Šta je novo?

Metro

Zna li neko neko sta ce biti sa nasim metroom dal ce stanica vukov spomenik biti prosirena ili ce. Ostati ovakla posto sam video da se sprema rekonstrukcija tog dela :)
 
Пантограф":2vj5fpk1 je napisao(la):
Шта рећи него: Браво!

Hvala, da se vam vrati duplo!

Inače što se tiće priprema za izgradnje linije M3 koja treba da počne tokom sledeće godine bilo je nekoliko interesantnih novina. Europska Komisija će odobriti finansiranje ovog projekta (projektna vrednost se procenuje na između 700 miliona i 1 miljarda eura) najkasnije do meseca marta ove godine, tako da cilj Metropolitena je da objave tendere za izgradnja još u Januaru 2014.

Osvim ostalo su malo smenile trasu u naselju Ovcha Kupel (to vam dođe na istočnom kraju linije M3) i to po pritisak izvršen sa strani naše skupine Spasi Metroto. Trasa će sada efikasnije opsluživati ovo veliko naselje, a biće i 2 podzemnih stanica, namesto do sada planiranih nadzemnih. Tako linija postaje više podzemna nego nadzemna jer od oko 18 kilometara i 18 stanica biće 10 podzemnih i 8 nadzemnih stanica.

Izmena trase se radi da bi linija M3 izašla na Obilaznici Sofije, blizo čvorište gde se spaja sa autoputem koji vodi ka Parnik, Makedonija ili Grčka. Tu će se izgraditi veliki podzemni P+R terminal za nekoliko hiljada automobila (jer Pernik svaki dan se seli u Sofiju), a će se rekonstruirati i željeznička stanica koja vodi ka Perniku, Radomiru, Blagoevgradu (MK-GR).

Evo izmena trase, kao što sam rekao u istočnom kraju linije:

3.jpg


A novi kraj linije namesto ka severu ide prema zapadu (zeleni je podzemni deo linije, a crveno je željeznička stanica Gorna Banja):

OvchaKupel_zpsaa64acd0.jpg
 
Честитке за Софију!
 
заје****смо ми Бугаре за све и свашта, али они направише метро :) и још им није доста, него праве још :) свака вам част. камо лепе среће да смо ми имали неког нормалног да код нас крене да гради тај метро
 
Имали смо ми таквих у више наврата али смо на жалост имали још више ненормалних који су надвладали нормалне.
 
2012":tchmcm8k je napisao(la):
Ja mogu da imam argumente a on je stručan,za razliku od tebe i mene.Inače argumentima mi obrazloži gde ja grešim,ne vidim da ima neki..ili me ubediš recimo ,cenom,kvalitetom,kapacitetom..uporedbom..Ako zavisi od mene da li će Beograd dobiti metro...uh hvala na komplimentima nisam znao da sam toliko uticajan.. :vops:
Beograd će dobiti metro ..u to sam siguran..
Архитектура је нешто између техничке науке и уметности, и веома често многи архитекти у силној уметности занемарују техничке науке, и у Србији сукоби између архитеката и стручњака неуметничких техничких наука чести.

За изградњу метро-а је потребно да прича буде заокружена финасијски, да постоје одређени економски и технички предуслови, али у нашој ситуацији су много већи и тежи проблеми на нивоу друштвених наука. Ни један политичар, а њихова реч је ипак главна, не усуђује се да крене у изградњу метро-а. Период од почетка градње до пуштања у рад функционалне целине од минимално 10 километара би осетили сви Београђани кроз лошији стандард. И баш због тога је потребан шири консензус како би се политички осигурао овакав пројекат. То је могуће на два начина:
1) Градски референдум, на којем би већина запослених пристала да им се скида 3% плате, а пензионерима 2% пензије!
2) Консензус политичких партија, где би сви заједно пристали на овакво кресање плата и пензија ради изградње метро-а


Почетак свих почетака би морао бити консензус у струци, а ту диносаурус-ауторитети, у које спада и сам Јовин, праве управо највеће препреке стварању консензуса. Од свих диносаурус-ауторитета, он је постао најпопуларнији захваљујући језику кафанских политичара, блиском широким народним масама. После се Андреј из Софије чуди да неко може сматрати трамвај и метро за супротне стратегије. И сам је нагласио да се до 2020. инвестира 2 милијарде у јавни превоз у Софији, од чега само 50% у метро, а од друге половине се највише инвестира у трамвај уз конверзију делова трамвајске мреже у ЛРТ и градњу нових деоница.
 
