Šta je novo?

Metro

Борчанац":18vi7axs je napisao(la):
Једино јединствена такса, па да се смучи као тв претплата. Овај план са хиљаду начина наплате је бар необичан, по истом основу можеш бити опорезован 20 пута... због близине, због паркинга, просека плате, дела града...
Ако не ојача привреда, неће бити ни метроа, толико је просто. Ако би се градио на други начин, тим неким нерационалним политичким одлукама, био би извор неконтролисане пљачке. Тако и мост на ади делује као инстант промоција, јер свако зна да пара за њега није било.


Дао сам ти плус због првог дела поста, јер си објаснио суштину мог предлога: да узмеш линеарно свим грађанима по 500 динара као за ТВ-претплату, има да те спале на ломачи. А, ако програмираш давања тако да узмеш свуда по мало - уз то, више од оних који више имају и којима метро треба - проћи ће без проблема. Мени би лично било веома драго када бих знао да, када сипам 20 литара на пумпи, 60 динара иде за метро, да од 72 динара за карту за ГСП два иду за метро итд. Да смо тако почели пре 10 година, до сада бисмо имали пара за пола прве линије...

Када је реч о другом делу, мислим да је неопходно мало разјашњење. Изградњом метроа Београд би заправо штедео и зарађивао новац. У Немачкој су то израчунали још шездесетих година и онда кренули да улажу у адекватан модел јавног превоза у свим градовима. Садашњи (аутобуски) модел превоза у Београду је изузетно скуп и на његово одржавање годишње "пуцамо" сто милиона евра - од тога добар део на увозну нафту! (ето и одговора Микију_НС како се градњом метроа поправља девизно-платни биланс и "крвна слика" националне економије).

Имаш данас и примере сиромашнијих земаља од Србије које граде метро - најекстремнији је Доминиканска Република (Санто Доминго), где су испрва сви вриштали против тога, јер је већина улица у граду блатњава, али су по завршетку прве линије већином задовољни и граде даље. Ни Бугарска није богата, али ће Софија за седам-осам година имати инфраструктуру као развијен западноевропски град. Можда и треба да нам проради комплекс?

Е, да, људи са Бановог и осталих брда ипак боље живе са Мостом на Ади него без њега, а штеде и новац, као и предузећа.
 
Дао сам ти плус због првог дела поста, јер си објаснио суштину мог предлога: да узмеш линеарно свим грађанима по 500 динара као за ТВ-претплату, има да те спале на ломачи. А, ако програмираш давања тако да узмеш свуда по мало - уз то, више од оних који више имају и којима метро треба - проћи ће без проблема. Мени би лично било веома драго када бих знао да, када сипам 20 литара на пумпи, 60 динара иде за метро, да од 72 динара за карту за ГСП два иду за метро итд
Pa to sam ti ja govorio,sve odrađuje jedna taksa,u nju ulaze sve ovo što si obuhvatio..pa ako sipaš gorivo u Beogradu recimo 20 dinara,je taksa za metro..i sve se to sliva na jedan račun..možda se tu nismo razumeli..vidimo da je u američkim gradovima to uglavnom porez na promet,koji se sliva u jedinstvenu taksu..
 
U šidu konkretno je sproveden referendum o uplati doprinosa za razvoj opštine.

Referendum je prošao tako da se zaposlenima svakog meseca odbija 3 ili 5 posto plate....


to treba sprovesti i u beogradu.....


broj zaposlenih u beogradu po sajtu grada je 571.580.


neto zarada po republičkom zavodu za statistiku za beogradski okrug je oko 52.000 ( sa time da još nema informacija za januar).

znači od mesečnog doprinosa za metro grad bi prihodovao 1.486.108.000 dinara.

po srednjem kursu NBS na današnji dan to je 13.360.844. eura.

za godinu dana to je 160.330.130 eura.
 
