Šta je novo?

Metro

Kao sto kazu,kako dosla tako i otisla!

Mene bas kopka radoznalost gde se i kako skladisti krtica kada se ne koristi.Mozda bi mogli da pojurimo hidrogradnju oko neke ekskluzive kada vec direkcija daje informacije koliko i FBI.
 
Mogu da zamislim naslov u Kuriru"Lrt mafija""Sakrili krticu" :D
 
Чисто да приметим да ће исте деонице бити грађене кртицом који год тип метроа да буде изабран.
 
Ova paranoja oko krtice je smešna. Na "Studiju B" je bilo bar deset reportaža o gradnji "Interceptora", krtici, voziću kojim se radnici prevoze kroz tunel itd, i baš su se sada kao setili da sve to sakriju kako bi, zaboga, zataškali činjenicu da imamo tehnologiju za izgradnju metroa.

Prvo - izgraditi podzemni tunel kojim plivaju govanca i izgraditi podzemni tunel kojim ide voz nije baš isto. Drugo - čak i ukoliko imamo tehnologiju za izgradnju metroa, nemamo novac. Tako da će onaj ko nam bude pozajmljivao novac za metro diktirati i uslove izgradnje.
 
Из угла власти и један и други тунел имају исту намену. :) Бар су нас тако третирали до сада.
 
Homer Jay":18o9tz19 je napisao(la):
Ova paranoja oko krtice je smešna. Na "Studiju B" je bilo bar deset reportaža o gradnji "Interceptora", krtici, voziću kojim se radnici prevoze kroz tunel itd, i baš su se sada kao setili da sve to sakriju kako bi, zaboga, zataškali činjenicu da imamo tehnologiju za izgradnju metroa.

Prvo - izgraditi podzemni tunel kojim plivaju govanca i izgraditi podzemni tunel kojim ide voz nije baš isto. Drugo - čak i ukoliko imamo tehnologiju za izgradnju metroa, nemamo novac. Tako da će onaj ko nam bude pozajmljivao novac za metro diktirati i uslove izgradnje.
Tehnologija gradnje tunela za ...i metro je ista :kafa:
 
Ako radimo vec LRT a ne metro, najbolje da umesto Citadisa kupimo stare becke tramvaje koje su koristili na liniji U6 i jos uvek se vidi poneki:

10120071.jpg


Mislim da su to isti tramvaji kao ovi nasi Svajcarci samo sirokokolosecni. A oni su se pokazali odlicno u Beogradu.

Kao sto sirotan ne traba da kupuje nov i skup automobil, isto je i sa jednom propalom drzavom.
 
Nema više ovog tipa vozila u Beču. Na U6 isključivo rade Bombardierove kompozicije, tako je već nekoliko godina.
 
vranac":2ns3r4dt je napisao(la):
Ako radimo vec LRT a ne metro, najbolje da umesto Citadisa kupimo stare becke tramvaje koje su koristili na liniji U6 i jos uvek se vidi poneki:

10120071.jpg


Mislim da su to isti tramvaji kao ovi nasi Svajcarci samo sirokokolosecni. A oni su se pokazali odlicno u Beogradu.

Kao sto sirotan ne traba da kupuje nov i skup automobil, isto je i sa jednom propalom drzavom.
Ne radimo Lrt.. :kafa:
 
Ustanovili smo dakle ranije da nije nikakav problem krtici. Prilikom kopanja tunela "Visnjica" za Kolektor otpadnih voda Interceptor nije bilo problema.

Kazu u domacoj firmi HIDROTEHNIKA: "Ovo je jedna od najsavremenijih metoda koje se primenjuju u izgradnji tunela. Mašina radi na principu hidroštita i omogucava izgradnju u razlicitim geološko-geotehnickim uslovima. Mašina je potpuno zatvorena sa prednje strane i poseduje pretkomoru koja omogucava rad u nestabilnim i vlažnim sredinama.
Tunelska iskopna mašina -TBM proizvedena je u Wirth-u GmbH u Nemackoj."

Evo onog videa tunela sa sve dvokolosecnom prugom unutar njega za odnosenje zemlje kao i za dopremanje maltera i betonskih obloga.

http://www.youtube.com/watch?v=ZB2ZXWAIwAc
 
gzthe":38q3h9ir je napisao(la):
Kazu u domacoj firmi HIDROTEHNIKA: "Ovo je jedna od najsavremenijih metoda koje se primenjuju u izgradnji tunela. Mašina radi na principu hidroštita i omogucava izgradnju u razlicitim geološko-geotehnickim uslovima.