A može i ovako,povoljan kredit od Ruske federacije ili Kine bez uslovljavanja kao od Francuske,domaća operativa i gradnja po modelu Madrida.Socijalizam je otišao,pa i samodoprinos.Ono što može da se uzima je "taksa za Metro" na teritoriji grada i to 20% prihoda od naplatnih rampi,bus plusa,parking servisa,poreza na promer robe,usluga,firme,trasnpotna preduzeća..registracije automobila,ima dosta oblasti o kojima možemo da razgovaramo,sve bi se to slivalo u sekretarijat za metro a nadzor bi vršila skupština grada.
Za taksu ti netreba referendum,već uredba vlade.Pojedine republičke takse koji beograđani plaćaju prilokm registracije vozila bi se pretvorile u taksu za metro.
Ako želite da živite i radite u Beogradu odakle god da dolazite, čekala bi vas s punim pravom "taksa za metro".
A svi bi građani znali gde ide na koji račun,i nadzor skupštine grada.Dakle rešenja ima a potrebna je politička volja jer je do sada bila deklarativna. :kafa:
Taksa bi postojala čak i ako bi se dobio kredit,povoljniji od francuskog i služila bi za razvoj metroa kao i održavanje.
I da dodam,ovo što reče "ni jedan političar se ne usuđuje da krene u gradnju..to nije tačno.SNS je kritikovao gradsku vlast, što se do sada nije krenlu sa gradnjom.
 
Модел у којем се одбија одређени проценат људима од плата и пензија и уплаћује за метро, а при томе се иде на референдум за такву одлуку, је много карактеристичнији за градове САД него за социјалистичке градове. Могуће је и преко тих такси за паркирање, и сличних фондова самофинасирања, али она власт, која би донела такву таксу без или консензуса политичких партија, или без већинског става Београђана потврђеног на референдуму, у нашој политичкој средини би оставила пројекат Метро недовршеним и са огромним средствима заробљеним попут Прокопа. Па сами смо сведоци да је 10 година власт бацила анатему на цео Београдски железнички чвор, а последњих пар година је та анатема скинута са само једног малог његовог дела. Власт која донесе одлуку да гради метро изузетно ризикује да изгуби изборе, а нарочито у нашој политичкој средини где превремени избори нису реткост. Не треба фалсификовати сурову реалност. Техничка, економска, социјална, еколошка итд страна пројекта Метро су лакши део. Најтежи је овај политички. Узимање кредита је најгора опција. Тиме се слаби цела држава, и доводи се у ситуацију да буде уцењена! Мала уцењена држава је у великом проблему, попут Хрватске или Грчке, и има ли или нема метро постаје најмање важно!
 
Aha kapiram na šta ciljaš,pričamo hipotetički ,da raspišemo referendum ,da osiromašeni građani kažu "ne" i tako da ako ga mi nismo počeli, ne treba ni nova vlast.A ako se uzme kredit od strane, od koje ovi inače nebi ,već od njihovih favorita, uh to je krah države.
Program koji donosi rezultat na izborima je sigurno metro i veliki infrastrukturni projekti,e baš će bivše da pitaju šta da rade..taksa za metro se uvodi elegantno..a ne uvodi se novi namet ,već se samo raspoređuje stari za projekte koji razvijaju beograd kao metro,uz medijsku pratnju ,kako se uzimalo iz novčanika građana,bahato trošilo od parking servisa do čistoće,priča ide do beskraja,kako se ulagalo u pogešan koncept,projekt metroa,prihvatale ucnene u vezi garnitura vozova.Mislim ,ovi su uvek dva koraka ispred,teško da neki scenariji mogu da kao nekad,prođu u magli.
A ovo za ucenu ,pa ko danas u evropi i svetu nije ucenjen? i "mali i veliki" i "bogati i siromašni"..
 
