudi ispod njega nije ništa bolji pristup od Slavije: "automobili gore, pešaci dole". Svaki nadvožnjak u urbanoj sredini kod nas je i vizuelno i ekološko zagađenje. Pa pogledajte bilo koji, ali BILO KOJI nadvožnjak u Beogradu i šta se nalazi ispod.
 
Usporedba onog što neki žele da urade s Slavijom i metro nadvožnjakom je potpuno druga priča. Ne kažem da nema to šta se nalazi ispod nadvbožnjaka, ali nisu svi u Beogradu takvi nadvožnjaci. Ja nisam primetio. A u prethodnom postu sam napisao šta je problem, kod Ž.St. NBG i nekih drugih.
 
A doskorasnj karton siti ispod gazele i novi koji se pravi ispod autokmande ,docice i ispod nove petlje radnicka samo da odu radnici pogledaj samo koliko takve konstrukcije izgledaju u svijetu
 
MilisaV":2qk6g4fw je napisao(la):
Da li bi zelenilo moglo da opstane ako je cut & cover metoda? Da li bi imalo dovoljnoesta za korenje drveća

мислим да иде само трава и евентуално неко жбунасто биље и ниско дрвеће које има мало корење
 
MilisaV":3v687hqm je napisao(la):
Mi se gađamo tramvajima pa nam je 100 milki gore dole. Pa cela deonica kroz taj bulevar nema 3 km. A pri tome tuneli su najjeftiniji u celom metro sistemu.

Znači ako trasa ide cut & cover cela deonica tuneli ne bi izašli 30 milki. Na to dodati cenu i tri podzemne relativno stanice. Cela investicija je cirka 60 milki.


Kakvih 100 crnih milki RAZLIKE.

Ja bi tu imao drugo pitanje.


Da li bi zelenilo moglo da opstane ako je cut & cover metoda? Da li bi imalo dovoljnoesta za korenje drveća?

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2

Super, onda je 15km metroa oko 300miliona eura bez depoa signalizacije i vozova. Prava sitnica.
 
MilisaV":189uhubo je napisao(la):
Mi se gađamo tramvajima pa nam je 100 milki gore dole. Pa cela deonica kroz taj bulevar nema 3 km. A pri tome tuneli su najjeftiniji u celom metro sistemu.

Znači ako trasa ide cut & cover cela deonica tuneli ne bi izašli 30 milki. Na to dodati cenu i tri podzemne relativno stanice. Cela investicija je cirka 60 milki.


Kakvih 100 crnih milki RAZLIKE.

Ja bi tu imao drugo pitanje.


Da li bi zelenilo moglo da opstane ako je cut & cover metoda? Da li bi imalo dovoljnoesta za korenje drveća?

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2

Super, onda je 15km metroa oko 300miliona eura bez depoa signalizacije i vozova. Prava sitnica.
 
Mislim da dobar deo forumasa nije ni svestan problema podzemnih voda koji postoji i koji varira i pravi veliki veliki problem za ukopavanje metroa na nbg
 
Igor":3v8f73y4 je napisao(la):
Mislim da dobar deo forumasa nije ni svestan problema podzemnih voda koji postoji i koji varira i pravi veliki veliki problem za ukopavanje metroa na nbg


+
A pricasmo o tome pre nekoliko strana...
 
Ако ћемо да дижемо метро на стубове због подземних вода, имаћемо надвожњаке по целом граду. Па велики део шумадијског Београда плива на подземним водама.

Две потенционалне локације за важне метро станице Теразијска тераса и Славија су подземна језера....
 
Kakve podzemne vode,to na Nbg je smesno u odnosu na Amsterdam.Uostalom tunel ide ispod gornjeg sloja peska, a moze i plitki tunel.Ako je projektovan da ide jos 80 sa onom tehnologijom,na 15 m.ispod Nbg i tada nije bio problem a kamo li danas sa fenomenalnom tehnologijom.To je samo izgovor za stubove..
 
Ljudi napravili tunel ispod lamansa,japanci spojili svoja ostrva,turci soajaju bosvor itd i sad je problem plicak na nbg u samo je problem imamo li mi para za toliko muzike
CESTITAM BINGO 380 strana od metroa ni mm
 
Pa ne bi rekao ni mm. Tu su neki začeci tunela kod prokopa, vukovog spomenika, kao i srednji deo mosta na adi.


Ironija ili šta li je, danas se grad toliko izmenio da možda ništa od toga nećemo iskorostiti.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Ni meni nije jasno kako to da su samo u Beogradu podzemne vode problem za kopanje metro kanala ili za kopanje bilo cega?
Ako je problem u vecim troskovima zbog takvih okolnosti onda neka se tako kaze, a ne da je kopanje nemoguca misija.
Ne znam koji su sve gradovi pored reka , mora i planina, pa opet imaju metro star i do preko 100 godina.
 
Niko ne kaze da je nemoguca misija vec se radi o parama.Pa ljudi grad i drzava nemaju para da prosire Bulevar,da asfaltiraju trg republike a ovde sa razbacujete milijardama kao da igramo drustvenu igru monopol.
 
Nemoj tako vucko oni krateri na trgu su fensi i tako in za turiste ,to je dio imidza grada ,mislim da ih treba zastititi zakonom od asfalta .
 
