Šta je novo?

Metro

Kratko receno nije,francuzi jos nisu zavrsili svoj posao valjda trebaju u maju ili avgustu.Vise niko ni ne zna...
 
Pantograf,zakon o juznom toku je bio uslov rusije za investiranje svim drzavama kroz koje prolazi,i sve to nema ama bas nikakve veze sa metroom...bavimo se temom koja nema veze sa danasnjim stvarima u vezi izgradnje metroa ili projekta.
Vucko,pa Franci nisu zavrsili jer se studija radi ponovo,a setimo se da smo vec trebali da gledamo u projekat detaljno,a u stvari se kupovalo vreme..i ceka se da se rasciste politicki odnosi na nivou grada.
 
Metro ne može popraviti devizni platni bilans zemlje, jer će većina tehnike, a bogme i mašine za kopanje tunela, pa sve do kompozicija koje će trčati u njemu - biti uvezene! Ne vidim šta će se to tokom izgradnje metroa izvoziti - iskopana zemlja? Pa da to toliko pozitivno utiče na platni bilans. Izgradnja metroa će pre svega povećati uvoz, nikako izvoz - samim tim njen neto uticaj na platni bilans će biti negativan. To ne znači da ga i po tu cenu ne treba graditi - treba! Ne sporim da bi se aktivirale firme, ali to neće zavisiti od naše želje nego od izvođača radova (koji će biti stranci po svemu sudeći).
Južni tok je projekat koji poboljšava energetsku stabilnost cele zemlje, a od njega je planirano grananje i distibutivnih mreža, pa i prema jugu. Ne vidim kako ćete recimo razgranati metro prema Nišu? Za razliku od gasovoda koji se može izgraditi.
Po tom principu ajde odmah da donesemo i Zakon o tramvaju u Novom Sadu - evo studija izvodljivosti gotova, čak postoji detaljni plan svih ulica kojima treba da prođe. Eto mi to imamo gotovo (pa smo u prednosti nad sadašnjim stanjem planova o metrou) i očekujem da recimo oni u Bujanovcu skaču od sreće što bi Skupština usvojila takav jedan zakon (oni većih problema nemaju već sanjaju da na televiziji vide tramvaj kako krstatri Novim Sadom). Naravno i to će uposliti domaću privredu, čak malo više od metroa (jer šine po zemlji ipak znamo i sami da polažemo), pa je u redu da projekat bude nacionalni. Odmah posle toga treba doneti i Zakon o žičari Jošanička Banja - Kopaonik, jer bez toga niko u Subotici ne vidi smisao svog postojanja. Usput treba pripremiti i Zakon o pešačkom mostu na Nišavi, da se Niš ne oseti zapostavljenim (ako budu protestovali, ubaciti onda ipak i neke 4 trake za automobile - da se nađe).
Dakle, iako je ovo potpuno preterivanje, čak i kad se uzme u obzir da je Beograd glavni grad, beogradski metro je LOKALNI projekat, za koji Beogradu treba podrška države (garancije za kredite ili slično), ali nikako Zakon, jer je to pravni nonsens, i za razliku od spomenutog Južnog toka, nikakvu korist ostatku Srbije sem Beograda ne donosi. To što će ga koristiti i svi ostali kad dođu u Beograd (i kao povremeni korisnici platićemo prevoz po većoj ceni od važećih povlastica za stanovnike grada) ga nikako ne kvalifikuje kao projekat od državnog značaja.
 
Miki-ns,da tehnoligija će biti uvezena,ali građevinski deo neće a taj deo ide na tender,ako država uzima kredit onda ona i odlučuje kome dodeljuje posao za građevinski deo, a on je mnogo skuplji,naše firme mogu raditi sve ili kao podizvođači+domaći materijali,radna snaga, ipak će veći deo ostati ovde.A koristi od metroa da i ne govorimo,ušteda vremena,novca..ceo građevinski sektor u Srbiji bio bi angažovan na gradnji metroa, i to deceniju unapred.Nešto mora da se gradi posle završetka prilaznih konstrukcija mostu na Adi.Samo veliki projekti angažuju ceo građevinski sektor.
Ovo za Ns,pa gradi se najviše oko Ns i Bg,toliki mostovi,obilaznica sve to košta i skuplje od metroa,možda drugi jesu ali Ns nikako nije zapostavljen..
 