Ма ја се слажем, треба. Смо када се буде градило да се обухвати практично, а не да километар кошта као у Лондону. То људи са периферија, сигурно неће сварити. Јежим се од Америчких и Немачких прорачуна за Београдски метро и привреду. Као да нутрициониста одреже исту исхрану за Кинеза и Србина а разлика у грађи 40кг. Волео бих пре градње да видим предвиђене ефекте, ако су нормални, референдум не треба.
 
Zasto zaposlenima referendumom odbijati od plate,kada je taksa i sveobuhvatnija i brza i logicna ,zasnovana na iskustvu svetskih metropola a ne pobogu Sida.. :kafa: Sem ako nije cilj da grad brzo namakne pare, da bi se neko uslikao pred izbore sa Lrt sistemom, a dok uvodjenje taksa je pod vladinom ingerencijom,tu lezi zec.. :kafa:
 
Pa dobro i za uvođenje posebne takse red je pitati ljude da li su spremni i to hoće (da ne spominjem sve ostale razloge). I to nije ništa neobično - Sidney je raspisao referendum da li građani odobravaju posebnu taksu kako bi se pokrili troškovi ponovnog uvođenja tramvaja u centar grada (umesto monoraila - prošao), Adelaide je uradio isto za produženje mreže prigradske železnice i LRT (prošlo). Referendum o pitanjim auvođenja takse zbog infrastrukturnih radova je normalna stvar u SAD - u Atlanti recimo NIJE prošao. Toronto je to radio dvaput - prvi put je tražio saglasnost grđana da grad iskoristi svoja ovlašćenja i uvede taksu za početak gradnje metro mreže i drugi put kad je planirano ozbiljno širenje. Sada se razmišlja da se i po treći put nakon 60-tak godina opet vrati principu referenduma i traži saglasnost građana za ogromna ulaganja u mrežu metroa i tramvaja. Pa eto primera koji nisu Šid.
Ako se od ljudi traži da plaćaju nešto treba im objasniti zašto i pitati ih da li je većina spremna na to - to je jedino pošteno - ne može o tome da se dogovara desetak političara i par komisija - svi sa nekim svojim ličnim interesima.
 
2012":11sa4ynl je napisao(la):
...a dok uvodjenje taksa je pod vladinom ingerencijom,tu lezi zec.. :kafa:
Ovo nije tačno - Zakon o finansiranju lokalnih samouprava definiše izvorne prihode lokalnih samouprava među koje spadaju i razne takse koje određuju SAMO lokalne samouprave za svoju teritoriju. Zakonom (dakle na državnom nivou) se može odrediti GORNJA granica za takse pojedine vrste.
 
U ovom slucaju bi taksu uvela republika,jer se radi o preraspodeli postojecih republickih,kao sto su akcize na gorivo,i sl.
Nisam ekonomista ni expert za ekonomiju, pa bi bilo nepristojno da o ekomskim stvarima razglabam o svim aspektima taksi i njihovom formiranju,morao bih da procitam tonu materijla i da se konsultujem sa x ljudi,uostalom kao i vi.
Ja se samo zalazem za primenu svetskih iskustava iz metropola,koja su skoro sva U prilog taksi.
Ocigledno da bi i republika i grad morali da se dogovre o preraspodeli postojecih u u korist metro takse i u kom procentu.
Dakle nema novog nameta gradjanima , vec preraspodele u korist metro takse.Ja neverujem da bi to moglo bez intervencije vlade :kafa:
 
