Пантограф
Professional
- Učlanjen(a)
- 23.04.2012.
- Poruke
- 21.468
- Pohvaljen
- 49.324
Борчанац":18vi7axs je napisao(la):Једино јединствена такса, па да се смучи као тв претплата. Овај план са хиљаду начина наплате је бар необичан, по истом основу можеш бити опорезован 20 пута... због близине, због паркинга, просека плате, дела града...
Ако не ојача привреда, неће бити ни метроа, толико је просто. Ако би се градио на други начин, тим неким нерационалним политичким одлукама, био би извор неконтролисане пљачке. Тако и мост на ади делује као инстант промоција, јер свако зна да пара за њега није било.
Дао сам ти плус због првог дела поста, јер си објаснио суштину мог предлога: да узмеш линеарно свим грађанима по 500 динара као за ТВ-претплату, има да те спале на ломачи. А, ако програмираш давања тако да узмеш свуда по мало - уз то, више од оних који више имају и којима метро треба - проћи ће без проблема. Мени би лично било веома драго када бих знао да, када сипам 20 литара на пумпи, 60 динара иде за метро, да од 72 динара за карту за ГСП два иду за метро итд. Да смо тако почели пре 10 година, до сада бисмо имали пара за пола прве линије...
Када је реч о другом делу, мислим да је неопходно мало разјашњење. Изградњом метроа Београд би заправо штедео и зарађивао новац. У Немачкој су то израчунали још шездесетих година и онда кренули да улажу у адекватан модел јавног превоза у свим градовима. Садашњи (аутобуски) модел превоза у Београду је изузетно скуп и на његово одржавање годишње "пуцамо" сто милиона евра - од тога добар део на увозну нафту! (ето и одговора Микију_НС како се градњом метроа поправља девизно-платни биланс и "крвна слика" националне економије).
Имаш данас и примере сиромашнијих земаља од Србије које граде метро - најекстремнији је Доминиканска Република (Санто Доминго), где су испрва сви вриштали против тога, јер је већина улица у граду блатњава, али су по завршетку прве линије већином задовољни и граде даље. Ни Бугарска није богата, али ће Софија за седам-осам година имати инфраструктуру као развијен западноевропски град. Можда и треба да нам проради комплекс?
Е, да, људи са Бановог и осталих брда ипак боље живе са Мостом на Ади него без њега, а штеде и новац, као и предузећа.