Ma nisam ja protiv toga da se radi - samo kažem da to nije nešto zašta se donosi zakon. To što građevinski deo neće biti uvezen je OK, ali platni bilans zemlje se menja tako što se nešto izvozi, nešto uvozi. Tokom izgradnje metroa se ama baš ništa ne izvozi, samo se uvozi, prema tome tvrdnja da se time popravlja platni bilans zemlje ne stoji.
 
Vidi i ja sam rekao da je donošenje zakona da je nonsens,jer mi smo doneli sve političke odluke,ostalo je da se odabere projekat,što će zavisiti od vlasti koja bude bila u bg i da se raspiše tender.Ali zaboravljaš da građevinski materijal nabavlja kompletno u Srbiji od domaćih firmi a to je značajno za našu celu industriju i na hiljade radnika koji će biti upošljeni na gradnji, a znatan deo u tome imaće i ns firme koje su najangažovanije u Bg ,evo biće i na Prokopu da ne nabrajam..
Ovaj deo za Ns tramvaj podržavamo svi na beobuildu i to zavisi više od pokrajnske admin.jer oni imaju sada fond za razvoj.nema ga ni Bg,što je nonsens..mada mislim da je značajnije da prvo izgradimo brzu prugu BG-NS na čemu će se i raditi iz ruskog kredita.A Ns Tramvaj nije toliko nepohodan recimo pod hitno,kao što je Bg-u pitanje metroa ,jer je javni prevoz u Bg pitanje života ili smrti ,svi znamo koliko je život u bg skuplji,javni prevoz vam je deo života ..svi to znamo.Ns nije zapostavljen, jer se sve i gradi uglavnom oko BG-NS ,ja bih rekao recimo da je Niš zapostavljen..i da mu je potreban tramvaj kao i Ns,ali opet i tamo se može bez tramvaja još neko vreme.Nije javni prevoz u ova dva grada esencijalan za građane kao u BG.Tamo i u Ns sedneš u auto i za destek minuta si bilo gde,a gorivo traje celu nedelju u Bg nije tako.. :kafa:
Beograd nema problema sa drugim gradovima ,već sa njegovim saobraćajnim- Lrt lobijem,koji bi da gradi po američkom modelu masovnih saobraćajnica na uštrb modela ,evropskog grada sa metro sistemom za 80%građana.Evo kupuju nove autobuse, koji umesto da budu hibridni ili još trola,biće na naftu pa će nas naftni lobi ucenjivati skupom naftom,a o zagađenju da ne govorim.
S obzirom da sam jedno vreme boravio poslom ns,mislim da za početak mnogo jeftinije i brže da se prvo uvedu trole..
 
Tramvaj u Novom Sadu niti treba niti može da gradi Pokrajina, može da pomogne, ali da bude odgovorna i da se petlja u to - ne. Isto tako tu nema šta da traži ni Republika.
Isto je i sa BG metroom, to mora da bude odluka beogradske skupštine, država može da pomogne u smislu da da garancije za kredite, ali da država Zakonom propisuje gradnju metroa i da to vodi kao nacionalni projekat - to nema nikakvog smisla.
Kako misliš da javni gradski prevoz u Novom Sadu ili Nišu ili bilo kom drugom gradu nije esencijalan za njihovo stanovništvo?
Pa u svakom gradu je gradski prevoz esencijalan - ni manje ni više nego u Beogradu - kao što beograđanin koristi GSP da dođe na posao i obavi šta mora tako ga isto koristi i bilo koji novosađanin ili nišlija. Tačno je jedino da u Beogradu od njega zavisi u zbiru veći broj ljudi - prosto jer više ljudi i živi u Beogradu, ali za svakog pojedinačno je značaj apsolutno isti. Ili misliš da će to što će neki beograđanin da stigne na posao za 20 min metroom da izazove ekstazu kod nekog novosađanina ili nišlije - iskreno - gledaće svoja posla, neće pojma imati da neko tamo putuje metroom, i gledaće da oni stignu na svoj posao, svojim gradskim prevozom na vreme (putovanje metroom u Beogradu će im biti od isto tako fundmantalnog značaja kao i metro u Budimpešti, Barseloni, Londonu...) I zato gradski prevoz i jeste u nadležnosti lokalne samouprave a ne nekih dalekih instanci vlasti.
 
