@Anton Chigurh
Dobrodosao na forum :kk:
Prilozio si zanimljiv i
sasvim realan plan koji postavlja pitanje prioriteta u razvoju zemlje i podseca na brojne pitanja o kojima smo proteklih godina razgovarali na forumu.
Danas je zeleznicki saobracaj u Srbiji na bednom nivou i nema izgleda da ce biti bolje u buducnosti ako se sistem iz korena ne izmeni.
Dupliranjem zeleznicke obilaznice oko Beograda celokupan putnicko/teretni saobracaj mogao bi da se na nju prebaci.
Sasvim je
racionalno iskoristiti postojece zeleznicke trase unutar grada a narocito tunele za potrebe gradskog prevoza koji je daleko potrebniji i pruza ogroman potencijal za razvoj grada.
Batajnica je naravno bolji polozaj od Surcina za aerodrom zbog neposredne blizine glavne komunikacione osovine u zemlji -pruga/autoput- i kad tada ce preuzeti glavnu ulogu.
E sad glavna zamerka planu ce biti
polozaj zeleznickih stanica daleko od gradskog jezgra ali i to je relativan pojam jer sta je zapravo razlika izmedju Zeleznice i metro u buducnosti Srbije?
Verovatno cemo imati
medjunarodne brze vozove i oni mogu komotno da koriste stanice u Bataji i Resniku i ne zalaze u centar. Ali zato lokalni/regionalni vozovi vise nece biti nizovi vagona sa lokomotivom vec elektro-motorni vozovi nalik metrou (nesto kao RER ili S-bahn)
Ti lokalni vozovi mocice bez problema da koriste metro trase unutar grada, cak jos vise od toga, iste garniture koristice se i za regionalne vozove i za metro.
Primer:
- Brzi voz Budimpesta-Subotica-Novi Sad-
Batajnica-Resnik-Jagodina-Nis : garnitura za brzine do 200km/h
- Regionalni voz Novi Sad - Beograd (trasom metroa kroz grad sa stajanjem na svim stanicama) - Nis : EMV
- Gradski metro na trasi unutar obilaznice : EMV
Najbolji primer slicnog sistema je
Tokio gde metro, prigradska i regionalna zeleznica koriste EMV pod istim naponom, napajanjem i sinama. (Shinkansen - brzi voz - ima svoje trase i garniture)
Prigradski i regionalni vozovi u jutarnjem i vecernjem spicu
ulaze na trasu metro linije, staju na stanicama kao i metro, i nastavljaju dalje posle poslednje stanice te metro linije. Time postaju
prolazni kroz grad i putnici se rasporedjuju na vise stanica.
Van spica ti isti vozovi
nisu prolazni vec zavrsavaju na zeleznickim stanicama na obodu grada koje su sve medjusobno vezane kruznom linijom Yamanote i metroom.
Sve u svemu vec neko vreme mislim da treba da prestanemo da gledamo metro kao Beogradsku stvar a zeleznicu kao Republicku vec da sagledamo celu Srbiju (koja je dovoljno mala) kao podlogu za jedinstvenu metro mrezu, od Vrsca do Sremske Mitrovice i od Subotice do Vranja.
Sklopimo gomilu EMV za celu zemlju a neki od njih ce voziti na relaciji Nis-Lekovac, neki Valjevo-Beograd-Novi Sad a neki u centru Beograda na relaciji Zemun-NBGD-Terazije-Slavija-Autokomanda
MetroSrbija