Свакако да су паре проблем, али се некако превиђа да је велики део Београда на подземним водама, није то карактеристика искључиво НБГ-а. Подземне воде су једна од геолошких карактеристика нашег подручја и то је грађевинска препрека која се стандрардно мора укалкулисати у цену.

Ако ћемо да је избегавамо, онда боље да ни не загребемо метро тунел, било где.

Па зар није при копању БГ чвора једна кртица неповратно изгубљена јер се углибила у блато подземних вода? И то у шумадијском делу БГ-а наравно.

Живимо на таквом земљишту, помиримо се са тим. Радови ће бити мало скупљи. То је неизбежно.
 
Дакле, проблем су паре, а проблем је и наш однос према себи самима.
Додати по неки евро таксе на сваку боцу алкохола, паклу цигарета, газиране сокове, летовања и зимовања иностранству, регистрацију, гориво, паркинг, увозни производ, нежење... и ето најбрже изграђеног метроа или брзог оздрављења нације!
 
Let0_zps82288313.jpg

На први поглед не изгледа као прекомпликован и прескуп грађевинарски подухват. Шта ли то спутава наша предузећа да ово ураде рецимо испод Булевара Краља Александра, Теразија, или Булевара Ослобођења?
 
vucko":iml14gdw je napisao(la):
Niko ne kaze da je nemoguca misija vec se radi o parama.Pa ljudi grad i drzava nemaju para da prosire Bulevar,da asfaltiraju trg republike a ovde sa razbacujete milijardama kao da igramo drustvenu igru monopol.
A para ima i na svetskom tržištu i modaliteta,od javno-privatnog od koncesija,ova vlada je sposobna da nađe novac za razvojne projekte kao što je metro,pa kinezi imaju spreman novac za sve velike projekte u srbiji,sve je na nama,a to što je neko spiskao pare na loše projekte i loše ideje saobraćajnih ing.oood mamutskih saobraćajnica do tramvaja koji idu sporije od starih to je esencija problema. :kafa:
@mekbejn,Da taj metod cut&cover je primenjliv u Z.Đinđića nije jeftinji od bušenja tunela krticom, ali su stanice jeftinje jer su plitke,odmah ispod površine.Prema starom projektu tunel na nbg je na pićoj dubini od 10-15 m.Domaća operativa to može da gradi bez problema..dakle stvar je u tome da uposlimo domaću operativu na što više poslova,posebno građevinskim.
 
Тунели испод Ламанша, јапанских мора и слични су у дубоком ископу, испод водонепропусног слоја, и немају никакве везе са тунелом који би се градио на НБГ. На НБГ је проблематична чувена кота 74, односно 74 метра надморске висине, што је ниво на коме је се налази слој песка практично константно натопљен водом кад год су Сава и Дунав на нешто вишем нивоу. Тунел на том месту би практично био константно зароњен у воду у тим периодима. Није немогуће направити тако нешто али то кошта и то доста. Већ имамо објекат који иде испод те коте, 5-6 метара, мала сала арене, и она је рађена специјалним техникама, специјалним водонепропусним бетонима. Цена изградње таквог тунела није ни мало наивна. Узгред, све време причам о плитком укопу, који би ушао бар 3-4 мета испод коте 74.

И да, слажем се да би стубови деградирали једну од најлепших улица у граду... Требало би дати стручним људима да ураде процену цене једне и друге варијанте, па онда видети колика је заиста разлика у цени...
 
Ja nevideh da je podzemna garaža ispod tc Ušće pod vodom i u problemima, a danas podzemne vode nisu nikakav problem ,postoje pumpe za tako nešto a i nisu neophodne da rade stalno,rade samo kada se pojave te vode usled većih padavina ,ništa problematično.Jer da je tako gradnja metroa ispod Amsterdama bila bi sci- fi
A tamo je stanje sa podzemnim vodama ,jezerima neuporedivo sa Nbg,Nbg je sahara za Amsterdam.Pa 80'je rađeno ispitivanje zamljišta na NBG ,kao tada nije bilo problema da se gradi tunel,danas je to mačiji kašalj.
Dakle,budimo korektni i razgovarajmo o ceni ,tunela i stubova na Nbg to je realno.
 
Занимљиво је како подземне воде нису биле проблем за подземну гаражу код скупштине којом су габаритима ушли у планирану трасу метроа из 1976е и у којој пумпе за воду раде 24 сата дневно. Ако се добро сећам неких усмених описа ежисова студија предвиђа да би подземна траса на НБГ-у била 3 пута скупља од надземне што је и можда тачно али ако бисмо користили њихову технику,радну снагу и њихов пројекат.Та студија је у старту бесмислена јер је ради приватна фирма којој је и у интересу да пројекат буде што скупљи јер се би се знао и извођач и финансијер. Класично вређање интелигенције што ме и радује јер знам да под тим условима од њиховог брзог трамваја нема ништа,чак ни у овој лудој земљи.

Када бисмо користили домаћу оперативу и знање из те области који још увек постоје или ако бисмо организовали поштен тендер цена деонице Вуков споменик - Стари Меркатор са подземном трасом на НБГ-у ,станицом испод теразијске терасе,депоом,као и метро-друмским мостом у савском амфитетару би била 853 милиона евра.

А сад ови нека "студирају " колико хоће и са ким хоће.
 
Vrh