Vidi ovako,Svuda u svetu je Metro bio nacionalni projekat,evo pitaj Andrja Lj.U Sofiji isto,njihov presednik je i njaviše stao iz tog projketa,izguglaj svetske gradove pa ćeš i sam uvideti.,retko koji grad je to gradio kao ulaganje grada ili privatne korporacije čak i u srećna vremena,jer se zna da je cena karte neisplativa za neki profit.Čak su u kini iznenađnei jer cena izgradnje metroa za sve kineske gradove je tri puta viša od kineskog svemirskog programa,a stalno ih gradovi zatrpavaju sa zahtevima za nove linje.A ranije smo postavili tabelu koliko košta izgradnja kilometra ,i da je veoma razlicita dok u Madridu i Barseloni košta između 20-40 mil eur.po km.,u Londonu Kilometar nove linje košta neverovatnih zapanjujućih 1.milijardu evra.
Beograd je doneo sve političke odluke,a država nacionalne jer ona mora da stane iza kredita,baš kao i iza mosta kod Beške ili novog mosta u NS.
Naravno da je javni prevoz bitan i za NS i za Niš ali složićeš se najveći deo grada možeš pešice da pređeš,a postojeći bus saobraćaj je dovoljan za neko normalno funkcionisanje za sada,sedanje u auto košta smešno koliko to vremenski traje u BG ili potrošnje goriva,koja uzima trećinu plate,šta ti je pa tu čudno???što ne znači da netreba ulagati u razvoj ,trola,tramvaja u NS ,ali to može da se dogodi za godinu ili pet nije katastrofa kao u BG.U BG je to pitanje opstanka, i ekonomskog, i uštede vremena i uopšte za život.Ja moram da idem tri tramvajske stanice od moje zgrade da bih kupio hleb,u ns nije tako.Kada se vraćaš s posla u BG ti autom treba u proseku treba 1.sat a nekad i 2. mnoge moje kolege koje su dolazili poslom u BG su pre stigli da se vrate u NS ili Kragujevac ,nego ja iz Zemuna na B.Brdo..u špicu,zar je to uošte potrebno objašnjavati,mada možda i jeste ljudima koji nisu živeli u Bg ili ga samo turistički gledaju po centru..onda žive u neznaju šta je to Beograd i koliko je zaista veliki za evropske uslove. :kafa:
 
2012":1rlzm8zk je napisao(la):
Beograd je doneo sve političke odluke,a država nacionalne jer ona mora da stane iza kredita,baš kao i iza mosta kod Beške ili novog mosta u NS.
Pa šta je onda problem? Što se ne radi? O kakvom nacionalnom projektu se onda priča, eto država će dati garancije (kao što rekoh to i treba).
Baš to što si opisao da možda mi i ne znamo kakav je prevoz u Beogradu - a zašto bi znali? I zašto bi trebali da znamo?
Nas dalje to preterano ne zanima. Baš kao što bilo koga iz Beograda ne interesuje koliko često ide u Novom Sadu bus od Ž. Stanice do Novog Naselja ili Klise.
Ja navijam za to da Beograd dobije metro, ali treba da shvatite da funkcionisanje Beograda kao grada prvenstveno zavisi od toga kako i šta se dogovori u gradskoj valsti u Beogradu i koliko su beograđani spremni da se za to založe.
Beograd treba lepo da raspiše referendum i da pitanje bude da li ste spremni da izdvojite mesečno toliko i toliko % od plate (ili da pitanje bude da li podržavate uvođenje ekstra poreza od toliko i toliko %) za izgradnju metroa u sledećih npr. 5 godina. Može i stepenovano - više ako si u zoni zahvata metroa, manje ako živiš u zoni koju metro ne zahvata (čak i oni koji žive dalje od metroa imaće posrednu korist, jer će pasti pritisak na ostale vidove javnog saobraćaja). Time bi se pokrio deo troškova, a drugi deo iz kredita.Ako se dobro objasni zašto je neophodno - to će sigurno proći. Ako ispadne da stanovnici grada kome to treba kao hleb nasušni nisu spremni da učestvuju u tome, onda nikom ništa - zašto bi se onda država zaduživala?
Niko nije primoran da živi ni u Novom Sadu ni u Beogradu. Život u Beogradu očito ima svoje prednosti, čim sve veći broj ljudi dolazi da živi u Beograd (veće plate, bogat kulturni život, veliki izbor zabave, prisustvo najvećeg broja trgovačkih lanaca, najviše različitih mogućnosti za zapošljavanje...), ali eto ima i mane (gužve, puno vremena za dolazak/odlazak s posla, stres...). I sa jednim i sa drugim se treba nositi. Ne mogu prednosti biti nešto "lokalno", a probleme ćemo "eksportovati" na nacionalni nivo da nam ih neko drugi rešava. Prosto u sadašnjoj finansijskoj situaciji očekivati da se sa državnog nivoa utiče na finansiranje beogradskog metroa, ili novosadskog tramvaja je u najmanju ruku bezobrazno kad se pogleda u kakvim su problemima manji gradovi, posebno na jugu Srbije. Ako dva najrazvijenija i najbogatija grada hoće svoje velike projekte, koji drastično poboljšavaju kvalitet života u njima - neka ih sami gradovi i njihovi stanovnici i iznesu finansijski.
Svako od nas je odlučio gde će da živi - život u Beogradu i Novom Sadu je verovatno najugodniji u Srbiji - pa to košta, i to treba da prihvatimo.
 
