2012":j6x5fsle je napisao(la):Trud i ideja ok,mada nista novo imali smo toga godinama unazad,.Ali ne mozes da se obracas javno u ime beobuilda,politicarima,medijima sa dokumentom, koji ima nekih ok konstatacija ali i vise onih...nelogicnih.
A onda da se aplaudira kako je sve super,ali kada se krene stavka po stavka od pisma ostade ni pola..dark side ili ne ,vrlo logicno.Interesantno kako Pantogaf pristojnije podnosi kritiku od nekih,pa se pitam da li je test i da ima ,vise autora pa ih sada blam da se glasnu..
Ili je super ajde aplaudiramo, pa cinimo losu uslugu pantografu..misleci da je sve u pismu u savrsenom redu.A nije!
2012":39uudsu9 je napisao(la):Ovako,"zakon o metrou" ..u pitanju je nepoznavanje te materije,jasno.Ne ide to tako..zakoni se ne donose na taj nači, u vezi sa tim stvarima.
Nacionalni projekti se usvajuju na drugačiji način,vlada je tu nadležna.A metro je već usvojen kao nacionalni projekat,mislim da to ima i na sajtu ministrastva za infrastrukturu.
Пантограф":gfm0fytb je napisao(la):Делија,
Био је у прилици, Јовин му је непрестано писао - као и његовом најближем сараднику Чеди Јовановићу, са којим је "чувао ватру" протеста из 1996/97, а читао је и новине (ако није он, јесте Беба). И - ништа, и Ђинђић и Чеда су имали пуно поверење у Богдановића. На жалост.
Пантограф":2chulkmj je napisao(la):2012":2chulkmj je napisao(la):Ovako,"zakon o metrou" ..u pitanju je nepoznavanje te materije,jasno.Ne ide to tako..zakoni se ne donose na taj nači, u vezi sa tim stvarima.
Nacionalni projekti se usvajuju na drugačiji način,vlada je tu nadležna.A metro je već usvojen kao nacionalni projekat,mislim da to ima i na sajtu ministrastva za infrastrukturu.
Извини, али овде уопште ниси у праву. Краљевина Србија/СХС/Југославија, ФНРЈ и СФРЈ највећи део пруга саградиле су тако што су донеле ЗАКОНЕ О ЊИХОВОЈ ИЗГРАДЊИ. Добро сам проучио ту материју. Рецимо, Лајковачка пруга, којом је ишао Миле док му је горела цигара, саграђена је на основу закона из 1908. године, средином шездесетих донет је савезни закон о изградњи пруге Београд - Бар итд.
Иако су План генералне регулације и остали плански документи подзаконски акти са законском снагом, њима недостају механизми којима би НАТЕРАЛИ доносиоце одлука (политичаре) да нешто граде. Једино законом се могу истаћи такве обавезе, али и уредити издвајање одређеног износа зараде грађана за неку сврху. Потпуно је јасно да је за тако нешто закон неопходан и једино сврсисходан - између осталог, и зато што се теже мења од неке владине уредбе коју би било могуће укинути на телефонском састанку кабинета, за једно поподне.
А то опредељење Миркиног мнистарства, заветовање Ђиласове скупштине и сл. су, наравно, најобољи примери мртвог слова на папиру. Откако је тзв. Национални савет за инфраструктуру прогласио Београдски метро за један од три главна државна пројекта, више пројеката аутопутева на граници рентабилности добило је предност над њим. Тиме је довољно речено. Е, зато је неопходан закон, уз што шири консензус политичких фактора, како градња метроа не би моглада буде заустављена из популистичких, маркетиншких или осветничких разлога, што су све специјалитети нашег поднебља.
Kakav bre infostan..lepo sam rekao da je to porez na nekretnine,ovako jos dodatno udaras po sirotinji..popuno si obrnuo stvari naglavacke.. :kafa:Пантограф":1afl9w2p je napisao(la):Tačno, 2012, prema mom predlogu, pošto u periodu od četiri godine (koliko traje racionalan rok za izgradnju konkretne metro-deonice) budu plaćali naknadu za izgradnju metroa preko Infostana, građani privilegovani time što žive u njihovoj blizini plaćaće porez po višoj stopi.
Inače, diskriminacija je kada za metro plaćaju svi isto - i oni koji žive 50 metara od ulaza u stanicu, i oni u Boljevcima. Čitav koncept sam osmislio tako da izgradnju metroa plaćaju svi Beograđani, ali najviše (mada ne mnogo više) oni kojima ona najviše ide u prilog.
Пантограф":2wdo4e53 je napisao(la):Свестан сам опасности од прешироког тумачења појма (не)уставности у овдашњем систему, које потиче још од времена самоуправног социјализма (нпр. одлука да су "лисице" за точкове неуставне); међутим, не постоји ама баш никакав основ да се закон о изградњи неког објекта одбаци per se, нити би то неко спорио. Једино што би неке одредбе могле, евентуално, да буду проглашене за неуставне, али онда бисмо уместо 70 км метроа (намерно сам поставио лествицу високо) имали новца за, рецимо, 45, или 39 км, а реци ми да не би био задовољан да толико добојемо у наредних 20 година?
Пантограф":1h5dj282 je napisao(la):Само да ти кажем да је тадашњи члан Градске владе (Извршног одбора СГ) задужен за саобраћај предамном рекао да "Беовоз" треба укинути, па ће ти бити јасно о ком формату људи (револуционара) је реч.
miki_ns":2u3u07fv je napisao(la):Kakav crni Zakon o metrou - pa zakoni se donose da urede određene stvari na teritoriji cele države. Metroom se može baviti lokalna vlast, ali nikako državna. Grad može doneti odluku da traži garanciju Vlade Srbije, ali nikako se ne može donositi sveobavezjući Zakon, a ako nije svobavezujući, već se odnosi samo na tačno određenu lokalnu samoupravu, onda se takva stvar ne uređuje Zakonom već se na nižim instancama donose podzakonski akti koji će takve stvari regulisati na teritoriji Beograda. Beograd ima dovoljno ovlašćenja da uvede dodatni porez na svojoj teritoriji koji bi bio tačno propisanom odlukom usmeren isključivo u izgradnju metroa.