Pa generalno republika ne mora da radi ništa što se tiče taksi - samo se na nivou grada uvede dodatna. Zakonski je problematično da se takse na državnom nivou preraspodeljuju različito - recimo akcizu, to bi zahtevalo da se apsolutno vodi evidencija gde je gorivo kupljeno pa ako je na teritoriji Beograda, onda se akciza deli ovako, ako nije onda drugačije. Drugo, to bi automatski značilo da se zadire predaleko i preduboko u budžetski sistem, moralo bi se proceniti uticaj presipanja dela akcize i slično na republičke prihode - osim toga automatski bi po istoj stopi (zbog ravnoopravnosti pred Zakonom) preuzimanje dela akciza tražile i sve ostale lokalne samouprave - što bi dovelo do novog komplikovanja sistema utvrđivanja gde je kupljeno gorivo i sl, a i niko na republičkom nivou ne bi pristao da se akcize kao najizdašniji izvor prihoda odjednom relativizuju i deo ode u lokalne kase (lokalne samouprave bi na ovo rado pristale, ali onda to mora biti koordinisan zahtev svih lokalnih samouprava, pa koliko Beograd preuzima akciza na sebe toliko i svi ostali). Zato i kažem da se ovo ne može finansirati zahvatanjem iz prihoda Republike, već samo prearanžiranjem budžeta grada (usmeriti neke prihode budžeta samo u ovu svrhu i slično) i ako je potrebno uvesti na nivou grada posebnu taksu (to može biti kroz cenu sadašnjeg prevoza, posebnu dodatnu taksu na promet roba na teritoriji Beograda, posebna komunalna taksa). Parcijalno čačkanje po budžetskom sistemu Republike u korist jednog lokalnog projekta je siguran put da se iz tog pravnog galimatijasa nikada ne izađe i da od toga nikada ništa ne bude, jer bi se na gomili mesta osporila zakonitost i tražilo izjašnjavanje sudova o tome. Ovako lepo raspišete lepo referendum većina prihvati 3% poreza na teritoriji grada, i već za godinu dana ima novca za učešće u kreditu - e onda republika može da da (ako treba) državnu garanciju za dobijanje kreditne linije za kontinualno finansiranje radova. Imao sam priliku da vidim koliko je budžetski sistem komplikovan i prihodne i rashodne stavke, tako da ta ideja da republika ubire prihode, a posle prepusti samo jednoj lokalnoj samoupravi ne pije vode - čak ni preko tzv. transfernih sredstava budžeta.
Uostalom nije ni dobro da se oslonite na republički nivo, jer sa sadašnjom krizom i budžetskim deficitom, kad god se desi neka kriza koja zahteva "gašenje vatre" sredstva će otići na tu stranu, a ovo ka metrou će se pretvoriti u nerealizovanu stavku. Pa godinama se ne ispunjava ni onih famoznih 7% povrata u budžet Vojvodine, što je kao ustavna norma, pa možete zamisliti kako bi se revnosno sprovodila odluka o "poklanjanju" dela akciza Beogradu - malo, malo pa nikad. Na nivou Beograda to će ipak biti manje slučaj - i lakše je napraviti pravni okvir koji će sprečiti odliv sredstava - a da će to proći bez dodatne takse - ne nadajte se - love nema pa nema, za ovo treba novi izvor prihoda = novi porez.
 
Miki ns Pa nije metro lokalni projekat nego nacionalni razvojni,to daje pravo državi i da učestvuje u finansiranju,i davanje garancije za kredit baš kao i za mostove u NS,a o svim bitnim stvarima u vezi ovog projekta odluku donosi nacionalni savet za razvoj infrastrukture ..ako bi se samo u Bg uvela taksa bez uplitanja rep.onda šta će ti referendum ,ako već grad ima ingerencije da je uvede?
 
Није могуће да се удари такса на нивоу државе за београдски метро.Људи овде нису свесни колики је презир целе Србије према Београду.
 