Primetio sam da pored tebe, još neki forumaši su pominjali referendum.To ne dolazi u obzir,jer bi bio predmet političkih manipulacija,pa sad ako ova garnitura ide s vlasti, da napakoste novoj da nebi pravila ona i uzela zasluge.Postoje sve političke odluke i republike i grada o gradnji metroa.Projekt će dati verovatno nova garnitura na vlasti.A otstaje samo da se raspiše tender, i sada bi se neki kockali šta će građani da kažu,u ovoj situaciji kada loše žive tako im direktno tražiti i uzimati novac,stvara samo revolt.
Postoji elegantnije rešenje u vidu "takse za metro"a po ugledu na gradove u svetu,ako hoćete da živite i radite u BG onda je plaćate, ali na način da se uzima od dodatnih prihoda a ne od sirotinje.Uzima se od parking servisa,putarina,reg.vozil.spisak je poduži.i nepravi se novi namet,već raspoređuje od postojećih. :kafa:
"Taksa za metro" bi bila na posebnom računu i pod nadzorom skupštine grada.Samo tako se može izbeći zahavtanje kada ko i kako hoće..setimo se referndum iz 80'kada su građani samodoprinosom odvojili 200 .mil$je zloupotrebljena i izgrađena je samo nova linja tramvaja.
Neznam ko testira mišljenje za referendum,ali i jedna i druga strana prate šte se dešava po tom pitanju,pa je dobro što se na beobuildu raspravlja o tome, jer ovako će sagledati možda neke aspekte ,a da ih nisu uzimali u obzir.Na nama je da ukažemo, na šta da obrate pažnju.
I sa rezultatim takvog refernduma bi moglo de se manipuliše,da li su građani glasali protiv takse ili metroa?.Prema tome meni liči ili na loš nepromišljen potez ili podvalu. :kafa:
 
Vidi rekao sam ti iz jednog ugla,morao bih da imam sagledanu celinu pravca a ne fregmente,pa da bi se ja lakse odlucio.ali ajde ovo sto sam video..hipoteticki..
Ja bih imao onda nekoliko pitanja..
Ko bi predlozio zakon odboru ,pojedinac,politicka partija i sl..neko bi morao da ga prosledi na usvajanje u skupstini..dakle politicka podrska vladajuce kolaicije koja bi ga potom izglasala
Ako bi takav zakon prosao skupstinsku proceduru,koliko bi to zapravo trajalo,da li bi to dodatno odlozilo sve u vezi metroa
Kakav bi to bio uticaj imalo no odluku skupstine grada koja vec doneta.
Zahvatanja koja si naveo sto se tice finansiranja i fonda za metro su presiroka..
Zasto mislis da vec doneta odluka metrou kao nacionalnom razvojnom projektu ,nije dovoljna,to je ono sto me buni.. :kafa:
Metro treći razvojni projekat Srbije

Na Nacionalnom savetu za infrastrukturu bilo je reči i o metrou, koji je do sada bio briga grada.
Metro je na sednici Saveta za infrastrukturu proglašen kao treći najznačajniji projekat u Srbiji, posle puteva i železnice. Uvršten je u red nacionalnih srpskih interesa. O njemu će brinuti Republika Srbija.