Не ради се Метро за Перу, Мику, Лазу, него за све грађане. И плаћа се дебело, од стране свих грађана. Зашто би осиромашени грађани рекли "не", ако на основу јавних дискусија у јавности буду кружили довољно добри аргументи? Тих неколико посто од примања је реална цена, и толики намет извући "елегантно и на муфте" би довољно нарушило стандард грађана да би гласали за опозицију, а у року од једног мандата је немогуће завршити пројекат тежине Метро-а.

Прихватили то неки или не, већ смо узели превише кредита, и већ сада смо у незавидној позицији по том питању.
 
постоје две таксе које се плаћају приликом регистрације возила: комунална такса и такса која иде у буџет Србије. новац једне од њих комуналне пре него таксе за буџет) може да иде у фонд за метро и да се од тога плаћа градња/кредит за градњу метроа. ја, као возач, не бих имао ништа против да новац који дајем за таксе приликом регистрације иде у фонд за метро
 
Karlo del ponte,Ha ha,pusti ti "građane" oni će biti za i protiv i zavisi kao ih medijski usmeriš,mi imamo političku odluku gradske skupštine,vlade Srbije o gradnji metro sistema koji je i razvojni projekat ,pa nam netreba extra potvrda,svi bi u Beogradu glasali za metro, a za način finansiranja kako ko ubode,neki razumeju neki ne.
Uostalom finansijska elita zna kako da nametne model ili će to biti javno-privatno partnerstvo,međudržavni kredit,komercijalni kredit,koncesija pa to će odlučiti vlast, ali stvarna.
Mi nismo uzeli previše kredita ni trećinu od zemlaja eu,druga stvar je našta se troše ,ako je za gradnju infrastrukture onda je uvek dobro uzeti kredit jer to donosi razvoj,rast,upošljava se industrija.Kao što vidimo štednja i zaustavljanje gradnje donosi pad u svim sektorima.
Dug je postojao oduvek i uvek će postojati tako ekonomija i funkcioniše.
"Elegantno na mufte" je pravična raspodela u korist "metro takse",ono što je pre odlazilo neznamo ni gde,sada bi dobili direktan račun i kontrolu.
Ne možeš da bljuješ naftu po gradu,voziš lux džip,parkiraš u centru a da ne platiš,i da se većina beograđana zahvaljujući "taksi za metro" ne vozi u bržem i udobnijem javnom prevozu tako postižemo neku društvenu ravnotežu i na kraju pravdu.A o eko friendly učinku i da ne govorimo.
Johnny Lee,drago mi je što razumeš,da kada registrujemo vozilo pojima nemamo gde to odlazi,ovako bi čak bili veoma zadovoljni da veliki novac koji dajemo za registraciju zaista ide tamo gde je od najvećeg interesa za sve građane Beograda i da im olakšava život,kao i budućim generacijama.
A da također kada plaćamo preskupi parking,garaže,kada nam odnose auto ili porez na promet, deo od toga ide u razvoj gradske infrstrukture tj.metro.na posebni račun pod kontrolom gradske skupštine. :kafa:
 
Ево, имајући између осталог у виду све што су у претходним постовима написали Карло и остали, представљам свој модел брзе и обимне изградње београдског метроа, који сам вољан да доставим свим политичким странкама и релевантним институцијама у граду и земљи, ако постоји жеља - и у име форума Beobuild:



Београдски метро, национални развојни пројекат



Опште одредбе и образложење:


Народна скупштина Републике Србије донеће Закон о изградњи Београдског метроа. Општи концепт реализације овог пројекта од значаја за привредни развој Београда и Србије биће представљен свим утицајним политичким партијама у Републици Србији - и владајућим и опозиционим - како би се обезбедио најшири могући консензус. То је неопходно, јер изградња Београдског метроа омогућава правилан и одржив развој главног и највећег града у Србији, а осмишљена је тако да подстакне развој радно интензивних и висококумулативних привредних грана, као и краткорочно, средњорочно и дугорочно повећање запослености у целој Србији, што се може сматрати питањем од највећег националног значаја.
Домаћа грађевинска и остала привредна друштва која буду учествовала у извођењу овог посла стећи ће референце за конкурисање на тендерима у земљи и иностранству.
Међу многим позитивним ефектима које ће реализација пројекта имати на националну економију је и побољшање девизно-платног биланса земље, кроз супституцију потрошње увозних енергената (нафте) домаћим (електрична енергија), будући да се постојећи јавни градски саобраћај у Београду заснива претежно на аутобуском превозу, а изградњом метроа смањиће се и потреба за аутомобилским саобраћајем.
Принцип обезбеђивања директних извора средстава за изградњу метроа оправдан је потребом да се тај пројекат истакне као приоритетан, законским гаранцијама да ће, без обзира на политичку вољу или политичке промене, изградња метроа бити константа у развоју главног града.
Закон се доноси на период од 20 година, што се сматра сагледивом будућношћу при планирању градске инфраструктуре. Финансирање кредитима може трајати дуже од рока на који се Закон доноси.




За реализацију изградње Београдског метроа користе се средства из следећих извора:

1. Градски фонд за изградњу метроа, у који улази:

- 0,3 одсто од бруто зарада запослених у Београду (570.000 запослених, 78.500 динара)
- 1 динар по продатом литру горива на ободу града; 2 дин. по литру у ширем центру.
- 5 динара по сату за паркирање на свим јавним паркиралиштима и на уличним местима.
- 100 динара месечно од станара који паркирају у "зонама" по повлашћеној цени.
- Укупан износ казни за непрописно паркирање.
- 500 динара таксе на свако возило регистровано у Београду прве године; увећање таксе у зависности од раста просечне зараде.
- Пет одсто вредности возне карте и претплатне карте за ГСП. (Уз адекватну кампању, могло би и да повећа проценат наплате превоза)
- Целокупна средства од продаје месечних карата по новоуведеној обавези за старије од 70 година чије пензије су веће од просечне зараде у граду. ("Градимо за унуке")
- Ставка "Изградња метроа" (или "Изградња инфраструктуре") преко Инфостана: 200 динара за домаћинства до 400 метара од метро станица, 100 динара за домаћинства удаљена до 800 метара, 50 динара за остала београдска домаћинства. Исти износи за мала привредна друштва, двоструко већи за средња, десетоструко већи за велика. Наведене износе за удаљеност до 400, односно до 800 метара, домаћинства и фирме плаћају четири године од доношења одлуке о градњи метро станице у чијој близини се налазе, а пре и после тога као остала домаћинства (50 динара).
- Средства од смањења оперативних трошкова јавног превоза насталих на основу скраћења аутобуских линија.
- Увећање пореза на имовину у износу од 10 одсто за непокретности удаљене до 400 метара од станице метроа, односно 3 одсто за непокретности удаљене до 800 метара. Ову меру спровести по пуштању метроа у рад.
- Целокупан износ накнаде за уређење грађевинског земљишта у радијусу од 400 метара од метро станица, 50 одсто накнаде до 800 метара удаљеност од метро станице и 10 одсто накнаде безу обзира на локацију.
- Фиксни износ на наплату путарине на наплатним рампама на аутопутевима унутар територије Београда: 5 динара на релације до 60 километара, 10 динара 60-120 километара и 20 динара на дуже релације. (Моторизовани путници граде "за себе" - средства таман довољна да се изграде парк-енд-рајд надземне гараже на периферији)
- Додатна буџетска средства у периоду грејс периода првог ("француског") кредита.
- Продаја градске имовине.




2. Директни трансфери државе:


- Субвенције на основу побољшања енергетске ефикасности (преласка са аутобуског на ефикаснији шински саобраћај).
- Средства за збрињавање вишка запослених на Железници, који би био упослен у метроу.
- Удео од акциза на гориво продатог на територији Града Београда (нпр. 5 динара по литру).
- Новац од наплате казни у саобраћају на територији града.
- Средства из државног буџета, прве године 30.000.000 евра, уз годишњу стопу увећања/умањења у висини раста/пада БДП-а.