2012":7lkoxw07 je napisao(la):
Miki ns Pa nije metro lokalni projekat nego nacionalni razvojni
Aha, kako da ne. A država nam se zove Beograd ili Srbija, kako ono beše? Veće vidim kako će meni posle toga biti lakše da se prevezem s jednog na drugi kraj Novog Sada, a građani Surdulice će osetiti neopisivu lakoću svakog dana kad se probude jer znaju da građani Beograda i zbog njihvogo doprinosa sretno ulaze svako jutro u metro. Aleksinački rudari će sa osmehom ići u jame jer znaju da je jedna velika rupa iskopana i u sred Beograda odvajanjem i od njihovih teško zarađenih novaca. Ma nije nego!
Referendum je potreban da bi se dobila jasna i nedvosmislena podrška građana za izvođenje projekta sa sve poznatom (barem okvirnom) cenom. Ne mislite valjda da je suvislo da 30 ljudi monopolizuje odlučivanje i tvrdi da su oni baš bogom dani da uvedu metro u Beograd po ceni koju oni smatraju prihvatljivom i po projektima koje oni smatraju dobrim. To je najskuplji projekat u koji grad treba da uđe, i za to treba jasna i nedvosmislena podrška građana koji moraju da znaju koliko će to da košta, koliko će da se gradi i na kraju šta će biti direktna korist.
Nas van Beograda zaboravite u finansiranju metroa, imamo mi sopstvene probleme da ih rešavamo.
(BTW Most Slobode u Novom Sadu je finansiran iz EU fonda za obnovu + gradski budžet, Republika nije učestvovala jer nije na magistralnom putu, obnovu Žeželjevog mosta finansiraju Železnice Srbije koje su nominalno jedino nadležne jer preko njega prelazi pruga Koridora X (tako da posredno to je učešće republike), delom EU fondovi, delom pokrajina i delom grad iako nije u gradskoj nadležnosti). Da nije železnice slikali bi se mi za taj most na još malo duže vreme - a tako ćete se i vi provesti sa metroom ako mislite da ga finansira Republika koja ne zna ni ovako gde i kako da pokrpa rupe u budžetu).
I inače malo je bezobrazno porediti opravku infrastrukture koja je porušena bombardovanjem, i kapitalni infrastrukturni projekat koji košta kao svi naši mostovi zajedno pa pomnoženo sa bar 10 ili više (Most Slobode koštao cca 50 miliona eura pola Eu, pola Novi Sad, procenjena cena Žeželjevog mosta oko 45 miliona eura - 26 miliona daje EU, Varadinski most je bio jeftiniji i njega jeste izgradila Republika, ali opet koliko se sećam uz učešće Dunavske komisije jer je to bio uslov da se ukloni most na baržama). Tako da ako se sve sabere ukupno ta tri mosta vrede oko 120 miliona eura - od toga dosta para gradskih, jako puno iz EU, i delom iz Republike. Tako da nemoj porediti megaskup projekat metroa sa tim. Sva tri novosadska mosta su jeftinija zajedno od ovog jednog novog u Beogradu! (da ne pomislite da mi smeta, smatram da je taj most prelep, čak sam namerno skretao s puta da se provozam novim mostom).
A za novac koji je stigao za te mostove u Novi Sad, a sa republičkog nivoa, otprilike se ne bi mogla ni čestita jedna jedina stanica metroa u Beogradu opremiti.
Isto kao što Novi Sad ima u planu da gradi most koji će biti čisto opet za lokalnu upotrebu, a ne gradi ga dok ne zatvori finansijsku konstrukciju - tu Republika nema ništa s tim, i ja smatram da je sasvim normalno da to gradimo mi sami iz gradskih sredstava, jer rešava čisto naše gradske probleme - uključujući i to što je taj most preduslov za planirano uvođenje tramvaja koji bi prelazio Dunav. Isto tako bi bilo sasvim normalno da Beograd svoj metro gradi iz sredstava koje su građani Beograda spremni sami da izdvoje za to.
Tako da ako ako baš hoćete preuzeti deo novca iz republičkih prihoda, isti aršin odmah treba primeniti i na sve ostale lokalne samouprave - ako Beograd traži 3% od nekog republičkog poreza - isto to na svojoj teritoriji treba iz istog tog poreza da prihoduju i sve ostale lokalne samouprave.
 
Осврт на Делијино писаније
Презир је велики и оправдан. Слажем се и са претходним постом.
Разлог томе су просто увреде за памет, што баналне, што крупне. Замислите Крагујевчанина који плаћа тв таксу а гледа Новосадски дневник или Београдску хронику.
Да не кажем да сам и ја из Трећег Београда ( ако је то уопште Београд ) скептичан да ће овде донети неку промену, обзиром на опште игнорисање постојања ових насеља.
 