Formirana je radna grupa koju vode gradonačelnik Dragan Đilas i ministri Milutin Mrkonjić, Verica Kalanović, Oliver Dulić.

Radna grupa ima zadatak da u roku od 60 dana pripremi kompletan predlog realizacije tog značajnog projekta za celu Srbiju.

"Dakle, metro je razvojni projekat Srbije", naglasio je Mrkonjić.

Mrkonjić podseća da je više grupa stručnjaka radilo na tom projektu i zalaže se da prethodna grupa bude embrion tima.

A u ovoj komisji su sada pored Mrke i Verke K. i novi clanovi komisje iz SNS ,Dulic je ispao ,osim Djilasa..dakle nova komisja,pod uticajem nove vlasti.
 
Ништа не би било успорено, већ, напротив - убрзано. Прикупљање новца би започело одмах, законом би било прописано да се до почетка градње сакупљена средства улажу у сигурне хартије од вредности - ако је опортуно, у државне. Као што си могао да прочиташ, у потпуности би био испоштован и међудржавни споразум са Француском (и одлука Скупштине града с тим у вези), јер би иначе само био успорен почетак градње метроа,

Финансијска захватања која сам предложио апсолутно су све, само не преширока. Београђанин са просечном зарадом месечно би плаћао 240 динара на основу зараде, мало скупљу регистрацију аутомобила ако га има, нешто скупље паркирање уколико колима долази у центар града, његово домаћинство укупно 50-200 динара преко Инфостана у зависности од удаљености од станице метроа итд. Принцип легитимности испоштован је у свакој ставци, зато сматрам да за оваква давања референдум не би ни био потребан (за разлику од, рецимо, самодоприноса у износу од три одсто месечних примања).

Апропо овог што си обојио у плаво, погледај из које је године и размисли колико је других, много мање финансијски оправданих и смислених пројеката у међувремену добило приоритет над београдским метроом, па би требало да ти буде јасно зашто сам за законско наметање обавезе његове градње.
 
+ miki_ns. Trosak za metro moramo da platimo samo mi, beogradjani. I referendum je jedini ispravan, demokratski nacin da se utvrdi da li su Beogradjani spremni na to.
 
NIKOLA32,Bez uvreda!!!,ako si na forumu i zelis jednak tretman postuj ostale,ili ces biti izbacen.Na ovaj nacin iskazujes nepostovanje prema temi i beobuildu,I ja tvoj primitivni post ne uzimam ozbiljno,pa sa tobom prekidam svaku komunikaciju..
 
U pravu si. A ostaje ovo da mi Beogradjani treba da platimo metro. I da se na referendumu pitamo da li to zelimo i na koji nacin
 
Pazite ovako, to što bi neko mogao da manipuliše referendumom nije argument protiv referenduma kao koncepta. Ovakvo stanje je još gore, jer ko god da je na vlasti reći će da je prethodna garnitura samovoljno donela ovakvu ili onakvu odluku u vezi sa metroom ili da je imala nestručnu ekipu koja je radila projekat, ili da je bolje rešenje koje "smo mi smislili". I tako će da ga smišljaju kao i dosad.
Ako se referendum održi onda mogu da kmeče svi koliko hoće, ali su i svi građani imali pravo da iskažu svoj stav - pa kakav je da je. Ko ne izađe posle nema pravo da kuka ako mu se rezultati ne sviđaju. Pre samog referenduma može se napraviti upravo predlog odluke grada koji sadrži sve ove koncepte koji su navedeni, i poseban račun i zabranu korišćenja novca za druge namene i sve drugo (sve ovo su podzakonski akti na nivou grada, za ovakve stvari se Zakon ne donosi).
Samo to jeste i mora biti odluka koja se mora doneti u svesti gradjana Beograda i na finanasijski račun Beograda. Građani Beograda moraju jasno i glasno da kažu "da, metro nam je potreban i ne želimo više da trpimo katastrofalno stanje prevoza u gradu. Ovako više ne možemo da funkcionišemo, i ne smatramo da je dostojno grada u kome živimo. I spremni smo da prihvatimo finansijske konsekvence, samo da se stanje već jednom dovede u red." A to mogu jedino na referendumu. Pa slovenci svako malo raspisuju savetodavne referendume na nivou zemlje (a i mnogi drugi), pa ne vidim što bi to bio problem na teritoriji Beograda.
I ako je rezultat referenduma pozitivan to bi jasno stavilo do znanja svim političkim garniturama da je sa igrama završeno.