Како оно беше,подземне воде велики проблем? :roll:
 
Pa zato je nestala tiho u noci..ali najveca ironija sto ce u nastavku gradnje po projektu krtica ici ispod Save do palate Srbija.. :roll: Nego ako procistaste ,Mrka je trazio ceo Gup na pregled i doradu, :?
 
Данас сам гледао неки снимак о тој кртици, по пројекту тунел се наставља скроз до Ушћа. Зашто су је онда извадили? Копаће ручно? :roll: :roll:
 
Cekaju novi ciklus ,tj kada budu namakli pare..a zato i rekoh taj tunel je neupotrebljiv pre nego se izgradi fabrika za preciscavanje,a zato cemo se nacekati ko zna koliko godina..
 
Homer Jay":7tanb7bh je napisao(la):
Ova paranoja oko krtice je smešna. Na "Studiju B" je bilo bar deset reportaža o gradnji "Interceptora", krtici, voziću kojim se radnici prevoze kroz tunel itd, i baš su se sada kao setili da sve to sakriju kako bi, zaboga, zataškali činjenicu da imamo tehnologiju za izgradnju metroa.

Prvo - izgraditi podzemni tunel kojim plivaju govanca i izgraditi podzemni tunel kojim ide voz nije baš isto. Drugo - čak i ukoliko imamo tehnologiju za izgradnju metroa, nemamo novac. Tako da će onaj ko nam bude pozajmljivao novac za metro diktirati i uslove izgradnje.

Nije bilo reportaze o zavrsetku trenutne etape gde se vidi vadjenje i demontaza krtice sto je i najzanimljiviji deo pogotovu jer se radi o egzoticnoj masini jer se ne secam da je ijedan tunel kod nas radjen sa krticom jos od kopanja tunela u Beogradskom zeleznickom cvoru.

Bez obzira sto nije identicna tehnologija i razliciti su preseci tunela,to jest ovaj od metroa je duplo veceg radijusa opet bi se obican gledalac laik zapitao kako mogu da kopaju tunel za kanalizaciju a ne mogu za voz.A recimo mogli su pre 20-30 godina.I energoprojekt zavrsava stanice u Kazahstanu svo ovo vreme.

Tehnologiju imamo,dokaz je energoprojekt.Jasno mi je da necemo mi graditi metro,ali bih pre bio za varijantu umesto ovo od strane francuza i EBRD ekipe gde ce 100% love da ode u njihove dzepove da se napravi dil sa kinezima slican onaj za most Zemun-Borca ili virtuelni koridor 11.Dakle da nasi imaju oko 40-45% direktno da rade a ne kao podizvodjaci kao sto je sada.To bi bio ogroman zamah za uzdizanje nase gradjevinske industrije.

Vec se italijani zale sto ce nam kinezi raditi zeleznice,a uskoro ce se i francuzi zaliti sto nam kinezi rade metro.Neka.mocice samo da se slikaju jer im je iskliznula lova. :dil:
 
E pa da su Kinezi došli sa ovakvim ponudama ranije,već bi se vozili prvom linjom.Jasno mi je zašto se Italijani plaše,ista tehnologija,znanje,jeftina radna snaga i upola niža cena uz učešće domaće operative.Nadam se daće to biti početak skidanja sramotno visokih cena gradnje metroa u evropi od 60-100mil eur.po kilometru..a zašto? na primeru srbije,recimo imamo domaće materijale,najkvalitetniji domaći cement,armaturu,jeftinu radnu snagu,zašto bi kod nas koštao kilometar kao u Švedskoj.. :kafa: sećam se da su Japanci na tenderu u Sofiji dosta oborili cenu evropskih firmi,Andrej Lj.može da nas podseti šta je bilo s time..
 
Nema otklona od zapadnih firmi dok se svi zajedno ne otklonimo od EU... Cilj jakih EU drzava i jeste eksploatacija malih i novih... Kroz najskuplji marketing na svetu i direktnu korupciju i pritisak na politicare i medije, oni usisavaju male i zabludele... Kada to shvatimo bice nam bolje...
 