Da se razumemo, ja prosto jako volim sve vrste železničkog prevoza, i verovatno ću doći odmah da se provozam kad prva linija BG metroa bude otvorena, uredno ću platiti kartu za vožnju, koja će za mene prosto biti skuplja nego za bilo kog stanovnika Beograda sa povlasticama (jer ste vi i učestvovali u njegovoj izgradnji). I biću vrlo sretan zbog toga - moja plaćena karta će biti moj doprinos održavanju i unapređenju tog sistema. A finansiranje njegove izgradnje me interesuje taman koliko i finansiranje metro linije u Helsinkiju - nimalo!
 
Борчанац":17wz348i je napisao(la):
Осврт на Делијино писаније
Презир је велики и оправдан. Слажем се и са претходним постом.
Разлог томе су просто увреде за памет, што баналне, што крупне. Замислите Крагујевчанина који плаћа тв таксу а гледа Новосадски дневник или Београдску хронику.
Да не кажем да сам и ја из Трећег Београда ( ако је то уопште Београд ) скептичан да ће овде донети неку промену, обзиром на опште игнорисање постојања ових насеља.

Крагујевац ти је лош пример.Он је последњи ускочио у тај партијски воз и сад је економски вероватно и испред Новог Сада.Зато су сви остали градови у Србији извисили. Задесила их је трагична судбина и оно мало младих из тих места иде у Београд или у ова друга два града која пружају неки минимум услова за образовање,живот или бежање даље у иностранство. Углавном препоручијем сваком Београђанину који се запути негде по Србији да пази шта прича и да ни случајно не кука како је овде лоше пошто је у највећем делу Србију три пута горе.

:violina:
 
Delija":1b1uqii5 je napisao(la):
Борчанац":1b1uqii5 je napisao(la):
Осврт на Делијино писаније
Презир је велики и оправдан. Слажем се и са претходним постом.
Разлог томе су просто увреде за памет, што баналне, што крупне. Замислите Крагујевчанина који плаћа тв таксу а гледа Новосадски дневник или Београдску хронику.
Да не кажем да сам и ја из Трећег Београда ( ако је то уопште Београд ) скептичан да ће овде донети неку промену, обзиром на опште игнорисање постојања ових насеља.

Крагујевац ти је лош пример.Он је последњи ускочио у тај партијски воз и сад је економски вероватно и испред Новог Сада.Зато су сви остали градови у Србији извисили. Задесила их је трагична судбина и оно мало младих из тих места иде у Београд или у ова друга два града која пружају неки минимум услова за образовање,живот или бежање даље у иностранство. Углавном препоручијем сваком Београђанину који се запути негде по Србији да пази шта прича и да ни случајно не кука како је овде лоше пошто је у највећем делу Србију три пута горе.

:violina:

Није ни КГ лош пример, нажалост има горих и тако се развија нетрпељивост између свих нас. Њега сам узео као екстрем јер се у самом граду кличе мрзим Београд, бомбе на исти и тако... На кафани у центру стоји нешто као :
Џабе теби Београде слава, кад је теби Крагујевац глава.

Шта ми шиптар мисли кад шумадинац овако реагује! Опет мало и оправдавам, због горчине живота, у нади да ће се та размишљања зауставити јер ни Београђани нису криви за неправде. Све нас неко заједно воза...
 
То стоји.Иако сам прилично млад обишао сам скоро целу Србију и упознао доста људи из свих тих градова и могу рећи да ми је најгори менталитет управо крагујевачки.Они баш предњаче у тој мржњи према Београду иако од свих имају најмање права/разлога за то.
 
Ne znam šta 2012 ika protiv samodoprinosa. Pa to je proveren recept u domaćoj sredini. Gsp crveno bela kolor šema je nastala tako što su se tom bojom farbala vozila kupljena iz samodoprinosa. Znači taj recept je proveren u praksi i uspešan je.

I bitna stavka je što bi tim receptom beograđani platili najveću cenu.