Isto generalno važi i za tramvaj u Novom Sadu (ma koliko ja jedva čekao da ga vidim).
 
A sta ako je rezultat negativan..gradjani niti su dobro informisani sta je to metro,kakav nam je potreban,kako ce se finansirati...a posebno kada im spomenes pare od dohodaka gradjana ,dobice ospe..
Jednostavno nije drustveni momenat za takvu vrstu izjasnjavanja,kada ljudi tesko zive,za metro treba da zalegne i grad i drzava ,da ga naprave pa da onda dobar deo gradjana i shvati zasto nam je tako dugo nedostajao...referendum je solidan put da nikad ne dobijemo metro..sami tim sto obicno izlaze penzioneri i samo ti koji su glasali a to bi u ovom slucajo bilo 15 odsto gradjna donosi odluku o interesu 2.milona.
Mozes da pomislis na predreferendumske nesuglasice dve opcije,preko medija jedna za teski drgua za laki, pa opletu jedni po drugima i ovo malo zainteresovanih gradjana izgubi volju ili bude zbunjena...takav referndum bi posle neko proglasio nelegitimnim..ili nistavnim ..pa onada novi i sve u krug.
A postoji resenje taksa za metro..i kraj price.. :kafa:
E sad malo teoretisanja,druga verzija..u slucaju da uspe,mozda cela prica lezi u finansiranju i da grad otpocne radove po svom projektu bez rep.,recimo izadje 10 odsto gradjana kaze da i ostalih 2.milona placa samodoprinos,to se predstavi kao uspeh pred izbore..slikaju se pored ulaza u tunel karaburma i sve bajno.. :D
Trecu i cetvrtu citajte u kuriru.. :wink:
Dakle nema refernduma ako se sve politicke partije u gradskoj skupstini nesaglase..u sta sumnjam,to je realnost.A taksu uvodi nova p.konstelacija bas ce im leci.
 
Једино јединствена такса, па да се смучи као тв претплата. Овај план са хиљаду начина наплате је бар необичан, по истом основу можеш бити опорезован 20 пута... због близине, због паркинга, просека плате, дела града...
Ако не ојача привреда, неће бити ни метроа, толико је просто. Ако би се градио на други начин, тим неким нерационалним политичким одлукама, био би извор неконтролисане пљачке. Тако и мост на ади делује као инстант промоција, јер свако зна да пара за њега није било.
 
:wink:
Борчанац":wkabnl7a je napisao(la):
Једино јединствена такса, па да се смучи као тв претплата. Овај план са хиљаду начина наплате је бар необичан, по истом основу можеш бити опорезован 20 пута... због близине, због паркинга, просека плате, дела града...
Ако не ојача привреда, неће бити ни метроа, толико је просто. Ако би се градио на други начин, тим неким нерационалним политичким одлукама, био би извор неконтролисане пљачке. Тако и мост на ади делује као инстант промоција, јер свако зна да пара за њега није било.
Pa sve to što si naveo se sliva u jednu taksu tj,jedan racun pod nadzorom,jer ako je na sto mesta te pare za metro videti nećemo..ta taksa je iskustvo iz ostalih gradova ,nisam ja izmislio,pa da je branim.. :kafa:

A ako je bilo za most i tada je privreda bila slaba,biće i za metro,kredit,koncesije,razvoj infrastrukture samo upošljava domaću privredi i generiše rast..štednja ne.Cela evropa peva to u horu .. :kafa:
Evo vam primera iz američkih gradova..ako je neko sumnjao..
Governor proposes transit-dedicated metro sales tax to accelerate transit system build-out


Business study concludes return on investment of $6-10 billion for regional economy

A seven-county metro area quarter cent sales tax proposed in Gov. Dayton’s budget would accelerate the build-out of transitways in the region, create jobs, and ensure the region’s economic competitiveness well into the future.

“Sustained economic development and job growth must be supported by a sustainable and reliable transit financing strategy,” said Metropolitan Council Chair Susan Haigh. “The Governor’s budget includes a dedicated sales tax to greatly accelerate the build-out of metro area transit services. This is a significant investment in this region as a world class economic competitor.”