3. Остали извори:

- Кредит од Француске договорен на међудржавном нивоу. (Одустајање би само успорило изградњу метроа) Уколико не буде реализован, постићи сличан договор са неким другим партнером.
- Конкурисање за фондове Европске Уније.
- Додатно задуживање, издавањем муниципалних обвезница и кредитом чији грејс период се поклапа са последњим годинама периода изградње. (Овде период финансирања може да "пробије" период важења Закона, што је допуштено Општим одредбама)
- Приходи од државно одговорних компанија (НИС, ЕПС - у случају да почне да послује са профитом, Аеродром Н. Тесла (гради метро станицу и једноколосечну пругу до сурчинског пута); приватне компаније)
- Прилози грађана. (Са моје стране, обећавам да ћу уплатити бар 500 евра, иако тренутно нисам при новцу)





Друге државне мере:


- Оснива се конзорцијум домаћих предузећа за изградњу Београдског метроа.
- За пројектовање се задужује Саобраћајни институт ЦИП.
- Монтажа метро возова у некој од фабрика железничке индустрије у Србији; страни стратешки партнер који жели да се његови возови користе у Београду био би условљен преузимањем фабрике по моделу сличном "Фијату" у Крагујевцу (из овога проистиче и неопходност да се у сагледивом року гради читава метро мрежа, а не једна или две линије). Друга варијанта: држава преузима фабрику у којој се по лиценци склапају возови страног произвођача.
- Претходне три одредбе не би се нужно односиле на партнере из Француске, чија права у вези са првом линијом метроа проистичу из међудржавног споразума две земље.
- У деловима мреже који се граде средствима Градског фонда и директно пренетим средствима државе забрањује се учешће стране радне снаге, коришћење консултантских услуга страних кућа и коришћење увозних материјала где год постоји довољно квалитетна домаћа алтернатива.
- Што више опреме купити од домаћих произвођача.




Остале градске мере:


- Обавеза израде регулационих планова који предвиђају повећану густину насељености и концентрацију активности уз метро станице, уместо уз друмске коридоре.
- Обустава улагања у нове друмске саобраћајнице, јавне гараже, капиталну обнову улица, до пуштања у рад најмање 15 километара трасе прве линије метроа, или 20 километара комбиновано.
- Забрана повећања јавног аутобуског саобраћаја.




Заједничке мере:

- Оснива се јавно предузеће "Београдске железнице" у градској својини, у које прелазе стручњаци из ЈП "Железнице Србије". Ново предузеће бави се организацијом превоза у Београдском метроу и градским и приградским железницама ("БГ:воз" и "Беовоз").




Циљ:

Изградити мрежу од оквирно 70 километара метро линија, за око 4.000.000.000 (четири милијарде) евра у данашњем новцу.




Оквирни финансијски оквир (неопходна прецизна анализа):

Процењена укупна вредност: 4.000.000.000 евра
Рок изградње: 20 година
Процењени прилив из Фонда за метро (у данашњем новцу) у наредних 20 година: 1.000.000.000 евра
Процењени минимални прилив од државних трансфера у 20-годишњем периоду: 1.000.000.000 евра
Кредит од Француске под повољним условима: 500.000.000 евра
Очекивана средства од Европске Уније: 300.000.000 евра (Софија 157.000.000 за другу линију)
Додатно задуживање: 1.200.000.000 евра




Реализација:


Прикупљање средстава почиње одмах по ступању на снагу закона.
Град одлучује о мрежи у складу с наведеним параметрима (оквирном дужином и ценом).
Заједничка комисија, састављена од осам чланова - градоначелник, ресорни министар, по један стручњак саобраћајне, грађевинске и економске струке делегиран од града, односно Владе - уговара пројектовање мреже и конкретних линија са Саобраћајним институтом ЦИП, по уобичајеним ценама за такве послове.
Заједничка комисија уговара цену с конзорцијумом домаћих предузећа, у висини трошкова грађевинских радова уз профитну стопу од 5 одсто годишње. Као репере узети цену изградње прве линије метроа у Севиљи и у Бреши, односно друге линије Софијског метроа.