Druga stvar. Svi novosađani bi imali korist od izgeadnue bgd metroa i brze pruge (160 km/h) bg-ns.
Kako?
Pa ako ništa drugo povećanjem mogućnosti za pronalaženje posla. Recimo vozom iz ns-a za bg za pola sata do stanice nbgd i onda peesedanje na metro i za 15 minta dodatnih je na radnom mestu. Znači putovanje kuća ns- posao bg ispod sat vremena, što je sasvim prihvatljivo. Ovo važi i za suprotnu kombinaciju. Znači svima nama se uvećava.ogućnost za zapošljavanje. A da ne pričamo kako profitiraju mesta duž pruge bg-ns.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Pa tačno da bi i oni koji su izvan Beogrda naravno imali koristi metroa, ali u tvojoj priči ključna je pruga NS-BG na 160 km/h - i to bi trebalo da je ulaganje koje je međugradsko, regionalno, a ako je interes i države pošto je u pitanju koridor i republike. A prevoz od stanice u BG i od stanice u NS do bilo koje tačke u gradu bi trebalo da mi obezbede ti gradovi, a ne neko iz Vranja.
 
Milisav,imam zato sto se njime uzima od osiromasenih, a taksom od bolje stojeceg sloja,od onih koji su nam i opstruirali metro,pa nam uzimali za pareno za gorivo,pa preskupo parkiranje,odnosenje auta,luksuznih butika,x5ica i da ne nabrajam..da taj recept je proveren u praksi kada su nam sa samodoprinosom uzeli 200.mil eur, a onda uveli tramvajem u 21 vek,sad presusili novci,pa ponovo .Ovako postoji oprobani svetski recept,taksa za metro,nadzor i kraj.
 
2012 to j3dnostavno nije tačno. Samodoprinosom se od svih uzima podjednako, 5% i od siromašnih, 5% od bogatih. A to je mnogo ispravnije da svi podnesemo teret. Onaj ko danas vozi kola u bg-u, nišu ili subotici svakako nije kriv što ne postoji metro i svakako nwće nekom subotičaninu biti drago da svaki put kad toči gorivo deo njegovih para odlazi na metro. A zamisli recimo da živiš u crnoj travi i da izdvajaš za bgd metro sipanjem goriva.

to što pričaš deluje kao neki kompleksi da izlaze na videlo.


Elem u mojoj prethodnoj računici zaboravio sam penzionere. I oni isto trebaju da plaćaju samodoprinos.


Druga stvar. U računici o samodoprinosima

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
a nastavimo računicu sa samodoprinosom.

u nekom od prethodnih postova sam izračunao da bi sa 5% plate od zaposlenih prikupljalo 13.360.844 eura mesečno.

u beogradu po sajtu pupsa živi 360.000 penzionera (inače odnos zaposleni-penzioner je mnogo bolji u beogradu nego u ostatku srbije).
po novinarskim člancima u beogradu je prosečna penzija oko 30.000 dinara.

5% od penzija je 540,000,000 dinara na mesečnom nivou, odnosno po srednjem kursu nbs na današnji dan 4,854,866 eura.

znači kad bi zaposleni i penzioneri zajdno davali 5% samodoprinosa to bi bilo 18,215,710 eura mesečno.


na godišnjem nivou to je 218,588,525 eura....

to ti je dragi moj 2012 konkretna računica koliko bi se sakupilo para samo od samo doprinosa.


još da napomenem da bi penzioneri pošto neplaćaju gradski prevoz niti imaju malu decu o kojoj moraju da brinu, i generalno imaju manje troškova od zaposlenih, mogli opušteno da izdvajaju 10% penzije za samodoprinos.
 
Milisav,ti mene nisi pazljivo citao,taksa za metro se odnosi na teritoiriju grada,porez na promet,...sve sto nabrojasmo a ne za republiku,ali se republicke takse na teritoriji grada delom slivaju u tu taksu,znaci neko ko je iz crne trave ne placa taksu sve dok ne doddje u beograd i sipa gorivo ili se vozi prevozom...
 