The transitway network that would be funded under the governor’s proposal includes additional LRT, highway BRT, arterial BRT, and growth in regular-route bus service.

The Governor’s proposal also expands the sales tax to include more goods and services, which will result in a revenue increase for the Counties Transit Improvement Board (CTIB).

New tax would eliminate need for state transit bonding and general fund expenditures
InvestmentComparison500.jpg

Peer regions across the country understand the value of transit service to economic competitiveness, and are currently investing more than the Twin Cities metro area, using the sales tax as a more stable funding source.The regional sales tax increase would cover both capital and operating expenses for the growing transit system, and eliminate the current use of both state bonding and state general fund expenditures for metro area transit services. The tax would raise an estimated $250 million each year, resulting in:
•A 1% annual increase in bus service region-wide (more routes, greater frequencies, and longer service hours)
•Elimination of current transit operating structural deficits
•Full funding for Southwest light rail capital and operating expenses
•As many as 12 new arterial bus rapid transit (BRT)or streetcar lines and as many as 5 new highway BRT lines can be developed over the next 20 years, as well as Southwest (LRT), Bottineau (LRT), Gateway (LRT or BRT), and I-35W BRT lines
•At build-out, 500,000 more employees will have access to jobs via transit

Ovi naši iz grada su često boravili u USA ,Čikagu ,N.Y, pa su mogli da se informišu.. :wink: mada znamo da jesu.. :wink:
Kod njih u americi su vlasti iz gradova i regiona, išli da mole federalnu vladu da im odobri takse..
 
2012
Наравно да нисам мислио на штедњу. Могу да се граде разне ствари које упошљавају, не само мегаломанске, са чудним прорачуном исплативости, које би нас задужиле а паре би потрошили на иностране извођаче. Одмах по завршетку наравно, не би имали ни за одржавање истог.
Како је генерисан раст градњом моста на ади, живи се боље, има више посла, од акумулације живнула привреда?
И за њега нисмо имали, и још немамо а гради се. Са друге стране НЕДОСТАЈЕ КАНАЛИЗАЦИЈА за многе становнике. Па ти то певај са са целом Европом :kafa: док пола града плива у говнима.
Ово за један рачун сам се сложио горе, само сам неспретно хтео да укажем да и то има мане. Одмах иде критика предлога глобе по више основа, али и ти би морао пажљивије да читаш.
Нема никога ко је против метроа, али брате заради прво! Као да осећам у ваздуху комплекс што га немамо!
Шта да се ради, немамо га, нећемо га скоро ни имати, мали смо још духом, морамо да растемо...
И ти брате, опусти се, сав си нешто фрустриран
 
2012":37thyohn je napisao(la):
A sta ako je rezultat negativan..gradjani niti su dobro informisani sta je to metro,kakav nam je potreban,kako ce se finansirati...a posebno kada im spomenes pare od dohodaka gradjana ,dobice ospe..

Pa referendum zapravo i pretpostavlja da ce se uložiti trud da se ljudima objasni zašto, s čime, za koliko, i u kojem roku.
I to zahteva da političari mrdnu g.... i potrude se da objasne ljudima zašto se za nešto zalažu. Referendum je najčistiji put. Sve mora biti objašnjeno do detalja, tako da i najnezainteresovanijem bude jasno.
To što vi kažete izlaze penzioneri, pa ako gospoda zaposleni kojima je metro najpotrebniji neće da ulože toliko truda da odu i ubace listić DA - ni ne zaslužuju ga!
To što će da dobiju ospice od uzimanja novca - tačno, ali to i jeste domaći zadatak za stručne ljude i političare da zajednički objasne ljudima zašto je to žrtvovanje vredno truda. Beogradski metro prosto mora biti potvrđen kao većinska volja svih stanovnika Beograda - sve ostalo je poligon za razna muljanja, političke manipulacije, "ugrađivanje" i protežiranje, bez da iko ikome polaže račun. Ako je rezultat negativan - pa i to je pravo ljudi da kažu - nećemo.
Bolje da se raspisuje referendum na nivou Beograda da li su ljudi zainteresovani za razvoj metroa, nego da se raspiše referendum na teritoriji cele Srbije da li su zainteresovani da država (čitaj svi kroz poreze) finansira beogradski metro - ovaj drugi ne bi imao šanse da prođe nikad.
 
Vrh