Неке смернице за градњу (није обавезујуће - мој предлог):

Мрежа:


1) Нова Галеника (парк-енд-рајд "Новосадски пут") - Мали Мокри Луг (парк-енд-рајд "Смедеревски пут")
2) Орловача (парк-енд-рајд "Ибарски пут") - Миријево
3) Општина НБ - Хиподром
4) Блок 45 (парк-енд-рајд "Јужни Јадран") - Савски амфитеатар - Вождовац - Јајинци (парк-енд-рајд "Авалски пут")

Укупно: око 70 километара




Принципи градње:


- Независна траса, у потпуности одвојена од осталог саобраћаја, укључујући и пешачки.
- Градити надземно (на стубовима) свуда где је то могуће и сврсисходно (Нови Београд, Жарково, Горњи Земун, Трошарина - Бањица - Јајинци).
- Подземне станице са платформама дужине 120 метара, на надземним у почетку 80 метара, уз могућност лаке адаптације на 100, односно 120 метара.
- Свака линија има засебну трасу.
- Нема аутоматизације ни сложених техничких система контроле возова; АПБ пруга; употребљава се лако доступна и проверена off the shelf технологија.
- Уколико се процени да је неопходан савремени систем контроле возова, њега треба да развије неки од домаћих института. (нпр. Институт "Михајло Пупин", или Институт "Јарослав Черни", или заједно)
- Просечан станични размак око 700 метара; комерцијална брзина око 30 км/ч (веће вредности на траси ка Аеродрому).
 
Pantograf, Care"! uh baš ga ispisa :)
Čekaj, odakle da počnem :? Nikako ovu poslanicu neupućuj nikome,ovo bi moralo da se sedne dva sata i sredi,ima tu ok stvari do nebuloza.
Ovako,"zakon o metrou" ..pomislio sam da se nasmejem,ali neću.U pitanju je nepoznavanje te materije,jasno.Ne ide to tako..zakoni se ne donose na taj nači, u vezi sa tim stvarima.
Nacionalni projekti se usvajuju na drugačiji način,vlada je tu nadležna.A metro je već usvojen kao nacionalni projekat,mislim da to ima i na sajtu ministrastva za infrastrukturu.Kasnije su usledili međudržavni sporazum sa francuskom o kreditu.Pa.. sa Alstomom o studiji.Usvojena odluka u gradskoj skupštini o nezavisnom kapacitnom šinskom sistemu.. dakle sve političke odluke su tu.Način finansiranja je nešto što treba da bude stvar dogovora vlade i gradske skupštine a na osnovu tendera,pregovora,javnog ili privatnog partnerstva i sl.i kao što znamo te stvari su u toku...studija se radi iznova, i ishod će zavisiti od konstelacije odnosa grad republika,hoće li biti gradskih izbora ili ne,stabilnosti koalicije u gradu i mnogo faktora.. :kafa:
I da napomenem odluka o gradnji metroa je svuda u svetu bila politička odluka, uz uticaj intersnih krugova tj.industrija. Tako da sve što si napisao je politički manifest,i lista mešanja baba i žaba
Ne treba sebe predimenzionirati,mislim da si od ovoga što si napisao trebao da postaviš iz svakog pasusa pitanje, na koje bi dobio odgovor. :kafa:
Uh, ko će ovo sve da pročita :roll: vidi,u drugom pasusu,pominješ novčane globe i gde treba i gde netreba..to je najbolji put da građani omrzunu metro ali i vlast,kao rtv preplatu..sve se to rešava jednom"taksom za metro" ,uzima se tamo gde treba ,a ne od sirotinje..
 
Bravo Pantografe. Bitna je za početak energija, volja da se ovako nešto počne. Ja bih na keca pristao na sve uslove, samo treba ozbiljno odraditi ovakav dokument i onda aktivirati sve moguće medije. I ako je ikako moguće pribaviti podršksu stranaka koje će i sada i ubuduće biti na vlasti, da bude jasno da je ovo nadpolitička stvar.
 