2012":25659ko6 je napisao(la):
Miki Ns tvoje rzmisljanje je klasicno autonomasko,sve nam Beograd uzima..gradi metro a mi jadni ni za tramvaj..tako se drzava ne vodi...

Aha, kada ja koristim argumente da kažem da neke stvari pravno i tehnički nisu baš tako jednostavne kako si ti zamislio, onda umesto kontraargumenta pošto ti se moj stav ne sviđa - ajde da mu zalepim "autonomaš" etiketu pa da završimo s njim. Ko je tebi dozvolio da bilo koga politički etiketiraš, i odakle ti pravo da to radiš na forumu?
Ja se nijednom jedinom rečju nisam obračunavao lično s tobom već sam iznosio moje suprotno viđenje teme. A ti si odlučio da me etiketiraš lično i po teritorijalnoj pripadnosti. Koliko mi je poznato to je protivno čak i pravilima foruma!
Administratori, Vaš stav?

Ako si pažljivo čitao, ja sam lepo rekao da ja nemam ni jedan jedini razlog da iz mog džepa ide za metro u Beogradu, isto kao što niko u Subotici nema nikakav razlog da da i jednu jedinu paru za tramvaj u Novom Sadu.
Tramvaj u Novom Sadu će se graditi kada i ako za to bude novca i nijedan jedini moj post nije kukanje "mi jadni nemamo za to", a sigurno ne kukumavče za republičkim parama kao što to rade tvoji predlozi!
Kad sam ti izneo podatke dostupne o cenama mostova koje si potezao u tri posta, sada ih više ne spominješ jer se pokazuje da je zbir njihove cene smejurija u odnosu na ovo, a da je učešće republike u njihovom finansiranju još manje. Zašto nisi to prokomentarisao? (Inače do ovog postovanja mi nije uopšte palo uoči da je cena mostova toliko drastično različita). O besmislenim tvrdnjama kako gradski prevoz u drugim gradovima sem Beograda nije od esencijalnog značaja i genijalnosti takve tvrdnje ne vredi trošiti više ni reči!
U mom pisanju sam spomeuo Niš, Surdulicu, Vranje, Aleksinac - pa ako ti smatraš da su oni u Vojvodini, pa samim tim ja autonomaš, debelo proveri svoje znanje geografije, a ako ti je znanje teme za koju se zalažeš kao znanje geografije, kuku li se nama. Pošto si me već oblepio etiketom, pretpostavljam da ćeš sada ići i dalje da mi lansiraš nešto poput "Metro je srce Srbije". Alal vera!

I poslednji put, zbog pravila jednakosti pred zakonom, ako bi Beograd dobio pravo da preuzme deo akciza i republičkih poreza na sebe, to isto bi se automatski moralo odobriti i svim ostalim lokalnim samoupravama (iako to jeste najbolji princip - u suštinski decentralizovanim državama to upravo i funkcioniše tako) - ali to kod nas nije slučaj (i sve dosadašnje garniture na vlasti su se grčevito protivile bilo kakvom prepuštanju izvornih prihoda na lokalne samouprave).

I to sigurno ne sme biti napravljen po principu izuzetka, već samo kao opštevažeće pravilo. Ako se zalažeš za to da se deo republičkih poreza jednostavno prepusti lokalnim samoupravama, pa mi ni nemamo nesuglasice - ako se zalažeš da se to dozvoli samo za beogradski metro - onda imamo, i to velikih!

Kao što vidiš ja nigde nisam tražio bilo šta više od nekog drugog, samo sam naglašavao da infrastrukturni projekti gradova jesu bili i treba da ostanu njihovi u svakom smislu.

Želim od sveg srca da Beograd počne da gradi metro, po projektu koji njegovi građani budu smatrali najboljim, po ceni koja će im omogućiti da naprave što više za novac kojim budu raspolagali, ali sigurno ne po nerealnim i nebuloznim predlozima.
 
Vrh