@Somi303 i 2012

Krtica je izvadjena iz sahte iz tog razloga sto ne samo da je odradila posao sa donicom 5, tunel "Visnjica" od Velikog sela do Slanackog puta u zoni Rospi Cuprije, dugackom 6.772 metra, vec i nedostajuci deo deonice 4, deonice izmedju tunela "Karaburma" i tunela "Visnjica" u duzini od 950 metara. Zato je i pravljen onaj dzinovski saht na sred Visnjicke ulice da bi se izvadila krtica jer se tu nalazi spoj sa ranije izgradjenim delom deonice 4. Inace deonica 4 je dugacka 1.729 metara.
Deonica 3, tunel "Karaburma" duzine 1.320 metara je delimicno uradjen. Izvedeno je nekih 523 metra tokom 1990. godine. Za preostali deo potrebno je kako kazu novelirati glavne projekte.
Druga deonica je otvoreni iskop kolektora, ulicama Cara Dusana i Djure Djakovica do ulaza u tunel "Karaburma" a ukupna duzina deonice je 2.800 metara.
Prva deonica od kanalizacione crpne stanice (KCS) Usce u Novom Beogradu do ukrstanja ulica Vojvode Bojovica i Tadeusa Koscuska. Duzina ove deonice je ukupno 1.520 metara sa prolazom ispod reke Save i kolektorom duz Bulevara vojvode Bojovica.

Izgleda da prvu fazu od crpne stanice sa delom ispod Save do ulice Cara Dusana ne racunaju u duzinu kolektora Interceptor posto se svuda navodi njegova duzina od 12639 metara sto je nekih 1500 metara manje od ukupne duzine svih 5 deonica.


@vucko

Sto se tice masine koja je kopala od Velikog sela do Visnjicke ulice, ovo je sto znamo o njoj.
TBM masina je precnika je 4,85 metara. Usvojeni precnik predmetne deonice je 410 cm (bez izolacije i unutrasnje obloge tunela-pločica); segmentna obloga konstantne debljine 24 cm od betona MB 50, V-6, sa padajucim nagibom u smeru ka izlaznom portalu od 0,48 ‰.
Firma „Hidrotehnika” je u Nemackoj kupila najsavremeniju mašinu za izgradnju ovog tipa tunela, čija je vrednost oko 6,8 miliona evra.
 
Mogli su da pazere jednu od 7-8 metara u precniku, pa da odmah krenu da buse i za metro.... :)
 
Juče je u Sofiji otvoren novi remontni ceh u sklopu depa Obelja. Opslužuje ga 150 zaposljenih, a remont jedne garniture će oduzeti samo 3 saata, namesto dosadašnjih 5 dana (jer su ih razglobljavali i nosili da ih BDŽ remontuje), što će dozvoliti da je već vozova aktivno na liniji, a ne u hladni rezervi ili u remontu. Investicija je 8,5 miliona eura:

http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1987722

VIDEO:

http://bnt.bg/bg/news/view/93188
 
Kolko sam nasao u planovima za Sofijski metro precnici tunela za jedan i za oba smera su trebali da budu 5.2 m i 9.2 m.
Ne znam u kojim dimenzijama su na kraju radjeni ali to bi Andrej_LJ mogao da nam kaze.
 
Sofija 9,42 m... Kopenhagen 4,90 ... Delhi 6,60 .... Panama 9,73.... Varsava 5,68... London 3,10 - 3,80.... Paris 5,24.. Dubai 9,56... Moskva 6,60.... Toronto 10,20.. Njujork 4,80.... naravno negde su dva a negde jedan tunel :) A onaj misteriozno nestali hidrotehnikin TBM ima 4,85 m ... pa je mozda i on mogao da odradi posao.. u dva prolaza... kao u NY.
 
Reportaža,Impresivne slike Metro ATALANTA.. :kafa:
Koncept kako Metro izgleda u centru i predgrađu :kafa:
PeachtreeCtrPlatform.jpg

PeachtreeCtrMezzanine.jpg

CivicCtrExterior.jpg

CivicCtrPlatform.jpg

NorthAve2.jpg

Midtown.jpg

ArtsCtrPlatform.jpg

FivePtsConcourse.jpg

Tollbooth.jpg

MedicalCenter.jpg

GarnettExterior.jpg

PerimSummit1.jpg

LindberghOutside.jpg

Flyover1.jpg

PerimSummit2.jpg

DunwoodyExterior.jpg

DunwoodyFromGarage.jpg

DunwoodyApproach.jpg

SandySpringsGarage.jpg

Portal.jpg

I85Crossing.jpg

LindberghOutside.jpg

IndianCreek.jpg

KingMemExterior.jpg

HEHolmesExterior.jpg

SpringSt.jpg

DomePlatform.jpg

DoravilleApproach.jpg

ChambleeExterior.jpg
 
Vrh