Mekbejn,sve što si rekao je pristrasno i ne ideš mu u korist,a najbolje što si rekao da treba prići ozbiljno dokumentu, ali da dodam nekom novom.Mada mislim da je ovo rasipanje energije ili nečiji politički marketing,pa sada kako kome izgleda.
Toliko razglabamo na ovoj temi da možemo i enciklopediju da izdamo,a jedva su čekali njegovo pismo,posebno u medijima.. :kafa: mislim baš preterujete.Neka nova vlast će nama saopštiti šte će biti sa metroom,a od nas dobijaju ideje i reakcije kao i mediji,tu je naš uticaj realno.
 
2012":544wyir0 je napisao(la):
Mekbejn,sve što si rekao je pristrasno i ne ideš mu u korist,a najbolje što si rekao da treba prići ozbiljno dokumentu, ali da dodam nekom novom.Mada mislim da je ovo rasipanje energije ili nečiji politički marketing,pa sada kako kome izgleda.

Који ђаво је ушао у тебе?
 
Panntograf++ja neznam sta nam se u zadje vrijeme desava sa 2012 da mu neko nije uzeo nalog
 
@2012
???
Ja sam za kvalitetnu diskusiju i kao rezultat toga ozbiljnu akciju. Šta je u tome pristrasno ili protiv Pantografa meni nije jasno...
 
Ok šaljite to pismo.Mislio sam da imamo više ekspertize za anailizu predloga,ovako svašta može da prođe..kako kome odakle vetra duva,ali dobro.Posebno jer se šalje u ime Beobuilda, kako je Pantograf naveo? A,bez ikakve rasprave?A gde su moderatori? Da li je to trebalo da dođe i prođe od njih? Svaka čast na analitičnost.Meni lično to ništa neznači,ne blamiram se ja.
Da je postojala neka iskrena namera da se stane iza ovoga,onda bi se svaki pasus analizirao.
Direktore,s obzirom na tvoju struku,ako nešto ovako bez analize prihvataš,deluje mi kao da je neko tvoj nalog preuzeo.
Mekbejn, ja kao neko ko baš voli satiru i šalu,što se primećuje na nekim temama...iznenađen sam sa predhodnim pantorgraf i direktorvom postom,tvoj je sasvim na mestu.Kao što vidimu vezi rasprave i ti postavljaš isto pitanje.
 
Ja sam nagradu u obliku plusa do za trud i zelju to treba cjeniti .Kao sto vidis strucnu analizu nisam dao ,naravno da neki od navedenih modela kod pantografa nepiju vodu i nemaju pravno pokrice u pozitivnom pravu r Srbije.Sto neznaci da ostalim forumasima neije zagolicalo mastu i pokrenulo razmisljanje i da ce se izroditi neka jos bolja ideja koja ce se moci realizovati.
 
Ово је, наравно, и постављено на форум да би било предмет анализе и расправе.

Директор и Мекбејн, хвала!
 
Direktore ,ovaj post ti je na mestu,a onaj predhodni nije,zato sam i reagovao.Mislim da i ti to uviđaš.Ali neljutim se,ova tema o metrou nam je među najozbiljnijima i zato i održavam nivo diskusije,kao i ozbiljnost kada su predlozi u pitanju posebno u vezi nekog zvaničnog dokumenta foruma.A nama je struka da ukažemo na proceduru,realno,nerealno.Ja nisam pantografa napao već pokušao da mu ukažem na manjkavosti,kao i učinio uslugu da takve dokumente ne šalje u javnost, bez rasprave i pomoći forumaša,ima nas svih struka,pa zaista možemo da raspravljamo na visokom nivou. :kafa:
A kada se povede rasprava ,videćete kako je teško da se usaglase pogledi,interesi u vezi samo jednog pasusa.Realno.
Pantografe,ne rušim ti ja ideju,već ukazujem da treba dosta energije da se to što predlažeš iskristališe.
I da ako se nešto predlaže u ime foruma,beobuilda ,uvek hoću prvo da čujem modertore,i kom smeru to ide.
Evo primetio sam da smo se ja i Direktor odmah složili u vezi prvog pasusa..
Za drugi ko nam beše u struci,ekonomista ..
 
Vrh